چشم انداز

پرمصرف‌ترین خودروهای برقی بازار کدامند؟

هرچند خودروهای الکتریکی کارآمدتر از نمونه‌های درون‌سوز هستند اما برق همیشه به معنای راندمان بالا نیست زیرا دقیقاً مثل پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، موتورهای الکتریکی هم مصرف انرژی مختلفی دارند. برخی از این موتورها بسیار کم‌مصرف و کارآمد هستند که قبلاً به آن‌ها پرداختیم و برخی دیگر انرژی باطری‌های خود را خیلی بیشتر مصرف می‌کنند که در اینجا آن‌ها را معرفی می‌کنیم. این‌ها پرمصرف‌ترین خودروهای الکتریکی بازار در سال ۲۰۲۲ هستند. البته باید توجه داشت که برخی از این ماشین‌ها سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروهای برقی بازار محسوب می‌شوند.

۱۰-تسلا مدل X پلاد

مصرف انرژی: ۲۳.۰ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۱۰۲۰ اسب بخار

هرچند مدل X پلاد در این لیست قرار گرفته اما شاسی‌بلند تسلا نسبت به پرفورمنسی که ارائه می‌کند واقعاً کارآمد است. X پلاد با رینگ‌های ۲۲ اینچی سفارشی در هر صد کیلومتر ۲۳ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و بردی ۵۰۰ کیلومتری دارد. بااین‌حال، باید توجه داشت که قدرت این خودرو چهاررقمی بوده و شتابی بی‌رحمانه دارد. مصرف انرژی مدل X پلاد با رینگ‌های استاندارد ۲۰ اینچی کمی بهبود پیدا کرده و به ۲۱.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر می‌رسد که برد را به ۵۳۵ کیلومتر افزایش می‌دهد. همچنین سلف ضعیف‌تر این خودرو یعنی مدل X پرفورمنس نیز با ۲۴.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر روی رینگ‌های ۲۲ اینچی، مصرف بیشتری دارد. همه این‌ها نشان‌دهنده تخصص اثبات‌شده تسلا در مهندسی موتورهای الکتریکی هستند.

۹-پولستار ۲ دو موتوره

مصرف انرژی: ۲۳.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۴۰۸ اسب بخار

دیدن برندی که برای ساخت خودروهای الکتریکی و پاک تأسیس شده در این لیست کمی ناخوشایند است خصوصاً اینکه پولستار ۲ برای سال ۲۰۲۲ بهبود پیدا کرده است. درهرحال، این ماشین به‌اندازه برخی دیگر از سدان‌های الکتریکی لوکس بازار کارآمد نیست. البته این مصرف بالا برای مدل دو موتوره است و نسخه تک موتوره پایه پولستار ۲ مصرف کمتری معادل ۱۹.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر و بردی ۴۳۵ کیلومتری دارد. همچنین پولستار روی سازگاری با محیط‌زیست در قسمت‌های دیگری هم تمرکز دارد و داخل خودروهای خود را با متریال گیاهی و بازیافتی می‌سازد.

۸-ولوو XC40 ریشارژ توئین

مصرف انرژی: ۲۴.۶ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۴۰۸ اسب بخار

هنگامی‌که ولوو نسخه الکتریکی XC40 را معرفی کرد، به لطف ترکیب استایل عالی، تکنولوژی‌های زیاد و کارایی بالا با قوای محرکه الکتریکی، کراس‌اوور ساب‌کامپکت جذابی به نظر می‌رسید. همچنین نسخه دو موتوره این خودرو (یا آن‌طور که ولوو می‌نامد، توئین) پرشتاب‌ترین محصول ولوو محسوب می‌شود. بااین‌حال، ازآنجایی‌که معماری XC40 ریشارژ با پولستار ۲ مشترک است، مصرف انرژی آن با ۲۴.۶ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر و برد ۳۶۰ کیلومتری، خیلی جالب نیست. البته به گفته ولوو، این اعداد نسبت به مصرف ۲۶.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر و برد ۳۳۵ کیلومتری XC40 ریشارژ مدل ۲۰۲۱ بهبود قابل‌توجهی داشته است. این بهبود صرفاً از طریق نرم‌افزاری صورت گرفته که برخی از آن‌ها را می‌توان با به‌روزرسانی از راه دور به مدل ۲۰۲۱ اضافه کرد. ولوو C40 ریشارژ توئین که اساساً نسخه کوپه و شیک‌تری از XC40 محسوب می‌شود هم در هر صد کیلومتر ۲۴ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و ۳۶۵ کیلومتر برد دارد.

۷-فورد موستانگ مک‌ایی GT پرفورمنس ادیشن

مصرف انرژی: ۲۵.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۴۸۰ اسب بخار

GT قوی‌ترین مدل موستانگ مک‌ایی است و نسخه سفارشی پرفورمنس ادیشن رینگ‌های ۲۰ اینچی متمایز، کمک‌فنرهای تطبیقی، کالیپرهای ترمز برمبو و لاستیک‌های تابستانی پیرلی را به آن اضافه می‌کند. همین لاستیک‌ها اما مصرف انرژی خودرو را از ۲۴.۹ کیلووات ساعت در GT استاندارد به ۲۵.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر افزایش می‌دهد. همچنین برد GT پرفورمنس ادیشن همچنین هم با ۱۶ کیلومتر کاهش به ۴۲۰ کیلومتر رسیده است. این در حالی است که با وجود ارتقاء شاسی و افزایش گشتاور در نسخه پرفورمنس ادیشن، رانندگی آن اساساً مشابه GT معمولی است. بااین‌حال، مک‌ایی در هر نسخه‌ای سریع و جذاب است و در مدل‌های ارزان‌تر مصرف ۲۰.۷ کیلووات ساعتی و برد ۴۸۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

۶-آئودی RS E-Tron GT

مصرف انرژی: ۲۵.۸ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۶۴۶ اسب بخار

آئودی E-Tron GT روی همان پلت‌فرم J1 پورشه تایکان ساخته شده و مثل همتای اشتوتگارتی خود، پرفورمنس را نسبت به راندمان در اولویت قرار داده است. این موضوع در مورد نسخهٔ RS بیشتر صدق می‌کند که ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بااین‌حال، RS E-Tron GT از لحاظ راندمان با مصرف ۲۵.۸ کیلووات ساعت برق در هر صد کیلومتر و برد ۳۷۰ کیلومتری خیلی جالب نیست. البته می‌توان سراغ نسخهٔ معمولی E-Tron GT رفت که تقریباً به همان اندازه سریع است اما کمی کم‌مصرف‌تر و به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است. درهرصورت، ظاهر جذاب و کابین پیشرفتهٔ این آئودی بسیار جذاب است.

۵-جگوار I-Pace EV600

مصرف انرژی: ۲۷.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۴۰۰ اسب بخار

جگوار I-Pace از ویژگی‌های مثبت زیادی مثل سرعت، تجمل و طراحی شیک برخوردار است ولی راندمان در بین آن‌ها قرار نمی‌گیرد زیرا مصرف انرژی این خودرو در هر صد کیلومتر ۲۷.۵ کیلووات ساعت و برد آن با باطری ۹۰ کیلووات ساعتی ۳۷۵ کیلومتر است. البته در به‌روزرسانی سال ۲۰۲۲ قابلیت شارژ سریع‌تر به I-Pace اضافه شده اما همچنان از لحاظ برد و مصرف انرژی از رقبا عقب‌تر است. این کراس‌اوور جگوار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که نشان می‌دهد تکنولوژی خودروهای الکتریکی چقدر سریع در حال پیشرفت است.

۴-ریویان R1T

مصرف انرژی: ۲۹.۹ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۸۳۵ اسب بخار

ریویان R1T راندمان خیلی خوبی ندارد زیرا در هر صد کیلومتر نزدیک به ۳۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. بااین‌حال، این خودرو به‌عنوان یک پیکاپ واقعاً فوق‌العاده است. R1T یک هیولای آفرود است، برای یدک کشی عالی است و با سرعت سوپراسپرت‌ها شتاب می‌گیرد. این واقعاً یک پیکاپ همه‌کاره است. اولین تلاش ریویان بشدت همه را تحت تأثیر قرار داده است و قطعاً با گذشت زمان راه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی پیکاپ خود هم پیدا خواهد کرد. البته پیکاپ‌های الکتریکی دیگری هم در راه هستند که EPA هنوز مصرف انرژی آن‌ها را اعلام نکرده است. بااین‌حال، در این رابطه تخمین‌هایی زده شده است. به‌عنوان‌مثال، اگر تخمین تأسف‌برانگیز بیش از ۳۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر برای جی‌ام‌سی هامر EV درست باشد نشان می‌دهد که این پیکاپ دیوانه همچنان به سنت پرمصرفی هامر وفادار است.

۳-پورشه تایکان توربو S

مصرف انرژی: ۲۹.۹ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۷۶۱ اسب بخار

پورشه تایکان شبیه یک ماسل کار تمام الکتریکی است زیرا قدرت فوق‌العاده‌ای را در قبال مصرف سوخت بالا ارائه می‌کند. نسخهٔ پرچم‌دار این خودرو یعنی توربو S در هر صد کیلومتر ۲۹.۹ کیلووات ساعت انرژی مصرف می‌کند و به همین دلیل با هر بار شارژ کامل باطری‌های ۹۳.۴ کیلووات ساعتی خود می‌تواند تنها ۳۲۵ کیلومتر را طی کند. البته دیگر نسخه‌های تایکان که زیاد هم هستند مصرف کمتری دارند. به‌عنوان‌مثال، توربو S کراس توریسمو نه‌تنها شیک‌تر کاربردی‌تر است بلکه با ۲۸.۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر، مصرف کمتری هم دارد. کم‌مصرف‌ترین عضو خانوادهٔ تایکان اما مدل پایهٔ محرک عقب با ۲۶.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است ولی برد آن هنوز هم تنها ۳۲۰ کیلومتر است.

۲-ریویان R1S

مصرف انرژی: ۳۰.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۸۳۵ اسب بخار

شاسی‌بلند ریویان هم مثل همتای پیکاپ خود با مصرف ۳۰.۳ کیلووات ساعت انرژی در هر صد کیلومتر و برد ۵۱۰ کیلومتری که به لطف باطری‌های ۱۳۵ کیلووات ساعتی حاصل می‌شود، راندمان خیلی بالایی ندارد. پکیج‌های باطری ۱۰۸ و ۱۸۰ کیلووات ساعتی هم برای این خودرو در دست ساخت هستند. شکل بزرگ و جعبه‌ای R1S و همین‌طور تمرکز روی آفرود موجب افزایش مصرف انرژی این خودرو می‌شود. همچنین شاسی‌بلند ریویان مجموعاً بیش از ۸۰۰ اسب بخار قدرت دارد. البته هرچند این یکی از پرمصرف‌ترین خودروهای الکتریکی محسوب می‌شود ولی مطمئناً بین شاسی‌بلندهای الکتریکی بازار برجسته خواهد شد چون پیکاپ R1T بسیار عالی است و R1S هم باید همان جذابیت را با سه ردیف صندلی و قسمت بار بسته ارائه کند.

۱-آئودی E-Tron S

مصرف انرژی: ۳۳.۲ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قدرت: ۵۰۳ اسب بخار

پرمصرف‌ترین خودروی این لیست با اختلاف زیادی نسبت به رتبهٔ دوم این عنوان را کسب کرده است. این خودرو آئودی E-Tron S است که با رینگ‌های سفارشی ۲۱ یا ۲۲ اینچی، ۳۳.۲ کیلووات ساعت برق در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند و باطری‌های ۹۵ کیلووات ساعتی آن برد ناچیز ۲۹۰ کیلومتر را ارائه می‌دهند. این ماشین با برخورداری از سه موتور و ۵۰۳ اسب بخار قدرت، مصرف بیشتری نسبت به خودروهای قوی‌تر، بزرگ‌تر و سنگین‌تر این لیست دارد. البته رینگ‌های ۲۰ اینچی مصرف E-Tron S را به میزان قابل‌توجهی بهبود داده و به ۲۸.۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر می‌رسانند. همچنین با انتخاب نسخهٔ اسپرت‌بک این خودرو، به لطف سقف شیب‌دار و آئرودینامیک بهتر می‌توان با رینگ‌های ۲۰ اینچی به مصرف ۲۷.۹ کیلووات ساعت رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    بعله اینجاست که تکنولوژی تسلا خودش را نشان میدهد از ۴ خودرو تسلا با قدرت بسیار زیاد ، سه تاشون تو مقاله قبلی بودند ( کم مصرف ترین ها ) یکیشون هم اینجاست که بازم از همه بهتر هست اگه قدرت ها نگاه کنید تسلا نسبت به قدرتی که میده مصرفش فوق العاااااااااااده عالیه

    این یعنی تکنولوژی فرا تر از همه 😎

    موافقم 31
    مخالفم 39
    1. محمد

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      گی گفته تسلا ایکس شاسی بلند هست؟!
      این ماشین حتی کراس اوور هم نیست چه برسه به شاسی بلند😒😒😒😒😒😒

      موافقم 17
      مخالفم 37
    2. ارین صاحب جمعی

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      بیا پایین عزیزم پر مصرف بودن ایرادی نداره لنت ترمز نداشتن ایراد داره

      موافقم 18
      مخالفم 13
      1. تسلا

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (15 ديدگاه)

        نه اتیش گرفتن ایراد داره و جایزه خریدن

  2. میثم

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    لطفا شاهکار کونیخ زگ در موتور الکتریکی رو هم کار کنید

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. مسعود

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تسلا میمردی رو طراحیت یکم کار میکردی؟؟
    انصافا زشت ترین خودروی لیست تسلا هست

    موافقم 37
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1450 ديدگاه)

      اونقدر ها هم دیگه بد نیست

      موافقم 6
      مخالفم 22
  4. AMANTE

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    با مطلبی که قبلا درباره کم مصرف ترین ماشین های الکتریکی در سایت بود و این مطلب میشه به پیشرفت عالی و برتری تسلا در ساخت ماشین های الکتریکی با پرفورمنس عالی در کنار مصرف مناسب دربرابر رقبا پی برد. ( چقدر کتابی شد. )
    البته در چند سال گذشته شرکت های رقیب پیشرفت عالی کردن که نمونه اش در این مطلب و مطلبی که بالا اشاره کردم هست و این پیشرفت فقط در بخش مصرف و عملکرد خوب نبوده و در بخش طراحی هم هست که تسلا اگه با همین سبک طراحی پیش بره ممکنه در چند سال آینده بازار رو از نظر طراحی ببازه.
    البته یک سری خبر ها هم هست که تسلا در چند دهه آینده دیگه ماشین نمیسازه و بجاش سفینه میسازه و به شرکت حمل و نقل فضایی تبدیل میشه.

    موافقم 12
  5. بهزاد

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    بردهای اعلامی تسلا که بر میزان مصرف انرژی هم تاثیرگذاره حدود ۱۵ درصد اختلاف داشتند در مقایسه با چیزی که اعلام کردن و البته این اعداد و ارقام ظرف دو یا سه سال آینده توسط رقبا بهینه تر هم خواهد شد.
    همین مدل s در مدهای اسپورت خودش تا ۳۴ کیلووات میتونه مصرف انرژی داشته باشه و بستگی به استفاده ی کاربرش داره.

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. مردیم از خوشی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1450 ديدگاه)

      تازه فهمیدم چیزی بارت نیست
      سندی هم برا حرفات داری یا مثل همیشه همینطوری رو هوا حرف میزنی
      ۳۴ کیلووات !!!!
      نری تو افق محو بشی بیا سندت را بگو

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. بهزاد

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        وقتی میتونی انتخاب کنی فقط موتور محور عقب کار کنه و جلو خاموش و حالت کامفورت بنظرت مصرف انرژی با زمانی که رو حالت اسپرت و هر چهار چرخ فعال مصرف انرژی تفاوتی نداره؟!
        اگه تو توهمات شما فرقی بین این دو حالت نیست و مصرف انرژی یک عدد ثابته در دنیای جالبی زندگی میکنی و منطق برقیت اینجاها کار نمیکنه.
        این اعداد مصرف در سرعت های ۳۰ تا ۸۰ کیلومتر بدست اومده و در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر مصرف انرژی متفاوت میشه و با چند شتاب گیری اضافه هم خواهد شد.
        ۱۰۰۰ کرون در دنیای شما وقتی میشه ۶۰۰ دلار توقعی از نوع ذهنیت شما نمیشه داشت و کار از آفساید و اوت بودن هم گذشته!

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. مردیم از خوشی

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1450 ديدگاه)

          نه دیگه نشد بچه گول میزنی ؟ من خودم می‌دونم افزایش پیدا می‌کنه دارم میگم اون ۳۴ کیلووات که گفتی را ثابت کن 😏

          درضمن بحث اون پست نروژ را وسط نکش که تو اون پست بد جور خراب کردی
          درضمن من گفتم میشه ۱۱۳ دلار

          موافقم 5
          مخالفم 7
        2. بهزاد

          ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          عزیز دل تسلا در مدلهای چهارچرخ محرک سیستم مدیریت انرژی و حرکتی داره و در زمان ها و کارکردهای مختلف میتونه انتقال انرژی و نیرو را بر هر دو محور به خوبی تقسیم کنه البته در شرایط نرمال و عادی و فکر کنم ضریب دنده ی محور جلو و عقب متفاوته برای همین این مدلهای دو محوره مصرف انرژی بهینه تری دارند اما در شرایطی که کاربر رانندگی اسپرت انتخاب کنه و شتاب گیری های زیاد و سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر این مصرف بالا میره و در تست های مجلات و تجربه ی مصرف کننده ها بارها به این مورد اشاره شده و اگر شما که دنبال کننده ی تسلا هستی اینو نمیدونی جای بحث نیست.
          اون ۱۱۳ دلار پیش کش که در آخرین کامنتت تو اون بحث گفتی و همین که فکر میکنی یک خودروی درون سوز در یک کیلومتر ۵ گرم خروجی داره معلومه اوضاع با یک توهم زدگی روبروست.
          این خودروی درون سوز خیالی در هر صد کیلومتر زیر یک لیتر مصرف داره و واقعا حال این جوانانی که وارد مباحث میشوند خریدار داره‌.

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. مردیم از خوشی

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1450 ديدگاه)

          وقتی متوجه شدی چند درصد گاز های آلاینده CO2 هست بیا حرف بزن ( مقدار co2 را من کم گفتم ولی هیچ وقت اون مقدار که شما گفتی هم نیست !!! درصد کمی از گاز های آلاینده co2 )‌
          ولی شما هم برو ۱۷ هزار دلار مالیات برای یک کیلومتر که عرض کردی را پرداخت کن 😏 اینا که دیگه خودت گفتی

          موافقم 3
          مخالفم 4
        4. بهزاد

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          قشنگ تو این مباحث خودتو نشون میدی و نوع ادبیاتی که داری طی این ده سال هیچ تغییری نکرده و از زمان میلاد و مجید و مسیح و قاسم و شایان و… با همان سبک موج سواری میکنی.
          CO2 emissions are 98g/km
          سی او ۲ تو ذهنت اگه غیر از گاز کربنیک نقش میبنده به یک مرخصی ۶ ماهه نیاز داری.

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. Elmiraj

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    به گفته تنی چند از کارشناسان سایت قاتلان فولکس واگن می‌بایست چند سال پیش تسلا را از کره زمین محو کنند….!!!!!!!!!!!!

    حال مشاهده میکنیم که در بلندقامت قدرتمند تسلا هر ۴۴.۳ اسب بخار یک کیلووات برق مصرف می‌کنه در حالی که این عدد در محصول بلند قامت فولکس واگن ( E-tron S ) هر ۱۵.۱ اسب بخار یک کیلووات برق مصرف می‌کنه…..!!!!!

    (((( گسل تکنولوژی ))))
    .
    .
    .
    ( در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۱۳۶ درصدی فروش تسلا در خاک آلمان بودیم….)

    موافقم 16
    مخالفم 9
    1. محمد

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      شما هیچی ندارید که بهش بنازید!!
      نه طراحی دارید!
      نه تکنولوژی خاص و عجیب.
      نه طراحی خوب
      نه‌ سابقه و پیشینه!!
      صرفا چند تا عدد و رقم ساختگی دارید

      موافقم 5
      مخالفم 19
      1. شاهرخ

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (338 ديدگاه)

        اقای محمد رستمی نژاد …
        این بچه بازی ها دیگه بدرد نمیخوره
        چه بخوایم چه نخوایم تسلا قدرتمند ترین شرکت خودروسازی دنیاست
        شاید تا یک سال پیش هم نبود ولی الان بهترین شرکت خودروسازی هم هست
        این ارقامی که شما میگید هم مشخصات فنی خودرو هستش که مهم ترین چیزه و ساختگی هم نیستن
        در ضمن توی برقی ها اتفاقا خیلی هم تکنولوژی داره
        سابقه هم بدرد عمه من میخوره قدرته که مهمه

        موافقم 17
        مخالفم 4
      2. Jdm باز

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1062 ديدگاه)

        دقیقا
        من نمیدونم فن های تسلا واقعا از چیه تسلا خوششون میاد؟؟؟بخاطر همون شتاب ؟؟
        اول لنت ترمز بندازه رو ماشیناش
        شتاب و پرفورمنس پیشکش

        موافقم 6
        مخالفم 13
        1. تسلا

          ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (15 ديدگاه)

          توییتا حتما خوبه طرحش و از فورد بار ها کپی کرده

      3. تسلا

        ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (15 ديدگاه)

        مگه ما کره‌ایم که این حرفو میزنی؟

    2. ارین صاحب جمعی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1104 ديدگاه)

      ما هم شاهد افزایش فروش ۵۰ درصدی بی ام و و پرفروش‌ترین برند لوکس در خاک امریکا و دنیا بودیم بعدم زیرساخت خودروسازی آلمان معرکس خود ایلان ماسک چهارتا ویدیو ازش ببینی اینو گفته

      موافقم 5
      مخالفم 12
  7. 1123

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    تیتر مقاله رو دیدم ناخودآگاه یاد تایکان افتادم، بخاطر گیربکسش هست
    واقعا نمیفهمم علت وجود گیربکس در خودروی الکتریکی رو، اونم پورشه خدای مهندسی

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      وجود گیربکس داخل تایکان برای این بود تا شتاب گیری بهتری داشته باشه و موتور با راندمان بهتری کار‌کنه

    2. akrh78

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      وقت کردی یکم در مورد آیرودینامیک مطالعه کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا