چشم انداز

رقابت داغ‌ در سخت‌ترین پیست آمریکا؛ از سوبارو و گلف تا مرسدس و بی ام و

در رقابت هیجان‌انگیز دور صاعقه ۲۰۲۳، جذاب‌ترین خودروهای اسپرت بازار جهانی، از سیویک تایپ R گرفته تا کوروت Z06 در پیست ویرجینیا به نبرد پرداخته‌اند.

وقتی حرف از ارزیابی خودروها می‌شود، هیچ معیاری بهتر از لپ تایم پیست نمی‌تواند پویایی ماشین‌ها را نشان دهد. هیچ آزمایش دیگری نمی‌تواند هم‌زمان هم شامل پیچیدن، شتاب گیری و ترمز گیری شود و هم رفتار و شخصیت خودرو را نشان دهد و هیچ پیستی در آمریکای شمالی تنوع و چالش‌های پیست ۶.۶ کیلومتری بین‌المللی ویرجینیا (به‌طور مخفف VIR) را ندارد. به همین دلیل است که از سال ۲۰۰۶ رقابت جذاب لایتنینگ لپ یا دور صاعقه کارانددرایور در این پیست برگزار می‌شود. در دور صاعقهٔ امسال شانزده خودروی پرفورمنس مختلف حضور دارند که از یک کراس‌اوور اسپرت و سدان الکتریکی گرفته تا رودستر لوکس و سوپرکار ۶۷۰ اسب بخاری را شامل می‌شود.

البته سه خودروی ب‌ام‌و M240i، کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ و فولکس‌واگن گلف GTI سال گذشته هم در این رقابت شرکت کردند اما به دلیل مشکلاتی که آن زمان برایشان پیش آمد، دوباره دعوت شده‌اند تا فرصتی برای بهبود لپ تایم خود داشته باشند. به‌رسم هرسال، برای شرکت‌کنندگان این رقابت پنج کلاس قیمتی مختلف از LL1 تا LL5 در نظر گرفته شده که از ۴۰ تا بیش از ۲۸۰ هزار دلار را شامل می‌شود. البته به دلیل تورم، امسال بازهٔ قیمتی این کلاس‌ها بین ۵ تا ۳۰ هزار دلار افزایش داشته است. حالا بیایید وارد پیست شویم…

سوبارو WRX

تایم: ۳:۱۱.۶

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۳,۱۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۷,۴۹۰ دلار
قدرت ۲۷۱ اسب بخار
وزن ۱۵۴۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۷ کیلو/اسب بخار

تاکنون در مورد ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ فراوان سوبارو WRX جدید زیاد شنیده‌ایم. روکش‌های پلاستیکی این ماشین زشت هستند. پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربوشارژ آن تنها ۳ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به ۲ لیتری قبلی دارد. وزن آن بیشتر شده و به‌طورکلی WRX خیلی رام و مؤدب شده است.

فولکس‌واگن گلف GTI

تایم: ۳:۱۱.۴

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۹,۴۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۹,۴۲۵ دلار
قدرت ۲۴۵ اسب بخار
وزن ۱۴۵۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۶.۰ کیلو/اسب بخار

لپ تایم سال گذشتهٔ گلف GTI به دلیل خطای Vbox چندان قابل‌اعتماد نبود و به همین دلیل یک‌بار دیگر از آن برای حضور در رقابت دور صاعقه دعوت شده است. هرچند این هاچ‌بک آلمانی نتوانست خیلی سریع‌تر از قبل عمل کند اما زمان ۳ دقیقه و ۱۲.۱ ثانیه‌ای سال گذشته را ۰.۷ ثانیه بهبود داده است.

هیوندای الانترا N

تایم: ۳:۰۷.۳

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۳,۲۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۳,۶۴۵ دلار
قدرت ۲۷۶ اسب بخار
وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۲ کیلو/اسب بخار

شاید تعجب کنید که چطور الانترا N نتوانسته کُنا N را مغلوب کند. دلیل لاستیک است. هیوندای برای این سدان اسپرت خود لاستیک‌های اضافی نفرستاد و به همین دلیل الانترا N مجبور شد با همان لاستیک‌های کهنه تایم بزند؛ بنابراین، مطمئناً اگر این ماشین از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S نو استفاده می‌کرد می‌توانست زمانی بهتر از این ثبت کند.

هیوندای کُنا N

تایم: ۳:۰۶.۱

کلاس LL1
قیمت پایه ۳۵,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۵,۴۹۵ دلار
قدرت ۲۸۶ اسب بخار
وزن ۱۵۱۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۵.۳ کیلو/اسب بخار

هیوندای کُنا N کراس‌اوور کوچک اسپرت و مقرون‌به‌صرفه‌ای است که هیچ همتایی ندارد. این ماشین آن‌قدر روی پرفورمنس تمرکز دارد که تهاجمی‌ترین حالت تعلیق آن برای پیست VIR خیلی سفت است. این باعث شد تعلیق را روی حالت اسپرت قرار دهیم و اقدام به تایم زنی کنیم.

ب‌ام‌و i4 M50

تایم: ۳:۰۴.۷

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۹,۳۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۲,۸۲۰ دلار
قدرت ۵۴۴ اسب بخار
وزن ۲۳۰۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۳ کیلو/اسب بخار

خودروهای الکتریکی بازار از همیشه بیشتر شده‌اند اما هنوز در دور صاعقه جایگاه خوبی ندارند. i4 M50 تنها سومین خودروی الکتریکی محسوب می‌شود که پس از تسلا مدل S سال ۲۰۱۵ و پورشه تایکان توربو S سال ۲۰۲۰ در این رقابت حضور پیدا کرده و با وجود قدرت بیشتر، ۱۱.۲ ثانیه از M3 کامپتیشن کندتر بوده است.

ب‌ام‌و M240i xDrive

تایم: ۳:۰۰.۶

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۱,۹۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۹,۷۴۵ دلار
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
وزن ۱۷۶۲ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۶ کیلو/اسب بخار

چون M240i سال گذشته از پکیج‌ خنک‌کننده و لاستیک‌های پرفورمنس بالا بی‌بهره بود، امسال دوباره به دور صاعقه آمده است. هرچند قبلاً هیچ مشکلی با خنک‌کنندگی نداشتیم اما خودروی امسال با برخورداری از فن قوی‌تر و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت 4S پهن‌تر توانست حدود ۲.۵ ثانیه زمان خود را نسبت به سال ۲۰۲۲ بهتر کند.

تویوتا GR کرولا موریزو ادیشن

تایم: ۲:۵۹.۶

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۱,۴۲۰ دلار
قیمت تست‌شده ۵۲,۶۴۰ دلار
قدرت ۳۰۰ اسب بخار
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۸ کیلو/اسب بخار

هرچند موریزو نام مستعار آکیو تویودا است اما در GR کرولا به معنای حذف صندلی‌های عقب خواهد بود. نسخهٔ موریزو همچنین از کمک‌فنرهای سفت‌تر و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ پهن‌تری نسبت به GR کرولای معمولی بهره می‌برد و این باعث می‌شود در پیچ یک چسبندگی بیشتری نسبت به ب‌ام‌و M4 CSL داشته باشد.

هوندا سیویک تایپ R

تایم: ۲:۵۸.۸

کلاس LL2
قیمت پایه ۴۶,۱۷۰ دلار
قیمت تست‌شده ۴۶,۶۵ دلار
قدرت ۳۱۵ اسب بخار
وزن ۱۴۴۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۶ کیلو/اسب بخار

سیویک تایپ R یک خودروی پیست عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند وقت تلف کنند. این ماشین نیازی به صبر کردن ندارند زیرا به‌محض فشردن پدال گاز به لطف دیفرانسیل لغزش محدود و ساختار تعلیق جلو که برای کنترل ۳۱۵ اسب بخار قدرت طراحی شده، بدون انحراف از مسیر موردنظر، به‌آرامی از پیچ خارج می‌شود. البته بخشی از این چسبندگی در پیچ‌ها به خاطر لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با عرض ۲۶۵ است.

تویوتا GR سوپرا دستی

تایم: ۲:۵۵.۶

کلاس LL2
قیمت پایه ۵۴,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۸,۸۶۵ دلار
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
وزن ۱۵۱۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۹ کیلو/اسب بخار

سوپرا که همواره انگ «این فقط یک ب‌ام‌و است» می‌خورد، درواقع از Z4 که بر اساس آن ساخته شده بهتر است. این ماشین احساس تعادل و کنترل بهتر و همین‌طور وزن سبک‌تری داشته و برخلاف Z4، با گیربکس دستی هم قابل خریداری است. البته معمولاً گیربکس دستی به لپ تایم خودروها اضافه می‌کند و داده‌ها نشان داده‌اند که تعویض دنده‌های دستی ما از گیربکس اتوماتیک سریع سوپرا کندتر است ولی سوپرای امسال در خط مستقیم سرعت بیشتری نسبت به نمونهٔ اتوماتیک داشت.

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

تایم: ۲:۵۴.۶

کلاس LL2
قیمت پایه ۷۱,۷۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۵,۲۱۵ دلار
قدرت ۴۷۲ اسب بخار
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۷ کیلو/اسب بخار

سال گذشته با CT4-V بلک‌وینگ در پیچ ۱۰ اسپین شدیم و یکی از اتصالات تعلیق جلوی سمت را شکست؛ بنابراین، چون این سدان آمریکایی سزاوار فرصتی دوباره است، امسال هم آن را دعوت کردیم. با حضور نمایندگان کادیلاک و رانندهٔ توسعهٔ جنرال موتورز در محل، بلک‌وینگ توانست یک ثانیه لپ تایم خود را بهتر از سال قبل کند.

مرسدس AMG SL63

تایم: ۲:۵۲.۶

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۹۶,۸۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۲۱۶,۲۵۰ دلار
قدرت ۵۸۵ اسب بخار
وزن ۱۹۱۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۳ کیلو/اسب بخار

SL63 چهارنفره جدید خودرویی برای پیست نیست و حتی به دلیل فقدان سقف فلزی و محافظت لازم از سرنشینان در هنگام واژگونی، مجوز دور زنی در اکثر پیست‌ها را نخواهد داشت ولی دور نگه داشتن این ماشین از پیست واقعاً ناراحت‌کننده است زیرا SL63 قطعاً می‌تواند لپ تایم‌های آتشینی بزند.

آئودی RS3

تایم: ۲:۵۲.۵

کلاس LL2
قیمت پایه ۶۷,۶۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۵,۰۴۵ دلار
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
وزن ۱۶۳۷ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۴.۱ کیلو/اسب بخار

لاستیک‌های چسبندهٔ پیرلی P Zero تروفئو R واقعاً آئودی RS3 را متحول کرده‌اند. این لاستیک‌ها منجر به افزایش شدید سرعت خودرو در پیچ‌ها می‌شوند. به همین دلیل، RS3 جدید در VIR بیش از ۱۳ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی عمل کرد و با توجه به اینکه قدرت این خودرو با نسل قبلی برابر است، این لاستیک‌ها که به‌صورت سفارش با قیمت تنها ۴۵۰ دلار ارائه می‌شوند، بهترین آپشن RS3 به‌حساب می‌آیند.

ب‌ام‌و M4 CSL

تایم: ۲:۴۷.۵

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۴۰,۸۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۵,۳۹۵ دلار
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
وزن ۱۶۲۳ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۳.۰ کیلو/اسب بخار

اگر بخواهیم صرفاً از روی اعداد قضاوت کنیم، M4 CSL با تایم ۲ دقیقه و ۴۷.۵ ثانیه عملکرد چشمگیری دارد. این سریع‌ترین ب‌ام‌ویی است که تاکنون در VIR آزمایش کرده‌ایم. این ماشین حتی از M5 CS با ۶۳۵ اسب بخار قدرت و مدل متمرکز بر پیست M4 GTS نسل قبلی هم سریع‌تر بوده است.

لامبورگینی اوراکان تکنیکا

تایم: ۲:۴۳.۹

کلاس LL4
قیمت پایه ۲۴۹,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۳۴۲,۵۹۵ دلار
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۵ کیلو/اسب بخار

نشان لامبورگینی مترادف با سرعت است و تعجبی ندارد که اوراکان تکنیکا به سریع‌ترین خودروی رقابت امسال از لحاظ حداکثر سرعت تبدیل شد. این ماشین بدون محدودیت‌های ناشی از قطعات آئرودینامیکی عظیم، توانست در VIR به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

پورشه کیمن GT4 RS

تایم: ۲:۴۰.۵

کلاس LL4
قیمت پایه ۱۸۳,۳۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۸۶,۹۷۵ دلار
قدرت ۵۰۰ اسب بخار
وزن ۱۳۸۵ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۸ کیلو/اسب بخار

پورشه می‌گوید کیمن GT4 RS نباید در دور پیست سریع‌تر از ۹۱۱ GT3 باشد ولی از دید ما، این ادعا به نوع پیست بستگی دارد زیرا GT4 RS با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۴۰.۵ ثانیه در VIR، یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از ۹۱۱ GT3 بوده که سال قبل تایم ۲ دقیقه و ۴۰.۶ ثانیه را در اینجا ثبت کرد.

شورلت کوروت Z06

تایم: ۲:۳۸.۶

کلاس LL3
قیمت پایه ۱۳۷,۱۸۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۴۱,۸۵۵ دلار
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
وزن ۱۶۵۴ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۴ کیلو/اسب بخار

کوروت Z06 جدید با ۶۷۰ اسب بخار قدرت که از موتور LT6 بیرون می‌آید قوی‌ترین کوروت تاریخ نیست و با وزن ۱۶۵۴ کیلوگرمی قطعاً سبک‌ترین کوروت تاریخ هم به‌حساب نمی‌آید اما هیچ کوروت دیگری در پیست نمی‌تواند حریف آن شود. این C8 Z06 بهترین کوروت جاده‌ای تاریخ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    Zr1 تایم 2.37 زده بود

    موافقم 36
    مخالفم 12
    1. علی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      کاری به کار کره ای ها ندارم ، غیر از این همه شون عالین اما دلم با وزیره ، لامبورگینی یه چیز دیگه س ، بعد از اون شورولت کوروت و پورشه

      موافقم 24
      مخالفم 14
      1. محمدهادی

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2422 ديدگاه)

        بنظر من اوراکان وژن جدید و بی ام و M4csl
        M4 فوق العاده رکورد زده،از SL63 مرسدس بنز با اختلاف بسیار زیاد بالاتر قرار گرفته!
        این نشون میده که چقد این ماشین پیست محوره
        کوروت هم عالی عمل کرده،فقط با ظاهرش زیاد حال نمیکنم
        اما بشدت ماشین دقیق و عملگرایی شده این نسلش

        موافقم 19
        مخالفم 6
      2. M

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (204 ديدگاه)

        اگه ویدیو رو نگاه کنید جالبه
        کنا تو قسمت s مسیر به اندازه کرولا سریع بوده
        و النترا طبق گفته خود راننده تست نیاز به مدارا کردن در خروج از پیچ ها نداشته مثل type r
        که البته به خاطر قدرت کمتر طبیعیه
        واقعا این البرت بیرمن اسطوره هست کاشکی برگرده بی ام و دوباره شاهد m3gts m3cs و غیره باشیم

        موافقم 11
        مخالفم 4
    2. MAJking2

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (429 ديدگاه)

      Zr1 بخر

      موافقم 9
      مخالفم 8
  2. Type A

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کوروت چه تحولی کرد خدایی . دمش گرم

    ممنون بابت این مقاله جذاب .

    موافقم 31
    مخالفم 4
  3. ساسان

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    3تای آخر❤️
    کوروت داره خیلی خوب پیش میره.
    یادآور دوران اوج 720s زمان معرفیش.

    موافقم 39
    مخالفم 2
  4. R@min

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2068 ديدگاه)

    کوروت در این پیست ۲ ثانیه از gt3 سریع تر بود که فاصله زمانی نسبتا زیادی هست که با توجه به ساختار تاکتیکی پیست بیشتر به شاسی و تعلیق فشار میاره، مثل نوربرگرینگ می مونه با زمان کمتر. مورد دیگه که تو ویدیو تایم زنی کوروت بچشم اومد، تنظیم ضرایب گیربکس بود که دائم دور موتور رو بالا نگه می داشت تا افت گشتاور نداشته باشه و پرتی تایم بخاطر پایین اومدن دور موتور در مدل های تنفس طبیعی وجود داره خیلی کم شه که این مورد در پورشه و کوروت در بهترین حد ممکن هست. گیربکس هشت سرعته tr-9080 که در واقع برادر مدل tr-9070 شلبی gt500 هست رویکردی برای دوام برای حداکثر دور موتور (تا ده هزار دور) داره در حالی که برای شلبی برای تحمل گشتاور( تا ۹۰۰ نیوتن متر) هست. این ماشین از این هم می تونست ۱ ثانیه یا بیشتر سریع تر باشه اگر صندلی ها تعویض و اضافات حذف می شدن. به این موضوع جادوی جی ام یعنی تعلیق مگنه راید هم باید اضافه کرد که خارق العاده عمل می کنه و یه پکیج فنی بینظیر رو ارائه می ده.

    تو سایت کوروت فروم یه خبری از مهندسای جی ام لیک شده بود که کلا نمی خوان این ماشین رو در هیچ پیستی با رقبا مقایسه کنن و حتی قرار بود تو این پیست هم تایم نزنه اما نظرشون عوض شد و اجازه دادن تایم بزنن. شاید دلیلشون این باشه دوست ندارن خودشونو تو بازی اعداد تایم ها قاطی کنن.

    راجب تایم های بد لامبوها، تو این پیست تکنیکا از پرفورمانته سریع تر شد که خیلی عجیب بود، شاید راننده پرفورمانته نتونست از پس ماشین بربیاد. اینکه چرا در پیست های کوچیک یا تاکتیکی لامبوها ضعیف هستن دقیقا داستانی برعکس پورشه و کوروت دارن، شاسی قدیمی و تعلیق بد قلق که فقط راننده های خود لامبو از پسش بر میان، گیربکس نامناسب که اسمش دوپیو فریزیونه هست بخشی زیادی از گشتاور و دور موتور رو با پایین اوردن دنده ها هدر میده و تعویض های خشن و سرعتیش هم نمی تونه این ضعف رو جبران کنه. البته که موتور هم قدیمی و سنگین هست اما مقصر اصلی نیست. در کل نسل باید بالاخره بعد از بیست سال دوشیدن فولکس یه باز طراحی اساسی داشته باشه و صرفا به اضافه کردن یه سیستم هیبرید به موتورها خلاصه نشه.

    در کل نتایج نسبتا منصفانه بود.

    موافقم 25
    مخالفم 15
    1. بی خیال اسم

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      کوروت این نسل واقعا چیز عجیبی بود

      این zo6 هست zr1 و زورا قراره چی بشن!!!
      راستی رامین
      جان
      Zr1 قراره نسبت به zo6 فقط قدرت بیشتری داشته باشه
      یا تغییر دیگه رو هم قرار تجربه کنه؟

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. R@min

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2068 ديدگاه)

        بزرگترین تغییرات، اضافه شدن احتمالی یه بادی کیت هاردکور و موتور تویین توربو LT7 هست.

        البته راجب بادی کیت، احتمال اینکه از رویکرد فراری F488 پیستا، یعنی تمرکز بر پویایی هندلینگ و استفاده از خطوط بدنه برای کنترل هوا بجای رویکرد هاردکور دان فورس محور پورشه پیروی شه هم هست اما احتمال استفاده از بادی کیت نمونه مسابقه ای بیشتره.

        موافقم 6
        مخالفم 6
    2. TESLA

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      باید به جای تکنیکا : sto رو میاوردن که وحشی ترین هوراکان تاریخ توی پیست هست ، نمیگم sto میتونست zo6 رو شکست بده ولی قطعا رقابت خیلی تنگا تنگی بینشون از سر می‌گرفت

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2068 ديدگاه)

        سریع ترین هوراکان پرفورمانته هست و STO و بقیه اسامی صرفا تریم هایی برای حفظ فروش و جلوگیری از افتادن تو ورطه تکرار بود.

        مشکل لامبوها از ریشه هست و باید ارتقای بسیار جدی و اساسی داشته باشه و فولکس باید سر کیسه رو شل کنه اونم ب مقدار زیاد. به اندازه کافی از این گاو دوشیده.

        موافقم 16
        مخالفم 13
    3. Amir Machine

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      توضیحات عالی بود
      البته به زعم بعضیا در مورد کوروت هنوز هم چیزی مشخص نیست!!!
      بگذریم…
      تو مطلب قبلی که کوروت رضایت‌بخش‌ترین ماشین انتخاب شده بود گفتی این موفقیت‌های کوروت به قیمت قربانی شدن کامارو تموم شده که کاملاً درسته اما بنظر من میشد خیلی راحت کامارو هم زنده و رقابتی بمونه
      از دید من، نسل بعدی کامارو میتونست جانشین کوروت موتور جلو بشه، اگه روی نسخه ارتقا یافته همون پلتفرم C7 با الهام از طراحی کشیده نسل دوم کامارو میساختنش واقعاً جذاب میشد، وقتی کوروت موتور وسط شد خیلیا انتقاد کردن، GM با نسل هفتم کامارو میتونست جای خالی کوروت موتور جلو رو پر کنه، کامارو میشد یه ماسل کار آئرودینامیک با توزیع وزن بهینه ناشی از گیربکس که در عقب نصب میشه

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2068 ديدگاه)

        امیر جان پروژه نسل ۷ کامارو یه پروژه میلیاردی می شد، تو حرف ساده هست که بگیم موتور اینو بزاریم رو اون یا یا رو فلان پلتفرم سوار شه. پلتفرم نسل ۷ کوروت پر محدودیت و گرون و موتورهای پوشراد سری LT و گیربکس هایی که با پیکاپ ها مشترک بودن دیگه توان رقابت با ماستنگ های رده بالا رو نداشتن و احتمالا با معرفی نسل جدید شلبی ها فاصله خیلی بیشتر هم می شد. از طرفی کاهش تقاضای محصولات کوپه هم ریسک هزینه و شکست احتمالی رو بالا می برد. اگر می خواستن کاماروی جدیدی بسازن باید قطعات زیادی از کوروت های نسل جدید قرض می گرفتن که در اون صورت نمی تونستن قیمتشو پایین نگه دارن.

        مهم ترین بحث تداخل عملکرد هست !! کامارو تو تریم ZL1 و 1LE خیلی نزدیک کوروت ها شد و حتی از مدل پایه نسل ۸ هم ماشین های سریع تری هستن با قیمت یکسان. شاید بگیم خریدار کوروت به کامارو کاری نداره ولی بخشی از طرفدارای جی ام همچنان با کوروت موتور وسط یا میل لنگ تخت مشکل دارن و همین موضوع باعث میشد مشتری ها از کوروت رو برگردونن و پروژه ۶ میلیاردی جی ام همون اول کار دچار مشکل شه.

        در کل باید کامارو حذف می شد همونطور که فورد پروژه سوپراسپرت تاندربرد رو بخاطر ماستنگ کنار گذاشت.

        موافقم 10
        مخالفم 2
  5. HS

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عشقم کیمن

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. MehdiTurbo

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2382 ديدگاه)

    از لحاظ سرعت تو این لیست خدایی انتظار کره ای نداشتم چه برسه دو تا
    ولی دم کوروت و شورولت گرم قیمتش از پورشه و لامبو خیلی پایین تر ولی چه پرفورمنسی ارائه داده اول شد دمش گرم واقعا
    با این قیمت و طراحی شما طراحی داخلیش میبینی کیف میکنی
    به این میگند وجدان

    موافقم 28
  7. sina

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    سیویک ماشین پیسته
    با دیفرانسیل جلو و قدرت به مراتب کمتر از یسری از رقباش همچنان پرچمش بالاست.
    کوروت هم دیگه احتیاج به تعریف نداره.
    استاندارد جدید هست.

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      سیویک حرررف نداره دقت رانندگیش

      موافقم 18
      مخالفم 1
  8. Alan.r

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    بلک سریز و۹۱۱ TURBO S همشونو قورت می‌دادن

    موافقم 17
    مخالفم 13
    1. TESLA

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      بلک سریز شاید از zo6 سریع تر باشه ولی توربو s !! 🤣🤣🤣 ، پسر خوب توربو s برخلاف ۹۱۱ های gt تو پیست عملکرد چندان درخشانی نداره ، چون برای پیست ساخته نشده برای شتابگیری های وحشیانه تو خط مستقیم ساخته شده ، طبق گفته مجریان کارانددرایور: zo6 از gt3 هم توی این پیست سریع تر بوده و توی پورشه ها فقط gt2rs تایم بهتری نسبت به کوروت زده

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. Alan.r

        ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        جناب تسلا GT2 که جای خود دارد ولی توربو اس‌ اونجوری هم که شما می‌گید دست و پا بسته نیست

        موافقم 12
        مخالفم 6
      2. فرشاد

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (932 ديدگاه)

        توربو اس با یه سوم پرفورمنسش هم از شورلت سریع تره

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. Amir Machine

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          تایم توربو S تو همین پیست تو همین رقابت: 2:42.5
          البته متاسفانه این تایمو با تمام پرفورمنسش زده و 4 ثانیه از کوروت کندتر بوده، اگه با یک سوم پرفورمنسش بزنه قطعاً سریع‌تر خواهد بود

          موافقم 3
          مخالفم 2
  9. Ehsan

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (626 ديدگاه)

    دوستان بهترین مدل ۹۱۱ برای پیست GT2 هست؟

    1. محمدهادی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      آره تقریبا

    2. محمدهادی

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2422 ديدگاه)

      GT2 Rs

      موافقم 11
  10. TESLA

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    zo6 جدید یه شاهکار به تمام معناست ، خداییش کی فکرشو می‌کرد یه روزی کوروت تو پیست از پورشه و لامبو سریع تر باشه ؟!! 😍🇺🇸🇺🇸🚀🚀🚀

    موافقم 14
    مخالفم 7
  11. TESLA

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    از نظرتون این نسل zo6 رکورد نورنبرگ رو میشکنه ؟

    موافقم 6
    مخالفم 16
    1. GMA

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (850 ديدگاه)

      یعنی میخوای بگی از AMG ONE سریع تره؟ 😂😂

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. فرشاد

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (932 ديدگاه)

      زاررت😂
      Amg oneو بلک سریز به یه کوروت رکورد نمیدن😂

      موافقم 7
      مخالفم 6
  12. محمدهادی

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2422 ديدگاه)

    لامبورگینی چه رایی میره…
    جااااااان
    سوپر اسپرت ایتالیایی خشن🔥🔥

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. زیزیگولو

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    رقابت همیشه باعث پیشرفت میشه حتی اگه رقیبت پیروز بشه …….. چندین بار گفتم بازم میگم که کوروت بدجوری با سوپراسپرتای بزرگو نامدار سرشاخ شده و داره یکی، یکی پوزشون رو به خاک میماله

    موافقم 14
    مخالفم 3
  14. ❤BMW❤

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2023-lightning-lap-bmw-m4-mu-104-1675449879.jpg
    Just this
    🤩😍🤩😍😘🥰
    یعنی از sl63 هم سریع تر ، و نکته عجیب و خفن اینکه rs3 هم از sl63 سریع تر بوده
    یه هاچبک داغ فوقالعاده با قدرت عالی و نسبت وزن به اسب بخار عالی و …

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. TESLA

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      همانطور که در مطلب اشاره شد : sl63 برای پیست نیست و برای این هدف هم ساخته نشده اما از اون طرف m4 csl یه سوپرکار مخصوص پیست هست و صرفا برای تایم گیری تو پیست ساخته شده ، اگه میخواستن یه بنز پیست محور بیارن باید : gt بلک سریز رو میاوردن ( البته سال پیش باهاش تو همین پیست سریع ترین تایم رو زدن حتی سریع تر از zo6 )

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. Alan.r

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        آقا این دوستمون( BMW )رو ول کنید بزارید با تحلیل ها و نتیجه گیری های طلاییشون خوش باشن😂😂

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. MohammaD

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (344 ديدگاه)

          حقققق و دیگر هیچ 😂🤣

          موافقم 5
          مخالفم 2
  15. MohammaD

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    قضیه LL2 , LL4 و…. چیه دقیقا ؟؟؟ کسی توضیح بده ممنون میشم

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2100 ديدگاه)

      کلا خودروها را در 5 گروه قیمتی قرار دادن که قیمتها تو کادر بالا زده شده
      LL1 قیمت صفر تا 39.9هزار دلار
      2 – 40 هزار دلار تا 74.9 هزار
      3 – 75 هزار دلار تا 139.9 هزار
      4 – 140هزار دلار تا279.9 هزار

      1. MohammaD

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (344 ديدگاه)

        سپاس فراوان حسن جان 🌹🙏

  16. بهزاد

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    آوردن تو تا هیوندایی تو این تست بجز جنبه تبلیغاتی هدف دیگه ای نداشته

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا