اگر قصد خرید خودروی وارداتی دارید، این مطلب پدال را دنبال کنید تا با خودروهای ضررده آشنا شوید و سمت آنها نروید!
با آزادسازی واردات خودرو در پاییز ۱۴۰۱، شرکتهای زیادی سراغ واردات خودرو رفتند و خودروهای زیادی از برندهای مختلف را به ایران آوردند. هرچند بسیاری از این خودروهای وارداتی جدید که عمدتاً از برندهای معتبر جهانی مثل کیا، میتسوبیشی، هیوندای، تویوتا و… هستند در بازار اختلاف قیمت بسیار زیادی با قیمت نمایندگی پیدا و سود زیادی را نصیب خریداران خود کردند ولی همهٔ خودروهای وارداتی چنین شرایطی را ندارند و برخی مدلها نهتنها سودی به دنبال ندارند بلکه حتی در بازار افت قیمت پیدا کرده و با قیمتی پایینتر از قیمت نمایندگی برای فروش گذاشته شدهاند و درنتیجه، بجای سود، به خریداران خود ضرر رساندهاند؛ بنابراین، هنگام خرید خودروهای وارداتی حتماً باید با مدلهای ضررده آشنا باشید و سراغ آنها نروید زیرا اگر خرید ناآگاهانهای داشته باشید، ممکن است پس از خرید خودروی وارداتی متحمل ضررهایی تا چند صد میلیون تومان شوید. درنتیجه، در ادامه شما را با ضرردهترین خودروهای وارداتی حال حاضر بازار کشور آشنا خواهیم کرد.
همچنین بخوانید: سود کدام خودروی وارداتی بیشتر است؟ ۱۰ خودرو با بیشترین سود!
خودروهای وارداتی که بیشترین ضرر را دارند
در جدول زیر، با ۱۰ خودرویی آشنا خواهیم شد که در حال حاضر در بازار برای خرید در دسترس هستند و طبق لیست قیمت روز خودروهای وارداتی، بیشترین افت قیمت را نسبت به قیمت نمایندگی تجربه کردهاند.
رتبه | برند | مدل | قیمت نمایندگی | قیمت بازار | میزان افت قیمت |
۱۰ | لونا | GRE | ۱,۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۹ | زوتی | DL5 | ۱,۱۴۴,۵۴۲,۰۰۰ | ۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ |
۸ | سوزوکی | سیاز | ۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۷ | ونوسیا | D60 پلاس | ۱,۹۸۵,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۶ | ونوسیا | V-Online | ۲,۲۴۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۵ | جتا | VS5 | ۲,۲۴۴,۶۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | جیلی | آزکارا | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | جتا | VS7 | ۲,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | بستیون | T77 | ۲,۱۵۲,۹۳۹,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۱ | هونگچی | E-QM5 | ۲,۱۳۷,۲۲۳,۰۰۰ | ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
دلایل افت قیمت خودروهای وارداتی
در بازار خودروی کشورمان به دلایلی مثل بازار انحصاری، عرضهٔ محدود و تورم، عمدهٔ خودروها چه داخلی، چه مونتاژی و چه وارداتی، در بازار قیمت بیشتری نسبت به قیمت نمایندگی دارند ولی بااینوجود و همینطور ممنوعیت چندسالهٔ واردات خودرو به کشور و بازار تشنه، برخی خودروهای وارداتی در بازار به دلایل مختلفی قیمت کمتری نسبت به قیمت نمایندگی تجربه کردهاند. در ادامه به اصلیترین دلایل این موضوع خواهیم پرداخت.
خدمات پس از فروش ضعیف
یکی از مهمترین نکات در مورد خودروهای وارداتی، بحث خدمات پس از فروش است و ازاینرو، خودروهای وارداتی شرکتهای معتبرتر و مشهورتر که قبلاً در حوزهٔ واردات یا مونتاژ خودرو فعالیت داشتهاند در بازار کشور شرایط بهتری خواهند داشت و در مقابل، خودروهایی که توسط شرکتهای نوپا و ناشناخته با اسامی عجیبوغریب وارد شدهاند، به دلیل عدم اطمینان از ارائهٔ خدمات پس از فروش مناسب، در بازار خریدار نخواهند داشت و با افت قیمت مواجه میشوند.
کمبود قطعات یدکی
یکی دیگر از نکات بسیار مهم هنگام خرید خودروی وارداتی، اطمینان از تأمین قطعات یدکی است و مثل مورد قبلی، در اینجا هم خودروهایی که توسط شرکتهای نوپا وارد میشوند ممکن است در بازار با اقبال چندانی مواجه نباشند. اگر پس از چند سال این شرکتها تعطیل شوند، خودروهای وارداتی آنها بدون خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی خواهند ماند و خریداران را به دردسرهای بزرگی خواهند انداخت.
برند ناشناخته و فاقد محبوبیت
یکی از مهمترین عواملی که روی میزان سود و ضرر خودروهای وارداتی تأثیر میگذارد، برند خودرو است و به همین دلیل، خودروهای برندهای معتبر مثل کیا، میتسوبیشی، هیوندای، تویوتا را نهتنها در بین مدلهای ضررده نمیبینیم بلکه معمولاً سود زیادی را هم به دنبال دارند. بااینحال، به دلیل سازوکار عرضهٔ خودروهای وارداتی از طریق قرعهکشی، قطعاً همهٔ ثبتنام کنندگان در سامانهٔ عرضهٔ خودروهای وارداتی امکان خرید این مدلها را نخواهند داشت و خیلیها مجبور میشوند سراغ مدلهای چینی بروند. در این صورت، حتماً سراغ برندهای شناختهشدهتر و معتبرتر مثل بیوایدی بروید تا با ضرر مواجه نشوید.
عرضهٔ کوتاه و محدود
بسیاری از شرکتهای واردکننده، چند صد دستگاه از یک مدل خودرو وارد میکنند و سپس همهچیز تمام میشود و خبری از تداوم واردات نخواهد بود. درنتیجه، خودروهایی که در تعداد محدودی وارد شدهاند حتی علیرغم برخورداری از برند معتبر، در بازار افت قیمت پیدا خواهند کرد. مثال بارز این موضوع جیلی آزکارا است. این خودرو با اینکه ساخت یکی از معتبرترین و محبوبترین برندهای چینی است ولی به دلیل عرضهٔ بسیار محدود و شرکت واردکنندهٔ نهچندان خوشنام از بابت تحویل بهموقع و ارائهٔ خدمات پس از فروش، در بازار افت قیمتی ۱۵۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.
کیفیت پایین و امکانات اندک
خودروهای وارداتی که کیفیت چندان بالایی ندارند و امکانات محدودی را ارائه میکنند، حتی با وجود قیمت پایینتر، با استقبال بازار مواجه نمیشوند زیرا خریداران خودروهای وارداتی معمولاً به دنبال مدلهایی با پیشرانهٔ قدرتمند و امکانات کامل هستند. یکی از مصادیق این موضوع، سوزوکی سیاز است که هرچند برند معتبری دارد ولی ازآنجاییکه مونتاژ هند است، کیفیت نازلی دارد و با پیشرانهٔ ضعیف و امکانات اندکی وارد شده است.
نتیجهگیری
پیش از خرید خودروی وارداتی حتماً بهطور کامل در مورد شرکت واردکننده و شرایط تأمین قطعات یدکی و ارائهٔ خدمات پس از فروش تحقیق کنید و سراغ شرکتهای معتبر بروید. برای نوع خودرو نیز سعی کنید خودروهای شناختهشده از برندهای معتبر کرهای و ژاپنی را انتخاب کنید و اگر قصد خرید خودروهای وارداتی چینی را دارید هم سمت برندهایی بروید که در ایران شناختهشدهتر هستند. با توجه به این نکات، نهتنها پس از خرید خودروی وارداتی ضرر نخواهید کرد بلکه میتوانید به سود خوبی دست پیدا کنید و حتی اگر خودرو را برای استفاده شخصی هم بخواهید، از بابت کیفیت و خدمات پس از فروش و همینطور حفظ ارزش در طولانیمدت خیال راحتتری خواهید داشت.
برای اطلاع از قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.
نانو
۲۳ دی ۱۴۰۳به امید افت تمامی برند اشغالی های چینی با موتور 1500سی سی و گیربکس cvt
فرشید
۲۳ دی ۱۴۰۳اینکه به جای تویوتا چینی گرفتم مدیونی فکر کنی پول نداشتم. شعورشو نداشتم داداش
علی
۲۳ دی ۱۴۰۳یکی از دوستان من هم وقتی رفت به کراس اور چینی خرید همینو میگفت. هر چی بهش میگفتیم به جایش برو به کرولا یا سوناتا کارکرده بخر تو کت اش نرفت که نرفت. بخاطر چند تا آپشن اضافه…
تصادف کرد نزدیک مشهد، یه محلی به اسم باغچه همچین چیزی. ماشین اش له شد. به طرز باورنکردنی چپ کرده بود. پدرش رو از دست داد.خودش هم یکماه بیمارستان خوابید.من نمیگم، خودش که از ماشین های چینی تعریف میکرد و اونا رو خوب میدونست، میگه اگر حرف شما رو گوش میکردم و یه ماشین کارکرده اصیل میخریدم قطعا اینقدر توی تصادف آسیب نمیدید و محافظت میکرد.
آره داداش، ربطی به شعور نداره، ربط به آگاهی داره.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ دی ۱۴۰۳در مشهد آقای مهندس مروارید همه میشناسن
سالها رئیس شرکت توزیع برق مشهد بود
خودش و دامادشون با هیوندای توسان صفر کیلومتر، جان باختند و در دم به رحمت خدا رفتند کمربند هم بسته بودند
از این ماجراها زیاده
نوع برخورد سرعت تصادف مهارت راننده شرایط جاده و خود ماشین و هزاران عامل دیگه مهم هستند
ایمنی x22 حیلی فرق میکنه با x55 یا تیگو ۸ سه میلیارد تومنی
علی
۲۳ دی ۱۴۰۳اشتری جان چون پاسخ کامنت ات بسته بود همینجا مینویسم:
زدی صحرای کربلا برادر. خب مشخصه که ماشین ۳ میلیاردی با ماشینی که نصف قیمتشه متفاوته! عرض من مقایسه در محدوده یک تومن بود. از یک طرف x22 و x33 و s3 و… از طرف دیگه ژاپنی ها و کره ایی ها و اروپایی های کارکرده. این جاست حرف من.
ندارید علاقه شما به چهار تا آپشن موقتی و طراحی های جذاب که البته اصالتی هم ندارند اونم از یه سری خودروساز درجه دوم چینی جلوی قضاوتت رو بگیره.
مگر اینکه اعتقاد داشته باشید مثلا x33 کراس ماشین بهتری نسبت به یک کرولا یا سوناتا کارکرده هست. اگر این باشه که دیگه حرفی نمیمونه.
هراکلیوس
۲۳ دی ۱۴۰۳آقای اشتری تیگو ۸ اگه با یه پرادو قدیمی ۲۰۰۶ تصادف کنه فکر می کنی تیگو سالم می مونه هردو هم یه قیمتن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ دی ۱۴۰۳به هیچ وجه نمیشه این طوری نظر داد
باید تست تصادف اینها رو دونهدونه بررسی کنیم
تیگو ۸ جدید ترمز اتوماتیک داره در مواقع خطر خیلی سریعتر از راننده، سرعت ماشین پایین میاره کروز کنترل هوشمند هم ایمنی تیگو ۸ بالا میبره
ضمنا
پرادو 2006 الان 4 تا 5 میلیارد قیمت داره
تیگو ۸ حدود ۲/۵ تا ۳ میلیارد
من اگر خارج ایران زندگی میکردم پرادو میخریدم
در ایران هرگز 5 میلیارد به ماشین 19 سال کار نمیدم
گاس فرینگ
۲۳ دی ۱۴۰۳جناب اشتری این ترمز اضطراری توی کرولا و لوین هست کسی که هم با تیگو 8 رانندگی کرده باشه هم با کرولا و لوین قشنگ فرق عملکرد این سیستم تو دوتا ماشین رو حس میکنه ترمزهای تیگو 8 گاها ضروری نیست گاهی هم وقتی که ضروریه ترمز نمیگیره البته خودم با توجه به کیفیت جاده های شهر مون کرولا کراس رو به سدان ترجیح میدم حداقل یکم ارتفاعش بالاتره
۲۳ دی ۱۴۰۳سلام خدا رفتگان همتون بیامرزه برید هایما بخرید
روشن
۲۴ دی ۱۴۰۳پل واکر با یه پورشه تصادف کرد و پورشه اتیش گرفت وخودش و دوستش فوت کردن پدرش رفت ازشرکت پورش شکایت کرد بحث اینه که تو تصادف حتی سوپر اسپرتها هم ممکنه تلفات بدن و ربطی به نوع ماشین نداره
محمود
۲۴ دی ۱۴۰۳اره اگه سوناتا ۱۲ سال پیش رو میگرفت تلفات که نمیدادن هیچ، دو نفر به اعضای خانواده اضافه هم میشد!
سایمون
۲۴ دی ۱۴۰۳یه جوری حرف میزنی انگار ماشینای کره ای ژاپنی بولدوزن و قراره تو تصادف هیچی نشن ولی ماشبن چینی با کاغذ ساخته شده شما برو تویوتا بخر هروز با خیال راحت تصادف کن چپ کن هیچیم نمیششه وفتی با اینف فکر که تصادف کردی چیزی نشی برو بخر میری تویوتا میخری هزینه نگهداریشم باید داشته باشی پسرجان
سینا
۲۴ دی ۱۴۰۳شما خواستی بگی کار کرده بهتر از صفره ولی اینطور نیست انتخاب این دوستمون اشتباه بوده خودروهای صفر بسیاری است که چرخش به کارکرده ارزش داره و تصادف ایشان هم خیلی ربط به چینی و کارکرده نداشته
حامد
۲۴ دی ۱۴۰۳من کارشناس بیمه البرز هستم.
متاسفانه به چشم دیدم ایمنی ضعیف ماشینهای چینی و ایرانی رو.
در این خصوص کره ایی ها اروپایی ها بهتر عمل میکنن. توی ۷ سال اخیر این رو به چشم دیدم و لمس کردم.
توی یک تصادف شاخ به شاخ بین یک جک جی ۴ و یک پروتون جنتو مدل ۲۰۰۸ که هر دو هم یک سرعت یکسان داشتند، خودروی جک آسیب زیادی دید و حتی داشبورد عملا تکه تکه شد. ولی خودروی پروتون (تازه مالزیایی هستش نه کره ایی و ژاپنی!) آسیب خیلی خیلی کمتری دید و هیچ آسیبی هم به سرنشیانانش وارد نشد.
پژو پارس و تارا که اگه بودن به جای جک قطعا اوضاع وخیم تر میشد.
عکسهای این حادثه هم هست توی موبایلم هنوز.
سعید
۲۴ دی ۱۴۰۳من اگه به جای شما بودم به جای چینی صفر، تویوتا مدل 2005 تا 2008 میگرفتم که 250 تا 300 هزار کیلومتر کار کرده!
این حرفو از روی تجربه میگم نه از دهن بقیه
محمدرضا
۲۴ دی ۱۴۰۳دوست عزیز شرایط ایران رو با اونور مقایسه نکن اونجا به این دلیل مصرفیه که یه کارمند ساده میتونه آئودی آخرین مدل قسطی بابهترین خدمات بخره ایران کارمنده حقوق۳۰سالش روهم جمع کنه نمیتونه به همین دلیل خودرو در ایران تابع قوانین دنیا نیست ما به قیمت رانت دو شرکت خودروساز داریم بدترین خودروها رو با بالاترین قیمت میخریم این دوشرکت تعطیل بشن مردم حقوق کارکنانش رو بدن ولی خودرو به قیمت جهانی وارد بشه باز خیلی بصرفه تره
سینا
۲۴ دی ۱۴۰۳حرفت کاملا اشتباهه دوست عزیز ماشینی که بیست سال کار کرده باید اوراق بشه چه چیزش بهتر از خودرو صفره
نیو کار
۲۳ دی ۱۴۰۳وای چه خبری باحالی ماموت جون چی شد فروش جنتا و دلال های عزیز ببیند بازار اشغالاتون
کسرا
۲۳ دی ۱۴۰۳ممنون بابت مقالات اقتصادی و چشم انداز
محی
۲۳ دی ۱۴۰۳اینقدر مدل های چینی زیاد شده نصفی شون رو نمیشناختم
Puriya85
۲۳ دی ۱۴۰۳خوباشو که نمیزارین وارد کنیم
یجوریم قانون نوشتین که ماشینای خوب با اون شرایط پیدا نمیشن
سینا
۲۴ دی ۱۴۰۳خوباش هم داره وارد میشه
۲۳ دی ۱۴۰۳سلام شما وقتی امکان خرید ماشین مدل بالای درست حسابی دارید ولی میرید یه ماشین چینی از یه برنده ناشناخته میخرید که نه قیافه داره نه آپشن داره حقتونه پس ماشینتون افت قیمت کنه ضرر کنید
ایلیا
۲۳ دی ۱۴۰۳همشون بینام و نشون…
۲۳ دی ۱۴۰۳با منی؟
boost10
۲۳ دی ۱۴۰۳تو همه اینا فقط بستیون رو از نزدیک ندیدم
بعدم ماشینی که قطعاتش تو ایران نیست دلیلی نداره وارد کنن
OM.01
۲۳ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/vision/iran-import-cars-profit/
خودروهای وارداتی با بیشترین سود!
خودروهای وارداتی با بیشترین افت!
تازه اونم خودروهای فوق ارزون پایه که تو چین کارمندان سوار میشن!
سود قیمت! بازار فارکس هست مگه…
ماشین 99 درصد دنیا کالای مصرفی هست. آستون مارتین ونتیج هم بخری در اون ور آب 2 سال بعد و 12 هزار کیلومتر کار تقریبا 20 درصد افت قیمت میخوره… ولی خب اینجا سیاره دیگه ای هستیم
Hamidrez
۲۳ دی ۱۴۰۳کلا عرضه و تقاضا مهم نیست براشون ، فقط یه چیزی ورداریم بیاریم ارز دولتی بتونیم بگیریم بعد میریم سراغ بعدی
Mercedes
۲۳ دی ۱۴۰۳همونم نیست
یه ماشین مدرن خوش قیافه میارن
که پز بدن ما پیشرفته ترین کشور دنیاییم
هدف همینه
فقط بگن ما پیشرفته شدیم از امریکا مدرن تریم
تمام
سینا
۲۴ دی ۱۴۰۳عجب منطقی 😅
AMANTE
۲۳ دی ۱۴۰۳اینقدر ماشین های چینی و ناشناخته زیاد شده که باید چند دقیقه صبر کنی تا بتونی مارک و مدل رو تشخیص بدی و وسط اینکار صاحب ماشین هم بیاد و بی اعصاب هم باشه یک کل کل سر اینکه چشم نداری ببینی و… داری موردی که برای خودم دوبار پیش اومد.
Gtc و احترام به علایق مردم
۲۳ دی ۱۴۰۳والا منم تیگو ۷ پرو داشتم ماشین بدی نبود یک چیز معمولی برای کار های معمولی
سهیل گل آزاد
۲۳ دی ۱۴۰۳یه آقای دلالی هست که اصفهانیه قطعا خیلیا تو اینستاگرام و اینا پستاش رو دیدین تو یه پستش بود چند وقت پیش میدیدم که یکی ازش پرسید ضرر ده ترین خودروهای واراداتی رو نام ببرید گفت که کسایی که جتا VS7 و VS5 رو که ثبت نام کردن نه تنها هیچ سودی نکردن بلکه تو بازار ضررم دادن به جمله اولش توجه کنید واقعا که تصور ایرانیا تو خرید هر ماشینی در جهت سود دهی هست ماشینی که تو همه جای دنیا غیر از برند های خاص و یونیک و تولید محدود وسیله ای غیر سرمایه گذاری هست ولی تو ایران بیشتر تصورات از خرید ماشین کالای سرمایه گذاریه
گاس فرینگ
۲۳ دی ۱۴۰۳تو ایران افغانی (پول افغانستان) بخری هم سود میکنی سرمایه گذاری اونقدر معنی نداره
این یعنی اقتضاد ایران افتضاحه و جتا هم افتضاحه که توی یه همچین اقتصادی بهت زیان میده
سهیل گل آزاد
۲۳ دی ۱۴۰۳دلار از دی ۹۸ تا دی ۰۳ تو عرض پنج سال فقط ۷۰ هزار تومن رشد قیمتی داشته یا به عبارتی ۶.۵ برابر دیگه واقعا ما نمیتونیم بگیم واحد پولیی داریم چون این دیگه پول نیست هر باری میری یه فروشگاه میبینی که جنس ها مرتب افزایش قیمت داره پول هیچ پشتوانه ای نداشته باشه از برگه A4 هم بی خاصیت تر میشه مثل ایران
4×4
۲۳ دی ۱۴۰۳من ازین که کسی فریب دلال رو بخوره و اینارو بخره و گرفتار بشه خوشحال نیستم. اما ازینکه این ماشینا رو دست دلال بمونه و روز به روز بخوره تو سرش عمیقا و قلبا خوشحالم و آرزو میکنم هرپولی که تو خون مردم زده میشه و سر سفره رانتخواران و پارتی بازان قرار میگیره ، چرک و خون و سرطان بشه از جلو و عقب خودشو و خونوادش بزنه بیرون
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۳عیب نداره. هر ماشین چینی تو تهران فروش نره، بفرستید مشهد میخرن. کلا مشهدی ها عاشق ماشین چینی هستن. ترجیح میدن ماشین شون سانروف و تودوزی چرم مصنوعی داشته باشه تا ایربگ جانبی و شاسی مستحکم.
آرین
۲۳ دی ۱۴۰۳احساس میکنم آقای اشتری هم مشهدی بود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ دی ۱۴۰۳من ترکیب یزدی اصفهانی هستم و مقیم مشهد
فرامرز
۲۳ دی ۱۴۰۳پس واسه همینه که عاشق ماشین چینی هستین
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ دی ۱۴۰۳اینجا ایرانه حق انتخاب زیاد نیست
من هرگز ماشین ۱۰ سال و ۲۰ سال کار نمیخرم
شما دوست دارید جنس ژاپنی باشه ولی قدیمی
خیلی هم عالی
مجبور نیستیم بجنگیم
فرامرز
۲۳ دی ۱۴۰۳راستش من یک کرولای ۲۰۰۹ فول عمان دارم که خیلی وقته دستمه و خیلی ازش راضیم و با هیچ ماشینی در رده خودش حاضر نیستم عوضش کنم حتی چینی صفر کیلومتر اما در کنارش برای ماشین دوم تقریبا بیشتر ماشین های ایران خودرو و یکی دوتا هم از سایپا داشتم
فرمایش شما کاملا درسته جناب اشتری ولی خودم واقعا حاضر نیستم نزدیک به دو میلیارد پول بدم و ماشین چینی بخرم و سوار بشم
ترجیح میدم فعلا کرولا رو داشته باشم و در کنارش برای ماشین دوم از ماشین های داخلی استفاده کنم
اما اینم بگم که اگه الان قرار باشه مثلا یک کرولای ۲۰۰۹ بخرم اونم با قیمت یک و نیم تا دو میلیارد، این کارم نمیکنم چون قیمتا الان واقعا بالاست و هرچی که میخریم ارزشش از پول پرداختی خیلی کمتره و عاقلانه نیست به نظر من
حسین
۲۳ دی ۱۴۰۳اشتری جان، هیچ ایرادی ندارد. هر کسی طرز تفکر خودش رو داره.
مشکل این جاست که شما دبیر این سایت هستید فکر میکنم. میتونید نظرات شخصی خودتون رو توی صفحات مجازی شخصی خودتون ابراز کنید، ولی اینجا باید کمی محتاط تر نقد و بررسی و مطلب گذاری بفرمایید و از قیاس های اشتباه و بی دلیل هم خودداری کنید. شما معمولا توی اکثر مطالب و کامنت هاتون بطرز عجیبی جبهه میگیرید در برابر خودروهای کارکرده و بجای اونها خودروهای کمتر شناخته شده از برندهای کمتر معتبر رو پیشنهاد میدید. این رو چندین و چند بار دیدم.
در کل بنده قدردان زحمات شما هم هستم و کلیت کارتون رو تحسین میکنم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ دی ۱۴۰۳روزی که یک خبرنگار بخواد با احتیاط حرف بزنه، مرگش فرا رسیده
هرگز برای خوشامد دیگران فعالیت نکردم و دنبال جذب فالوئر نبودم
دقیقا همون چیزی که میگم و به مخاطب پیشنهاد میدم، در زندگی واقعی خودم انجام میشه یعنی اگر یک تا سه میلیارد پول داشته باشم برای ماشین، خودروی چینی میخرم و هرگز خودروهای دست دوم با عمر بالای ۱۰ سال پیشنهاد نمیدم
مورد دیگه اینکه در تمام ایران اگر نویسنده خودرویی میشناسید که بیشتر از من با مخاطب صحبت میکنه و جواب کامنت میده، بفرمایید باهاش آشنا بشم :)
ایرانی
۲۴ دی ۱۴۰۳من هم با نظر آقای اشتری موافقم. من هم برای ماشین ژاپنی ۲۰سال کارکرده پول نمیدم(دوستان دقت کنید و مدنظر داشته باشید که همین ماشین ۲۰ سال پیش ۱٫۵ تا ۳ میلیارد قیمت میخوره تو بازار فعلی – شاید اگر قیمتش منطقی بود و کمتر ، حتماً ارزش خرید داشت – ولی با قیمت های فعلی تو بازار، تاکید می کنم به نظر من گزینه مناسبی نیست.) قطعا ماشین های ژاپنی و کره ایی مدل پایین تر، ماشین های خوبی هستند،ولی باید متناسب با قیمتشون در نظر گرفت. الان لگن های تولید داخل (ایرانخودرو و سایپا) قیمتشون از ۱میلیارد بیشتر شده. یادم هست (دوستانی که یه کم سنشون به سن من میخوره) یه زمانی ، وقتی اسم ماشین چینی میومد ۹۹درصد افراد که خودمم جزوشون بودم مخالف ماشین چینی بودیم. ولی همین الان ، همون ماشین چینیا، تو بازار الان، خیلیاشون بازار خوبی داره و قیمت های مناسبی. از طرفی فک می کنم همه موافقند که پیشرفت تو ساخت ماشین های چینی روز به روز بیشتر و بهتر میشه. من فک می کنم با توجه به پولی که میخایم (تاکید می کنم پولی که میخایم واسه خرید ماشین چینی بدیم،) حتی نمیتونیم از کنار یه ماشین مناسب ژاپنی ، کره ایی و اروپایی همرده و همسال رد شیم) در حال حاضر تنها گزینه همینه. مگه چندنفر تو قرعه کشی خودرو های وارداتی برنده میشن. تازه ۹۰درصد خودروهای وارداتی هم چینیه. تا وقتی دوتا شرکت دولتی فشل (ایران خودرو و سایپا) و تفکرات افرادی مثل میرسلیم ( منافع شخصیشونو مقدم بر منافع کشور و مردمشون میدونن)؛وضعیت همینه که هست. به زودی قیمت همین لگن های این شرکت ها چند میلیاردی میشه و همه در حسرت خریدن یه کوییک یاپژو، شب ، خواب های رنگی میبینیم. همونطور که الان خواب می بینیم که تو قرعه کشی خودرو های وارداتی ، اسممون واسه کیا اسپورتیج ، میتسوبیشی اوت لندر و. …. در اومده. ولی صبح که بیدار میشیم میبینیم پول بنزین همین پراید درب و داغون رو نداریم. این خانه از پایبست ویران است. خدا به هممون رحم کنه. چه جوانهایی که تو این اربه های مرگ وطنی پرپر شدن و هرروز از لحاظ ایمنی و کیفیت بدتر هم میشن. به خاطر یه قانون مزخرف که منافع بعضی ها رو داره تامین می کنه. خدا ازتون نگذره
محمد
۲۴ دی ۱۴۰۳توهم آرین و فرامرز و …. آدم یاد میر*سلیم میندازه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ دی ۱۴۰۳اگر لطف کنین بیشتر توضیح بدین ممنون می شم
مرغ سحر
۲۴ دی ۱۴۰۳وای ….. این دیگه آخرشه
فرامرز
۲۳ دی ۱۴۰۳دقیقا باهات موافقم حسین جان
چون خودم مشهد زندگی میکنم میبینم که مشهدی ها عاشق ماشین چینی هستن
ماشالله بعضی هاشونم جوری سیس عقاب میگیرن که انگار بنتلی و میباخ و…… سوارن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ دی ۱۴۰۳حرف شما درست نیست چون مشهد 5 میلیون نفر جمعیت داره و طبیعتا افراد زیادی توان مالی خرید ماشین یک تا 2 میلیارد تومان دارن
در این بازه قیمت هم چیزی غیر از ماشین چینی در بازار نیست، مگر اینکه توسان دست دوم از خارج وارد کنند، وگرنه ماشین کره ای و ژاپنی دست دوم انقدر کم هست که جواب نیاز بازار ما نمی ده
بعد از تهران بیشترین تعداد لندکروزر مرسدس و بی ام و ایران در مشهد هست
اصفهان و کرج و تبریز که خودم مدت زیادی اقامت داشتم اصلا اندازه مشهد پرادو و لندکروزر نداره
بلوار خرمشهر و خیابان بهار مشهد اگر تشریف ببرید، مرکز معاملات خودرو مشهد هست و بیش از 100 نمایشگاه ماشین داره
اونجا حساب کار دست تون میاد :)
حامد
۲۴ دی ۱۴۰۳مشهدی ها آدمهای خوبی هستن، ولی یه خصوصیت دارن: به ظواهر خیلی اهمیت میدن. یه جورایی عقلشون تو یه سری چیزا به چشمشون هست. البته بازم میگم، خیلی مردمان نازنینی هستن فقط این یه مورد جزو خصوصیاتشون هست. در مورد خودرو و وسایل منزل هم بیشتر.
فرامرز
۲۷ دی ۱۴۰۳میشه بفرمایید که من چرا توهم دارم؟
و اینکه بفرمایید توهم چی دارم اصلا؟
میگن بعضی ها که آدما رو قضاوت میکنن بخاطر اینه که فکر کردن واسشون سخته یا حال فکر کردن ندارن و چون قضاوت کردن راحته بقیه رو قضاوت میکنن
.
۲۴ دی ۱۴۰۳همشون نه.
برخی ها حداقل عقلرو دارند که نرن سر یک برند ناشناس یا شاید از روی نداشتن و یا اینکه صرفا یک چیزی بهتر از ایرانی بگیرند و ارزون هم باشه رو می خرند.
Saji
۲۳ دی ۱۴۰۳ماشین اگه فنی خوب و آپشن کافی و خدمات مناسب داشته باشه مثه s7 یا vx که اینقدم کوبیدنش بازار خودشو پیدا میکنه و ثابت نگهمیداره الان میگن قیمتا حبابه و فلانه و چنانه بازار ثابت و سود خودشو داره
حالا اگه اون سه تا اصل بالارو نداشته باشع کرولا و النترا با برند مطرح جهانیم باشن قیمتشون در حد نمایندگی یا کمتر میشه که همونم اگه برند و آرم تویوتا و هیوندای نبود الان زیر ۲ تومن معامله میشد…پس اینکه بگیم چینیه و فلانه فقط تو نظرات مجازیه تو واقعیت خیلی از چینیا هستن بازارشون از بعضی وارداتیام بهتره
محمدرضا محمودی
۲۳ دی ۱۴۰۳با سلام خدمت دوستان گرامی من میخواستم بی وای دی سانگ پلاس بگیرم یه مقدار پرس و جو کردم میگن دقیقا مثل تیگو ۸پرو پلاس سیستم تعلیق خوبی تو پیچها و سرعت بالا نداره وضعیفه میخواستم نظر شما رو هم بدونم ممنون میشم
علیرضا مطبوعی
۲۴ دی ۱۴۰۳سلام گیربکسش خیلی هزینه داره نکن برادر
محمدرضا محمودی
۲۳ دی ۱۴۰۳با سلام خدمت دوستان گرامی من میخواستم بی وای دی سانگ پلاس بگیرم یه مقدار پرس و جو کردم میگن دقیقا مثل تیگو ۸پرو پلاس سیستم تعلیق خوبی تو پیچها و سرعت بالا نداره وضعیفه میخواستم نظر شما رو هم بدونم ممنون میشم راهنمایی کنید
گاس فرینگ
۲۴ دی ۱۴۰۳به غیر از ماشین های مونتاژی اون سه تا شرکت اصلی مونتاژکار (مدیران کرمان بهمن) و تا حدودی چانگان های سایپا بقیه چینی ها (مونتاژی و وارداتی) سرنوشت بسیار شومی در انتظارشونه
جتا به لحاظ هندلینگ و جاداری عالیه ولی تاآخر عمر کنارته نه به خاطر دوامش چون هیچکی نمیخره ازت الان شم به زور میخرن
حمیدرضا
۲۴ دی ۱۴۰۳ماشین های جدید چینی واقعا نسبت به پولی میدهید .عالی هستند.ادم باید دنبال کیفیت.تکنولوژی و قیمت مناسب باش مسل بقیه دنیا .ولی بخوای ماشین 2009ژاپنی بخاطر تعصب مسل پیرمردها سوار بشی فرق داره.بعدش قرار نیست همیشه ماشین کره ای و ژاپنی خوب باش.در ضمن همین پراید حلبی که مردم میشه .کره تولید .کرد .ولی محصولات .بی وای دی .فونیکس .تو بازار ایران واقعا عالی هستند.واز نظر برقی هم که با تسلا رقابت دارند .خودروهای برقی منظومه.هر کی هر مقدار پول داره .بدون نظر های عجیب غریب مردم ایران .خودرو مورد علاقه سوار بشه ببره
داود محمدپور
۲۴ دی ۱۴۰۳توی وارداتی ها فقط و فقط چانگان cs55 پلاس
جدا از اختلاف قیمت بازار و ثبت نام چون تا الان ۶۴۰۰ دستگاه اومده و خدماتش با شرکت سایپاست و مجددا ۸۰۰۰ دستگاه دیگه تو سری جدید وارداتی ها داره میاد خودروی واقعا عالی هست
آرش
۲۴ دی ۱۴۰۳من نمیدونم چرا بعضیا تا اسم چین میاد حالشون بد میشه … چتونه !؟
الان برند شیائومی و هواوی را نگاه کنید تو صنعت موبایل طی 10، 15 سال به کجا رسیدن صنعت خودرو چین زودتر از اون چیزی که تصورشو بکنید جز چند برند اول دنیا خواهند شد
همونطور که الان بی وای دی تقریباً به جاهای خوبی رسیده …
شماها هم بشینین هی غر بزنین و بگین چین فلانه …
فردین
۲۴ دی ۱۴۰۳کجایی هونگچی ۱۰میلیاردی 🤣🤣🤣خدالعنت کنه … که قیمت را اینقد بردبالا
شایکل موماخر
۲۴ دی ۱۴۰۳تا وقتی سیاست اقتصادی-بازاریابی چین ،تقلب،حقه،فریب مشتری و تله گذاری برای تأمین قطعات باشه؛خرید اتول چینی فقط حرام کردن و دور ریختن پول هست.زمان هم این رو ثابت کرده،پرادو بیست سال کار هنوزم ۵ میلیار.د مشتری داره(رو هوا میبرنش)،اما چینی های دو سال کارکرده رو با ۵۰٪افت قیمت هم نمیخرن.بازار باهوشه، خریدار آگاهه.پس زدن چینی ها بی دلیل نیست.خودتون تا آخرش رو بخونید دیگه: نمونهای از یک خودرو مثل فونیکس اف اکس روکه میفرسته استرالیا برای تست تصادف و ایمنی، اونی نیست که میریزه تو بازار.از کم کردن ایربگ ها بگیر تا دست بردن تو آلیاژ و ورق های بدنه برای ارزان سازی. اما شما هنوز دوست داری، اختیار پولت رو داری، برو بخر! التماس تفکر
هادی
۲۴ دی ۱۴۰۳به شخصه ماشین های جدید چینی رو خیلی میپسندم و ترجیح میدم به کارکرده کره و ژاپنی
اما
به نظرم اگه میخواید ماشین چینی بخرید ترجیحا چینی مونتاژی بخرید نه وارداتی
به علت تعرفه های واردات ماشین های وارداتی هم گرون تر در میاد هم پشتوانه ضعیف تری دارن
ولی الان با یه قیمت به نسبت مناسب ماشین هایی مثل آریزو ۶ جی تی ، آریزو ۸ و تیگو ۸ پرومکس خرید که واقعا ماشین های ارزنده تری هستن به نسبت چینی های وارداتی
خسته.!!!
۲۴ دی ۱۴۰۳به نظر من یکی از دلائلی که اکثر مردم که در تایید کامنتها هم مشخصه حس بدو تنفر از دخالت ومفتبری چینیها هست که در سیاست وکشور ما دخالت دارند وهمانطور که همه مبدونن بخاطر یک حق وتو نفت ودریا وزمین مارو میبرن وجاش صنعت دست سوم خودرو سازی خودشون رو به ما تحمیل میکنن.ومافیای دولتی ودلالهاشون این خودرو ها رو چند برابر قبمتش به مردم میفروشن.واینجاست که اون حس وطنپرستی باید دخالت کنه وبخاطر این سیاست کثیف اجناس چبنی را تحریم کنیم.
علی منصوری
۲۴ دی ۱۴۰۳تو این چند سال اخیر بخاطر یسری شرایط اقتصادی و محدودیت و نداشتن تنوع بیشترین ماشین بغیر از لگنهای داخلی تو مارکت ماشینهای چینی بودن، دوستان بحث خرید ماشین تو ایران باتمام دنیا فرق میکنه، بولله من هر ماه حداقل ۳ تا ایرانی و ۲ چینی با توجه ب بودجه محدودم معامله میکنم، شغلمه ،دارم میبینم رویکرد مردم نسبت ب ماشین، الان اکثرن بخاطر اورهال ماشینهای ژاپنی کارکرده اومدن سراغ برندهای چینی معتبر ، صفر و درحد میخرن قبل از افت میفروشن یکی دیگه میخرن…فیس بروز ،آپشن ، هزینه نگهداری کم بازار فروش بهتر و فیدبک مردم نسبت ب اون برند، داشتن نمایندگی فعال و گارانتی ، در کنار بودجه و شرایط اقتصادی و یسری دلایل ک خاص خریدار ایرانی باعث رونق بازار چینیا شده….من شاهین ۴۰۲ ،۱۸ تا کار ۱ هفته دیرتر از ریسپکت پرایم معامله کردم بعد از گرون شدن محصولات ایرانی….دارم میبینم ک میگم دارم، خودتون برین ۲ روز تو مراکز خرید و فروش ماشینهای کارکرده متوجه میشین، بحث فنی و منطق کیفیت ماشین آخرین چیزی ک بهش فک میکنن الان
مهدی م
۲۴ دی ۱۴۰۳والله ماشینهای چینی هم خوبن.لندکروز اگر شماره بشه چهل وپنج میلیارد به بالا اگر وارد بشه بعد لاماری .هایما دو میلیارد نگاه قیمت کنید بعد مقایسه کنید به والله ماشین چینی حرف نداره بدنه ضعیف داره ولی باز خوبه.من چهار ساله هایما دارم همه جا هم دارم میرم.هنوز ریالی خرج نداشته جز تعویض روغن.. بعضیها تا اسم جنس چینی میاد گارد می گیرن درست مانند داماد ما اونم همین بود حتی برای ساعت و…تا روز تولد براش گوشی هانر 200خریدن الان میگه بابا چه گوشیه.به نظر من ماشین صفر چینی بصرفه تر از اوپتیما.سانتافه.اسپورتیچ.قدیمی تره
محمد
۲۴ دی ۱۴۰۳هیچ خودر وارداتی ضرر نمیده .
همه با چندین برابر قیمت واقعی به مردم فروخته میشه . بیخودی قیمت کاذب میدن و ننه من غریبم راه میندازن
اکبر طهرانی
۲۴ دی ۱۴۰۳بامیدروزی انشالله مثل قدیم همه ماشین ها برند باشند
نه اینکه از روی مجبوری ماشین چینی یا ایرانی کم کیفیت بخریم
علی
۲۴ دی ۱۴۰۳سلام
ماشین چینی خیلی از ایرانی بهتره
برادر یکی از دوستان باشورلت نوا ویکی دیگه از دوستان با بنز SL600 معرف به تانک تومازندران جاده ساری نکا تصادف درجا جان باختند سه نفرتوبنز بودن اون شورلت تو هراز درجا مردن. پس نوع رانندگی خیلی مهمه وجاده.
من خودم تیز رو هستم اکثر ماشینها از جیپ توسن و میتسوبیشی داشتم تا بنز ۴۵۰و E190
تازه برای اولین بارمیخام چین
ی سوارشم فقط نگران قطعاتش هستم همین .
کیوان
۲۴ دی ۱۴۰۳والا چی بگم نظرات مردم مختلف هست.من هم ۲۰ سال پیش ماشین ایران خودرو داشتم.پژو وسمند وازسایپا قبل ایناپراید..پرایدکه هیچ ۴۵ روزنگه داشتم رد کردم بره اشغال بود.سمندروچندسال نگه داشتم فروختم خوب بود ولی ترمزش خوب نبود ولی۴۰۵ رو۱۰سال نگه داشتم..خوب بود.بعدش پرشیا و زانتیا عالی بود…اینا تولید۲۰سال پیش بودن اوکی بودن ولی تولید الان افتضاحه ارابه مرگ هستن…برسیم به کره ای سونوتا ۲۰۱۳ داشتم عالی بود.فروختم…بعد ۹۶سال چینیs5گرفتم…باهاش همه جا رفتم..دوباره باز رفتم یکی دیگه سال ۹۸ s5برای خانومم گرفتم.با اونم خیلی مسافرت میرم اونم خوبه..برند جک خوب بود..به نظرم ازmvmبهترتولیدمیکنه…سانتافه هم دارم اونم خوبه…الان ولی چینی ها موتور ضعیف کردن سری های جدید چینی زورشون کم شدهاکثرا ۱/۵ توربو تو شاسی ها شدن.ولی در کل الان۱۰۰٪ بین ماشین تولید ایران وچینی…حتما چینی رو انتخاب میکنم…تولید ایران که داغونه..باز مونتاژ چینی تو ایران کمی بهترهست….ماشین چینی ۱۰۰٪به کره ای نمیرسه..تو ۱۰ سال استفاده زیر بندی چینی تفاوتش رو با کره ای نشون میده..خوب روز خرید هم نصف کره ای خریده بودیم…ولی من راضی بودم..سرعت هم میرم…ولی چینی از ایرانی بهتره…همونطور که المانی از کره ای بهتره…توایران ما دیگه مجبوریم بجای پول یک شاسی کره ای بریم شاسی چینی سوار بشیم…با این تحریم ها هم این مونتاژهای چینی حتی نسبت به تولید قبلشون قطعات ضعیفتر میشن..ایران دیگه..با کشورهای خلیج فرق میکنه..اگربازار ازاد جهانی بریم که عالیه..سایپا وایران خودرو بسته میشن.یک دانشجو.بجای پراید شما میتونی یک ماشین چینی با استاندارد قسطی بخری…سایرین هم به جای ماشین چینی برن کره ای بخرن..و بجای کره ای المانی یا امریکایی بگیرن..فعلا تو ایران هستیم.و حق انتخاببجای ۱۰۰٪ رو ۲٪ هست..تو یک قفس بزرگ گیر افتادیم…
دودورودودو
۲۴ دی ۱۴۰۳همه ما از پراید شروع کردیم جاده ها هم کلا پراید بود و هست مهارت و مسئولیت پذیری راننده بیشتر از هر مدل خودرو در جاده ها ایمنی را برای راننده و سرنشینان و دیگر خودروها به ارمغان خواهد آورد حتی اگر خودروی شما ایمن باشد و در صورت عدم احتیاط موجب خسارت مالی و جانی برای دیگر خودروها شوید قطعا شاید در نگاه اول برنده این داستان شما باشید ولی قطعا وجدان شما گریبان شما برنده تصادف را خواهد گرفت و منتظر عواقب آن در زندگی خواهید بود