شرکت ماموت برای واردات یک شاسیبلند چینی از محصولات چری آماده میشود. لوکانو ۷ رقیب مهمی برای فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو خواهد بود.
شاسیبلندهای چینی در ایران، بیش از یک دهه قدمت دارند. حالا پس از واردات مدلهای اقتصادی و کم آپشن، نوبت به مدلهای دو دیفرانسیل و پهنپیکر رسیده است تا با قیمت بالاتر و امکانات بیشتر، مشتریهای جدید جذب کنند.
بیشتر بخوانید:
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵ هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
چری در کنار جیلی و بیوایدی و هاوال، یکی از خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوهبر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامهپسند دارند که فراتر از انتظار عامهی مردم است. بازار ایران در سالهای گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراساورهای X22 X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود. با این اوصاف، میتوان چری را مهمترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.
برندهای متنوع زیرمجموعهی چری فعالیت میکنند. بعضی از این محصولات با نامهای مختلف، مشخصات فنی و حتی ظاهر مشابه دارند. لوکانو ۷ که قرار است توسط ماموت خودرو در ایران عرضه شود هم، با برند جیکو (جائکو Jaeco) و چری و تانسو (Tansuo) از سال ۲۰۲۳ تاکنون تولید میشود. تمام این خودروها، در چین مونتاژ میشوند و تفاوت خاصی ندارند. پلت فرم لوکانو ۷ با چری تیگو ۷ پرو موجود در ایران مشابه است.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی چری لوکانو ۷ ماموت خودرو
برخلاف غالب محصولات مدرن چری که با نمای تهاجمی، الهام گرفته از خودروهای ژاپنی و کرهای محسوب میشوند؛ حالت ساده و باوقار در لوکانو ۷ تاکید شده است. به همین دلیل، چراغهای باریک و کاملا افقی در راستای خط کاپوت هستند. فرم کلی جلوپنجره و سپرهای نیز، چهارگوش بدون خطوط مورب دیده میشود.
در اولین نگاه به لوکانو ۷، بزرگی جلوپنجره توی ذوق میزند. هرچند که میتوان سبک طراحی این خودرو را در کلاس کراساورهای چینی، بسیار خوب و جذاب توصیف کرد؛ اما عدم هماهنگی بین اجزای مختلف، مثل چراغهای کوچک و حفرههای بزرگ طرفین سپر، ناپختگی را نشان میدهند. ظاهرا طراحان خودرو تلاش کردهاند تا حس لوکس برای لوکانو ۷ مشخص شود.
از نمای جانبی، الگوبرداری از محصولات رنجرور دیده میشود. تیرگی قاب پنجرهها، شیب ملایم سقف و خطوط صاف در برشهای در، این موضوع را نشان میدهد. رینگهای ۱۷ تا ۱۹ اینچ آلومینیوم هم طراحی ساده دارند. آینه بغل بزرگ همرنگ بدنه و دستگیرههای مخفی شونده، حس لوکس لوکانو ۷ را تقویت میکنند اما حجم نسبتا زیاد ادوات پلاستیکی داخل قالب گلگیر و رکاب، نکتهی منفی محسوب میشود.
در نمای پشت، چراغهای پیوسته و باریک با طرح LED و شطرنجی، مشابه چراغهای روبروی خودرو استفاده شدهاند؛ اما تاکید بسیار زیادر برحجمدهی بدنه و خطوط عمیق دیده میشود. در مجموع میتوان از طراحی عقب لوکانو ۷ رضایت داشت؛ هرچند که سپر، کاملا پلاستیکی است و حفرههای طرفین نیز، ارتباطی با اگزوز ندارند.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
لوکانو ۷ با طول ۴,۴۵۱ و عرض ۱,۸۶۵ و ارتفاع ۱,۶۷۰ و فاصله محوری ۲,۶۵۰ میلیمتر عرضه میشود. برخلاف آنچه به نظر میرسد؛ لوکانو ۷ یا همان چری جیکو ۷ نسبت به فونیکس تیگو ۷ پرو مدیران خودرو، کمی کوچکتر است.
طراحی داخلی و نمای کابین چری لوکانو ۷ چری
طراحی ساده و کمهیجان، در ادوات داشبورد لوکانو ۷ نیز دیده میشود. سازنده تلاش کرده است با مانیتور بزرگ در بخش میانی، فناوریهای مدرن را توی چشم بیاورد اما خطوط کاملا صاف روی داشبورد، همراه با مواد خشک پلاستیکی، جذابیت چندانی فراهم نمیکنند.
پشت فرمان، پنل دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ نصب شده و نمایشگر لمسی مرکزی، ۱۴/۸ اینچ تقریبا هماندازهی لپتاپهای استاندارد است. در کابین، کلیدهای کنترلی بسیار کمتعداد هستند و استفاده از امکانات خودرو، وابستگی کامل به دکمههای روی فرمان و لمس مانیتور دارد. طراحی دستهدنده، محل جالیوانی، کلیدگردان و کنسول میانی، جذاب به نظر میرسد.
صندلیهای لوکانو ۷ تمام چرم هستند و راحتی بسیار خوب فراهم میکنند. این کراساور برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است و از نظر بزرگی کابین، تفاوت خاصی با تیگو ۷ پرو مدیران خودرو ندارد. برای صندوق عقب، ۴۱۲ لیتر فضای حمل بار دیده میشود که البته در کلاس کراساور، چندان جادار نیست. خواباندن صندلیهای ردیف دوم، این بخش را به ۱۳۳۵ لیتر میرساند.
پیشرانه و تجهیزات فنی چری لوکانو ۷ ماموت خودرو
موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ و سیستم دو دیفرانسیل، لوکانو ۷ را از فونیکس تیگو ۷ مدیران خودرو، متمایز میکند. محصول وارداتی ماموت، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این کراساور ۱۶۲۰ کیلوگرمی در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت، ۸ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
لوکانو ۷ یا جیکو ۷ در چین با پیشرانهی پلاگین هیبرید نیز وجود دارد. این مدل از موتور برقی در کنار محرک بنزینی ۱/۵ لیتر توربوشارژ استفاده میکند تا ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتنمتر گشتاور فرهم شود. جیکو ۷ هیبرید، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و با شارژ کامل، ۱۲۰ کیلومتر را به صورت تمام برقی، حرکت میکند.
هنوز مشخص نیست لوکانو ۷ با کدام امکانات وارد ایران میشود. در بحث ایمنی، شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سیستم شروع حرکت در سربالایی و سرا شیبی، فناوری هدایت بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو وجود دارند.
امکانات رفاهی جیکو ۷ فول در چین، سقف پانورامای برقی، تهویه اتوماتیک دوکاناله، روشنایی روزLED ، سنسور نور و باران، کاهش نور بالا اتوماتیک، صندلی های جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، حافظه صندلی راننده، سیستم پاکسازی هوای کابین، نور پردازی ملایم داخل اتاق، ترمز پارک برقی (دکمهای)، کروز کنترل تطبیقی با افزایش و کاهش سرعت اتوماتیک، استارت دکمه ای با قابلیت روشن شدن خودرو از راه دور، دید ۳۶۰ درجه و دوربین ثبت وقایع را شامل میشود.
قیمت چری لوکانو ۷ در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی از ماموت خودرو
قیمت مدل غیرهیبریدی لوکانو ۷ در چین، ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار است. با این شرایط میتوان انتظار داشت نسخهی دو دیفرانسیل، توسط ماموت خودرو به قیمت ۲ میلیارد تومان عرضه شود. نسخهی پایه از مدل پلاگین هیبرید حدود ۲۲ هزار دلار است و اگر وارد ایران شود، ۲/۵ تا ۲/۷ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
در بازار ایران، لوکانو ۷ قطعا گرانتر از فونیکس تیگو ۷ پرو خواهد بود و از نظر قیمتی، رقیب فونیکس FX خواهد شد. مزیت محصول وارداتی ماموت، سیستم دو دیفرانسیل و ابعاد بزرگتر نسبت به فونیکس FX است. از سویی دیگر، کراساور کوچک مدیران خودرو، یکی از پرشتابترین خودروهای چینی بازار محسوب میشود و باوجود کابین نهچندان جادار، طراحی جذاب و رانندگی جوانپسند ارایه میکند.
Avan
۹ خرداد ۱۴۰۳دو تا مقایسه الان بد نیست.یکی مقایسه لوکانو با تیگو و دیگری مقایسه آریزو ۸ و kmc 7
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ خرداد ۱۴۰۳جک KMC 7 خیلی وقته در ایران عرضه نمیشه
۹ خرداد ۱۴۰۳Kmc k7 منظورتونه؟
چرا عرضه نمیشه؟!
NAVID@@98
۹ خرداد ۱۴۰۳این ماشینِ؟! نه پس چیه؟😝 😂
صفحه اصلی این را که دیدی دستت را اسکرول کن به بالا مطلب 👑🥇پورشه و پولاریس و … را زیارت میکنید اونم چه زیارتی والا ماشین به اونا میگن ماشین به سَبَبِ اینکه یا بهترین یا همون همیشگی که همون بهترینِ اول هرچیز🥇👑
من که همون موتور سیکلت نه موتورسیکلت یعنی سه چرخه موتور تخت 👌
مصطفی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳مدیران خودرو !!!!,مگه چیزی هم میفروشن ماتا یادمون میاد میایم میخونیم اینجا که فلان خودرو اومد بشتابید وقتی سوال میکنیم میگن بسته است .خوب چه کاریه آنقدر هزینه آب و برق وپرسنل میدن برن تو خونه پیش زن وبچه یه نوار ضبط شده هم بذارین که سایت بسته است .اگرم چیزی اومد آنقدر هست تو فامیل ونمابشگاها….البته حق دارن
میتر
۹ خرداد ۱۴۰۳نمای بیرونش از کپی کاری چندین برند مطرح به وجود اومده ، داخلش هم که تسلا ، شتر گاو پلنگ !
علی جردن
۹ خرداد ۱۴۰۳کجای کابینش کپی هست ؟
فقط به سر دنده اش توجه کنید به هیج یک از خودروها شباهت نداره و تک ساخته. انگار الماسو تراش زدی گذاشتی تو چهارچوب استیل و چرم باکیفیت
۱۰ خرداد ۱۴۰۳حرف حق ❤️❤️❤️
میتر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳باشه .
Mori
۱۱ خرداد ۱۴۰۳این عکس فتو شاپ هست مدلهای مونتاژی داخل خیلی بی کیفیت هستند
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۳میگن رقیب لندرووره . اگر رو قیمت حول و حوش ۱۴۰۰میلیارد باشه پر فروش ترین ماشین خواهد شد حالا میگی نه ببین .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ خرداد ۱۴۰۳آفرین که اصلا متن و پیشبینی قیمت نخوندی
رقیب G واگن مرسدس نیست احتمالا؟
ممد ژانگولر
۹ خرداد ۱۴۰۳داداش اشتری همین که باعث شدم بعد از ۳ ماه زیر پست من جواب بدیو عشق است . چرا مخالف همین دلخوشیا ما هستی .خودتم بیا وسط با ما یکی باش .عمر آدمیزاد به همین خاطرات خنده و خوشیاست.
ایشالا با همین ماشین بریم شمال .
ولی یکم قیمتهارو بالا حساب میکنی نمیدونم چرا ؟!
۹ خرداد ۱۴۰۳نه داداش بنظر من رقیب لامبورگینی اوروس هست
میتونه رولزرویس رو بخوره تو شتاب اولیش
علی جردن
۹ خرداد ۱۴۰۳طبق متن ابعداش اگر کوچیک تر از تیگو ۷ باشه و دو دف باشه واقعا ارزش خرید بالایی داره. شاسی بلند جمع و جور با امکانات در خور.
اغراق نمی کنم بین این پژو ۲۰۰۸ سقف فلز تک دف قطعا انتخابم لوکانو هست. البته جیلی آزکارا بیشتر از همه قبول دارم
Hossein
۱۰ خرداد ۱۴۰۳حالا شما خونتون رو واسه این بنده خدا جوش نیارین 😂😂😂
ahmad
۹ خرداد ۱۴۰۳نمی دونم حواستون هست یا نه
شرکت های واردات خودرو از ترس تغییر دولت و تغییر سیاست های خودرویی و واردات خودرو > پشت سرهم دارن ثبت سفارش می کنن {عین کاری که در زمانی دولت قبل ، دقیقا قبل از ممنوعیت واردات خودرو انجام شد – سریع یه عده که خبر داشتن ثبت سفارش کردن و ماشین وارد کردن یا ماشین هاشون وارد گمرک شد و بعد ممنوعیت واردات خودرو اعمال شد}
تا یک ماه دیگه که دولت موقت با سیاست های خودرویی حال حاضر ، سرکار هست از این ثبت سفارش های عجیب غریب و پشت سرهم زیاد می شنوید
توجه کنید > شاسی بلند بی وای دی ثبت سفارش شده – کراس آور برقی ام جی – الان که شاسی بلند دودیفرانسیل چری !
تا یک ماه دیگه -> پدال کارت در اومده مدام باید از این خبرها کار کنی البته فقط در حد ثبت سفارش و واردات اولیه جلو میره
معلوم نیست کی وارد ایران بشه با چه قیمتی وارد بشه و در زمانی که وارد میشه سیاست های خودرویی دولت جدید چی بشه که قیمت اینا کاهش پیدا کنه {که بعید} یا افزایش پیدا کنه
یادآوری » بعد از ممنوعیت واردات در دولت قبل ، شرکت هایی که خبرداشتن و ثبت سفارش و خودرو وارد کردن
بعد از ممنوعیت واردات که خودروهاشون رو ترخیص کردن > هر قیمتی که دل شون خواست روی خودروهاشون گذاشتن-چون تنها گرداننده های بازار بودن و هیچ کس غیر اینا خودرو صفر نداشت و بعضا با دوبرابر قیمت که پرداخت کردن ، خودروهاشون رو فروکردن چیز ببخشید فروختن به مردم
علی جردن
۹ خرداد ۱۴۰۳فقط تکنولوژی گرافیک که در چراغ های جلو بخرج داده از کل سازه های تسلا سایبرتراک پیشرفته تره
۹ خرداد ۱۴۰۳اگه حدود کمتر از۲ میلیارد و ۵۰۰ باشه نسبت به تیگو هفت پرو و فونیکس اف ایکس یا تیگو هشت یکم ارزش داره
ولی بنظر من اریزو ۸ یه چیز دیگه هست
یه سدان خانوادگی با کیفیت و خوب از چریه ولی ساخت چینش خوبه فقط
به مونتاژ اعتمادی نیست
تو روسیه هم ماشین پر طرفدار و مشتیه
ahmad
۹ خرداد ۱۴۰۳تیگو 7 پرو > طول : ۴,۵۰۰ میلی متر
لوکانو > طول : ۴,۴۵۱ میلی متر
طبق اطلاعات بالا ، لوکانو پنج سانتی متر کوچیکتر از تیگو هفت پرو هست {یعنی تقریبا هم اندازه هستند}
اما موتور جدیدی که باید روی تیگو 7پرو جدید میگذاشتن ، نگذاشتن و بجاش موتور مدل قبلی ش رو روی بدنه با طراحی جدید گذاشتن که توان و گشتاور کمتری داره
همون موتور جدید تیگو 7 پرو ، روی لوکانو گذاشتن بعلاوه اینکه این ماشین دو دیفرانسیل هم هست
از این دو دیفرانسیل بودنش خیلی نمیشه کارایی خاصی درآورد مگر یه جایی که لغزندگی زیاد باشه یا یه جا ماشین گیرکرده باشه ، بتونه خودش رو دربیاره وگرنه نمیشه باهاش آفرود حتی آفرود سبک رفت
موتور تیگو 7 پرو : 1.5 لیتری 157 اسب بخار – گشتاور 230 نیوتن متر شتاب : 9.8 ثانیه
موتور لوکانو : 1.6 لیتری 197 اسب بخار – گشتاور 290 نیوتن متر شتاب : 9 ثانیه
موتور لوکانو هیبرید : 1.5 لیتری + موتور برقی : 350 اسب بخار – گشتاور 525 نیوتن متر شتاب : 8 ثانیه
موتور تیگو 7پرو هیبرید : 1.5 لیتری + موتور برقی : 326 اسب بخار – گشتاور 510 نیوتن متر شتاب : 7.6 ثانیه
نکته : این اعداد و ارقام برای هیبرید گول زننده ست چون به ندرت هر دو موتور باهم استفاده نمیشه – هیبرید برای کاهش مصرف بنزین طراحی شده – در حالت عادی معمولا تا 40 کیلومتر برساعت موتور برقی کار می کنه و وقتی سرعت بیشتر از 40 کیلومتر بشه موتور بنزینی روشن میشه و بعد موتور برقی خاموش میشه{کاهش مصرف بنزین در ترافیک}
موتور لوکانو هیبرید هم همون موتور تیگو هفت پرو هست با 157 اسب بخاطر قدرت
قابل توجه : هر دو ماشین از برند چری چین هست و اینکه چرا چری ، این خودرو رو به یک شرکت دیگه داده {ماموت خودرو} و به نماینده رسمی خودش تو ایران نداده عجیبه _ شاید بخاطر گندهایی هست که مدیران خودرو در مشتری مداری زده {اگر این دلیلش باشه>احتمالا تیگو 9 توسط مدیران خودرو وارد ایران نمیشه و به شرکت دیگه داده میشه}
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ببین چی شده
که مدیران خودرو که مال ایران هست شده برده چین
اکثر چیزامون برده چین شده
همینجوری پیش بریم مردممون هم برده چین میشن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ خرداد ۱۴۰۳تحلیل شمابه نظر من اشتباهه
گند مدیران خودرو نفهمیدم منظورتون چیه چون مشتری مدیران خودرو از خدمات گارانتی راضی هست و اگر نقصی در ماشینی دیده شده، دلیلش از منبع اصلی میاد، اون ماجرای اکسل هم تقصیر خود سازنده چینی بود که جنس بی کیفیت تولید کرد، چون در مالزی و روسیه حادثه مشابه داشتن
مدیران خودرو قطعه ساز نیست و طبق آماری که من خودم گرفتم، مردم چندان شکایتی ازش ندارن
ظاهرا شما اطلاع ندارید که سهام دار اصلی مدیران خودرو، شرکت چری چین هست
حتی مدیرعامل مدیران خودرو، آقای جک لی، چینی هست، پس هرگز چری نماینده رسمی خودش رو تخریب نمیکنه، ولی برای گسترش بازار، طبیعی هست چند محصول از برندهای متفرقه خودش رو به شرکتهای دیگه بفروشه تا سودش بیشتر بشه
بهمن موتور از چند سال پیش تا الان، مونتاژ کننده فیدلیتی بوده که از محصولات چری هست، ماموت هم یک ماشین دیگه از چری می خواد وارد کنه
کاوه خادم
۱۱ شهریور ۱۴۰۳در گند مدیران خودرو همین بس که حتی توی خودروهای چینی هم به سراغ بهترین هاش نرفته و فقط به فکر سود بیشتر بوده و هر خودروساز چینی پیشنهاد مالیش جذابتر بوده رفته سراغ اون
دولت هم که نه به کیفیت خودروی وارداتی کار داره نه به رضایت مردم
هنوز کامیونهای هووو و دانگ فنگ که همش تصادف میکرد و در جاده ها کشته میداد یادتونه؟
یک زمان قرار بود از شرکت دانگ فنگ اعلام شکایت بشه و خسارت گرفته بشه
اون که نشد برعکس هم شد.
سالهای بعد، با واردات خودروهای معیوب بیشتر ، از چین عذرخواهی کردند
Roham
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اکسلش سر جاش می مونه یا با اینم باید قایق رانی کرد؟
کرگدن باواریا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ایرانی نمک
میتر
۱۱ خرداد ۱۴۰۳هزاران لایک برای تو رهام
محمدرضا
۱۱ خرداد ۱۴۰۳برداشتم از این مطلب این بود که نویسنده خارج از چهار چوب های علمی و حرفه ای برخورد کرده، سو گیری و جهت گیری داشت، با یه نگاه منفی
مخصوصا درباره طراحی ظاهری و داخل کابین،
امیدوارم شاهد مطالب حرفه ای تر و دقیق تری باشیم
موفق باشید
کاوه خادم
۱۱ شهریور ۱۴۰۳خودروی jaecoo j7 که در ایران بنام لوکانو L7 قراره فروش کنند. خودرویی هست که با احتساب تعرفه و مالیات و… در کشورهای اسیایی به قیمت 1میلیارد و هشتصد میلیون تومان داره فروخته میشه
براحتی میتونید در اینترنت jaecoo j7 رو سرچ کنید و وبسایتهای این شرکت و خودرو رو در کشورهای مختلف از جمله مالزی و اندونزی و… ببینید لینکش رو نمیتونم بذارم توی دیدگاه چون منتشر نمیشه.
اگه قراره خودرو مونتاژی باشه که حتی باید ارزونتر از 1.800 باشه حالا ولی دارن 2.5میلیارد فروش میکنند به مردم بدبخت ایران