چشم انداز

آمار فروش برندهای لوکس بازار آمریکا، تسلا بالاتر از لکسس و مرسدس

با پایان سال ۲۰۲۱ حالا می‌توانیم نگاهی به آمار فروش خودروها و برندهای مختلف داشته باشیم. یکی از بخش‌هایی که رقابت سختی در آن در جریان است، بازار خودروهای لوکس در بازار ایالات‌متحده است زیرا در این بازار اکثر برندهای لوکس معتبر جهانی حضور دارند. طی سال‌های اخیر، الکتریکی‌سازی خودروها و ورود برندهای جدید به این بخش نیز رقابت را شدیدتر کرده است و به همین دلیل در سال ۲۰۲۱ تغییر مهمی در لیست پرفروش‌ترین برندهای لوکس بازار آمریکا رخ داده که در ادامه خواهید دید.

۱-ب‌ام‌و

فروش: ۳۳۶,۴۶۶ دستگاه

تغییر: ۲۰.۱ درصد افزایش

در سال ۲۰۲۱ برای سومین سال متوالی، ب‌ام‌و پرفروش‌ترین برند لوکس بازار ایالات‌متحده بوده است. این شرکت طی سال گذشته موفق به فروش ۳۳۶,۴۶۶ دستگاه خودرو در آمریکا شده که آمار فوق‌العاده‌ای است زیرا ۲۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

۲-تسلا

فروش: ۳۱۳,۴۰۰ دستگاه

تغییر: ۷.۰ درصد افزایش

تغییر مهمی که در مقدمهٔ این مطلب ذکر کردیم، عبور تسلا از برندهای باسابقه‌ای مثل لکسس و مرسدس بنز و رسیدن به جایگاه دومین برند لوکس بازار آمریکا است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ فروش خود را با ۷ درصد افزایش به ۳۱۳ هزار دستگاه رسانده است. البته برخی ممکن است تسلا را به‌عنوان یک برند لوکس واقعی قبول نداشته باشند اما صنعت خودروسازی این شرکت آمریکایی را یک برند لوکس می‌داند. به دلیل تقاضای بسیار بالا برای محصولات تسلا و شروع تولید این شرکت در تگزاس در آینده نزدیک، انتظار می‌رود تسلا به رشد سریع خود ادامه دهد و امسال در آمار فروش از ب‌ام‌و هم عبور کند.

۳-لکسس

فروش: ۳۰۴,۴۷۵ دستگاه

تغییر: ۱۸.۸ درصد افزایش

پرفروش‌ترین برند لوکس ژاپنی در بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ فروش خود را نزدیک به ۲۰ درصد افزایش داده و مرسدس بنز را پشت سر گذاشته است. بااین‌حال، تسلا اجازه نداده است که لکسس بتواند خود را به جایگاه دوم برساند.

۴-مرسدس بنز

فروش: ۲۷۶,۱۰۲ دستگاه

تغییر: ۱۸.۰ درصد کاهش

یکی از بازندگان سال ۲۰۲۱ در آمار فروش برندهای لوکس آمریکا مرسدس بنز بوده است زیرا فروش این شرکت طی سال گذشته با کاهش قابل‌توجه ۱۸ درصدی، به ۲۷۶ هزار دستگاه رسیده و به جایگاه چهارم نزول کرده است. دلیل اصلی این موضوع، بحران اصلی صنعت خودروسازی در سال ۲۰۲۱ یعنی کمبود چیپ و اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات بوده است.

۵-آئودی

فروش: ۱۹۶,۰۳۸ دستگاه

تغییر: ۴.۸ درصد افزایش

آئودی که از سال ۲۰۱۵ به بعد فروش بالای ۲۰۰ هزار دستگاه را در آمریکا ثبت می‌کرد، سال ۲۰۲۰ با کاهشی چشمگیر به ۱۸۷ هزار دستگاه رسید اما سال گذشته کمی شرایط خود را بهبود داده و با افرایش ۴.۸ درصدی دوباره توانسته خود را به مرز ۲۰۰ هزار دستگاه نزدیک کند.

۶-آکورا

فروش: ۱۵۷,۴۰۸ دستگاه

تغییر: ۱۲.۴ درصد افزایش

پس از لکسس، آکورا دومین برند لوکس ژاپنی پرفروش در بازار آمریکا محسوب می‌شود. این شرکت که سبد محصولات محدودی دارد، سال گذشته موفق به فروش ۱۵۷,۴۰۸ دستگاه خودرو شده که عدد قابل‌توجهی است و ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ بیشتر شده است.

۷-ولوو

فروش: ۱۲۳,۴۲۴ دستگاه

تغییر: ۱۲.۱ درصد افزایش

ولوو هم در سال ۲۰۲۱ عملکرد خیلی خوبی در بازار آمریکا داشته است و با افزایش فروشی بیش از ۱۲ درصد، کادیلاک را پشت سر گذاشته و برای اولین بار به جایگاه هفتم رسیده است. این شرکت سوئدی سال گذشته ۱۲۳,۴۲۴ دستگاه خودرو در آمریکا فروخته است.

۸-کادیلاک

فروش: ۱۱۷,۹۹۴ دستگاه

تغییر: ۹.۷ درصد کاهش

یکی دیگر از بازندگان سال ۲۰۲۱ در این بخش کادیلاک است. این شرکت هم که مثل مرسدس بنز لطمهٔ زیادی از کمبود چیپ و قطعات دیده است، سال گذشته کمتر از ۱۱۸ هزار دستگاه فروش داشته تا با یک پله سقوط، در پس ولوو قرار گیرد.

۹-لندروور

فروش: ۸۹,۷۷۸ دستگاه

تغییر: ۱۲.۱ درصد افزایش

شرکت بریتانیایی لندروور به لطف شاسی‌بلندهای متنوع خود در بازار شاسی‌بلند پسند، عملکرد خوبی داشته و در سال ۲۰۲۱ فروش خود را در آمریکا به نزدیک ۹۰ هزار دستگاه رسانده است. با این افزایش، لندروور هم مثل ولوو نسبت به سال ۲۰۲۰ جایگاه خود را یک پله ارتقاء داده است.

۱۰-لینکلن

فروش: ۸۷,۹۲۹ دستگاه

تغییر: ۱۹.۹ درصد کاهش

در سال ۲۰۲۱ فورد از کمبود چیپ بسیار آسیب دید و فروش محصولات آن کاهش زیادی داشت و برند لوکس این شرکت یعنی لینکلن هم از این کاهش بی‌نصیب نمانده است. فروش این شرکت در سال ۲۰۲۰ با کاهشی ۲۰ درصدی به کمتر از ۹۰ هزار دستگاه رسیده و جایگاه خود را در اختیار لندروور قرار داده است.

۱۱-پورشه

فروش: ۶۹,۱۷۵ دستگاه

تغییر: ۲۰.۷ درصد افزایش

سال ۲۰۲۱ برای پورشه در بازار امریکا سال بسیار خوبی بوده است زیرا توانسته فروش خود را با افزایش قابل‌توجه ۲۰ درصدی به نزدیک ۷۰ هزار دستگاه برساند. ازآنجایی‌که میانگین قیمتی محصولات پورشه از دیگر برندهای لوکس بازار بیشتر است، این فروش رقم چشمگیری به‌حساب می‌آید.

۱۲-اینفینیتی

فروش: ۵۸,۵۵۵ دستگاه

تغییر: ۳۵.۷ درصد کاهش

بدون شک بازندهٔ بزرگ برندهای لوکس بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ اینفینیتی بوده است زیرا فروش این شرکت با کاهش چشمگیر ۳۵ درصدی به کمتر از ۶۰ هزار دستگاه رسیده است. با این کاهش، جایگاه اینفینیتی بازهم نزول کرده است زیرا برند لوکس نیسان سال ۲۰۲۰ هم با کاهش فرش ۳۲ درصدی مواجه شده بود. این در حالی است که اینفینیتی در سال ۲۰۱۷ در آمریکا فروشی بیش از ۱۵۳ هزار دستگاه داشت.

۱۳-جنسیس

فروش: ۴۹,۶۳۰ دستگاه

تغییر: ۲۰۲.۹ درصد افزایش 

یکی دیگر از اتفاق‌های مهم در آمار فروش برندهای لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۱ افزایش فروش فوق‌العادهٔ جنسیس بوده است. این شرکت که در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۶ هزار دستگاه فروش داشت و در جایگاه آخر قرار گرفته بود، سال گذشته با افزایش ۶۷ درصدی، فروش خود را در آمریکا به نزدیک ۵۰ هزار دستگاه رسانده و با عبور از جگوار و آلفارومئو به جایگاه سیزدهم رسیده است. اگر این افزایش فروش و همین‌طور سقوط آزاد اینفینیتی ادامه داشته باشد، قطعاً جنسیس امسال برند لوکس نیسان را هم پشت سر خواهد گذاشت.

۱۴-آلفارومئو

فروش: ۱۸,۲۵۲ دستگاه

تغییر: ۰.۳ درصد کاهش

فروش آلفارومئو با سبد محصولات بسیار محدودی که فقط از دو مدل تشکیل شده است، در سال ۲۰۲۱ تقریباً بدون تغییر بوده و کاهش بسیار ناچیزی داشته است. دو مدل جولیا و استلویو سال گذشته در بازار آمریکا روی‌هم ۱۸,۲۵۲ دستگاه فروش داشته‌اند.

۱۵-جگوار

 فروش: ۱۷,۱۴۹ دستگاه

تغییر: ۲۷.۰ درصد کاهش

برخلاف لندروور، در سال ۲۰۲۱ اوضاع جگوار اصلاً خوب نبوده است زیرا فروش این شرکت با کاهشی ۲۷ درصدی به تنها ۱۷ هزار دستگاه رسیده است. با این کاهش فروش چشمگیر و همین‌طور ثابت ماندن فروش آلفارومئو، جگوار به قعر جدول سقوط کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    بیا
    ببینید
    حالا باز بگید تسلا کجاست ! اینم تسلا که دوم شده !
    حالا هِی بگید جنسیس کجاست ! اینم از جنسیس که بیشترین درصد فروش را کسب کرده و ما ژاپنی دوست‌ها را در ضرر شرکت پدریمان فرو برده !

    موافقم 24
    مخالفم 71
    1. محمدرضا

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      خودت سوال میکنی خودتم جواب خودتو میدی.
      کسی چیزی نگفته🤣

      موافقم 44
      مخالفم 12
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        دقیقاً
        زدی به هدف !
        به در گفتم تا دیوار بشنوه و شنید خداروشکر😂 !

        موافقم 18
        مخالفم 34
    2. مردیم از خوشی

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      😑
      جنسیس تو عرض چندسال فروشش 202 درصد افزایش داشته ***

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. جناب ایکس

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        از همین جمله «میفهمی؟ فک نکنم»ت معلوم شد کی هستی و چقدر معرفت‌ و احترام حالیته. درسته با هم مخالفید ولی دلیل نمیشه مث بچه کوچیکا فوری توهین به پیش بیاری. اصلا ولش کن، میدونم الان کلی دیسلایک میخورم میان میگن ما که توهین نکردیم، و از اینجر حرفا.

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. مردیم از خوشی

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          شما متن پیامی که من روش ریپلای زدم را ببین که با چه تمسخری نوشته شده بعد از حرف من ایراد بگیر ، به قول معروف جواب های هوی است

          موافقم 3
          مخالفم 8
      2. MOHAMMAD.n.r

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        جنسیس آمار فروشش زیگزاگی هست
        پارسال ۵۰ درصد افت فروش داشت و امسال ۲۰۰ درصد رشد.
        تقریبا میشه گفت یکسال در میون رکورد افت فروش و افزایش فروش رو میزنه.

    3. legatuspropraetore

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (30 ديدگاه)

      حاجی فروش تسلا به خاطر سیاست زورکی آمریکا و اتحادیه اروپاست وگرنه زیاد ارزش نداره کسی بیاد جا این همه ماشین جذاب ،ماشین که نه اسباب بازی برقی بخره

      موافقم 28
      مخالفم 10
    4. رضی

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (22 ديدگاه)

      تسلا مدل ۳ لوکسه آخه؟

      موافقم 19
      مخالفم 6
    5. پارسا عشق ماشین سابق

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (69 ديدگاه)

      نوید متعصب ندیده بودیم که دییدیم😂😂
      ولی از این تیکه ها همیشه میندازی.
      دوستان چه وعضی هست؟
      چرا هر دوره یه تسلا فن میاد و میره
      یکی
      رامین
      یکی هم نمی دونم اسمش چی بود
      بعد الانم شده مردیم از خوشی بعد هر دوره هم یکی میاد بعد میره بعدی میاد😂😂😂😂😂
      تسلا چیه بهش علاقه دارین خداوکیلی چی داره؟
      به خدا زیاد چیز جالبی نیست.
      من از ماشیناش خوشم میاد ولی اخه
      مدیر عامل دزدش رو چیکار کنیم؟
      بعد هم این بحث ها به جایی نمیرسه 😂😂
      اخرم که ما باید «جت کو » محصول برقی ایران که تسلا وارد کردن که از اون تقلب کنن در ساختش رو
      که اخر میبینیم شبیه« شاتون »هست رو بخریم.
      متشکرم.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. پارسا عشق ماشین سابق

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (69 ديدگاه)

        البته رامین چینی فن بود
        سایلنت هم که بهترینه 😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. Nima

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    این آمار ها خیلى چیزارو روشن میکنه.

    موافقم 27
    مخالفم 9
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    جدا از این مباحث کَل‌کَل !

    مرسدس حقش بیش هز این‌هاست و فکر میکنم چون میانگین قیمت بالاتری دارند نسبت به رقبا ، فروششان کم شده !

    اینفینیتی هم تازه چند ماه میشه که به خودش آمده و دوباره دارد ریکاوری میکند با مدیر جدیدش ( آقای پیمان کارگر ) !

    لکسوس هم تازه میخواهد محصولات اصلی را رونمایی کند و nx که از پرفروش‌ها بوده تازه آمده و پرفروش‌ترین این برند یعنی RX منتظر رونمایی هستش و همینطور ES .

    دروغ نگویم ، از تسلا اصلاً خوشم نمیاد و امیدوارم ریویان روزی جایگاهش را بگیرد چون به نظر من ارزش بیشتری دارد و طراحی و کیفیتش مشخصه که دارد به مشتری اهمیت میدهد و نه مثل تسلا که میخرندش چون فقط یک پدیده‌ی جدید است بدون روح و بدون کیفیت !

    موافقم 34
    مخالفم 24
    1. Arman

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      دلیل کاهش فروش مرسدس رو که نوشته،بحران چیپ! اگه مشکلات چیپ نبود الان مثل همیشه اول بود

      موافقم 13
      مخالفم 16
      1. مردیم از خوشی

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        بحران چیپ برا همه بود این بیش تر یه بهانه هست

        موافقم 16
        مخالفم 8
        1. دايان

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (93 ديدگاه)

          بحران برای همه بوده اما شدتش برای همه یکسان نبوده! حداقل مطلب رو میخوندی که بهش اشاره شده
          یکی دو سال دیگه که از بحران کرونا دنیا گذشت همه چیز مشخص میشه اونوقت بهانه رو میبینی

          موافقم 10
          مخالفم 8
        2. مردیم از خوشی

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          اینکه شرکتی بیش تر ضربه ببینه مشکل از مدیریت خودش بوده البته شانس هم اندکی تاثیر گذاره
          دوسال دیگه هم فکر نکنم اوضاع چندان به نفع آلمانی ها باشه

          موافقم 4
          مخالفم 16
        3. Arman

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          کاملا بی ربط!!!!! بهانه ای در کار نیست،آمار سال های قبل از کرونا مشخصه میتونی بری ببینی،به راحتی هرسال رتبه اول بود بنز
          بعد از کرونا هم دوباره تکرار میشه،بقول دوستان ضربه هم این بحران چیپ متفاوت بوده

          موافقم 10
          مخالفم 7
        4. Arman

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          درضمن مدیریتش رو میتونی توی کیفیت محصولاتش ببینی،دیگه کنترل بازار مشکل مدیریت نیست
          فعلا که چه کرونا چه قبل کرونا همیشه به نفع المانی ها بوده فقط جایگاهشون بین خودشون بالا پایین شد

          موافقم 8
          مخالفم 6
        5. مردیم از خوشی

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          مشکل از مدیریت بنز بوده وگرنه کمبود چیپ برا همه بود

          و اینکه سال ها اول بوده که نشد دلیل و در اخر یه لیوان آب خنک بخورید تا کم تر حرس بخورید 😬

          موافقم 3
          مخالفم 12
        6. دايان

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (93 ديدگاه)

          جا اینکه فشاری بشی اول آروم کن خودتو بعد برو نهضت سواد آموزی که یاد بگیری حرص درسته نه حرس :)))
          تو که خودتو نمیتونی مدیریت کنی و فشار میشی میای از مدیریت بنز ایراد میگیری؟ اونا که هر سال دارن میترکونن تو فروش تو هم باید تماشا کنی :)))

          موافقم 9
          مخالفم 7
        7. مردیم از خوشی

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          معلومه کی فشاری شده 🤣

          اصلاح خودکار کیبورد فعال بود

          فعلا که رقبا دارند می‌زنند جلو و شما باید تماشا کنید ، درضمن اون لیوان آب فراموش نشه 🥃 بفرما شربت خنک شی

          موافقم 4
          مخالفم 11
        8. جناب ایکس

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          ولی این 🥃 شربت نیستا؟؟؟ یه چیز دیگس😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 3
        9. مردیم از خوشی

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          اتفاقا این شربته 🥃
          اینم اونا 🍺🍻🥂🍷

          موافقم 3
          مخالفم 6
        10. Arman

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (211 ديدگاه)

          چرا اینقدر داری اذیت میشی اگه میدونستم اینطوری که جوابتو نمیدادم ،ناراحت نباش بقول دوستان اول خودتو کنترل کن بعد رو سوادت کار کن بعد هم مثل بقیه بشین با فروش عالی بنز کنار بیا فعلا خیلی از رقبا عقبن بقیه هم بعد کرونا برمیگردن سر جاشون دوباره،ولی حتما خودتو کنترل کن

          موافقم 4
          مخالفم 1
    2. شاعر

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (235 ديدگاه)

      مرسدس کیفیت و تکنولوژیش و طراحی داخلییش فوق العلادست چیزی که به نظرم باعث شده فروشش افت کنه طراحی بیرونی خودروهای جدیدش هست.
      مثل قبل طراحیش چشمگیر نیست. اون حسی که تا قبل از 2015 مرسدس جدید رو میدیدی دچار بهت و حیرت میشدی از این همه زیبایی و تو نخ طراحیش میرفتی و از دیدن یه شاهکار دلنواز لذت میبردی.
      مرسدس خیلی تو نخ مهندسی رفته طراحی رو قربانی ظریب درگ هوا و فشار جانبی و غیره کرده
      وقتی تا این حد دست طراح رو ببندی ماشین بی روح میشه

      موافقم 4
      مخالفم 5
  4. Elmiraj

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    طی چند روز آینده تِرافاکتوری تگزاس با تولید model y تولید آزمایشی را شروع میکنه ، کارخانه ای که کل تولیداتش برای آمریکای شمالی خواهد بود…

    این ابر کارخانه ۱۰ میلیارد دلاری بزرگترین و پیشرفته ترین کارخانه خودروسازی جهان خواهد بود ، کارخانه ای که تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید باتری آن به یک تراوات ساعت خواهد رسید…!!!
    .
    .
    برای لوکس سازان آلمانی حتی فکر کردن به رتبه اول هم دیگر یک چالش خواهد بود….

    موافقم 24
    مخالفم 48
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      Elmiraj
      عزیزم
      جوری از ۱۰ میلیارد دلار در این زمانه با تاکید فراوان صحبت میکنید و از کلمات تاکیدی استفاده میکنی که گفتم نکنه کل صنعت خودروسازی جمع کنند بروند پِی کارشان !

      اول که این رقم برای شرکت‌های خودروسازی بزرگ ، عددی نیست !
      دوم که آلمانی‌ها بیکار ننشسته‌اند که ببینند رقیب آمده بازار ۱۰۰ ساله‌اِشان را بگیره و برن دنبال زندگیشان ( آن هم آلمان‌ها که پدر این صنعت هستند و در هر زمینه‌ای پیشگام ) !

      مثل اینکه یادتان رفته همین چند وقت پیش شرکت تویوتا با اون همه خودرو ‌ی برقی هنگام رونمایی چه به تمسخر گرفت همه‌ی شرکت‌های بزرگ را که یک خودرو میسازند و در بوغ و کرنا میکنند اما تویوتا همه را یکجا رونمایی کرد که بگه ( هیس ، یواش برید سُر نخورید ، ما از بالا به همه مُشرف هستیم ، بترسید از خشم تویوتا و ژاپن که اگر بخواهد همه‌ی شما را با خاک یکسان میکند ) !

      موافقم 27
      مخالفم 19
      1. Silent

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        نیاز نیست دوباره نسبت ارزش سهام شرکت ها رو اینجا آپلود کنم!

        شرکت های بزرگ خودرو سازی نهایت تلاششون شد BZ نام تویوتا و سری EQ بنز که معلوم شد این کاره نیستن!
        با آنالیز اطلاعات موجود براحتی می شه گفت وقت جمع کردن بساط خیلی از شرکت های سنتی از بازار امریکا رسیده. بسیاری از تولیدات ژاپنی که امروز توو لیست 20 تایی بودن بزودی بایستی دنبال بازار فروش یکسری از کشورهای آسیایی و افریقا باشن. چون نه زیر ساختی در ابعاد ev ها همچون درون سوزهاشون تا به امروز جهت مونتاژ تعریف کردن و نه محصول در دسترسی معرفی کردن.

        موافقم 14
        مخالفم 37
      2. Elmiraj

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        (((جوری از ۱۰ میلیارد دلار در این زمانه با تاکید فراوان صحبت میکنید و از کلمات تاکیدی استفاده میکنی که گفتم نکنه کل صنعت خودروسازی جمع کنند بروند پِی کارشان !
        اول که این رقم برای شرکت‌های خودروسازی بزرگ ، عددی نیست !)))

        جهت مقایسه این عدد با رقبا بگم که تسلا در حالی ۱۰ میلیارد دلار را صرف «بخش تولید خودرو» می‌کنه که دیگران برای ساخت چهار کارخانه ( تولید خودرو و باتری ) این هزینه را می‌کنن..!!!
        نمونه‌اش فورد و SK Innovations که ۱۱.۴ میلیارد دلار را صرف ساخت چهار کارخانه ( یک کارخانه تولید خودرو و سه کارخانه تولید باتری ) میکنند…

        وقتی حرف از tesla TF5 شد بدون که با نخستین تِرافاکتوری جهان طرفیم ،،، جایی که در آن سالانه یک ترا وات ساعت باتری تولید میشه در حالی که قراره در سال ۲۰۳۰ تویوتا و فولکس واگن روی هم ۴۴۰ گیگاوات ساعت باتری تولید کنند…!!!
        .
        .
        .
        (((مثل اینکه یادتان رفته همین چند وقت پیش شرکت تویوتا با اون همه خودرو ‌ی برقی هنگام رونمایی چه به تمسخر گرفت همه‌ی شرکت‌های بزرگ را که یک خودرو میسازند و در بوغ و کرنا میکنند اما تویوتا همه را یکجا رونمایی کرد که بگه )))

        مهم اینه که کف خیابون چه حرفی واسه گفتن داری وگرنه ماکت سازیو ایران‌خودرو هم بلده………

        موافقم 20
        مخالفم 19
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          درسته
          ماکت‌سازی‌ای که تسلا در آن استادِ !

          موافقم 27
          مخالفم 15
        2. Elmiraj

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          بین ماکت هایی که میلیونی سفارش گرفتن و در حال توسعه نهایی هستن با ماکت هایی که برای همیشه راهی موزه شرکت شدن زمین تا آسمون تفاوته……

          موافقم 12
          مخالفم 20
        3. بهزاد

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          اگر ۸۰ درصد از تولید باتری یک تراواتی به صنعت خودرو برسه با میانگین ظرفیت باتری ۹۰ کیلوواتی میشه سالیانه ۸.۸ میلیون خودرو که حدود نصف بازار آمریکا در ساله و این ذهنیت که شرکتی بتونه ۵۰ درصد بازار رقابتی آمریکا را به دست بگیره از نظر فنی و روانی نیاز به یک ریکاوری داره.
          میزان تولید باتری توسط سایرین براساس تحلیل های دقیقه و به معنی رفع نیاز ۱۰۰ درصدی تولیداتشان نیست و همواره این شرکت ها با سایر تامین کنندگان هم مشارکت خواهند کرد.
          در هر زگمنت از صنعت خودرو و بازارهای هدف همواره یک حد از توان خرید توسط خریداران وجود داره و مثلا بازار خودروهای لوکس آمریکا حدود ۲ میلیون در سال کشش داره و در سایر قسمت ها مثل وانت بارها هم این کشش براساس نیاز بازار قابلیت پیش بینی داره و اینطور نیست که شرکتی با زدن گل و بلبل بیاد ظرفیت این بخش را با تولید چند میلیونی بالا ببره!
          شرکت تسلا قابلیت به چالش کشیدن لوکس سازان سه گانه ی آلمان و لکسوس و پورشه را نداره چون محصولات آینده اش در یک لول دیگه خواهد بود و دو مدل s و x هم با توجه به فروش و رقبایی که خواهد داشت معجزه ای برای این شرکت رقم نمیزنه.
          میگن آمار دروغ نمیگه و اگر نگاهی به فروش لوکس سازان سوای مشکلات تامین نگاه کنیم شرکت تسلا هیچ خللی در روند سه گانه آلمان و لکسوس و پورشه نداشته و این خیال پردازی که تسلا اینارو با محصولات ارزان خودش محو خواهد کرد جفنگیات اینترنتی هست و با ورود رقبا در صنعت خودروی برقی بسیاری از این محملاتی که گفته شده میره تو صندوق خاطرات.

          موافقم 14
          مخالفم 6
        4. مردیم از خوشی

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1449 ديدگاه)

          آقای بهزاد آینده همه چیز را مشخص میکنه اندکی صبر همه چیز مشخص میشه

          موافقم 2
          مخالفم 12
        5. Elmiraj

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          ((اگر ۸۰ درصد از تولید باتری یک تراواتی به صنعت خودرو برسه با میانگین ظرفیت باتری ۹۰ کیلوواتی میشه سالیانه ۸.۸ میلیون خودرو که حدود نصف بازار آمریکا در ساله و این ذهنیت که شرکتی بتونه ۵۰ درصد بازار رقابتی آمریکا را به دست بگیره از نظر فنی و روانی نیاز به یک ریکاوری داره.))

          بیش از نصف ۳ تِرا وات ساعت باتری که تسلا تا سال ۲۰۳۰ به آن میرسه در بخش Tesla Energy و صرف ساخت MegaPack های منطقه‌ای و PowerWall های خانگی میشه نه صرفا بخش خودروسازی….!!!!
          .
          .
          ( این سطح اطلاعات شماست که از نظر فنی و روانی نیاز به ریکاوری داره )

          موافقم 7
          مخالفم 14
        6. بهزاد

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          مهندس megapack چه ارتباطی با ظرفیت تولید باتری رقبا داره!؟
          شما داری راجب ظرفیت تولید باتری در صنعت خودرو بحث میکنی بعد میگه برای صنعت برق خانگی هست.
          شما را از این قاعده مستثنی قرار میدم و برای مخاطبین عارضیم همین الان با گران شدن برق در کشورهای غربی دولت ها برای جبران هزینه ی مردم شروع کردن به دادن یارانه و کمک های پرداخت بعد یک نفر پشت مانیتور با داده های جفنگ خواب تولید و نگهداری برق که هزینه های چند ده هزار دلاری داره برای مردم میبینه!
          مردم با گران شدن ۲۰ الی ۴۰ درصدی مصرف برق دچار مشکلات زیادی شدن و شما در رویا ۳ تراوات باتری بهشون میفروشی!
          جفنگیات هم حد و حدودی داره.

          موافقم 14
          مخالفم 6
        7. Elmiraj

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          اگر ۱.۵ تِرا وات ساعت هم صرف باتری خودرو ها بشه بازم سه برابر بیشتر از چیزی هست که تویوتا و فولکس روی هم قراره تولید کنن …
          ‌.
          .
          (( حالا اینو با تحلیل ها و خیالات خودت هضم کن ))

          موافقم 6
          مخالفم 12
        8. بهزاد

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          ۱.۵ تراوات به معنی تامین باتری برای بیش از ۱۵ میلیون خودرو.
          این حالتو خریدارم.
          یک زمانی برنامه های GM برای احیای کادیلاک و فورد برای لینکلن به قدری دهن پر کن شده بود که یکسری فکر میکردن ۵ سال نشده رقبا تو آمریکا بساطشون جمع شده اما حالا میبینیم دیر یا زود به قعر لوکس سازان سقوط خواهند کرد.
          هنوز تا ۲۰۲۵ سه سال مونده و در اون زمان خاطرات شمارو زنده خواهیم کرد…

          موافقم 10
          مخالفم 4
        9. Elmiraj

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          ۱.۵ تراوات ساعت برای تولید ۹ الی ۱۰ میلیون خودرو استفاده میشه ( semi و CyberTruck به پک های عظیم ۲۵۰ و ۵۰۰ و ۸۵۰ کیلووات ساعتی مجهز میشن نه اون پکیج که در نظر شماست) که بنابر گفته تمامی کارشناسان تسلا در سال ۲۰۳۰ هم بیش از ۲۵ درصد بازار الکتریکی را در اختیار خواهد داشت و دستیابی به این میزان فروش برای برندی با افزایش فروش و سرعت توسعه فعلی براحتی قابل دسترسه .
          .
          .
          اون تسلایی که اندازه سر سوزن ازش نمیدونی با هر شرکتی که فکرشو می‌کنی تفاوت داره ،،،
          یه نمونه ساده مساحت کارخانه هایی هست که قراره در آنها سلول ۴۶۸۰ را بسازه…. در جریان روز باتری در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ تسلا گفت ما در آینده ۱ تراوات ساعت را در مساحت ۱۳۰ گیگاوات فعلی تولید میکنیم که کارشناسان زیادی اونو به سخره گرفتن و فرمودند که غیر ممکنه !!!!!
          حال که فاز اول ۵۰ گیگاوات ساعتی گیگابرلین با مساحتی برابر با یک هفتم گیگافاکتوری نوادا ( با ظرفیت فعلی ۴۰ گیگاوات ساعت ) در حال احداثه همون بظاهر کارشناسان انگشت به دهن موندن و حرفی نمی‌زنن…!!
          .
          .
          امیدوارم شما هم مثل پارسال که می فرمودین تریلیونی شدن تسلا خواب و خیال یه سریه و الان در پست های تریلیونی شدن تسلا و افزایش ۹۰ درصدی فروش سالانه پیداتون نیست ، چند سال دیگه هم رو همین حرفاتون بمونید .

          موافقم 8
          مخالفم 7
        10. بهزاد

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          محمل بافی نکن بنده هیچوقت راجب افزایش قیمت سهام پیش بینی نکردم و بارها گفتم تسلا پتانسیل تولید ۴ الی ۵ میلیون را داره.
          اونقدر درگیر رویاهای ذهنی شدی که حتی نمیتونی گفته های نفرات رو تفکیک کنی‌.
          هرکاری که توسط یک شرکت انجام میشه توسط انسانهای زمینی انجام میگیره نه مریخی و هیچ رمز و رازی در صنعت وجود نداره و بسیار زودتر از آنچه فکرشو میکنی فراگیر میشه.
          چون دیتای شما با توهم همراهه یکم برای آگاهیت میگم راه اندازی خطوط تولید توسط شرکت های تخصصی انجام میشه همانطور که تامین کننده ها مثلا میان برای سامسونگ و اینتل تجهیزات ساخت میسازن و همین تامین کننده ها طرح هاشون را به سایر شرکت ها برای تولید میفرستن تا بتونن قراردادهای جدید ببندن.
          همین الان دو شرکت fanuc ژاپن و kuka آلمان بسیاری از بخش های تولید تسلا را راه اندازی کردن و همچنین سایر تامین کننده ها و این چیزهایی که شما با آب و تاب تعریف میکنی اطلاعات زائد و مضحکه چون همگی این اتفاقات برای سایرین هم خواهد افتاد.
          وقتی میگن فلان مقدار میلیارد دلار سایر شرکت ها سرمایه گزاری میکنند به معنی ساده خرید و تجهیز و راه اندازی خطوط تولید نسل جدید خودروهاست و چون شما با ابعاد صنعتی و مکانیزم مالی و سرمایه گزاری هاش آشنا نیستی و در این سالها ذهنت پر از توهم و انتقام گیری شده در فکر مبارک شما این هزینه ها جایدیگه خرج میشه الا خودروی برقی!
          روشهای تولید که توسط شرقی ها پی ریزی خواهد شد قطعا و ۱۰۰ درصد از روشهای تولید تسلا بهینه تر و با کیفیت تر خواهد بود و اگر فعلا چیزی نمیبینی به دلیل نبودنشون نیست بلکه اونها تو فاز توسعه هستند و درست مثل دوران درون سوز غلبه خواهند کرد و باعث تاسفه که بگم در دوران برقی شدن حتی اون مقدار برتری درون سوز شرکت های آمریکایی هم وجود نخواهد داشت و دیر یا زود شرکت های آمریکایی در صنعت مالی و نرم افزار برتری خودشونو حفظ خواهند کرد و در تولید صنعتی به غیر از نظامی هیچ شانسی مقابل شرق ندارند و حداکثر تولیدات داخلی بتونه نیاز خودشونو تامین کنه و در بحث رقابت و صادرات توان لازم وجود نداره.
          https://www.entrepreneur.com/video/312038
          نمایش ربات های fanuc به ایلان قبل از نصب و راه اندازی!

          موافقم 6
          مخالفم 4
        11. Amir Machine

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          کسی که داره محمل میبافه دقیقاً خود شمایی که سراسر تعصب ژاپن وجودتو فرا گرفته و باعث شده هیچ واقعیتی رو نبینی
          در برتری روش‌ها و تکنولوژی‌های الکتریکی شرق همین بس که هوندا برای داشتن باطری و پلت‌فرم الکتریکی دست به دامن جنرال موتورز شده
          اتفاقاً بهتره از الان خوشحالی نکنی چون در آینده الکتریکی آمریکایی‌ها به مراتب قوی‌تر از دوران درون‌سوز خواهند بود و قطعاً بیشتر ژاپنی‌ها رو به دردسر خواهند انداخت، همونطور که همین الانم آمریکایی‌ها تو حوزه الکتریکی کیلومترها جلوتر از ژاپنی‌ها هستن و لااقل چهارتا ماشین الکتریکی تولیدی دارن نه یه مشت ماکت نمایشی!! البته باید بنشینیم و منتظر روش‌های نوین شرقی باشیم که پی ریزی خواهد شد…!!!
          مدت‌هاست تو این سایت فقط داری کامنت میذاری که در آینده نزدیک تسلا نابود میشه منهدم میشه از صفحه روزگار محو میشه اما چیزی که تو واقعیت میبینیم روزبروز افزایش فروش تسلا هست
          پس بهتره این کامنت‌ها رو بذاری برای وقتی که رویاهات محقق شدن بیان کنی و تا چند نفر در مورد برتری‌ها و برنامه‌های تسلا حرف میزنن سریع نیای همون حرفای همیشکی رو تکرار کنی

          موافقم 7
          مخالفم 9
        12. جناب ایکس

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          برای تولید سالانه کیلووت ساعت بکار میره ولی پک ماشین کیلو وات ساعت نیست!!!! پک ماشین ها کیلو واته یا همون اسب بخار!! فقط فرقش اینه که هر کیلو وات معادل تقریبا ۱.۳ اسب بخاره. فک کنم چند تا مطلب تو سایتای مختلف خوندی بعد اومدی اینا رو باهم تکبشون کردی یه چیزی بدی بخوریم نفهمیم چیه بگیم واااااا چه خفن….

        13. جناب ایکس

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          پیش بینی میشه جناب ایکس هم تا سال ۲۰۳۰ رئیس جمهور مریخ بشه و ۲۵ درصد سهام منطومه شمسی رو بدست بیاره، باور کنید راس میگم! مشتری زحل هم در قعر جدول خواهند بود… میگین نه ۱۰ سال بیشینین صبر کنین. چون ۱۰ سال اگه شد، شد. نشد که منم راحت میزنم زیرش کاری نداره.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        14. بهزاد

          ۲۰ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          امیر ماشین اگر چیزی بلدی به بحث اضافه کن وگرنه مثل ایشون آینده بافی نکن.
          حرف تو دهن آدمها نزارید ، کجای کامنت های بنده گفته شده تسلا نابود میشه؟!
          وقتی میگیم شرقی ها جمع سه کشور کره ، چین ، ژاپن هست و در آینده هند هم اضافه میشه.
          نوع کامنت ها و چگونگی اون به طرفش مربوطه و ارتباطی با شما نداره و در اصطلاحات ادبی کلمات مناسبی برای اینجور مواقع وجود داره که گفتنش در اینجا ناشایسته ست.
          به جای تریپ نصیحت و ریش سفید بودن اگه بلدی پیش بینی کنی بیا کامنت بزار و ذهنتو بریز تو کلماتت اگر هم سر در نمیاری به دیگران کاری نداشته باش که چی میگن.
          باتری های GM توسط LG تامین میشه و شما هم مثل تسلا فن ها با یقین میگید اینا باتری سازن!
          تو صنعت به این موارد میگن همکاری حالا شماها به خاطر شرایط چند دهه ی اخیر و وضعیت خودروسازان آمریکا میایید اسمشو میزارید آویزان شدن اون یک بحث دیگه ست.
          محمل باف به کسی میگن که پانصد بار گفته تسلا خودروسازان سنتی را نابود میکنه و شما هم با این کامنت که آمریکاییها جلو هستند مرزهای تخیلات را جا به جا فرمودید.

          موافقم 7
          مخالفم 3
      3. مردیم از خوشی

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1449 ديدگاه)

        15 خودرو یکی از یکی زشت تر ، همون بهتر دوتا معرفی کنه ولی درست و حسابی

        موافقم 7
        مخالفم 7
    2. جناب ایکس

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      باشه، آلمانی ها در اوج خدافظی کنن که تا ۳ ۴ سال دیگه ور شکست نکن چون همه جهان از محصولات بی روح تسلا خرید میکنن، و تویوتا و پورشه و بی ام و و بنز و… هم هیچ الکتریکی تولید نخواهند کردنا با تسلا رقابت کنن چون هیشکی مال اونا رو نمیخره…..

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. Afg

      ۲۰ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (499 ديدگاه)

      صنعت خودروی المان مخصوصا بنز از نظر فنی کم نمیارن پیش رقیباشون نمونش همین خودروهای هیبریدی شونو ببین با اینکه دیرتر از خیلیا شروع کرد اما از همه جلوتره تو قسمت خودروهای برقی هم جز این نیست دراینده هم همینطور عمل میکنن

    4. BMW

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      اخه کجای این تسلا به خودرو های لوکس میخوره
      داخل s plaid که پرچمدار محصولات تسلا هس اصن نشونه ای از لوکس بودن دیده میشع؟؟

      خاک تو سر تسلای جارو برقی ساز
      تا حالا هیچ ماشینبازی ندیدم که تسلا رو دوس داشته باشه

      موافقم 2
      مخالفم 3
  5. میثم

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    تسلا امسال قطعا اوله

    موافقم 22
    مخالفم 31
    1. مردیم از خوشی

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      نگو کاربر ها ناراحت میشند

      موافقم 7
      مخالفم 16
  6. new RAMIN

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    1=آفرین به لندروور. مثل اینکه برنامه های بهبود کیفیت در بلندمدت خوب جواب داده. امیدوارم سال دیگه لندروور 100هزار تایی بشه. بنظرم میتونه.

    2=یه چیز جالب بگم شاید نمیدونستید…اگر نسخه پایه محصولات پورشه یعنی پانامرا تایکان ماکان کاین 718 و 911 رو قیمت هارو با هم جمع کنیم میشه حدود 450هزار دلار…نسخه فول شون رو جمع کنیم میشه 1.1میلیون دلار… و نسخه شخصی سازی کامل رو با هم دیگه جمع کنیم میشه حدود 1.9میلیون دلار!!! همیشه میگفتم پورشه ماشین هاشو ارزون کنه آمار فروشش کهکشانی میشه… فعلا که نکرده ولی اگه انجام بده اون موقع به حرفم پی میبرید. الان هم آمار فروشش به نظرم خیلی خوبه.

    3=طبق جهش آمار فروش تسلا احتمالا سال آینده تسلا جایگاه نخست رو خواهد داشت. تسلا تو 15 سال چه ها که نکرد! آفرین!

    4=جایگاه ولوو رو ! ماشاالله ! جالب اینجاس همه مدل های ولوو2019به این ور منتاژ چین هستن و ولوو رشد فروش عالی ای تو این 3 ، 4 سال اخیر داشته… واقعا آفرین.

    5=یه عده میگفتن جنسیس فلانه بهمانه و…ولی دیدیم که 67 درصد رشد داشته! آفرین! برند کره ای که کلا 5 تا ماشین داره و قدمتش 5ساله و داره این همه میفروشه! (g70و g80 وg90 وgv80 و gv70) این که سابقه این کمپانی زمانی هست که دنا تولید شد و الان اینجا رسیدن باید براش کف زد…

    6= جگوار هم دلم براش میسوزه…امیدوارم جگوار هم مثل لندروور بتونه 2 یا 3 سال دیگه جایگاهشو بکشه بالا. انصافا لیاقت جگوار این نیست…واقعا این نیست

    موافقم 11
    مخالفم 9
  7. یوسف

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    سال بعد جنسیس تا 75 هزار دستگاه میفروشه و حداقل افزایش 50 درصدی رو داره….
    خدایی لندرور هم خوب فروخته…. دمش گرم

    موافقم 9
    مخالفم 4
  8. Zakaria

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    تسلا تونسته کلا با 4 محصول توی سبد محصولاتش از سایر برندها مثل مرسدس و لکسس که محصولات متنوع تری دارن پیشی بگیره. با اینکه زیاد طرفدار برقیا نیستم ولی انصافا جای تحسین داره

    موافقم 16
    مخالفم 12
  9. Silent

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    TESLA اعتبار صنعت خودرو برندی که نشوون داد هیچ اصالتی در برابر تکنولوژی سیلکن ولی توان ایستادگی نداره.
    نکته ای که موضوع رو جذاب تر می کنه جلب مشتری های برندهای سنتی پرادعا هست به سمت خودش TESLA! با توجه به اینکه تا قبل از این سهمی از بازار رو نداشت هر افزایشی در تعداد فروش مدل های مختلف تسلا به معنی کاهش فروووش سهم برندهای دیگر هست.

    امارهای فروش سال آتی در امریکا شاهد کمرنگ شدن حضور ژاپنی ها و المانی ها بیش از پیش خواهد بود با افتتاح گیگاتگزاس!
    که ضمن تولید مدل میان رده Y, از نیمه دوم سال Cyber-truck هم بلطف باطری های 4680 بتدریج رخ نمایی می کنه (با توجه به حجم حضور تراک ها در بازار امریکا با حساسیت خاصی در حال نهایی شدن هست با موتورها و ظرفیت بکسل و برد چندگانه)
    از طرفی توو خود اروپا هم با گیگابرلین بازار چالشی تری رو برای خود کمپانی های اروپا می شه متصور شد با توجه اینکه در سه ماهه پایانی 2021 هم پرفروش ترین لقب گرفته.

    موافقم 9
    مخالفم 26
  10. ۱۳

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    قیافه ی اساتید طراحی و کارشناسان زیبایی شناسی که از طراحی های ب ام و ایراد میگرفتن و وعده شمردن جوجه در آخر پاییز رو میدادن دیدنیه الان

    ب ام و رو به افول است

    بازار صد در صد رقابتی و آزاد آمریکا محبوبیت و موفقیت یک برند رو مشخص می‌کنه نه حرفای اصغر و جواد و جعفر کارشناس

    اگه مشکل کمبود چیپ بوده برای همه بوده،،ضمنا این سومین سال متوالیه که ب ام و اول میشه ،،سال های پیش که کسی مشکل چیپ نداشت.

    وای که چقدر حرف مفت زدن ارزون و راحته متأسفانه.

    موافقم 27
    مخالفم 8
    1. 8797

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (185 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 6
      مخالفم 3
  11. 8797

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (185 ديدگاه)

    تسلا خیلی خوب داره می ره جلو با اینکه من اصلا طرفدار تسلا نیستم

    بی ام و هم تو این سه سال خوب یا حتی عالی بوده

    بنز کمبود قطعات شاید هم یک مقدار قیمت گرانش باعث سقوطش شده

    احتمالا سال2022 تسلا رتبه اول رو می گیره

    موافقم 6
    مخالفم 6
  12. ارین صاحب جمعی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بنز تو سال بعد برمیگرده کمبود چیپ باعثش شد و دوم هنوز بی ام و i4 و i3 و نیومدن و همینطور بقیه مدل ها

    موافقم 6
    مخالفم 8
  13. ارین صاحب جمعی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    اصلن باید یک بخشی درست کنن سدان های لاکچری برقی اونجا میتونه تسلا بیاد تسلا برقی سازه اونا فرق میکنن تو تسلا همه مدلها برقین ولی اونها چند مورد بیشتر برقی ندارن در ضمن کدوم آدمی که پول سری هفت داره میره تسلا بخره جز طرفداران محیط زیست امریکا اصلن آوردن تسلا تو این لیست علیه الان بحث مقایسه بی ام و و لکسس و تسلا و بنز و آئودی نیست مقایسه طرفداران بنزینی ها برقی هاست یکی ماشین برقی دوست داره تسلا میخره یکی بنزینی بی ام و میخره یا هرچیز دیگه ولی واقعا یکسری از شما ها کلا فکر نمیکنید همین جوری حرف میزنید یک ذره فکر کنید ببینید تفاوت چیه داخل سری هفت را برید ببینید توی تسلا را هم برید ببینید کدوم لوکسه

    موافقم 6
    مخالفم 7
  14. AMIR / ARMI

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    اما صنعت خودروسازی این شرکت آمریکایی را یک برند لوکس می‌داند .
    بزن دیسلایک

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. GT

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      سیاست نام تسلا را در لیست لوکس سازان قرار داده هرچند حقیقت کاملا برعکسه…
      یه نگاه به این دو تصویر همه چیز را مشخص میکنه:
      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/02/Tesla-Model-3-Long-Range-UK-2021-2.jpg

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/02/Mercedes-Benz-C-Class-2022-1024-27.jpg

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. AMIR / ARMI

        ۱۹ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        متخصص اون بنز با اون کابین شلم شوربا که حتی دریچه های هواش با مانیتور متقارن نیست اپشن های تسلا رو نمیده
        دومتر چرم اگه قرار بود یه چیزی رو لوکس بکنه
        الان گاو لاکچری ترین حیوان روی زمین بود

        موافقم 4
        مخالفم 21
        1. GT

          ۱۹ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          به قول یکی از دوستان صدای قیژ قیژ پلاستیک های کابین تسلا از تو عکس به گوش میرسه🙂😂
          مشخصه فشار زیادی بهت وارد شده اینطوری داری حرف رایگان میزنی 🙃

          موافقم 18
          مخالفم 3
      2. Afg

        ۲۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (499 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره امریکاییا میخوان تسلارو تو رده خودروهای برقی یه شاخص نشون بدن شبیه مرسدس که واقعا یک استاندارده

        موافقم 3
        مخالفم 1
  15. ارین صاحب جمعی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    بابا تو که خودت تعصبی امریکایی توقع از کی دارم

    موافقم 4
    مخالفم 3
  16. محمد

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    من خیلی طرفدار ب ام و نبودم، اما نسل جدید ماشین‌های پرفورمنس این شرکت خیلی خوب دارن عمل می‌کنند.
    البته نه از نظر ظاهر

    موافقم 4
    مخالفم 8
  17. Arman

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    مرسدس بنز بیشتر از هر برند دیگه ای از بحران کمبود چیپ ضربه خورد این دو سال،قطعا تو شرایط نرمال مثل سال های گذشته رتبه اول فروش رو کسب میکنه
    جنسیس هم که همچنان داره غوغا میکنه و ۶۷ درصد افزایش فروش واقعا شاهکاره و قطعا این افزایش فروش بالا سال های بعد هم ادامه پیدا میکنه
    تسلا هم خوب داره مفروشه واقعا
    قسمت عجیب همیشه واسم فروش کم کادیلاک و لینکلن هست

    موافقم 6
    مخالفم 6
  18. ALIREZA

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    ( بترسید از خشم تویوتا و ژاپن که اگر بخواهد همه‌ی شما را با خاک یکسان میکند ) !

    البته نوید اگه بحث خشمه که دوباره ۲ تا بمب اتم می زنیم تو فرق سر ژاپنیا تجربشم که دارن😂😂😂😂😂

    موافقم 7
    مخالفم 18
  19. ارین صاحب جمعی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    رولز رویسم لوکس سازه تسلا هم لوکس سازه مسخرس کسی که پول رولز داره به تسلا نگاه هم نمیکنه یک ذره فکر کنید بفهمید که اگر تسلا لوکس پس میباخ چیه ؟

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. Amir Machine

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      چرا اینقدر حرف رایگان میزنی؟!!
      رولزرویس و مایباخ 300 – 400 هزار دلاری چه ربطی به تسلای 40 هزار دلاری دارن؟ اصلاً خودت میفهمی داری چی میگی؟!
      لااقل برای خالی کردن تعصبات یه حرفای معقول‌تری برای گفتن پیدا کن تا کمتر موجبات خنده و شادی بقیه فراهم بشه

      موافقم 14
      مخالفم 6
  20. Northrop/McDonnell Douglas YF-23

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    من از بین تسلا ها خیلی از S و X خوشم میاد
    که متاسفانه کیفیت….هست

    موافقم 3
    مخالفم 2
  21. Porsche 911

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    ربه ب ام و عالیه
    خیلی از کارشناسان تو همین سایت فرمودن ب ام و داره گند میزنه و شاهد کاهش فروشش خواهیم بود😂😂
    رتبه بنز هم با اینکه با بحران چیپ دست و پنجه نرم میکرده خوبه ولی اگه این محدودیت وجود نداشت عالی میشد

    راستی دوستان با بقیه دوستان یک گروه زدیم اگه خواستین عضو بشین به این شماره پیام بدین
    ۰۹۹۱۳۷۹۴۵۹۵

    موافقم 6
    مخالفم 3
  22. Achtung

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    پژو پرشیا از تسلا لوکستره

    موافقم 17
    مخالفم 9
  23. امیر

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    در متن گفته جنسیس در سال ۲۰۲۰، ۱۶ هزار خودرو فروخته که در سال ۲۰۲۱ به ۵۰ هزار رسیده و با این وجود، ۶۷ درصد افزایش فروش داشته. کدومش اشتباهه؟ چون رسیدن فروش ۱۶هزار به ۵۰هزار یعنی فروشش ۳ برابر شده و مساوی با افزایش ۲۰۰درصدی فروشه 🤔
    تعداد فروش اشتباه نوشته شده یا درصد؟!

    1. امیر دهقان

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (743 ديدگاه)

      درصد افزایش اشتباه ذکر شده بود، اصلاح شد
      ممنون از تذکر شما

      موافقم 2
      مخالفم 1
  24. mm-yarlou

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    با احترام به تمامی تسلا دوستان و عذر خواهی به نظرم تسلا یک برند لوکس ساز نیست و این یک نظر و سلیقه هست
    جایگاه مرسدس هم نباید اینجا میبود
    و همینطور لوکس سازان خود امریکا چه کادیلاک و چه لینکلن باید جای بهتری داشته باشن و همین طور جای کرایسلر هم خالی هست

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. مردیم از خوشی

      ۱۹ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      لوکس نیست ! ولی تو رنج قیمت اوناست ! پس بلاخره باید تو یه گروهی باشه دیگه ! برا همین میزارندش تو گروه لوکس ساز ها تو اقتصادی که نمیشه گذاشت یا اسپورت !

      موافقم 2
      مخالفم 6
  25. samurai

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (598 ديدگاه)

    2 تا تبلت با کلی پلاستیک بی کیفیت که لوکس حساب نمیشه الکی نیست امریکا داره افول میکنه سطح ای کیو خیلی پایین اومده از رنگ و قیافشون معلومه داره به کجا میره

    موافقم 14
    مخالفم 9
  26. ارین صاحب جمعی

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    میگه داری خنده میاری عمو برو به درست برس من دارم معیار را بررسی میکنم نه تسلای اشغال شما رو درضمن به قول خودت خودروسازی که با این افتضاحات مونتاژ با ۴۰ هزار دلار میاد لوکس ساز نیست اشغال سازه چرا زور میزنی باسه امریکا فشار نیار به خودت امپر میچسبونی غلط کرد صنعت خودروسازی تسلا را کرده لوکس ساز

    موافقم 7
    مخالفم 6
  27. Bilbo

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    چه فروش خوبی داشته سال قبل تسلا که امسال با این فروش فقط 7 درصد افزایش فروش داشته. جالبه برام که چطور فروش جهانی‌ اینقدر بیشتر بوده نسبت به فروش آمریکا‌.

    نمیدونم درصد رشد فروش سال بعدش چطور میشه ولی بنظرم طی امسال یا سال بعد رتبه یک رو میگیره و تا زمانی که نیفته تو باتلاق خاصی، رتبه اول هم میمونه. من واقعا برام جالبه که تسلا قراره تو آینده چطور این چیزی که هست رو بهتر کنه. منظورم صرفا نسل بعد نیست، بیشتر منظورم در طی زمان هست، چون اعداد و ارقام و چیزی که الان داره ارائه میده آنچنان پتانسیل بزرگی برای مانور تو نسل های بعد نداره.

    در کل من حضور تسلا رو دوست دارم. با اینکه تو این سایت یه جو عجیب و غریبی رو یه سری درست کردن و تسلا رو در حد الهه ها بالا میبرن (که منم چند باری تیکه انداختم😜) ولی من واقعا دوست دارم جنبشی رو که ایجاد کرد تو صنعت خودرو. جنبشی ک رخ می‌داد خواه ناخواه ولی نه با این سرعت. خوبه این رقابت ها برای مصرف کننده. حالا اینجا چرا اینقدر از کوبیدن یکی علیه یکی دیگه استفاده میشه واقعا عجیبه. جو این سایت واقعا عجیبه.

    موافقم 6
    مخالفم 3
  28. مهردادکمال

    ۱۹ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1984 ديدگاه)

    بیا این همه ما کاربرای پدال تو سر خودمون زدیم که بی ام و طراحیش داره افتضاح میشه سری سه و چهار فلانه سری دو بهمانه!!!!! حالا مردم بیشتر مردم استقبال میکنن!!!! اقا این مسئولین بی ام و کارشونو خوب بلدن ✓

    موافقم 11
  29. Afg

    ۲۰ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بنز باهمین مقدار فروش سود بیشتری به جیب میزنه نسبت به تمام رقبا با فروشهای بالاتر اما لکسس واقعا رشد خوبی داشته جنسیس ام که خیلی خیلی خوب شده
    لکسس عالی

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا