چشم اندازهفته نامه

آمار فروش برندهای لوکس بازار آمریکا در سال 2023، تسلا در صدر

در سال ۲۰۲۳، تسلا با فروش ۶۷۰ هزار دستگاه، پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا لقب گرفته و پس‌ازآن ب‌ام‌و و مرسدس بنز جای گرفته‌اند.

سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای صنعت خودروسازی بود و با برطرف شدن مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات، فروش اکثر خودروسازان افزایش یافت. این موضوع در مورد برندهای لوکس هم صدق می‌کند و این خودروسازان نیز طی سال ۲۰۲۳ خصوصاً در آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودروهای لوکس است، فروش خوبی را تجربه کردند.

۱۶-مازراتی

فروش: ۶,۵۸۰ دستگاه

تغییر: ۶.۲ درصد افزایش

هرچند مازراتی طی چند وقت اخیر محصولات جدیدی مثل کراس‌اوور گریکاله و نسل جدید گرن‌توریسمو را به بازار عرضه کرده اما هنوز هم فروش بسیار پایینی در آمریکا دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده تنها ۶,۵۸۰ دستگاه خودرو فروخته است که هرچند ۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته اما برای بازاری مثل آمریکا رقم ناچیزی به‌حساب می‌آید.

۱۵-جگوار

فروش: ۸,۳۴۸ دستگاه

تغییر: ۱۳.۶ درصد کاهش

جگوار این روزها دوران سیاهی را تجربه می‌کند. هرچند این برند بریتانیای قصد دارد در آیندهٔ نزدیک متحول شود اما تا آن زمان، به عرضهٔ خودروهای قدیمی خود ادامه می‌دهد که هرروز کمتر از دیروز می‌فروشند. درحالی‌که فروش جگوار در سال ۲۰۱۷ در آمریکا به نزدیک ۴۰ هزار دستگاه رسید، در سال ۲۰۲۳ این برند کمتر از ۹ هزار دستگاه خودرو در آمریکا فروخته است.

۱۴-آلفارومئو

فروش: ۱۰,۸۹۸ دستگاه

تغییر: ۱۵.۱ درصد کاهش

دیگر برند لوکس استلانتیس هم در قعر جدول فروش بازار آمریکا جا خوش کرده است. البته با وجود عرضهٔ تنها دو محصول نسبتاً سالخورده، این وضعیت فروش آلفارومئو چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. بااین‌حال، عرضهٔ کراس‌اوور جدید توناله باید بتواند در سال ۲۰۲۴ فروش این برند ایتالیایی را در بازار آمریکا افزایش دهد.

۱۳-اینفینیتی

فروش: ۶۴,۶۹۹ دستگاه

تغییر: ۳۸.۸ درصد افزایش

درحالی‌که به نظر می‌رسید نیسان برند لوکسش را به حال خود رها کرده است، اینفینیتی با عرضهٔ محصولات جدیدی مثل کراس‌اوور کوپهٔ QX55 و نسل جدید QX60 توانسته فروش خود را احیا کند. فروش این شرکت در سال ۲۰۲۳ افزایش چشمگیری نزدیک به ۴۰ درصد داشته اما به لطف رشد فروش لندروور و جنسیس، نتوانسته جایگاهی بهتر از سیزدهم کسب کند.

۱۲-لندروور

فروش: ۶۶,۰۳۹ دستگاه

تغییر: ۱۱.۰ درصد افزایش

هرچند جگوار اصلاً اوضاع خوبی ندارد اما شرکت برادر آن یعنی لندروور به لطف عرضهٔ طیف گسترده‌ای از شاسی‌بلندهای جدید و متنوع، فروش مناسبی را تجربه می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۲۳ در آمریکا موفق به فروش ۶۶ هزار دستگاه خودرو شده که هرچند نسبت به فروش ۹۵ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۹ کاهش چشمگیری داشته اما ۱۱ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بوده است.

۱۱-جنسیس

فروش: ۶۹,۱۷۵ دستگاه

تغییر: ۲۳.۱ درصد افزایش

درحالی‌که جنسیس در سال‌های آغازین فعالیت خود فروشی در حدود ۲۰ هزار دستگاه را در آمریکا تجربه می‌کرد، طی سال‌های اخیر به لطف گسترش سبد محصولات خود و عرضۀ شاسی‌بلندهایی مثل GV70 و GV80 رشد فروش چشمگیری را تجربه کرده است. این برند نوپای کره‌ای با فروشی نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳، توانسته اینفینیتی و لندروور را پشت سر بگذارد.

۱۰-پورشه

فروش: ۷۵,۴۱۵ دستگاه

تغییر: ۷.۷ درصد افزایش

هرچند میانگین قیمت محصولات پورشه بالاتر از دیگر برندهای لوکس است و قیمت ارزان‌ترین محصول آن یعنی ماکان از ۶۲ هزار دلار آغاز می‌شود اما فروش بسیار خوبی دارد. درحالی‌که این شرکت در سال ۲۰۲۲ در آمریکا حدود ۷۰ هزار دستگاه خودرو فروخته بود، در سال ۲۰۲۳ این رقم افزایشی ۷.۷ درصدی را تجربه کرده است.

۹-لینکلن

فروش: ۸۱,۸۱۸ دستگاه

تغییر: ۲.۵ درصد کاهش

با اینکه لینکلن طی سال‌های اخیر محصولات جدیدی مثل اویاتور و کُرسیر را به بازار عرضه کرده اما فروش برند لوکس فورد از سال ۲۰۲۰ همواره کاهش داشته است. درحالی‌که لینکلن در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۱۲ هزار دستگاه خودرو در آمریکا فروخت، این رقم در سال ۲۰۲۳ به حدود ۸۲ هزار دستگاه رسیده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد تصمیم به کنار گذاشتن سدان‌های این برند اشتباه بوده است.

۸-ولوو

فروش: ۱۲۸,۷۰۱ دستگاه

تغییر: ۲۶.۲ درصد افزایش

ولوو سال‌ها است که به لطف عرضهٔ طیف گسترده‌ای از محصولات جدید، روزهای خوبی را تجربه می‌کند. درحالی‌که فروش این برند سوئدی در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در آمریکا تنها حدود ۵۵ هزار دستگاه بود، این رقم در سال ۲۰۲۳ به نزدیک ۱۲۹ هزار دستگاه رسیده که افزایشی بیش از دو برابری را نشان می‌دهد؛ بنابراین، قرار گرفتن ولوو زیر چتر جیلی را باید اتفاق مثبتی برای این شرکت دانست.

۷-آکورا

فروش: ۱۴۵,۶۵۵ دستگاه

تغییر: ۴۲.۴ درصد افزایش

برند لوکس هوندا سال بسیار خوبی را سپری کرده است. فروش آکورا با افزایش چشمگیر ۴۲ درصدی از ۱۰۲ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۴۵ هزار دستگاه رسیده است. یکی از دلایل این موفقیت، سدان جدید اینتگرا است که سال گذشته ۳۲ هزار دستگاه فروخته است. علاوه بر این، فروش کراس‌اوورهای MDX و RDX هم افزایش قابل‌توجهی داشته است.

۶-کادیلاک

فروش: ۱۴۷,۲۱۴ دستگاه

تغییر: ۹.۳ درصد افزایش

کادیلاک هرچند قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود اما هنوز طیف متنوع و بروزی از مدل‌های بنزینی را به بازار عرضه می‌کند و از این طریق توانسته فروش خود را بالا نگه دارد. جالب اینکه پرفروش‌ترین محصول کادیلاک در سال ۲۰۲۳ در بازار آمریکا CT5 بوده است که نشان می‌دهد سدان‌ها هنوز هم محبوبیت دارند.

۵-آئودی

فروش: ۲۲۸,۵۵۰ دستگاه

تغییر: ۲۸.۵ درصد افزایش

آئودی یکی دیگر از برندهای لوکسی است که در سال ۲۰۲۳ در بازار آمریکا شرایط بسیار خوبی داشته است. فروش این شرکت با افزایش قابل‌توجه ۲۸ درصدی به بیش از ۲۲۸ دستگاه رسیده است درحالی‌که در سال ۲۰۲۲ زیر ۱۷۸ هزار دستگاه فروخته بود. بااین‌حال، آئودی در بازار آمریکا هنوز هم فاصلهٔ زیادی با دو رقیب آلمانی اصلی خود دارد.

۴-لکسوس

فروش: ۳۲۰,۲۴۹ دستگاه

تغییر: ۲۳.۹ درصد افزایش

لکسوس با عرضهٔ محصولات جدید متعددی مثل نسل جدید شاسی‌بلندهای RX، LX و GX و همین‌طور مدل الکتریکی RZ، حمله‌ای همه‌جانبه را به بازار آمریکا آغاز کرده و نتیجهٔ آن را در سال ۲۰۲۳ با افزایش فروش ۲۴ درصدی دیده است. همچنین با عرضهٔ کراس‌اوور جدید TX انتظار می‌رود برند لوکس تویوتا طی سال جاری هم فروش خوبی را تجربه کند.

۳-مرسدس بنز

فروش: ۳۵۱,۷۴۶ دستگاه

تغییر: ۲.۶ درصد افزایش

برخلاف اکثر برندهای لوکس بازار آمریکا، مرسدس بنز سال ۲۰۲۳ را با رشد فروش جزئی ۲.۶ درصدی به پایان رسانده و در پس رقیب سنتی خود یعنی ب‌ام‌و قرار گرفته است. همچنین فروش ۳۵۱ هزار دستگاهی این شرکت با احتساب ون‌ها است و اگر صرفاً خودروهای لوکس سواری مرسدس را در نظر بگیریم، این رقم به ۲۸۲,۲۲۹ دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

۲-ب‌ام‌و

فروش: ۳۶۲,۲۴۴ دستگاه

تغییر: ۹.۱ درصد افزایش

ب‌ام‌و با رشد فروش ۹ درصدی در سال ۲۰۲۳ توانسته دو برند لوکس هم‌وطن و همین‌طور لکسوس را همچنان پشت سر خود نگه دارد. این همچنین یک رکورد جدید برای ب‌ام‌و محسوب می‌شود زیرا سال گذشته با بیش از ۳۶۲ هزار دستگاه، بیشترین فروش تاریخ خود را در ایالات‌متحده تجربه کرده است.

۱-تسلا

فروش: ۶۷۰,۰۰۰ دستگاه

تغییر: ۲۵.۰ درصد افزایش

تسلا یک سال دیگر توانسته عنوان پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا را از آن خود کند آن‌هم با اختلاف بسیار زیادی نسبت به ب‌ام‌و. بخش عمده‌ای از فروش تسلا یعنی ۶۱۸,۶۰۰ دستگاه از ۶۷۰ هزار دستگاه فقط به دو مدل Y و ۳ اختصاص دارد و مدل‌های X و S روی‌هم تنها ۵۱,۴۰۰ دستگاه فروخته‌اند. مدل Y همچنین به پرفروش‌ترین خودروی جهان در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه‌ها

  1. سالار فصل

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    باریکلا لکسوس و آکورا
    خوب مینوازید

    موافقم 55
    مخالفم 8
    1. سالار فصل

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (375 ديدگاه)

      لکسوس پشت سر بی ام و قرار داره
      فروش ون تجاری مرسدس نباید محاسبه میشد

      موافقم 34
      مخالفم 26
      1. net

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3396 ديدگاه)

        مردم امریکا بهترین و‌گران ترین ماشین ها سوار می شوند

        موافقم 6
        مخالفم 14
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        اگه خدا بخواد ، گورِ رنو گم شد و نیسان داره زنده میشه و آثارش هم اینفینیتی که مشاهده میکنید !

        آکورا هم زنده شد ، دَمِ هوندا گرم 👏👏👏👏👌.

        لکسوس هم که سنگ تمام گذاشت ❤👑.

        تسلا هم که دیگه هیچی ، اونم مدل Y 😂🤦‍♂️، این دنیا دیگه به درد نمیخوره!!!

        موافقم 12
        مخالفم 4
    2. پیام

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      رشد فروش چشمگیری را تجربه کرده است. این برند نوپای کره‌ای با فروشی نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳، توانسته اینفینیتی و لندروور را پشت سر بگذارد.

      اینم نواختن برای کسایی که می‌گفتن جنسیس فروش نداره و … اینیفینی چهل درصد رشد داشته و … 😂😂😂😂 یعنی خبرای این ۱۰ روزه داغون کردنا!!!

      موافقم 10
      مخالفم 51
      1. amir

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        منظورت رکورد فروش در بازار آمریکا اروپاس؟ عجب خبرای بدی!!!
        چیکار به اونفینیتی فلک زده داری آکورا و لکسوسو ببین که طبق تحلیلت قرار بود با سر بخورن زمین

        موافقم 35
        مخالفم 9
        1. پیام

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          آخه اونفیتینی گل سر سبد نیسانه 😂😂😂 بعدش، تو خیال کردی واقعا همیشه لکسوس و آکورا تو این جایگاه میمونن؟!! فعلا که تسلا پوزشون رو زده! یادم نیاد یه زمانی که مجله ماشین می‌خریدم، اصلا هیوندای چیزی به اسم جنسیس انروزی برای مقایسه با بنز و بی ام و نداشت و دقیقا یادمه برای یه مقایسه بین اینفینیای، بی ام و، بنز و لکسوس ماشین سنتنیال رو آورده بودن! ای بنازم بهت!!!

          موافقم 5
          مخالفم 34
        2. Killer

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          اینفینیتی شد فلک زده حالا؟ این جاپون فنًا عجیبن وقتی میبینن برندشون گند زده گردنش نمیگیرن اصلا!
          یه زمانی هم مقابل هیوندای کیا اسم همه برنداشونو ردیف میکردن اما الان فقط مجبورن به گروه تویوتا متوسل بشن موقع کل کل چون میبینن گروه هیوندای کیا سومین گروه پرفروش جهانه بین جاپونیا فقط گروه تویوتا فروش بالاتری داره! داستان برند لوکس هم همینه اول میگفتن اینفینیتی و لکسوس و اکورا الان که دیدن اینفینیتی اومده زیر جنسیس میگن نه اینفینیتی فلک زدس اکورا و لکسوس رو ببینین!!

          موافقم 5
          مخالفم 29
        3. amir

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          بعد این همه دادار دودور تازه شدن اندازه اینفینیتی با سبد محصولات نسبتا قدیمی و اوضاع نچندان سرحال نیسان درپیت
          تازه تنها یک سوم از فروش یک میلیونی هشت ساله اشون رو صادر کردن بقیه همون خیابان های سئول و اینچئون بود
          به به جنسیس چقدر خفنه!!!!!

          موافقم 25
          مخالفم 5
        4. Killer

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          تقصیر جنسیسه که اوضاع نیسان خوبه یا بد؟ عروس بلد نیست برقصه میگه زمین کجه
          اصل قضیه و نکته جالب توجه اینه: فروش جنسیس با پنج سال سن و نمایندگی های ناقص از فروش اینفینیتی با ۴۰ سال سن و تجربه و حضور تو بازار بیشتره! این خودش کلی حرفه

          تا دیروز میگفتین نیسان وضعیتش عالیه الان میگین سرحال نیست! کدوم اخر

          موافقم 4
          مخالفم 24
      2. جومونگ

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        قبلاً میگفتی دیگه نبینم جلو جنسیس از لکسوس حرف بزنینا . الان چراغ خاموش خودتو با اینفینیتی داری مقایسه میکنی . همین خودش نشون میده وضعیت چطوره .
        اینفینیتی تو متن هم گفته شده انگار نیسان فراموشش کرده و اوضاع خوبی نداره
        اما با مدل‌های جدیدی که داره معرفی می‌کنه شک نکن دوباره جنسیس رو پشت سر می‌زاره . اختلاف ۳ هزار تایی اونم تو آمریکا خیلی دووم نداره
        اینفینیتی سابقه ی فروش بالای 150 هزار تا هم داره و نشون میده اون قدر اعتبار و ارزش داشته که اون آمار رو زده . چالش‌های نیسان کمتر بشه ، دوباره اون روزا برمیگرده .
        سکوتت راجع به اکیورا و لکسوس هم خودش گویای همه چیزه :)

        موافقم 22
        مخالفم 4
        1. Killer

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          بی زحمت لینک اون مطلبی که من زیرش گفتم اسم لکسوسو جلو جنسیس نیارین رو بزار ببینیم،الکی فرار نکنیا،لینکشو بزار
          مقایسه هم کار من نیست کار کارشناس ها و مجلاته که توی اخرین مقایسه محصول جنسیس با لکسوس تیتر تاریخی ثبت شد:چی شد که ژاپنی ها عقب افتادن :))

          موافقم 2
          مخالفم 20
        2. جومونگ

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (223 ديدگاه)

          چه جالب . من رو پیام ریپ زدم اما کیلر جوابمو داد 😂 به روی چشم . اینم لینک خدمت شما ‌:

          https://www.pedal.ir/hyundai/genesis-sells-one-million-vehicles-globally/

          مقاله راجع به فروش جنسیسه که بعد ۸ ساااااال رسیده ۱ میلیون اونم تازه تو همه ی بازار ها . مخصوصا کره چون ⅔ امار مال کره ست 😂 ‌. اول کامنت هم نوشتی :

          «ژاپنی فن‌ها دیگه نبینم اسم لکسوس رو بیاریدا!!»

          امیدوارم یهو ناپدید نشی آقای هزار اکانت 😂

          موافقم 15
          مخالفم 2
        3. phonix

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          عزیز جای فرار برای خودت نگهدار اگر نیسان اینفینیتی رو یه تکون بده و فروشش از جنسیس پیشی بگیره میخوای چکار کنی ؟
          اصلی ترین مشکل افراد مثلا فن کره اینه که شروع به توهین برند های خوشنامی مثل الفا و جگوار و اینفنیتی میکنن وبعدشم برای جلویی ها داستان میبافن دیر نمیبینم که برای بنز وبی ام وه و.. هم از این دلقک بازی ها دربیارید .

          موافقم 11
          مخالفم 1
        4. amir

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          حالا میزنی زیر حرفت پیام جان؟ خیلی خوب یادمونه همش میگفتی

    3. پیام

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      یه مسئله مهم اینه که این ژاپنی فن‌ها یکسره می‌گفتن تسلا کارش تمومه و بابا بنزینی چیز دیگست و تسلا کی خودروسازه و حرفای خنده دار دیگه، الان کجا هستید که گل سر سبدتون یعنی لوسوس به فنا رفته؟!!! اونم با یه برند به شدت نوپا مثل تسلا! بذارید بهتون خلاصه بگم، دیگه دور و زمونش فرق کرده و خیلی دست زیاد شده. تازه الان روزای طلایی لکسوس هست! چند سال دیگه معلوم میشه.

      موافقم 4
      مخالفم 30
      1. amir

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        مقایسه ای کوتاه بین اینفینیتی و جنسیس با فروش در حد هم : یکی ۶ ۷ مدل جدید برقی و … با زبان طراحی جدید معرفی کرده کلی جایزه خریده اون یکی سبد محصولاتش خیلی بروز نیست کمپانی مادر سر حال نیست نتیجه ؟ اوج اون در حد افت اینه و اینجاس قضیه مشخص میشه بعد تازه اینم ببین به جز نوک بینیت! درصد رشد اینفینیتی نزدیک به دو برابر جنسیس بوده و دعا کن که روندشو پیش نگیره وگرنه دوباره برمیگرده سر پله اولش.

        موافقم 16
        مخالفم 4
      2. جومونگ

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (223 ديدگاه)

        الکی توهم و خیال خودت رو به ژاپنی‌ها نسبت نده . این دروغ گفتنا و حرف تو دهن بقیه گذاشتنا مثل همون دروغ کلاهبرداری کره ای ها ( که ازش دفاع میکردی ) خیلی وقته برملا شده و دیگه رنگی نداره .
        ژاپن خودش اولین خودروی تولید انبوه الکتریکی رو ساخت و نیسان لیف جایزه خودرو سال هم گرفته بود . الآنم نیسان آهسته آهسته بیش از ۱ میلیون برقی فروخته . برقیای درست حسابی تویوتا هم به زودی از راه میرسه . پاناسونیک هم که تامین کننده باتریای تسلاست . پس دروغت طبق معمول ثابت شد که ژاپن صرفا بنزینیه .

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. Car love

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (700 ديدگاه)

          چرا جاپونی ها عقب افتادن ؟
          😂😂😂😂

          موافقم 1
          مخالفم 17
      3. JaMsHiD

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (2767 ديدگاه)

        فعلا برو لاشه جنسیستو جم کن که همون اونفینیتیت تا سال بعد ازش جلو زده😂تو خواب به لکسوس برسه !

    4. amir

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      من این آمار هم به مقاله اضافه میکنم تا مطالب کامل ترم هم بشن البته همونطوری که خبر از کل کل ها دارید این مطلب قدیمی که جمع کردم همشون آسیایی هستن!
      میزان فروش خودروسازی ها در سال ۲۰۲۳ در آمریکا همون ytd
      تویوتا ۱.۸۸۸.۹۴۱ با ۷.۲۱ درصد افزایش
      هوندا ۱.۱۵۶.۵۹۱ با ۳۱.۲۵ درصد افزایش
      نیسان ۸۳۴.۰۹۱ با ۲۲.۱۷ درصد افزایش
      هیوندای ۷۹۶.۵۰۶ با ۱۱.۱۰ درصد افزایش
      کیا ۷۸۲.۴۶۸ با ۱۵.۳۳ درصد افزایش
      سوبارو ۶۳۲.۰۸۳ با ۱۳.۵۷ درصد افزایش
      و اما بریم مقایسه برند های لوکس
      لکسوس ۳۲۰.۲۴۹ با ۲۳.۹۲ درصد افزایش
      آکورا ۱۴۵.۶۵۵ با ۴۲.۳۷ درصد افزایش
      جنسیس ۶۸.۷۹۸ با ۲۲.۴۲ درصد افزایش
      اینیفیتی ۶۵.۳۱۶ با ۴۰.۱۱ درصد افزایش
      https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
      این پایینم خوده منبع

      موافقم 16
      مخالفم 7
    5. NAVID@@98

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (768 ديدگاه)

      اصل باریکلا واقعی 👑🥇🔥😍خدایی به مرسدس بنز که یکه تاز خودروهای لوکسِ حتی بهتر از بی ام و که پرفروش ترین برند خودروهای لوکس در جهانِ را قبضه کرده و نسخه همه را پیچیده و یک نسخه هم داده به بقبه تا باهاش خودشان را دوا کنند😂

      ولی همیشه خوب مرسدس بنز اروپایی مثل آمریکایی ها یک چیز دیگگست چون در خودروهای فول سایز لوکس مثل اس کلاس پرفروش ترین خودروی لوکس جهانه
      حتی نسخه مرسدس مایباخ فوق لوکس مرسدس بنز خدایی خوب یک فروش بیشتری 👑🥇😍🔥😘

      از برند های بد معروف اسیایی داره بد چون اس کلاس که با فاصله زیادی پرفروش ترین خودروی فول سایز لوکسه👍🔥

      بقیه دیگه زیرشونن چون مثلا خودروهای برقی لوکس یا کراس اوور فکسنی الکی مثلا لوکس حساب میشه و در آمار قرار میگیره

      و از اون خودروهای فول سایز لوکس هم که خیلی بهترن در همین دسته قرار می‌گیرند پس وقتی بررسی واقعی کنیم
      متوجه برتری واقعی این اروپایی ها و آمریکایی های فوق لوکس میشویم چون فوق لوکس هم هستند اوفففففففف 🤪

      موافقم 8
      مخالفم 10
  2. Silent

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (631 ديدگاه)

    حدود 3 سال پیش که TESLA اولین بار تاج و تخت فروش برندهای لوکس رو تووی مارکت امریکا از آلمانی ها گرفت خیلی ها گفتن موقتی هست و با ورود دایملر و BMW به عرصه EV ها ورق برمی گرده حالا نه تنها این اتفاق نیافتد بلکه فاصله ایجاد شده داره بیشتر می شه.

    امسال هم نوبت تویوتا رسید و در نهایت مدل Y با کنار زدن کرولا و rav4 رسما صنعت خودروی سنتی رو بچالش کشید.
    ……………………………….
    امار فروش از دیدخریدار و مصرف کننده نه مجلات چیز دیگه ای هست!

    موافقم 23
    مخالفم 28
    1. Achtung

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      محصولات فولکس واگن لوکس تر از تسلاست. تسلا فقط قیمتهاش در حد برندهای لوکسه نه کیفیت متریال

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. yaghoub

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    رتبه آکورا و درصد رشدش خیلی جالبه .

    موافقم 13
    مخالفم 4
  4. امیررضا

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (301 ديدگاه)

    باااااریکلا بی‌ام‌و.
    البته بازم سر این حرفم هستم که تسلا لوکس‌ساز نیست چون کابینش در حد تویوتاست… شایدم کمتر

    موافقم 38
    مخالفم 9
    1. amir

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      منم موندم چطور تسلا رو لوکس حساب میکنن
      سگمنت لاکچری و سوپرلاکچری طراحی های پرجزئیات و زرق و برق دار و با طراحی که حس اشرافی بده میشناسن که تسلا هرچی داشته باشه طراحی ساده ای داره

      موافقم 19
      مخالفم 7
    2. Achtung

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      چون قیمتهاش بالاست خود کمپانیش ادعا داره محصولاتش لوکس محسوب میشن ولی در عمل خیلی بی کیفیته

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. arash

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    بی مناسبت نیست برای دهه فجر همه با غرور بگوییم آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو … با اینهمه ماشینهای آمریکایی عشق است وانت بلیزر حاجی بخشی معروف و شورولت بلیزر محسن رضایی همیشه خاطره برانگیز است …

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (326 ديدگاه)

      فقط اون قسمت که استلانتیس داج کرایسلر جیپ و رم رو ول کرد رفت سراق اون دوتا ایتالیایی اینم شد نتیجش.رو هم ۱۶ هزار دستگاه.فکر کن چندتاش سوپر کار های مازراتی و آلفاست.چندتاش کوپهای لوکس متنوع مازراتی هست.فقط چارجر و چلنجر بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه فروختن

      موافقم 9
      مخالفم 2
  6. 18:45

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    دَم رتبه دومی گرم 👏👏👑
    همیشه علاقمندان به خودش و سورپرایز میکنه واقعا. من قبلا طرفدار شدید مرسدس بودم ولی 15 ساله که طرفدار ب ام و شدم و از وقتی که برند خودم و عوض کردم تازه فهمیدم که ب ام و چه اعجوبه ای بوده و حتی روز بروزم بیشتر پی به برتری هاش میبرم…
    دقیقا ورود به دنیای جدید بوده برام…

    موافقم 8
    مخالفم 8
  7. فرشاد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    نمردیم و معنی لوکس رو هم فهمیدیم

    موافقم 6
    مخالفم 4
  8. Amirmohammad

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    ناراحت کنندس که افزایش فروش بنز چند ساله کند شده.دلایل مختلفی داره امیدوارم رفع بشن.تسلا هم همیشه گفتم نه میشه لوکس حسابش کرد نه اقتصادی بنظرم یه چیز حد وسط هست

    جنسیسم هر سال افزایش فروش خوبی رو داره و یک پله میاد بالاتر هر سال.اگه همین روند رو ادامه بده تا چند سال آینده رتبه خیلی خوبی کسب میکنه.اون پنج تا برندی که بالاترشونه همشون قدر و با تجربه هستن،نشون میده جنسیس در مسیر کاملا درستیه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  9. Jeferson

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    . در صورت امکان ، در مورد فرهنگ ماشین بازی در کشور های مختلف هم کار کنید

  10. Piero Ferrari

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    این همه میگیم تسلا بده فروشش نگاه کنید

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      تسلا فقط بخاطر صاحبانش و طرفدارانش برای ما تبدیل به یک آشغال شده .

  11. Arshia m3csl

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    درود بر پورشه و ائودی که واقعا عالین😍👌🏼 البته بی ام و و کادیلاک و بنز هم واقعا خوبن

    موافقم 3
    مخالفم 3
  12. Ehsan

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (627 ديدگاه)

    آفرین جنسیس،پیوسته رو دور افزایش فروشه

    فروش تسلا خیلی عجیبه

    موافقم 3
    مخالفم 17
  13. sina

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    آکورا با چهار تا خودرو که دوتاش سدان هستن واقعا شاهکار کرده!

    موافقم 16
    مخالفم 3
  14. مجتبی .

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    هروقت سیب زمینی میوه شد تسلا هم لوکسه. بعنوان یک ماشین مورد قبوله اما لوکس بودن غیراز قیمت موءلفه های دیگه ای داره که تسلا فاقد اونهاست.

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      تسلا فعلا بره مشکل غرش صدای صندلی برقی و کیفیت آشغال پلاستیکاش رو درست کنه ، نظر دادن پیشکش☺️

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. مجتبی .

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      اتفاقا عزیزم دوتا پاسپورت عوض کردم. ولی بازم میگم تسلا لوکس نیست وفقط بخاطر شرایط قیمت بالایی داشت که حالا چینیها مجبور به تعدیل قیمتش میکنن واز محدوده قیمت لوکسها خارج میشه

  15. Taha Ayoobi

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    اینکه فروش سدان کادیلاک بالاس به این معنی نیست که سدان ها محبوب هستن
    به این معنیه که ببین کادیلاک چی زده که با وجود اینکه کراس اوور ها محبوب هستن مردم میان سدان میخرن

    موافقم 13
    مخالفم 2
  16. فرشاد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    انتخابم
    پورشه
    کادیلاک
    جنسیس

    موافقم 3
    مخالفم 11
  17. جومونگ

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    اگه ون های بنز رو تو قسمت جدا حساب میکردن الان لکسوس حتی امارش بالاتر از بنز بود !
    اعتبار و جایگاه تویوتا و لکسوس تو آمریکا کاملا ثابت شدست .
    به امید درخشش هر چه بیشتر هوندا و اینفینیتی ؛ برند های کار درست و با کیفیت ژاپنی .

    موافقم 12
    مخالفم 5
  18. BMW

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    والا برام جالب شود که جنسیس هم اومده وسط و آمار فروشش خیلی بهتر شده انگار داره به بلوغی که نیازه کم کم میرسه👍ولی آلمانی ها هم ترکوندندا😁👍

    موافقم 2
    مخالفم 7
  19. ارین صاحب جمعی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    من موندم واقعا چجوری تسلا رو لوکس حساب میکنین ؟؟؟
    German victory in sales 🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪 هر چی به اون کره ای (جنسیس) حلبی بیشتر جایزه میدید بی ام و بیشتر میفروشه 😂😂🤣🤣

    موافقم 9
    مخالفم 10
  20. Siyavash

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (801 ديدگاه)

    لکسس و اکورا خوب عمل کردن..بی ام و هم خیلی خیلی عالی بود رتبش…جنسیس هم به نظرم نسبت به عمر کمش اونم جایگاه خیلی خوبی رو داشت..

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. جومونگ

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اگر در دهه ی ۸۰ و ۹۰ میلادی بودیم شاید میشد عمر کم رو توجیهی برای این آمار دونست . چون میگفتیم کمپانی مادر ( هیوندای ) همش ۱۵ – ۲۰ سال سابقه داره و جاشو تو بازار پیدا نکرده که بخواد برند لوکس راه بندازه .
      اما در قرن ۲۱ به لطف این حجم از تبلیغات و سرمایه گذاری توجیهی نداره این برند که از حمایت هیوندای برخورداره این طور عمل کنه . زمانی که جنسیس تاسیس شد ( ۲۰۱۵ ) برند هیوندای نزدیک ۵۰ سال قدمت داشت . با وجود این همه امتیاز اما وضعیتش اینه .
      به وضوح مشخصه نگرش اکثریت مردم به کیا و هیوندای همون خودروهای اقتصادیه و در لاکچری بودن رو کره حساب نمیکنن و میرن سراغ برند های بهتر .
      همین ۶۰ هزار تا فروش هم به این علت داره که هیوندای پشتشه . وگرنه ورشکست بود .

  21. phonix

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1878 ديدگاه)

    امار فروش تسلا بالا هست این 25 درصد هم با اون حجم فروش به نظرم خیلی جالبه
    واقعا این تسلا چیز عجیبیه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  22. fordgt

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ۹- لینکلن
    ۶-کادیلاک
    کرایسلر و زیر مجموعه هاش هم قاطی باقالیا به لطف استلانتیس

  23. M power

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (358 ديدگاه)

    بنظرم تسلا لوکس حساب نمیشه .پس با این حساب BMW اول میشه و بنز دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا