چشم اندازهفته نامه

10 خودروی لوکس و اسپرت با قیمت تویوتا کمری! از میباخ تا بی‌ام‌و i8

با زیر ۴۰ هزار دلار در بازار خودروهای کارکرده می‌توان مدل‌هایی مثل آستون‌مارتین، بنتلی و حتی رولزرویس را پیدا کرد.

در آمارهای فروش سال ۲۰۲۴، تویوتا کمری هفتمین خودروی پرفروش بازار آمریکا بوده است. قیمت رقابتی که از ۲۸,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود، پیشرانه‌های هیبریدی کارآمد و کابین باکیفیت، همگی دلایل فروش بالای این سدان ژاپنی هستند. بااین‌حال، حتی اگر گران‌ترین تیپ کمری یعنی XSE چهارچرخ محرک با آپشن‌های کامل را هم بخرید که حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد، هنوز هم پشت فرمان هرگز شخصی ثروتمند به نظر نخواهید رسید. با همین رقم اما می‌توانید سراغ خودروهای کارکردهٔ لوکس و اسپرتی بروید که شما را شبیه میلیونرها جلوه می‌دهند. در ادامه قصد داریم با ۱۰ نمونه از این خودروها آشنا شویم که البته قطعاً نباید از آن‌ها انتظار هزینه‌های نگهداری پایین یک کمری را داشته باشید.

بنتلی کانتیننتال GTC مدل ۲۰۰۸

یکی از نکات مثبت طراحی تکاملی بنتلی طی ۲۰ سال گذشته این است که نمونه‌های کارکرده تمیز و ارزان‌قیمت آن از مدل‌های جدید امروزی قابل‌تشخیص نیستند. در حال حاضر می‌توان یک کانتیننتال یا فلاینگ اسپور دست‌دوم را با قیمتی کمی بیش از ۲۰ هزار دلار خرید ولی این نمونه‌ها هزینه‌های نگهداری وحشتناکی دارند. بااین‌حال، با افزایش بازه قیمتی به حدود ۴۰ هزار دلار، می‌توان یک کانتیننتال GT یا GTC با پیشرانه W12 و کارکرد زیر ۶۵ هزار کیلومتر پیدا کرد.

ب‌ام‌و i8 مدل ۲۰۱۴

ب‌ام‌و i8 بیش از یک دهه پیش رونمایی شد و بیش از چهار سال است که از روی خط تولید کنار رفته ولی هنوز هم خودرویی کاملاً بروز به نظر می‌رسد و هم‌اکنون با قیمت‌های پایینی می‌توان نمونه‌های کارکرده آن را خریداری کرد. i8 با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و برد تمام الکتریکی ۲۴ کیلومتری در نسخه اولیه پیش از فیس‌لیفت که در بازه قیمتی مدنظر ما قرار می‌گیرد، در قیاس با سوپرکارهای امروزی چندان قابل‌توجه به نظر نمی‌رسد ولی به لطف پیشرانه سه سیلندر، هزینه‌های نگهداری پایینی دارد و درهای پروانه‌ای آن نمای بسیار چشمگیری دارند.

آستون‌مارتین راپید مدل ۲۰۱۱

یک آستون‌مارتین V12 با قیمت ۴۰ هزار دلار؟ بله امکان دارد! حتی با بودجه ۴۰ هزار دلاری موردنظر ما می‌توان مدل‌های DB9 در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل یا نسل اول ونکوئیش را خرید تا شبیه جیمز باند به نظر برسید ولی چون در اینجا قصد معرفی خودروهایی با قیمت تویوتا کمری را داریم، سراغ مدل چهاردر راپید رفته‌ایم. این سدان که بر اساس DB9 ساخته شده، در سال ۲۰۱۱ قیمتی ۲۰۰ هزار دلاری داشت و ظاهر خودروی ۰۰۷ و پیشرانه V12 را با درهای عقب ارائه می‌کرد تا برای خانواده‌ها مناسب‌تر باشد. البته از صندلی‌های عقب راپید نباید انتظار جاداری و راحتی کمری را داشته باشید.

مرسدس SL63 مدل ۲۰۱۲

در حال حاضر، ب‌ام‌و Z4 صفرکیلومتر پایه با موتور چهار سیلندر ۲۵۵ اسب بخاری ۵۴ هزار دلار قیمت دارد که این رقم در مدل M40i به ۶۶ هزار دلار می‌رسد. حتی مزدا MX-5 RF با موتور ۱۸۵ اسب بخاری هم ۴۱ هزار دلار قیمت دارد. البته این‌ها رودسترهای خوب و لذت‌بخشی هستند ولی با همین رقم می‌توان یک مرسدس SL63 مدل ۲۰۱۲ با پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو خرید که ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. اگر نمونه مدل بالاتری هم بخواهید می‌توانید با همین ۴۰ هزار دلار سراغ SL450 مدل ۲۰۱۸ با پیشرانه V6 بروید.

رولزرویس کورنیش مدل ۱۹۸۶

نسل اول گوست که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ تولید می‌شد، در نمونه‌های کارکرده با قیمتی که از حدود ۶۵ هزار دلار آغاز می‌شود، هنوز بالاتر از بودجه مدنظر ما قرار دارد و قیمت فانتوم‌های نسل VII نیز از ۷۵ هزار دلار آغاز می‌شود ولی یک رولزرویس قدیمی‌تر وجود دارد که از هردوی آن‌ها جذاب‌تر است و نه‌تنها با قیمت یک کمری قابل خریداری است بلکه میلیونر بودن راننده خود را فریاد میزند. ما در مورد کورنیش صحبت می‌کنیم، کانورتیبلی بر اساس سیلور شادو که در دهه ۸۰ خودروی محبوب هالیوود بود و نماد تجمل و ثروت محسوب می‌شد. هم‌اکنون می‌توان یک کورنیش II مدل ۱۹۸۶ مثل چیزی که در تصویر می‌بینید را با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار خرید.

پورشه پانامرا 4S مدل ۲۰۱۸

با حدود ۴۰ هزار دلار انواع پورشه‌های کارکرده مثل کیمن، کاین و ۹۱۱ قابل خریداری است ولی با همین رقم می‌توان سراغ پورشه‌ای رفت که بیشترین ارزش در برابر قیمت را دارد و می‌تواند جایگزین لوکس و جذابی برای کمری باشد. نسل دوم پانامرا که در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد، بسیار شیک‌تر و زیباتر از نسل اول بود و شباهت بیشتری به ۹۱۱ داشت. هرچند در این نسل پیشرانه پانامرا S از V8 به V6 تبدیل شد ولی با ۴۴۰ اسب بخار قدرت، کوچک‌سازی بدی به‌حساب نمی‌آمد. همچنین اگر یک مدل به عقب‌تر برویم، با قیمت کمری می‌توان پانامرا توربوی ۵۵۰ اسب بخاری را هم پیدا کرد. نمونه سفیدرنگی که در تصویر می‌بینید، با کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتر و قیمت ۳۸ هزار دلار برای فروش گذاشته شده است.

میباخ ۵۷ S مدل ۲۰۰۴

همان‌طور که گفتیم، رولزرویس فانتوم خارج از بازه قیمتی ما قرار دارد ولی اصلی‌ترین رقیب این خودرو را می‌توان با قیمت زیر ۴۰ هزار دلار خرید. میباخ ۵۷ با طول ۵.۷ متر هرچند فضای پای وسیع نسخه کشیده ۶۲ با ۶.۲ متر طول را ارائه نمی‌کند ولی همچنان مملو از ویژگی‌های مجلل است. ازآنجایی‌که خریداران کمری معمولاً راننده شخصی استخدام نمی‌کنند و خودشان پشت فرمان می‌نشینند، میباخ جایگزین مناسبی خواهد بود زیرا در سینه این سدان مجلل آلمانی یک نیروگاه V12 توئین توربو قرار دارد که در نسخه پایه ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی حتی نسخه ۵۷ S با ۶۱۰ اسب بخار قدرت هم با قیمتی زیر ۴۰ هزار دلار قابل خریداری خواهد بود.

مازراتی گرن‌توریسمو اسپرت مدل ۲۰۱۳

هرچند مازراتی این روزها اوضاع خوبی ندارد و از کاهش فروش مداوم رنج می‌برد ولی یک دهه پیش، گرن‌توریسمو یکی از جذاب‌ترین کوپه‌های بازار محسوب می‌شد. وجود پیشرانه V8 تنفس طبیعی فراری زیر کاپوت این مازراتی نیز بر جذابیت آن می‌افزود. البته این موتور با ۴۰۵ اسب بخار قدرت در نسخه پایه، برای وزن حدود دو تنی خودرو کمی ضعیف احساس می‌شد و به همین دلیل، سراغ نسخه اسپرت رفته‌ایم که ۴۶۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس ZF به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. هم‌اکنون می‌توان نمونه‌های زیادی از این خودرو را در هردو نسخه گرن‌توریسمو و گرن‌کابریو در بازار پیدا کرد.

رنجروور سوپرشارژ مدل ۲۰۱۹

قیمت رنجروور صفرکیلومتر در حال حاضر از بیش از ۱۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود و این رقم در نسخه پرچم‌دار رنجروور SV به دو برابر افزایش میابد ولی به دلیل استهلاک وحشتناک، قیمت یک رنجروور چهار یا پنج سال کارکرده در محدوده کمری قرار می‌گیرد. هرچند این نمونه‌ها از نسل قبلی هستند ولی تفاوت‌های ظاهری بیشتر در نمای عقبی به چشم می‌خورد و از جلو و نمای جانبی شباهت زیادی به نسل کنونی دارد. همچنین موتور V8 سوپرشارژ رنجروور قدیمی صدایی بهتر از موتور V8 ساخت ب‌ام‌و در نمونه‌های امروزی دارد. نمونه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید ۳۵۵۰۰ دلار قیمت دارد.

مرسدس G کلاس مدل ۲۰۰۴

مرسدس در سال ۲۰۱۸ نسل جدید G کلاس را با تغییراتی اساسی به بازار فرستاد ولی مثل بنتلی کانتیننتال که در ابتدا بدان پرداختیم، اکثر افراد معمولی متوجه تفاوت نسل قبلی با نمونه امروزی نخواهند شد. البته پشت فرمان مطمئناً متوجه تفاوت دو نسل خواهید شد زیرا G کلاس‌های قدیمی خشن‌تر و زمخت‌تر احساس می‌شوند ولی از همان ظاهر نمادین و جعبه‌ای شکلی بهره‌مند خواهید شد که خریداران نمونه‌های جدید تا ۱۹۰ هزار دلار برای آن پرداخت می‌کنند. نمونه نقره‌ای‌رنگ مدل ۲۰۰۴ که در اینجا می‌بینید زیر ۴۰ هزار دلار قیمت دارد.

برای اطلاع از قیمت روز انواع خودرو در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۲ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. علیزاده

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    اگر کسی ماشین باز باشه اونجا براش بهشته

    موافقم 98
    مخالفم 2
    1. mmd@

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (445 ديدگاه)

      همشون توی ایران خدا میشناسنش ولی تو خارج هیچیه😥😢

      موافقم 72
      مخالفم 2
      1. امیرعلی

        ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (54 ديدگاه)

        اونوقت یه سریا میان میگن واردات آزاد بشه بازار هیچ فرقی نمیکنه چون ماشینا خیلی گرونن!

        موافقم 60
        مخالفم 1
    2. Moein

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      ما هیچ ما نگاه . . .

      موافقم 56
      مخالفم 2
    3. نیو کار

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (98 ديدگاه)

      بی ام و i8و مازراتی تو ایران 300هزار دلار قیمت خرید فروش میشه تو ایران ادم دیگه فقط از کلش دود بلند نمیشه چند تا عضو دیگه همزمان دود میکنن

      موافقم 61
      مخالفم 2
    4. جرمی کلارکسون

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      رپید ۴۰ هزار دلار
      مفته

      موافقم 38
      مخالفم 2
    5. علی Shelby

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (632 ديدگاه)

      رولز رویس کورنیش= لوکس بودن
      مازراتی گرن توریسمو =اسپرت بودن

      موافقم 10
      مخالفم 1
    6. Sina_carshow

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (351 ديدگاه)

      این ماشینا رو حداقل باید 20 تا 40 هزار دلار دیگه هزینه برای سرپا نگه داشتنشون کرد
      تازه اگر ایراد عجیبی مثل ترکیدن تعلیق وسط جاده براش پیش نیاد
      مصرف سوخت بالاش هم بماند گاز هم نمیشه داد از صدای موتورشون لذت برد یهو دیدی ( بی شوخی میکنم جلو چشمم پیش اومد سر یه بنز e63 مدال 2012 ) موتور گیرپاژ کنه زنگ زدیم جرثقیل ببره ماشینو رو دست صاحبش هم 18 هزار درهم خرج گذاشت
      من خودم کمری صفر رو ترجیح میدم
      خودم روزای اول مهاجرت میگفتم همین ماشینای لیست ولی دیگه نمیخوام قیافشون ببینم

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. NAVID@@98

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1066 ديدگاه)

        کلا با این روش به همون موتور سیکلت میرسه کمری هم بعد چند سال قیمت یه موتور سیکلت ( تو خارج) میشه بعد میگه اینم خراب میشه خودشون اسقاط میکنند موتور میخره اگه پای چینی نیارند وسط میگه یه چینی صفر با قیمت همون موتور سیکلت 😂 😝
        ولی تو ایران برعکسه دلال های کثیف ب.. …ن بازارو دلال و نکبت از اون طرف مردم هم یا از بیسوادی گول میخورند یا اطلاع دارشم شاید چیزی که حقش هست براش آرزو باشه 🙅🏻

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. Sina_carshow

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (351 ديدگاه)

          اون تویوتاس هم خرابی کمی داره هم هزینه نگه داریش خیلی پایینه حتی از خودرو های تولید داخل هم ارزونتر البته اونجا تو ایران قطعا بالاتره
          خیلی حسابش فرق داره با اون لگنای توی لیست ( با تمام احترام به مهندسی شاهکار و گذشته طلایی که داشتن ) بعدم مصرف سوخت پایینی داره آگهی هم بکنی تو هوا روز اول بالای 30 تا پیام میاد که چونه قیمت بزنن بر عکس بنز یا بنتلی که ماهی دو نفرم پیام نمیدن آخر همونا هم نمیخرن مجبوری ببریشون حراجی یا اکسپورت کنی

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. NAVID@@98

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1066 ديدگاه)

          خودمون اینارو بهتر میدونیم خودمون میدونیم هرچی مناسب درستش چیه مهم اینه که اثباتش باشه همون بالایی ها که گفتم اثبات شدست پس مثال بیخود مثال نزنید واسمون خودمون اینارو درس میدیم همون کمری هم الان افت قیمت و خرابی تا دلت بخواد دارن اصلا هم مثل قبل نیستن اینم بعد چند سال میره اسقاط و حراجی بعد چند سال پول یه موتور هم نی خودمون میدونیم هرچی مناسب درستش چیه اثباتش باشه همون بالایی ها که گفتم اثبات شدست پس مثال بیخود مثال نزنید واسمون خودمون اینارو درس میدیم !!!!!!!!!!!

          مهم اثبات ها هستن که خود اروپا و آمریکا اثبات کردن رکورددار هرچیز اول۱ دوام و قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام هستند درنتیجه خودروی اقتصادی را با لوکی ها مقایسه کنید که اکر بحث اثبات باشه میشه:
          یا خدا خوب هرچیز اول۱ اروپا و آمریکا۱۰۰ ۱۱۰ سال ۱۱۱ ۱۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱ سال جلو اول۱ هرچیز جلوتر هستن از دیگران ۱ رکورد دار هرچیز رکورد دار اول یعنی 👑🥇 همون اروپا و آمریکا کلا از هر نظر متریال ساخت و کیفیت و طراحی و مهندسی پیشرفته پیشرو تکنولوژی خلاقیت برتر و نوآوری علم و هنر بینظیر برتر و کلا هر چیز رکورد دار و اولش اروپا و آمریکا چند ۱۱ میلیارد سال نوری جلو جلوتر هستن و کلا هر چیز خدایی خوب بهترین و اول۱ هستند
          👑🥇 هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ 🇺🇸🇷🇺🇨🇦🇬🇧🇺🇦🇧🇬🇪🇦🇬🇷🇷🇴🇸🇯🇨🇭🇨🇵🇫🇮🇸🇪🇮🇹🇩🇪🇪🇺هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ 🥇👑 خدایی خوب این عزیزان اروپا و آمریکا چون چون کلا از هر نظر متریال ساخت و کیفیت و طراحی و مهندسی پیشرفته پیشرو تکنولوژی خلاقیت برتر و نوآوری علم و هنر بینظیر برتر و کلا هر چیز اروپا و آمریکا چند ۱۱ میلیارد سال نوری جلو هستن و هر چیز بهترین و اول۱ هستند این عزیزان اروپا و آمریکا رکورد دار و اولشم هستم🥇👑 !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
          تو این موردم همینطور رکورداشون رو زدن قبلا هرکدوم با بالای ۱ میلیون میلیارد کیلومتر اونم رو شاخ و الان هرکی که دیگران زور میزنن بازم به گرد پاشونم نمیرسن چون فقط خودشون رقیب خودشونن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          حال هرکی هر غلطی میخواد کنه حرف بیخود نزنه چون همون کمری هم الان افت قیمت و خرابی تا دلت بخواد دارن اصلا هم مثل قبل نیستن اینم بعد چند سال میره اسقاط و حراجی بعد چند سال پول یه موتور هم نی خودمون میدونیم هرچی مناسب درستش چیه اثباتش باشه همون بالایی ها که گفتم اثبات شدست پس مثال بیخود مثال نزنید واسمون خودمون اینارو درس میدیم !!!!!!!!!!!

          موافقم 1
          مخالفم 9
  2. ممد ژانگولر

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    مفته خداوکیلی
    اون میباخ و مرسدس sl63 هنوزم رخشه و خواستنی

    موافقم 57
    مخالفم 4
  3. ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5489 ديدگاه)

    داداش اینا رو به ما نشون نده من نمیتونم من دق کردم چقدر بچه پولدار. بی پولن این خارجیا یارو برا اکانتش تو گیم ۴۰ هزار دلار هزینه کرده دمش گرم برا منم یه پرمیوم هفت دلاری میخره ولی ببین عجب ماشینایی سوار میشن خیلی بچه پولدارن من باشم میرم رنجور میگیرم جدیدتره ولی تو کوپه ها بی ام و و مرسدس و مازراتی چه رخ عالی دارن بنز هم خرجش زیاده اون مدل ۲۰۰۴ بگیری وگرنه مردم جای دنا تارا میرفتن سی کلاس ۲۰۰۴ می‌خریدن
    پورشه هم خوش رخه خوشم اومد ازش
    بقیه کنسلن

    موافقم 29
    مخالفم 17
    1. 🇰🇷

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (195 ديدگاه)

      من این مقاله رو چند روز پیش در سایت CarScoops خوندم. اتفاقا کامنتای خارجیا رو هم میخوندم. همشون میگفتن بدترین تصمیم عمرتون اینه که یکی ازینا رو بخرید و باید هرچی دارید بدید و تعمیرش کنید. خیلیاشون گفتن عاقل باشید و همون کمری رو بگیرید. فریب اینارو نخورید
      ضمنا این ماشینا از یه سری نمایندگی لیست شدند مثلا طرف سرچ کرده با ۴۰ هزار دلار چی گیر میاد و لیست نمایندگی ها رو بررسی کرده و اینارو انتخاب کرده درحالیکه اینا یا تصادفی هستند یا مثلا ۵ مالک داشته و هرکدوم یه گندی به ماشین زدند. این ماشینا رو روشن کنی اولین چیز که بهت خوشامد میگه چراغ چک ماشینه. صاحبان این ماشینا دیگه حوصله تعمیر ندارند و با این قیمتا ماشینو آب میکنند میره. برای خرید یک ماشین با سوابق نگهداری مشخص و تعمیرات منظم و تنها یک یا دو مالک باید پول بیشتری بدید

      موافقم 35
      مخالفم 5
      1. ۱۹ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5489 ديدگاه)

        صددرصد درسته
        ولی خب دیگه همه ماشینا یه روزی افت میکنن قدیمی میشن
        فقط تو ایران هست که یارو یه ماشین رو ۱۵ سال می‌تونه نگه داره

        موافقم 10
        مخالفم 2
      2. Sina_carshow

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (351 ديدگاه)

        چه جالب قبل اینکه کامنتت رو بخونم بالا نوشتم
        صادقانه میگم ماشینبازی برا افراد پولدار هس نه کسایی که دست دو اونارو می‌خرن
        بزرگترین کلاه رفته سر شخصی که اینارو بخره زندگیش به فنا نره حتی گاهی خطر جانی هم دارن این ماشینا

        موافقم 10
        مخالفم 2
  4. علی

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    نکته جالبش اینکه بعضی ماشین های این لیست که تو ایرانن مثل i8 مازراتی گرن توریسمو فوق لوکس حساب میشن با قیمت بالای 20 میلیارد در صورتی با 40 هزار دلار حساب کنی3 میلیارد و 200 در میاد هعییییی…..
    ولی از حق نگذریم بی ام و عجب ماشینی زد 10 سال پیش که هنوزم که هنوزه مدرن و جذابه

    موافقم 62
    مخالفم 3
    1. Sina

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (30 ديدگاه)

      جالب اینجاست که همین ماشینا که فرمودین ۷۰ درصد مناطق شهر ما رو نمیشه باهاش رفت یا ۴ چرخش رو هوا ول میشه یا یکی از چرخاش گیر می‌کنه
      همه جوره عقبیم

      موافقم 7
      مخالفم 7
  5. افشار

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    نوید ۰۰۹۸ خیلی وقته نمی‌بینیمش ؟ کسی خبری از نوید نداره ؟ همیشه در همه مقاله ها بود

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. boost10

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      خیلی عجیبه

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. کسرا

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      ماه امتحاناته …

      موافقم 20
      مخالفم 8
    3. ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5489 ديدگاه)

      تقریبا از تابستون نیومده نوید
      نوید و علی جردن با هم رفتن دیگه دلمون براشون تنگ شده

      موافقم 9
      مخالفم 4
  6. علی

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    با اینکه واقعا مازراتی و میباخ رو دوست داشتم ولی به دلیل تمایلم به ماشینهای مدرن تر ترجیحم پورش پانامرا 4s ۲۰۱۸ هست

    اگر میباخ S57 کمی ظاهرش مدرن‌تر و جذاب تر بود قطعا انتخابم میباخ بود الخصوص با مشخصات و ابعاد بی نظیرش که درحال حاضرم به شدت کمیابه و حس خاص و تجملاتی که به آدم میده و حتی اکثر اس یو وی های فول سایز امروزی هم این ابعاد و ندارن

    موافقم 26
    مخالفم 6
  7. زیزیگولو

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6063 ديدگاه)

    اونوقت تو ایران مدلای هفده هجده سال پیش با قیمتای خدامیلیاردی خرید و فروش میشن

    موافقم 39
    مخالفم 1
  8. boost10

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    پورشه پانامرا ۳۸۰۰۰ دلار = به پول ما میشه نزدیک سه میلیارد

    همین پورشه تمیزش تو ایران بالای ۱۰ میلیارد فی میخوره

    موافقم 34
    مخالفم 2
  9. شهروند ایرانی

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (869 ديدگاه)

    بهترین گزینه بینشون پورشه و مازارتی فکر کن با دو میلیارد چهارصد اونم با نرخ جهنمی دلار ۸۰ هزار تومن همین ماشین تو ایران حداقل ده برابر قیمت تازه بدون نمایندگی رسمی قطعات فراوان

    موافقم 18
    مخالفم 3
  10. ALISAN 2008

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    همشون عالین ولی عجب رخی داره
    بی ام و و مازراتی و پورشه و مرسدس sl63
    خیلی زیبا هستن
    البته مدل های مشابه این ماشین ها و مدل پایینترشون تو ایران با قیمت های گزاف فروش میرن

    موافقم 15
    مخالفم 2
  11. آریا

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (241 ديدگاه)

    خیلی گزینه های دیگری هست با 40 هزار تا
    دوج چارجر m5 حدوداً 2015 یا بالاتر c 63 amg جگوار f type آئودی rs3 و….

    موافقم 16
    مخالفم 2
  12. JDM سابق

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (860 ديدگاه)

    به جز کورنیش بقیه شون سرطان خالصن
    خریدیشون باید همون پولو خرج خودشون کنی
    اصولاً ماشین لوکس کار کرده نباید خرید مگر اینکه عشقشو داشته باشی اون کورنیش هم چون مثل ماشین های مدرن کامپیوتر و سنسور نداره کم خرج تره با اینکه کلاسیک مال استفاده روزمره نیست

    موافقم 6
    مخالفم 30
    1. فقط انگلستان

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      دوست عزیز هزینه نگه داری خودروهایی مثل پورشه پانامرا یا بی ام و سری ۷ یا پورشه کاین و … بعد از ۷ سال کارکرد چیزی حدود ۳ تا ۴ هزار دلار در سال هستش و برای خودروهایی مثل آستون مارتین یا بنتلی یا فراری و … بس از ۷ سال کارکرد حدود ۵ تا ۹ هزار دلار در سال هستش
      که به نظرم خیلی از ماشین دوست ها این هزینه رو میدن.

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. Sina_carshow

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (351 ديدگاه)

        شما فقط هزینه نگه داری متوسط که شامل سرویس دوره ای و بنزین هستش رو میگید
        شما باید خرابی قطعات و ارور های مختلف با احتمال 90 درصد به بالا هم در نظر بگیرید که هرکدوم جداگانه 3 یا 4 هزار دلار خرج رو دستتون میزاره
        اینی که میگید حالت نرمال هستش برا معمولا هم خودرو های نو نه خودرو های 7 سال کار

      2. JDM سابق

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (860 ديدگاه)

        دوست عزیز من فرمایشات شما صحیح ولی این چیزی که شما میگید هزینه سرویس های دوره ای هست مثل روغن و فیلتر و شمع و لنت و لاستیک و… هزینه استهلاک و خرابی عدد مشخصی نداره ممکنه کم باشه ممکنه هم کمرشکن باشه هرچی ماشین آپشنال تر و پیچیده تر باشه و کارکرده بیشتری داشته باشه هزینه استهلاکش هم بالاتر میره

        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5295 ديدگاه)

          قصد تخریب ندارم ولی کلا ماشین های اروپایی خصوصا انگلیسی ها بد کمر میشکنه هزینه هاشون.
          این ماشینا قشنگیش به اینه که مالک‌ یه نفر دیگه باشه،
          همه خرج هاشو کرده باشه، بنزین پر، لاستیک نو، قطعات نو،
          تو ازش بگیری یه 2 روز صفا کنی بعدشم سریع پس بدی.
          حکم بچه ای رو داره که خابشو رفته، غذاشو خورده، دستشویی شو رفته، در شرایط نرماله، میخنده و خوشحاله، ولی 1 ساعت بعدش معلوم نیست.

          موافقم 5
          مخالفم 2
    2. فقط انگلستان

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      خیر من فقط هزینه سرویس دوره ای رو نگفتم و هزینه نگهداری کل رو گفتم که شامل هزینه هایی مثل تعویض لاستیک یا تعمیر موتور یا تعویض سیستم تعلیق و … هم میشه.

      1. JDM سابق

        ۲۰ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (860 ديدگاه)

        عزیز تعمیر موتور و تعمیر تعلیق و زیربند از چند صد دلار شروع میشه تا چند هزار دلار دقیقاً چه آماری هست که میزان مخارج رو نشون بده ،!!؟
        سرویس دوره ای یه چیزه روتین و قابل محاسبه است جوری که خوده کمپانی به مشتری قطعات تعویضی‌ رو اعلام میکنه اما تعمیر موتور یا تعمیر گیربکس و جلوبندی و… هیچ عدده مشخصی نداره در این حد بگم گاهی هزینه تعمیر موتور تو آمریکا انقدر بالاست که مالک یه موتور دیگه بخره کمتر درمیاد و اینکارو هم میکنن چون مبلغ دریافتی مکانیک بر اساس ساعت هست
        گاهی هم با زیره چهارصد پونصد دلار هزینه برطرف میشه
        مثلاً یه واشر سرسیلندر تویوتا کرولا ۱۶۰ دلار درمیاد با دستمزد مکانیک و ضد یخ و… بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ درمیاد حالا یا شاید کمتر یا بیشتر، بستگی به ایالت و برند قطعات و خیلی چیزهای دیگه داره

        1. Taha Ayoobi

          ۲۰ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5295 ديدگاه)

          اروپایی ها ذاتا ماشیناشون پیچیده اس بنابراین ساعت کار بیشتر میشه

  13. Siyavash

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (995 ديدگاه)

    نگاه کن و حسرت بخور…

    موافقم 14
    مخالفم 1
  14. kh@sh@y@r

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    گذر زمان قیمت و ارزش واقعی یک خودرو رو نشون میده.
    نهایت قیمت یک خودرو + سودش کمتر از 100 هزار دلار میشه حالا چه رولزرویس باشه چه بنز چه شورلت و چه فراری و ….. (در صورتی که از بهترین متریال استفاده کنند). و برای خودروهای معمولی هم چیزی حدود 20 تا 30 هزارتاس.
    اگر فرایند تولید رو بهینه تر کنند و آپشن های بدرد نخور هم حذف کنند قیمت کمتر هم میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  15. پرهام رهام

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اگر توانایی و قدرتشو داشتم حتما یکی از اینها رو می‌خریدم.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  16. سهیل گل آزاد

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (125 ديدگاه)

    واقعا تو آمریکا باشی و ماشین بازم باشی به راحتی میتونی خودت رو ثروتمند نشون بدی فکر کن با حدود ۴۰ هزار دلار میتونی بری یه کنتیننتال ۲۰۰۸ با کارکرد پایین بگیری ۴۰ هزار دلار رو اونجا با یه خورده تلاش میتونی به دست بیاری اینجا سه میلیارد و دویست خیلی زیاده به ارز ما اونجا این مبلغ دست نیافتنی نیست این قضیه واقعا معرکس البته از اون طرفم به هزینه های نگهداری بالای این مدل خودروها هم باید توجه کرد ولی خب همین که آدم میتونه یه ماشینی که زمان عرضش ۲۰۰ هزار دلار بوده رو الان ۴۰ هزار دلار بخره خیلی خوبه خودم تو همچین شرایطی باشم تو این لیست اولویت انتخابم همین کنتیننتال جی تی هست

    موافقم 10
    مخالفم 2
  17. حسین دهمرد

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2730 ديدگاه)

    ترجیح میدم پولدار باشم و فقیر به نظر برسم تا اینکه فقیر باشم و پولدار به نظر برسم.

    اون بنتلی بدجور چشمک میزنه ولی کسی که بودجش محدوده بره سراغ همون لکسوس بهتره

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. OM.01

      ۱۹ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (610 ديدگاه)

      (ترجیح میدم پولدار باشم و فقیر به نظر برسم تا اینکه فقیر باشم و پولدار به نظر برسم)

      دقیقا!
      اگه دیدید یه نفر با تی شرت و شلوارک سوار morgan super 3 هست بدونید احتمالا ثروتمنده! ولی دیدید یکی رفته بنز میباخ 80هزار کارکرد خریده و دستش رولکس هست و خودشو نمایش میزاره احتمالا فقیره!
      شاید در نگاه اول منطقی نباشه ولی خیلی منطقی هست!

      هرچند ذات انسان کمال گرایی و اثبات برتری هست و خب کالاهای لوکس اجتناب ناپذیر هستن.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  18. nima.jdm

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (567 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال با کارکرد ۶۵ هزار؟
    ۶۵ هزار تا اصلا راه نرفته که تقریبا مثل صفره
    ولی قطعا اینا از اون ماشینایی هستن که بعدا باید چند برابر هزینه های خود ماشین رو خرج نگهداریش کنی چون قطعاتشون کمیاب و گرون و مشکل نبود مکانیک دارن
    مثل زانتیای خودمون میمونه میگن یبار وقتی میخریش خوشحالی یبارم وقتی میخوای بفروشیش خوشحال میشی
    ولی با وجود تمام اینها اگه ماشین باز باشی ارزششو داره من خودم یه فولکس گل گرفتم

    موافقم 8
    مخالفم 2
  19. Taha Ayoobi

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5295 ديدگاه)

    ماشینای خوبی ان واقعا ولی هزینه هاش نمیذاره

    موافقم 5
    مخالفم 6
  20. OM.01

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (610 ديدگاه)

    با حدود 55 هزار دلار خرید خودروهای صفر کیلومتری مثل مینی های JCW و گلف R و اکورا ایتگرا تایپ S خیلی منطقی هست. خرید کمری و آکورد با 35 هزار دلار بسیار گزینه خوبی هست. لکسس ES هم گزینه بسیار خوبی هست
    در بنز هم میتونم به CLA 45 و یا CLA 35 اشاره کنم نو و صفر کیلومتر. آئودی هم RS3 هم هست و این خودرو ها که گفتم واقعا کار رو جمع میکنن و نیازی به خودروهای بالای لیست نیست

    مالکیت خودروهای که در لیست هست با کارکرد بالای 80 هزار کیلومتر چیزی جز سرطان و دردسر نخواهد بود.
    مثل این میمونه بخواهی کلاسیک زنگ زده خاص یونیک بخری بگی به هرحال خاص و یونیک هست دیگه! بله وقتی نمیتونی استفاده کنی بدرد نمیخوره

    ماشین های بالا هم خاص هستن ولی وقتی سر سرویس دوره ای 3 هزار دلار پیاده میشی میفهمی چقدر اشتباه کردی…
    برای یه ماشین 200 هزار دلاری سرویس دوره ای 3 هزار دلاری چیز خاصی نیست ولی وقتی 7 سال میگذره و قیمتش میشه 50 هزار دلار دیگه 3 هزار دلار خیلی زیاد میشه!

    1. Arshia m3csl

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1208 ديدگاه)

      این ماشین های دسته دوم لوکس به درد اون پولداری میخوره که نمیخواد ماشین نو بخره تا افت قیمت بالا ببینه ولی ماشین خوب میخواد در عین حال من خودم پولدار بودم ترجیحم دسته دوم بود تا با پول کمتر همون ماشین رو بخرم حالا قدیمی تر

  21. BlackWing

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1387 ديدگاه)

    همین i8 رو تو این مملکت با قیمت ۳۵۰ هزار دلار میکنن تو پاچه همدیگه 😂😂
    بعدش خوشحالن که پولدارن و تونستن ماشین ۱۳ سال پیش رو با قیمت های میلیون دلاری بخرن ، الهی بمیرم برای پولدارای سرزمینم ، فقط داره میره تو پاچه‌شون و خوشحالن !!

    یکی از دوستان ما یه تویوتا اتاق ۲۰۰ داشت ، مبلغی بدهی هم داشت ، اتاق ۲۰۰ رو فروخت ، هم بدهی رو داد و هم رفت یه LX570 گذر وارد کرد ! به این میگن فکر درست

    موافقم 10
  22. علی

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    جز i8 که هزینه تعمیر ونگهداریش وحشتناکه و تو تابستون جوش میاره با بقیه اش موافقم ولی اگر میخواهید هزینه تعمیرات نکنید همون کمریه کم خرج تر و مطمئن تر از اینهاست.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  23. 제네시스

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (428 ديدگاه)

    حالا فکر کن ماشینای کره ای و ژاپنی مثل سوناتا و کمری مدل 2010 تا 2015 تو خارج چه قیمته! فکر نکنم بیشتر از 15 هزار دلار باشه!!

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۲۰ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1434 ديدگاه)

      سیویک سدان 2020 17هزار دلار تو یه سایت دیدم

    2. آرین

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (458 ديدگاه)

      زیر 10 هزارن

  24. slsamg

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این که پرادو ۲۰۰۸ با ۳۰۰ تا کار تقریبا دو برابر یک رنج روور قیمت داره واقعا درد داره.

  25. حسین

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    الان یکی از نویسندگان سایت میاد میگه:
    من ماشین ۲۰ ساله نمیخوام، یه ماشین چینی صفر دوست دارم…

    موافقم 7
    مخالفم 3
  26. JaMsHiD-B

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3127 ديدگاه)

    رنجروور
    اصل لاکچری بازی
    سوپر شارژرم که عشق

    موافقم 3
    مخالفم 1
  27. shetab-car

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    به نظرم ارزش داره ولی کسی کلا 40 هزار دلار داره و هیچ پول اضافی نداره که برای تعمیرات سرویس های این ماشین های لوکس کنار بذاره بهتره بره همون کمری رو بخره ولی اگه براش مهمه ماشینی که سوار میشه بیشتر از رقمی که پرداخت کرده نشون بده نباید سمت کمری بره

  28. علی منصوری

    ۱۹ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (465 ديدگاه)

    این مقاله می‌خونی بیشتر دلت برا خودت میسوزه ک تو کشوری زندگی می‌کنی ک برای ماشین آلمانی 2015 باید 120000 هزار دلار پول بدی…..با اینکه تمام ماشینای این لیست بهت وایب مثبت میدن ولی خود مقاله فقط و فقط دلت میسوزونه و انتخابم..
    با احترام با g کلاس
    تقدیر از بنتلی کانتیننتال
    بدون شک رنجرور…بخاطر کارکرد و نو بودنش

  29. Galant.VR4(JDM)

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1434 ديدگاه)

    من از خرید همشون خیلی خوشحال میشم و از فروششون خوشحالتر
    نمونه های سرطان و داغون
    فکر میکنین چرا اینهمه افت قیمت میخورن
    طرف یه سال دوسال عشقشو کرده چندتا صاحب هم دست به دست شده اوناهم شیره ماشینو کشیدن بعد میفروشن این قیمت
    شما بیمر و مازراتی داشته باشی تمیز نگهش میداری یا حالتو میکنی داریم در مورد بنز و بنتلی و امثال اینا حرف میزنیم نه کرولا
    مردم کشور های توسعه‌یافته میرن یدونه بی‌ام‌و میگیرن یه سال نهایت دوسال سوار میشن بعد دیدن مدل جدیده اومده میرن اونو میگیرن ، همونطوری که تلفن همرا تا یه مدل قوی و بروز‌تر میاد سریع عوض میکنیم

  30. Taha Ayoobi

    ۲۰ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5295 ديدگاه)

    کادیلاک XLR-V رو ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا