هرچند کار اصلی وانت، حمل بارهای سنگین است اما این خودروها آنقدر محبوب شدند که نسخه لوکس آنها هم روانه بازار شده است.
دارندگان وانت با این خودروهای سنگینوزن زندگی میکنند؛ بار جابهجا میکنند، خرید میروند و خانواده خود را با آن به سفر میبرند. از همین رو، وانتهای امروزی در آمریکا شمایل تازهای به خود گرفتهاند تا این کلاس محبوب را بیشازپیش برای هوادارانشان راحت کنند. خودروسازان آمریکایی حداقل یک نسخه لوکس از محصولات پرقدرت خود را به بازار روانه میکنند که حداکثر راحتی و امکانات رفاهی را در اختیار مشتریانشان قرارمیدهد. در این مقاله به بهترینهای این گروه نگاه خواهیم داشت.
مقالات مرتبط:
- بررسی فورد F-150 جدید: پادشاه وانتهای جهان
- تجربه رانندگی با شورولت سیلورادو برقی RST
- اولین رانندگی آفرود با هامر برقی شاسیبلند، فراتر از عقل و منطق!
شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ های کانتری
نسخه هایکانتری پس از ZR2 آفرودر، گرانترین سیلورادوی شورولت به شمار میرود که بهعنوان مدل لوکس این وانت به فروش میرسد. سیلورادو هایکانتری به چرخها و رینگهای خیابانیتر و المانهای کرومی بیشتر مزین شده است تا چهره رسمیتری داشته باشد. قیمت این نسخه از وانت سیلورادو که با سه پیشرانه شامل یک مدل V8 عرضه میشود، از ۶۸ هزار دلار آغاز میشود و میتواند ۴,۳۰۹ کیلوگرم را یدک بکشد.
شرورولت سیلورادو EV فرست ادیشن RST
بهرهمندی از رینگهای بزرگ لوکس ۲۴ اینچی، پیشرانه ترند برقی و قیمت ۹۶ هزار دلاری باعث میشود که این سیلورادوی زیبا به یک وانت لوکس تبدیل شود. کابین این خودرو میزبان نمایشگرهایی شفاف، سانروف، سیستم نیمهخودران سوپرکروز و… شده است و هر چند مثالزدنی نیست اما ویژگیهای مثبت خوبی دارد. این وانت توان یدککشی ۴,۵۳۵ کیلوگرم را دارد.
فورد F-150 پلاتینیوم و کینگ رنچ
قیمت این دو نسخه از پرفروشترین وانت آمریکا از ۷۵ هزار دلار آغاز میشود و تنها تفاوت آنها، در تعریف متمایز لوکسبودن است. درحالیکه نسخه کینگرنچ از المانهای سنتیتری مانند چرم و چوب در کابین استفاده میکند، نسخه پلاتینیوم فضایی مینیمالتر و بهروزتر را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. خریداران این خودروها میتوانند از میان دو موتور هیبریدی و عادی V6 یکی را انتخاب کنند و ۴,۸۹۸ کیلوگرم را با آنها یدک بکشند.
فورد F-150 لایتنینگ پلاتینیوم
نسخه پلاتینیوم وانت برقی فورد هم با بهرهوری از دو الکتروموتور، گستره مسافتی بالا، ۵۸۰ اسب بخار قدرت، بلندگوهای B&O، نمایشگر بزرگ ۱۵ اینچی، کابین و صندلیهای تمام چرمی و رینگهای ۲۲ اینچی کرومی به خودرویی لوکس تبدیل شده است. قیمت F-150 لایتنینگ پلاتینیوم از ۹۴ هزار دلار آغاز میشود و میتواند ۳,۸۵۵ کیلوگرم را یدک کند.
جمس هامر EV 3X
۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت خروجی، فنربندی بادی، سیستم فرمانپذیری چهار چرخ باعث شده قیمت این وانت برقی از مرز ۱۰۰ هزار دلار هم عبور کند. وانت هامر با بهرهمندی از ویژگیهایی مانند حرکت خرچنگی و کابین باکیفیت مجهز به نمایشگرهای بزرگ گزینهای کاملا لوکس محسوب میشود که میتواند ۵,۴۴۳ کیلوگرم را با خود یدک بکشد.
جمس سیرا ۱۵۰۰ دنالی آلتیمیت
خریداران بهترین وانت بنزینی جمس از همهچیز برخوردار میشوند. این خودرو که با پیشرانه ۶ سینلدر خطی و V8 عرضه شده، کابینی باکیفیت و لوکس دارد که شامل نمایشگرهای بزرگ، دستیار گوگل، سانروف، روکش چرمی صندلیها، رینگهای ۲۲ اینچی، و HUD میشود. قیمت این خودرو هم از ۸۳ هزار دلار آغاز میشود و توان یدککشی ۴,۰۳۶ کیلوگرم را دارد.
جمس سیرا EV دنالی ادیشن ۱
این خودرو با وجود تکیهزدن بر پلتفرم هامر برقی، با فرم و منقطی متداولتر طراحی و ساخته شده است. دو موتور برقی جمس سیرا EV دنالی ۷۵۴ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. کابین این خودرو مانند نسخه بنزینی آن با کیفیت ساخته شده است اما از المانهای بهروزی مانند نمایشگرهای بسیار بزرگ، طراحی مینیمال و رنگبندی مدرن بیشتر استفاده میکند؛ بنابراین لوکسبودن با فناوری تعریف شده است نه با چرم بیشتر! قیمت این مدل حدودا ۱۰۰ هزار دلار است و ۴,۵۳۵ کیلوگرم را یدک میکند.
نیسان تایتان XD پلاتینیوم رزرو
هر چند وانت نیسان ویژگیهای مثبت زیادی دارد اما در حاشیه قرار گرفته و بهخاطر رقبای آمریکایی قدرتمند، از کانون توجهات دور شده است. خوشبختانه برای کسانی که به برندهای آمریکایی تعصب ندارد، قیمت بهترین نسخه تایتان از ۶۸ هزار دلار آغاز میشود اما برخی امکانات آن آپشنال و خریدنی هستند؛ البته با پرداخت تمام آپشنها، هنوز هم قیمت نهایی تایتان کمتر از سیرا برقی خواهد بود. این وانت هم با بهرهوری از دوخت داخلی چرمی، گرمکن صندلیها، رینگهای ۲۰ اینچی و جزئیات کرومی به گزینهای مناسب تبدیل شده است که توان یدککشی ۴,۳۳۶ کیلوگرم را دارد.
رم ۱۵۰۰ تنگستن
پیشرانه ۶ سیلندر خطی HO این خودرو ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و میتواند ۳,۵۴۷ کیلوگرم را یدک کند. رم تنگستن که بهتازگی هم بهروزرسانی شده است، از سپر جلوی یکپارچه، رنگ متمایز بدنه، رینگهای پولیششده ۲۲ اینچی، شیشه جلوی آکوستیک و… سود میبرد. کابین رم ۱۵۰۰ تنگستن از سیستم صوتی ۱,۲۲۸ واتی با ۲۳ بلندگو و صندلیهای ۲۴ حالتی تهویهشونده مجهزبه گرمکن و ماساژ سود میبرد. قیمت این مجموعه از ۸۹ هزار دلار آغاز میشود.
تویوتا توندرا کپستون
کپستون از سال ۲۰۲۲ وارد بازار شد و توندرا را به بازار وانتهای لوکس معرفی کرد. این خودرو با بهرهمندی از رینگهای ۲۲ اینچی، قطعات کرومی، نگهدارنده هیدرولیکی کابین، میراگرهای تنظیمشونده برقی، پیشرانه تویین توربوی V6 هیبریدی پکیجی معقول را در اختیار خریداران آمریکایی قرار میدهد اما متاسفانه مانند تیتان، مورد کممهری واقع شده است. کابین توندرا بهجز تمام طرحهای توندرای عادی به طرح چرمی سفید/ قهوهای/ خاکستری هم مزین خواهد شد. از ویژگیهای این خودرو میتوان به شیشه جلوی آکوستیک، دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ و ۱۴ اینچی، نمایشگر ۱۰ اینچی روی شیشه، فنربندی آپشنال بادی و… اشاره کرد که قیمت آن را به ۸۰ هزار دلار میرساند. این خودرو توان یدککشی ۴,۶۹۰ کیلوگرم را دارد.
(Ali(chevynova
۲۱ تیر ۱۴۰۳ماشالاه امریکن پیک آپ لوکس
ماشالاه پرفروشترینهای بازار امریکن
ماشالاه بی رقیبان
net
۲۱ تیر ۱۴۰۳وانت های نیسان و تویوتا (نیمه لوکس) هست . وانت های امریکایی (لوکس) هست
SMS
۲۱ تیر ۱۴۰۳کاری به این ماشین های خوبه چه آمریکایی و چه و… ندارم ولی هامر برقی واقعا سنگینه
فقط انگلستان
۲۱ تیر ۱۴۰۳علی خان این مقاله برای تو یه پیام داره و اون اینکه لوکس شدن خودرو و افزایش کیفیت و تکنولوژی و امکانات چقدر قیمت خودرو رو بالا میبره و دیگه از قیمت بالای خودروهای فوق لوکس اروپایی ایراد نگیری
آمریکا اگه توی سطح بنز و مازراتی و بنتلی با اون قیمت ها خودرو تولید کنه یه روزه ورشکست میشه و همه شرکت های آمریکایی میرن ته دره نابودی.
سوشیانت
۲۱ تیر ۱۴۰۳آمریکا خودروی لول بالاتر از بنز و مازراتی و بنتلی تولید کرده خبر نداری اسمش کادیلاک سلستیک هست
net
۲۱ تیر ۱۴۰۳داخل صفحه نمایش عمود فورد f150 لایتنینگ پلاتینیوم و جمس سیرا ev دنالی زیر داخل صفحه نمایش دکمه چرخان فیزیکی داره بد هست اگر زیر داخل صفحه نمایش دکمه چرخان فیزیکی نداشت صفحه نمایش عمود زیبا میشد
net
۲۱ تیر ۱۴۰۳امریکا سرزمین رویاها
froG-driVer
۲۱ تیر ۱۴۰۳فقط فورد احتراق داخلی و سیرا ها و رم ۱۵۰۰
تمام
𝐀𝐥𝐢
۲۱ تیر ۱۴۰۳F-150 پلاتینیوم و سیرا ۱۵۰۰ خیلی زیبا و با ابهتن
Cert
۲۱ تیر ۱۴۰۳همه ی وانت های آمریکایی بودند
دیگر واژه ی لوکس براز چه بود؟
Taha Ayoobi
۲۱ تیر ۱۴۰۳هوی دیوتی و سوپر دیوتی ها نبود تازه
سوشیانت
۲۱ تیر ۱۴۰۳خب چون این پیکاپ های آمریکایی لوکس هستن چه واژه دیگه ای انتظار داشتی بگن؟!
Cert
۲۳ تیر ۱۴۰۳تنها gmc seirra Denali و رم 1500 و خیلی کم هامر الکتریک لوکس بودند و بقیه خیر ..
net
۲۱ تیر ۱۴۰۳امریکا سلطان وانت های لوکس
طراحی بیرونی فورد رنجر ۲۰۲۱ و طراحی داخلی فورد رنجر ۲۰۲۲ خیلی زیبا و لوکس هست مخصوصا صفحه نمایش عمود زیبا رنجر ۲۰۲۱.
بالا اینه بغل فورد f150 شیشه فرورفتگی نداشت و شیشه مسطح بود قشنگتر میشد
فقط انگلستان
۲۱ تیر ۱۴۰۳وانت های آمریکایی و ژاپنی خیلی قشنگن و حس خوبی دارن💖
johnmarston
۲۱ تیر ۱۴۰۳فقط سیرا
محسن
۲۱ تیر ۱۴۰۳جدی به GMC جمس میگن؟
امیرحسین
۲۱ تیر ۱۴۰۳هم جی ام سی و هم جمس میگن بله
امیرحسین
۲۱ تیر ۱۴۰۳2024 Ford F150 Lariat SuperCrew 4×4
5.0 Liter DOHC 32-Valve Ti-VCT E85 V8
10 Speed Automatic
.
Chevrolet Silverado 1500 High Country Crew Cab 4×4 2024
6.2 Liter DI DOHC 16-Valve VVT V8
10 Speed Automatic
.
2024 GMC Sierra 1500 Denali Crew Cab 4WD
6.2 Liter OHV 16-Valve VVT EcoTech V8
10 Speed Automatic
.
2024 Ram 1500 Laramie Crew Cab 4×4
5.7 Liter HEMI OHV 16-Valve VVT MDS V8
8 Speed Automatic
.
2024 Jeep Gladiator Overland 4×4
3.6 Liter DOHC 24-Valve VVT V6
8 Speed Automatic
امیرحسین
۲۱ تیر ۱۴۰۳2024 Ford Mustang GT Premium Fastback
5.0 Liter DOHC 32-Valve Ti-VCT V8
10 Speed Automatic
.
2024 Chevrolet Camaro SS Coupe
6.2 Liter DI OHV 16-Valve VVT LT1 V8
10 Speed Automatic
.
2023 Dodge Challenger SRT Hellcat JailBreak
6.2 Liter Supercharged HEMI OHV 16-Valve VVT V8
8 Speed Automatic
علی Shelby
۲۱ تیر ۱۴۰۳همشون لوکس وزیبا هستن
ولی من از فورد کینگ رنچ و فورد لایتنینگ و جی ام سی سیرا التمیت رو خوشم میاد
amirmohammadja79
۲۱ تیر ۱۴۰۳لعنتی سیلواردو چقد زیباست
زیزیگولو
۲۱ تیر ۱۴۰۳تک به تکشون پیکاپای جذاب و کاربردی هستن 👍
حسن
۲۱ تیر ۱۴۰۳جی ام سی خدای جلو پنجره
رخ عالی
سیرا سلطان دشتهای باز
کاش همه بریم امریکا سیرا بخریم
بریم یلواستون با بوفالوها سلفی بندازیم
حسن
۲۱ تیر ۱۴۰۳واقعا انتخاب این زاویه ی عکس برای وانت خیلی افتضاحه هیچ وقت از وانت نیم رخ عکس نذار نصفش گم میشه
عکس باید از روبرو و تمام رخ باشه تا ابهت خودرو کامل تو چشم بیاد
Taha Ayoobi
۲۱ تیر ۱۴۰۳همه رو میخوام،
واقعا آدم کیف میکنه اینارو میبینه.
اینم برای اونایی که میگفتن وانت لوکس شکست میخوره.
MjM
۲۱ تیر ۱۴۰۳پیکاپ های آمریکایی واقعا حرف ندارن ولی نیسان و تویوتا هم کم نیستن، خیلی باید قلدر باشی که بتونی به عنوان یه آسیایی تو آمریکا پیکاپ بفروشی!
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳دقیقا،
حالا باز تویوتا نسبتا از نیسان بالاتره ولی خیلی حرفه لا به لای وانت های آمریکایی دووم بیاری.
net
۲۱ تیر ۱۴۰۳اگر لکسوس مدل لوکس هایلوکس برای بازار امریکا تولید میکرد جالب میشد
nikan
۲۲ تیر ۱۴۰۳هایلوکس پیک آپ کوچیکیه حداقل به نسبت بازار پیک آپ آمریکا و به احتمال زیاد جواب نمیده و تاندرا کافیه و عالی
net
۲۲ تیر ۱۴۰۳هایلوکس و رنجر در دسته وانت سایز متوسط هستند و سایزشون از وانت فول سایز کوچکتر هست و رنجر وانت لوکس سایز متوسط هست و هایلوکس وانت نیمه لوکس سایز متوسط هست
Taha Ayoobi
۲۲ تیر ۱۴۰۳هایلوکس به درد اونجا نمیخوره،
همون تاکوما و تاندرا خوبه.
net
۲۲ تیر ۱۴۰۳منم میگم باید لکسوس مدل لوکس هایلوکس برای امریکا بسازد و هایلوکس چون نیمه لوکس هست بدرد امریکا نمیخوره
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳نه، از لحاظ لوکسی نمیگم،
اگه بخواد لوکس از طریق لکسوس بده، اولا اصلا کار آسونی نیست، احتمال شکست خیلی بالاعه.
لینکلن هم یه زمان میکرد این کارو که جمع کرد.
دوما میگم چون هایلوکس کوچیکه اصلا آمریکایی ها نمیخرن.
باید تاکوما یا تاندرا رو از طریق لکسوس بده.
سعید
۲۷ تیر ۱۴۰۳فقط حال میکنم اندازه یک ایسوزو میتونی بار بهش بزنی دست خوش قدرتو کیفیتو ابهت