چشم اندازهفته نامه

نگاهی به همه شاسی‌بلندهای لوکس سه ردیفه بازار در سال 2022

سفرهای جاده‌ای طولانی با خودروهای جادار بسیار آسان‌تر می‌شود و در حال حاضر چه برای کسانی که به فضای بار زیادی نیاز دارند و چه کسانی که خانوادهٔ پرجمعیتی دارند، شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ زیادی در بازار موجود است که می‌توان از بین آن‌ها یکی را انتخاب کرد؛ بنابراین، در ادامه لیستی از تمام شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ لوکس بازار در سال ۲۰۲۲ تهیه کرده‌ایم. برخی از این خودروها عالی، برخی خوب و برخی قابل‌قبول هستند اما همهٔ آن‌ها راننده و شش سرنشین دیگر را در راحتی نسبی حمل می‌کنند.

آکورا MDX

قیمت پایه: ۴۸,۰۰۰ دلار

آکورا MDX پرفروش‌ترین شاسی‌بلند سه ردیفهٔ لوکس بازار ایالات‌متحده محسوب می‌شود که با توجه به قیمت معقولش، موضوع عجیبی نیست. این خودرو همچنین یکی از اولین شاسی‌بلند سه ردیفهٔ لوکس بازار هم بوده است. MDX کنونی کراس‌اوور کاملاً زیبایی است که در کابین شیک و باکیفیت خود به‌صورت استاندارد سه ردیف صندلی دارد و بنابراین تمام تیپ‌های آن می‌توانند حداکثر هفت نفر را حمل کنند.

آئودی Q7

قیمت پایه: ۵۷,۵۰۰ دلار

آئودی Q7 حتی با وجود برخورداری طراحی آلمانی و ک سامانهٔ چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد، هنوز هم زیر سایهٔ رقبای خود از مرسدس بنز و بی‌ام‌و قرار دارد. آئودی این خودرو را در چند مدل مختلف عرضه می‌کند که از Q7 پایه با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر شروع شده و به SQ7 با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 ختم می‌شود. تمام نسخه‌های Q7 به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی مجهز هستند که ردیف سوم آن‌ها کمی جادارتر از بی‌ام‌و X5 و مرسدس بنز GLE است.

بی‌ام‌و X5

قیمت پایه: ۶۰,۳۹۵ دلار

هرچند X5 کراس‌اوور میان سایزی است اما این مانع از ارائهٔ صندلی‌های ردیف سوم نمی‌شود. البته این صندلی‌ها سفارشی هستند و هرچند ظرفیت سرنشین را به هفت نفر افزایش می‌دهند اما این به قیمت کاهش چشمگیر فضای بار تمام می‌شود. این خودرو در دو مدل شش سیلندر xDrive40i با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و M50i هشت سیلندر با ۵۳۰ اسب بخار قدرت به بازار عرضه می‌شود.

بی‌ام‌و X7

قیمت پایه: ۷۴,۹۰۰ دلار

کسانی که بی‌ام‌و هفت‌نفرهٔ جادارتری می‌خواهند باید سراغ X7 بروند که صندلی‌های ردیف سوم آن بزرگ‌تر است. این خودرو با همان دو پیشرانهٔ شش سیلندر و هشت سیلندر X5 ارائه می‌شود اما در اینجا یک نسخهٔ پرفورمنس بنام آلپینا XB7 هم وجود دارد که پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن ۶۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمام نسخه‌های X7 نیز به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند.

بیوک انکلیو

قیمت پایه: ۴۲,۸۰۰ دلار

بیوک انکلیو که تازه فیس‌لیفت شده، کمی شیک‌تر و جذاب‌تر شده است و همچنان کابین بسیار جادار و صندلی‌های ردیف سوم استاندارد خود را حفظ کرده است. انکلیو جدید علاوه بر چهره جدید، لیست بلندبالایی از سیستم‌های ایمنی استاندارد را هم ارائه می‌کند که باید موردتوجه خانواده‌ها قرار گیرد. این خودرو فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه می‌شود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد.

کادیلاک XT6

قیمت پایه: ۴۸,۵۹۵ دلار

کادیلاک در سبد محصولات خود دو شاسی‌بلند سه ردیفه دارد که XT6 نمونهٔ ارزان‌تر و کوچک‌تری است. برخلاف اسکالید شاسی مستقل، XT6 یک کراس‌اوور با ساختار یکپارچه و انتقال قدرت محرک جلو یا چهارچرخ محرک است. زیر کاپوت این خودرو هم موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی قرار می‌گیرد که به ترتیب ۲۴۰ و ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

کادیلاک اسکالید

قیمت پایه: ۷۶,۲۹۵ دلار

هرچند کادیلاک در دهه‌های اخیر فراز و نشیب‌هایی داشته است اما شاسی‌بلند پرچم‌دار آن یعنی اسکالید همیشه خودروی موفقیت‌آمیزی برای این شرکت بوده است. اسکالید همچنین در نسل جدید خود از همیشه بهتر شده است. این خودرو در دو نسخهٔ استاندارد و کشیده یا ESV با پیشرانه‌های ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل یا ۶.۲ لیتری V8 بنزینی قابل خریداری است و به‌زودی نسخهٔ پرفورمنس اسکالید V هم با موتور سوپرشارژ به بازار خواهد آمد.

جنسیس GV80

قیمت پایه: ۵۰,۲۰۰ دلار

طراحی جسورانه و کابین باورنکردنی حتی در نسخهٔ پایه، جنسیس GV80 را به یکی از مناسب‌ترین شاسی‌بلندهای لوکس بازار برای هر خریداری تبدیل کرده است. البته صندلی‌های ردیف سوم این خودرو که فقط در نسخهٔ V6 ارائه می‌شوند کمی تنگ هستند اما اگر مجبور باشید هفت نفر را جابجا کنید می‌توانند مفید باشند. این نسخه ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نسخهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر فقط به‌صورت پنج‌نفره عرضه می‌شود.

اینفینیتی QX60

قیمت پایه: ۴۶,۸۵۰ دلار

نسل قبلی اینفینیتی QX60 هرگز خودرویی به‌یادماندنی نبود اما نسل جدید آن به شاسی‌بلندی کاملاً شیک و با رانندگی مطلوب تبدیل شده است. دلیل اصلی بهبود کیفیت رانندگی این خودرو تجهیز به گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید است که جایگزین نمونهٔ CVT کسل‌کنندهٔ قبلی شده است. QX60 با سه ردیف صندلی استاندارد، می‌تواند تا هشت نفر را حمل کند اما سفارش صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم این عدد را به هفت نفر کاهش می‌دهد.

اینفینیتی QX80

قیمت پایه: ۷۰,۶۰۰ دلار

زیر پوستهٔ شیک اینفینیتی QX80 در اصل یک نیسان پاترول پنهان شده است و بنابراین از توانایی‌های آفرود خوبی برخوردار است. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کند و به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می‌شود. QX80 هرچند سواری نرم و آرامی دارد اما حرکات زیاد بدنهٔ آن در جاده‌های پرپیچ‌وخم می‌تواند آزاردهنده باشد.

جیپ گرند واگنییر

قیمت پایه: ۸۹,۹۹۵ دلار

از زمانی که تولید کُماندر خاتمه یافت، جیپ شاسی‌بلند سه ردیفه‌ای در سبد محصولات خود نداشت اما ناگهان سه نمونهٔ مختلف از این خودروها را روی خط تولید فرستاد. پرچم‌دار این خانواده، مدل گرند واگنییر است که برای رقابت با کادیلاک اسکالید ساخته شده و از یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 استفاده می‌کند. البته به‌زودی نسخهٔ کشیدهٔ گرند واگنییر با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی جدیدی به بازار خواهد آمد.

لندروور دیسکاوری اسپرت

قیمت پایه: ۴۳,۲۰۰ دلار

دیسکاوری اسپرت ارزان‌ترین محصول لندروور است و برخلاف رقبایی مثل بی‌ام‌و X3 و مرسدس بنز GLC، به‌صورت سفارشی صندلی‌های ردیف سوم را هم ارائه می‌کند. البته این صندلی‌ها برای افراد بالای ۱۰ سال تنگ است اما دیسکاوری اسپرت برای سفرهای دسته‌جمعی انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۲ لیتری با ۲۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

لندروور دیفندر

قیمت پایه: ۵۳,۴۰۰ دلار

لندروور در دیفندر ۱۱۰ جدید، با پنهان کردن دو صندلی در پشت ردیف دوم، ظرفیت سرنشین آن را به هفت نفر رسانده است. البته این صندلی‌ها چندان بزرگ نیستند ولی برای کودکان مناسب خواهند بود درحالی‌که به‌زودی دیفندر ۱۳۰ با سه ردیف صندلی واقعی و ظرفیت هشت نفر هم به بازار خواهد آمد. دیفندر ۱۱۰ با پیشرانه‌های مختلفی از چهار سیلندر پایهٔ ۳۰۰ اسب بخاری تا هشت سیلندر سوپرشارژ ۵۲۵ اسب بخاری قابل خریداری است.

لندروور دیسکاوری

قیمت پایه: ۵۶,۶۰۰ دلار

دیسکاوری که یک از مشهورترین نام‌ها در تاریخ لندروور محسوب می‌شود، یک شاسی‌بلند سه ردیفهٔ خشن و آفرودی است و به همین دلیل از قفل دیفرانسیل عقب و گیربکس کمکی ضریب سنگین بهره می‌برد. در همین حال، این خودرو با کابینی شیک و مجهز، از هفت سرنشین پذیرایی می‌کند. پیشرانه‌های دیسکاوری شامل یک ۲ لیتری چهار سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری و یک ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف با ۳۶۰ اسب بخار قدرت می‌شود.

رنجروور اسپرت

قیمت پایه: ۶۹,۵۰۰ دلار

رنجروور اسپرت یکی دیگر از شاسی‌بلندهای سه ردیفهٔ متعدد در سبد محصولات لندروور است. البته در این خودرو صندلی‌های ردیف سوم سفارشی بوده و کمی کوچک هستند اما رنجروور اسپرت هنوز هم خودروی لوکس مطلوبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. بااین‌حال، در نسل جدید این خودرو که به‌تازگی معرفی شده است، صندلی‌های ردیف سوم حذف شده و این فضا در اختیار نسل جدید رنجروور پرچم‌دار قرار گرفته است.

رنجروور

قیمت پایه: ۱۰۵,۸۵۰ دلار

رنجروور خودروی تازه‌واردی در این لیست محسوب می‌شود زیرا در نسل جدید این خودرو برای اولین بار صندلی‌های ردیف سوم ارائه شده است. رنجروور هفت‌نفره جدید جایگزین رنجروور اسپرت سه ردیفه خواهد شد. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو می‌توانند بزرگ‌سالان را هم در خود جای دهند حتی اگر برای مسافت‌های کوتاه باشد. برای رنجروور جدید پیشرانه‌های شش سیلندر خطی یا ۴.۴ لیتری V8 ساخت ب‌ام‌و قابل انتخاب است.

لکسس GX

قیمت پایه: ۵۷,۲۰۰ دلار

لکسس GX در مقایسه با دیگر شاسی‌بلندهای این لیست خودرویی بسیار قدیمی است و بنابراین با خرید آن که همچنان از یک موتور ۴.۶ لیتری V8 قدیمی پرمصرف با تنها ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند، نه قدرت و نه مصرف سوختی مشابه شاسی‌بلندهای مدرن خواهید داشت ولی در عوض چیزی که به دست می‌آورید شاسی مستقل و سامانهٔ چهارچرخ محرک ضریب سنگین است که توانایی‌های آفرود چشمگیری را فراهم می‌کند.

لکسس RX L

قیمت پایه: ۴۹,۴۷۵ دلار

نسخهٔ سه ردیفهٔ لکسس RX که با حرف L شناخته می‌شود، فقط کمی از نسخهٔ معمولی کشیده‌تر است و به همین دلیل صندلی‌های ردیف سوم آن کمی تنگ هستند اما برای مسافت‌های کوتاه مناسب خواهند بود. این خودرو در دو مدل RX350L و RX450hL هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. در نسل جدید RX اما که به‌تازگی معرفی شده است، نسخهٔ سه ردیف ارائه نخواهد شد زیرا لکسس در حال توسعهٔ یک کراس‌اوور سه ردیفهٔ جدید و اختصاصی برای بازار ایالات‌متحده است.

لکسس LX

قیمت پایه: ۸۸,۲۴۵ دلار

نسل جدید لکسس LX شاسی‌بلند لوکس بهتری نسبت به نسل قبلی است اما همچنان توانایی‌های آفرود خود را هم حفظ کرده است. LX600 جدید که بر اساس لندکروزر ۳۰۰ ساخته شده است، در تیپ پایه فقط کمی گران‌تر از لندکروزر قبلی در بازار آمریکا است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید قرار گرفته است که ۴۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

لینکلن اویاتور

قیمت پایه: ۵۱,۷۸۰ دلار

اویاتور کراس‌اووری شیک و لوکس با ظرفیت حداکثر هفت نفر است. این خودرو با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری و همین‌طور نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی گرند تورینگ با ۴۹۴ اسب بخار قدرت به بازار عرضه می‌شود. اویاتور با برخورداری از کابینی شیک و مدرن، یکی از بهترین گزینه‌ها در این کلاس رقابتی محسوب می‌شود و در نسخهٔ پرچم‌دار بلک لیبل از بهترین متریال این کلاس بهره می‌برد.

لینکلن نویگیتور

قیمت پایه: ۷۷,۴۸۰ دلار

نویگیتور که برای مدل ۲۰۲۲ فیس‌لیفتی را تجربه کرده است، از تکنولوژی‌های بیشتری برای رقابت با اسکالید برخوردار شده است. به‌روزرسانی مهم این خودرو تجهیز به سیستم خودران بلوکروز است که با سوپر کروز جنرال موتورز رقابت می‌کند. در پیشرانهٔ نویگیتور اما تغییری ایجاد نشده و زیر کاپوت آن همچنان همان موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو قرار دارد که ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مرسدس بنز GLE

قیمت پایه: ۵۶,۱۲۰ دلار

هرچند نسل اول مرسدس بنز M کلاس صندلی‌های ردیف سوم را ارائه می‌کرد اما این ویژگی در نسل‌های بعدی حذف شد و دوباره در نسل کنونی GLE که در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد به‌عنوان یک آپشن سفارشی بازگشت. این خودرو با موتورهای مختلفی عرضه می‌شود که شامل ۲ لیتری چهار سیلندر در GLE350، شش سیلندر ۳ لیتری در GLE450 و GLE53 و هشت سیلندر ۴ لیتری در GLE580 و GLE63 خواهد بود.

مرسدس بنز GLS

قیمت پایه: ۷۷,۸۵۰ دلار

هرچند در بین شاسی‌بلندهای مرسدس بنز مدل G کلاس مشهورتر است اما GLS سه ردیفه خودروی بسیار راحت‌تری برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. این خودرو در سه مدل مختلف بنام‌های GLS450، GLS580 و GLS63 به بازار عرضه می‌شود اما کسانی که خواهان تجمل بیشتری هستند می‌توانند سراغ مدل مایباخ GLS600 بروند. البته خریداران نسخهٔ مایباخ از صندلی‌های ردیف سوم محروم خواهند بود.

ولوو XC90

قیمت پایه: ۴۹,۹۹۵ دلار

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ولوو می‌تواند هفت نفر را با ایمنی بسیار بالایی حمل کند. همچنین برای کسانی که نگران آلودگی هوا و گرمایش زمین هستند، ولوو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی T8 ریشارژ را برای XC90 ارائه می‌کند که می‌تواند تا ۵۸ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. همچنین انتظار می‌رود برای مدل ۲۰۲۳، نسخه‌های ضعیف‌تر T5 و T6 هم از سیستم هیبریدی خفیف بهره‌مند شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. Amir tech

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من BMW X7 از همشون بهتر است

    موافقم 15
    مخالفم 46
  2. BMW

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    به نظر من BMW بهتر از بقیه بود

    موافقم 13
    مخالفم 31
  3. The 911

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    من آئودی Q7 ، اصلا SQ7، با کیفیت بسیار لوکس و خانوادگی و کم دردسر، بیوک و البته لندرور هم با جیپ گرند واگنیر انتخاب خوبی هستن.

    موافقم 12
    مخالفم 10
  4. Mamad

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اولین انتخابم اسکالید هست هم لوکس هم جادار هم قدرت خوبی داره
    بعدش X7 که همه چیز داره
    دیفندر و GV80 و نویگیتور هم به نظرم ارزش خرید بالایی دارن

    موافقم 27
    مخالفم 7
  5. لیونل👍

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    لکسس lx570, لکسس Rx350, جنسیس Gv80 , مرسدس بنز Gls , ولووxc90 و مدل های رنجروور خودروهای محبوبی هستن

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. حافظ

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      به نظر من اینفینیتی کیو ایکس ۸۰ ۲۰۲۲ بهترین است چون بیشترین امکانات را با کمترین بها وقیمت در اختیار شما قرار میدهد دقیقا امکاناتش با لکسس ال ایکس ۵۷۰ یکی است ولی ۲۰ هزار دلار هم در جیب خود پس انداز میکنی و واسه خانومت یه تویوتا کرولا ۲۰۲۲ میخری اینو هم در نظر بگیریم اگه نیسان پاترول توآفرود حضرت پاترول باشه این اعلی حضرت پاترول چون اینفینیتی نسخه ی بسیار لوکس نیسان است یه نمونش نیسان ماکسیما بعد ۲۰ سال گاز دادن اکثرشون هنوز دست به موتورشون نخورده اونایی هم که خورده مشکل از راننده بوده روغن دیر عوض کرده ۱۵ سال متمادی روغن دیر عوض میکرده بعد ۱۵ سال موتور تعمیر اساسی شده تازه تو موتور ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ ماکسیما ۲۰دبلیو۵۰ میریخته وقتی یه میان رده نیسان بعد ۲۲ سال گاز دادن اگه به ماشین برسی مثل روز اول گاز میخوره حالا فکر کن پرچمدار آفرود های سوپر لوکسس اگه بهش برسی تا ۵۰ سال احتیاج به هیچتعمیری ندارم جز وسایل مصرفی تازه مثل لکسس ۲ تا توربو شارژ هم نداره تو این بازار ایران که پر از روغن موتور و واسکازین وغیره تقلبی به وفور پیدا میشه خودتونو بهتر میدونین پیشرانه های توعین توربو نه بنزین ایران به دردش میخوره نه روغن های داخل ایران گیرم روغن اصلی پیدا کردیم با بنزین چه کار کنیم ماشین یورو ۷ بنزین ۹۸ اکتان میخاد بنزین سوپر ما اگه گیر بیاد ۸۵ اکتان که برای پیشرانه های تنفس طبیعی به زور جواب میده چه برسه به توعین توربو اینم در نظر بگیریم ۲۰ هزار دلار خیلی پوله تو مناطق آزاد بهترین ماشین میشه باهاش خرید بحث من رقابت بین اینفینیتی ولکسس بود

      موافقم 10
      مخالفم 7
  6. علی آقایی

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. حمیدرضا

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بیوک انتخاب من

    موافقم 3
    مخالفم 3
  8. محمدرضا

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از ذهن بازی که این تحقیق وگذاشته والبته برای کسانی که در انتخاب ماشین جادار برای داشتن خانواده پرجمعیت بامشکل روبرو هستند تشکر میکنم البت برای کسایی هم که بودجه کافی ندارند امیدوارم خیلی زود یکی ازاین ماشینها قسمتتون بشه

  9. Afg

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اینا برای بازار امریکاست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا