شرکت شتابران خودرو پرشیا برای واردات یک مدل وانت دوکابین چهارچرخ محرک آماده میشود. مکسوس استار از محصولات زیرمجموعهی سایک موتورز چین است.
استقبال علاقهمندان وانتهای دو دیفرانسیل از محصولات چینی مثل جک KMC T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا و فوتون تونلد ایران خودرو، فرصت مناسب برای محصول بزرگتر و گرانتر فراهم کرده است. قیمت بالای خودروهای چینی نسبت به تولیدات سایپا و ایران خودرو، گردش مالی در واردات مدلهای ناشناخته ایجاد میکند. از سویی دیگر، امکان خرید مدلهای دو دیفرانسیل ساخت برندهای مطرح جهان برای علاقهمندان طبیعتگردی در ایران فراهم نیست. احتمالا به همین دلیل، پیکاپهای چینی با وجود قیمت بالا، مشتریان پرشمار در کشورمان دارند. ظاهرا بسیاری از مردم، صرفا وانتهای دو دیفرانسیل ساخت چین را به دلیل نمای بیرونی و قابلیتهای تردد در خارج جاده، میخرند. هرچند که این خودروها مناسب بیراههنوردی حرفهای نیستند و صرفا برای آفرود سبک، استفاده میشوند.
بیشتر بخوانید:
- مشخصات انواع وانت فوتون تونلند دنده دستی و اتوماتیک
- آمیکو آسنا؛ وانت پیکاپ دو دیفرانسیل با موتور میتسوبیشی
- مشخصات فنی و قیمت جک KMC T8 کرمان موتور در ایران
گروه سایک موتور (SAIC Motor)، یکی از غولهای صنعتی چین است. در ایران، خودروهای MG و تعدادی از محصولات فردا موتور (FMC) ساخت زیرمجموعهی سایک محسوب میشوند. برند مکسوس (MAXUS) از سال ۲۰۱۱ معرفی شده و هماکنون تنوع جالبی از مدلهای مختلف وانت، شاسیبلند، ون MPV و کامیونت تولید میکند.
شرکت شتابران خودرو پرشیا، سال ۱۴۰۲ از گریت وال تانک ۳۰۰ برای بازار ایران رونمایی کرد و حالا وانت پیکاپ استار H را برای واردات آماده میکند. این محصول در چین با کد مدل T60 به نام استلار شناخته میشود و در کلاس اندازه متوسط است. ظاهرا برای ایران، نسخهی جدید با طراحی مدرن ارایه میشود؛ اما پلتفرم این خودرو از سال ۲۰۱۶ تاکنون، تفاوتی ندارد.
نمای بیرونی و طراحی ظاهری مکسوس استار H شتابران خودرو
مشابه بسیاری دیگر پیکاپهای چینی که طی سالهای اخیر رونمایی شدهاند، برای مکسوس هم چراغهای باریک و جلوپنجرهی بزرگ وجود دارد، به شکلی که حالت آروارهای و تهاجمی فراهم کند.
حجمدهی بدنه در طرفین سپر و کاپوت جلو، جالب توجه است. نسخههای سفارشی، ادوات براق کروم دارند و چندان وابسته به قطعات پلاستیکی سیاه نیستند. روشنایی روز LED داخل کاسه چراغ اصلی نصب شده و مهشکنهای ظریف، داخل حفرههای نزدیک گلگیر، مخفی هستند. در مجموع میتوان نمای اصلی مکسوس استار H را جذاب و چشمگیر توصیف کرد.
از دید جانبی، تفاوت خاصی با دیگر پیکاپهای چینی اندازه متوسط دیده نمیشود و حالت کلی تویوتا هایلوکس وجود دارد. رینگهای اسپرت ۱۷ اینچ با تایرهای ۲۴۵ میلیمتر، همراه فاصلهی قابل توجه با قاب گلگیرها ارایه میشوند تا فضای لازم برای فشردن فنرها و عبور از موانع وجود داشته باشد. عدم استفاده از ادوات پلاستیکی در قاب پنجره، آینه بغل، رکاب و پیرامون گلگیرها، نکتهی مثبت مکسوس استار است.
بخش بزرگی از نمای پشت خودرو با لایهای از پلاستیک سیاه روی درپوش صندوق ارایه میشود. همچنین نواز قرمز رنگ بین چراغهای عقب کشیده شده که زیبایی خاصی ندارد. سپر عقب چندان وابسته به ادوات پلاستیکی نیست و در مدلهای سفارشی، روکش کروم براق دارد. میلههای محافظ (گارد) که پشت کابین تا دیوارههای محل حمل بار را پوشش میدهند، حس اسپرت مکسوس استار را تقویت میکنند.
ابعاد وانت پیکاپ چینی گریت وال، شامل طول ۵,۶۸۰ و عرض ۱,۹۰۰ و ارتفاع ۱,۸۰۹ و فاصله محوری ۳,۴۷۰ میلیمتر میشود. مکسوس استار H کمی بزرگتر از جک KMC T8 کرمان موتور است.
نمای داخلی و طراحی کابین مکسوس استار H شتابران خودرو
هنوز مشخص نیست کدام مدل از وانت استلار T60 وارد ایران شود. نسخهی جدید با امکانات سفارشی، صندلیهای تمام چرم و پنل دیجیتال بزرگ دارد؛ اما نمونههای ساده، همراه داشبورد معمولی و نمایشگر لمسی زیر تهویه مطبوع نیز همچنان در چین تولید میشوند.
ارزانترین دانگ فنگ مدل استلار T60 در سراسر داشبورد و تودریها از پلاستیک خشک استفاده میکند. حتی صندلیها نیز ترکیب پارچه و چرم مصنوعی هستند. فرمان دایرهای و دستهدندهی سنتی، فضای داخلی این خودرو را قدیمی جلوه میدهد؛ اما نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ و امکانات الکترونیک مثل مسیریاب ماهوارهای و قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به مانیتور نیز دارد.
مدل سفارشی (تصویر بالا)، مجهز به چرم مرغوب با رنگهای خاص مثل قهوهای روشن برای داشبورد، تودری و صندلیها است. برای این خودرو، عملا دسته دنده وجود ندارد و عملکرد گیربکس به صورت دکمهای، تنظیم میشود. امکانات مدرن، مثل شارژر بیسیم، گرمکن داخل صندلی، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل هوشمند، در استلار T60 فول آپشن، ارایه میشود.
پیشرانه و تجهیزات فنی مکسوس استار H شتابران خودرو
براساس اطلاعات موجود، مکسوس استار H مجهز به موتور بنزینی ۲ لیتر توربو با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT و سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ عرضه میشود. ظاهرا قفل دیفرانسیل مکانیکی با حالت رانندگیهای 2H و 4H و 4L برای نسخهی وارداتی، ارایه خواهد شد. همچنین میانگین مصرف سوخت حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.
در بازارهای خارح چین مثل استرالیا و امریکای جنوبی، استلار T60 با موتور ۲ لیتر توربو دیزل عرضه میشود که ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. وانت پیکاپ سایک با پیشرانهی پلاگین هیبرید و فناوری تمام برقی، همراه توان پیمایش ۳۵۰ کیلومتر نیز تولید شده است.
قیمت استلار T60 در چین و پیشبینی برای ایران
وانت پیکاپ سایک موتور با گیربکس دستی و امکانات پایه، به قیمت ۱۷ هزار دلار در تایلند فروخته میشود. این محصول، همراه تجهیزات سفارشی، جعبهدندهی اتوماتیک و سیستم دو دیفرانسیل، حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد. با شرایط موجود، احتمالا نسخهی وارداتی شتابران خودرو برای بازار ایران، نزدیک به ۲ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
هرچند که وانت پیکاپهای چینی بازار ایران، مثل آمیکو آسنا و جک KMC T8 کرمان موتور، خودروهایی متوسط برای رانندگی خارج جاده محسوب میشوند اما به دلیل بازار انحصاری، فروش قابل قبول داشتهاند. این موضوع، جلب مشتری برای شرکت تازه تاسیس شتابران خودرو را سخت خواهد کرد؛ اما از سویی دیگر، استلار H با پیشرانهی قویتر و طراحی جذابتر نسبت به T8 مشتری خاص خود را خواهد داشت.
𝐀𝐥𝐢
۱۸ تیر ۱۴۰۳ظاهرش حال بهم زنه
مزدا
۱۸ تیر ۱۴۰۳از برکات توافق ایران و چین هست ک مصرف کننده اشغال های درجه دو و سه چینی با قیمت چند برابر باشیم
Amirsh
۱۸ تیر ۱۴۰۳یه خواهشی دارم ،
لطفا اخبار مربوط به واردات ، فروش ، آخرین قیمت ، شرایط و …. رو تو یه بخش دیگه ، یه کتگوری جدا از اخبار دنیای خودرو برای علاقه مندان قرار بدید ،
مث خیلی از سایتای معتبر انگلیسی زبان حوزه ی خودرو ، شما هم خوبه که سایتتون رو به چند بخش تقسیم کنید و یا حداقل این دوبخش رو از هم جدا کنید
من قبلا روزی چند بار به سایت سر میزدم ، به مدت ۶ الی ۷ سال ، و خوب بود
جدیدا هر بار که سر میزنم ، خروار خروار مقاله راجع به فروش و آخرین قیمت و واردات و معرفی در ایران و اینا میاد ، که هیچ جذابیتی برای منی که برای علاقه به خودرو سایتو چک میکنم نداره ، ولی اگه یه روز هم برام مهم شد این خبرا ، اگه این دسته از اخبار تو بخش دیگه ایی از سایت پوشش داده بشن ، دسترسی و پیدا کردنشون برام راحت تر میشه
ممنون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ تیر ۱۴۰۳اگر شما صرفا خودروهای خارجی براتون جالب هست، ما می تونیم یک گروه بندی جدید ایجاد کنیم مخصوص اخبار و مقالات خارجی
پیشنهاد خوبی هست و شما خیلی راحت اون بخش سایت در مرورگر خودتون، ذخیره می کنید
اما صفحه اصلی پدال همیشه باید ترکیبی از اخبار داخلی و خارجی و مقالات متنوع باشه
Amirsh
۱۸ تیر ۱۴۰۳بله اینجوری هم خوبه
ممنون از پاسخگوییتون و خسته نباشید
محمد
۲۳ تیر ۱۴۰۳سلام، آقای اشتری عزیز، شما تجربه هونگچی اچ 5 دارید، چطور ماشینی هست، چقدر ارزش خرید ه، ممنون میشم اگه اطلاعات در این زمینه دارید، در میان بذارید و تا 4 تومن چی پیشنهاد میدید. بعضی از دوستان از هاوال اچ 9 تعریف میکنند. ماشین برای مسافرت میخوام و بی دردسر باشد و راحت.
جواد عقیلی
۲۳ تیر ۱۴۰۳با اجازه آقای اشتری، بنده هر دوی این ماشینها رو تست کردم. هونگچی اون انتظار اولیه من از کیفیت و لوکس بودن رو برآورده نکرد. شاید اگه قیمتش این رقم نبود، این قدر هم سختگیرانه قضاوتش نمی کردم. کیفیت خوب و نه درخشانی داره. برای مسافرت گزینه خوبی هست. یه جورایی منو یاد ماکسیما می اندازه. هاوال H6 فکر کنم منظورتون باشه که البته توی کلاس دیگه ای هست. با این حال کاملا من اون رو به هونگچی ترجیح می دم. در همه زمینه ها. آریزو 8 هم عملکردی بهتر از تصور من داشت هم توی پرفورمنس و هم راحتی و کابین. البته کاش دولت جددی به وعده خودش در مورد آزادسازی واردات برای هر ایرانی عمل کنه و ما با این قیمت ها نسخه های غیر چینی رو انتخاب کنیم.
ali
۱۸ تیر ۱۴۰۳با سلام
منم کاملا موافقم به شخصه اصلا برام اینجور مقالات جالب نیست.
والا کل مقالات شده شرکتهای بی نام و نشون ایرانی که یه محصول بی اصل و نسب چینی رو میارن می اندازن به خلق الله.خلق الله هم دلشون خوشه که این آت و آشغالها رو دارن می خردن که واوووو قیافه خشنی داره ولی تو دراز مدت نه نمایندگی پاسخگو هست نه قطعه ای براش گیر میاد.خیلی هم بی حساب و کتاب دارن مثل قارچ سبز میشن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ تیر ۱۴۰۳مطالب پدال براساس کلیک های مخاطب انتخاب می شن
ما میزان بازدید هر خبر و مقاله طی مدت یک روز و یک هفته و یک ماه به دقت آنالیز می کنیم، بر همون اساس، مطالب بعدی پدال رو جلو می بریم
مقالات معرفی خودروهای وارداتی، مقایسه خودروهای بازار داخلی و راهنمای خرید، بیشترین آمار بازدید پدال دارند
جالبه بدونید ترجمه خبر از منبع خارجی برای نویسندگان پدال خیلی آسونتر از مقاله نویسی راجع به خودروهای بازار داخلی هست
همین مطلبی که الان داخلش هستید برای من حدود سه ساعت زمان برده
درحالیکه خبر معرفی یک ماشین خارجی حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه بیشتر کار نداره
علی جردن
۱۸ تیر ۱۴۰۳غول صحرا
واسه خودروی پیکاپ (وانت) کابین لوکسی داره
انگار فورد F150 با کابین مرسدس بنز اس پونصد مخلوط کردی نتیجه شده اژدهای چینی
froG-driVer
۱۸ تیر ۱۴۰۳چپوندن مانیتور توی کابین هر اسباب بازی رو که عمه مت واتسون هم میتونه انجام بده.
هنر اینه که مثل مرسدس یا اسکالید جدید یجوری بچپونه که آدم حال کنه،با ماشین متناسب باشه،وگرنه توی پیکاپ داشتن مانیتور مثل داشتن کروز کنترل توی خودروی فرمول یکه یا سانروف توی آفرودر.به هیچ دردی نمیخوره.
“ارزانترین دانگ فنگ مدل استلار T60 در سراسر داشبورد و تودریها از پلاستیک خشک استفاده میکند. حتی صندلیها نیز ترکیب پارچه و چرم مصنوعی هستند. فرمان دایرهای و دستهدندهی سنتی، فضای داخلی این خودرو را قدیمی جلوه میدهد؛ اما نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ و امکانات الکترونیک مثل مسیریاب ماهوارهای و قابلیت انتقال تصویر تلفن همراه به مانیتور نیز دارد.“
پلاستیک خشک و چرم مصنوعی و پارچه بی کیفیت با مانیتور یکپارچه بزرگ نمیخونن.اسم و ابهت مانیتور یکپارچه زیر سوال میره کلا
این هم که نوشتن نمایشگر مسیریاب داره و قابلیت اتصال به گوشی،شاهکار بزرگی نیست و دنا و تارا و شاهین و کوییک مانیتور دار و ۲۰۷هم دارنش.
اگه راست میگن یه چیز جدید رو کنن از این نمایشگری که امروزه مد شده.
مثل اسکالید نمایشگر led خمیده رو کنن.که البته نمیتونن چون در حدی نیستن که بخوان با غیر از خودشون و ایرانیا مقایسه بشن.
“کار هر بز نیست خرمن کوفتن
گاو نر میخواهد و مرد کهن“
والسلام
علی جردن
۱۸ تیر ۱۴۰۳چینیا دارن تلاششونو ادامه میدن الان بقول شما هم سطح کادیلاک هستند اما به زودی فراتر از جنرال موتورز میشن چراکه هنوز چین اول راهه تونسته اینارو بسازه بعدها یه چیزی هایی میسازنن که بوگاتی پیشش پیکان محسوب شه
روزنامه
۱۸ تیر ۱۴۰۳خدمتتون عرض شود که ۸۰درصد تویوتا پلاستیکه. اگر نقدی هست به تویوتا هایلوکس وارده …
۱۱۱
۲۰ تیر ۱۴۰۳سینه چاک چینی چین فقط دو تا برند داره خوبه اونم به کمک کمپانی های آلمانی و کره ای و ژاپنی که میشه هاوال و گریت وال خود چینی ها هم همین دو تا را سوار میشن
۱۹ تیر ۱۴۰۳واقعا درست گفتید احسنت به شما👏👏👏👏👏👏
۱۸ تیر ۱۴۰۳کپی تویوتا
froG-driVer
۱۸ تیر ۱۴۰۳آره واقعا با اینکه خیلی قیافه چرتی داره ولی یه حس تویوتا بودن درش هست.
۱۸ تیر ۱۴۰۳آرم تویوتا بندازی روش جلوش حله ولی عقبشو نمیدونم
۱۱۱
۲۰ تیر ۱۴۰۳اینکار اگه بکنی میام میکنم آرم ماشینت ببین کی گفتم اصالت ژاپن حق نداری خراب کنی
ارسلان
۱۸ تیر ۱۴۰۳اگر به عاشقان سینه چاک آشغال چینی بر نمیخوره نظر بدیم ؟!؟
علی جردن
۱۸ تیر ۱۴۰۳اگه میتونی یکی بهترشو از لحاظ قدرتی و قیمتی و آپشنی معرفی کنی خوشحال میشیم بشنویم نظرتونو ؟
ali
۱۸ تیر ۱۴۰۳با سلام
دوست عزیز همه اینهایی که میفرمایید درست ولی یه سرچ ساده بکنید تو اینترنت وانتهای با ریشه پدرمادر دار پیدا میکنید که علاوه بر مواردی که فرمودین آپشن بسیار مهم تری دارن به اسم دوام.تویوتا هایلوکس،نمونه بارز دوام و سرسختی و قابل اطمینان بودنه.چیزی که چینی ها حالا حالاها مونده تا برسن.من خودم ماشین چینی دارم دقیقا انگار فوت کوزه گری رو یاد نگرفتن
ارسلان
۱۸ تیر ۱۴۰۳نمیدانم ، اطلاعی ندارم!! 😉
داداش شما یه خر داری نشونمون میدی ، دنبال یه اسب میگردی که با این خره هم قیمت باشه! درسته ؟!
۱۱۱
۲۰ تیر ۱۴۰۳تویوتا هایلوکس خجالت بکشید از مقایسه یک مشت کره ای و چینی با ژاپن این ماشین نه موتور داره نه شکل داره براشته از تویوتا اسکی رفته تازه زشت هم کرده ماشین
datsun
۱۸ تیر ۱۴۰۳مهمترین شاخصه یک پیکاپ دوام و قابلیت اطمینانه که پیکاپهای چینی ندارن
علی Shelby
۱۸ تیر ۱۴۰۳علی جردن بیش از حد تعصبی به ماشین های چینی
اصن تو تعصب تکه
علی Shelby
۱۸ تیر ۱۴۰۳چین هر روز یه شرکت خودرو سازی پایه گذاری میکنه
زیزیگولو
۱۸ تیر ۱۴۰۳به اندازه کافی چینی هم مونتاژ میشه و هم وارد میشه ….. اینو میخوایم چه کار؟؟
Hosseink3
۱۸ تیر ۱۴۰۳اول بگم از تمام پیکاپ های توی بازار بهتره دوم بگم ایرانی هر پیکاپی کپی از تویوتا نیست اگرم باشه مشخصه نیاز به راهنمای شما نیست در آخر انشالله واردات خودرو کمی آزاد تر بشه تا وانت های واقعی مثل ایسوزو و سوزوکی و … وارد بشه با قیمت قابل خرید مثلا1تا1200ملیارد
۱۱۱
۲۰ تیر ۱۴۰۳خیلی هم هست
علی
۱۹ تیر ۱۴۰۳خودروی چینی = آشغال
درخواست من و بسیاری از ایرانیان از دولت جدید، قطع واردات خودرو از چین و بستن قرارداد سرمایه گزاری و تولید برندهای معتبر ژاپنی و اروپایی در ایران هست
Mohammad hasan
۱۹ تیر ۱۴۰۳مهم ترین عیب این ماشین اون موتور کوچولوشه…که با گذاشتن یه کف دست توربو روش و کشیدن فلان مقدار قدرت ازش بیرون دهن مردم رو میبندن…
در حالی که استهلاک این ماشین سر به فلک میکشه و تو سینه کشی حرفی برای گفتن نداره چون توربو تو دور های بالا وارد مدار میشه و موتور باید تو دور پایین نهایت گشتاور رو تحویل گیربکس بده تا ماشین بتونه شیپ پیمایی داشته باشه…
در حالی که این موتور های جور و واجور چینی که فقط اسم یه موتور توربو رو یدک میکشن همچین قابلیتی ندارن
محمد
۱۹ تیر ۱۴۰۳برند مگسوس هم مانند دیگر محصولات گروه سایک ریشه انگلیسی دارد در واقع همان شرکت LDV زیر مجموعه لیلاند بوده که در سال 2011 توسط سایک خریداری شده و علاوه بر پیک آپ محصولاتی مثل آمبولانس هم تولید میکند
ااا
۲۰ تیر ۱۴۰۳خوب چرا هایلوکس نباید بیاد این کپی زشت و بد قواره چینی چرا واقعا هر کسی میرسه یک سیخ به ژاپن میزنه کمپانی های بازی سازی آمریکا که رداشتند تاریخ سامورایی ها را تحریف کردند با آوردن سامورایی سیاه پوست و زن که اصلا در تاریخ ژاپن وجود نداشته اینها هم که اسکی میرن از روی ماشین ژاپنی فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه تویوتا باید سریعا شکایت کنه
ARDAVAN
۲۰ تیر ۱۴۰۳سلام من هم موافق هستم که واقعا اصلا چه بدونیم چه ندونیم همه ماشین های داخل کشوری بی ارزش اند و چه بسا اخبارشان رو بخونیم
درضمن اسم مکسوس در بازی فناف DLC بود M.X.E.S
باشو
۲۱ تیر ۱۴۰۳سلام عزیزان، متاسفم واقعا برای عده ای که فقط غر زدن بلد هستن، آخه مومن هیچ آدم عاقلی پیدا نمیکنی که هایلوکس رو با T8یا تواند یا این مقایسه بکنه الان یه هایلوکس 2012تمیز و کم کارکرد چند تو بازار همین چینی اگر بیاد دو تومنی مایه باید بدی، الان کلی از همین چینی ها تو معدن مس سرچشمه جای هایلوکس ها و نیسان پیکاپ و رفتن بی دردسر ماهی دارن چهل پنجاه تومان ازشون در میارن خوب هم هست راضی کننده هم هست،بعد ی عده میان قیاس مع الفارق میکنن عاروق سرمستی هم میزنن، شماها کجایین و ما کجا