در سال ۲۰۲۲ خودروهای زیادی معرفی شدند که برخی از آنها بسیار جذاب بودند اما از دید شما، ناامیدکنندهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ کدامند؟
سال ۲۰۲۲ سالی پر از فراز و نشیب در بازار خودرو بوده است. در این سال خودروهای بسیار جذاب و هیجانانگیزی مثل فورد برانکو رپتور، شورلت کوروت Z06، پورشه ۹۱۱ GT3 RS، آستونمارتین DBX707، تویوتا GR کرولا و… به بازار عرضه شدند و تحسین همگان را برانگیختند؛ اما در مقابل، ناامیدکنندهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ کدامها بودند؟ قطعاً نامزدهای زیادی برای این عنوان وجود دارد ولی ما صرفاً به چند مدل از خودروهایی که واقعاً علاقهمندان را ناامید کردند اشاره میکنیم.
یکی از این خودروها هیوندای سانتا کروز است. زمانی که این پیکاپ معرفی شد به نظر میرسید یک پیروزی بزرگ برای سازندهٔ کرهای باشد زیرا هیچ رقیبی نداشت و میتوانست خلأ بزرگی در بازار را پر کند اما خیلی زود فورد ماوریک با قیمت ارزانتر و مصرف سوخت کمتر به بازار آمد و تمام برنامههای هیوندای را خراب کرد. خودروی بعدی میتواند مرسدس C63 AMG جدید باشد که به دلیل جایگزینی پیشرانهٔ V8 با نمونهٔ چهار سیلندر کوچک، وزن سنگین و کاهش خشونت و سرکشی موردانتقاد قرار گرفته است.
علاوه بر این، برخی مدلهای جدید بامو مثل M2 و XM را هم به دلیل طراحی ناخوشایند و وزن سنگین میتوان در این لیست قرار داد اما قطعاً خودرویی که ناامیدی زیادی را به بار آورد نسل جدید سوبارو WRX بود. طراحی بیرونی نهچندان جالب با روکشهای پلاستیکی فراوان، افزایش قدرت بسیار جزئی نسبت به نسل قبلی و حذف نسخهٔ STI این سدان اسپرت ژاپنی را به یکی از ناامیدکنندهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ تبدیل کردهاند.
نسل جدید هوندا آکورد نیز با طراحی بسیار ساده و حذف پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو میتواند یکی دیگر از نامزدها باشد. به نظر میرسد هوندا بخش سدانهای میان سایز را در حال نابودی میداند و به همین دلیل وقت و سرمایهٔ زیادی را صرف نسل جدید آکورد نکرده است. خودروی بعدی فولکسواگن ID.Buzz است. هرچند قیمت این خودرو برای بازار ایالاتمتحده اعلام نشده اما در اروپا قیمت آن از ۶۴,۵۸۰ یورو آغاز میشود که برای ونی که با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۲۵ کیلومتر برد از کرایسلر پاسیفیکا هیبریدی 52 هزار دلاری ضعیفتر است قیمت بسیار گرانی محسوب میشود.
و نهایتاً به ناامیدکنندهترین خودروی سال ۲۰۲۲ یعنی تویوتا bZ4X و برادر دوقلوی آن سوبارو سولترا میرسیم. این کراساوورها که اولین تلاش دو برند ژاپنی در بخش خودروهای الکتریکی بودند، اصلاً جالب عمل نکردند. ابتدا به خریداران گفته شد که ممکن است bZ4X در هوای سرد نتواند از شارژ سریع بهره ببرد. سپس در ماه ژوئن به دلیل احتمال در رفتن چرخ از جای خود برای این کراساوور برقی فراخوان داده شد. یافتن راهحل برای این مشکل آنقدر طول کشید که تویوتا پیشنهاد خرید خودروهای معیوب از مالکین را داد. اخیراً نیز آزمایشهای اروپایی نشان دادهاند که bZ4X تنها نیمی از شعاع حرکتی اعلامی را ارائه میکند و تویوتا پاسخ داده که این موضوع را بررسی میکند.
اینها تنها چند نمونه از خودروهای ناامیدکنندهٔ سال ۲۰۲۲ بودند اما نظر شما در این رابطه چیست؟ شما کدام خودروهای این سال را ناامیدکننده میدانید؟ لطفاً در بخش نظرات به این سؤال پاسخ دهید.
یوسف
۶ دی ۱۴۰۱هوند آکورد تازه معرفی شده و حتی هنوز وارد بازار نشده، چطور فهمیدن ناامیدکننده خواهد بود وقتی نه از نظر فنی آزمایش شده نه فروشش در بازار بررسی شده؟! اینو حتی در مورد ون الکتریکی فولکس هم میشه گفت. در مورد تویوتا و سوبارو میشه گفت که درسته و ضعیف ظاهر شدن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ دی ۱۴۰۱در این نوع مطالب، بیشتر بحث ظاهر و قیمت اهمیت داره
مهردادکمال
۶ دی ۱۴۰۱البته جناب اشتری در مورد مرسدس بیشتر جنبه کاهش حجم موتور مد نظر نویسنده بود که به نظرم نویسنده مقاله در مورد مرسدس کم لطفی داشته چون بنظرم این نسل قطعا برتری تکنولوژی زیادی در رنج قیمتی و کلاسش داره
shayan1renault
۷ دی ۱۴۰۱کاش منتشر نکنین فقط که ظاهر وقیمت نیست
حداقل بزارید خودرو وارد بازار شه بعد
Amir
۶ دی ۱۴۰۱حذف موتور قوی این خودرو و از طرفی رقیبش که تویوتا کمریه با پکیج trd و موتور ۳.۵ لیتر و شش سیلندر تو بازار هست ، یه امتیاز منفیه برای این ماشین
بعد برای فولکس هم این ماشین باید در کنار کاربردی بودن قیمت پایینی داشته باشه
net
۶ دی ۱۴۰۱زیباترین سدان لوکس جهان ائودی a8 هم بود در سال ۲۰۲۲ فیس لیفت شد که ناامید کننده بود چون زیر چراغ زیبای جلو رو دندانه دار کرد و خیلی بد شد و چند سال پیش صفحه نمایش دو تکه ایی a8 مدل ۲۰۱۷ تا مدل ۲۰۲۱ خیلی زیبا بود و زیباترین و بهترین صفحه نمایش کنسول و داشبورد بود و برای سال ۲۰۲۲ کمی قدیمی شده بود و نیاز به صفحه نمایش یکپارچه بزرگ جدید و بروز داشت روی داشبورد و کنسول مثل صفحه نمایش تکی بنز سری اس ۲۰۲۲ که روی کنسول وجود دارد
net
۶ دی ۱۴۰۱زیباترین سدان لوکس جهان ائودی a8 فیس لیفت ۲۰۲۲ هم ناامید کننده بود چون چراغ جلو زیبا باریکش رو خراب کرد و زیر چراغ دندانه دار کرد و نیاز نبود چراغ جلو رو تغییر بده و صفحه نمایش تکی بزرگ برای کنسول و داشبورد قرار نداد در فیس لیفت ۲۰۲۲ مثل صفحه نمایش که روی کنسول بنز سری اس جدید ۲۰۲۲ هست البته صفحه نمایش دو تکه ای ائودی a8 از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ زیباترین صفحه نمایش بود ولی برای سال ۲۰۲۲ کمی قدیمی شده
sina
۷ دی ۱۴۰۱چون سیسش شبیه پاساته تا آکورد و موتورش هم ضعیفه
این آکورد ناامیدکننده است و نیازی به واکنش بازار نیست
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱فقط bz4x
لامصب شعاع حرکتی واقعی رو دو برابر اعلام کرد 🤦🏻♂️
هنوز نتونسته مشکل چرخش رو درست کنه! چقدر حاده مگه!!
علی
۶ دی ۱۴۰۱هروقت هیوندای به مشتریانش که ماشیناشون جزغاله شد تو آتیش ، پیشنهاد خرید ماشیناشونو داد ، به تویوتا گیر بده!!!
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱تا جایی که میدونم تویوتا و هوندا هم پیشنهاد خرید ماشینای ( همبرگرا) سوختشون رو ندادن به مالک ها! اگه واس این حماسه چرخ هم پیشنهاد خرید دادن دلیلش جلوگیری از آبرو ریزی بیشتر و توقف سقوط ارزش سهامشون بود!
حسین
۶ دی ۱۴۰۱بعد اون خبر فراخوان پونزده میلیونی نه تو اون آدم سابق شدی نه کارخونه بمب سازی کره مربا اون کارخونه سابق شد🤣🤣🤣
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱من که قبلا بهت گفتم نمیخونم کامنتاتو تا وقتی نتونی اون باخت سر سوبارو رو جبران کنی! اینقدر جبران نکردی که یه باخت دیگه با این مطلب اضاف شد 🤣🤣🔥
حسین
۶ دی ۱۴۰۱همونقدر که مشکل انفجار پیشرانه هیوندای حاده بعد ده سال نتونست حلش کنه واسه همین از بازار خودروهای بنزینی شوت میشه بیرون🤣🤣 برو ایمیل بزن بگو مثل چینی ها برن از میتسوبیشی بخرن واسشون بهتره خودشون بلد نیستن بسازن 😂
محسن
۶ دی ۱۴۰۱داداش لینک فراخوان ۱۵ میلیونی رو بزار
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۱منم نظرم درباره آکورد همین بود که طراحیش در حد اسمش نیست
#تحریم خودروسازان ( ترند پدالش کنید بعد کل ایران تغییر از همین جا شروع میشه )
پارسا
۶ دی ۱۴۰۱چجوری می تونی کاهش سر کشی و خشونت رو اثبات کنی
این ماشین از همه لحاظ از نسل پیش سریع تره!!!!!
بعد میگه کاهش خشونت؟!؟!
فقط صدا نداره
ali(chevynova)
۶ دی ۱۴۰۱ماشالاه به فولکس و بی ام و و بنز که پرچم خودروسازی مهندسی شده آلمان رو در اینجا بالا بردن
dian
۶ دی ۱۴۰۱به نکته ریزی اشاره کردی
اکثر خودرو های لیست از خودروسازان اصیل و باسابقه بودن
❤BMW❤
۷ دی ۱۴۰۱خب شرکت های خودرو سازی بزرگ ، گاهی اشتباه های کوچیکی میکنن و بعدا براشون تجربه میشه تا تکرار نکنن
Porsche 911
۶ دی ۱۴۰۱جوابت تو دوتا پست پایین تر هست
Alan.r
۶ دی ۱۴۰۱جناب علی
ورشکستی AMC ، پونتیاک ، اولدزموبیل و ….. رو یادمون نرفته
ضمنا تو خود مقاله هم گفته شده که معیار ظاهر و مشخصاته نه تجربه رانندگی و بررسی تخصصی
#متعصب -نباشیم
ali(chevynva)
۶ دی ۱۴۰۱ماهم ورشکستگی nsu و هورچ و زونداپ و واندرر و dkw آلمان رو ز یاد نبردیم
dian
۶ دی ۱۴۰۱سایون و بورگوارد رو هم اضافه میکنم
بی خیال اسم
۶ دی ۱۴۰۱آره والله
همینا آلمان رو بردن بالا آمریکا
ali(chevynova)
۶ دی ۱۴۰۱البته چین هم بردن بالا
جیلی و بنز رو میگم
بی خیال اسم
۶ دی ۱۴۰۱والا همین لینکلن به لطف چین امار فروش داره آمار فروش لینکلن تو چین بیشتر از خاک خودش امریکا بوده
و اینکه سهام دار شدن جیلی در بنز
تاثیری رو کیفیت ماشین های بنز نذاشته
سوشیانت
۶ دی ۱۴۰۱فعلا که آمریکا بالا تر از آلمانه
بی خیال اسم
۶ دی ۱۴۰۱در خیالات تو اره
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۱خب در خیالات تو هم آلمان بالاتر از آمریکاست دیگه
بی خیال اسم
۷ دی ۱۴۰۱ماله من خیال نیست واقعی هست
سوشیانت
۷ دی ۱۴۰۱هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه
بی خیال اسم
۸ دی ۱۴۰۱اکثر رکورد ها
با کیفیت ترین
گرون ها
سریع ترین ها در خیابان
در پیست و…
ماله المان و اروپا هستن
سوشیانت
۸ دی ۱۴۰۱از کی تاحالا گرون بودن به معنای خوب بودنه😂
هرکدوم رو که مثال زدی آمریکا بهترش رو داره
بی خیال اسم
۸ دی ۱۴۰۱گرون به معنای کیفیت بالا
کلاس بالا بودنه داداش
نه مثل آمریکا که خودرو های بالا ۲۰۰ هزار دلارش انگشت شمار هستن
یک مثال بهتر؟
هطمن حصط
سوشیانت
۹ دی ۱۴۰۱دیدیم که ماسل کار ها با قیمت خیلی کمشون پرفورمنسشون از آلمانی های دو برابر قیمت بهتره مثال هم تا دلت بخواد هست دوج دیمون کوروت زد صفر شش نسل جدید، فورد جی تی اسکالید نویگیتور گرند واگنییر سلستیک چارجر سی تی فایو وی بلک وینگ لوسید و…
aliHOZA
۷ دی ۱۴۰۱شما باید زبان فارسیتون رو تقویت کنید.
وقتی میگن ناامیدکننده یعنی قرار بوده به جاهایی برسه اما نرسیده.
پس طبیعیه خودروسازان و خودروهایی که خیلی بهشون امید بوده ناامیدکننده باشن.
پس هرگز در چنین لیستی شما نام سایپا و ایران خودرو و پراید و سمند را نخواهی دید زیرا اینها انتظاری ازشون نبوده که بخوان منتظران را ناامید کنن.
PRPR
۶ دی ۱۴۰۱مگه سانتا کروز تو بهترین ها نبود ؟
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱هست،فروشش نسبت به پارسال ۳ برابر شده
حسین
۶ دی ۱۴۰۱چرا میگی سه برابر شده 😂چرا جرات نداری عدد بدی🤣🤣🤣دلم واست میسوزه که مجبوری طرفدار برندی باشی که جرات نکنی آمار فروشش رو بگی 😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
کیان
۶ دی ۱۴۰۱با اون مجله حساب کرده بودن، این و یادشون رفته بوده !!!
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱وقتی تیتر اینه و جاپون هم بیشترین نماینده رو داره،بنظرم جاپونی پیداش بشه حکم گل به خودی رو داره 🤣🔥
phonix
۶ دی ۱۴۰۱خودرو سازان به نام ژاپن : میتسوبیشی سوبارو تویوتا هوندا نیسان سوزوکی
خودرو سازان به نام کره : گروه هیوندایی سانگ یانگ موتور
از نظر امار و سرمایه در گردش و نمونه ها و سنخه های تولیدی و هم از نظر تعداد خودرو هایی که در زمان وجود کمپانی ساخته شده صنعت خودرو سازی ژاپن مثل باقی صنایع این کشور از کره جنوبی جلو تره اگر کره جنوبی 30 سال هست که مهجزه اقتصادی انجام داده
معجزه اقتصادی ژاپن و المان که هم زما هم بودن تقریبا مربوط به اندکی بعد از پایان جنگ جهانی هستن
شما هم خیلی اسرار داری بگی ژاپنی ها بلد نیستن ماشین برقی بسازن پس شما رو با نیسان اریا و نیسان لیفت اشنا میکنم هر وقت برند های کره ای تونستن به اعتبار لازم برای همکاری با GM برسن مارو خبر کن کار لاورز
( علت تعداد بیشتر ماشین های ژاپنی نه در این امار بلکه در هر امار دیگری تعداد بیشتر خودرو سازان این کشور است )
اینم بگم داداش اقتصاد کره نزدیک ژاپن هم نیست این یه مورد رو دیگه الکی چرند نباف
4wheeled
۷ دی ۱۴۰۱ببین اصلا جاپون برترین اقتصاد دنیا و کره ضعیف ترین اقتصاد دنیا،حالا چیش به تو؟ تو که فعلا باید با تورم ۹۰ درصدی سر کنی چیکار اقتصاد اونا داری؟ 🤣کم میاری به توهمات متوسل نشو.به واقعیت بچسب که نماینده جاپون BZ4X هست و نماینده کره ev6 و آیونیک دیگه نیازی نیست از اختلاف تکنولوژیشون بگم 🤣🔥
تا جایی هم که میدونم جاپون داره با BYD و چانگان همکاری میکنه واس اینکه ازشون کمک بگیره برای ساخت الکتریکی نه GM.شک نکن اگه کره هم مثل جاپون به مشکل بر بخوره به GM متوسل بشه،فعلا که نخورده
هیوندای هم در حال همکاری با رولزرویس و ریماک هست
Amir
۶ دی ۱۴۰۱در مورد سانتاکروز ، به عبارتی کلا خودروسازی کیا و هیوندای ، واقعا شانس ندارن
سانتا کروز میومد خلایی رو تو بازار میپوشند که خیلی وقت بود وجود داشت ولی متاسفانه با معرفی فورد موریک با تجربه یک قرن وانت سازی فورد و مصرف سوخت و قیمت کمتر ، با شکست مواجه شد
یا از اون یکی کمپانی کیا استینگر ، واقعا ماشین خوبیه ولی جلوی سدان های با پروفمنس های بالایی مثل ب ام و و بنز و داج چارجر معلومه هیچ شانسی نداره
.
به نظرم نامید کننده ترین شون سوبارو بود که نسخه sti حذف شده و طراحیش اصن جذاب نیس و ارتقا ماشین خیلی کم بوده
R@min
۶ دی ۱۴۰۱وقتی با دست خالی وارد یه رقابت میشی نبایدم انتظار موفقیت داشته باشی.
هیچ وقت خوب بودن برای برتری تو این صنعت کافی نیست.
datsun
۶ دی ۱۴۰۱ایمپرزای sti میاد و این جایی خالی رو پر میکنه
amirboss
۶ دی ۱۴۰۱یه کم از چین یاد بگیرن.
Mf1
۶ دی ۱۴۰۱بی ام و در صدر جدول قرار داره
phonix
۶ دی ۱۴۰۱با اکورد و فلکس موافق نیستم بی ام وه هم هیچ تاثیر شگرفی روی فروشش نداشته واین سبک طراحی و شخصیت خاص خودش هم گرفته کمی زمان ببره احتمالا به بلوغ بهتری برسه
بقیه رو موافق هستم به خصوص تویوتا که خیلی انتظارات ازش زیاد بود البته این شرایط رو مدیون اسمش هم هست برند معروف و پر اوازه ایه که باید در حد اسمش باشه انشالله نسل بعد.
در اخر هم به کره فن های عزیز سانتاکروز مگه جایزه بهترین پیکاپ رو از موتور ترند نگرفته بود :) ( اینو گفتم تا بدونید تنها شکست اینجا ژاپنی نیست )
سوبارو هم که هیچ نگم بهتره هعی
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱اتفاقا شکست اینجا فقط برای جاپونه چون ۳ نماینده داره جاپونی فن عزیز 🤣 کره که کلا یه نماینده داره پس اصلا نمیتونی با هم مقایسشون کنی
درضمن سانتاکروز که امسال فروشش ۳ برابر پارسال بود و واقعا داره خوب کار میکنه 🔥
یه شکست دیگه مخصوص اونی که تو خواب جنسیس داشت و موقعی که تو واقعیت بهش گفتن میایم پیشت اثبات کنی زد علی چپ 🤣
مجتبی
۶ دی ۱۴۰۱آره وقتی شرکتی خوبه ازش توقع زیاده ودرصورت برآورده نشدن ناامید کننده خطاب میشه ولی کدوم عاقلی به امثال هیوندایی امید داره ؟؟،
حسین
۶ دی ۱۴۰۱مجوز پارک دارن؟ هر وقت گرفتن اونوقت بیا نظر بده😂😂😂 بعد ده سال هنوز نتونستن مشکل انفجار رو برطرف کنن واسه همین دارن موتور لباسشویی سامسونگ میذارن رو ماشیناشون😂😂😂
وانت توسان 😂
4wheeled
۶ دی ۱۴۰۱کامنت خونده نمیشه🔥🔥🔥
حسین
۷ دی ۱۴۰۱اکانت فیک چندمته 😂 بیکار
TESLA
۶ دی ۱۴۰۱ب ام و xm نا امید کننده هست !!😟🙄🤨 ، بیخیال پدال جان اگه نا امید کننده بود با وجود قیمت بالا این همه مشتری براش به صف نمیشد , xm چه نسخه معمولی و چه نسخه ۷۵۰ اسبی لیبل رد قدرتمندترین suv تاریخی بیمر هست
مهردادکمال
۶ دی ۱۴۰۱xmبه هیچ وجه زشت نیست خشونت فوق العاده اون در حد اوروس هست
Hero
۶ دی ۱۴۰۱بنظرم BZ4X نا امید کننده ترین بود
طراحی هوندا جالب نبود و دور از انتظار
datsun
۶ دی ۱۴۰۱قطعا wrx ، wrx جدید خیلی خوبه ولی نقطه ناامیدیش نبود نسخه sti و سانتاکروز بعد سالها کانسپ و هیاهو و… یه توسان نصف رونمایی شد
محسن
۶ دی ۱۴۰۱حالا خوبه نصف توسان رونمایی شد و بدون هیچ مشکلی افزایش فروش رو داره تو سوژه سال یعنی bz4x رو بگو که فقط معرفی شد و آبرو ریزی تاریخی ثبت کرد حالا فروش پیشکش :)))
Hassan
۶ دی ۱۴۰۱بیمر ، که در تصویر هست به نظر خیلی هم نام امید کننده نیست. نباید قیمه ها رو بریزی تو ماستا! البته بیمر طرحی هاش سردرگم شده به نظر میرسه تو جو جلو پنجره هستند. انگار کل طراحی رو فقط جلو پنجره قلوه میدونن! طراحی باید جامع و اجزا به هم بیایند!
OM.01
۶ دی ۱۴۰۱بدترین های 2022=
تویوتاbz4x/سوبارو سولترا/ لکسس RZ برقی/آلفارومئو توناله/هوندا ZRV/شورولت مونتانا/
بهترین های 2022=
فراری پوروسانگوئه/کادیلاک سلستیک/ پورشه 911GT3RS/رولزرویس اسپکتر/کوروت ZO6/
البته خوب ها زیاد بودن و بدها هم زیاد ولی بنظرم اینا بهترین های بدها(!) و بهترین های بهترین ها هستن که امسال رونمایی شد.
TESLA
۷ دی ۱۴۰۱از نظر من بهترین و موثر ترین خودرو معرفی شده در سال ۲۰۲۲ : سلستیک بود ، از همه نظر کامل هست و واقعا ایراد گرفتن ازش بسیار سخته ، لامصب با اون طراحی فضاییش انگار متعلق به این دوره زمانه نیست و از آینده اومده ، کادیلاک با معرفی سلستیک یکبار دیگه توانایی هاش رو به رخ دنیا کشید که هنوزم در زمینه لوکس سازی حرف اول رو میزنه ، مطمئنم فروشش از رولزرویس اسپکتر خیلی بیشتر میشه
OM.01
۷ دی ۱۴۰۱@TESLA
بله سلستیک واقعا شاهکاره شکی توش نیست اما به شخصه رولزرویس اسپکتر رو ترجیح میدم آن هم به دلایل فراوان،هرچند که سلستیک هم عالی هست. البته مقایسه یه ماشین استیشن فست بک با یه کوپه لوکس زیاد منطقی نیست.
درخصوص اینکه گفتید فروش سلستیک بیشتر از اسپکتر میشه باید بگم سخت تر اشتباه هستی چون سلستیک یه ماشین تولید محدود هست سالی قرار نیست بیشتر از 400 دستگاه تولید بشه و تا جایی که من میدونم در طی 2 سال تولید میشه و میشه مجموعا 800 دستگاه. درصورتی که اسپکتر یه ماشین تولید محدود نیست البته ازش کم تولید میشه و افراد کمی میتونن بخرن اما تیراژ رو مشخص نکردن. البته همونطور که گفتم مقایسه یه ماشین استیشن فست بک با یه کوپه لوکس زیاد منطقی نیست
صفا
۶ دی ۱۴۰۱با نظرتون در مورد بی ام و کاملا موافقم.. به نظرم xm مثل یک طراحی بی اصالت هست که اصلا روح بی ام و توش نیست ، m2 هم که انگار بچه های ایرانخودرو سایپا طراحیش کردن.
ولی در مورد تویوتا bz4x بی انصافی شده.. ظاهرا همه خودرو های برقی توی شرایط آب و هوایی سرد خیلی افت میکنن.
نویدی
۶ دی ۱۴۰۱XM یکی از خاص ترین و خواستنی ترین محصولات bmw هست.
ولی قبول دارم که جلو پنجره سری ۲ باید بازنگری بشه.تنها ایرادش.
محسن
۶ دی ۱۴۰۱هرجا سخن از آبروریزی هست نام bz4x میدرخشد
ea11228
۶ دی ۱۴۰۱فقط TF21 ایران خودرو!!😂😂😂 از اون ناامیدکنندهتر نمیشه… اومدن با موتور 206 یه ماشین جدید ساختن تا گرونتر بفروشن… اصلا مگه میشه انقدر بیانصاف بودن؟😂
samurai
۶ دی ۱۴۰۱کسی که توسان نصفه رو به عنوان وانت میره میخره خدا زده هست خدا هم ازش ناامید شده :)
اگه تا حالا جزغاله نشده باشه به نظرم بره بمیره بهتره با این خریدش :)) کلا بجز کرره…:) جماعت کسه دیگه ای خریدارش نیست
پس میشه توسان نصفه به عنوان ناامید کننده ترین و……………:)) سال
بی خیال اسم
۶ دی ۱۴۰۱به نظرم یکم لیست خدایی ایراد داره
ali(chevynova)
۷ دی ۱۴۰۱ایراد داره چون ۴ تا آلمانی توشه آره؟ نه ایراد نداره بلکه تعصب امثال تو ایراد داره
بی خیال اسم
۷ دی ۱۴۰۱خوبه یکی بگه تعصب نداشته باشه
بی خیال اسم
۷ دی ۱۴۰۱خوبه یکی بگه که خودش ت.ع.ص.ب نداشته باشه
همایون
۷ دی ۱۴۰۱یه ون شصتوپنجهزاردلاری رو کسی واسه مسافربری یا جابهجایی بار استفاده نمیکنه یکی از مشخصات پدربزرگش قیمت پایین بود که این خودرو نداره کلا خودروهای برقی خیلی گرون و سنگین هستن موندم چه مافیای بزرگی با چه قدرتی پشت این داستان اجبار برای الکتریکی کردن خودروها وجود داره که همه خودروسازان رو با تشویق و جریمه های سنگین مجبور داره میکنه که بنزینی ها رو کنار بزارن و صرفا برقی تولید کنن این وسط مردم هم با مشخصاتی مثل علاقه به محیط زیسن یا شتاب فوق العاده ترغیب شدن که این خودروها رو بخرن ولی واقعا این جریانی که یهو به وجود اومد و این شتاب و تعجیل بیش از حد به یه فشار و قدرت خارجی ربط داره در حالی که دانشش وجود نداره حداقل پنجاه سال دیگه زمان لازمه تا استفاده از خودروهای الکتریکی هم به نفع محیط زیست باشه هم به نفع جیب مردم وگرنه الکتریکی های امروز فقط یه پز گرون قیمت واسه علاقه به محیط زیست هستن در حالی که برقشون هنوز از سوختهای فسیلی تولید میشه و موادی که تو باطریشون استفاده بسیار نایابه و آلودگی بسیاری واسه استخراجش به وجود میاد بعدشم وقتی عمرش تموم شد واسه از بین بردنش کلی هزینه و دردسر نیازه تا به محیط زیست آسیبی نرسونه
Diego
۷ دی ۱۴۰۱نیازی نیست نا امید باشن !! همین خودروهایی ک 20 سال از خط تولید خارج شدن و نامزد اشغالترین های دنیا رو ب خودشون اختصاص دادن الان بیش از ده ساله تو ایران دارن تولید میشن و پیش فروش هم میشن !!! کافیه همینا بیان تو بازار ایران تا پنجاه سال تولید و فروش دارن جای نگرانی نیست ،🤤
MjM
۱۰ دی ۱۴۰۱از سال 2020 به اینور 80 درصد خودورها از نظر طراحی ناامیدکننده بودن در صدر همشون محصولات هیوندای!