چه زمانی یک معامله خوب پیامدهای خوبی نخواهد داشت؟ پاسخ زمانی است که خودرویی در زمان خرید عالی به نظر برسد اما وقتی از آن استفاده کنید معایبش را بیشتر از مزیتهایش بدانید. یکی از مثالهای بارز این مورد را میتوان در ۲۰ خودروی لیست پیش رو مشاهده کرد که تقریباً جیبهای مالکان را به راحتی خالی میکنند! وبسایت کار اِج به منظور رتبهبندی خودروهایی که بیشترین هزینههای نگهداری را دارند شاخص جامعی را از هزینههای نگهداری و تعمیر ۱۰ ساله خودروهای لوکس و غیر لوکس در نظر گرفته است. البته باید در نظر داشت که در لیست ما ۲۰ خودرو با بدترین نتایج ذکر شدهاند. در ادامه هزینههای ۱۰ سال هر خودرو را ذکر کردهایم و به احتمال تعمیرات سنگین هر خودرو در آینده نیز اشاره داشته ایم. این وبسایت هر سرویسی را که هزینه بیشتر از ۵۰۰ دلار در نظر میگیرد. ما همچنین هزینههای بازدیدهای دورهای سالانه را نیز در طول ۱۰ سال وارد شاخص میکنیم. این هزینهها کمتر نمیشوند زیرا با افزایش سن خودرو هزینههای مربوط به تعمیر و نگهداری نیز میتواند به شدت بالا رود. در بازه زمانی ۱۰ ساله، اختلاف بین کمترین هزینههای نگهداری یک خودرو یعنی تسلا مدل ۳ با خودرویی که بیشترین هزینههای نگهداری را دارد (وانت فول سایز و هوی دیوتی رم ۳۵۰۰) به رقم قابلتوجه ۲۲۲۵۷ دلار میرسد.
البته نیمه پر لیوان اینکه تمامی خودروهای صفرکیلومتر عرضه شده در بازار از گارانتیهایی سود میبرند که هزینههای تعمیرات عمده را در چند سال اولیه مالکیت پوشش میدهند. هرچند باید دانست خودروسازان از مالکان میخواهند سرویسهای نگهداری مشخص را رعایت کنند و البته هزینه این سرویسها نیز بسته به نوع سرویس و خودروسازان مختلف متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که هزینههای یاد شده بهصورت متوسط ملی آمریکا محاسبه شدهاند. هزینههای واقعی به محل زندگی مالک، مراجعه به تعمیرگاههای متفرقه یا نمایندگیهای رسمی و… بستگی خواهند داشت. همچنین هزینههای سرویس و نگهداری خودروهای لوکس معمولاً بیشتر از محصولات رده میانی است. نرخ تعمیرات، قیمت قطعات یدکی و دستمزد تکنسینها نیز بسته به منطقه موردنظر فرق میکند. در ادامه شما را با ۲۰ خودرویی که بیشترین هزینه نگهداری را در طول ۱۰ سال دارند آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید.
-
رم ۵۵۰۰-۲۵۰۰
نسخههای هوی دیوتی وانت فول سایز رم برای انجاموظیفه در سختترین شرایط تولید میشوند. این خودروها درعینحال پرهزینهترین وانتها و محصولات حاضر در بازار نیز هستند.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۲۵۱۳۴ تا ۲۵۸۴۴ دلار
- هزینههای سالانه: شروع از ۸۴۹ دلار و رسیدن به ۴۸۸۹ دلار تا ۱۰ سال
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۷۹.۱۹ درصد (بیشترین میزان بین تمامی خودروها)
-
پورشه کاین
شاسیبلند میان سایز کاین به عنوان یکی از اسپرت ترین قدبلندان بازار شناخته میشود و از پیشرانههای پرقدرت و هندلینگی درخور سود میبرد. البته برای لذت بردن از این پرفورمنس باید بهایش را نیز بپردازید.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۲۰۵۵۲ دلار
- هزینههای سالانه: شروع از زیر ۲ هزار دلار برای یک سال (تا ۵ سال اول مالکیت) و افزایش به ۳۸۲۷ دلار تا ۱۰ سال
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۶۰.۸۹ درصد
-
پورشه ماکان
برادر کوچکتر کاین یعنی ماکان کامپکت از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد و از DNA خاص محصولات پورشه سود میبرد. این خودرو البته هزینههای نگهداری بالایی دارد.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۲۰۱۳۷ دلار
- هزینههای سالانه: شروع از ۶۷۹ دلار در سال و رسیدن به مبالغ بالاتر در سالهای بعد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۶۰.۸۹ درصد
-
ون رم پرو مستر سیتی/کارگو
رم پرو مستر سیتی یک ون تجاری جمعوجور بوده که بهترین گزینه برای کسبوکارهای کوچک در مناطق شهری به شمار میرود. البته این خودرو از نظر هزینههای نگهداری خودروی پرخرجی خواهد بود.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۹۸۷۰ دلار تا ۲۰۰۶۱ دلار
- هزینههای سالانه: هزینه سالانه ۱۵۱۳ دلار (تا ۵ سال اول مالکیت) و افزایش دو برابری تا سال ۱۰
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۶۳.۲۰ درصد
-
بی ام و X6 M
این خودرو در واقع نسخه پرفورمنس خانواده X6 محسوب میشود. X6 M از خط سقف خمیدهتری نسبت به X5 سود میبرد و همین امر علیرغم ایجاد ظاهر جذابتر باعث قربانی شدن فضای سر و بار شده است.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۹۰۰ دلار
- هزینههای سالانه: شروع نسبتاً ملایم هزینهها و افزایش شدید از سال هفتم و رسیدن به ۳۴۷۹ دلار در سال دهم
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۶۱ درصد
-
ون مرسدس بنز اسپرینتر
ونهای تجاری و بزرگ مرسدس بنز با ابعاد و طول سقفهای متفاوتی عرضه میشوند تا نیازهای مختلف را برآورده سازند. البته ون اسپرینتر هزینههای نگهداری و تعمیراتی قابلتوجهی خواهد داشت.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۶۳۴ دلار
- هزینههای سالانه: رسیدن به حد بالای ۳۵۱۳ دلار پس از یک دهه استفاده
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۶.۶۸ درصد
-
بی ام و X7
X7 بزرگترین شاسیبلند سه ردیفه باواریایی هاست. این خودرو طراحی بسیار زیبایی ندارد اما اسپرت بوده و با پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر در دسترس است. البته برای تملک این خودرو میبایست از پس هزینههای نگهداری آن نیز بربیایید.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۵۵۰ دلار
- هزینههای سالانه: ۵ سال اول ارزانترین هزینهها را دارند و بین ۶۵۸ تا ۱۴۲۹ دلار هستند
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۶۱ درصد
-
پورشه ۹۱۱
۹۱۱ یک معامله واقعی بین خودروهای اسپرت بوده و اگرچه خرید و نگهداری آن امری هزینهبر بوده اما از پرفورمنس و پرستیژ واقعاً محصولی برجسته نشان میدهد.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۲۳۱ دلار
- هزینههای سالانه: هزینههای سالانه در ۱۰ سال به ۳۲۰۸ دلار میرسند
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۷.۵۹ درصد
-
لندروور رنجروور
رنجروور اولین شاسیبلند لوکس واقعی است که در دهه ۸۰ میلادی روانه بازار آمریکا شد. این خودرو در سال جاری وارد نسل جدید خود شد و همچنان ویژگیهای لوکس و آفرود را به رخ همگان کشید هرچند باید نگران هزینههای نگهداری و تعمیر بالای آن بود.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۲۲۸ دلار
- هزینههای سالانه: برای استفاده از این شاسیبلند لوکس باید ۷۳۵ تا ۳۲۶۷ دلار بپردازید
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۹.۶۳ درصد
-
بی ام و X6
جایگزین کوپه مانند X5 با چهار درب و خط سقف خمیدهتر عرضه میشود. این خودرو سواری هیجانانگیزی دارد اما بخشی از فضای سر و بار را در فرایند تبدیل وضعیت به حالت کوپه مانند از دست داده است.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۱۴۸ دلار
- هزینههای سالانه: هزینههای تقریباً مشابه با نسخه اسپرت تر X6 M که در سال دهم به ۳۴۰۴ دلار میرسد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۶۱ درصد
-
ون مرسدس بنز متریس
برادر جمع و جورتر اسپرینتر خودرویی منعطف برای مأموریتهای مختلف است اما برای نگهداری و استفاده از آن باید بودجه مناسبی را کنار بگذارید.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۸۰۴۵ دلار
- هزینههای سالانه: متریس پس از سال ششم واقعاً هزینههای زیادی را به مالک تحمیل میکند
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۶.۶۸ درصد
-
بی ام و X3
این شاسیبلند تقریباً به اندازه سری ۳ سدان هیجانانگیز بوده اما فضای بار و کابین بیشتری دارد. X3 بین کراس اوورهای لوکس انتخابی هزینهبر خواهد بود.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۷۷۷۱ دلار
- هزینههای سالانه: آغاز از ۱۱۲۰ دلار در سال چهارم و رسیدن به ۳۳۶۱ دلار در سال دهم
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۶۱ درصد
-
رم ۱۵۰۰
وانت فول سایز رم ۱۵۰۰ یکی از خودروهای شیک کلاس خود بوده و از کابینی لوکس به ویژه در تریم های بالا سود میبرد. برای این خودرو پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر از جمله نسخه ۸ سیلندر سوپرشارژردار ۷۰۲ اسبی با نام TRX عرضه میشود.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۷۶۷۷ دلار
- هزینههای سالانه: هزینههای نگهداری این وانت از سال هفتم به بعد شدیداً بیشتر میشود
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۸۰ درصد
-
بی ام و X2
X2 ساب کامپکت اساساً همان X1 با ظاهری اسپرت تر بوده و سواری لذت بخشی هم دارد ولی باید با هزینههای نگهداری بالای آن کنار بیایید.
- هزینه مالکیت ۱۰ ساله: ۱۷۶۰۲ دلار
- هزینههای سالانه: سه برابر شدن در شش سال اول مالکیت و افزایش در سالهای بعد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۶۱ درصد
-
بی ام و X1
X1 شاسیبلندی با ظاهر مرسومتر بوده و از ویژگیهای اسپرت و فضای کابین و بار خوب سود میبرد. این خودرو بهصورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک و با پیشرانه ۴ سیلندر توربو عرضه میشود.
- هزینههای مالکیت ۱۰ ساله: ۱۷۵۱۶ دلار
- هزینههای سالانه: کوچکترین شاسیبلند بی ام و هزینههای بالایی دار و به ۳۳۴۱ دلار پس از یک دهه میرسد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۵۴.۶۱ درصد
-
لندروور رنجروور اسپرت
برادر کوچکتر و چابکتر رنجروور پرچمدار از نظر قابلیتهای خارج از جاده کمبودی ندارد. این خودرو در جادهها نیز میدرخشد و با پیشرانههای ۶ سیلندر توربو یا ۸ سیلندر سوپرشارژردار قابل انتخاب است.
- هزینههای مالکیت ۱۰ ساله: ۱۶۹۸۹ دلار
- هزینههای سالانه: نگهداری این خودرو به ویژه در سالهای آخر مالکیت هزینههای بالایی خواهد داشت
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۹.۶۳ درصد
-
لندروور رنجروور ولار
ولار میان سایز خودرویی جذاب بوده و سواری نرم و تواناییهای آفرود را بهصورت همزمان ارائه میکند. این خودرو از تجهیزات مناسب و پیشرانههای پرقدرت سود میبرد.
- هزینههای مالکیت ۱۰ ساله: ۱۶۷۵۵ دلار
- هزینههای سالانه: این لندروور شیک همچنان پرهزینه بوده و در سال میتوان تا ۳۱۲۰ دلار نیز برای آن خرج کرد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۹.۶۳ درصد
-
مرسدس بنز G کلاس
با استایل جعبهای و تقریباً یکسان از چند دهه پیش تاکنون، شاسیبلند G کلاس طرفداران زیادی دارد. نسخه AMG این خودرو گل سرسبد خانواده بوده اما حتی مدل پایه هم هزینههای بالایی خواهد داشت.
- هزینههای مالکیت ۱۰ ساله: ۱۶۵۶۱ دلار
- هزینههای سالانه: خرید و نگهداری این خودرو ارزان نیست و هزینههای نگهداری از ۷۲۱ دلار در سال شروع شده و به ۲۸۹۸ دلار در سال دهم مالکیت میرسد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۲.۶۹ درصد
-
پورشه پانامرا
یکی از اسپرت ترین خودروهای چهار درب بازار پانامرا نام دارد که با پیکربندیهای متنوعی عرضه میشود. البته هیجان سواری پانامرا با هزینههای نگهداری بالایی همراه خواهد شد.
- هزینههای مالکیت ۱۰ ساله: ۱۶۵۳۱ دلار
- هزینههای سالانه: سدان لوکس پورشه هزینه ۶۶۶ دلاری در سال اول داشته و این رقم در سال دهم مالکیت به ۲۹۶۳ دلار میرسد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۵.۰۳ درصد
-
لندروور دیسکاوری
دیسکاوری میان سایز برای حمل خانوادههای بزرگ و ماجراجو طراحی شده و از حداکثر ظرفیت ۷ نفر سود میبرد. این خودرو به لطف سیستم پاسخ به سطوح انتخابی در آفرود میدرخشد.
- هزینههای مالکیت ۱۰ ساله: ۱۶۴۸۵ دلار
- هزینههای سالانه: شما فورا خواهید فهمید که دیسکاوری خودرویی گران بوده و هزینه نگهداری آن پس از ۱۰ سال به بالای ۳ هزار دلار میرسد
- احتمال نیاز به تعمیر سنگین: ۴۹.۶۳ درصد
افسر ارشد ارتش اتریش
۱۴ تیر ۱۴۰۱ماشین های آلمانی و آمریکایی می ارزه به کل ژاپن و کره
شهر نشین
۱۵ تیر ۱۴۰۱ماشینای آمریکایی رو خود آمریکایی ها نمی خرن.
بدلایل مختلف…این توی مطبوعات خودشون منعکس شده.
آمریکاییا ماشیننسازان تراز اولی نیستن.ما هم چون خیلی ساله از ماشیناشون دور بودیم یا بخاطر هیجان طراحی ساده… که بعضیا دوستشون داریم.
خرید ماشین آمریکایی عاقلانه نیست.
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱پس فورد اف ۱۵۰ و شورلت سیلورادو و رم کجای شما قرار دارن
بهترین پیکاپ تراک ها و آفرودر های جهان رو امریکایی ها دارن
تراز اول ترین و بهترین و کامل ترین ماشین های جهان ماشین های امریکایی و اروپایی هستن و بس بخصوص پیکاپ تراک های فول سایز و تو همه چیز از همه نظر بهترین و برتر هستن و از همه خیلی جلو تر و پیشرفته تر هستن با فاصله زیاد
همین سه تا رو هم جمع کنی میشن پرفروش ترین ماشینای جهان از لحاظ تعداد
نه امریکا تو جهان پر فروش ترین میشن اینم از فروش هرچند که فروش ملاک مقایسه ای نیست
اینجا دیدیم که شهر نشین داشتی دروغ تحویل ملت میدادی و تو هم متعصبی پس ما هم حرفی که نادرست بود رو رد کردیم چون خواستی حرفای متعصبانه بزنی منم اینهارو میگم
خرید ماشین امریکایی عاقلانه ترین کار ممکن در جهان است و ماشین اروپایی هم کنار اون میشه خرید که اونم بهترین کار عاقلانه است
شهر نشین
۱۵ تیر ۱۴۰۱تو بپرسی بهترین خودروسازان کدوم کشور ها هستند،احتمالا بهت میگن آلمان و ژاپن.
ماشینای آمریکایی جلو ماشینای ژاپنی عددی نیست.تو خود آمریکا غیر از گروه وانت های اندازهی بزرگ و اس یو وی های اندازهی بزرگ دیگه آمریکاییا کجا توی فروش برتری دارن؟تو به من بگو اصلا فیوژنی وجود داره برای رقابت امثال کمری؟الان شورلت کروز تو بازار آمریکا هست که با کرولا رقابت کنه؟همون موقع که وجود داشتن توی بررسی ها رتبهی چندم بودن؟چقد فروش داشتن؟
تو خود آمریکا تویوتا راو۴…از فورد اسکیپ پر فروشترن.تازه پیکاپ های بزرگ هم خیلی بزرگن و بعضیا میگن همون پیکاپای متوسط بهترن.
حالا بقیهی دنیا چی؟اوضاع آمریکاییا بدترم هست.تو به من بگو فورد fسری -شورلت سیلواردو-رم وانت،کجاها عرضه میشن.خارج از آمریکا چقدر فروش دارن؟
خوبه پدال مطلب گذاشت در مورد پرفروشترین ماشینهای جهان وآمریکا در سال ۲۰۲۱.خوب شد پدال مطلب گذاشت در مورد پرفروشترین ماشینهای جهان در هر کلاس در سال ۲۰۲۱.
مصرف سوخت هم حساب کن داداش.چلنجر چارجر چقدر مصرف سوخت دارن؟میدونی چقدر بنزین و منابع زمین مصرف میشن بخاطر چارجر و چلنجر؟چقدر آلایندگی دارن؟
تا قبل از اینکه فیات کرایسلر با پژو سیتروءن ادغام بشه،میدونی باید چقد پول به تسلا میداد بابت آلایندگی زیادش.در حالی که همون موقع انگار جایی خوندم پژو بخاطر آلایندگی کم،جایزه میگرفت.داداش،آیا کیفیت ماشینای اقتصادی آمریکایی مثل ژاپنیهاست؟نه.آیا ماشینهای لوکس آمریکایی کیفیتشون مثل لوکس های آلمانیه؟نه.
مگه جدیدا تویوتا از جنرال موتورز جلو زده تو آمریکا!!!
تو برو لیست بهترین ماشین های سال ۲۰۲۲ که مجلات آمریکایی منتشر کردن ببین.غیر از اینه که چندتا آمریکایی و چندتا هم ماشین مال کشورای دیگه هم توشه؟اما برو لیست بهترین ماشینای سال ۲۰۲۲ که مجلات اروپایی منتشر کردن رو ببین.یه آمریکایی توش هست؟آمریکایی تو اروپا چقد فروش دارن؟و ژاپنیا نظیر کرولا و یاریس چقد فروش دارن؟
آمریکاییا تو جهان چقد فروش دارن؟
شهر نشین
۱۵ تیر ۱۴۰۱اینکه ما بیایم از یه خودروساز آمریکا که ماشینای خوبی نداره،با خرید کردنمون حمایت کنیم،عاقلانه نیست.
اونم آمریکا!!!یه کشور اون ور دنیا که جنایتهاش اندازهی کتاب میشه و دشمن ماست
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱ماشینای ژاپنی دربرابر ماشینای امریکای عددی نیستن
که البته همینایی هم که ژاپن داره به لطف امریکا و اروپا بوده و هست که همینم به گرد پای خود اروپایی ها و امریکایی ها کلا نمیرسه و نمیتونه هم برسه
تو بپرسی بهترین خودروساز ها کدومن میگن آلمانی ( اروپایی ) و امریکایی تو همه چیز هم بهترین هستن و از همه جلو تر هستن با فاصله زیاد از همه نظر در همه چیز بهترین هستن متخصصان صنعت و تکنولوژی و مهندسی میگن نه مردم عادی هرچی بگی انرژی خودتو مصرف کردی چون دیگه درستشو من گفتم دیر یا زود به حرف من میرسی
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱تو فروش خودرو های سواری و کراس اوور سال هاست که خودروسازای امریکایی اهمیتی بهشون نمیدن می زارن تا اگه شرکتی دیگه خواست بیاد و یه بخش دیگه از سهم رو بگیره
چون تمرکز شون روی پیکاپ تراک ها و آفرودر هاست که الان بهترین و برترین و از همه جلو تر هستن تو این بخش و جایی که خواستن ولی موارد کوچیک دیگه در اون حد نیستن که قابل اهمیت باشن پس حرفی شهر نشین کلا رد میشه و حرف من در تمام موارد ثابت شده که درسته
کراس اوور و سواری ها کامل نیستن
کامل ترین و بهترین همون پیکاپ تراک ها و آفرودر های امریکایی هستن آلمانی ها هم در بخش لوکسش بهترین و کاملترین هستن چیزی که باید باشه بهترین هستن از همه نظر بقیش دیگه مهم نیست
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱غیر از فروش هیچ محتوایی دیگه دی نظر شهر نشین وجود نداشت که این مورد هم فاقد ارزش و اهمیته در مقایسه فنی و صنعتی و مهندسی
در کل مقایسه بین خودرو ها بود که ما در مقیاس صنعتی و پتانسیل و توانایی بین اینها مقایسه کردیم که حرف منم نیست کلا ثابت شده که برتری صنعتی و علمی و مهندسی و تکنولوژیکی و کلا همه چیز از آمریکاست و همچنین ( آلمان ) اروپا اگه قرار به مقایسه باشه کلا برتری همه جانبه از همه نظر در همه چیز دارن
یا مثلا در این لیست اصلا این ملاک مقایسه ای نیست که این لیست رو ببینیم و از روی اون تصمیم بگیریم
یا مثلا از مجلات و حو۶ایز گفتی که اشتباه کردی چون تا الان میگفتی مجلات پولی هستن پول بهشون میدن تا جایزه بدن و… ولی اینجا داری خلاف اون رو میگی کلا نمیتونید ثابت کنید فقط روی تعصب خودتون هستید که برای همین چون اشتباه میکنید منم چیز اشتباهی که لبینم میگم و تا یر به یر بشه و حرف درست رو ثابت میکنم تا پا برجا بشه
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱امریکا ماشینای خوبی داره بهترین ماشین ها رو داره که یعنی همون پیکاپ تراک ها و آفرودر ها هستن
هیچ ربطی هم به حمایت و مسائل دیگه نداره اصلا مسائل نباید باهم قاطی کنید باید روشن فکر باشید چون این به اونها ربطی نداره
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱منم میتونم بیام بگم جنایت های ژاپن اندازه دو کتاب میشه مثل کشتار نانجینگ و غیره خود اسم امپراطور ژاپن در کنار چنگیز و … در لیست جنایتکار ترین رهبران ثبت شده در تاریخ پس
اینجا جای این حرفا نیست چون هرچیزی بگید مثال نقضش وجود داره
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱پدال با سلام از شما هم میخوام دفاعیات من رو رو تایید کنید چون هرچیزی که در جواب کامنت ایشون دادم دقیقا دفاعیاتی بودن که مطابق با جواب ایشون بودن
اگر بنا به تایید نکردن باشه
پس کامنت اون هم نباید باشه
اجازه بدید دفاع کنم در برابر حرفی که نادرسته
خودتون قضاوت کنید
آیا جواب کسی که میگه خرید فلان ماشین عاقلانه نیست در حالی که بهترین ماشین در کلاس خودش هست و پادشاه اون سگمنت هست
آیا در جواب این حرف ها نباید دفاع کنین
من این مطالبه رو از شما دارم
هیچگونه توهین و بی احترامی هم نکردم فقط زیر بار حرف ناحق بعضی ها نمیرم
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱در ادامه صحبتها هم اول از پدال تشکر میکنم که عدالت رو رعایت کرد
و در ادامه هم خواستم بگم که کاربرایی مثل شهر نشین باعث میشن که دیگران رو بدبین کنن برای همین ما جوابشون رو میدیم
مثلا ایشون که طرفدار ژاپنی ها هست و حرفاش غلطه و نه تنها به جایی نمیرسه بلکه باعث میشه دیگران از چیزایی که میگه بدشون بیاد و خودش ضرر میکنه
حتی خودم به هیچ وجه کاری به خودروهای ژاپنی یا حتی کره ای ندارم
و خودرو های ژاپنی برای من قابل احترام و قابل قبول هستن
ولی نظرات متعصبانه بعضی افراد مثل ایشون باعث میشه افراد از اونها منزجر بشن
وگرنه منم دوست ندارم به این صورت جواب این ها رو بدم ولی خودشون باعث میشن
آخر حرف ما اینه که همه احترام متقابل رو رعایت کنن چون وقتی خودشون باعث میشن طوری دیگه جوابشون داده شه پس نباید انتظاری دیگه ای داشته باشن
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۴ تیر ۱۴۰۱برندی مثل پورشه بین آلمانی خیلی هزینه بالایی داره و گرون قیمت هم هستن جای تعجبی نیست که اینجا باشن. ولی ون ها یکم برام عجیب بود. خلاصه مقاله جالبی بود
مهدی
۱۵ تیر ۱۴۰۱شمااینومیگیدکه ماایرانیان ازخریدچنین خودروهایی چون هزینه بره صرف نظرکنیم نه داداش اگه به خاطرمسائل گمرکی وقاچاق خودرونبوداوناروتهیه میکردیم ملت ایران ثابت کرده همه جوره میتونه ازاین بدترخودروکه اینا دسته گلندکناربیادتمام دنیااینومیدونند
Iman99
۱۵ تیر ۱۴۰۱اینها که بهترین ماشین ها هستن ولی مردم هم تقصیر خودشونه میتونن تغییر رو ایجاد کنن اگه بخوان میتونن چون حقشون داره پایمال میشه
شهر نشین
۱۶ تیر ۱۴۰۱ای ایمان۹۹،من هیچ وقت نگفتم مجلات پولی و رشوه ای هستند.
Irani
۱۶ تیر ۱۴۰۱آقای شهر نشین اجازه بده ماشینهای آمریکایی بیاد ایران بعد شمانخر عزیزم ما میخریم شما هم برو همان سمند و پراید و خودروهای ملی رو بخر
رضا
۱۷ تیر ۱۴۰۱تعجب میکنم و خندم میگیره از کسانی که بحث و مجادله میکنن که ماشین آمریکایی خوبه یا ژاپنی و اینقدر جوش میزنن در حالی که دستشون به هیچ کدوم نمیرسه!
م
۱۷ تیر ۱۴۰۱برترین خودروسازان دنیا؛
آلمان_ژاپن_آمریکا
اصلأ شکی توش نیست!