در این مقاله نگاهی به گران ترین خودروهای بازار ایران و گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار میاندازیم و برخی ماشین های کمیاب در ایران را بررسی میکنیم.
کشور ما دارای شرایط خاصی برای پلاکگذاری خودروهای وارداتی است که با توجه به این قوانین، کمتر شاهد خودروهای لوکس و روز دنیا در خیابانهای کشور هستیم. در این میان البته برخی خودروهایی که از این قواعد پیروی نمیکنند، نیز موفق به دریافت مجوز و پلاک ملی شدهاند. دیدن این خودروها خالی از لطف نیست؛ خودروهایی که جذابیت طراحی آنها هر بینندهای را مجذوب خود میکند.
در این مقاله عناوین زیر را خواهید خواند:
اسم ماشین های گران قیمت
گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار ایران
گران ترین خودروهای بازار ایران
ماشین های کمیاب در ایران
گران ترین خودروی ایرانی چیست؟
قیمت گران ترین ماشین ایران ۱۴۰۰
خودروهای دست دوم گران قیمت بازار ایران
خودروهای نو گران قیمت بازار ایران
اسم ماشین های گران قیمت
در میان فهرستهای «ترینها»، گرانترینها همیشه جذابیت ویژهای داشتهاند. ازآنجاکه ثروتمندان درصد کمی از جمعیت جهان را تشکیل میدهند، جزئیات زندگی و دارایی آنها در تمام دنیا برای مردم عادی همواره جالب توجه بوده است. در این مطلب میخواهیم مروری بر گران ترین خودروهای بازار ایران و اسم ماشین های گرانقیمت داشته باشیم.
برای آگاهی از اسم ماشین های گران قیمت ، باید به منحصربفرد بودن مدلها توجه کنیم؛ در این میان، تنها خودروهای خاص وارداتی با تیراژ پایین به چشم میخورند که به دلیل شرایط حاکم بر شمارهگذاری خودرو در ایران، با قیمتهای میلیاردی به فروش میرسند. شاید اگر چنین ضوابطی در ایران حاکم نبود، چنین قیمتهایی تنها در میان مدلهای کلکسیونی مشاهده میشدند.
گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار ایران
در میان فهرست گران ترین خودروهای پلاک ملی در بازار ایران ، میتوان به پنج مورد اشاره کرد که شامل فراری ۴۵۸، مرسدس بنز SLS AMG، پورشه ۹۱۱ توربو اس، رنجرور ایووک و بنتلی کنتیننتال جیتی میشود. با توجه به قوانین پیچیده و عجیب واردات خودرو و مقایسه قیمتهای ریالی و دلاری خودروها، مشخص است که قیمتگذاری بیشتر این خودروها از اصول مشخصی پیروی نمیکند. ، برای این موضوع که برخی از چنین خودروهای از کجا وارد کشور شدهاند و از چه طریقی پلاک ملی گرفتهاند و مالکان آنها چه کسانی هستند، هم پاسخ واضحی وجود ندارد.
فراری ۴۵۸
فراری ۴۵۸ یکی از گرانترین خودروهای بازار ایران (یا شاید حتی گران ترین خودرو ایران) است و از معدود خودروهایی به شمار میرود که به سختی میشود حضور آن را در خیابانهای کشور تصور کرد. وجود یک دستگاه فراری ۴۵۸ قرمز رنگ کروک با پلاک ملی در کشور، تمام تصورات را به هم میریزد.
قیمتگذاری این خودرو در کشور ما کار چندان سادهای نیست؛ اما به نظر میرسد این فراری قرمز رنگ، گرانترین ماشین کنونی ایران باشد. پیشرانه این فراری ۴/۵ لیتری ۸ سیلندر با آرایش خورجینی است و نامگذاری این خودرو نیز اشاره به مشخصات پیشرانه آن دارد. این پیشرانه ۵۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
سیستم انتقال قدرت فراری ۴۵۸ با استفاده از فناوری ساخت فرمول یک و با کلاچ دوگانه ساخته شده و قدرت پیشرانه توسط جعبهدنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. سقف ۴۵۸ از جنس آلومینیوم ساخته شده و زمان مورد نیاز برای باز یا بسته شدن آن تنها ۱۴ ثانیه است. از این مدل فراری بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار دستگاه تولید شد و سپس، مدل پیشرفتهتری با نام فراری ۴۸۸ جایگزین آن در خط تولید شد.
این فراری ازطریق مجوز اعطا شده توانست قوانین عمومی را نادیده بگیرد و با تلاش و کوشش مالک توانست محدودیت واردات را به نفع خود تمام کند. بااینحال، مجوز ورود ۳ خودرو بدون تبعیت از ضوابط واردات خودرو برای مالک از سوی رئیسجمهور وقت صادر شده بود که بعدها و بهدنبال بازخوردهای فراوان واردات اولین دستگاه، دو مجوز بعدی لغو شدند. دو مجوزی که در بین آنها نام یک فراری در انتظار دیگر نیز به چشم میخورد.
فراری ۴۵۸ یک سوپراسپرت ایتالیایی پیشرانه وسط است که اولین رونمایی خود را در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودرو فرانکفورت تجربه کرد. این خودرو قادر است تنها در حدود ۳ ثانیه، سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. این خودروی ۲۵۰ هزار دلاری که بهعنوان جانشین فراری اف۴۳۰ معرفی شده بود، با وزن ۱۳۴۰ کیلوگرمی و به کمک جعبهدنده ۷ سرعته توانایی آن را دارد تا به سرعت ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
بنتلی کنتیننتال GT
اواسط سال ۹۳ خبری مبنی بر ورود یک دستگاه بنتلی پلاک ملی با رنگ خاص به تهران منتشر شد و نسل دوم مدل بنتلی کنتیننتال جیتی کوپه، سومین خودرو در فهرست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار گرفت. حضور بنتلی کنتیننتال جیتی پلاک ملی هم از دیگر عجایب بازار خودروی کشور است. بنتلی که هیچگاه سابقه حضور در کشورمان را هم نداشته، هماکنون با یک دستگاه کنتیننتال GT هشت سیلندر در ایران حضور دارد و یکی از خاصترین و گرانترین خودروهای بازار ایران به شمار میآید.
پیشرانه این کوپه زیبا توان تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد آن ۴/۸ ثانیه و نهایت سرعتش ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. پیشرانه در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه، قدرتی معادل ۵۰۰ اسب بخار تولید میکند. همچنین در ۱۷۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه، ۶۶۰ نیوتنمتر گشتاور به چرخهای جلو و عقب منتقل میشود. این خودرو با بهرمندی از جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک شرکت ZF آلمان، میتواند در مدت زمان ۴٫۹ ثانیه به حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
قیمت بنتلی کانتیننتال جیتی ۲۰۱۳ با کارکرد بسیار کم و سایر پارامترها بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار دلار است. اما در ایران نمیتوان قیمت دقیقی برای این سوپر لوکس بریتانیایی گذاشت. ازآنجاکه این خودرو نیز تنها بنتلی پلاک ملی در کشور است، نمیتوان معیار قیمتگذاری را بر حسب قیمت دلاری آن قرار داد.
پورشه ۹۱۱ توربو اس
پورشه نیز نمایندهای در میان گران ترین خودروهای پلاک ملی در کشورمان دارد. نسخه ۹۱۱ توربو اس بالاترین مدل پورشه در ایران محسوب میشود. این خودرو به علت ممنوعیت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی از گمرک ایران ترخیص نشد و متأسفانه دو سال در گمرک، خاک سرد قانون روی آن نشست. اما چندی قبل و بعد از دو سال خواب، سرانجام بهتازگی موفق به دریافت پلاک ملی شده و با توجه به خاص بودن آن، قیمت میلیاردی را به خود اختصاص داده است.
برخی منابع شتاب صفر تا صد این خودرو را ۲/۹ ثانیه و برخی منابع حتی تا ۲/۶ ثانیه گزارش دادهاند. اما دستیابی به چنین شتابی بدون سیستم انتقال قدرت کارآمد و توانا میسر نیست. حداکثر سرعت پورشه ۹۱۱ توربو S نیز ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدلهای جدیدتر این خودرو به سیستم چهارچرخ فرمانپذیر و آیرودینامیک فعال نیز مجهز هستند تا کارایی این خودرو در جاده و پیست مسابقه حتی بیشتر باشد.
مرسدس بنز SLS AMG
به لطف مجوزهای خاص ارائه شده، پنج دستگاه مرسدس بنز SLS AMG موفق به دریافت پلاک ملی شدهاند که دو تا از آنها مدل ۲۰۱۱ قرمز رنگ و ۲۰۱۵ سفید رنگ و از نسخههای معمولی، دو نسخه بلک سریز متعلق به سال ۲۰۱۴ به رنگهای زرد و سفید هستند.
این خودروها در فهرست گرانترین خودروهای پلاک ملی قرار دارند و همچنین یک نسخه بسیار خاص فاینال ادیشن با رنگ بدنه مات (IMOLA GRAY) و کاپوت فیبر کربنی که یکی از ۳۵۰ دستگاه تولید شده در جهان است، نیز توانست پلاک ملی دریافت کند.
مدتی قبل تنها بلک سریز زرد رنگ موجود در کشور برای فروش گذاشته شد و بعد از پیگیری متوجه شدیم ۴۰ میلیارد تومان قیمتگذاری شده است؛ این مدل دارای تغییرات اساسی بود که به صورت محدود به فروش رسید و نام تجاری آن سری سیاه است. قلب این خودرو، پیشرانه ۶/۲ لیتری ۸ سیلندر است که ۶۲۲ اسب بخار قدرت تولید میکند.
نیروی محرکه توسط جعبهدنده هفت سرعته DCT به محور عقب منتقل میشود و به لطف چنین مشخصاتی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۶ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد ۳/۶ ثانیه مهیا شده است.
رنجرور ایووک
سال ۹۶ اولین سالی بود که رنجروور ایووک (Evoque) را برای نخستینبار در ایران با پلاک ملی دیدیم. انگلیسی جذابی که برای گرفتن بازار پورشه ماکان در ایران آمد ولی قیمت آن به دلیل محدودیت واردات بسیار بالاتر از پورشه ماکان بود و این خودرو را نیز در فهرست گران ترین خودروهای پلاک ملی جای داده است.
البته رنجروورهای پلاک ملی دیگری نیز (مانند مدل اسپرت) در ایران با پلاک ملی حضور دارند، اما ایووک تعداد بیشتری را به خود اختصاص داده است که توانسته از قانون ممنوعیت واردات خودروهای ۲۵۰۰ سیسی عبور کند. ایووک نخستینبار در سال ۲۰۱۱ وارد بازارهای جهانی شد. هدف انگلیسیها از ساخت ایووک، اضافه کردن محصولی ارزانقیمت به خانواده لندرور بود تا بدین ترتیب آنها هم سهمی از بازار شاسیبلندهای لوکس جمعوجور داشته باشند.
چهره خشن و جذاب ایووک آنقدر عالی است که در این سالها لندرور هیچ تغییری در آن نداده و حتی در سال ۲۰۱۵، که نسخه بهروزشده آن بهعنوان مدل ۲۰۱۶ معرفی شد، بازهم تغییری در ارکان اصلی خودرو ندیدیم و فقط برخی جزئیات ظاهریاش مانند لنز چراغها، ورودی هوای سپر جلو، اسپویلر انتهای سقف و رینگها دچار تغییر شدند.
البته تعداد مدلهای رنجروور ایووک که موفق به دریافت پلاک ملی شدهاند بیشتر از یک عدد است و حتی مدلهای کانورتیبل (کروک) نیز در این میان جا خوش کردهاند. قیمت حدودی این محصول در بازار ایران بین ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان است.
گران ترین خودروهای بازار ایران
در ادامه فهرست، به خودروهای گران قیمتی میپردازیم که در بازار کشور خرید و فروش میشوند. در میان گران ترین خودروهای بازار ایران ، نام محصولاتی از خودروسازان بزرگ جهانی مانند مرسدس بنز، مازراتی، بیامو و پورشه به چشم میخورد.
مرسدس بنز S500
بنز S500 مدل ۲۰۱۴ یکی از ابر خودروهای آلمانی است که در کشور ما هم جولان میدهد و یکی از گران ترین خودروهای بازار ایران محسوب میشود. این خودرو علاوه بر لوکس بودن از پیشرفتهترین فناوریها نیز بهره میبرد. مرسدس بنز S500 دارای پیشرانه ۴/۷ لیتری توربوشارژ دوقلو با ۸ سیلندر است که توان تولید ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
سیستم جعبهدنده ۷ سرعته اتوماتیک، تجهیز به سیستم توقف و حرکت نیز از جمله سایر مشخصات فنی این خودرو به شمار میرود. ازآنجاکه در ساخت بدنه این خودرو از آلومینیوم استفاده شده است، با توجه به ابعاد آن وزن سبکی دارد. همین وزن سبک در کنار قدرت پیشرانه، به S500 امکان دستیابی به شتاب صفر تا صد ۴/۸ ثانیه را میدهد.
همچنین، سیستم تعلیق پیشرفته و تکاملیافته مجهز به دوربین اسکن سطح جاده، سیستمهای ایمنی کامل، طراحی داخلی و خارجی بینقص و لوکس همگی مرسدس بنز S500 را به یکی از گرانترین ماشینهای ایران تبدیل کرده است.
پیدا کردن مرسدس بنز S500 صفر در بازار کار بسیار سختی است. بااینحال، بررسی آگهیهای سایتهای داخلی نشان میدهد که مدلهای سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ این خودرو از حدود ۶۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان در حال معامله هستند. مدلهای جدیدتر این خودرو (مانند مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴) به نسبت کارکرد و سلامت فنی تا حدود ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز قیمت دارند.
مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL500 را میتوان انقلابی در طراحی خودروهای کوپه کروک دانست. به طراحی ظاهری و داخل کابین این خودرو به سختی میتوان ایرادی وارد کرد.
از این خودروی کمنظیر که یک ترکیب جذاب از طراحی اسپرت و کلاسیک است، به تعداد محدودی در کشورمان یافت میشود. مدل SL500 که در کشور ما وجود دارد، مجهز به پیشرانه قدرتمند توربو با حجم ۴/۷ لیتر است که توان تولید ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۴/۵ ثانیه است. در مجموع در بررسی مشخصات فنی، SL500 نمره قابل قبولی دریافت میکند.
مازراتی گیبلی
برند ایتالیایی مازراتی به نوعی در کشور ما نماد اشرافیت و ثروت است. چند سالی از حضور مدلهای مختلف مازراتی در ایران میگذرد. «گیبلی» بادی است که در آفریقا میوزد و اسم کاملاً مناسبی برای نام این سدان اسپرت و خوشترکیب به نظر میرسد. ین خودرو نیز همانند سایر محصولات خودروساز صاحب سبک ایتالیایی، بالاترین کیفیت ساخت و مواد را دارد.
طراحی ظاهری و داخلی بی عیب و نقص نیز معمولاً از ویژگیهای ثابت مدلهای مختلف مازراتی است. این گلادیاتور ایتالیایی مجهز به پیشرانه ۳ لیتری، ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ است که میتواند ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند.
شتاب صفر تا صد فوقالعاده این خودرو ۴/۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت است. همچنین دریافت ۵ ستاره از مؤسسه یورو NCAP، ایمنی این خودرو را تضمین میکند. مازراتی گیبلی نهتنها در دستهبندی گران ترین خودروهای بازار ایران جایگاه بالایی دارد، بلکه قطعاً در بین لوکسترینها هم در ردههای بالایی قرار خواهد گرفت.
بیامو i8
یکی دیگر از گران ترین خودروهای بازار ایران ، بیامو i8 است. i8 را میتوان خودرویی ساختارشکن از خودروساز صاحب نام آلمانی به حساب آورد. طراحی آیرودینامیکی و اغراقآمیزی بیامو i8 که چشم هر بینندهای را خیره میکند، اولین و بارزترین ویژگی آن به شما میرود.
سوپراسپرت آلمانی از سیستم هیبریدی بهره میبرد که از یک پیشرانه ۱/۵ لیتری ۳ سیلندر توربو و موتور الکتریکی تشکیل شده است که میتواند ۳۶۵ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۴/۴ ثانیه است و همانطور که از یک خودروی هیبریدی انتظار میرود، مصرف سوخت بسیار پایینی دارد.
تعدادی از خودروهای بامو i8 موجود در ایران توسط پرشیا خودرو و تعدادی هم توسط واردکنندگان آزاد به کشور وارد شدند. بررسیها نشان میدهد که مدلهای در حد صفر بامو i8 در بازار کشور حدود ۹ میلیارد تومان قیمت دارند.
مازراتی گرن کابریو
دومین مازراتی حاضر در فهرست گرانترین ماشینهای ایران، گرن کابریو است که میتوان آن را زیباترین خودروی کوپه حاضر در کشور دانست. طراحی این خودروی بیهمتا جای هیچگونه عیب جویی ندارد و میتواند سالها در بازار جهانی این کلاس خودرو به رقابت با حریفان بپردازد. تمام المانهای به کار رفته در طراحی داخلی و خارجی این خودروی لوکس به درستی جایگذاری شده است.
مازراتی گرن کابریو دارای پیشرانهای با حجم ۴/۷ لیتر و ۸ سیلندر و ۳۲ سوپاپ است. این پیشرانه میتواند ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید کند که به آن شتاب صفر تا صد ۴/۹ ثانیه میبخشد. حداکثر سرعت این خودروی افسانهای ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۲ لیتر است.
پورشه ماکان
از سالها پیش هرگاه صحبت از گران ترین خودروهای بازار ایران میشد، عموم مردم خودروهای پورشه را به این عنوان میشناختند. پورشه انتخاب بسیاری از ثروتمندان کشورمان بوده و هست و نسبت به سایر خودروهای این فهرست تعدادی بیشتری از آن در بازار خودروی کشور وجود دارد.
پورشه ماکان یکی از محبوبترین مدلهای پورشه در ایران به شمار میرود. این کراساور زیبا در دو مدل پایه S و مدل توربوشارژ عرضه میشود. تفاوت دو مدل در قدرت پیشرانه آنها است و در سایر امکانات و تجهیزات تقریباً مشابهاند. بااینحال تفاوت قیمت قابل توجهی بین آنها وجود دارد.
سیستم تعلیق و هندلینگ پورشه ماکان به واسطه وجود سیستم چهار چرخ محرک و عملکرد خوب و سریع فرمان در میان کراساورها بسیار عالی تلقی میشود. این خودرو در مدل S از یک پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربو بهره میبرد که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این قوای محرکه توسط سیستم جعبهدنده ۷ سرعته اتوماتیک (PDK) به هر چهار چرخ خودرو منتقل میشود.
شتاب صفر تا صد این مدل برابر ۶/۵ ثانیه است. در مدل توربو، پورشه ماکان از پیشرانه ۶/۳ لیتری توربو بهره میبرد که قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتنمتر را برای آن مهیا میکند. شتاب صفر تا صد ماکان توربو تنها ۴/۴ ثانیه برآورد شده که به آن لقب سریعترین کراساور کامپکت بازار را داده است. سیستم جعبهدنده این مدل تفاوتی با مدل S ندارد و روی هر دو مدل سیستم استارت-استاپ پیشرانه بهطور استاندارد وجود دارد.
دادههای بازار نشان میدهد که مدلهای ۲۰۱۸ کم کارکرد پورشه ماکان در دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیارد تومان قیمت دارد.
بیامو سری ۷ مدل 730li
بامو سری ۷ مدل 730li مستر کلاس یکی دیگر از گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران است. در سال ۲۰۱۷ واردات مقطعی نسل ششم سری ۷ بامو بار دیگر به سدانهای فول سایز و لوکس این فرصت را داد تا در بازار ایران خوش بدرخشند و البته ناگفته نماند که مشتریان ایرانی هم به خوبی از این خودرو استقبال کردند.
بامو سری ۷ مدل 730li طراحی چشمنوازی دارد. طراحی تهاجمی این خودرو احساس قدرت را به خوبی منتقل میکند. بامو سری ۷ مدل 730li از لحاظ تنوع آپشن و امکانات هیچ چیزی کم ندارد. کیفیت ساخت این خودرو در بالاترین سطح از استاندارد قرار دارد و فرمانپذیری آن بسیار خوب است.
پیشرانه بامو سری ۷ مدل 730li میتواند ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو برابر با ۶/۳ ثانیه است. بررسی دادههای بازار خودرو نشان میدهد که بامو سری ۷ مدل 730li صفر بسته به نوع تیپ و سال ساخت بین ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد.
ماشین های کمیاب در ایران
خودروهای فوق که در فهرست گران ترین خودروهای بازار ایران جای گرفتهاند، همگی در محدوده قیمتی چند میلیاردی قرار دارند. هرچند که پیگیری قیمت هر یک از این خودروها با توجه به نوسانات شدید ارز در ایران، باید به صورت لحظهای دنبال شود.
خودروهای دیگری نیز میتوانند در فهرست گرانترین ماشینهای موجود در ایران قرار بگیرند، شامل مازراتی گرن توریسمو S، مرسدس بنز S600 میباخ، پورشه کیمن، پورشه باکستر و پورشه کاین میشوند که همگی در زمره خودروهای لوکس و گرانقیمت ایران قرار میگیرند. خودروهایی که تماشای آنها در ایران میتواند هر کسی را به وجد بیاورد اما متأسفانه به علت کمبود لوازم یدکی خودرو و نیاز شدید نگهداری از این خودروها، خیلی قابل رؤیت در خیابان نیستند.
گران ترین خودروی ایرانی چیست؟
اگر تهیه فهرست گران ترین خودروهای ایران را محدود به ساختههای کشور خودمان کنیم، رقمها در عین تفاوت فاحش، بازهم ما را شگفتزده میکنند. گران ترین ماشین ساخت ایران، دنا پلاس توربوشارژ است. این خودرو نهتنها گرانترین، بلکه پر آپشنترین خودروی ساخت داخل به شمار میرود. البته باید توقع خود را از آپشن، در حد سانروف، فرمان هیدرولیک و امثال این موارد پایین بیاوریم.
اگرچه دنا پلاس توربوشارژ یکی از بهترین خودروهای ایرانی است که تا به امروز ساخته شده، از هر زاویه که به این خودرو نگاه کنیم، به هیچ وجه نمیتوان آن را با خودروهای بالا مقایسه کرد. بررسی دادههای بازار نشان میدهد که قیمت دنا پلاس توربوشارژ در دی ماه ۱۴۰۰ حدود ۵۳۰ میلیون تومان است.
قیمت گران ترین ماشین ایران ۱۴۰۰
برای بررسی قیمت گران ترین ماشین ایران ۱۴۰۰ ، فهرست خود را در دو بخش خودروهای دست دوم گرانقیمت و خودروهای نو گرانقیمت تقسیمبندی میکنیم. این فهرست طبق آخرین قیمت خودرو در تاریخ انتشار مقاله است و پس از ممکن است به دلیل شرایط بازار، تغییر کند.
خودروهای دست دوم گران قیمت بازار ایران
در این فهرست، مدلهای دست دوم کم کارکرد از خودروهای خارجی موجود در بازار ایران ارائه شدهاند که هماکنون در بازار خرید و فروش میشوند. برای رعایت اختصار، تنها خودروهای بالای سه میلیارد تومان در این جدول وجود دارند و از وارد کردن نام خودروهای با قیمت کمتر از سه میلیارد تومان پرهیز کردهایم.
خودروهای دست دوم گرانقیمت | ||
---|---|---|
نام خودرو | مدل | قیمت (تومان) |
فولکس واگن تیگوان | ۲۰۱۸ | ۳،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
لوتوس الیزه | ۲۰۱۶ | ۳،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو ایکس ۳ | ۲۰۱۶ | ۳،۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
لکسوس ان ایکس | ۲۰۱۷ | ۳،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
مرسدس بنز کلاس ای | ۲۰۱۵ | ۳،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پرادو دو در | ۲۰۱۳ | ۳،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
مرسدس بنز کلاس سی ال اس | ۲۰۱۲ | ۳،۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا لندکروزر | ۲۰۱۰ | ۴،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پورشه کاین | ۲۰۱۲ | ۴،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
کیا سورنتو | ۲۰۱۸ | ۴،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
مرسدس بنز کلاس ای | ۲۰۱۶ | ۴،۵۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو ایکس ۴ | ۲۰۱۷ | ۴،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
لکسوس ان ایکس هیبرید | ۲۰۱۷ | ۴،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
ولوو ایکس سی ۹۰ | ۲۰۱۷ | ۴،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پورشه پانامرا | ۲۰۱۲ | ۴،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۵ | ۲۰۱۷ | ۵،۴۷۵،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا لندکروزر | ۲۰۱۳ | ۶،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پورشه ماکان | ۲۰۱۷ | ۶،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
ولوو ایکس سی ۹۰ | ۲۰۱۷ | ۶،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پرادو چهار در | ۲۰۱۳ | ۶،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پورشه باکستر | ۲۰۱۷ | ۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۷ | ۲۰۱۷ | ۷،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
ولوو ایکس سی ۹۰ | ۲۰۱۷ | ۹،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
خودروهای نو گران قیمت بازار ایران
در این بخش، نام خودروهای نو گران قیمت بازار ایران را ارائه کردهایم که بالای یک میلیارد تومان قیمت دارند و در ایران مونتاژ شده یا توسط برخی شرکتها به بازار وارد شدهاند. قیمتهای ارائه شده در این جدول، مربوط به دی ماه ۱۴۰۰ و در زمان انتشار مقاله هستند.
خودروهای نو گرانقیمت بازار ایران | |||
---|---|---|---|
نام خودرو | تیپ | مدل | قیمت (تومان) |
مرسدس بنز کلاس ای | فول ۲۰۰ | ۲۰۱۷ | ۶،۷۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بورگوارد BX7 | آلتیمیت | ۲۰۱۸ | ۱،۷۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو X4 | ۲۸ فول | ۲۰۱۷ | ۵،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۱ | EXECUTIVE ۱۲۰i | ۲۰۱۸ | ۲،۴۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۱ | ۱۲۵i | ۲۰۱۸ | ۲،۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۳ | ۳۳۰i پرفورمنس | ۲۰۱۸ | ۳،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۵ | ۵۳۰i پرفکشن | ۲۰۱۸ | ۶،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۵ | ۵۳۰i ویژن اسپرت | ۲۰۱۸ | ۵،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۷ | 730li – Sensation | ۲۰۱۸ | ۹،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری ۷ | 730li – Master Class | ۲۰۱۷ | ۷،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
بیامو سری i | i8 | ۲۰۱۶ | ۱۱،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
پورشه ماکان | — | ۲۰۱۸ | ۷،۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا CHR | بنزینی دو دیفرانسیل – STYLE (استایل) | ۲۰۱۸ | ۲،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا CHR | بنزینی تک دیفرانسیل – LOUNGE (لانژ) | ۲۰۱۸ | ۲،۰۹۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا CHR | بنزینی دودیفرانسیل – LOUNGE (لانژ) | ۲۰۱۸ | ۲،۲۳۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا CHR | بنزینی تک دیفرانسیل – STYLE (استایل) | ۲۰۱۸ | ۲،۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا CHR | هیبرید LOUNGE (لانژ) | ۲۰۱۸ | ۲،۲۳۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا CHR هیبرید | STYLE (استایل) | ۲۰۱۸ | ۲،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا راو ۴ | فول عمان | ۲۰۱۸ | ۳،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا راو ۴ | فول امارات | ۲۰۱۸ | ۲،۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
تویوتا هایلوکس | دو کابین دندهای شاسی بلند | ۲۰۲۰ | ۳،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
دامای ایکس ۷ | اتوماتیک | ۲۰۱۸ | ۱،۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
دیگنیتی | اتوماتیک | ۱۴۰۰ | ۱،۱۹۵،۰۰۰،۰۰۰ |
رنو تلیسمان | E3 | ۲۰۱۸ | ۲،۰۳۰،۰۰۰،۰۰۰ |
رنو داستر | SE دو دیفرانسیل | ۲۰۱۸ | ۹۹۷،۰۰۰،۰۰۰ |
رنو کولیوس | فول | ۲۰۱۸ | ۲،۴۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ تیوولی | آرمور (armour) | ۲۰۱۸ | ۱،۱۷۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ تیوولی | مونتاژ فایتر | ۱۴۰۰ | ۱،۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ تیوولی | مونتاژ اسپشیال | ۱۴۰۰ | ۱،۳۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ تیوولی | مونتاژ سولار | ۱۴۰۰ | ۱،۰۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ تیوولی | مونتاژ سولار | ۱۳۹۹ | ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ تیوولی | مونتاژ آرمور | ۱۳۹۹ | ۹۷۵،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ رکستون | G4 | ۲۰۱۸ | ۲،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ رکستون | مونتاژ امپرور | ۱۴۰۰ | ۳،۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سانگ یانگ نیو کوراندو | پرمیوم پلاس | ۲۰۱۸ | ۱،۶۱۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سراتو سایپا | ۲۰۰۰ اتوماتیک آپشنال | ۱۳۹۸ | ۱،۰۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
سیتروئن C3 | فول (فاقد گرمکن صندلی) | ۱۳۹۸ | ۱،۰۶۰،۰۰۰،۰۰۰ |
فوتون ساوانا اتوماتیک | — | ۱۳۹۹ | ۱،۰۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
فولکس واگن پاسات | فول | ۲۰۱۸ | ۲،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
فولکس واگن تیگوان | فول | ۲۰۱۸ | ۳،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
فولکس واگن گلف GTI | فول | ۲۰۱۸ | ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
K7 | اتوماتیک کرمان موتور | ۱۴۰۰ | ۱،۴۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
کوپا T210 | فلگشیپ فیس جدید | ۱۳۹۹ | ۱،۱۱۰،۰۰۰،۰۰۰ |
کیا اپتیما هیبرید | JF | ۲۰۱۸ | ۲،۲۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
کیا اسپورتیج | فول QL – GT LINE | ۲۰۱۸ | ۲،۴۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
کیا سراتو | فول اتوماتیک پیشرانه ۲۰۰۰-YD مید فیس | ۲۰۱۸ | ۱،۵۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
کیا سورنتو | فول GT LINE – UM مید فیس | ۲۰۱۸ | ۴،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
فیدلیتی پرایم | ۵ نفره | ۱۴۰۰ | ۱،۰۷۰،۰۰۰،۰۰۰ |
فیدلیتی پرایم | ۷ نفره | ۱۴۰۰ | ۱،۰۹۵،۰۰۰،۰۰۰ |
لکسوس RX 200 | توربو لاکچری نیمه فول | ۲۰۱۸ | ۷،۰۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
لکسوس RX 200 | توربو F Sport فول | ۲۰۱۸ | ۷،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
لکسوس RX 200 | توربو لاکچری فول | ۲۰۱۸ | ۷،۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
چری تیگو ۷ | جدید IE | ۱۴۰۰ | ۱،۰۶۵،۰۰۰،۰۰۰ |
چری تیگو ۷ | جدید IE | ۱۳۹۹ | ۹۹۵،۰۰۰،۰۰۰ |
مزدا ۳ جدید | تیپ۴ | ۱۳۹۸ | ۱،۲۷۰،۰۰۰،۰۰۰ |
میتسوبیشی ASX | تیپ ۴ (فول) | ۲۰۱۸ | ۱،۶۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
میتسوبیشی اوتلندر | تیپ ۵ (۷ نفره) – فیس جدید | ۲۰۱۸ | ۲،۲۸۰،۰۰۰،۰۰۰ |
میتسوبیشی اوتلندر | تیپ ۵ (۵ نفره) – فیس جدید | ۲۰۱۸ | ۲،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
میتسوبیشی اوتلندر | هیبرید PHEV | ۲۰۱۸ | ۲،۸۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
میتسوبیشی لنسر | تیپ ۴ (فول) | ۲۰۱۸ | ۱،۱۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
مینی کوپر | ۵ در | ۲۰۱۸ | ۲،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
نیسان ایکس تریل | فول شرکتی | ۲۰۱۸ | ۲،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
نیسان جوک | پلاتینیوم شرکتی | ۲۰۱۷ | ۱،۴۳۵،۰۰۰،۰۰۰ |
هن تنگ X7 مونتاژ | — | ۱۳۹۹ | ۱،۰۷۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای آزرا | فول شرکتی (کرمان موتور) | ۲۰۱۹ | ۳،۰۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای النترا | فول وارداتی AD | ۲۰۱۸ | ۱،۵۴۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای توسان | فول دو دیفرانسیل – TL (۱ رادار) | ۲۰۱۸ | ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای سانتافه | دو دیفرانسیل فول – (GDI) DM ۲۴۰۰ | ۲۰۱۸ | ۳،۰۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای سانتافه | شرکتی کرمان موتور | ۲۰۱۷ | ۲،۴۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای سوناتا هیبرید | GLS PLUS پاکرو | ۲۰۱۸ | ۲،۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
هیوندای سوناتا هیبرید | GLS پاکرو | ۲۰۱۸ | ۲،۰۲۰،۰۰۰،۰۰۰ |
نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا خودروی گرانقیمت دیگری را میشناسید که در این فهرست وجود نداشته باشد؟ نظرات خود را با پدال در میان بگذارید.
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰ولوو ایکس سی 90 10 میلیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارد!!!!!!!
خودددددددددددددددددددددااااااااااااااااا خوووووووووووووودددددددددت ظهوووووووووووووررررررررررر کککککککککککککککککککن
ممد ژانگولر
۲۸ دی ۱۴۰۰پدال داداش شوما که انقدر زحمت میکشید پلاک ملیشو میگید
لوطفا اسامی مالکینشو هم نشر بدین لذت بیشتری ببریم 😎
M.Kkarimi
۲۸ دی ۱۴۰۰کاش سال ساخت و عکس های اصلی هر کدوم هم میذاشتن … اللخصوص اون بلک سری دلربا 😍😍😍😍 40 میلیارد که سهله بیشترم باشه این ماشین مستحقه 😍 بسه اغراق دیگه بسه 😂
ولی کاش در یک مطلب دیگه گرون ترین و قدرتمندترین خودرو های گذر موقت و… هم بذارید خیلی جالب میشه
من^_^
۲۸ دی ۱۴۰۰وای بلک سریز نگو میخوام گریه بشمممم
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰از قیمت سلطان تیگو8 اینقدر تعجب نکردید با اینکه تولید و مونتاژ داخل هست اما از قیمت یک خودروی وارداتی که تعداد کمی هم وارد شده تعجب میکنید !
با این قیمتها فقط از این نمایشگاه تا اون نمایشگاه جابجا میگردد و فکر نمیکنم در این بازار و با این قیمت دلار کسی بخرد !
اما ای کاش صاحبان و وارد کنندههای این خودروهای خاص را هم معرفی میکردید تا بدانید پشت موضوع ، موضوعهای جالبی خوابیده !
برخیها از طریق مجوزهای خاص پریزیدنت احمدینجات وارد شدند اما مجوزها فروخته شدند به چه افرادی (؟!) !
تا جایی که میدانم فراری از طریق مجوز خاص علیرضا دبیر وارد شد !
SLSها از طریق مجوزهای سردار رویانیان به بازیکنان پرسپولیسی وارد شد که بعداً گند اختلاس کلان ایشان در آمد و بعد از یه مدت آتش خبری در سکوت پنهان شد و موجها آرام گرفت مثل تمام گندهای دیگر و… !
اما تا جایی که یادم میآید کمتر از ۱۰ دستگاه شورولت کوروت C6 وارد شد پلاک ملی و پشت ویترینهای عباسآباد رُخنمایی میکردند و سپس تمام کوروتها ناپدید شدند و در حال حاضر مشخص نیست در کجا نگهداری میشوند !
این را هم بدانید برای شما دوستان عشق خودرو ، خودروهای زیادی از فراری و لامبورگینی و کروتهای مختلف تا حتی SLR مکلارن به کشور قاچاقی وارد شدند و نه برای تردد در جادهها ، بلکه برای نگهداری در پارکینگ همین خانههای سطح شهر که از کنارشان عبور میکنید اما حتی فکرش هم نمیکنید که در پشت این دیوارها چه اعجوبههایی خوابیده و فقط خود افراد خانوادهها میدانند و صفر کیلومتر نگهداری میشوند مثل مجسمه و تابلوهای نقاشی یک کلکسیونر !
که البته برخیها لو رفته و گرفته شدهاند اما تعدادشان بسیار زیاد هست و البته بهتره بدانید بوگاتی هم وجود دارد اما هیچکسی از محل نگهداری آنها خبردار نیست و قرار هم نیست کسی با خبر شود !
اونهایی که باید بدانند ، میدانند من چه میگویم و اینها حتی خرید و فروش هم میشوند اما بدون رد و بدل کردن پول و مالکان این دسته خودروها بسیار بانفوذ هستند و البته برخی هم خلافکارهای کلان که کسی جرئت طرف شدن باهاشون را نداره چون عواقب سنگینی دارد !
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰داداش اون که کلا جای خود داره
اونو دیدم رفتم جهنم و برگشتم
MR.JD
۲۹ دی ۱۴۰۰حالا که اینطور شد منم براتون از قیمت مازراتی کواتروپورته بگم !
20 میلیارد تومن ! بلی بلی بیست میلیارد تومن
آگهی اش را همین زیر گذاشتم علاقه داشتید میتوانید دیدن کنید
https://bama.ir/car/detail-p9eb7a3y-maserati-quattroporte-s-2014
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰اقای JD
واقعن می ارزه ولی گررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررووووووووووووووووووووووووووووووووننننننننننننننننننننننننه
Muty
۱ بهمن ۱۴۰۰البته بهتره بدانید بوگاتی هم وجود دارد اما هیچکسی از محل نگهداری آنها خبردار نیست و قرار هم نیست کسی با خبر شود !!!!
بوگاتی هست !
هیچکسی هم خبرنداره ؟!! پس چطور تو خبر داری ؟
نِوید از دست تو…
#دایی_جان_ناپلئون
Avan
۲۹ دی ۱۴۰۰اگر اشتباه نکنم مجوز ورود فراری را حمید سوریان بعد از قهرمانی المپیک از احمدی نژاد گرفت و سودی حسابی به جیب زد.
FIRD
۱۳ بهمن ۱۴۰۰چون کامت اولی روت ریپ زدم تا کامنتم دیده بشه
پدال جان
یادت رفت
بنز جی کلاس و لامبورگینی اوروس
یا اعودی ار هشت رو بگید
این ماشینا همش تو تهران پره
و اکثرشونم مال اقا زاده هاس مخصوصا جی کلاس
Sezar
۲۷ دی ۱۴۰۱سلام . ماشین خیلی قیمتش بالاس پراید ۳۰۰ میلون من جوانم تورو خدا ارزون کنین بابا.
محمد امین
۲۸ دی ۱۴۰۰ممنون از آقای اسلامی
بی شک خاص تریم خودروی ایران همین ۴۵۸ هست
Silent
۲۸ دی ۱۴۰۰ولوو XC90 2017 با وجود نمایندگی و قطعات فابریک 25 تا 30 هزار دلار قیمت می خوره!
بعد زدین 9 میلیااااار قیمت؟! می شه 340 هزااااااار دلار
فراری و لامبورگی اینجا این قیمت نیست :)))
همین قیمت چرند می زنه به همه چیز چون ماشین اولین کالای اقتصادی هست که قیمتش برا همه قابل فهم هست.
BENZ
۲۸ دی ۱۴۰۰بین همشون فقط فراری
Saipa
۲۸ دی ۱۴۰۰گروه خودروسازی سایپا در اقدامی جهادی تامین لنت ترمز گروه صنعای تسلا را بر عهده خواهد گرفت.
روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا
بچه مشهد
۲۸ دی ۱۴۰۰الآن این جوک بود یا واقعیت
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۸ دی ۱۴۰۰دست شما درد نکنه خدا خیرت بده
TOM KRISTENSEN
۲۸ دی ۱۴۰۰بیا از قالپاقای سایپا و پلتفرماش تعریف کن یکم بخندیم(بی شوخی)
علی
۲ بهمن ۱۴۰۰اره اینطوری تسلا ها ترمز دار میشن !!
چه قدر خوببببب
تسلا میخری همراهش ترمزه پرایده از همونا که تو تبلیغ پراید در عراق خیلی قوی عمل کرد!!
Hami.R
۲۸ دی ۱۴۰۰دنا 530 میلیون!!!؟؟؟ .یعنی اصلاً نمیدونه آدم چی بگه .دزدی .چپاول .دروغ. فساد ……
سهند
۲۸ دی ۱۴۰۰سلام دوستان به نظر شما بهترین ماشین برای خرید در رنج ۲ میلیارد و یا بیشتر برای مدل صفر (حداکثر ۲.۴) چیست؟
نظر من روی سوناتا ۲۰۱۸ هیبرید تیپ ۳ GLS+ است اگر گزینه بهتری میدانید بگید.
Nima
۲۸ دی ۱۴۰۰من خودم ایکس تریل ۲۰۱۸ رو میپسندم.
Arman
۲۸ دی ۱۴۰۰سوناتا هیبرید گزینه خیلی خوبیه،گلف هم فکر کنم همین حدودا باشه قیمتش که اونم عالیه اما خب شاید یکم هزینه نگهداریش و قطعاتش بیشتر از سوناتا باشه
من خودم زیر دو میلیارد اپتیما جی تی لاین رو انتخاب میکنم
Mahdi
۲۸ دی ۱۴۰۰ادم طراحی مازراتی گرن کابریو رو می بینه از خود بی خود میشه انقدر که خوبه
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۸ دی ۱۴۰۰قیمت 458 که داخل ایران هست فکر کنم از لافراری داخل آمریکا بیشتر باشه
محمد امین
۲۸ دی ۱۴۰۰نه دیگه لافراری یکمی گرون میشه
نمیدونم این ۴۵۸ چند قیمت گزاری شده ، ولی لافراری تر تمیز کم کارکرد حدود ۲۵۰ ملیارد تومن به پول ایران میشه و گاها تا ۱۰ ملیون دلار هم فروخته شده
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۸ دی ۱۴۰۰منظورم نسخه پایه موقع معرفی بود
اگه اشتباه نکنم سال معرفی قیمتش 1.6 میلیون دلار بود
پارسا
۳۰ دی ۱۴۰۰ارزون تره نسخه پایه
Al pachino
۲۸ دی ۱۴۰۰چرا اجازه به واردات خودرو ها با احتراق بیش از ۲۵۰۰cc رو نمیدن؟
شاهین
۲۸ دی ۱۴۰۰شما بگو چرا اصن واردات خودرو های خارجی ممنوعه …
در کل جوابش سادس. آشغالای خودشون رو با همین قیمت های نجومی بندازن به مردم همیشه در صف
https://www.instagram.com/tv/CYzAGgrqe2F/?utm_source=ig_web_copy_link
اینم حتما ببینید. البته یاسین میخونن در گوش مردم وگرنه منظوری ندارن
میثم
۲۸ دی ۱۴۰۰پرادو 4 در 2013 با ولوو XC90 2017 یه قیمتن
ARMAN
۲۸ دی ۱۴۰۰فراری از همشون بی نقص تره ولی SLS فاینال ادیشن از همشون خاص تره چون تولید محدوده
مازراتی ام سی استرادالو هم می تونست بیاره چون فقط 4 تا از پلاک ملی هست
iman
۲۸ دی ۱۴۰۰این مقاله رو خوندم با اینکه برام تازگی نداشت با گریه خندیدم
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۸ دی ۱۴۰۰پولدار همیشه هست!
بیشتر افرادی که این ماشینا رو دارن یا آقا زاده هستن یا نزدیک به….
چون من میدونم که به یه فرد عادی اجازه اینچنین پیشرفتی داده نمیشه….
ولی… بگذریم…. تو هیچ جای دنیا عدالت نیست ایران دومی باشه….
ولی ولوو ایک سی نود ۹ میلیارد
وات د ف.اک😐
آی هشت ۱۱ میلیارد؟:/ چند وقت پیش من قیمت گرفتم ۱۰ میلیارد بود… دو سه ماه گذشت ۱میلیارد اومد روش؟😐😐 ماشالله
فراری ۴۵۸…. چقدر این ماشین خاصه….
ولی تنذ ماجرا اینجاست که ۵ نفره اوتلندر از ۷ نفره بیشتره😂😂
مغز آدم سوت میکشه این قیمتا رو میبینه…
بین وطنی ها هم بزرگوار دنا توربو ۵۳۰ میلیون
چه کردید با ما… سرکوب، گرونی…
Sina10
۲۸ دی ۱۴۰۰یعتی قیمت گذاری هاشون مرگباره
ماشینای این لیست ۹۰ درصدشون برا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ و حتی مدلای ۲۰۱۳ هست ولی دو تا پنج برابر ، قیمت نسخه ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ اشون گرون ترن😂
میگن فراری و پورشه رو ماشیناشون پول اضافی میگیرن ، اینو ببینید
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۸ دی ۱۴۰۰بله دیگه
امروزم گفتن واردات گوشی لوکس ممنوع! اولش فکر کردم میگه گوشی های ۱۵۰۰ دلاری چه دیدم گفته ۶۰۰ دلار😐 حالا میخواید این قیمتا سمی و مرگبار نباشه؟
1123
۲۸ دی ۱۴۰۰بنظرم میشد در مورد کانتینتال و 911 از تصاویر بهتر استفاده بشه
چون برای بنتلی تصویر یک نسل بعد رو قرار دادید و برای 911 یک نسل قبل
Farzad
۲۸ دی ۱۴۰۰همونطور که میدونید بدجوری به قهقرا رفتیم .
در بحث بازار خودرو ، حتی عراق و افغانستان هم صد پله بالاتر از ما هستن .
Sina10
۲۸ دی ۱۴۰۰هایما اس ۷ ، شده ۹ میلیارد تومن!!!!!!!
مطمئنید درست نوشتین ، فکر کنم ۹۰۰ میلیون باشه
باموi8 ، شده ۱۱ میلیارد؟
معادل ۳۶۰ هزار دلار !!!!! با دلار ۳۰ هزار تومنی مثلا حساب بشه
بامو اینو با قیمت یک سوم میفروخت و هیچ کسی اونجا نمیخرید ، تولیدشو متوقف کردن ، الان تو ایران سه برابر اونجا قیمت گذاری کردن!
خود هیوندای بفهمه تو ایران سانتافه ۲۰۱۸ ( نه ۲۰۲۲ ) رو با ۳ میلیارد تومن قیمت دادن ، از تعجب ، یه هفته تمام کارخونه هاشو تعطیل میکنه!
با دلار ۳۰ هزار تومنی میشه معادل ۱۰۰ هزار دلار !
سانگ یانگ رکستون ۳ و نیم میلیارد!! معادل ۱۱۶ هزار دلار! ای از شرکت نیمه ورشکسته سانگ یانگ!؟
باچه رویی لکسوس RX 200 مدل ۲۰۱۸ یعنی ۴ سال پیش رو ۷ میلیارد معادل ۲۳۳ هزار دلار میفروشن
ولوو XC90 معادل ۹ میلیارد تومن یا ۳۰۰ هزار دلار!
فقط اونی که SLS رو ۴۰ میلیارد تومن قیمت گذاری کرده ، معادل ۱ میلیون دلار و ۳۰۰ هزار دلار ، اگه دلار رو ۳۰ هزار تومن بگیریم! اگه این قیمت برا ۵ یا ۶ سال پیش باشه که احتمالا هست
با دلار ۴ هزار تومنی میشه ۱۰ میلیون دلار….
در حالی که بنز ۲۷۵ هزار دلار اینو قیمت گذاری کرده بود
۳۶ برابر بیشتر ، یعنی ۳۶ تا بخر ، یکی ببر😂 ، یعنی یارو رو هر کدون ۳۵تا SLS بلک سریز سود داره!
ماکان
۲۸ دی ۱۴۰۰سلام . من از بین همه این مواردی که در این مقاله هست ، بیشتر از همه بی ام و سری 7 را خیلی دوست دارم .
ADNAN PM
۲۸ دی ۱۴۰۰بنز s500 قدیمه گذاشته که، سایت پدال کمی بیشتر تحقیق کن
توی خوزستان مرسدس بنز s650 میباخ 2019 دو رنگه داره جولان میده، میباخ بنز دیگه آخرین کلاس اشرافی گری تو ماشین ها هستش
genius
۲۸ دی ۱۴۰۰پول یه ب ام و ۵۳۰ تو سال۱۳۹۶ بلطف درایت و قدرت مدیریت و راهبری آقایون الآن میشه یه چری تیگو۶!!
Porsche 911
۲۸ دی ۱۴۰۰مطلب خوبی بود اما به شدت طولانی و خسته کننده و واقعا حوصله سر بر اگه میشه فقط خودرو های خارجی وارد شده رو بزارین و کاری به آشغالای تولید داخل نداشته باشین اینطور سطح سایت پایین میاد
mm-yarlou
۲۸ دی ۱۴۰۰من یک فورد ماستنگ با پلاک ملی دیدم فکر میکنم اونم میتونست تو این لیست درجه۱ باشه
علی
۲ بهمن ۱۴۰۰انقد از این آمریکایی های پلاک ملی هست که نگو فقط کم است
شاهین
۲۸ دی ۱۴۰۰پس اونتادور پلاک منطقه ازاد چی؟
فکر کنم اون بیشتر از همه ارزش داشته باشه
حسین
۲۸ دی ۱۴۰۰گرانترین خودرو ایران اون فراری نیست ، از خودرو های داخل موزه که بگذریم میرسیم به یک بنز شخصی سفید با درب های گالوانیک!
sl300
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰دقیقا
Hamidreza
۲۹ دی ۱۴۰۰ببخشید فراری کروک نیست کوپه هست ولی یه کروک هم هست تو تبریز که ارس پلاک هست و یه کروک بدون پلاک هم تهران تو بالا شهر خوابیده
Navid_A.J
۲۹ دی ۱۴۰۰دو ساله نیستم، اپیلاسیون شدم با دیدن این قیمت ها
حسین
۲۹ دی ۱۴۰۰حالا ک نیسی بدون :
عرضه نیست و دلالی در این بخش زیاد شده! از طرف پول نقد سرگردان زیاد شده .
انحصار هم فساد و بی کیفیتی اورده .
مردم معمولی بخاطر گران شدن قطعات یدکی حتی اگر خودرو خوب دارند ، یک پراید میخرند برای عبور و مرور و این باعث گرانی بیشتر شده!
تنها راه حل هم عرضه خودرو های دست دوم خارجی بدون گمرک و مالیات و … است .
Reza
۲۹ خرداد ۱۴۰۳آدم مگر دیوانه شدهه فراری قدیمی داخل ایران بخرهه با این قیمتش میتونی داخل خارج بوگاتی شیرون سوار بشی ههههههه