چشم اندازهفته نامه

گران‌ترین خودروهای تولید 2024، از فراری F80 تا رولزرویس دراپ‌تیل

سال ۲۰۲۴ سال جذابی برای علاقه‌مندان به خودرو بود زیرا بسیاری از سازندگان مشهور سوپراسپرت، مدل‌های جدید و نفس‌گیری را معرفی کردند؛ اما همان‌طور که انتظار می‌رود، خودروهای این‌چنینی اصلاً ارزان نیستند و ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با گران‌ترین خودروهایی که طی سال گذشته معرفی شدند آشنا شویم.

همچنین بخوانید: خودروهای ۱۰۰۰ اسب بخار که در سال ۲۰۲۴ معرفی شدند، از کوروت تا بوگاتی

۱۰-مک‌لارن W1

قیمت: ۲.۱ میلیون دلار

مدت زیادی از خاتمهٔ تولید P1 می‌گذرد و مک‌لارن بالاخره جانشین آن را با نام W1 رونمایی کرد. این نام از قهرمانی جهان (World Championship) مک‌لارن گرفته شده که اولین بار در سال ۱۹۷۴ به دست آمد و در سال ۲۰۲۴ نیز تکرار شد. W1 در قبال قیمت بیش از ۲ میلیون دلاری خود، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای مثل پیشرانهٔ V8 توئین توربوی جدید هیبریدی با نزدیک به ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت، سیستم تعلیق برگرفته از فرمول یک، وزن خشک ۱۳۹۹ کیلوگرم و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ارائه می‌کند. این‌ها همهٔ چیزهایی هستند که ما از نسل جدید هایپرکار مک‌لارن می‌خواستیم.

۹-برتونه GB110

قیمت: ۲.۱ میلیون دلار

شرکت طراحی افسانه‌ای برتونه پس از مدت‌ها بی‌خبری، در سال ۲۰۲۴ هایپرکار GB100 را معرفی کرد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 توئین توربو با بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. GB110 همچنین ظرف تنها ۱۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طراحی این ماشین ترکیبی از عناصر دههٔ ۵۰ تا ۷۰ و ادای احترام به سوپرکارهای اخیر لامبورگینی و مک‌لارن است. همچنین به گفتهٔ برتونه، GB110 اولین سوپرکاری خواهد بود که می‌تواند با سوخت حاصل از زباله‌های پلاستیکی کار کند. از این ماشین تنها ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد.

۸-بنتلی بتور کانورتیبل

قیمت: ۲.۳ میلیون دلار

اینکه نیروگاه منحصربه‌فرد W12 بنتلی کنار گذاشته شده هنوز هم دردناک است. این موتور فوق‌العاده طی دو دههٔ گذشته زیر کاپوت تمام محصولات بنتلی قرار گرفت که آخرین آن‌ها مدل ویژه و تولید محدود بتور بود. این خودرو که در دو نسخهٔ کوپه و کانورتیبل ساخته شد، به قوی‌ترین نسخهٔ موتور W12 مجهز است که به لطف توربوشارژرها و اینترکولرهای ارتقاءیافته، ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و بتور را به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. البته خریداران کمی بتور را به چنین سرعتی می‌رسانند و بیشتر از راحتی و جلب‌توجه آن در جاهایی مثل پبل بیچ و موناکو لذت خواهند برد.

۷-آستون‌مارتین والیانت

قیمت: ۲.۵ میلیون دلار

والیانت جدیدترین سوپراسپرت ویژه و تولید محدود آستون‌مارتین است که بر اساس مدل والور و به درخواست فرناندو آلونسو، رانندهٔ تیم فرمول یک آستون‌مارتین ساخته شده است. والیانت با کیت بدنهٔ اغراق‌آمیز و بال بزرگی در عقب، بسیار تهاجمی‌تر از والور به نظر می‌رسد. زیر کاپوت والیانت هم نسخه‌ای قدرتمند از پیشرانهٔ V12 توئین توربوی آستون‌مارتین قرار گرفته است که ۷۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است که مکانیسم و اتصالاتی قابل‌مشاهده دارد. آستون هیچ عددی در مورد پرفورمنس این خودرو منتشر نکرده است ولی میدانیم که تنها ۳۸ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

۶-هنسی ونوم F5-M

قیمت: ۲.۶۵ میلیون دلار

F5 به‌عنوان اولین هایپرکاری که به‌طور کامل توسط خود هنسی ساخته شده و برخلاف مدل قبلی از شاسی لوتوس استفاده نمی‌کند، تاکنون در نسخه‌های مختلفی معرفی شده که جدیدترین آن‌ها F5-M نام دارد. ویژگی منحصربه‌فرد این نسخه، استفاده از گیربکس دستی برای انتقال نیروی عظیم بیش از ۱۸۰۰ اسب بخاری پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو است. معمولاً انتقال چنین نیروی عظیمی به گیربکس‌های اتوماتیک قدرتمند و پیشرفته واگذار می‌شود ولی هنسی مصمم بود تا هایپرکاری با گیربکس دستی تولید کند. بدین منظور، هنسی از شرکت ایتالیایی CIMA کمک گرفته است که در این زمینه تخصص دارد. از ونوم F5-M تنها ۱۲ دستگاه ساخته می‌شود.

۵-فراری F80

قیمت: ۳.۱ میلیون دلار

در سال ۲۰۲۴ سرانجام توانستیم جانشین لافراری افسانه‌ای را ببینیم. ساخت جانشینی مناسب برای افسانه‌هایی مثل لافراری و انزو هرگز کار آسانی نیست ولی اگر تنها یک شرکت باشد که بتواند از پس این کار برآید، فراری است. نتیجهٔ تلاش‌های مردان مارانلو، هایپرکاری با ظاهر تهاجمی و دماغه‌ای شبیه به دودیچی چیلیندری است که حس مکیده شدن به زمین را به بیننده می‌دهد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۱۵ ثانیه هم یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه F80 است. البته نمی‌توان انکار کرد که موتور V6 جدید این خودرو هیجان و جذابیت پیشرانهٔ V12 هایپرکارهای پیشین فراری را ندارد.

۴-پاگانی یوتوپیا رودستر

قیمت: ۳.۳ میلیون دلار

تمام خودروهایی که پاگانی تولید می‌کند یک اثر هنری هستند و یوتوپیا رودستر هم از این قاعده مستثنی نیست. به لطف ترفندهای کاهش وزن، وزن ۱۲۸۰ کیلوگرمی این یوتوپیا رودستر با نسخهٔ کوپه یکسان است. برای زمانی که هوا بارانی می‌شود نیز می‌توان از سقف فلزی جمع شونده استفاده کرد یا سراغ سقف پارچه‌ای رفت که در چمدانی در داخل خودرو برای مواقع اضطراری تعبیه شده است. در سینهٔ این خودرو همان نیروگاه V12 توئین توربوی یوتوپیا کوپه قرار گرفته است که در اینجا هم همان ۸۶۴ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند. برای انتقال این نیرو هم گیربکس‌های دستی یا اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود.

۳-بوگاتی توربیون

قیمت: ۴.۶ میلیون دلار

توربیون جدیدترین شاهکار بوگاتی است که این بار زیر نظر ریمک توسعه پیدا کرده است. بااین‌حال، شرکت کروات بجای استفاده از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی، تصمیم گرفت همچنان به پیشرانهٔ بنزینی باشکوه ۱۶ سیلندری که بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت بوگاتی است وفادار بماند. البته این یک موتور کاملاً جدید V16 است که جایگزین W16 قبلی شده و با سه موتور الکتریکی همراهی می‌شود. به گفتهٔ بوگاتی، این هایپرکار جدید با وجود قدرت دیوانه‌وار ۱۸۰۰ اسب بخاری، قابل‌استفاده‌تر از شیرون خواهد بود. نشستن روی صندلی رانندهٔ توربیون و خیره شدن به آمپرهای مسحورکنندهٔ آن، تجربه‌ای است که برای بسیاری از ثروتمندان جهان ارزش پرداخت ۴.۶ میلیون دلار را خواهد داشت.

۲-ردبول RB17

قیمت: ۶.۵ میلیون دلار

در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ شاهد معرفی یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای سال بودیم. RB17، جدیدترین دست‌پروردهٔ طراح افسانه‌ای فرمول یک، آدریان نیوی، یک هایپرکار مخصوص پیست است که فقط در ۵۰ دستگاه ساخته می‌شود. RB17 در عین الهام گرفتن از موتوراسپرت، از ویژگی‌هایی مثل باله‌های جانبی انعطاف‌پذیر و دیفیوزر دوتایی هم بهره می‌برد که در فرمول یک ممنوع شده‌اند. RB17 که تنها ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارد، از یک پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی ساخت کاسورث با ردلاین ماورایی ۱۵ هزار rpm استفاده می‌کند که با همراهی یک موتور الکتریکی، ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها اما هرگز ارزان به دست نمی‌آیند و RB17 با قیمت حدود ۶.۵ میلیون دلار، یکی از گران‌ترین هایپرکارهای تاریخ محسوب می‌شود.

۱-رولزرویس آرکادیا دراپ‌تیل

قیمت: ۳۱ میلیون دلار

و سرانجام به گران‌ترین خودروی سال ۲۰۲۴ رسیدیم که حتی از مجموع قیمت تمام خودروهای قبلی این لیست هم گران‌تر است! حتی تصور پرداخت ۳۱ میلیون دلار برای خرید یک خودرو هم دشوار خواهد بود وقتی می‌توان با همین رقم، ۹ خودروی بسیار خاص و منحصربه‌فرد خرید. بااین‌حال، آرکادیا دراپ‌تیل هرگز یک رولزرویس معمولی نیست. چوب‌کاری کابین این خودرو ۸ هزار ساعت زمان برده است و صفحهٔ ساعت روی داشبورد پیچیده‌ترین صفحه‌ای است که تاکنون برای یک رولزرویس ساخته شده است. طراحی این صفحهٔ ساعت به‌تنهایی دو سال طول کشیده و نصب آن در جای خود پنج ماه زمان برده است. این ویژگی در کنار قطعات بی‌شمار دست‌ساز دیگر، قیمت باورنکردنی دراپ‌تیل را کمی قابل‌درک‌تر می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲ رای
منبع
Carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. BlackWing

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1342 ديدگاه)

    هرکار کنن بازم پرداخت ۳۰ میلیون دلار واسه یه ماشین هیچ توجیحی نداره

    البته این ماشین حکم سرمایه گذاری بلند مدت رو داره و کسی که میخره بعید میدونم ۵۰۰ کیلومتر هم باهاش راه بره

    موافقم 37
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      اگه خودرویی برای عرضه عمومی بود و این قیمت روش گذاشته شده بود _ صرفنظر از حق یا ناحق بودن _ اونوقت بیشتر مناسب سرمایه‌گذاری بلند مدت می‌شد اما این به سفارش یک شخص خاص ساخته شده و یه جورایی خصوصی محسوب میشه و به نظرم با این شرایط خیلی نمیشه روی فروش بالاترش در سال‌های بعد حساب کرد.
      اما در هر صورت اینها برای پرداخت کننده ۳۰ میلیون دلار ابدا مهم نیست

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. net

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3507 ديدگاه)

        ماشین های لوکس و گران قیمت این پست در اتش سوزی کالیفرنیا دارند می سوزند 😔حیف این ماشین های لوکس و خانه های لوکس کالیفرنیا

        موافقم 7
        مخالفم 7
      2. مازیار

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1065 ديدگاه)

        و نکته اینکه تمام مدلها با مشخصات پیشرانه معرفی شدن بجز رولزرویس

        1. امیر دهقان

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (755 ديدگاه)

          چون هیچ تفاوتی با فانتوم و گوست و کالینان نداره!!

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1065 ديدگاه)

          منظورم اون نبود آقای دهقان
          میخواستم بگم رولزرویس توی لیست تنها مدلی هست که مشخصات فنیش مهم نیست

    2. Sina

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      سال ۲۰۴۰ رولز رویس با کارکرد ۳۴ متر اونم از کفی سوار و پیاده شده به فرض تو موناکو به یه عرب یا آمریکایی تو مزایده به قیمت ۶۹ میلیون دلار فرونشانده شد.
      چرا یه ماشین بخاطر ساعتش باید انقد زمان صرف بکنن؟
      چون به قول دوستمون هیچ وقت ازش لذت سواری رو نمی‌برن با این قیمت سر به فلکش

      موافقم 6
      مخالفم 3
    3. ممد ژانگولر

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4251 ديدگاه)

      آینده خودروهای لوکس خیلی تاریکه خودشون هم فهمیدن .
      من خودم دوسشون دارم ولی تو خودروی ارزون و پر امکانات حس بهتری دارم . الخصوص برقی باشه یا اینکه اگر میخواد سوخت فسیلی باشه انجینهای دوج عالین و حس غرور میده

    4. nikan

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      پتانسیل گرون ترین ماشین تاریخ شدنو داره که الان دست مرسدس 300slr که آخرین بار ۱۵۰‌ ملیون دلار معامله شده
      این رولز رویس با این قیمت عجیب غریبی که داره و تک ساخت بودنش شاید سی چهل سال دیگه با همچین قیمتی بخرنش بعید نیست
      البته از اونجایی که تا اون موقع احتمالا ماشینا برقی بشن شاید شاهکارایی مثل ۳۰۰slr خیلی گرون تر فروخته بشن
      نمیدونم آینده معلوم نیست

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. BlackWing

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1342 ديدگاه)

        به احتمال خیلی زیاد تا همین ۱۰ سال بعد دو برابر قیمت امروزش جابجا بشه !

    5. Nismo

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1636 ديدگاه)

      فقط بوگاتی ارزش بهای پرداختنی رو داره بقیه الکی گرونن

      موافقم 4
      مخالفم 8
  2. Yaghoob

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (352 ديدگاه)

    پاگانی و آستون مارتین واقعا چشم نوازند.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  3. آریا

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    جالب ترین بخش معرفی این ماشین ها اینه که قبل از اینکه پرده برداری کنند همه‌شو قبلش فروختن مثل بوگاتی توربیون و فراری F80 😂

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. Amir Machine

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1314 ديدگاه)

    این خودروسازها هم دیگه راه دوشیدن پولدارها رو پیدا کردن
    31 میلیون برای چوبکاری داخلی و صفحه ساعت…!

    موافقم 14
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2871 ديدگاه)

      تا وقتی خودتون تشریف نبرین و فرایند طراحی و ساخت رو نبینید،نمیتونید ادعا کنید که رولز رویس داره دروغ میگه بابت ساعت کاری ساخت و…
      در کنار این هم،این محصول به سفارش یک نفر ساخته شده و اون شخص کاملا آگاه بوده که چی داره سفارش میده.
      من نمیدونم چرا فکر میکنیم همه ی پولدارا خنگ هستن و فقط ماها خیلی دانا هستیم که میدونیم چه محصولی چقدر ارزش داره.
      99 درصد کاربرایی که ایراد میگیرن اگه یک چوب بهشون بدن ظرف یک هفته نمیتونن یک شکل درست بهش بدن.

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. Amir Machine

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1314 ديدگاه)

        من نمیگم رولزرویس دروغ میگه
        میگم هرچی هم که باشه ارزش چنین رقمی رو نداره
        چه تکنولوژی جدیدی تو این ماشین به کار رفته؟
        موتور همون موتور فانتوم، گیربکس همون، پلتفرم همون، سیستم تعلیق همون
        با چوبکاری و صفحه ساعت، فانتوم حداکثر یک میلیونی رو داره 30 میلیون گرون‌تر فرو میکنه!
        حالا اینکه یکی اونقدر پول داره که نمیدونه باهاش چکار کنه و اینطوری خرجش میکنه بحثش جداس ولی با هر متر و معیاری که بسنجیم این ماشین اصلاً ارزش همچین رقمی رو نداره

    2. Bmw

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (680 ديدگاه)

      باهات موافقم کوروت با موتور LT136 از اینا بهتره 😁

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. Amir Machine

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1314 ديدگاه)

        نه اشتباه میکنی
        وانت حمل پهن بنز از همشون بهتره

        موافقم 4
        مخالفم 3
      2. Taha Ayoobi

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4959 ديدگاه)

        بی‌ام‌و،

        فقط نیتروفورازون چاره کاره

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Bmw

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (680 ديدگاه)

          داداش تو زدی راضی بودی ؟ اگه راضی بودی به علی نوا و امیر ماشینم بده بزنن 😂

  5. سبحان

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (324 ديدگاه)

    جمع قیمت کل ماشین های لیستت به غیر دراپتیل میشه 29 میلیون
    بعد خود دراپتیل قیمتش 31 میلیون هستش
    از رولزرویس بپرسن چقدر روی این ماشین سود کردی میگه 30.500 سود کردم
    همینقدر مسخره

    موافقم 2
    مخالفم 3
  6. JDM سابق

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (820 ديدگاه)

    پدال جان خبر قیمت رسمی کوروت ZR1 رو بذار
    خیلی جالبه

  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1618 ديدگاه)

    والیانت و بتور چقدر زیبان

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. JDM سابق

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (820 ديدگاه)

    جدیداً هم مد شده هر کمپانی ای هایپرکار رونمایی میکنه پول خون پدرشو به عنوان تگ قیمتی رو شیشه اش میچسبونه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. nikan

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    به نظرم حتی ۵۰۰ هزار دلارم کل هزینه ساخت اون رولز رویس نشده
    پلتفرم که همون گوسته دارن پول چوب کاری و صفحه کیلومتر میگیرن فقط
    ردبول و پاگانی و بوگاتی رو واقعا عاشقشونم یکی از یکی بهتر
    ولی هیچ پاگانی زوندا نمیشه
    هیچ بوگاتی شیرون نمیشه

  10. Aj23

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    موتور هایی که کاسورث طراحی میکنه فوق العاده هستن!🫠

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. JaMsHiD-B

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3112 ديدگاه)

    موقعی برندینگ داشته باشی ، میتونی حتی ساعت آنالوگ قدیمی خودت که دوتا حرف که توی دو سال ساخته شده و توی پنج ماه نصب شده بهش اضافه شده بکنی تو پاچه مردم

  12. Taha Ayoobi

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4959 ديدگاه)

    انتخابم هنسی

    آدم توضیحات رولزرویس رو میخونه قهقه میزنه😂
    یعنی چجوری فرو میکنن لامصبا
    8000 ساعت معادل 333 روزه😂
    با پولی که خریدار واریز کرده 10 ماه میرن تو جزیره های دنیا می‌گردن و اینا بعد که برگشتن تو 1 ماه میان میچسبونن😂

    موافقم 4
    مخالفم 11
    1. مازیار

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1065 ديدگاه)

      راجت‌ترین کارو میکنی … قهقهه
      البته میشه پیگیری کرد و جویا شد که چرا پروسه اینقدر طولانیه
      اما یه حرکتی می‌طلبه و قهقهه خیلی راحت‌تره. خصوصا اگه از طرف مقابل باشه که بیشتر می‌چسبه

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2871 ديدگاه)

        نکته ی خنده دارش اینه که این دوستمون که داره زیادی میخنده،اگر قسمتی از لباسش یک پ ا ر گ ی کوچک اتفاق بیوفته از دوختنش به طور کلی عاجزه!!
        برای کسی یا کسایی که به کوروت xp64 که ته افتخارش این بوده که تونسته تو مسابقات حضور پیدا کنه میگن __جواهر__ انتظار نداشته باش کامنت منطقی بزارن.
        الان ته نگرانیش اینه که چرا اون فرد ثروتمند 31 میلیون بابت این داده!!
        ..
        گاهی وقتا این کامنتا رو میبینم((که تعدادشون هم کم نیست)) با خودم میگم شاید واقعا داریم تو ماتریکس زندگی میکنیم!

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1314 ديدگاه)

          قرار نیست همه آدما حتماً همه فنی رو بلد باشن تا بتونن در رابطه باهاش اظهارنظر کنن
          هیچکس نیست که هم خیاطی، هم چوبکاری، هم صنعتگری، هم معلمی، هم مهندسی، هم … رو بلد باشه ولی همه در اظهارنظر آزادن
          بحث اینجا سر اینه که قیمت این رولزرویس هرچقدر هم که کار برده باشه منطقی نیست، حالا اینکه من چوبکاری و دوخت چرم بلند نیستم دلیل میشه که نتونم قیمتی که بنظرم عقلانی و منطقی بنظر نمیرسه رو بیان کنم؟

          خود شماهایی که برای موتور کوروت کپی کپی راه میندازین، اگه تسمه دینام ماشینتون پاره بشه بلدین درستش کنین؟ پس چرا در مورد موتور کوروت اظهارنظر میکنین؟

          دیگه طرفداری و تعصب هم یه حدی داره دوست من، از اون که رد بشه تبدیل به ماست مالی با بهانه‌های مختلف میشه

          موافقم 6
          مخالفم 6
        2. مازیار

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1065 ديدگاه)

          الیته که همه در اظهار نظر آزادن
          همینطور در جواب به اون اظهار نظر
          و همه چی برمیگرده به نوع اون نظر و جواب
          به نظر شما اینکه عوامل فنی میرن عشق و حال بعد میان یک ماهه همه رو “میچسبونن” این جواب رو نمی‌طلبه؟
          می‌چسبونن!!

          و اینکه ((طرفداری و تعصب هم یه حدی داره دوست من، از اون که رد بشه تبدیل به ماست مالی با بهانه‌های مختلف میشه)) واقعا امثال دانیال واجب‌تر از بقیه برای یادآوری هستن؟؟
          واقعا اون چند نفر که گند کار رو درآوردن نمی‌بینید؟ یا چون از قضا امریکایی فن هستن نمی‌بینید!

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. Taha Ayoobi

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4959 ديدگاه)

          یعنی مازیار واقعا نمیتونی تشخیص بدی من دارم تیکه میندازم؟
          شبیه اون موقعیت ها شده که یه جوک تعریف میکنی بعد یه نفر نمی‌فهمه، حالا بیا توضیح بده براش.
          اگه واقعا دنبال متعصب هستی بهتره تو اروپایی فن ها بچرخی، چیزای خوب پیدا میکنی.
          هر چیز که در جستن آنی، آنی

          موافقم 1
          مخالفم 2
        4. Amir Machine

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1314 ديدگاه)

          مازیار دوست من
          برای چندمین بار، هرچی در مورد اون چند نفر میگی درست ولی از هر 10 تا نگاهی که به این سمت میندازی، یه نگاه هم به اون سمت بنداز
          تو همین مطلب که اصلاً هیچ ارتباطی به کوروت نداره و کسی از اون چند نفر هم چیزی نگفته، برو ببین زیر کامنت من اون بالا کی دوباره بحث کوروت و موتورشو وسط کشیده
          حالا فقط آمریکایی فن‌ها گند کار رو درآوردن؟ یا شما هم اونایی که از قضا اروپایی فن هستن رو نمیخوای ببینی؟

        5. مازیار

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1065 ديدگاه)

          بسیارخوب امیرجان
          بهتره خیلی بهش نپردازیم

          و راجع به مقوله قیمت‌های کذایی و مقایسه اون با دم دستی‌ها چه خوش گفت شیخ اجل

          خاک مشرق شنیده‌ام که کنند
          به چهل سال کاسه‌ای چینی
          صد به روزی کنند در مردشت
          لاجرم قیمتش همی‌بینی

      2. Taha Ayoobi

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4959 ديدگاه)

        @مازیار
        من که نمیفهمم چی میگی ولی چون میدونم در مورد چوب اطلاعات داری و تا حدی میشناسیش روی این حساب میذارم که خواستی یه چیزی بگی، باشه.

        @دانیال_Surrey،England
        جواب قسمت اولو امیر ماشین داد،

        من بودم گفتم جواهر نه به خاطر اینکه تو مسابقه بوده، به خاطر کسی که ساختتش،
        همونی که همه رو فشاری کرده.

        من که اصلا رولزرویس برام مهم نیست چون اصلا حسابش نمیکنم، حالا هرکی میخواد بره پول بده براش، فقط برندینگ داره و چیز خاصی نداره، یکیشم همین 8000 ساعت چوبکاری.
        دانیال تو تعصب چشاتو از کاسه در آورده.
        نمیدونم اون چیزی که اون موقع گفتم رو گرفتی یا نه، ولی همچنان برقراره خوب هم برقراره.

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. Nismo

          ۲۱ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1636 ديدگاه)

          انگلیسی ها فقط با دومتر چرم و یه ذره چوب مصنوعی همراه با یه کلمه پرستیژ کلاهبرداری میکنن
          ماشین هاشون بدرد کسایی میخوره که ثروتشون از عقلشون بیشتره

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5270 ديدگاه)

      جدیدا بچه ها گیر دادن به طاها

      1. Taha Ayoobi

        ۲۱ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4959 ديدگاه)

        آره والا

  13. محی

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اقا نصب ساعت سر جاش چطوری ۵ ماه زمان برده ؟؟ یعنی الان ساعت رو درش بیارن دوباره ۵ ماه زمان میخوان بزارن سر جاش ؟ احتمالا ۴ ماه و بیست روز داشتن بهش فکر میکردن،بعد گذاشتن سر جاش

    1. Taha Ayoobi

      ۲۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4959 ديدگاه)

      نگو الان میریزن سرت میگن تو نمیفهمی😄

  14. Siyavash

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (943 ديدگاه)

    با تمام احترامی.عفط یه شتر مرغ باید بیاد به این رولز رویس ۳۱میلیون پول بده آقا من کار ندارم به این حرفا..چطوری حساب کردن ۳۱ میلیون میدن.. چرا همون ۳۰ میلیون نذاشتن الان کل فکر من رفته رویه این عدد ۳۱..چرا ۳۰ نباشه یا ۳۵ ..بازی با اعصاب و روان میکنن این منافق ها😁
    در کل هرکی خریده یا میخاد بخره واقعا کم داره حتی برایه سرمایه گذاری…اون شاهکار هایه بوگاتی مک‌لارن پاگانی فراری استون رو ول کنه بیای اینو بخری واقعا چیزی از عقل بهره نبردی.. حتی مخالف اون قیمت بنتلی هستم بجز یه کوچلو طراحی بیرونی اونم در حد یه فیس لیفت ساده چیزی داره که که یه نسخه معمولی متمایزش کنه….🙂

  15. سهیل گل آزاد

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    یوتوپیا رودستر چقدر زیبا و چشم نوازه یعنی عملا یه اثر هنری فوق العاده فاخر متحرکه چی میشه واقعا گفت دیگه من بعید میدونم افرادی که صاحب اینن باهاش سالی ۵۰۰ کیلومترم رانندگی کنن این اثر هنری عجیب و غریب رو میخرنش میذارنش گوشه گاراژشون سال به سالم ارزشش بالاتر میره

  16. Scuderia Ferrari

    ۲۱ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4081 ديدگاه)

    بحث قیمتی درباره برندهای بزرگ فاقد ارزشه
    مگه درباره شاهین و دنا و تارا حرف میزنیم ؟؟
    مثلث بوگاتی ، RR ، فراری جای بحثی ندارن با توجه به سابقه ای که دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا