در این لیست خودروهای مختلفی از شاسیبلند لوکس تا هایپرکارهای بسیار سریع را با قیمتی از زیر ۲۰۰ هزار دلار تا ۳.۵ میلیون دلار را خواهیم دید.
هرچند صدها خودروی الکتریکی کوچک و ارزان به بازار چین هجوم آوردهاند اما در ایالاتمتحده داستان متفاوت است. در این کشور، مدلهای الکتریکی جزء گرانترین خودروهای بازار هستند و بجای فراهم کردن حملونقل پاک برای عموم مردم، با تکنولوژهای پیشرفته و شتاب فوقالعاده، به نماد ثروت و تجمل تبدیل شدهاند. ازاینرو، در ادامه گرانترین خودروهای الکتریکی بازار آمریکا را معرفی خواهیم کرد. این خودروها یا هماکنون در حال عرضه هستند یا بهزودی راهی بازار خواهند شد.
۱۰-مرسدس میباخ EQS SUV
قیمت: ۱۸۰ هزار دلار
میباخ EQS SUV نهتنها گرانترین خودروی الکتریکی مرسدس بلکه یکی از گرانترین محصولات این برند محسوب میشود و حتی از همتای درونسوز خود یعنی GLS میباخ هم قیمت بیشتری دارد. قیمت این شاسیبلند لوکس الکتریکی از ۱۸۰ هزار دلار آغاز میشود اما در نسخهٔ نایت سریز که نمای بیرونی خودرو را تیره میکند، این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار دلار افزایش میابد. میباخ EQS به دو موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
۹-پورشه تایکان کراس توریسمو توربو S
قیمت: ۱۹۸ هزار دلار
تایکان همچنان تنها خودروی الکتریکی سبد محصولات پورشه محسوب میشود هرچند که بهزودی مدلهای دیگری مثل ماکان الکتریکی هم به آن ملحق خواهند شد. تایکان اما در انواع مختلفی به بازار عرضه میشود که قیمت ارزانترین آنها ۹۱ هزار دلار است اما در مدل پرچمدار توربو S و نسخهٔ کراس توریسمو، این رقم دو برابر میشود. تایکان توربو S کراس توریسمو با دو موتور الکتریکی، ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
۸-مازراتی گرنتوریسمو فولگوره
قیمت: ۲۱۵ هزار دلار
گرنتوریسمو فولگوره که بهزودی راهی بازار آمریکا خواهد شد، گرانتر از همتایان بنزینی خود خواهد بود. گرانترین مدل گرنتوریسموی بنزینی یعنی نسخهٔ تروفئو 205 هزار دلار قیمت دارد درحالیکه انتظار میرود قیمت فولگوره حدود ۲۱۵ هزار دلار باشد. این خودرو با سه موتور الکتریکی که مجموعاً ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند، سریعترین نسخهٔ گرنتوریسمو خواهد و ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
۷-لوسید ایر سافایر
قیمت: ۲۴۹ هزار دلار
لوسید ایر سافایر نزدیک به ۱۶۰ هزار دلار از تسلا مدل S پلد گرانتر است با اینکه هردو خودرو در کمتر از دو ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند. البته لوسید در قبال این قیمت گزاف، سه موتور الکتریکی با ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت و کابینی بسیار لوکستر از تسلا را ارائه میکند. این یک سوپرسدان فوقالعاده سریع است که میتواند ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی کند.
۶-کادیلاک سلستیک
قیمت: ۳۰۰ هزار دلار
کادیلاک با سلستیک به ریشههای فوق لوکس خود بازمیگردد که در اواخر دههٔ ۵۰ با مدلهایی مثل الدورادو به اوج رسید. این یک سدان فوق لوکس است که قصد رقابت با رولزرویس را دارد. قیمت سلستیک از حدود ۳۰۰ هزار دلار آغاز میشود اما با توجه به امکان سفارشیسازی گسترده، این رقم میتواند حتی به ۴۰۰ هزار دلار برسد. این ماشین ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در کابین باشکوه خود به نمایشگر ۵۵ اینچی مجهز است. بااینحال، آیا برند کادیلاک آنقدر قدرت دارد که چنین قیمتی را توجیه کند؟ باید دید.
۵-رولزرویس اسپکتر
قیمت: ۴۱۳ هزار دلار
اولین خودروی الکتریکی رولزرویس تفاوت چندان بزرگی با محصولات قبلی این شرکت ندارد زیرا پیشرانههای بنزینی این برند بریتانیایی معمولاً بسیار بیصدا بودند و بنابراین، سرنشینان اسپکتر با دو موتور الکتریکی هم تفاوتی را احساس نخواهند کرد. این خودرو با قیمت ۴۱۳ هزار دلار، به میزان قابلتوجهی از کوپهٔ ریث گرانتر است و با ۵۸۵ اسب بخار قدرت ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. مطمئناً با سفارشیسازی، قیمت اسپکتر افزایش خواهد یافت و انتظار داریم نسخهٔ بلک بج نیز قیمت و پرفورمنس را بیشتر کند.
۴-ریمک نورا
قیمت: ۲.۲ میلیون دلار
نورا در اروپا ۲ میلیون یورو قیمت دارد که معادل ۲.۲ میلیون دلار است. این هایپرکار به لطف چهار موتور الکتریکی با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت، سرعتی باورنکردنی دارد. نورا چندی پیش با ثبت زمان کمی بیش از ۷ دقیقه، رکورد سریعترین خودروی الکتریکی تولیدی پیست نوربرگرینگ را شکست. این ماشین همچنین ۲۳ رکورد شتاب و سرعت مختلف را هم بنام خود ثبت کرده که یکی از آنها شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۱.۷۴ ثانیه است. حداکثر سرعت نورا بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و تنها ۱۵۰ دستگاه از آن ساخته میشود.
۳-پینینفارینا باتیستا
قیمت: ۲.۲ میلیون دلار
یکسان بودن قیمت پینینفارینا باتیستا با ریمک نورا تصادفی نیست زیرا این خودرو بر اساس هایپرکار کروات ساخته شده و از همان چهار موتور الکتریکی با ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت استفاده میکند؛ بنابراین، کسانی که طراحی ایتالیایی را ترجیح میدهند میتوانند سراغ باتیستا بروند. در اوایل سال ۲۰۲۳، باتیستا رکورد سریعترین خودروی جادهای را در ۴۰۰ متر شکست تا اینکه نورا این عنوان را از همتای ایتالیایی خود گرفت.
۲-لوتوس اوایا
قیمت: ۲.۵ میلیون دلار
لوتوس همیشه به ساخت خودروهای سبک شهرت داشته و این داستان در هایپرکار اوایا هم ادامه پیدا کرده است زیرا این خودرو حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد که برای خودرویی با ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت اصلاً رقم زیادی نیست. این وزن سبکتر اوایا در مقایسه با دیگر هایپرکارهای الکتریکی، رانندگی آن را لذتبخشتر میکند. همچنین هایپرکار لوتوس بسیار سریع است و در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. بااینحال، فقط ۱۳۰ خریدار خوششانس از چنین سرعت و لذتی بهرهمند خواهند شد.
۱-آسپارک آوول
قیمت: ۳.۵ میلیون دلار
برای قرار دادن آسپارک آوول در این لیست تردید داشتیم زیرا فرایند توسعهٔ طولانی آن هنوز به پایان نرسیده و مشخص نیست دقیقاً چه زمانی وارد بازار خواهد شد. بااینحال، برچسب قیمتی نجومی ۳.۵ میلیون دلاری چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. علاوه بر این، آوول با ۱۹۸۰ اسب بخار قدرت، ظرف تنها ۱.۷۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که حتی از ریمک رکوردشکن هم سریعتر است. گفته میشود تنها ۱۰ دستگاه از این هایپرکار ژاپنی در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. اواسط امسال، آوول در حال آزمایش در خیابانهای موناکو دیده شد تا امیدوار شویم بهزودی به خریداران تحویل داده خواهد شد.
ممد ژانگولر
۱۶ آذر ۱۴۰۲همیشه گفتم پول برای ماشین دادن بالای ۲۰۰هزارتا اشتباه . مگر اینکه ازش یدونه ساخته بشه که دیگه قیمت نداره .تو رنج ۱۰۰۰۰دلار تا ۱۱۰۰۰۰ دلار کار همرو راه میندازه بقیش جنگولک بازیه
(Ali(chevynova
۱۶ آذر ۱۴۰۲فقط کادیلاک سلستیک زیبا که مانند یاقوت میدرخشه
ماشالاه ارزندگی
ماشالاه زیبایی
Mercedes-Benz
۱۶ آذر ۱۴۰۲هه هه من که که با پول اون کادیلاک زشت و مسخره میرم یه دونه میباخ s600که از هر نظر بهتره و یدونه i5 میگیرم حالشو میبرم
(Ali(chevynova
۱۶ آذر ۱۴۰۲فرق کادیلاک و بنز اونجا مشخص میشه که کادیلاک هنوز امریکاییه ولی بنز بخشی از سهامش برای جیلی و بایک چین
Mercedes-Benz
۱۶ آذر ۱۴۰۲Ali cheyvinova اول از همه بخشی از سهام که عادیه چون خودرو سازهای بزرگی مثل ولو نیز سهامداران چینی دارن وبنز مقدار کمی از سهامش دست شرکت های چینیه
دوم از همه بنز از نظر طراحی جز بهترین خودرو ها بوده و هست و تا حد زیادی اصالتش رو حفظ کرده اما این کادیلاک بینهایت زشت (مخصوصا عقبش ) و گرون انگار یه ماشین چینیه (ماشین چینی خیلی گرون)و البته زشت تر
جدی انگار از روی اریزو ۸ کپی کردن
عقب ماشین هم بی نهایت زشت و بی سابقه در صنعت خودروسازی هست.
اگه به نظرت این ماشین اصالتشو حفظ کرده پس این ماشین اصالتش چینیه 😄😄😄
من بدون تعصب نظر دادم شما هم بدون تعصب نظر بدید
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۲علی میخواستم ببینم دولت آمریکا نمیخرید الان جنرال موتورز معلوم نبود دست کی میوفتاد
فرشاد
۱۷ آذر ۱۴۰۲دولت امریکا جنرال موتورز و ببند نمیکرد الان یه زیرمجموعه ای میشد زیر دست تاتا موتورز که توام دیگ جرات که نه حرفی واسه گفتن نداشتی
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۲جمعی از لامبورگینی ها فراری ها بوگاتی ها رولز رویس ها و پاگانی ها
آها باشه ما جمع میکنیم میریم ته زباله دون
راستی ۲۰۶ هم فرقی با لندکروز نداره جفتشون راه میرن
احمد مرادی زاده
۱۶ آذر ۱۴۰۲نظر شما محترمه ،اما من و شما طبق زندگی سطح متوسط رو به پایین و خودروسازی افتضاح تو ایران آرزوهای سطح پایینی هم داریم ،ولی میلیاردرهای جهان دنبال خاص و متمایز بودن هستن و سرگرمی های میلیون دلاری اونها رو خوشحال میکنه
ممد ژانگولر
۱۶ آذر ۱۴۰۲دقیقا داداش همینی که میگی درسته و دلیلش همینه 👍
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲بیاید بدون تعصب و دقیق این موضوع رو بررسی کنیم که آیا سلستیک واقعا ارزش خریداری یا نه ؟(لطفا تا آخر بخونید )
اول باید بگم که سلستیک یک سدان فول سایر لوکس با قیمت وحشتناک ۳۰۰۰۰۰ دلار به حساب می اید که در این رنج قیمتی سدان های فوق لوکس قرار دارند که معمولا از سلستیک قیمت پایین تری دارند(s600 و فلاینگ اسپور هر کدام باقیمتی حدود ۲۰۰۰۰۰دلار و رولزرویس گوست با قیمتی کمی کمتر از سلستیک )
همچنین سلستیک را اصلا نمی توان در رده سدان های فوق لوکس قرار داد به چند دلیل :
تقریبا تمام خودرو های فوق لوکس دارای ظاهری کلاسیک و یک نقطه پررنگ هستند(برای مثال بنتلی و مایباخ و رولزرویس هرکدام جلو پنجره و چراغ های مخصوص به خودشان را دارند و سال های طولانی در اکثر طرح هایشان بوده و طراحان از آنها پیروی میکنند)
نکته بعدی این است که ماشین های فوق لوکس نامبرده و دیگر خودرو های این رده ابهت بسیار خاصی دارند و هر کس آنها راببیند متوجه خاص بودن و فوق اشرافی بودنشان می شود اما در سلستیک این طور نیست و اصلا ابهت ماشین هایی مثل رولزرویس را ندارد و بدون لوگو کادیلاک ماشین بسیار شبیه ماشین های چینی جدید است.
نکته دیگر طراحی داخلی خودرو های فوق لوکس است که صرفا مانیتور نیست و استفاده کردن حجم زیادی از مواد فوق باکیفیت در آنها بوضوح مشخص است و طراحی داخلی فوق العاده لوکس است اما در سلستیک این مورد به چشم نمی خورد و ماشین دارای طراحی داخلی خشنی است.
پس نتیجه میگیریم که سلستیک یک سدان فول سایر لوکس بشمار می اید و رقم ۳۰۰۰۰۰دلار برای یک سدان لوکس عددی نجومی بحساب می اید و رقبای ان همگی در رنج قیمتی ۱۰۰۰۰۰دلار قرار دارند
برای مثال با ۱۵۰ هزار دلار شما می توانید m5کامپتیشن را تهیه کنید که ماشین فوق العاده پرفورمنس و لوکسی است را تهیه کنید و با پرداخت ۱۵۰۰۰۰دلار نیز می توانید لوکس ترین و پیشرفته ترین سدان برقی یعنی eqs amg که پرفورمنس عالی نیز دارد را تهیه کنید در ضمن برد سلستیک نسبت به رقبای برق ۱۰۰۰۰۰دلاری اش بسیار کم است
در نتیجه بازار سلستیک توسط رقبای لوکس بسیار ارزان ترش و سدان های فوق لوکس ارزانترش اشغال شده ولی فکر کنم در امریکا فروش بدی نداشته باشد
در کل سلستیک ماشین خوب و نسبت به دیگر امریکایی های برقی بسیار چشمگیر است و پیشرفت خوبی برای کادیلاک محسوب میشود ولی اصلا نسبت به قیمت و رده اش نمی ارزد و حریف رقبای آلمانی اش نمی شود.
متنم از نصف مقاله های این سایت طولانی تر شد 😄😄😄
همایون
۱۷ آذر ۱۴۰۲ظاهرش که بد نیست ولی متاسفانه کادیلاک برخلاف بقیه لوکس سازان از میراث خودروهای لوکس کلاسیکش استفاده نکرده دقیقا به نظر منم یه خودروی لوکس نباید تمام داشبوردش مانیتور باشه.راستی این چراغهای عقب دو قسمتی سلستیک لعنتی درسته رو خود سلستیک قابل تحمل و جالب به نظر میاد ولی گند زده به تمام محصولات الکتریکی کادیلاک که واسه پیروی از خط طراحی یکسان همشون نمای عقب افتضاحی دارن مثل اسکالید الکتریکی که همه چی تموم به نظر میرسه و کاملا جذابه تا وقتی که به قسمت عقبش میرسی و……
سوشیانت
۱۷ آذر ۱۴۰۲خب یکی از خوبی های همین سلستیک مواد با کیفیتشه یکم مطالعه کن بعد کامنت بذار
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲میگم کاملا مشخصه مث رولزرویس که روی داشبوردش چوب طرح داره و قیمت ۲۰۰۰۰دلار داره(یعنی به اندازه ارزش واقعی این ماشین مزخرف چینی )
مازیار
۱۶ آذر ۱۴۰۲تو چهارتا ابرخودروی اول ظاهر لوتوس جذاب تره
Arshia m3csl
۱۶ آذر ۱۴۰۲فقط رولزرویس اسپکتر و پورشه تایکان😍😍👌🏼
حسین
۱۶ آذر ۱۴۰۲پس بوگاتی کجاست؟
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۲آخه بوگاتی برقیه؟
حسین
۱۶ آذر ۱۴۰۲به برقی بودنش اصلا دقت نکرده بودم.
Carl
۱۶ آذر ۱۴۰۲مرسدس شاخصه واقعا با اون فضای درونی قیمت ۱۸۰ هزار دلار کمشه
صرفا از روی ظاهر کابین از همه این لیست برتره
اما پرفورمنس لوتوس واقعا اویا رو برده صدر جدول از موقعی ک خبر معرفی شو اعلام کرد
گرن توریسمو فولگوره واقعا گرون تر از ارزششه ولی خب من میگن
هرچی بیشتر واسه ی مازراتی و جگوار پول بدی
چیزیو از دست نمیدی
اقایون خاص واقعا اسمشونم اصالته
پیام
۱۶ آذر ۱۴۰۲ظاهرش تخم مرغی یا هر چیزی هست مهم اینه جز این لیسته! کاری که خیلی از برندای دیگه عرضش رو ندارن!
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۲از جمله جنسیس👌😅
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آذر ۱۴۰۲من اگه باشم بجای اینکه ۲۱۵ هزار دلار بدم مازراتی گرن توریسمو بگیرم ۱۹۸ هزار تا برای تایکان میدم با بقیش هم عشق و حال میکنم
Dark Knight
۱۶ آذر ۱۴۰۲دوست عزیز قیمت پایه تایکان ۱۹۸ هزار دلار هست و اگر بخواید آپشن سفارش بدید به راحتی به بالای ۲۰۰ هزار دلار میرسه ، مازاراتی هم همچین شرایطی داره اما به هر حال برای خرید جفتشون باید بالای ۲۰۰ هزار تا پرداخت کرد
ماکان
۱۶ آذر ۱۴۰۲سلام . ببخشید با اینکه می دونم یکی از موارد مد نظر من در این مقاله نیست ، اما در هر صورت می خواستم بگم که انتخاب من اول رولز رویس اسپکتر ، دوم لوسید ایر سافایر و در آخر هم بی ام و i7 M70 هستش .
Taha Malek
۱۶ آذر ۱۴۰۲پنین فارینا باتیستا زیباترین خودرو چند سال اخیر
ماکان
۱۶ آذر ۱۴۰۲مازراتی گرن توریسمو خیلی زیبا هستش .
BMW
۱۶ آذر ۱۴۰۲ظاهر ۳ مورد اول رو که ادم میبینه خوابش میگیره
فرشاد
۱۶ آذر ۱۴۰۲ترجیح میدم با2.5میلیون دلار یه فراری بگیرم که از سمفونی که همراهشه لذت ببرم
اما بازم ناچار به خرید برقی باشم انتخابم تایکان و سلستیک هس البته اگه 300هزارتا ارزش داشته باشه
سوشیانت
۱۶ آذر ۱۴۰۲کسی که یکم از تاریخچه صنعت خودرو اطلاعات داشته باشه میدونه که کادیلاک برند بسیار با ارزشی بوده و هست داخل سلستیک هیچگونه پلاستیکی به کار نرفته دست ساز ساخته میشه و هر شخصی به طور اختصاصی میتونه طرح خودش رو به کادیلاک بده بنابراین هیچکدوم از این سلستیک ها شبیه هم نخواهند بود داخلش هم فوق العاده زیاد امکانات داره
۱۶ آذر ۱۴۰۲ساینا برقی را نفرمودید
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۲اون فقط فرمونش برقیه تازه اونم تا ته بچرخونی با یه سمفونی تتتتررررررتتتترررترترتر ازت پذیرایی میکنه
Dark Knight
۱۶ آذر ۱۴۰۲انتخاب های من : لوسید سافایر و اسپکتر 🔥
Dark Knight
۱۶ آذر ۱۴۰۲در آینده انتخاب های خیلی جذاب تری قراره به بازار بیان : مثلا نسخه توربو gt تایکان ، اولین amg تمام برقی بر پایه پلتفرم amg vision که میگن قراره یه هیولایی باشه ، لامبورگینی لانزادور ، اولین فراری برقی و خیلی دیگه از ماشینایی که حتی یک عاشق به موتور هاب بنزینی هم شیفته خودشون میکنن دقیقا مثل همون کاری که تایکان با من چند سال پیش انجام داد یا رولزرویس اسپکتر
amir
۱۶ آذر ۱۴۰۲تو این لیست از لوتوس اوایا ریمک نورا باتیستا خیلی خوشم اومد
Saman
۱۶ آذر ۱۴۰۲به نام خدا : اول کادیلاک سلستیک دوم لوسید. واسلام
German cars fan
۱۷ آذر ۱۴۰۲اوه اوه اوه چقد تعصب به کادیلاک دارین
خوشم اومد کادیلاک داره ماشینای چینی رو ۱۰ برابر زشت تر و گرون تر مینکه (البته باموتور برقی) و با اسم کادیلاک میفروشه
میگم شاید ما خبر نداریم چین سهام کادیلاک رو خریده
سوشیانت
۱۷ آذر ۱۴۰۲فعلا همین سلستیک امکاناتی داره که آلمانی ها تو خواب هم نمیبینن
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲فعلا eqs amg با قیمت نصف هم سریع تره هم پرفورمنس فوق العاده بالاتری داره و در ضمن اقای فوق با هوش این رو تو خود سایت پدالم نوشته که eqs پیشرفته ترین و لوکس ترین ماشین برقی جهانه تو از کجا اصلا میگی امکاناتش بیشتره؟
از هر کی بپرسی که کدوم برند لوکس ترین پر امکانات تره همه میگن بنز .
در ضمن eq نقشه سه بعدی داره که کادیلاک اونو به قول خودت تو خوابم نمیبیه تازه طراحی چینی هم نداره داخلش واقعا اشغاله
سوشیانت تالا کسی رو ندیدم که به اندازه تو تعصب کورکورانه داشته باشه
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲منظورم داخل کادیلاکه
سوشیانت
۱۶ آذر ۱۴۰۲لوکس ترین خودروی جهان کادیلاک سلستیک🔥🇺🇲💪
همایون
۱۷ آذر ۱۴۰۲این لوتوس اوایا لامصب روی کاغذ همه چیز داشت تا لوتوس رو تبدیل کنه به پادشاه هایپرکارهای الکتریکی واعتباروخون دوبارهای تورگهای کمپانی تزریق کنه.هم از رقباش سبکتر بود هم قدرتش ازشون بیشتر بود حتی طراحی داخلی و بدنهاش از همشون زیباتر بود.اما وقتی اعداد مربوط به شتاب و سرعتش اومد همه آتیشها خوابید اصلا نمیدونم مهندسهای شرکت چجوری تونستن از یه خودرو الکتریکی با ۲۰۰۰ اسب بخار و ۱۷۰۰ کیلو وزن شتاب سه ثانیه بگیرن.اون اوایل همه میگفتن هدفشون زدن رکورد شتاب۰تا۴۰۰کیلومتره، ولی زمان نشون داد اصلا توانایی رسیدن به سرعت۴۰۰کیلومتر رو نداره.و از تصادفی که تو پیست واسه یه نمونه کاستوم شدش پیش اومد هم معلومه کمپانی تلاش کرده حداقل یه رکورد با این ماشین بزنه ولی نتونسته!!!! از اونور ریمک نورا تمام رکوردهای الکتریکی هارو درو کرد از تاپ اسپید تا انواع شتابها و این اخیرا هم رکورد دنده عقب رو زد با اینکه اصلا با ظاهرش حال نمیکنم و لوتوس و باتیستا رو بیشتر میپسندم ولی باید قبول کرد ریمک فعلا پادشاهه
Auto_agreen
۱۷ آذر ۱۴۰۲این طراحی در شان بنز نیست
Mercedes-Benz
۱۷ آذر ۱۴۰۲سلیقه ای هست وگرنه بنظر من طراحی زیبایی داره و این بعلت ایرودینامیک بودنش است که ضریب درگ بی نظیری داره
پوریا چالش
۱۷ آذر ۱۴۰۲با پول اون برقی هایی بی روح چ ماشین هایی میشه خرید
حسین
۲۳ آذر ۱۴۰۲سلام یه سوال این موتور های برقی هم به روغن نیاز دارن یا نه گیربکس چطور؟