خودروهای وارداتی جدیدی که از برندهایی مثل تویوتا، کیا و هیوندای به ایران وارد شدهاند، در بازار با قیمتی بین سه تا بیش از چهار میلیارد تومان خریدوفروش میشوند.
پس از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، سرانجام در سال ۱۴۰۱ دوباره واردات آزاد شد و شرکتهای مختلفی اقدام به واردات خودرو از برندهای گوناگون کردند. بااینحال، از همان ابتدا هم مشخص بود که قرار نیست این خودروها با قیمت مناسبی به دست خریداران برسد. علاوه بر اینکه خرید خودروهای وارداتی با قیمت نمایندگی از سامانه یکپارچه نیاز به طی کردن هفتخوان رستم دارد، این خودروها در بازار هم قیمتهای نجومی پیدا کردهاند تا بخش عمدهای از جمعه امکان خرید آنها را نداشته باشند. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با گرانترین خودروهای وارداتی حال حاضر بازار کشورمان آشنا شویم. اینها خودروهایی عمدتاً اقتصادی و کاملاً معمولی هستند که در اینجا بالای سه میلیارد تومان قیمت دارند.
تویوتا کرولا هیبریدی
قیمت بازار: ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان
هرچند تویوتا کرولا مدعیان واردات زیادی در کشورمان دارد اما معین خودرو یکی از اولین شرکتهایی بود که این سدان ژاپنی را به ایران آورد. معین موتور کرولا را در سه نسخه مختلف ۱.۲ لیتری توربو، ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و هیبریدی وارد کرده که هر سه مدل هماکنون به دست خریداران رسیده و در بازار برای فروش گذاشته شدهاند. دراینبین، نسخه هیبریدی از همه گرانتر است. این نسخه به یک پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۰۱ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۷۰ اسب بخار قدرت مجهز است. کرولایی که معین خودرو به ایران آورده، کرولا پرستیژ نام دارد. این نسخه در بازارهای چین، تایوان، برخی بازارهای اروپایی، خاورمیانه، آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی عرضه میشود و در جلو و عقب نمای متفاوتی با نسخه بینالمللی کرولا دارد.
کیا سلتوس
قیمت بازار: ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان
در دور قبلی واردات خودرو، شرکت اطلس خودرو اقدام به واردات محصولات کیا میکرد و خودروهای مختلف این شرکت را به ایران آورد که با استقبال مواجه شدند. در دور جدید اما شرکتی بنام کوشا خودرو سراغ کیا رفته و اولین خودروهای وارداتی جدیدی که به دست خریداران رسیدند همین کیاهای کوشا خودرو بودند. یکی از اولین خودروهایی که این شرکت به خریداران تحویل داد، کراساوور سلتوس بود. این خودرو کراساووری کوچکتر از اسپرتیج است و برای بازارهای مختلف در سه نسخهٔ متفاوت تولید میشود که نمونههای وارداتی کوشا خودرو تولید هند و از نسخهٔ SP2i هستند که نسخهای اقتصادیتر از نمونهای است که در بازارهایی مثل آمریکا عرضه میشود و حتی پلتفرم متفاوتی هم دارد. سلتوس در سری اول با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به ایران آمد که ۱۲۱ اسب بخار قدرت دارد اما کوشا خودرو قصد عرضۀ نسخهٔ جدیدی با پیشرانهٔ قویتر ۱.۴ لیتری توربو و تجهیزات بیشتر را هم دارد که البته هنوز به بازار نیامده است.
ونوسیا استار
قیمت بازار: ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
شرکت مکث موتور که با مونتاژ وانت کلوت شناخته میشود، با آزادسازی واردات سراغ برند ونوسیا رفت. ونوسیا یکی از برندهای زیرمجموعه جوینت ونچر نیسان و دانگفنگ است که در سال ۲۰۱۰ برای تولید و عرضه خودروهای اختصاصی بازار چین تأسیس شد. مکث موتور سه مدل از محصولات ونوسیا را به ایران آورده که گرانترین آنها شاسیبلندی بنام استار است. این خودرو که کراساووری کامپکت است، از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI با ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. استار اولین محصول ونوسیا محسوب میشود که روی پلتفرم جدید این برند بنام VSA ساخته شده که بهطور مستقل توسط دانگفنگ ونوسیا توسعه پیدا کرده است. هرچند ونوسیا همچنان از سرمایهگذاری نیسان بهره میبرد اما به دلیل کاهش وابستگی خود به شرکت ژاپنی، در محصولات جدید این برند مثل استار اثر چندانی از تکنولوژی نیسان دیده نمیشود.
تویوتا لوین هیبریدی
قیمت بازار: ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان
معین خودرو علاوه بر کرولا، اقدام به واردات تویوتا لوین هم کرده است. این خودرو در اصل نسخهٔ چینی کرولا محسوب میشود که توسط جوینت ونچر تویوتا گک در این کشور به تولید میرسد. برخلاف کرولاهای وارداتی به ایران، لوین ظاهر یکسانی با نسخهٔ بینالمللی کرولا دارد و مشابه نمونهای است که در بازار آمریکا عرضه میشود. لوین هم با پیشرانههای ۱.۲ لیتری توربو و ۱.۸ لیتری هیبریدی به ایران آمده و قیمتی مشابه با کرولا دارد. علاوه بر معین خودرو، شرکتی بنام برساوش هم اقدام به واردات لوین کرده است که در بازار از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با نمونهٔ وارداتی معین خودرو ندارد.
گک امکو
قیمت بازار: ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان
شرکت راسا موتور برای واردات خودرو به کشور سراغ برندهای سوزوکی و GAC رفته است. شرکت چینی گک قبلاً حضور پررنگی در بازار کشورمان نداشته اما راسا موتور حالا سه مدل مختلف از محصولات آن را به ایران وارد کرده است. ویژگی منحصربهفرد این خودروها، طراحی جذاب و چشمگیر است که نسبت به دیگر خودروهای چینی بازار متمایز به نظر میرسد. گرانترین خودروی وارداتی گک، کراساوور امکو است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو GDI مجهز است که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در حالی قیمت امکو در بازار به ۳.۴۵۰ میلیارد تومان رسیده که این خودرو توسط راسا موتور با قیمت ۲.۳۸۵ میلیارد تومان در سامانه یکپارچه عرضه میشد.
هونگچی H5
قیمت بازار: ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان
هونگچی یکی از قدیمیترین برندهای خودرویی چین محسوب میشود که لوکسترین خودروهای این کشور را تولید میکند. تاکنون اثری از هونگچی در بازار کشورمان نبود اما گروه بهمن که برای واردات خودرو برند BM Cars را ایجاد کرده، برای اولین بار سراغ هونگچی رفته است. این شرکت یکی از کوچکترین سدانهای هونگچی یعنی H5 را به ایران آورده است. این ماشین سدان لوکسی در سگمنت E است که یعنی در کلاس خودروهایی مثل مرسدس بنز E کلاس قرار میگیرد. H5 که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۲۲ اسب بخار قدرت مجهز است، با قیمتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان، گرانترین خودروی چینی حال حاضر بازار کشور محسوب میشود. قیمتی که BM Cars برای این سدان لوکس اعلام کرده نیز ۲.۹ میلیارد تومان است.
کیا سراتو
قیمت بازار: ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان
سراتو یکی از باسابقهترین خودروهای کیا در ایران محسوب میشود که تمام نسلهای آن از ابتدا تا امروز در بازار کشورمان حضور داشتهاند. پس از مونتاژ نسل دوم این خودرو توسط سایپا و واردات نسل سوم آن توسط اطلس خودرو، حالا کوشا خودرو جدیدترین نسل آن را به ایران آورده است. این نسل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و با تجربهٔ یک فیسلیفت در اواخر سال ۲۰۲۱، هماکنون دوران پایانی عمر خود را سپری میکند. سراتوی وارداتی کوشا خودرو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تحویل میدهد. درحالیکه سراتو توسط کوشا خودرو با قیمت ۲.۷۵۰ میلیارد تومان عرضه شد، قیمت آن در بازار به بیش از ۴ میلیارد تومان رسیده است.
کیا K5
قیمت بازار: ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
K5 همان اپتیما است که در آخرین نسل، کیا نام آن را در بازارهای جهانی به K5 تغییر داد. البته نسلهای قبلی این خودرو در کره با همین نام K5 عرضه میشدند. درهرحال، اپتیما هم مثل سراتو یکی از محصولات باسابقهٔ کیا در ایران محسوب میشود که از نسل دوم به بعد در بازار کشورمان حضور داشته است. جدیدترین نسل این ماشین که با کوشا خودرو به ایران آمده است، با قیمت نمایندگی ۲.۶ میلیارد تومان و قیمت بازار ۴.۳ میلیارد تومان، گرانترین سدان وارداتی جدید بازار محسوب میشود. این در حالی است که هماکنون آخرین نمونههای نسل قبلی اپتیما در کشورمان یعنی مدل ۲۰۱۸ میز بالای ۴ میلیارد تومان قیمت دارند. K5 وارداتی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور دارد.
هیوندای توسان
قیمت بازار: ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان
پس از کیا، نوبت به خودروهای هیوندای رسید تا صدر این لیست را به خود اختصاص دهند. توسان هم نام آشنایی برای خریداران ایرانی محسوب میشود زیرا این کراساوور کرهای هم با تمام نسلهای خود از ابتدا تاکنون در بازار کشورمان حضور داشته است. کرمان موتور که سابقهٔ مونتاژ خودروهای هیوندای را داشت، از طریق شرکت زیرمجموعهٔ خود بنام KTL که در سال ۱۳۹۷ برای فروش خودروهای هیوندای در ایران ایجاد شد، اقدام به واردات خودروهای مختلف هیوندای کرده است که نام توسان هم در بین آنها دیده میشود. این کراساوور کرهای را با همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی کیا K5 کوشا خودرو در ایران میبینیم.
هیوندای کُنا
قیمت بازار: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان
هیوندای کُنا در حال حاضر گرانترین خودروی وارداتی در بازار کشورمان محسوب میشود که قیمت آن به نزدیک ۵ میلیارد تومان رسیده است! اینکه چرا یک کراساوور سابکامپکت اقتصادی باید با چنین قیمت گزافی در ایران خریدوفروش شود و حتی از مدل بزرگتر توسان هم گرانتر باشد، از سؤالات بزرگی است که پاسخی منطقی برای آن پیدا نخواهد شد. درهرحال، کُنا که یکی از کوچکترین کراساوورهای هیوندای محسوب میشود، با جدیدترین نسل خود راهی بازار ایران شده است یعنی نسل دوم که در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. کُنای وارداتی کرمان موتور زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد. این کراساوور کرهای توسط کرمان موتور با قیمت ۲.۵۴۰ میلیارد تومان عرضه میشود.
car lover
۱۶ مرداد ۱۴۰۳چندین برابر قیمت جهانیشون، ته تهش گمرک رو و عوارض 5000 دلار در نظر بگیری، ماشین 15000 دلاری میشه 20000 دلار همین اپتیما یعنی حدود 1200 اما دارن میدن 4 5 میلیارد
SMS
۱۶ مرداد ۱۴۰۳کاشکی حجم های بالاشون توربو داشتن ،یکم قدرتم خوبه
Alirezza
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا با این کیفیت بنزین ایران ماشین تو بو اصلا بصرفه نیست
SMS
۱۶ مرداد ۱۴۰۳دستتون درد نکنه مقاله خوبی بود اما اولش به جای میلیارد نوشتید میلیون
ممد ژانگولر
۱۶ مرداد ۱۴۰۳قیمتارو توروخدا . هندونه فروش اینجوری قیمت نمیپرونه
پیام
۱۶ مرداد ۱۴۰۳واقعا قیمتا احمقانه هستن
froG-driVer
۱۶ مرداد ۱۴۰۳یعنی اصن کسی که بره به جای کره ای ها، ونوسیا و گک و این آشغالارو بخره،دیوانه است(هونگچی هم قدرتش بدک نیست و اینکه تا حدودی یه سر و گردن از آشغالای دیگه توی بازار بالاتره(کمتر آشغاله) و تقریبا با کره ای ها برابری میکنه).کسی هم که ژاپنی های وارداتی(که البته گمون نمیکنم به جز اسم و برند و لوگوش چیز دیگه ای از دیار ژاپن رو همراه داشته باشه چون اکثرا ساخت چین هستن) و آلمانی ها و ژاپنیای قدیمی رو بزاره و بره کره ای جدید با موتور ضعیف تر و کیفیت کمتر و فقط ظاهر و طراحی و امکانات بیشتر بخره هم دیوانه است!
کلا دیوانه بازاری شده توی این بازار مریض و لجن خورده و قدیمی و محدود شده و اجباری خودرو!!!!!
۱۶ مرداد ۱۴۰۳هعی چی بگیم مشتی ماشین من شاسی جلوش خورده ۱۰۰ تا رو به زور میشه باهاش رفت بعد آقایون ماشینای اقتصادی تو جهان رو به عنوان ماشین لوکس وارد کردن
یه نفر
۱۶ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز اولا توهین نکن
دوما شمایی که عقل کلی الان چی بخریم؟
کدوم منطقیه
کره ای ده سال پیش که به پت پت افتاده یا یه چینی به قول شما آشغال که ته تهش صفره؟
خیلی ها مثل من حوصله اوور حال یه ماشین قدیمی ندارن که دیگه به روغن سوزی افتاده
هر چقدر هم با کیفیت باشن حداقل 6 سال از عمرشون گذشته
چینی ها واقعا اونقدری که مردم فکر می کنن بد نیستن
ارسلان
۱۷ مرداد ۱۴۰۳داداش بری ۴ تا ماشین جدید ببینی ، میفهمی چینی ها واقعا بدند!!! با همون کره هم قابل مقایسه نیست….
Sina_carshow
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کره ای ها خودشون خیلی کیفیت ساختی ندارن ندیدم کره ای زیر نور افتاب داغ جنوب دووم بیاره رنگش و پوسته پوسته نشه یا دکمه های شیشه بالابر و کنترلر های فرمون ذوب نشه
اتفاقا گک و هونگچی جزو با کیفیت ترینا و با دوام ترینا هستن
علی جردن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳قتی بهترین های لیست را چینیا تشکیل می دن و خودروهای کره ایی ها و ژاپنیا به چشم نمیان دیگه
مثال
سطح تجملات و رفاه هونگچی H5 کجا کیا اپتیما و تویوتا کرولا کجا ؟!
سطح وقار گک امکو کجا هیوندای توسان کجا ؟!
چین رقیب جدی مرسدس بنز میباخ بارابوس و بی ام و آلپینا شده
تراپیست
۱۶ مرداد ۱۴۰۳تویوتا کرولا برای خارجیا مثل پژو شوتی ایرانیا می مونه باهاش مسافر کشی می کنن ایرانیا بزرگش کردن وگرنه همه جای دنیا اسنپ شونه
از اون طرف هم چینی ها در سطح پرمیوم بازار حضور دارن و حتی ارزان ترین مدل هاش به دید کالای لوکس نگاه می کنن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اقتصادی ترین چینی ها تو بازار ایران لجند حساب میشن و تویوتا لندکروز و بنز اس کلاسو اینا تو ایران متیک حساب میشن😀
لکسوس lx570 هم تو یه دسته خیلی بالا هست یعنی یه ۱۰ سال کارش با ۳۰۰ تا کارکرد تو ایران ۳۰ میلیارد یا بالاتره ولی رنگ دارش خیلی افت میکنه
علی جردن
۱۶ مرداد ۱۴۰۳قیمت بالای خودروهای ژاپنی فقط بخاطر واردات قطره چکانی و محدود گذشته بوده اگر نسل جدید ژاپنیا به بازار ایران راه پیدا کنند در صورت ثبات قیمت دلار قطعا قیمت مدل های قبلی با ریزش مواجه میشد.
همون لندکروز و LX570 در مقابل امکانات رفاهی و آپشن های صندلی ایکستریمVX کم میارن
B
۱۶ مرداد ۱۴۰۳لکسوس همون اولتیمیته 😁
ارسلان
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بابا اینو ول کنید برا خودش بپوسه ، جواب چرندیات و میدید ؟!
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳علی پس باید واقعا گفت بیچاره چین که با این سطح وقار و امکانات و تکنولوژی(به قول تو) هنوز بعد یه دهه داره با استفاده از موتور از رده خارج میتسوبیشی ماشین میسازه همون 1.5 توربو😂😂😂
KOATEON
۱۶ مرداد ۱۴۰۳یه چی بگم که خیلی کمتر بهش اشاره شده
مشکلات ماشین های چینی نه کیفیتشونه نه برند بی هویت شون اصلی ترین مشکلشون قطعات یدکی شونه
من خودم تو یکی از نمایندگی های برتر ایران خودرو کار میکنم و دسترسی به سایت ایساکو دارم و با کمی جستجو تو قیمت ها چیز هایی دیدم که باورکردنی واقعا نبود خودرویی مثل هایما ۸S که یکی از مزیت هاش تو بازار طبق گفته نمایشگاهی ها پشتیبانی ایران خودروعه شما فقط کافیه یه سپر به سپر ساده کنی تا از لطف پشتیبانی ایران خودرو بهره مند شی فقط با یه حساب خیلی سرانگشتی شما از جلو اگه با این ماشین تصادف کنی و کاپوت و گلگیر و ادوات داخل موتور هیچ مشکلی براش پیش نیاد قیمت سپر و چراغ ها و …. نزدیک ۷۸ میلیون تومن میشه تازه اگه پیدا کنیش
اگه ماشین چینی دارید مراقب باشید واقعا هیچ ربطی به شرکت واردکننده یا هیچ چیز دیگه ایی نداره
ARMAN سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۳به عقیده من خرید ماشین پلاک ملی بالای دو میلیارد ارزش نداره کمتر از دو میلیارد گزینه های هستش که به نسبت قیمتش ارزش خرید داشته باشن مثل 2008 و مزدا 3 های یکم قدیمی تر و سیتروئن C3 و حتی اگه فردی پول هزینه های نگه داری بالا رو داشته باشه جولیتا هم هست.
بالاتر از دو میلیارد من خودم ترجیح میدم برم سراغ گذر موقت علیرغم تمام مشکلات و نبود قطعات و غیره بازم ارزش خیلی زیادی داره که شما مثلا پول خزعبلات چینی رو بری یه مدل از بنز یا ب ام و یا اگه بخوای هزینه های نگه داریش پایین تر باشه مدلای عالی ژاپنی و حتی نمونه های مختلف آمریکایی رو وارد کنی که قابل تمدید باشه به نظر من خیلی ارزشش بیشتره
۱۶ مرداد ۱۴۰۳حرف شما درست ولی نفست از جای گرم بلند میشه طرف زمینای باباشو میفروشه که ماشین بگیره بعد بره گذر موقت بگیره؟ مهلتش تموم شد چیکارش کنه؟
خیلیا یه پلاک ملی میگیرن حتی چینی بالای دو میلیارد
ARMAN سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۳حرف شما هم درست برادر
من از دیدگاه خودم گفتم و اگر نه یه فردی که ماشین باز نیست اصلا هیچ منطقی نداره بره سراغ گذر
در ضمن جدیدا تمدید گذر موقتا بدون محدودیت شده و هرچقدر شخص بخواد میشه تمدیدش کرد.
خودم پدر پولداری ندارم ولی یه روزی اگه پول زیاد خواستم بابت ماشین بدم حتما سراغ گذر میرم
والاپور
۱۷ مرداد ۱۴۰۳یه بی ام و x5 گذر موقت دیدم
خیلی خفن بود.
مهربد
۱۶ مرداد ۱۴۰۳بلا نسبت همه ، دیوانه خانه ای بنام..
ماهان
۱۶ مرداد ۱۴۰۳کی میتونه اینا رو بخره…
داوودع
۱۶ مرداد ۱۴۰۳وقتی میخوان حقوق سالانه گارگرها رو تعیین کنن دولت خودشوپاره میکنه شرکت دارها نمی تونن دستمزد بالا بدن سختشونه و باعث تورم میشه اما همون سرمایه دارها میرن ماشین رو 10برابر قیمت میفروشن کسی نیست بگه خرتون چند
genius
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چون سیستم حاکم بالا سر ما امپرینیستی است (ترکیب نامیمون امپر_یالیسم و کمو_نیسم)در اقتصاد قائل به آزادی و هر کی قویتر باشه ثروتمندتر هم هست هستند لذا دستمزد و مزایا رو شدیدا سرکوب میکنند اما در خصوص روابط بین المللی و آزادی فضای کسب و کار و زندگی شخصی معتقد به حضور حداکثری حاکمیت!!
Aref
۱۶ مرداد ۱۴۰۳برند های که مردم دوست دارند:
هوندا،سوبارو،دوج،جیپ،فولکس
چیزی که وارد میکنن: هونگچی،کیا،هیوندای،چانگان،چری
آرش
۱۷ مرداد ۱۴۰۳شاید یک روزی این هارو توی خوابم ببینم
Hamid3x
۱۷ مرداد ۱۴۰۳عجب کشوری داریم، کیا سراتو از تویوتا کرولا گرونتره
نمیدونم چرا باید کرولا رو بیخیال شی بری کیا بخری تازه پول بیشترم بدی
گاس فرینگ
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چون معین خودرو خیلی بیشتر از کوشا خودرو سفارش گرفت مثلا سر کی ۵ طرف با اولویت ۲۰۰ براش در نیومد ولی کرولای معین خودرو توی همون دور با مدل ۱۲۰۰ توربو اگه آخرین اولویت هم به عنوان اولویت اول مینوشت واسش در میومد البته این واسه این بود که یه سری وسط راه انصراف بدن و شرکت ماشین ها رو با قیمت ۱.۵ تا ۲ برابر تو بازار آزاد رد کنه
genius
۱۷ مرداد ۱۴۰۳هر کس تو این شرایط وانفسای فعلی که ملت برای خرید ارزاق سوپرمارکتی باید از وام های اینترنتی (مثلا یکیشون ت_ا_را) استفاده کنند میره و این خودروهای چندین میلیاردی رو میگیره بذاره تو بلک لیست سازمانهای امنیتی چون بدون اپسیلونی شک نصفشون کاسب تحریم هستن نصف دیگه هم دزدان یقه سفید
ناشناس
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کامنتی ناشی از حسادت و عقده شدید و روانی به شدت بیمار
یعنی به نظر تو الان هر کس که ماشین میلیاردی بخرد کاسب تحریم یا دزد یقه سفید هست؟خودت جزو کدام دسته هستی؟راستی نظرت درباره همه کسانی که ماشین میلیاردی میخرن اینطوری هست یا گزینشی عمل می کنی؟
ناشناس
۱۷ مرداد ۱۴۰۳برای اثبات محتویات کامنت چرند و مزخرفی که نوشتی سند و مدرکی هم داری؟از کجا می دانی که نصف کسانی که ماشین میلیاردی می خرند کاسب تحریم و دزدهای یقه سفید هستند؟آمار گرفتی؟
Parsa
۱۷ مرداد ۱۴۰۳فک کن چینی از ژاپنی گرونتر باشه بعد مردم برن چینی رو بخرن .زوال یه جامعه رو نشون میده خودش
عرفان
۱۲ آبان ۱۴۰۳با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه کارشناسای گرامی که هر کدوم نظری دارن 😅🤦
اولا که داداش من ماشین کره ای و ژاپنی که خراب میشه دیگه قطعه کره و ژاپن نمیندازن روش . همین قطعه های چینیه که میندازن روش چون هیچ قطعه ای از ژاپن و کره دیگه وارد نمیشه باید از کشور های دیگه سفارش داد که بصرفه نیس . دوما چین تو صنعت پیشرفتی داشته که تا ده سال بعید میدونم مردم بخوان به کره ای و ژاپنی نگا کنن . سوما همین هونگچی H7 طرحش از رو رولز رویزه خیلیم ماشین نرم و راحتیه . اگه لوکس نباشه حداقل از ماشینای ایرانی خیلی بهتره . چهارمن چبن یه ماشین زده بود که دور 360 میزد بقول همون ( چرخ تانکی ) جی کلس المان این تکنولوژیو از رو چینیا برداشته . بنزی بود که شیک میزدا همون تکنولوژیم اولش چین درست کرد برا گیر کردن ماشین تو گل و لای که بنز اومد اون طرحو زد رو ماشیناش . کلام اخرم اینه چین اقای صنعت جهانه چه قبول کنی چه نکنی همینه که هست تو اگه پولشو داری داداش برو ترک هاوک بگیر اصلا بینم کی میتونه چیزی بگه . بحث بحثه تحریمه و تورمه که باید خداتم شکر کنی از همین چینم تحریم نیستی وگرنه چین که خوبه اشغالای داخلیو وسایلای داخلی مث پرایدو الان میخریدی پنج میلیارد