چشم اندازهفته نامه

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی، از دنا و تارا تا اطلس و ری‌را

اگر قصد خرید یک خودروی ایرانی دارید و به دنبال بیشترین امکانات و آپشن‌های ممکن هستید، این مطلب پدال را تا انتها دنبال کنید.
پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

امکانات و تجهیزات خودرو یا اصطلاحاً آپشن برای خریداران ایرانی اهمیت زیادی دارد تا جایی که مثلاً اگر خودرویی سانروف نداشته باشد با اقبال مواجه نمی‌شود! البته خودروسازان داخلی به دلیل بازار انحصاری و بدون رقیب، دهه‌ها به این موضوع بی‌توجه بودند و مهم‌ترین آپشن‌هایی که در محصولات خود ارائه می‌کردند صرفاً شیشه‌بالابر برقی و کولر بود! بااین‌حال، وقتی پای خودروهای چینی با آپشن‌های رنگارنگ به کشورمان باز شد، خودروسازان ایرانی مجبور شدند محصولات خود را به امکانات مدرن‌تر و بیشتری مجهز کنند. علاوه بر این، برخی امکانات ایمنی مثل ایربگ و کنترل پایداری هم به‌اجبار قانون در خودروهای داخلی نصب شدند. ازاین‌رو، امروز در برخی خودروهای ایرانی و خصوصاً مدل‌های گران‌قیمت می‌توانیم لیست آپشن‌های نسبتاً قابل‌قبولی را ببینیم. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی آشنا شویم.

همچنین بخوانید:

قوی‌ترین خودروهای ایرانی؛ از ری‌را تا دنا جوانان با ۱۶۰ اسب بخار!

کم‌مصرف‌ترین خودروهای ایرانی، از تارا و رانا تا پژو ۲۰۷ و وانت پراید

۷-سورن پلاس XU7P

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

هرچند سورن پلاس یکی از ارزان‌ترین سدان‌های ایران‌خودرو محسوب می‌شود اما از امکانات نسبتاً قابل‌قبولی برای خودرویی با این قیمت بهره می‌برد. این خودرو که مدتی است به پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری XU7P مجهز شده، ۴۷۰ میلیون تومان قیمت دارد که این رقم در بازار به حدود ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. البته در سورن پلاس نباید انتظار دیدن امکانات عجیبی را داشته باشید ولی با توجه به قیمت، خودروی نسبتاً مجهزی محسوب می‌شود. لیست امکانات و آپشن‌های سورن پلاس عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • دو ایربگ
  • فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر لمسی
  • دی‌لایت
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • صندلی‌های پارچه‌ای
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • سیستم پایش باد تایرها
  • تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو
  • نمایشگر MFD بالای داشبورد با کامپیوتر سفری
  • راهنمای تعویض دنده

۶-پژو ۲۰۷ اتوماتیک

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

پژو ۲۰۷ از سال ۱۳۸۹ در کشورمان حضور دارد و طی این سال‌ها ایران‌خودرو رفته‌رفته به لیست امکانات آن مواردی را اضافه کرده است. البته این خودرو در نسخه‌های مختلفی تولید می‌شود که در اکثر آن‌ها امکانات کامل ارائه می‌شود ولی دراین‌بین، تیپ ۵ که از داشبورد ۲۰۶ استفاده می‌کند، از برخی امکانات مثل نمایشگر لمسی و کروز کنترل بی‌بهره است درحالی‌که در نسخهٔ TU3 هم ترمزهای عقب کاسه‌ای و رینگ‌ها فولادی هستند. لیست امکانات و آپشن‌های پژو ۲۰۷ در کامل‌ترین نسخه‌ها عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • دو ایربگ
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی
  • دی‌لایت
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • روکش صندلی چرم و پارچه‌ای
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • سیستم پایش باد تایرها
  • راهنمای تعویض دنده
  • کروز کنترل
  • سقف شیشه‌ای
  • رینگ آلومینیومی

۵-سایپا اطلس G

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

اطلس نسخهٔ فیس‌لیفت کوییک محسوب می‌شود که چند ماه بیشتر از عرضهٔ آن به بازار نمی‌گذرد. سایپا قصد دارد این خودرو را در سه تیپ مختلف به بازار عرضه کند که شامل تیپ پایه S با کمترین امکانات، تیپ میانی G و تیپ بالایی E اتوماتیک با بیشترین امکانات می‌شود. بااین‌حال، فعلاً فقط تیپ G برای فروش ارائه شده و هنوز خبری از دو تیپ دیگر نیست. اطلس G اما از لیست امکانات قابل‌توجهی برای خودرویی در این کلاس بهره می‌برد که آن را در جایگاهی بالاتر از کوییک قرار می‌دهد. لیست امکانات و آپشن‌های اطلس G عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • دو ایربگ
  • فرمان هیدرولیک D شکل با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه نیمه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی ۷ اینچی
  • دی‌لایت
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • صندلی‌های چرمی
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • سیستم پایش باد تایرها
  • راهنمای تعویض دنده
  • کروز کنترل
  • سانروف
  • شیشه دودی عقب
  • چراغ‌های خودکار
  • پورت USB شارژ موبایل

۴-شاهین پلاس اتوماتیک

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

شاهین پلاس در حال حاضر گران‌ترین و مجهزترین محصول سایپا به‌حساب می‌آید. نسخهٔ اولیهٔ شاهین که با پیشرانه M15 توربو و گیربکس دستی عرضه شد، هرچند امکانات نسبتاً قابل‌قبولی داشت اما از موارد مهمی مثل کروز کنترل بی‌بهره بود. سپس سایپا در نسخهٔ اتوماتیک CVT، این کاستی‌ها را برطرف کرد و در جدیدترین نسخهٔ سدان پرچم‌دار خود یعنی شاهین پلاس که به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ME16 و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز است، سه آپشن جدید شامل تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو و شیشه‌های دودی عقب هم اضافه کرده است. لیست امکانات و آپشن‌های شاهین پلاس عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • دو ایربگ
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • فرمان برقی چرمی با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی
  • دی‌لایت
  • چراغ‌های خودکار
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • صندلی‌های چرمی
  • تنظیم صندلی راننده ۶ جهته برقی
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • راهنمای تعویض دنده
  • رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی
  • سانروف
  • کروز کنترل
  • شیشه دودی عقب

۳-دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

دنا پلاس یکی از لوکس‌ترین و گران‌ترین سدان‌های ایران‌خودرو محسوب می‌شود. این خودرو در نسخه‌های مختلفی مثل تنفس طبیعی، توربو و توربو اتوماتیک تولید می‌شود که بیشترین امکانات در نسخهٔ توربو اتوماتیک ارائه می‌شود. همچنین مدتی است ایران‌خودرو نسخهٔ آپشنال دنا پلاس توربو اتوماتیک را با چند آپشن بیشتر مثل سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای به بازار فرستاده است. همین امکانات قرار است در دنا جوانان هم ارائه شود. لیست امکانات و آپشن‌های دنا پلاس در کامل‌ترین نسخه عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • چهار ایربگ
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • فرمان برقی D شکل با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب
  • نمایشگر لمسی
  • دی‌لایت
  • چراغ خوشامدگویی
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • آینه داخلی الکتروکرومیک
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • صندلی‌های پارچه‌ای
  • دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی
  • سنسور و دوربین دنده عقب
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سنسور نور و باران
  • تنظیم برقی ۸ جهته صندلی‌های جلو
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • راهنمای تعویض دنده
  • رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی
  • سانروف
  • کروز کنترل

۲-تارا V4 LX

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

تارا هم در کنار دنا مجهزترین سدان ایران‌خودرو محسوب می‌شود. این خودرو هم مثل دنا، در نسخه‌های مختلفی شامل V1 دستی، V1P دستی، V2 اتوماتیک و V4 LX اتوماتیک عرضه می‌شود که طبق رسم ناخوشایند خودروسازان داخلی، نسخه‌های اتوماتیک از آپشن‌های بیشتری برخوردار هستند. دراین‌بین، تیپ V4 LX علاوه بر برخورداری از آپشن‌های بیشتری مثل سنسور پایی در صندوق و گرم‌کن صندلی‌های جلو، در طراحی داخلی هم تغییراتی را تجربه کرده و دکمه‌های شیشه‌بالابر از روی کنسول به روی درها منتقل شده‌اند. لیست امکانات و آپشن‌های تارا در کامل‌ترین نسخه عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • چهار ایربگ
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی
  • دی‌لایت
  • چراغ خوشامدگویی
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • آینه داخلی الکتروکرومیک
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • صندلی‌های پارچه‌ای
  • دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی
  • سنسور و دوربین دنده عقب یا خطوط داینامیک
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سنسور نور و باران
  • تنظیم برقی ۶ جهته صندلی‌های جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • راهنمای تعویض دنده
  • رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی
  • سانروف
  • کروز کنترل
  • باز شدن در صندوق با سنسور پا

۱-ری‌را

پرآپشن‌ترین خودروهای ایرانی

و درنهایت به مجهزترین و پرآپشن‌ترین خودروی داخلی حال حاضر کشورمان می‌رسیم. ری‌را که عنوان اولین کراس‌اوور ملی را یدک می‌کشد، به‌تازگی برای فروش عرضه شده است و با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان، گران‌ترین خودروی ایرانی محسوب می‌شود. ری‌را از امکانات فراوانی بهره می‌برد که بسیاری از آن‌ها را اولین بار است که در یک خودروی ایرانی می‌بینیم. ری‌را با این لیست کامل امکانات، می‌تواند در برابر رقبای چینی پرشمار خود حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. لیست امکانات و آپشن‌های ری‌را عبارت است از:

  • ترمز ABS و EBD
  • سیستم ترمز کمکی
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی
  • سیستم کمکی حرکت در سراشیبی
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • کنترل پایداری
  • کنترل کشش
  • چهار ایربگ
  • ترمز جلو و عقب دیسکی
  • فرمان برقی چرمی با دکمه‌های کنترلی
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی
  • صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی
  • نورپردازی داخلی
  • دی‌لایت
  • چراغ خوشامدگویی
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی
  • آینه داخلی الکتروکرومیک
  • پنجره‌های برقی جلو و عقب
  • صندلی‌های پارچه‌ای
  • دسته دنده و غربیلک فرمان چرمی
  • سنسور و دوربین دنده عقب یا خطوط داینامیک
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور پارک جلو
  • سیستم تشخیص نقاط کور
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سنسور نور و باران
  • سیستم صوتی با ۹ بلندگو
  • تنظیم برقی ۶ جهته صندلی راننده و ۴ جهته صندلی سرنشین جلو
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • راهنمای تعویض دنده
  • رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی دورنگ
  • سانروف
  • کروز کنترل
  • در صندوق برقی با سنسور پا
  • شارژر بی‌سیم گوشی
  • پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان
  • شیشه‌های عقب دودی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    چیزهای که رو خودروهای دیگه طبیعیه اینجا اپشن محسوب میشه

    موافقم 70
    مخالفم 8
    1. eternal

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (57 ديدگاه)

      آره حرفت درسته ولی برای کشوری که بیشتر مردمش پراید سوار میشن یا یه ماشینی که فقط فرمون و بخاری و کلر داره آره این ها اپشن حساب می شن

      موافقم 49
      مخالفم 4
      1. SMS

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (581 ديدگاه)

        ای رووووزگار همین ریرا کم آپشن ترین تو جهانه اونوقت با این قیمت می کنن تو پاچه ما ،صفحه آمپرشم که مثلا دیجیتالیه ولی از آنالوگ هم زشت تره

        موافقم 15
        مخالفم 7
        1. سهیل

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (124 ديدگاه)

          یه چرخ خودروی چینی می ارزه به این فرغون خای ایرانی. ریرا بیاد بازار قیمتش میشه ۱/۵ – یه سری ایرانی هم همیشه هستن که سر و دست میشکنن براش

          موافقم 16
          مخالفم 11
        2. اشکان

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (55 ديدگاه)

          فرغون نیازی به آپشن نداره
          90% آپشن هوایی هم که رو ماشینا هست کار نمیکنند.
          دقیقا مثل ایربگ های نمایشی ماشین های ایرانی که فقط روش نوشته شده ایربگ.

          موافقم 7
          مخالفم 2
    2. ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4954 ديدگاه)

      حاجی این داشمون تو پست نوشت سورن پلاس xu7p از فول آپشن ترین ماشینای ایرانیه ولی چرا xu7?
      اپشناش از ef7 بیشتره؟؟

      موافقم 10
    3. amirkhanzadeh

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      اولش تیترو خوندم فکر کردم اشتباه دیدم

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. جرمی کلارکسون

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (987 ديدگاه)

      حلب آپشن نمیخاد

      موافقم 14
      مخالفم 4
    5. Sadegh

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (138 ديدگاه)

      یجوری میگید ماشین ایرانی اپشن نداره، انگار این وارداتی های جدید رو ندیدید، همین شاهین، دو برابر النترا وارداتی آپشن داره، اصلا قصدم دفاع از ماشین ایرانی نیست، مشکلم با غرق شدن مردم تو آپشنه، اصلا غیر از آپشن های ایمنی، بنظرم هرچیزی غیر از کولر و سیستم صوتی تو ماشین بیهوده هست

      موافقم 16
      مخالفم 7
  2. فريد

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اشک تو چشام جمع شد به همین برکت قسم 🥲
    تو سال ۲۰۲۴ ترمز دیسکی رو اپشن حساب میکنن
    صندلی پارچهی ای اپشنه یعنی این اپشنو کسی نخواد مقوا میدن بهش؟

    موافقم 58
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2090 ديدگاه)

      فرمان برقی با دکمه‌های کنترلی
      یعنی منظورش از دکمه های کنترلی چی هست خیلی عجیبه

      موافقم 17
      مخالفم 2
  3. Mr wrong

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (337 ديدگاه)

    وای به ایرن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  4. boost10

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    سوال : آپشن از نظر ایرانی ها چیست ؟

    1 _ ایربگ
    2 _ مانیتور
    3 _ شیشه بالابر برقی
    4 _ ترمز ABS
    5 _ سانروف
    چیز دیگه ای یادم نمیاد اگه بیشتر بلدید بنویسید

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. علی Shelby

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (540 ديدگاه)

      کولر و بخاری ترمز دیسکی هم هست

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. Mr wrong

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      فرمون دنده کلاج گاز صندوق عقب

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. ALI.A.NLANSR

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (117 ديدگاه)

    خدایی شیشه دودی هم آپشن حساب میشه؟

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4954 ديدگاه)

    واکنش ون 7x : من بالاتر از میباخم😈🤘

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. GRT

      ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      واکنش میباخ : باشه فرزندم . حالا بیا بخورش 🍼

      موافقم 31
      مخالفم 1
      1. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

        ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        منظورت لوگوی مایباخ جلوی ماشیناس؟؟

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4954 ديدگاه)

        واکنش 7x : نه ممنون پسرم

        موافقم 3
        مخالفم 6
    2. اشکان

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (55 ديدگاه)

      فکر کنم منظورت لاستیکه میباخه

  7. PARSA

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    امکاناتی که از ۵۰ سال پیش در خودروهای سراسر دنیا نصبشون اجباری بوده تو ایران منت سرش میزارن و قیمت اضافه میگیرن

    موافقم 12
    مخالفم 2
  8. علی جردن

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    چرا پر آپشنالمون یدونه ماساژور صندلی راننده ندارن؟ بقیه صندلی ها پیش کش
    لاقل یکی از این فرغون هارو واقعا آپشنال میساختین

    موافقم 12
    مخالفم 2
  9. AMIR GERMAN

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جالبه تو بعضی از پارس های ELX گرم کن و سرد کن صندلی بود اما الان ریرا که آپشنال ترین هست سرد کن وجود نداره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  10. AMIR GERMAN

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بعضی از پارس های ELX تو سال 88 89 سرد کن صندلی داشتن اما الان ریرا سرد کن نداره

    موافقم 10
    1. گاس فرینگ

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (356 ديدگاه)

      چون صندلی هاش ساخت شرکت ریکارو بود و به طور تمام وارداتی وارد ایران میشد

  11. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1556 ديدگاه)

    فول اپشن ما لو اپشن اوناست🥲

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. Scuderia Ferrari

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فرغون سازان وطنی وقاحت رو به نهایت رسوندن
    هرچی که دنا و تارا در فول ترین نسخه های خودشون دارن ، نیسان در ارزان ترین مدل خودش یعنی “ورسا” داره اونم نسخه پایه
    به نظرم اینا باید بازخواست و مجازات بشن و قطع به یقین لایق هیچ تبلیغ و تعریف و تمجیدی نیستن

    موافقم 14
    مخالفم 1
  13. نویدی

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (392 ديدگاه)

    نصف این آپشن ها و سنسورها یک بار مصرف و جنس درجه سه چینی هستن.سیستم کنترل پایداری esp هم که توی این ماشینا فقط یه اسمه و اصلا کارایی نداره فقط یه چراغ توی صفحه روشن میشه.

    موافقم 10
    مخالفم 3
  14. B

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (884 ديدگاه)

    هر جور حساب کنی با مسخره ترین برنامه های ممکن برای پشرفت تا الان باید ماشینای مثلا پرچمدارمون در حد الانترا ۲۰۱۶ و گرنجور ۲۰۱۸ میشدن
    یعنی ول کنن همه رو سرعت پیشرفت بیشتر میشه تا این برنامه های گشایش اقتصادی و …

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. boost10

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    بازم خدارو شکر که ریرا رو با قالپاق و رینگ فولادی تولید نمی کنن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  16. امیررضا

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چیزی که تو کل دنیا استاندارد محسوب میشه تو ماشین ایرانی آپشن میگن بهش!! یعنی ببین چقدر تباه شدیم که دی‌لایت و ترمز ABS و کنترل کشش و پایداری و رینگ آلومینیومی و ایربگ و سنسور پارک و فرمون دی‌کات برامون شده آپشن!!! همین فرمون بریم فردا پس فردا روکش صندلی و آینه بغل میشه آپشن…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  17. Galant.VR4(JDM)

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1187 ديدگاه)

    الان مسخره‌ میکنن فردا ثبت نام
    ترمز دیسکی و رینگ و صندلی برقی آپشن محسوب میشه توی سال 2024

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. Reza

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    ساینا فول هم خوبه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  19. احسان

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    متاسفم که هنوز ما به جای ایمنی و طراحی موتور و بهسوز بودن مصرف دنبال آپشن های بیخودی چون سقف پانوراما، سانروف، صندلی برقی، پشت آمپر دیجیتال و این چرندیات هستیم. عوضش برامون موتور و ایمنی خودرو، تعداد ایربگها، ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمربندهای پیش کشنده و پشت سری فعال مهم باشه. آپشن هیچ چیزی جز دردسر نداره. فقط تا یک ماه اول برای آدم تازگی داره. بعد از اون فقط کیفیت رنگ، ایمنی، کیفیت و تکنولوژی موتور و … مهمه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  20. سعید

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدایش من همیشه میخواستم بدونم بقیه دنیا از حال روز ما ایرانیا از ماشینمون بگیر تا هر چیز دیگه مثلا ژاپن این لیستو ببینه چه فکری درمورد ما می‌کنه خدا بسه دیگه ما چه گناهی کردیم گیر کردیم تو این مملکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا