در لیست پرفروشترین خودروهای بازار ایالاتمتحده، سالهای سال است که پیکاپهای فورد سری F، شورلت سیلورادو و دوج رم پادشاهی میکنند و این موضوع در مورد خودروهای کارکرده هم صدق میکند. در این رابطه، آیسیکارز (iSeeCars) مطالعهٔ جامعی انجام داده و نتایج آنرا منتشر کرده است. تعجبی ندارد که در صدر لیست محبوبترین خودروهای کارکردهٔ آمریکا هم فورد F150 را ببینیم. این پیکاپ پرفروش در سال ۲۰۲۱ از بازار خودروهای کارکردهٔ آمریکا سهمی ۳.۶ درصدی داشته است.
پس از فورد، شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ با سهم ۲.۶ درصد و رم ۱۵۰۰ با سهم ۲.۴ درصد به ترتیب در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند. این در حالی است که در آمار فروش خودروهای نو در سال ۲۰۲۱، رم از سیلورادو پیشی گرفته و جایگاه دوم را از آن خود کرده است. در ادامهٔ لیست ۱۰ تایی محبوبترین خودروهای کارکردهٔ بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیز چهار کراساوور شامل نیسان روگ، شورلت اکوئناکس، فورد اسکیپ و تویوتا رافور را میبینیم که البته این هم تعجبی ندارد. سه سدان هوندا سیویک، تویوتا کمری و هوندا آکورد که به ترتیب در جایگاههای چهارم، ششم و دهم قرار گرفتهاند هم این لیست را تکمیل کردهاند.
تحلیلگر آیسیکارز در مورد اوضاع بازار خودرو در سال ۲۰۲۱ میگوید:
درحالیکه محدودیتهای ناشی از کمبود چیپ موجب کاهش فروش بسیاری از خودروهای محبوب بازار طی سال گذشته شد، محبوبترین خودروها در مقایسه با سال ۲۰۲۰ ثابت ماندهاند. این به دلیل این است که خودروسازان پرفروشترین محصولات خود را نسبت به محصولاتی که فروش کمتری دارند در اولویت قرار دادند
با ادامهٔ اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات و افزایش تقاضا برای خودروهای نو، انتظار میرود بازار خودروهای کارکرده رشد و محبوبیت خود را در طول سال ۲۰۲۲ هم حفظ کند. به همین دلیل، کارشناسان صنعت خودرو حداقل برای شش تا نُه ماه دیگر قیمتهای بالایی را برای خودروهای کارکرده پیشبینی میکنند.
محبوبترین خودروهای کارکردهٔ بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱
رتبه | خودرو | سهم از بازار |
۱ | فورد F150 | ۳.۶ درصد |
۲ | شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ | ۲.۶ درصد |
۳ | رم ۱۵۰۰ | ۲.۴ درصد |
۴ | هوندا سیویک | ۲.۰ درصد |
۵ | نیسان روگ | ۱.۹ درصد |
۶ | تویوتا کمری | ۱.۹ درصد |
۷ | شورلت اکوئناکس | ۱.۹ درصد |
۸ | فورد اسکیپ | ۱.۷ درصد |
۹ | تویوتا رافور | ۱.۷ درصد |
۱۰ | هوندا آکورد | ۱.۶ درصد |
Arman
۲۰ دی ۱۴۰۰اصلا اسم صنعت خودروسازی آمریکا میاد آدم یاد پیکاپ میوفته! واقعا هم عالی هستن تو ساختش
NAVID۰۰۹۸
۲۰ دی ۱۴۰۰حتی در بازار کارکردهها هم به دنبال کرهایها نیستند ، میدونید چَرا ؟!
چون تو اوراقیها لِه میشوند ، سوسماست 😂 !
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۰تو عکس اول
انگار اون سه تا پیکاپ بجای سه تا کابوی و اسبهاشون
قرار گرفتن😅
مهراد
۲۰ دی ۱۴۰۰آقا مازیار سلام
شما بودید که گفتید اول یه رنجرور کلاسیک بعد یه بنز s180 داشتید الان یه خودرو نو دارید؟ (چه خودروی الان دارید🤔🙂)
دنگ و فنگ های رنجرور داشتن چیه؟با 200 تومن میشه یه سالمشو پیدا کرد و 100 تومن هزینش کرد؟برای مصارف روزانه خوبه؟ (نهایت هفته ای 20 یا 30 کیلومتر راه رفتن)
طول عمرش چه طوریه؟ مثل جیپ سگ جونه یا نه؟
یه توضیح میدید لطفا🙏
مهراد
۲۰ دی ۱۴۰۰اقای مازیار اون سری تو اون پست فکر کنم پورشه که سوال کردم پرسیدید کجا هستم
جواب دادم تهران هستم ولی مثل اینکه ندیدید
راستش هفته پیش سوال کردم درخصوص کلاسیک خریدن و همون هفته رفتم برسی. اینم شرح خلاصه ماجرا=
جیپ صحرا که فقط بگم یه فرمون بود 2 صندلی 4 تا آمپر و 2 تا دنده😂خیلی ع.ر.ی.ا.ن بود. ولی لعنتی موتوری داشت ها! تودوزی داشت خیلی زیبا بود تودوزی داخل مشکی بود رنگ بیرونش هم سفید،البته دو در بود. طرف میگفت 158تومن ولی بعضی قسمت هاش کمی زنگ زده بود ولی خیلی تمیز بود
جای همه گی خالی 3 تا شورلت نوا هم جاهای مختلف تهران برسی کردم ماشین خوبی بود فقط خیلی یه جورایی بودن! ولی تجربه جالبی بود. به یه آگهی کادیلاک سیویل هم زنگ زدم یارو گفته بود تا ثابت نکنی 350تومن تو حسابت هست اجازه بازدید نمیدم!😂 دیر وقت بود دیگه حال نداشتم کلا بیخیال شدم ولی ماشین خوبی هست به نظرم ولی فکر کنم دنگ فنگاش بالا باشه.
روز بعدش یه آگهی جیپ آهو زنگ زدم و ظهرش رفتم بازدید،راستش مفهوم شاسی بلند رو فهیمدم! پرادو از کوچکون رد نمیشه وای به حال آهو!😅البته هرماشینی از کوچمون رد میشه ولی ماشین های بزرگ باید زنگ بزنی به صاحب ماشین های پارک شده در کنار کوچه تا بیان ماشیناشونو جابجا کنن تا ماشین گنده رد بشه!__شما هم از این مشکلا دارید دوستان؟😂__ همونجا که رفتم آهو رو برسی کنم طرف میگفت آشنا دارم آهو داره و بازسازی کامل هست و تایر آفرودی هم داره، با خودم گفتم حالا که تا این سر تهران اومدم پس برم به اونم سر بزنم ولی وقتی رفتیم صاحبش نبود و ماشین بیرون پارک کرده بود،فقط میتونم بگم احساس کوچولویی میکردم در کنار اون مدل تایر آفرودیه!😂داخل آهو هم مثل جیپ صحرا واقعا خیلی بیابانی بود!
پریروز هم رفتم دنبال اسکای لارک. به نظرم خیلی بهتر از نوا بود. خیلی ازش خوشم اومد. البته از اون اسکای لارک خوشم اومد! رنگ آبی. تریم داخلش کرمی بود مدل b3بود طرف میگفت 172تومن. به نظرتون 100 تومن خودم خرجش کنم اللخصوص قسمت موتورش و قطعاتش تا 4 سال برام کار میکنه؟
راستش تو رنج پولی که دارم و گزینه های موجود فقط مونده رنجرور.میترسم برم فاز رنجرور منو برداره بعد بی افتم تک تنها با رنجرور که رو دستم مونده!(بعد خرید)خواستم بپرسم مزایا و معایبش چی؟ توضیح بدید عالی میشه.
ای کاش یه روز برسه که به جایی اینکه دنبال نسخه های 4 دهه پیششون باشیم روزی برسه بتونیم به راحتی بروز ترین هاشونو بخریم😢 البته خیلی ها با 300تومن دنبال آشغال های داخلی و پژو های 25 سال پیش هستن. اگه قراره ماشین های 2 الی 3 دهه پیش رو سوار شیم خب چرا درست حسابی شو سوار نشیم!؟
دیروز پس از اینکه چکاوک ایرانی رو رفتم بازدید!(بیوئیک اسکای لارک) تو راه بازگشت داشتم فکر میکردم چه میشد اگر…؟ 😢
حالا سرتون رو درد نمیارم، لطفا دنگ فنگ های رنجرور کلاسیک رو بگوید سپاس.
راستی تازگی ها دیفندر کلاسیک نسخه وانت تو ایران زیاد میبینم اللخصوص بالا شهر
وضعیت اون چه طوره؟ دنگ و فنگ هاش چیه؟ کسی میدونه بگه ، سپاس
محمد امین
۲۰ دی ۱۴۰۰با اجازه ی آقا مازیار بزرگ من یه راهنمایی کوچیک بکنم
ببین مهراد جان ، ماشین دست دوم فرق نمیکنه چی باشه ، در وحله ی اول این نکته مهم هست که آیا اون ماشین سلامت فنی اش خوبه یا نه و رفتار صاحب های قبلی چه طور بوده
مثلا بابای من یه شورولت کاستوم مدل ۱۳۵۸ داشت که خودش به عنوان ماشین دست دو توی سال ۱۳۷۲ خریدش ، و سال ۱۳۸۷ هم فروختش ، موتور این ماشین ۶ سیلندر ۴.۱ لیتر یا همون ۲۵۰ بود و توی این ۱۵ سال به گفته ی خودش به هیچ وجح موتور تعمیر نشد ، فقط خرج سرویس های دوره ای و گاهی هم واشر گلویی اگزوز میسوخت که چیز مهمی نیست
اما از اون سمت شوهر عمم یه کاستوم مدل ۱۳۵۹ داره دقیقا با همون مشخصات و حدود ۱۳۸۱ خریدش و هنوز هم دارش ، با اینکه هفتهای نهاتا روشن ، اما ۲۴ ساعت خرابه
یا مثلا چند سال پیش ما یه روا داشتیم که حدود ۴۵۰ هزار تا کارکرد داشت ، اما موتور تاحالا باز نشه بود و تعمیر نرفته بود و مثل ساعت کارمیکرد
همش مربوط به این میشه که صاحب قبلی چه طور مراقبت میکرده و سرویس های دوره ای رو انجام میداده و مکانیک هایی که ماشبن رو چک میکردن چه قدر ماهر بودن و حتی نوع گرم کردن ماشین هم مهمه
بعضی ها فقط موتور رو گرم میکنن اون نابلدانه، درصورتی که دیسک های ترمز و سیستم تعلیق و گیربکس ماشین هم در دمای مناسب باشن و اول رانندگی نباید ترمز شدید گرفت و…..
میخواستم بگم که سالمی ماشین خیلی مهمه
و اینکه اصلا دنبال کیس ارزون نباش، و سعی کن به جای لندرور، جیپ واگونیر بخری ، چون قطعات موتوری اش گیر میاد و ماشین بهتری هم هست
مهراد
۲۰ دی ۱۴۰۰اقای محمد امین بله حرف شما صحیحه، نوع نگهداری از خودرو خیلی خیلی مهمه. در کل این نیست که بخوام فقط خودرو کلاسیک بخرم همون شکلی استفاده کنم خودم هم کمی میخوام هزینه کنم حداقل خیالم از موتورش راحت باشه. همونطور که گفتم هم در هفته نهایت بخوام 30 کیلومتر این ور اون ور شم
شاید براتون سوال بشه خب چرا نمیری خودرو داخلی بخری. انصافا دلتون میاد 300میلیون تومن بدید به 206 تیپ 2 صفر مدل 99؟ دلتون میاد 305تومن بدید به 405 slx مدل 1400 ؟ نه انصافا منطقی هست؟منطقی نیست به نظرم از اون ور ماشین های چینی هم قیمت هاشون یا ابلفظل یه زمانی با وام قرض میشد اما اگه الان وام هم بگیرم بزارم روی پولم نمیتونم چینی مدل 1400 عادی بگیرم! برندهای مطرح هم فعلا برام قفله.
طبق اون چیزی که من تو این 10روزه فهمیدم 2 تا ماشین که اتفاقا تو لیست های منم هستن یعنی اسکای لارک و واگنییر هم قطعاتشون زیاده هم فروش خوبی دارن و به مشکل برنمیخورن. قیمت هاشون هم منطقی هست ولی آهو لعنتی خییلییی گندس. همونطور که بالا گفتم آهو رو ببنید میفهمید شاسی بلند یعنی چی تایر آفرودی هم ببنید اون وقت مفهوم حضرت رو متوجه میشید!
ولی بیوک اسکای لارک خیلی به دلم نشسته طرف گفته 172تومن بهت میدم خودم نزدیک برسیش کردم 85درصد بی ایراد بود. هرچند خودمم میخوام 100تومن خرجش کنم راحت بشه 272تومن خودرو مناسب سوار شد. ته حساب هم یه 20تومن میمونه کارهای دیگه میکنم.
راستی اسکای لارک میشه موتورشو تا 250اسب ارتقا داد؟ انصافا 6 لیتر حجم موتور 160اسب خیلی یه جوریه😂 البته قبلش باید یه فکری به حال مصرف هیولاییش بکنم.
احتمالا تا این هفته برم دیگه بخرم. چون ماشین دوباره داره یواش یواش گرون میشه باید سریع دست به کار شم. به هیچ وج نمیرم سمت خودرو داخلی احتمال خیلی زیاد اسکای لارک بخرم واگنییر عالیه فقط بسیار غول هست.
راستی یه مدل دیفندر هست زیاد میبینم تو تهران. اسمش دیفندر پاژن هست
مدل 4 درش تو چه رنج قیمتی هست؟ اوضاش چه طوریه؟قطعاتش هزینه نگهداری سگ جونیش و…
دیفندر پاژن وانت اون 4 در خیلی گرونه 600 یا 700 تومنه قیمتش ولی پاژن 2 در (4صندلی) 180تا 250 تومنه. خواستم بدونم پاژن 4در عادی اون چه طوریه؟ تو ایران نیست؟ اگهی ازش ندیدم.
درکل درباره رنجرور و دیفندر خیلی کنجکاوم. ولی اسکای لارک احتمال خیلی زیاد انتخابم باشه.
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۰سلام مهراد جان
کنجکاو شدم که S180 چه مدلی هست؟😅
من رنجروور کلاسیک (۱۹۷۸) و بنز ۲۳۰ دانشجویی موتور مشکی (۱۹۸۱) و ۲۲۰ کپل (۱۹۹۴) داشتم و الان ال۹۰ دارم
دنگ و فنگ های رنجروور کمبود لوازم و همچنین مکانیک آشنا بهش هست (کلا اتومبیلهای انگلیسی همین مشکل و دارن) و راجع به قیمت من چند هفته قبل با یه نمونه که ظاهرا قابل قبول بود برخورد کردم با قیمت ۳۵۰ تومن، کلا بهت بگم تصمیم برای خرید یه کلاسیک یه قضیه هست و تصمیم برای خرید کلاسیک انگلیسی یه قضیه مهمتر
سگ جون هست تا دلت بخواد اما دردسر هم داره به همون دلایل که گفتم که البته دلایلی قابل چشم پوشی نیست از لحاظ استحکام شاسی و قطعات زیربندی فقط یه لنگه داره اونم لندروور و به لطف موقعیت خاص راننده که تسلط فوق العاده ای به بیرون داره و همچنین سیستم چهارچرخ محرک دائمی و ترمزهای تمام دیسکی تجربه ای بسیار لذت بخش رو در آف رود میده خلاصه بگم اگه بخوای رنجروور بگیری باید هم عشق کافی داشته باشی هم نمونه تمیزی ازش پیدا کنی که در اینصورت واقعا از راه رفتن باهاش لذت میبری بخصوص اگه طبق گفته اسمش یه RANGE از انواع مسیرها اعم از کوه و دشت و جنگل و بیابان رو باهاش طی کنی اما یه ۲۳۰ دانشجویی مخصوصا موتور مشکی انتخاب عاقلانه تری هست
با عرض پوزش از دوستان بخاطر کامنت غیر مرتبط
مهراد
۲۰ دی ۱۴۰۰😂
اره چیزی به نام بنز s180 هنوز تولید نشده. راستش رو بخواهید خودروهای آلمانی اطلاعاتی ندارم دربارشون هم نظر نمیدم چون چیزی نمیدونم. ولی آمریکایی خیلی اطلاعات دارم.
راستش با شما موافقم تعمیرات خودروهای کلاسیک کار هرکسی نیست دشواری خودشو داره. درکل 50سال پیش ماشین انگلیسی زیاد تو ایران وارد نشده اکثرا آمریکایی بوده و آلمانی اکثر مکانیک ها هم با اونا آشنایی دارن
در کل ممنون از اطلاعاتتون.
درخصوص بنز 230 دانشوجویی دربارش نظری ندارم و اطلاعات آنچنانی ندارم ولی تو همین رنج قیمت 200تومنی هست ولی میدونم استهلاک بنز بالاس.
راستی یه سوال عجیب میپرسم…از لحاظ سواری هندلینگ فرمان پذیری راحتی بنز 230 داشنجویی بهتر بود یا L90 که دارید!؟
راستش تقریبا همه میگن وقتی تو ایران آلمانی قدیمی سوار شی یا آمریکایی مثل سویل،اصلا خودروهای داخلی نگاه نمیکنی اگه هزینه کنی و ماشین سرحال باشه سالیان سال برات کار میکنه. البته اینم باید گفت قطعاتش سخت گیر میاد و بنزین مصرف میکنن وا ویلا! اما میگن ارزش داره.خیلی دلم میخواد تجربش کنم.مثل اینکه کادیلاک سویل، پدیده بود ه! صندلی برقی !شیشه بالابر برقی فضای پای عالی فرمون فوق نرم موتور 8 سیلندر جذاب. مخمل جذاب کل کابین! کیفیت عالی. باک بنزین خیلی بزرگ. البته مصرف سوخت زیاد.
حیف که سویل خیلی گرونه کلا 2100تا تو ایران مونتاژ شده تقریبا خاص هست. حیف پولم نمیرسه برای تجربه این پدیده ولی ببنیم آیا قسمت هست اسکای لارک رو خرید یا نه. امیدوارم بشه😋
(دوستانی که این کامنتو میخونید الان 20 دی 1400 هست… نه 20دی 1350! نمیدونم چرا لحن کامنتم یه جوریه انگار ماشین نو میخوام بخرم همین الان از کارخونه GMایران اومده بیرون😂 خودم هنگام نوشتنش این حس به هم دست داد)
مازیار
۲۰ دی ۱۴۰۰بنز ۲۳۰ یا به اصطلاح ۱۲۳ اگه انژکتوری یا موتور مشکی باشه (یعنی همون موتور اتاق کپل) حدود ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میسوزنه اگه پمپ و سوزنها سرویس بشه کمتر و لوازمش هم تقریبا بدون دردسر تو همه شهرهای بزرگ گیر میاد همینطور مکانیکش و راجع به استهلاکش هم اینطور بگم اگه لوازم اصلی بسته بشه و درست بسته بشه میره تو گروه کم استهلاک ترین خودروهای بازار چون لعنتی اصلا خرابی تو کارش نیست
و در مورد سواری و راحتی نسبت به ال۹۰ هم عرض کنم اگه اون تفاوت های ماشین کهنه و نو مثل صدای موتور و باد و یه سری موارد از این دست براتون مهم نباشه بنز از همه نظر برتر از ال۹۰ هست
من هنوز ۲۳۰ موتور مشکی (۱۹۸۱) که گفتم رو دارم اما خانواده ترجیح میدن که ماشین قدیمی سوار نشن واسه همین کمتر استفاده میشه اما خودم ترجیحش میدم و رنجروور هم متاسفانه بعد از تصادف شدیدی که برادرم باهاش داشت مجبور به فروشش شدم
راجع به رنجروور هم اگه بخوام میتونم هزار خط اونم با کمال میل برات بنویسم چون عاشقم اما اینجا جاش نیست چون ممکنه همه موافق نباشن فقط اینو بگم
من اگه ساعتها و روزها برات از خصوصیاتش حرف بزنم و شما هم تمام حرف هام رو قبول کنی بعد از نشستن و حرکت باهاش باز هم غافلگیر میشی از راحتی صندلی هاش از تسلط فوق العادش از حس دلنشینی که حرکت با سیستم چهارچرخ محرک دائمی در خارج از جاده بهت میده و …
دوستم که شهباز شش سیلندر داشت میگفت ماشین من 4WD هفتاد تا میره (ناگفته پیداست که تو اون سرعت چه بار و فشار سنگینی حس میشه به علت حرکت با وضعیت 4WD)
اونوقت شما فکر کن رنجروور که همیشه 4WD هست تو اتوبان براحتی به ۱۵۰ میرسه و آب تو دل راننده تکون نمیخوره
بگذریم مهراد جان اگه رنجروور تمیز پیدا کردی حتما خودت رو بی نصیب نگذار
یوسف جان درست میگه با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست واقعا قابل مقایسه نیست و اینو فقط زمانی متوجه میشی که باهاش رانندگی کنی بقول معروف “تا دست نزنی نمیدونی گونیه یا فاستونیه”
محمد امین
۲۰ دی ۱۴۰۰مازیار جان واقعا خیلی خوب هست که شمارو در سایت داریم ، ادم های مثل شما واقعا کمیاب هستن مخصوصا در فضای مجازی ، و سعی کن بیشتر برامون کامنت بزاری چونکه کلمه به کلمه ی حرف هات واقعآ نکته دارن
مازیار
۲۱ دی ۱۴۰۰لطفت زیاده محمد جان تشکر از دوستانی که در اینجا ازشون یاد میگیرم از جمله خود شما که همیشه مفید هستی
یوسف
۲۰ دی ۱۴۰۰با 300 تومن یه رنجرور عروسک بخر و لذتش رو ببر….. با هیچ چیز دیگه ای هم قابل مقایسه نیست
تو جاده عالی میره
تو شهر خوبه
تو آفرود بهترینه
میثم
۲۰ دی ۱۴۰۰هوندا سیویک عجب جایگاهی داره
رقیبش کرولا اصلا تو لیست نیست
Ali
۲۱ دی ۱۴۰۰دلیل محبوبیت زیاد پیکاپ فورد چیه؟