چشم اندازهفته نامه

قوی ترین پیشرانه های 4 سیلندر تاریخ را بشناسید

در این مقاله می‌خواهیم شما را با برخی از قوی ترین پیشرانه های ۴ سیلندر تاریخ آشنا کنیم پس حتماً همراه ما باشید.

تکنولوژی پیشرانه راه درازی را طی کرده است و پیشرانه های ۴ سیلندر ثابت کرده‌اند که مزیت‌های زیادی دارند. از نمونه‌های تنفس طبیعی دور بالا گرفته تا نسخه‌های توربو با گشتاور قابل‌توجه، این نیروگاه‌های آهنین محدودیت‌های عملکرد و مصرف سوخت را بهبود بخشیده‌اند. در لیست پیش رو شما را با برخی از قوی ترین پیشرانه های ۴ سیلندر تاریخ آشنا خواهیم کرد، پیشرانه‌هایی که استانداردهای جدیدی را وضع کرده‌اند.

صنعت خودرو در زمینه تکنولوژی قوای محرکه پیشرفت‌های زیادی داشته است و این امر منجر به تولید برخی از شاخص‌ترین قلب‌های آهنین خودروها شده است. در این میان پیشرانه های ۴ سیلندر جایگاه ویژه‌ای دارند چراکه پرفورمنس خوب را با مصرف سوخت پایین ترکیب می‌کنند. این نیروگاه‌های آهنین گزینه‌ای محبوب برای طیف گسترده‌ای از خودروها هستند و با استفاده از تکنولوژی‌های توربو، تزریق سوخت مستقیم و… قدرت و گشتاور قابل‌توجهی نیز تولید می‌کنند. از جمله مزیت‌های پیشرانه های موردبحث می‌توان به مصرف سوخت نسبتاً پایین، ابعاد جمع‌وجور و هزینه‌های ساخت و نگهداری کمتر اشاره کرد. قوی ترین پیشرانه ۴ سیلندر تاریخ را مرسدس بنز در خودروی AMG A45 S بکار برده است. این پیشرانه ۲ لیتری توربو ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و سبب ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می‌شود.

قوی ترین پیشرانه های ۴ سیلندر

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو (آئودی S3)

لیست ما با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آئودی شروع می‌شود که از نظر قدرت و پرفورمنس عملکرد احساس‌برانگیزی دارد. این پیشرانه در S3 بکار رفته است و با سیستم چهار چرخ محرک همکاری می‌کند تا هندلینگ و پایداری استثنایی را به ارمغان بیاورد. تکنولوژی توربوی پیشرفته آئودی باعث می‌شود سوخت با راندمان بالایی بسوزد و قدرت قابل‌توجهی تولید کند.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۲۹۲/۳۸۰
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۴.۴
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۵۰

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو (میتسوبیشی لنسر اوولوشن)

میتسوبیشی لنسر اوولوشن در دنیای خودروهای پرفورمنس یک اسطوره واقعی به شمار می‌رود و پیشرانه ۲ لیتری آن جزو قوی ترین پیشرانه های ۴ سیلندر تاریخ است. با تکنولوژی توربوی پیشرفته و طراحی خلاقانه، این نیروگاه آهنین می‌تواند تجربه سواری هیجان‌انگیزی را ارائه کند. لنسر اوولوشن تعهد میتسوبیشی به تولید خودروهای پرفورمنس واقعی را نشان داد اما میتسوبیشی امروز فرسنگ‌ها با آن دوران فاصله دارد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۲۹۱/۴۰۷
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۴.۷
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۲۸

۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو (فورد موستانگ اکوبوست)

موستانگ یکی از نمادین‌ترین خودروهای آمریکایی محسوب می‌شود و کلید موفقیت آن را می‌توان پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو با قدرت زیاد دانست. این پیشرانه با تکنولوژی توربوی خود قدرت و پرفورمنس قابل‌توجهی ارائه می‌کند و سبب ثبت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیه‌ای برای موستانگ می‌شود.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۱۰/۴۳۴
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۵.۸
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۳۳

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو (پورشه ۷۱۸ کیمن)

یکی دیگر از قوی ترین پیشرانه های ۴ سیلندر تاریخ ساخت پورشه است. این نیروگاه آهنین ۲ لیتری توربو در ۷۱۸ کیمن بکار رفته و تجربه رانندگی لذت بخشی را ارائه می‌نماید. طراحی تخت پیشرانه باعث مرکز ثقل پایین‌تری شده است که روی هندلینگ و پایداری خودرو تأثیر مثبتی دارد. نیروگاه آهنین پورشه از نظر قدرت کاملاً جلب‌توجه می‌کند و مثال بارزی از تعهد ژرمن‌ها به ارائه محصولات اسپرت و پرفورمنس است.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۶۵/۴۳۰
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۴.۹
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۱۵

۴ سیلندر ۲ لیتری توربو (مرسدس-ای ام جی CLA45)

مرسدس-ای ام جی CLA45 اولین محصول این برند است که به پیشرانه ۲ لیتری توربوی موردبحث مجهز می‌شود. این نیروگاه آهنین ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و باعث دستیابی به صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای می‌شود. از جمله ویژگی‌های برجسته نیروگاه آهنین مرسدس می‌توان به توربوی توئین اسکرول و تزریق سوخت پیشرفته اشاره کرد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۴۱۶/۵۰۰
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۴
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۵۰

شما چه پیشرانه های ۴ سیلندر قدرتمند دیگری را می‌شناسید؟ نظرات خود را حتماً با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. TRD PRO

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یادش به خیر لنسر افسانه ای

    موافقم 114
    مخالفم 6
    1. X

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      شاید حرفم خنده دار باشه
      ولی تهران دارن ازtu5
      500 اسب هم میگیرن

      موافقم 59
      مخالفم 106
      1. ashkan-car

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (84 ديدگاه)

        اولا هچین چیزی غیر ممکنه
        دوما این موتور ها در حالت استوک و تیون نشده این مقدار قدرت دارن
        سوما : اگه واقعا ۵۰۰ اسب هم از tu5 بیرون بکشن ماشین های ایران نه هندلینگ و نه توان کنترل کردن این قدرت رو ندارن
        من خودم پرشیا ۹۲ دارم موتور tu5

        موافقم 79
        مخالفم 10
        1. ashkan-car

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (84 ديدگاه)

          پ.ن: ادامه حرفم این بود ( توی کامنت قبلیم پاک شد نمیدوتم چرا)
          پرشیا مدل ۹۲ دارم ماشین بالای ۱۳۰ یا ۱۴۰ سرعت آدم حس میکنه الان بدنه جدا میشه
          بعد فرض کن موتور ۵۰۰ اسب قدرت داشته
          اگه کسی هم بخواد تا ۱۴۰ تا بره همین موتور استوک جوابه ولی اون کسایی که تیون میکنن میخواند سعرت بیشتری برن مثل ۱۶۰ الی ۱۷۰ که ماشین ایرانی توان این حجم ار قدرت رو نداره

          موافقم 49
          مخالفم 14
        2. HFball

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (213 ديدگاه)

          داداش من خودم با 405 فابریکم ۲۰۰ تا رو میرم شما حتما ماشین باز نیستی که اینجوری حرف میزنی لابد سوار پیکان نشدی ببینی با ۱۳۰ تا سرعت لرزش و صدای کابین و موتورش از ۲۰۰ تای 405 بیشتره اگرم میخای بگی کیلومتر سنج این ماشینا خطا داره من با GPS گرفتم نهایتش ۱۰ تا خطا داشته باشه نه بیشتر
          یبارم با یه بنده خدایی هم مسیر شدم شوتی بار کش بود با دنده ۳ تا ۱۶۰ تا پر میکرد راجب ماشینش ازش پرسیدم گفت تقویت شده و گیربکس هم دست چین شده هست و تا ۲۵۰ تا هم میره وقتی از پیچ ها خارج میشد و گاز میداد سر آدم می‌چسبید به صندلی :)
          خلاصه حرفای شما تا حدودی قابل قبوله ولی نه دیگه در این حد ❤️

          موافقم 21
          مخالفم 54
        3. فرزند ایران

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          خوشبحالت من تو خرید موتور هندا 125موندم

        4. رضا

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (154 ديدگاه)

          سلام
          چرا همچین چیزی غیر ممکنه؟!اگه واقعا اهل ماشین و ماشین بازی باشی قطعا تا حالا دیده بودی و همچین حرفی نمیزدی بعدش هم این موتور ها توسط کارخونه به این حد ارتقاء پیدا کردن یا همون تیون شدن،و بعدش شما ماشینت مشکل داره که با ۱۴۰تا بدنه میخواد جداااا بشه

      2. امیر علی

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        حرف خنده دار نزن عزیزم. اولا این چیز گفتی محاله.اگر هم درست باشه دو دقیقه بیشتر کار نمیکنه.ثانیا گیربکسی که توان این قدرت رو داشته باشه تو ایران نداریم

        موافقم 24
        مخالفم 11
      3. .

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (114 ديدگاه)

        منظورت۵۰اسب بخاره؟
        بخاریش ترکید!
        برادر یک صفر فک کنم اضافه گذاشتی.

        موافقم 9
        مخالفم 2
      4. سعید

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام، دقیقا درست می گی شما👍

    2. یک کاربر

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      TU5P ایرانخودرو…. پرچم بالاست!🇮🇷🇮🇷🤣

      موافقم 17
      مخالفم 51
  2. M.83

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    فقط جاذبه پانامریکانای مرسدس 👌🏼

    ۲.۷ لیتریه ۴ سیلندر خطی کادیلاک تو مدل ct4v هم میشه کنار موستانگ به این لیست اضافه کرد
    گلف ار هم همینطور

    ولی میطلبه واسه خودرو های فرمول یکم همین مقالرو بزارید

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. mercedes

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      موتور موستانگ انگار موتور پژو 2000کاربراتوریه😂😂😂

      موافقم 23
      مخالفم 10
    2. محمدهادی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2483 ديدگاه)

      ینی یدونه ۲ لیتری دور بالای هوندا ارزش جایگیری تو این لیستو نداشت؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
  3. JDM

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1317 ديدگاه)

    میتسوبیشی اسطوره چهارسیلندر ها
    4g63 از بهترین انجینای دنیاس
    پرونده لنسر اوو رو تو مسابقات رالی و تایم‌اتک تریلی نمیکشه

    موافقم 48
    مخالفم 11
    1. JDM

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1317 ديدگاه)

      البته آخرش اشتب شد تریلی نمیبره نه نمیشکنه مگه گردو هستش

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. mercedesamg

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        خوبی؟
        تریلی نمی‌کشه یه اصطلاحه مثلا اسم طرفو تریلی نمی‌کشه یعنی طرف خیلی کله گنده و آدم حسابیه.
        نکته دوم،تو اون بالا درست نوشتی،تریلی “نمیکشه”بعد این پایین گفتی نمیشکنه؟!

        یه نکته دیگه اینکه اون 4g63 رو مدیون amg هستینا!!!

        موافقم 18
        مخالفم 7
        1. phonix

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1877 ديدگاه)

          معلم املا
          منظورت اینه ؟
          https://www.carscoops.com/2021/11/amg-cheated-on-mercedes-to-tune-this-fwd-mitsubishi-galant/
          الان چون ای ام جی اینو تیون کرده یعنی میتسوبیشی مدیونشه ؟ این موتور روی مکلارن اف 1 برای مسابقات هم سوار شده حداقل میگفتی مکلارن دست داشته نه ای ام جی
          این موتور 1987اومده این ماشین 1990 تیون شده
          هرچند این نسل موتور خیلی معروف نبوده و اصل حرفای ما سر نسل 2 این موتوره که بیشتر میشناسیمش
          یه چند وقت بود داشتم تلاش میکردم ریپلای نکنم و بحث نکنم از خیلی از چرندیات گذشتم ولی این حرفت واقعا مجبورم کرد

          موافقم 16
          مخالفم 12
  4. Ahmad

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (199 ديدگاه)

    صد در صد انجین تخت پورشه لامصب هیچی انجین تخت نمیشه

    موافقم 34
    مخالفم 5
    1. ali_x76

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (416 ديدگاه)

      مشخصات انجین پورشه اشتباهه.
      پورشه ۲ لیتری روی کیمن ۳۰۰ اسب و ۲.۵ لیتری کیمن اس ۳۵۰ اسب قدرت میده.

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. HFball

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      ببخشید من دقیق نمیدونم انجین تخت همون خطی میشه یا نه ولی بیشتر انجین های خطی تعادل بسیار فوق‌العاده ای دارن نمونه بارزش همین سوپر بایک های ژاپنی چهار سیلندر خطی هستن که توی مسیر مستقیم رقیب ندارن و البته یه استثنا اروپایی داریم که اونم سوپر بایک BMW هست که اونم چهار سیلندر خطیه و توی درگ و مسیر مستقیم حتی رقبای ژاپنیش اندکی عملکرد بهتری داره

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. Ahmad

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (199 ديدگاه)

        اره داداش انجین تخت همون خطی میشه که بهتر از انجین خورجینی هست

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. آرمان`

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          چرا اشتباه جواب میدید آخه. انجین خطی با انجین تخت یه دنیا فرق داره. انجین خطی سیلندرها تو یه راستا قرار دارن در حالیکه تو تخت سیلندرها دو به دو تو زاویه 180 درجه و روبرو قرار میگیرن. دلیل هندلینگ عالی پورشه هم همینه
          انجین خورجینی چهارسیلندر هم حداقل تو دنیای خودرو الان نداریم که دارید مقایسه میکنید.
          چرا وقتی بلد نیستیم باید حتما جواب بدیم؟؟؟

          موافقم 13
          مخالفم 2
      2. رضا

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (154 ديدگاه)

        تعادل بسیار فوق‌العاده‌ای دارن!!!!توی مسیر مستقیم رقیب ندارن!!!
        شما با دنیای ماشین و موتور همین الان خدافظی کن

  5. King viper ACR

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظرم موتور وانکل مزدا هم می‌توانست داخل این لیست باشد

    موافقم 25
    مخالفم 11
    1. Amard

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (841 ديدگاه)

      تو این لیست جای موتور ولو s60 خالی با ۴۱۵ اسب بخار همچنین موتور ۲.۵ سوبارو wrx و هوندا سیویک تایپ r

      موافقم 13
      مخالفم 2
  6. mercedesamg

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    پرشتاب‌ترین انجین:2 لیتری توربوی دایملر
    پرقدرت‌ترین انجین:2 لیتری توربوی دایملر
    پرسرعت‌ترین انجین:2 لیتری توربوی پورش
    بیشترین گشتاور:2 لیتری توربوی دایملر
    کلا اشتوتگارتی‌ها توی این لیست بالاترین جایگاه رو دارن،مخصوصا مرسدس

    موافقم 51
    مخالفم 8
  7. امین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    پدال موتور چهار سیلندر XUP جدید ایران خودرو به حجم 1800CC هم که 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن متر را فراموش کردین. قویترین و پیشرفته ترین موتور چهار سیلندر جهان هست

    موافقم 40
    مخالفم 15
    1. Enayat

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (242 ديدگاه)

      داداش یواش تر…😕
      موتور زانتیا ۱۸۰۰ ! عشق شوتی ها رو یادت رفته! لامصب این قدر که توی ایران توی فضای مجازی پرطرفدار هست و دم از پر قدرتی اش می زنند که به موتور جنگده های زمینی مشهوره🤣🥴

      موافقم 41
      مخالفم 4
      1. mahdi-es17

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (547 ديدگاه)

        M15tc 🗿

  8. ایرانی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مهندسی به معنای واقعی بیرون کشیدن حداکثر قدرت با کمترین مصرف و البته دوام موتور . ولی متاسفانه ما ایرانی ها همه محصولات را از راه دور می بینیم

    موافقم 26
    مخالفم 0
  9. صدرا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    آقا معلومه دیگه موتور TU5 با 105اسب بخار قدرت قویترین پیشرانه جهان در کشتن شما
    تخصص ما کشتن شماست مرگ خود را از ما بخواهید
    کشتن تخصصی شما با ایران دبه 🤣🤣🤣🤣

    موافقم 44
    مخالفم 6
  10. یک نفر

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اینا ۲ لیتری توربو دارن ما هم ۲ لیتری توربو داریم اما این کجا و آن کجا

    موافقم 27
  11. (Ali(chevynova

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7405 ديدگاه)

    موتور فورد🇺🇸

    موافقم 21
    مخالفم 42
  12. همایون

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (828 ديدگاه)

    این موتور بنز قویترین موتوره چهارسیلندر دولیتری تاریخه ولی نه با ۴۱۶ اسب این موتور تو c۶۳s جدید ۴۷۱ اسب تولید میکنه

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1317 ديدگاه)

      قدرتی که 2009 دست لنسر بود

      موافقم 14
      مخالفم 5
  13. مازیار

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (990 ديدگاه)

    عنوان قوی ترین چهار سیلندرهای عصر حاضر مناسب تره
    چون در کل تاریخ چهار سیلندرهای قوی تری هم بوده از فورد لانچیا جگوار …

    موافقم 22
    مخالفم 1
  14. JDM سابق

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    سالین S1
    2.5 لیتری اکوتک ۴۵۰ اسب بخار

    موافقم 16
  15. k-jafaee

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    بسیار عالی. از منظر مهندسی قابل تحسینه. اما باید توجه داشت که استخراجِ قدرتِ زیاد از حجمِ کم، باعث فرسایش زودهنگام قطعات اصلی موتور خواهدشد و این اصلاً به نفع مشتری نیست.

    هرچند که معمولاً برای حل یک مسئله، راهکارهای مختلفی وجود داره. مثلاً به‌نظر بنده اینجا دقیقاً همون جاییست که باید از تکنولوژی برق و باتری کمک گرفت. یعنی بجای توربوشارژ کردنِ موتور و بالا بردن تنش و حرارت در قطعات به‌منظور ایجاد قدرت و شتاب بیشتر، میشه از یک موتور الکتریکیِ کمکی که روی فلای‌ویل نصب شده، برای شتابگیری و سبقت استفاده کرد و ضمن کاهش مصرف سوخت، قابلیت‌های دینامیکی خودرو را افزایش داد بدون ایجاد فشار اضافی به موتورِ اصلی.
    چقدر حرف زدم🤭
    تکبیر😂

    موافقم 46
  16. i love Detuchland

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اصلا آلمانیا دلبری کردن رو بلدن، مهندسان باواریایی با 2000cc، قدرت باورنکردنیه 400 اسب بخاری از دل موتور بیرون میکشن
    آئودی و پورش و بنز و بیمر حاصل نیم قرن تلاش آلمانیای سخت کوش هستند.

    موافقم 27
    مخالفم 6
  17. معمولی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببین روی این چیزا زحمت کشیده شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. C63

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    C63 s جدید
    ۶۸۰ اسب بخار

    موافقم 9
    مخالفم 1
  19. حمیدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (333 ديدگاه)

    پس میتسوبیشی لنسر fq-440 کجاست؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
  20. حسین دهمرد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2687 ديدگاه)

    جالبه که این حجم طلایی رو همه دارن استفاده میکنن. انتظار داشتم موتورهای حجیم تری هم تو لیست باشن. مثلا شوی یه موتور ۲۷۰۰ داره اما اینهمه قدرت ازش استخراج نکرده.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  21. Lamberto

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    لانچا ECV ابر خودروی رالی که بسیار پیشرفته تر از زمان خودش بود و انقلابی در طراحی انجین به همراه داشت. پیشرانه ۱.۸ لیتری توئین توربوشارژ ۴ سیلندر این خودرو ۶۰۰ اسب بخار تولید میکرد و دستپخت مهندس افسانه ای کلاودیو لومباردی بود و به بزرگترین قربانی کنسل شدن گروه ب رالی تبدیل شد.
    اما بدون شک جذاب ترین قسمت این خودرو، زیر کاپوت آن قرار گرفته بود. موتور منحصر به فرد ۱٫۸ لیتری توربو ۴ سیلندر با لقب Triflux که قادر به تولید قدرت ۶۰۰ اسب بخار بود. این موتور در قسمت میانی خودرو قرار گرفته بود و با استفاده از جعبه دنده
    ۵ دنده، انتقال قدرت به هر چهار چرخ انجام می شد. از آن جایی که خودروهای توربوشارژ آن زمان با مشکل توربو لگ یا تأخیر در گاز خوردن و محدود بودن بازه حداکثر قدرت (Powerband) مواجه بودند، مهندسان تیم لانچیا با یک ایده هوشمندانه و در عین حال خلاقانه به میدان آمدند.
    کلودیو لومباردینی” مسئول طراحی این موتور بود. او قبل تر مسئول طراحی موتور لانچیا دلتا S4 بود و بعد ها به سمت سر مهندس تیم فرمول یک فراری منصوب شد. لومباردینی تصمیم گرفت پیشرانه جدید را با دو توربوشارژر طراحی کند، اما این ایده با مشکلاتی رو به رو بود. چه گونه یک موتور ۴ سیلندر کوچک می تواند دو توربوشارژر را تغذیه کند؟ در این جا ایده هوشمندانه منیفولد خروجی دوگانه و چینش سوپاپ های X شکل به کار می آید.
    برای فهم بهتر سیستم، سوپاپ ها را با چینش X شکل در نظر بگیرید. بدین صورت؛ در سمت / سوپاپ های ورودی و در سمت \ سوپاپ های خروجی به صورت مورب در سر سیلندر قرار می گرفتند. این سیستم توسط مهندسان کمپانی فیات طراحی شد که به آن FID (Flusso Incorciato Doppio به معنی جریان مورب دوگانه) می گفتند.
    بدین ترتیب تفاوت اصلی این موتور با یک موتور معمولی، قرارگیری سوپاپ های ورودی و خروجی به صورت X شکل به جای خطی دوتایی در کنار هم و استفاده از منیفولد خروجی دو دهنه برای تغذیه هر دو توربو بود. انتخاب نام Triflux هم به این دلیل بود که یک مسیر برای منیفولد ورودی و دو مسیر برای منیفولد خروجی تعبیه شده بود.
    یکی دیگر از ایده های خلاقانه لومباردینی طراحی میل سوپاپی بود که همزمان سوپاپ ورودی و خروجی هر سیلندر را به حرکت در می آورد. استفاده از این ایده انقلابی نکته های مثبتی را در بر داشت. از آن جایی که با استفاده از چینش X شکل سوپاپ های خروجی و ورودی به صورت خطی کنار هم نبودند، در نتیجه قسمت سرد و گرم سر سیلندر حذف می شد و انتقال گرما به شکل مطلوبی انجام می گرفت. این امر در خنک کاری و جلوگیری از تابیدگی سرسیلندر تأثیر می گذاشت. از سویی دیگر به دلیل متقارن بودن کل سیستم توربوشارژ، تأخیر کم تری در عملکرد توربوها وجود داشت.لانچا ECV ابر خودروی رالی که بسیار پیشرفته تر از زمان خودش بود و انقلابی در طراحی انجین به همراه داشت. پیشرانه ۱.۸ لیتری توئین توربوشارژ ۴ سیلندر این خودرو ۶۰۰ اسب بخار تولید میکرد و دستپخت مهندس افسانه ای کلاودیو لومباردی بود و به بزرگترین قربانی کنسل شدن گروه ب رالی تبدیل شد.
    اما بدون شک جذاب ترین قسمت این خودرو، زیر کاپوت آن قرار گرفته بود. موتور منحصر به فرد ۱٫۸ لیتری توربو ۴ سیلندر با لقب Triflux که قادر به تولید قدرت ۶۰۰ اسب بخار بود. این موتور در قسمت میانی خودرو قرار گرفته بود و با استفاده از جعبه دنده
    ۵ دنده، انتقال قدرت به هر چهار چرخ انجام می شد. از آن جایی که خودروهای توربوشارژ آن زمان با مشکل توربو لگ یا تأخیر در گاز خوردن و محدود بودن بازه حداکثر قدرت (Powerband) مواجه بودند، مهندسان تیم لانچیا با یک ایده هوشمندانه و در عین حال خلاقانه به میدان آمدند.
    کلودیو لومباردینی” مسئول طراحی این موتور بود. او قبل تر مسئول طراحی موتور لانچیا دلتا S4 بود و بعد ها به سمت سر مهندس تیم فرمول یک فراری منصوب شد. لومباردینی تصمیم گرفت پیشرانه جدید را با دو توربوشارژر طراحی کند، اما این ایده با مشکلاتی رو به رو بود. چه گونه یک موتور ۴ سیلندر کوچک می تواند دو توربوشارژر را تغذیه کند؟ در این جا ایده هوشمندانه منیفولد خروجی دوگانه و چینش سوپاپ های X شکل به کار می آید.
    برای فهم بهتر سیستم، سوپاپ ها را با چینش X شکل در نظر بگیرید. بدین صورت؛ در سمت / سوپاپ های ورودی و در سمت \ سوپاپ های خروجی به صورت مورب در سر سیلندر قرار می گرفتند. این سیستم توسط مهندسان کمپانی فیات طراحی شد که به آن FID (Flusso Incorciato Doppio به معنی جریان مورب دوگانه) می گفتند.
    بدین ترتیب تفاوت اصلی این موتور با یک موتور معمولی، قرارگیری سوپاپ های ورودی و خروجی به صورت X شکل به جای خطی دوتایی در کنار هم و استفاده از منیفولد خروجی دو دهنه برای تغذیه هر دو توربو بود. انتخاب نام Triflux هم به این دلیل بود که یک مسیر برای منیفولد ورودی و دو مسیر برای منیفولد خروجی تعبیه شده بود.
    یکی دیگر از ایده های خلاقانه لومباردینی طراحی میل سوپاپی بود که همزمان سوپاپ ورودی و خروجی هر سیلندر را به حرکت در می آورد. استفاده از این ایده انقلابی نکته های مثبتی را در بر داشت. از آن جایی که با استفاده از چینش X شکل سوپاپ های خروجی و ورودی به صورت خطی کنار هم نبودند، در نتیجه قسمت سرد و گرم سر سیلندر حذف می شد و انتقال گرما به شکل مطلوبی انجام می گرفت. این امر در خنک کاری و جلوگیری از تابیدگی سرسیلندر تأثیر می گذاشت. از سویی دیگر به دلیل متقارن بودن کل سیستم توربوشارژ، تأخیر کم تری در عملکرد توربوها وجود داشت.

    موافقم 33
    مخالفم 1
  22. jDM

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای هوندا سیویک و موتور bp خالیه ناموسن

    موافقم 6
    مخالفم 4
  23. علی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    مرسدس تو هر دو مدل شتاب و گشتاور بالایی داره 3.9وچهارثانیه که موتور های با قدرت بالاتر تو این لیست هم کمتر از پنج نیستن

  24. رضا

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    داداشم موتور4j63رو یادت رفت بنویسی میتسوبیشیه رو یکسری ماشین قدیمیا مثل گالانت سوسماری و… نصبه الان روی پاگانی دارن استفاده میکنن قابل توجه بهتون بگم تا ۱۵۰۰ اسب قابل تیونه بزنید تو سرچ گوگل ببین چه حیولایه

    موافقم 2
    مخالفم 4
  25. محسن

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    موتور سوبارو ایمپرزا بهترین 4 سیلندر دنیا

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. x.01

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اگه منظورت ۴ سیلندر تخت هست موتور ۴ سیلندر تخت پورشه که در این لیست هم حضور داره خیلی بهتره و لایق بهترین هست.

      موافقم 6
      مخالفم 0
    2. x.01

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اگه منظورت ۴ سیلندر تخت هست موتور ۴ سیلندر تخت پورشه که در این لیست هم حضور داره خیلی بهتره و لایق بهترین ۴ سیلندر دنیا هست.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  26. معمولی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ببین کاکو پورشه از همه سریع تره ولی مرسدس از همه قویتره

  27. Adol

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بازای ایرانی فقط میگازن،،،دیگه مهم نیست هندلینگ واستحکام وامنیت چیه،،،یه موتور زانتیا میذارن رو حلب 17کیلویی روغن ومیگازن،،اسمشم میذارن ماشین خفن،،،خودشونم ماشین بازن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  28. نوید قاسمی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر و با تجربه بنده ، بنابر اطلاعاتی که دارم و تجربیات شخصیم ، اگر بحث رقابت باشه!کمپانی های ژاپنی خیلی حرف برای گفتن دارن .
    نمونه بارزش (نیسان اسکای لاین جی تی ) که فکر میکنم از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ ، مقام اول رو در شتاب گیری و ثبات سرعت در مسیرهای ۴۰۰ متر تا آخر مسیر رو برای خودش به ثبت رسوند !
    یا حتی میتسوبیشی GT3000 که توی ایران خودمون داریم .
    مدل های تولید محدود میتسوبیشی گالانت VR4 چهار چرخ محرک معروف به چراغ خرگوشی – که معروف به گالانت چراغ عینکی VR6

    پر شتاب ترین ، بهینه ترین ، پربازده ترین ،سبک ترین ،
    متعلق به کمپانی Nissan _ Mitsubishi _ mazda_ toyota است .

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. x.01

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      در حال حاظر پر شتاب ترین و بهینه ترین و پربازده ترین و سبک ترین و … متعلق به کمپانی های غیر از ایناست متلق به mercedes benz و Ferrari و bmw و Porsche و ford و … هستند.

      اون شتاب گیری ها که فرمودید مربوط به مدل های تقویتی هست که بین همه جابجا می شه و موضوعش فرق داره.

      موافقم 10
    2. x.01

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      این موتور هایی که نام بردم و هنوز هم خیلی هست در حال حاظر پر شتاب ترین و بهینه ترین و پربازده ترین و بادوام ترین و سبک ترین و بهترین و … موتور ها هستند و حرف اول را میزنند هرکدام کلا همه متعلق به کمپانی های mercedes benz و Ferrari و bmw و Porsche و ford و … هستند. همونطور که می‌بینید همه از کمپانی های آلمانی یا ایتالیایی یا آمریکایی هستند یعنی کلا متعلق اروپا و آمریکا هستند.

  29. محمدرضا حسنی کبوترخانی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتور مزدا BP 2000cc که روی اولین فورد فستیوا قرار گرد(پرایدهاچبک) قوی ترین موتور ۴سیلندر سبک پرشتاب و پر قدرت با قابلیت تیون بالا. شتاب ۵ثانیه ای . جزو لیست باس میبود.

  30. نوید قاسمی

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از منظر کلی ، بهترین موتورها ، موتورهای ۶ سیلندر V شکل است ! بازدهی عالی از نظر قدرت ، بالنس بودن خودرو ، سبک بودن ، خوش مصرف ، دسترسی راحت برای تعمیر و سرویس هرقسمتی از متعلقات در محفظه موتور ، لرزش خیلی کم در شاسی و در نتیجه سواری آرام ، نرم و لطیف و خوش فرمان بودن و در کل ، لذت برای راننده و راحتی برای سرنشینان .
    که باز هم حرف اول را کمپانی میتسوبیشی میزند ،
    ولی من خودم موتورهای پورشه رو بهتر میپسندم .

    البته ناگفته نماند ، کلاً کشور آلمان در هر زمینه صنعتی حرف اول رو میزنه ، آئودی ، پورشه، بی ام و ، مرسدس و… و قطعاً موتورهای خیلی خوبی تولید میکنند ، حتی ممکنه بهتر از موتورهای ژاپنی !
    اما فرق بین این دوتا ، استحلاک بالاتر و در نتیجه خرج بیشتر برای موتورهای آلمانی است !

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. x.01

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      دوست عزیز صنعت خودرو بزرگتر از این حرفاست که هر موضوعی در اون به یکجا ختم بشه هر کمپانی حرف ها برای گفتن داره
      کمپانی میتسوبیشی با وحود اینکه کمپانی معتبری هست ولی در حال حاظر در موتور های ۶ سیلندر مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداره.
      ولی بطور کلی هر کمپانی محصولات شاخصی تولید کرده
      مثلا در حال حاظر پیشرفته ترین موتور ۶ سیلند جهان موتور مرسدس amg one هستش که مهمترین شگفتی مهندسی در این زمینه هست.
      البته از نظر تعداد سیلند به نظر من بهترین موتور ها ۸ سیلندر ها بخصوص ۸ سیلندر خورجینی یا وی ۸ ( مثل موتور شورلت مرسدس ای ام جی و کوروت و فراری و… ) بهترین موتور ها هستند البته موتور های بیشتر از ۸ سیلندر هم بهتر هستندمثلا ۱۰ یا ۱۲ یا بیشتر ولی این ۸ سیلندر ها هستند که ترکیبی از بهترین ها هستند ۶ سیلندر ها مقداری ضعیف هستند و در مقایسه با ۸ سیلندر ها کم می آرن.

    2. x.01

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (55 ديدگاه)

      بهترین موتور هایی که نام بردم و هنوز هم خیلی هست در حال حاظر پر شتاب ترین و بهینه ترین و پربازده ترین و بادوام ترین و سبک ترین و بهترین و … موتور ها هستند و حرف اول را می زنند هرکدام کلا همه متعلق به کمپانی های mercedes benz و Ferrari و bmw و Porsche و ford و … هستند. همونطور که می‌بینید همه از کمپانی های آلمانی یا ایتالیایی یا آمریکایی هستند یعنی کلا متعلق اروپا و آمریکا هستند. بخصوص ۸ سیلندر به بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا