در بازار کشورمان شاهد عرضهٔ شاسیبلندهای چینی زیادی هستیم و در این مطلب قصد داریم با قویترین آنها آشنا شویم که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارند.
چند سالی است که بهواسطهٔ تحریمها، ممنوعیت واردات و خروج خودروسازان مشهور از کشورمان، چینیها به یکهتازِ بخشهای قیمتی بالاتر بازار تبدیل شدهاند و شاهد عرضهٔ انواع اقسام خودروهای چینی و خصوصاً شاسیبلندها توسط شرکتهای مختلف داخلی هستیم؛ بنابراین، در شرایط کنونی کسانی که خواهان خودروهای نسبتاً قدرتمندی هستند باید در بین همین چینیها به دنبال آن باشند. ازاینرو، شاید بخواهید بدانید قویترین شاسیبلندهای حال حاضر بازار ایران کدامند. در ادامه به این سؤال پاسخ میدهیم. البته وقتی میگوییم قویترین، در مورد استانداردهای بازار ایران و قدرتهایی در حدود ۲۰۰ اسب بخار حرف میزنیم پس انتظار دیدن دورانگو هلکت ۷۰۰ اسب بخاری را در این لیست نداشته باشید!
۴-فونیکس تیگو ۸ پرو
قدرت: ۱۹۷ اسب بخار
چری تیگو ۸ پرو که توسط مدیران خودرو با برند فونیکس در ایران عرضه میشود، گرانترین خودروی مونتاژی بازار بهحساب میآید. قیمت کارخانهای این خودرو یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون تومان است درحالیکه این رقم در بازار به بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است! از این قیمتگذاریهای عجیبوغریب که بگذریم، تیگو ۸ پرو یکی از قویترین شاسیبلندهای چینی بازار ایران محسوب میشود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت استفاده میکند که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. البته چری چند وقتی است که نسخهٔ چهارچرخ محرک این ماشین را هم به بازار فرستاده که مدیران خودرو قصد دارد بهزودی آن را با نام تیگو ۸ پرو مکس در ایران عرضه کند. این نسخه علاوه بر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، به پیشرانهٔ قویتر ۲ لیتری توربو هم مجهز خواهد بود که با تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور، تیگو ۸ پرو مکس را به قویترین شاسیبلند بازار ایران تبدیل خواهد کرد. گفته شده این کراساوور چهارچرخ محرک چینی زیر ۲.۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.
۳-فونیکس FX
قدرت: ۱۹۷ اسب بخار
فونیکس FX جدیدترین محصول مدیران خودرو محسوب میشود که اوایل امسال رسماً رونمایی و اولین مرحلهٔ فروش آن آغاز شد. این خودرو در اصل چری اومودا ۵ نام دارد که اولین محصول از سری جدید اومودا محسوب میشود. فونیکس FX از زبان طراحی جدیدی بهره میبرد و در ظاهر با شاسیبلندهای قبلی چری تفاوت دارد. مدیران خودرو این کراساوور چینی را در دو تیپ به بازار کشورمان عرضه میکند. تیپ اول که اکسلنت نام دارد و گفته شده صرفاً در تعداد محدودی تولید خواهد شد، از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور و گیربکس CVT استفاده میکند.
تیپ فول FX اما که هنوز نام قطعی آن مشخص نیست، از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم سوخت تیگو ۸ پرو استفاده میکند که در اینجا هم همان ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل میشود. این دو تیپ از لحاظ تجهیزات تفاوتی باهم ندارند. قیمت تیپ فول FX هنوز مشخص نیست اما ازآنجاییکه تیپ اکسلنت چندی پیش با قیمت یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برای فروش ارائه شد، انتظار میرود تیپ فول بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.
۲-دایون Y5
قدرت: ۲۰۲ اسب بخار
دایون Y5 در حال حاضر تنها شاسیبلند چینی دو دیفرانسیل بازار ایران محسوب میشود. این خودرو همچنین برخلاف کراساوورهای چینی، از شاسی نردبانی مستقل استفاده میکند و باید آن را یک SUV دانست. Y5 که توسط صنایع خودروسازی ایلیا در ایران تولید میشود، درواقع نسخه شاسیبلند از پیکاپ کلوت یا همان دایون V5 بهحساب میآید که توسط مکث موتور در ایران به تولید میرسد. هرچند دایون Y5 از لحاظ طراحی و امکانات در برابر کراساوورهایی مثل تیگو ۸ پرو حرف چندانی برای گفتن ندارد اما از تواناییهای آفرود مناسبی برخوردار است.
این شاسیبلند چینی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی استفاده میکند که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. Y5 با ۴,۷۷۱ میلیمتر طول، شاسیبلند نسبتاً بزرگی بوده و به سه ردیف صندلی با ظرفیت حمل هفت نفر مجهز است. این خودرو که از تجهیزاتی مثل دو ایربگ، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، کروز کنترل، دوربین دید عقب، قفل دیفرانسیل عقب و کنترل تهویه دیجیتالی دو منطقهای بهره میبرد، با قیمت یک میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان عرضه میشود.
۱-دیگنیتی پرستیژ
قدرت: ۲۲۸ اسب بخار
دیگنیتی پرستیژ که توسط گروه بهمن مونتاژ میشود، قویترین شاسیبلند چینی حال حاضر بازار کشور بهحساب میآید و انتظار میرود بتواند این عنوان را حداقل تا پیش از عرضهٔ تیگو ۸ پرو مکس حفظ کند. این خودرو که محصول دانگفنگ است و درواقع iX5 نام دارد، در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو و با نام دیگنیتی پرایم به بازار عرضه شد. این موتور اما با تنها ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در کنار گیربکس CVT، شتاب گیری نهچندان سریعی را به دنبال داشت و دیگنیتی را به خودروی نسبتاً تنبلی تبدیل کرده بود. به همین دلیل، در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ گروه بهمن نسخهٔ قویتر این کراساوور چینی را با نام دیگنیتی پرستیژ معرفی کرد.
این نسخه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، انتقال نیرو هم حالا توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. دیگنیتی پرستیژ که با قیمت کارخانهای یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان عرضه میشود، علاوه بر پیشرانه قویتر و گیربکس متفاوت، به چند آپشن جدید مثل صفحه آمپر دیجیتالی، شارژر بیسیم گوشی و نورپردازی داخلی هفترنگ مجهز شده و در ظاهر نیز از سپر جلوی متفاوت و چهار سر اگزوز دایرهای در عقب بهره میبرد.
محمدرضا
۲۰ دی ۱۴۰۱ولی اسب بخار چینی ها بی ارزشه
من مطمئنم درگ بین fx و پرستیش fx برنده میشه
حامد
۲۰ دی ۱۴۰۱اسب بخار بخوره تو سر من . 2.5 میلیارد . من خودمو میکشم ماهی 30 م درامد دارم ولی باید 7 سال هیچی خرج نکنم و تورم 0 باشه بتونم بخرم . هرجی تهش بنویسم کامنت منتشر نمیشه پس …
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۱ماهی ۳۰ تومن چجوری درآمد داری؟
سجادی
۲۱ دی ۱۴۰۱من و همسرم ماهی ۲۱ درامد داریم منتظریم سایت مدیران باز بشه یکی از همین آشغالها بگیریم. اونوقت این اقا میگه ۳۰ تومن درمیارم ولی نمیتونم!
حامد
۲۱ دی ۱۴۰۱تریدر هستم و بیشتر از سی م هم میشه بعضی ماه ها ولی بانک شغل حسابش نمی کنه پس دسته چک ندارم و خرید اقساطی هم نمی تونم انجام بدم . آدم های نادان همیشه هستن . واقعا این قیمت ها بیخوده . اینم بدون هزینه همیشه با درآمد بالا میره
علی
۲۲ دی ۱۴۰۱زیبا نیست بنده خدا نوشته قیمت میلیاردی برای خودرو با درامد تقریبا متوسط . قیمت عجیب خودرو ول کردیم چسبیدیم به درامد طرف بابا ۳۰ م الان واقعا پولی نیست وقتی میگن خط فقر ۱۵ م . با این کرایه خانه و ماست خدا تومنی . اصلا بگو ماهی ۲۰ م چطوری میخوای ماشین دو میلیاردی بخری
NAVID۰۰۹۸
۲۰ دی ۱۴۰۱😂😂😂😂😂👋🏻
حاجی ؟
جوووونِ حاجی !!!
میگن شاستی بلند خریدی هیولاااااا ، راست میگن !
آره داداش ، خریدم !
یَک هیولائیه ، پرادو رو پودر میکنه ، وارکروزو میخوره ، موهاوی رو هو میکنه ، لندکروزر هم شَتَک میکنه !
پَ حاجی ؟
جوووونِ حاجی !
بیا پنجشنبه بریم دور دور اندرزگو مُخ بزنیم بلکه بقیه با دیدن قویترین شاستی بلند ایران کفوخون بالا بیارن !
شما رو نمیدونم ، ولی خاک بر سر من ، یعنیآ ، خاکِ عالم بر سر من با این وضعی که پیش اومده در ثروتمندترین نقطهی جغرافیایی جهان با ۴۰٪ مردمی که به گفتهی آمار خودشان زیر خط فقر زندگی میکنند و در عمل ۹۰٪ زیر خط فقریم در حالی که حتی تو خرج مایحتاج نیازهای اولیهی یک انسان ماندهایم !
تو رو بخدا خودرو و تمام کالاهای چینی را تحریم کنید و نخرید ، با خرید کردناتون چین را گندهتر و خودتان را نابودتر از این میکنید ، کمی در اعمالتان تجدیدنظر کنید و بفهمید چرا میگویم چینی نخرید !!!
وطنی بخرید ، اروپایی و … بخرید اما لطفاً چینی نخرید ، نخرید ، نخرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ardalan Tehrane
۲۰ دی ۱۴۰۱30 میلیون تومن ماهی والا خیلی چیزی نیست که اما برای خرج و مخارج خوبه به هرحال من که ماهی 240 درآمد دارم.
چرا فقط به فکر مخ زدن دخترایی تو یکم مرد باش نه اینجوری شل و مخ زن
عاشق پدال
۲۱ دی ۱۴۰۱Ardalan Tehrane
چطوری ماهی ۲۴۰ درامد داری؟
ایمیل بزارم راهنماییم میکنی منم این درامدو داشته باشم؟
علی
۲۲ دی ۱۴۰۱خط فقر کجا بود ملت پول دارن صدا شو در نمیارن . این همه ماشین وارد میشه میخرن تولید میشه میخرن صف طلا صف دار . اخر میگن ندارن. همه گرگ شدیم و دنبال گوسفند میگردیم
سعید رستمی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳وا بده بخرعشق کن
آیت ثابت
۱۷ بهمن ۱۴۰۱اگر ماهی ۳۰ درامد داری ۵۰۰ تومن وام بگیر و ماهی ۱۵ بده قسط بده و بخر.. سال دیگه دوبل قیمت بفروش وام تسویه میشه
سبحانی
۲۳ بهمن ۱۴۰۲داش اگه اینا شاسی بلندن اوخ لندکروز چیه؟تو امارات با یه میلیارد شما بنز سوارین همین اف ایکس تو امارات تهش دویست میلیون ارزش داره اونم اگه کسی نگاش کنه
سعید رستمی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳حاجی اف ایکسو شورلت میزنه؟؟
زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون
۲۰ دی ۱۴۰۱چینی فقططط بسترن
از اونایی داشتن بپرسین
فورد
۲۰ دی ۱۴۰۱چینی خوب بود خودشون سوار میشدن
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۱بسترن داریم و راضی هستیم
Ardalan Tehrane
۲۰ دی ۱۴۰۱اره بسترن هم خوبه منم دو تا دارم خوبه
حامد سیاه
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲حالا هی فخر بفروش
امپراتور
۷ دی ۱۴۰۲یه نفر ما داشتیم هر وقت میخواست بی اهمیت رو مسخره کنه (میگفت همشون خر یه حوشایند)
این به زبان شیرین لریه…یعنی همه از یه طویله اومدن بیرون .
دوست گرامی من که نه دارم نه میتونم داشته باشم چون الان متأسفانه خط فقر شده ۳۳م و من پر و شیرین ۲۰م حقوق دارم و مستأجروخانوار ۴نفری دگر خود بخوان حدیث مفصل از این جمله.
mahdi-es17
۲۰ دی ۱۴۰۱البته فکر کنم بین چینی های شاستی بلند😑
هایما s5 بیشترین شتاب داشته باشه
Reza Waffen SS
۲۰ دی ۱۴۰۱چقدر سوت و کوره آدم میترسه کامنت بزاره 😬
aMiRsHaYaN
۲۰ دی ۱۴۰۱اسب بخار چین اسب نیست قاطره
AHMADREZA
۲۰ دی ۱۴۰۱برای ایران خوک بخاره
سلطان های حلبی😂
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱در حسرت دو دیفرانسیل
اینا ****شاسی بلند**** نیستن اینا *****اتاق بلند***** هستن
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۱چرا شاسی بلند دو دف بیارن؟
وقتی استقبال نمیشه!
گروه بهمن نیاورد؟
گک نیاورد؟
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱انتظار داری مردم چندین میلیارد بدن گک بخرن ؟؟؟؟؟
Genius
۲۰ دی ۱۴۰۱والله که من یاد کَک افتادم🤣البته پر بیراه هم نیست چون اونایی که اینطوری آویزون چین مغولی شدن کک به تمبان دارن دیگه
حامد
۲۰ دی ۱۴۰۱دیگنیتی هم طراحی خوبی داره هم تو نسخه پرستیژ موتور خوبی داره. اگه قیمت رو در نظر نگیریم بین شاسی بلندای چینی گزینه خوبیه
افشار
۲۰ دی ۱۴۰۱قوی ترین شاسی بلند ایران تیگو ۸ با پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
genius
۲۰ دی ۱۴۰۱دنیا داره آب میبنده تو محصولاتش تا چرخ اقتصادش بچرخه.بنز 2022 حتی نصف بنز دهه 80 میلادی بهت دوام و ثبات و ماندگاری نمیده خب این اقتضای بیزنس های مدرن شده.اما تو این واویلا جنسای چینی چون قیمتشون از همتایان غربیشون بشدت کمتره بمراتب دوام و پایداری کمتری دارن.محصولاتشون نهایتا 5سال کار رو راه میندازه بعدش وبال میشن
aMiRsHaYaN
۲۰ دی ۱۴۰۱با تیکه بنزت موافق نبودم ولی با بقیه موافق بودم
OM.01
۲۰ دی ۱۴۰۱(با تیکه بنزت موافق نبودم ولی با بقیه موافق بودم)
دوست عزیز عجیب هست اما کاملا واقعی.
حتی همون بنزش هم نسبت به قدیم خیلی کم کاری میکنه.کیفیتی که قدیم بنز داشت الان نداره. البته منظورم از کیفیت، کیفیت محصول نیست بیشتر منظورم دوام هست.
پیشنهاد میکنم درباره کهنگی عمدی تحقیق کنی من هم یه بحثی شد چندین ماه پیش کامنت نوشتم پیرامون کهنگی عمدی.
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۱بسترن بی ۵۰ اف داریم مدل ۹۳ ، از اول دست خودمون هست ، بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفته ، موتور و گیربکس پلمپ ، بدنه بدون صدا و کلا بدون مشکل خاصی داره میره!
بنزین سوپر ، تعویض روغن بموقع در نمایندگی بعلاوه نگهداری درست راه حلش هست!
وگرنه از لحاظ فشار آوردن و گاز دادن و رفتن باهاش به مسافرت جنگل و بیابون و … ، کاری نبوده باش نکرده باشیم.
مرد حق
۲۴ دی ۱۴۰۱اگه بسترن بی 50 اف خوب از آب دراومد بخاطر شاسی و پلتفرم خوبش هست که عینا از مزدا 6 نسل قبل ( مدل 2007) به ارث برده
TESLA
۲۰ دی ۱۴۰۱مطمئنم یه ۲۰۰۸ با ۱۶۳ اسب قدرت : همشون رو تو شتاب قورت میده و یه نوشابه هم به سلامتیش میزنه 😎😎💪💪💪🚀🚀
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱فرانسوی های بدرد نخور ۲۰۰۸ یه سانروف نداره! ۲۰۰۸ هم مثل بقیه چینی ها شاسی بلند کاملا تقلبی هست که 4WD نیست و مثل پراید محور جلوست😉
mmz2008
۲۰ دی ۱۴۰۱دو تا نکته اولا 2008 کراس اوور نیست هاچ بک کراسه
پس مهم نیست که دو دف باشه یا نه
ثانیا شما آنقدر یه آپشن ساده مثل سانروف برات مهمه که موتور ماشین رو ول کنی؟؟؟!!!
علی جردن
۲۰ دی ۱۴۰۱اولا داریم تو سال ۲۰۲۳ یا ۱۴۰۱ زندگی می کنیم نداشتن یه آپشن ساده مثل سانروف تو این سال با این قیمت های فوق نجومی غیر منطقیه و با فکر کردن به مشخصات فنی موتور که تک دیفرانسیل هست بیشتر غیر منطقی تر بنظر می رسه … یه لوگوی پژو ساخت ایران چسبوندن فقط بخاطر همون لوگو ۱ میلیارد کشیدن رو قیمت خودرو… موتور که سهله حتی لوگوی روی جلو پنجره صدرصد ساخت ایرانه
نویدی
۲۰ دی ۱۴۰۱توقع داری ماشین زیر 200 اسب بخار دف عقب باشه؟!
علی جردن
۲۱ دی ۱۴۰۱توقع دارم دو دیفرانسیل باشه تا لیاقت پسوند کراس رو داشته باشه
فرهاد
۲۰ دی ۱۴۰۱چهارصد و پنج TU5 با ۱۰۵ اسب همه این ماشینا رو گرفتم
این اسب و مسب ها الکیه
داوود
۲۰ دی ۱۴۰۱اسب بخار مهمه اما گرفتن بیشتر مهارت و دل و جرات می خواد
نویدی
۲۰ دی ۱۴۰۱اسم ۴۰۵ رو باید کنار پراید و پیکان بیاری.
حسن
۳۰ فروردین ۱۴۰۲من شنیدم که شرکت پژو حدود چهل سال پیش برای طراحی ۴۰۵ نزدیک به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده بوده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ فروردین ۱۴۰۲اشتباه شنیدین
استودیو پینین فارینا در ایتالیا طراحی 405 انجام داد
ساخت یک خودروی سدان خانوادگی هرگز نمی تونه در 30-35 سال پیش تا این حد هزینه طراحی و پیش تولید داشته باشه
dian
۲۰ دی ۱۴۰۱پس چرا شتابش از اریزو 6 با 155 اسب بخار کند تره؟
حالا شاید از بعضی از ماشین های این لیست مثل دیگنیتی سریعتر باشه ولی خواهشا تا این حد هم درمورد فرانسوی ها اغراغ نکن
بلانسبت شما بعضیا جوری از شتاب 2008 تعریف میکنن انگار بنز سوارن در حالی که در عمل شتابش تفاوت چندانی با چینیا نداره
نویدی
۲۰ دی ۱۴۰۱شتاب پژو ۲۰۰۸ تا سرعت ۱۵۰-۱۶۰ با آزرا برابره،آریزو هم در حد مزدا ۳
پژو ۲۰۰۸ توی محدوده قیمت خودش از نظر شتابگیری تقریبا بی رقیبه.
۲۶ دی ۱۴۰۱با پولش آزرا ۲۰۱۱ بخرید
حسین
۲۱ دی ۱۴۰۱۲۰۰۸ فقط و فقط موتور و گیربکسش خوبه، استهلاک و خرابی، امکانات، فضای داخلی و… خیلی ضعیفی داره.
AMANTE
۲۰ دی ۱۴۰۱اگه قرار بر انتخاب بین این گزینه ها باشه، انتخابم فونیکس FX و دیگنیتی پرستیژ هست.
ولی در بازه ی قیمت ۱ تا ۲ میلیارد تومن به نظرم بهتره یک ماشین دست دو انتخاب کرد.
Arsam
۲۰ دی ۱۴۰۱ماشین زیاد روندم و سوار شدم از دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی تا لند کروز
خودم با توجه به وضع مالیم در حال حاضر توسان ۲۰۱۵ دارم فیس جدید
واقعا از تک تک این suv های چینی یه سر و گردن بالاتره
البته بهترین suv موجود در ایران که خودم روندم و سوار شدم ولوو XC90 از همه شون نرم تر و خفن تر بود ولی لکسوس NX هیبرید هم فوق العادهست واقعا
در کل که این چینی ها رو اصلا خوشم نمیاد
موتورشون هم اصلا دوام نداره و خرابی زیاد داره و خیلی هم حساس به بنزین هست اون توربوشارژر ها
نقطه قوتشون فقط ظاهر و امکانات هست و برای بیرون از شهر استفاده ندارن اصلا
به خود منم حس خوبی نمیدن آدم هی فک میکنه سوار یه ماشین چیپ و کم کیفیت شده با وجود قیمت فضاییشون
MASOUD 0099
۲۰ دی ۱۴۰۱داداش تو کی از ابرا میای پایین .
Ardalan Tehrane
۲۰ دی ۱۴۰۱اره مدل های ولوو همشون فوق العاده و خوبن خفن هم هست تازه 😉
لکسوس هم عالیه به اندازه ولوو.
اما من بیشتر کوپه های لکسوس رو میپسندم مثلSL .
اره خودرو های چینی خیلی بدرد نمیخورن
❤BMW❤
۲۰ دی ۱۴۰۱توی مقاله فقط اون تیکه ی “انتظار دیدن دورانگو هلکت ۷۰۰ اسب بخاری را نداشت۶ باشید ”
😆
ARMAN سابق
۲۰ دی ۱۴۰۱به قول حسین دلاور اسبای چینی هنوز تو مرحله کُرِّگی به سر می برن
احمد
۲۱ دی ۱۴۰۱سلام یه دونه اس دبیلیو ام بگیرید لذت ببرید دو رگه ایتالیایی چینی واقعا هم از لحاظ سواری هم زیبایی هم لذت رانندگی بی نظیره یعنی اگه نام چین پشت سرش نبود همتراز سانتافه قیمت میخورد
حسین
۲۲ دی ۱۴۰۱نام ایتالیا فقط برای تبلیغ روش هس
همایون
۲۱ دی ۱۴۰۱فکر کنم این اخلاق گند خودروسلزان ایرانی به خارج از کشور هم سرایت کرده اونایی که تو آمریکا و کانادا هستن میگن به خاطر عرضه محدود خودرو به خاطر چیپ.نمایندگیها خودروهایی که متقاضی زیادی داره رو با قیمت بالاتر از کارخونه میدن حتی گاهی تا صدهزار دلار اختلاف دارن امثال جی کلاس یا نسل جدید رنجرورها شامل این داستان میشن فکر کنم رکورد افزایش قیمت هم دست این دوتا بود
مصطفی
۲۱ دی ۱۴۰۱نمی دونم پدال چرا ام جی جی اس را تو این لیست نذاشته با قدرت 220 اسب و گشتاور 350 نیوتون متر و عوضش دایون داغون را گذاشته . ام جی جی اس یکی از با اصالت ترین ماشینهایی است که از بخت بد دست چینی ها افتاد ولی دوباره داره تو دنیا جاش را باز میکنه .امیدوارم تو این نمونه های وارداتی دوباره مدلهای ام جی را ببینیم.
حسین
۲۲ دی ۱۴۰۱ماشینی که طراحی و ساختش توسط چین هست چه اصالتی داره؟
مصطفی
۲ بهمن ۱۴۰۱این ماشین تمام طراحیش تو انگلستان و آلمان انجام شده و فقط توسط سایک موتور ساخته شده ضمنا شرکت ام جی یکی از قدیمیترین شرکتهای خودرو سازی با بیش از 90 سال سابقه است اصالت یعنی این نه اون ماشینهای چینی که از تاسیس شرکتشون 10 سال هم نگذشته و کپی کاری می کنند.
عاشق پدال
۲۱ دی ۱۴۰۱تاریخ رو ببینین تویوتا و ماشینای ژاپنی همینطوری شروع کردن. بعد کره ایی ها همینطوری شروع کردن. حالا هم نوبت چینه.
فیلماشو دیدم ماشینای ژاپنی که تو پارکینگ پارک بود رو تو امریکا میشکوندن میگفتن ژاپنیه.
بخواییم نخواییم ماشینای چینی فراگیر میشن.
بدبختی تون اینه دنیا رو مثل داخل کشور میبینین. دنیا برا ماشین چینی به اندازه ارزشش پول میده.
الان DS کراسبک exclusive و ۱۵۵ اسب بخاری صفر کیلومتر مدل ۲۰۲۳ تو المان حدود یک میلیارد و پونصد میلیون تومنه. فول اپشن.
همین سانگ یانگ تیولی دست دوم با حدود ۷۰ هزار کیلومتر و مدل ۲۰۱۷ حدود ۳۰۰ میلیون تومنه تو المان.
همین داستر که براش سر و دست میشکونیم صفر کیلومتر مدل سال با تمام اپشنای موجود حدود ۱ میلیارد تومنه
عرفان
۲۱ دی ۱۴۰۱پراید چن خرِ بخاره؟😂😂😂
۲۱ دی ۱۴۰۱دوستان بیاید یکم عاقلانه خرید کنیم
وقتی با ۳ ملیارد میتونی ماشین ژاپنی و کره ای و آلمانی دسته دوم بخری
چرا میری چینی میخری؟
وقتی ماشین با کیفیت دسته دوم برات گذاشتن چرا میری یه ماشینیو میخری که از پراید هم بدتره
الان اگه بخوایم در آمد یه ایرانی رو مثلا ۱۵ ملیون حساب کنیم باید دو سال پول جمع کنه تا یه پراید مدل ۹۳ بخره
حالا ۸۰ درصد ایرانیا حقوقشون زیر ۱۰ ملیونه نمیتونن حتی خودشونو سیر کنن الان پیکان هم نمیشه خرید
boost10
۲۲ دی ۱۴۰۱اگه این قوی ترین هاشونه پس ضعیف هاشون چی هست
حسین
۲۲ دی ۱۴۰۱همه موتور ۱/۵ لیتری ۱۵۰ اسبی
Sevlan
۲۳ دی ۱۴۰۱خدا پدر و مادر میتسوبیشی رو بیامرزه، یه موتور 1/5لیتری داد تا چینیا تحت لیسانس تولید کنن، شده شالوده موتورسازی پنجاه درصد چینیا تو سگمنت اقتصادی، با توربو و بدون توربو، یه چیزی تو مایه tu5خودمون!!!
ناشناس به مولا
۳۰ دی ۱۴۰۱ببین داش
۲۴۲ اسب بخار / ۳۹۰ گشتاور (تیگو ۸ پرو مکس) وزن ۱/۶ تنی شتاب ۰تا۱۰۰ رو میده زیر۸
۲۴۲ اسب بخار/ ۳۷۰ گشتاور (پرش ماکان) وزن ۱/۷ تنی شتاب ۰ تا۱۰۰ رو بهت میده زیر۷
این بده؟
قیمتارو مقایسه کن
اصلا تیگو برات ۲ سال خوب کار . گارانتی تا اون موقه داره و متیونه ازش استفاده کنی
اصلا کیفیتا قابل مقایسه نیست
ولی ما تیگو۸ بد هم نیست درسته؟
چی میخوای؟ فرض بگیریم اپش هاش هم ۱۰ درصد یا ۲۰ درصد از ماکان بیشتره ولی باز هم همون ۲ سال کار میکنه. بعدش میری mvm درستش میکنی بده؟
میدونی با چه قیمتی درستش میکنی؟ مثلا ۳ میلیون یا حداکثر ۷ میلیون
حالا ماکان میری یک سنسور عوض کنی میدونی چقدر میشه؟ اره کمتر از ۲۰ میل نمیشه البته حتی بیشتر
بنظر انتخاب خوبیه
amrican motor
۲۳ دی ۱۴۰۱ماشین فقط آمریکایی تا دهه ۱۹۹۰دیگه هیج سادگی قدرت نرمی دوام عظمت شوکت و دیگر هیچ الان همه درحال دزدی در صنعت خودرو هستن حتی خود آمریکا همه چیز فدای تولید انبوه شده ….پلاستیک بیداد میکنه
Sevlan
۲۳ دی ۱۴۰۱خدا پدر و مادر میتسوبیشی رو بیامرزه، یه موتور 1/5لیتری داد تا چینیا تحت لیسانس تولید کنن، شده شالوده موتورسازی پنجاه درصد چینیا تو سگمنت اقتصادی، با توربو و بدون توربو، یه چیزی تو مایه tu5خودمون!!!
میلاد
۲۵ دی ۱۴۰۱من این همه قبلا کامنت گذاشتم چجوری زده یک
GERMANY
۲۷ دی ۱۴۰۱چینی ها درسته کیفیت انچنانی و سواری نرم و غیره ندارن ولی شما با ۲۰ هزار دلار سر دنده یه ماشین ۱۲۰ هزار دلاری رو دستت میگیری یا تا حدودی از اپشن های اس کلاس استفاده میکنی درسته کپی کاری هست و بعد از یه مدت استفاده کردن خراب میشه مثل رنگ رفتگی داشبورد و پایین اومدن کیفیت سواری و غیره ولی همون چن سال اول رو میتونی تا حدودی اس کلاس سوار شدن رو تجربه کنی 😂😂😂😂 ولی باید قید موتور رو بزنی چون از همون اول آشغالن
سجاد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یه زمانی بود قدیما میگفتن خودروسازی بنز یک شاسی بلند برای ایرانیا قرار تولید کند به اسمGLK بعد یک شرکت به اسم کادیلاک که یک شاسی بلند بنام اسکالاید تولید میکند در ایران کادیلاک ایران تولید میکرد یک خودروسازی هم بود بنام شورلت و بیوک و اریا اینا تو ایران بودند
چه اسمهای قشنگی کادیلاک ایران!!! شورلت ایران!!! اریا!!! بیوک ایران!!!
الان ماشینها هم مثل اسماشون هستند ضعیف وظریف این همه پول بدی بعد جرات نکنی سوار شی واقعا چی فکر میکنند این تولید کننده ها و چی دست مردم میدن و ما چی میخریم و چی سوار میشیم… از ماست که بر ماست راستی یادتون نره ها کوییک و ۴۰۵ و شاهین و دارد اسم مینویسد صف خرید رو حفظ کنید !!!
اقا من سانسور میکنم ادامه حرفم رو هر کسی فهمید چی میخوام بگم . دمش گرم
نامجوفر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳بنظرم رسانه دست چین نیست. اگر بود این کامنتهای ضد چین اینجا نبود. یکی میگی خیلی چیپه که چینی سوار شم! این از رسانه کوفتی میاد. بنظرم شما میخای یه چیزی سوار بشی بکنی تو چشم بقیه. دنبال ماشین نیستی. الان رسانه های اروپایی و آمریکایی هی تبلیغ ضد چین میکنه و یه سری ها که دائم سرشون توی اون ماهواره کوفتی هستند فقط بلدن از چین بد بگن. یکم کلاهتو بنداز بالا. کره ای و ژاپنی و چینی سوار شدم. همشون خوب هستن. پشت دیگنیتی پرستیژ صفر سوار بشی واقعا کیف میکنی. یه بار امتحان کن. داخلش هیچ فرقی با ژاپنی و کره ای نداره.
چین اَبر قدرت اقتصاد دنیاست. رسانه هی تزریق بی کیفیتی چینی میکنه.
مگر دیوانه هستم بشینم پشت تویوتایی که ۱۰۰ هزارتا کار کرده. چه تعصب بیخودیه واقعا.
در عمل ماشینهای چینی واقعا عالی هستند.
به شدت با قیمت بالا شون مخالفم.
سعید رستمی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اگه داری بگیر عشق کن بیخیال این چرتو پرتا،نداریم بیا بنویس اشغال چینیو اسب بخارشون خر بی بخاره،اینو تو خارج میدن ۲۰پیش ماهی ۱،۲۰۰ خام بر سرمون واس مملکتمون،اینا خوبه خنک میشه ادم،خودم ی تویوتا لوین۲۰۲۳دارم گذاشتم بفروشم یه تیگو ۸پرومکس یا پرستیژ بگیرم بقیشم بزنم ب کارم