چشم انداز

قوی‌ترین پیشرانه خودروسازان بزرگ جهان؛ قسمت اول از پژو تا رولزرویس

اگر می‌خواهید با قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی حال حاضر خودروسازان بزرگ جهان آشنا شوید، این مطلب پدال را که در دو قسمت تهیه شده از دست ندهید.

این روزها با فراگیری پیشرانه‌های هیبریدی و تمام الکتریکی، اسب بخار به‌نوعی ابهت و ارزش خود را از دست داده و در خودروهایی معمولی قدرت‌های بسیار بالایی را می‌بینیم. بااین‌حال، دوران موتورهای درون‌سوز هنوز به پایان نرسیده و همچنان بسیاری از خودروسازان اقدام به تولید موتورهای بنزینی قدرتمندی می‌کنند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم طی دو قسمت با قوی‌ترین پیشرانه‌های بنزینی حال حاضر خودروسازان بزرگ جهان آشنا شویم. در این لیست فقط قدرت موتورهای بنزینی ملاک است و قدرتی که توسط سیستم‌های هیبریدی اضافه می‌شد محاسبه نشده است.

پژو

قدرت: ۲۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 توربو
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر

پژو سال‌ها است که پیشرانه‌ای بزرگ‌تر از ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تولید نمی‌کند و در قعر لیست ما جای می‌گیرد. در حال حاضر، قوی‌ترین نسخهٔ این موتور در سدان اسپرت ۵۰۸ PSE استفاده می‌شود و در کنار سیستم هیبریدی با یک موتور الکتریکی قرار می‌گیرد که مجموع خروجی را به ۳۶۰ اسب بخار می‌رساند.

سیتروئن / دی‌اس

قدرت: ۲۲۵ اسب بخار

پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 توربو
گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر

سیتروئن هم در محصولات مختلف خود از پیشرانه‌های مشترک با پژو استفاده می‌کند ولی قوی‌ترین نسخهٔ موتور ۱.۶ لیتری مذکور با ۲۲۵ اسب بخار قدرت، فقط به برند لوکس این گروه فرانسوی یعنی دی‌اس اختصاص دارد. از این موتور در سدان لوکس DS 9 استفاده می‌شود.

سوبارو

قدرت: ۲۷۱ اسب بخار

پیشرانه ۲.۴ لیتری H4 توربو
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر

سوبارو هم در حال حاضر در حداکثر قدرت حرف چندانی برای گفتن ندارد. قوی‌ترین موتور این شرکت یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو است که در سدان اسپرت WRX استفاده می‌شود. این موتور در نسخهٔ ضعیف‌تر با ۲۶۰ اسب بخار قدرت نیز در دیگر محصولات سوبارو مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رنو / آلپین

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۱.۸ لیتری I4 توربو
گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر

رنو هم مثل دو برند فرانسوی قبلی، در محصولات خود از پیشرانه‌های اقتصادی بسیار کم‌قدرتی استفاده می‌کند ولی این شرکت برای بازوی پرفورمنس خود یعنی برند آلپین یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری نسبتاً قدرتمند را تولید می‌کند. این موتور که قبلاً در مگان RS هم استفاده می‌شد، در قوی‌ترین نسخهٔ آلپین A110 تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

هیوندای

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6
گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر

هیوندای قبلاً موتورهایی قوی‌تر از این هم در سبد محصولات خود داشت اما از وقتی جنسیس را به‌عنوان برند لوکس مستقل ایجاد کرد، موتورهای قدرتمند به این برند اختصاص داده شدند و در حال حاضر، قوی‌ترین پیشرانهٔ هیوندای یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی GDI در سدان لوکس گرنجور است.

ولوو

قدرت: ۳۲۰ اسب بخار

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توئین شارژر
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر

ولوو سال‌ها است که موتورهای V6 و V8 خود را کنار گذاشته و فقط از موتورهای چهار سیلندر استفاده می‌کند. قوی‌ترین موتور چهار سیلندر این شرکت که زیر کاپوت مدل‌های مختلفی مثل S60، S90 و XC90 نصب شد، به لطف استفاده از توربوشارژر و سوپرشارژر در کنار هم، حداکثر ۳۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

فولکس‌واگن

قدرت: ۳۴۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربو
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر

هرچند گروه فولکس‌واگن برای برندهای زیرمجموعهٔ خود پیشرانه‌های بسیار قدرتمندی تولید کرده ولی در حال حاضر قوی‌ترین موتوری که در محصولات خودش استفاده می‌کند، یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت است. این موتور در شاسی‌بلند توآرگ استفاده می‌شود.

مزدا

قدرت: ۳۴۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر

مزدا اخیراً یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ جدید را معرفی کرده که قوی‌ترین موتور در تاریخ این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود. قوی‌ترین نسخهٔ این پیشرانه در بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای بزرگ مزدا یعنی CX-70 و CX-90 مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کیا

قدرت: ۳۷۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۵۱۰ نیوتن متر

کیا در سدان‌های استینگر و K9 از یک پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۳۷۰ اسب بخار قدرت دارد. همین موتور در سدان جنسیس G70 هم ارائه می‌شود. کیا قبلاً یک موتور ۵ لیتری V8 با ۴۲۵ اسب بخار قدرت را هم در سدان پرچم‌دار K9 ارائه می‌کرد ولی چند سالی است این موتور را کنار گذاشته است.

جنسیس

قدرت: ۴۱۵ اسب بخار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو+سوپرشارژر برقی
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر

قوی‌ترین موتور حال حاضر جنسیس یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که در سدان‌های G80 و G90 ارائه می‌شود و ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد ولی برای سدان پرچم‌دار G90، یک سوپرشارژر برقی هم قابل سفارش است که قدرت را ۳۵ اسب بخار افزایش می‌دهد.

تویوتا

قدرت: ۴۱۵ اسب بخار

پیشرانه ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر

تویوتا در جدیدترین محصولات بزرگ خود مثل لندکروزر، سکویا و تاندرا، از یک پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربوی جدید استفاده کرده است. قوی‌ترین نسخهٔ این موتور را با ۴۱۵ اسب بخار قدرت در لندکروزر و لکسوس LX می‌بینیم درحالی‌که در سکویا همراه با سیستم هیبریدی، ۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

اینفینیتی

قدرت: ۴۵۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر

نسل جدید اینفینیتی QX80 با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو عرضه می‌شود که ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور جدید که توسط نیسان برای استفاده در شاسی‌بلندهای بزرگ توسعه پیدا کرده، در پاترول و آرمادا هم با ۴۲۵ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود.

لکسوس

قدرت: ۴۷۲ اسب بخار

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر

موتور ۵ لیتری 2UR تنفس طبیعی تویوتا فقط برای مدل‌های لکسوس در نظر گرفته شده است. این پیشرانه که در قوی‌ترین نسخه ۴۷۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، هم‌اکنون در کوپهٔ اسپرت RC F، سدان اسپرت IS500 و کوپهٔ لوکس LC ارائه می‌شود.

جیپ

قدرت: ۵۱۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
گشتاور ۶۸۷ نیوتن متر

استلانتیس به‌تازگی برای برندهای جیپ، دوج و رم یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید با نام هوریکین را توسعه داده که جایگزین موتورهای V8 همی شده است. این موتور که در سه سطح قدرت مختلف تولید می‌شود، در جیپ زیر کاپوت واگنییر و گرند واگنییر قرار گرفته است.

هوندا / آکورا

قدرت: ۵۲۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر

قوی‌ترین پیشرانهٔ تاریخ هوندا در نسل دوم سوپرکار NSX دیده شد. این موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ابتدا ۵۰۰ اسب بخار قدرت داشت ولی در نسخهٔ تایپ S با تغییراتی، قدرت آن به ۵۲۰ اسب بخار رسید. سه موتور الکتریکی هم مجموع خروجی را به ۶۰۰ اسب بخار رسانده‌اند.

جگوار / لندروور

قدرت: ۵۷۵ اسب بخار

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر

هرچند JLR در جدیدترین محصولات خود از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده کرده ولی هنوز هم موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قدیمی این شرکت در خودروهایی مثل لندروور دیفندر V8 و جگوار F تایپ R استفاده می‌شود. این موتور ۵۷۵ اسب بخار قدرت دارد.

رولزرویس

قدرت: ۶۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 کنونی رولزرویس که با نام N74 شناخته می‌شود، توسط ب‌ام‌و توسعه پیدا کرده است. این موتور توئین توربو که جایگزین نمونهٔ تنفس طبیعی N73 شد، هم‌اکنون در قوی‌ترین نسخه که در مدل‌های کالینان بلک بج و گوست بلک بج ارائه می‌شود، ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

ادامه دارد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. mmd@

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (445 ديدگاه)

    فقط پژو و بوگاتی💀💀💀❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥 جانم 🤪🤪😈😈😈 بوگاتی تو لیست نیست😭

    موافقم 18
    مخالفم 81
    1. mmd@

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (445 ديدگاه)

      مگه چی گفتم⁦

      موافقم 5
      مخالفم 45
      1. جردن

        ۲۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (230 ديدگاه)

        چرت و پرت
        تا وقتی به بلوغ فکری نرسیدید و عاقل نشدید پدال نیاین.
        کودک سال که میگن اینه حالا میبینی پشت اکانت یه پشمالو 30 سالست

        موافقم 28
        مخالفم 13
        1. الکساندر

          ۲۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1243 ديدگاه)

          بی تربیت

          موافقم 10
          مخالفم 1
        2. امیر

          ۲۳ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (33 ديدگاه)

          تو خودت از همه بچه تری که اینجوری صحبت میکنی

          موافقم 10
    2. JaMsHiD-B

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3127 ديدگاه)

      پژو توی بحث اسپرت جاده ای باید بهش بگیم خدابیامرز … بعد 405 T16 و 206 RC هیچ ماشین درخور اسپرت جاده ای نزده

      موافقم 37
      مخالفم 16
      1. رضا

        ۲۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        مهندس سری انجین های ESx چین پس؟
        ES9 اینقدر خوب بود که ۱۴ سال متوالی بهترین و قوی ترین موتور پژو و سیتروئن بود و یکی از بی نقص ترین موتور هاشون بود. پژو ۴۰۶ و زانتیا T16 4×4 از نمونه هاش

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. علی Shelby

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (632 ديدگاه)

    ممنون از آقای دهقان
    این دست مقالات خیلی مقالات خوبی هستن

    موافقم 24
    مخالفم 5
    1. SMS

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (661 ديدگاه)

      از نظر من موتور های کیا ، تویوتا و سوباره یه پلقی جذاب ترند
      موتور همون متور ولی یکی ۲۰۰ اسب بخار داره یکی ۱۰۵ اسب بخار تازه هردوشون پژو هستند 😩

      موافقم 3
      مخالفم 15
    2. محمدهادی

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2498 ديدگاه)

      پس BMW کووووو؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Titanium

        ۲۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (130 ديدگاه)

        حق

  3. amir

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3791 ديدگاه)

    فک نکنم یکی اون موتور حجیم و تنفس طبیعی لکسوس خوب طرفدار داشته باشه موتور جیپ هم نسبت به حجم قدرتش عالیه منتها مردم فکر میکنم از صدای وی سیکس بیشتر خوششون میاد رولزرویسم که دیگه نیازی به تعریف نداره گنگش بالاس

    موافقم 18
    مخالفم 23
    1. mmd@

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (445 ديدگاه)

      امیر حرف حق 😈

      موافقم 4
      مخالفم 22
  4. Inferno

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    قدرت موتور تا یجایی باعث ارتقای کیفیت رانندگی میشه اما از یه حدی به بعد ابزاریه برای سرکیسه کردن خریدار و کاربرد تجاری و تبلیغاتی پیدا میکنه

    موافقم 39
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD-B

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3127 ديدگاه)

      از یه جایی به بعد قدرت زیاد روی پلتفرم تک دف واقعا هم بی کاربرد میشه
      الان این ۲۰۶ های توربو پونصد اسبی ایران رو نگاه کن
      تا دنده سه همش هرزگردیه
      خب شما اگه یه ۲۰۶ سیصد اسبی جمع کنی با سبک سازی و گیربکس دستچین و تقویت سیستم تعلیق خیلی کاربردی تره

      موافقم 28
      مخالفم 7
    2. Blue

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (386 ديدگاه)

      در مورد اسب بخار درسته ولی تو بحث گشتاور بنظرم هر چی بالاتر باشه بازم تاثیرش حس میشه مثلاً زمانی که تو سربالایی هستی یا موقع اضافه وزن داشتن ماشین یا تو شتاب گیری ثانویه محصولات تو سرعت بالای صدتا ، کشش ماشین تاثیرش حس میشه

      موافقم 22
      مخالفم 3
  5. hosen

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    تشکر از آقای دهقان بابت مطلب جذابشون.

    موافقم 14
    مخالفم 4
  6. Siyavash

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (996 ديدگاه)

    یا حضرت عشق..موتور هارو ببین با آدم حرف میزنن…

    موافقم 16
    مخالفم 4
  7. JaMsHiD-B

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (3127 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/12/Engine-16.jpg
    کسی می‌دونه به زاویه کمک فنر چی میگن؟
    کمبر؟

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. امین صاد

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (819 ديدگاه)

      سلام و احترام
      زاویه کمبر به زاویه تایر نسبت به سطح جاده اشاره داره.
      فکر کنم منظور شما زاویه کستر (Caster) باشه.

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. Mohammad hasan

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (169 ديدگاه)

      کمبر و کستر مربوط به زوایای چرخ میشه

      زاویه کینگ پین زوایای کمک فنر رو مشخص میکنه و تاثیر مستقیمی تو پایداری سیستم فرمان و ایضا قابلیت برگشت فرمان داره

      زوایایی که روی سیستم فرمان تنظیم میشن
      Camber
      Caster
      To in
      To out
      شعاع فرمان
      King pin
      آکرمان فرمان
      میشه که هر یک تاثیر مستقیمی تو عملکرد خودرو داره و در حد میکرون تنظیم میشن و با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. حسن

        ۲۳ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2207 ديدگاه)

        کمبر، کستر، تو و کینگ پین
        همه تنظیمات چرخه

    3. Mohammad hasan

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (169 ديدگاه)

      زاویه کینگ پین و شعاع فرمان رابطه مستقیمی با هم دارن و تاثیر زیادی تو زاویه قابل پوشش فرمان و در درجه بعدی قابلیت برگشت پذیری فرمان دارند

      حالت اول بردار زاویه عمودی چرخ و بردار زاویه دار کمک فنر زیر سطح زمین به صورت مجازی به هم میرسن که باعث میشه سیستم تعلیق چرخ رو به زمین فشار بده که فرمان سفت میشه و برگشت پذیری اون هم سخت میشه که کاربردی احتمالا نداشته باشه یا بنده خبر ندارم

      حالت دوم این دو بردار سطح زمین به هم میرسن که برگشت پذیر فرمان نرمال هست و سفتی فرمان هم نرمال هست چراکه سیستم تعلیق خنثی عمل می‌کنه

      حالت سوم هم این دو بردار خارج از سطح زمین و بالاتر به هم میرسن که فرمان خیلی نرم میشه و دور گردش فرمان پایین میاد و سرعت برگشت بخاطر دور پایین بالا تر هست که تو خودرو های اسپرت کاربرد داره و بخاطر پایداری کم تمهیدات آیرودینامیکی و دینامیکی و استاتیکی نیاز داره تا چرخ ها بازی نداشته باشن

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. محمد

        ۲۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شما در چه رشته ای تحصیل کردین

        موافقم 6
        مخالفم 4
    4. حسن

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2207 ديدگاه)

      کمک فنر خودش به تنهایی هیچ تنظیماتی نداره که اسم داشته باشه
      کمک فنرها بر حسب نوع سیستم تعلیق جایگاه و زاویه ی مشخصی دارن که کاملا بستگی به نوع سیستم تعلیق داره
      سیستم تعلیق یکپارچه -مک فرسون -چند لینکی – دو جناغی – مولتی لینک – نگهدارنده …….

  8. امین صاد

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (819 ديدگاه)

    ممنون از مقاله جالبتون. لطفا از این Reviewها بیشتر بذارید چون دورنمای خوبی به مخاطب میده.
    منتظر قسمت دوم مقاله با کولاک آلمانی ها و ایتالیایی ها هستیم.😁✌

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5298 ديدگاه)

      منتظر باش…

      موافقم 9
      مخالفم 8
  9. Taha Ayoobi

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (5298 ديدگاه)

    تشکر میکنم از آقای دهقان بابت مقاله عالی.

    اول که قدرت و مشخصات جیپو دیدم خوشحال شدم، بعدش وقتی یادم اومد این مشخصات موتور هوریکینه در جا خنده رو لبام خشک شد.

    به نظرم لکسوس باید یه حرکت انقلابی بزنه رو این موتور 2UR، یه توئین توربو میتونه به کلی وجهه اون ماشینو عوض کنه.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. pezhman

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    موتور پژو هم کامل برای خودش نیست ، از سری پرینس که مشترک PSA و BMW

    موافقم 5
    مخالفم 10
  11. Galant.VR4(JDM)

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1434 ديدگاه)

    نیسان که قسمت بعد هست اما امیدوارم میتسوبیشی هم تو اون لیست باشه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  12. عاباص

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    ممنون از آقای دهقان بخاطر مطالب های بسیار جوابشون.
    پژو واقعا بعد از 206rc و 405t16(اگه اسمو اشتباه ننوشته باشم) ماشین اسپرت درست نکرده فقط بیشتر ماشین تو شهری بودن.
    یا سیتروئن و دی اس ماشیناش خب نسبتا گرونه ولی موتور خیلی قوی نداره(نمیگم ۲۲۵ اسب قوی نیست ولی با اون پول ماشین های بهتری هم میشه خرید) میدونم ماشین لوکس به سرعت نیست ولی ماشین سرعت نداشته باشه دو تا دوچرخه چسبیده به هم هستند.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. Dariush

    ۲۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (183 ديدگاه)

    موتور رولزرویس نباید قوی تر باشه؟!
    آخه موتورش هیولاست

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. M power

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (468 ديدگاه)

      قویتر باشه پرواز میکنه

    2. رضا

      ۲۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موتور ۱۲ سیلندر رولز رویس که تنها گزینه خریداراش هم هست، بدلیل راحتی بیش از حد و کم صدا بودن کمترین فشار ممکن رو بهش میارن و کمترین تقویت. همین موتور دویست اسب رو ماشینای bmw بیشتره

  14. M power

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (468 ديدگاه)

    قویتر باشه پرواز میکنه

  15. پوریا svj

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (360 ديدگاه)

    ایران خودرو کاری با مردم ایران کرده ک اسمی از بزند پژو به گوشمون میخوره جز خرابی و بی کیفیتی چیزی به مغز ما راه پیدا نمیکنه

  16. حمیدرضا

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (395 ديدگاه)

    پژو موتورای قویتر از اینم توی ماشینای شهری داره.

    THP270 با ۲۷۰ اسب بخار و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور

    DT20c با ۲۴۵ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور

    ES9a با ۲۱۱ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا