چشم انداز

قوی‌ترین پیشرانه خودروسازان بزرگ جهان؛ قسمت دوم، از آلفارومئو تا بوگاتی

اگر می‌خواهید با قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی حال حاضر خودروسازان بزرگ جهان آشنا شوید، این مطلب پدال را که در دو قسمت تهیه شده از دست ندهید.

همچنین بخوانید: قوی‌ترین پیشرانه خودروسازان بزرگ جهان؛ قسمت اول از پژو تا رولزرویس

آلفارومئو

قدرت: ۶۲۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر

آلفارومئو برای مدل‌های پرفورمنس کوادریفولیو، در سال ۲۰۱۵ پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدیدی را با نام 690T معرفی کرد. این موتور که اساساً همان پیشرانهٔ هشت سیلندر F154 فراری با دو سیلندر کمتر است، سال گذشته در سینهٔ سوپرکار آلفارومئو ۳۳ استراداله هم قرار گرفت و قدرت آن نسبت به مدل‌های کوادریفولیو افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد.

ب‌ام‌و

قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر

جالب اینکه قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی حال حاضر ب‌ام‌و در محصولات خود این شرکت دیده نمی‌شود بلکه زیر کاپوت مدل‌های رنجروور قرار دارد! این پیشرانه که N63 نام دارد، در نسخهٔ ۶۳۵ اسب بخاری فقط در رنجروور و دیفندر اوکتا دیده می‌شود. البته نسخه‌ای از این موتور با نام S63 قبلاً با ۶۳۵ اسب بخار در M5 CS استفاده می‌شد.

مازراتی

قدرت: ۶۴۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر

مازراتی پس از خاتمهٔ قرارداد خود برای استفاده از پیشرانه‌های V8 فراری، اقدام به توسعهٔ یک موتور V6 جدید با نام نتونو کرد. این موتور اولین بار با ۶۳۰ اسب بخار در سوپرکار MC20 معرفی شد. در نسخهٔ جدید این سوپرکار با نام GT2 استراداله نیز قدرت موتور نتونو به ۶۴۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

آئودی

قدرت: ۶۴۰ اسب بخار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر

قوی‌ترین پیشرانه‌ای که در محصولات آئودی می‌بینیم، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی گروه فولکس‌واگن با نام EA825 است. این موتور که در محصولات مختلف آئودی استفاده می‌شود، بیشترین قدرت خود را در شاسی‌بلند اسپرت RS Q8 پرفورمنس تولید می‌کند. همین موتور در لامبورگینی اوروس هم استفاده می‌شود.

کادیلاک

قدرت: ۶۸۲ اسب بخار

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۸۸۵ نیوتن متر

قوی‌ترین موتوری که در محصولات کادیلاک می‌بینیم، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LT4 جنرال موتورز است. این موتور در CT5-V بلک‌وینگ ۶۶۸ اسب بخار و در اسکالید V تا ۶۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همین موتور قبلاً در کامارو ZL1 و کوروت Z06 هم استفاده می‌شد.

پورشه

قدرت: ۷۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر

قوی‌ترین نسخهٔ موتور شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در حال حاضر در ۹۱۱ توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود ولی در GT2 RS نسل قبلی که تا سال ۲۰۱۹ تولید می‌شد، نسخه‌ای از همین موتور ۳.۸ لیتری، ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

نیسان

قدرت: ۷۲۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۷۸۰ نیوتن متر

قوی‌ترین موتور تاریخ نیسان همچنان در سینهٔ GT-R می‌تپد هرچند که به‌زودی باید با این خودرو و این موتور خداحافظی کنیم. این موتور که VR68 نام دارد، به‌طور اختصاصی برای GT-R توسعه پیدا کرد و هرچند در GT-R نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در نسخهٔ ویژهٔ GT-R50 قدرت آن به رقم چشمگیر ۷۲۰ اسب بخار افزایش یافت.

مرسدس بنز

قدرت: ۷۳۰ اسب بخار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر

موتور ۴ لیتری V8 مرسدس در خودروهای مختلفی استفاده می‌شود ولی قوی‌ترین نسخهٔ این موتور که M178 نام دارد، با سیستم روغن‌کاری کارتل خشک و میل‌لنگ تخت، در محصولات مرسدس فقط در AMG GT بلک سریز استفاده شد. البته همین موتور با ۸۲۸ اسب بخار قدرت در سینهٔ آستون‌مارتین والهالا هم قرار دارد.

بنتلی

قدرت: ۷۵۰ اسب بخار

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر

موتور W12 آشنای بنتلی از زمانی که در اوایل قرن بیست و یکم معرفی شد، در خودروهای مختلف گروه فولکس‌واگن استفاده شده است. قوی‌ترین نسخهٔ این موتور، در مدل ویژه و تولید محدود بنتلی بتور با ۷۵۰ اسب بخار قدرت ارائه شد. بنتلی به‌تازگی به تولید موتور W12 پایان داده و آن را با یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جایگزین کرده است.

فورد

قدرت: ۸۱۵ اسب بخار

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پردتور فورد ابتدا با ۷۵۰ اسب بخار قدرت در سینهٔ موستانگ شلبی GT500 قرار گرفت و سپس زیر کاپوت F150 رپتور R دیده شد. جدیدترین و قوی‌ترین نسخهٔ این موتور هم با ۸۱۵ اسب بخار قدرت در موستانگ GTD استفاده شده است.

لامبورگینی

قدرت: ۸۲۵ اسب بخار

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12
گشتاور ۷۲۵ نیوتن متر

لامبورگینی همچنان به پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی وفادار مانده است. جدیدترین موتور V12 این شرکت که ابتدا در اونتادور معرفی شد، در جانشین آن یعنی روئلتو هم استفاده می‌شود و با ۸۲۵ اسب بخار قدرت، بیشترین خروجی خود را ارائه می‌کند. با کمک سیستم هیبریدی با سه موتور الکتریکی هم این رقم به ۱۰۱۵ اسب بخار می‌رسد.

پاگانی

قدرت: ۸۶۴ اسب بخار

پیشرانه ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو
گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر

هر سه محصولی که پاگانی تاکنون در طول تاریخ خود تولید کرده به پیشرانه‌های V12 مجهز بوده‌اند. قوی‌ترین نسخهٔ این موتور با ۸۶۴ اسب بخار قدرت در جدیدترین محصول این شرکت یعنی یوتوپیا ارائه شده است. البته این موتور ساخت مرسدس AMG است و چنین قدرتی باید به‌پای مردان افلترباخ نوشته شود.

فراری

قدرت: ۹۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر

هرچند فراری به ساخت موتورهای V8 و V12 قدرتمند شهرت دارد ولی قوی‌ترین پیشرانهٔ آن موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی F163 است. این پیشرانه ابتدا با ۶۶۳ اسب بخار قدرت در سوپرکار ۲۹۶ معرفی شد ولی به‌تازگی در سینهٔ هایپرکار جدید F80 قرار گرفته و قدرت چشمگیر ۹۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند.

مک‌لارن

قدرت: ۹۲۸ اسب بخار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر

مک‌لارن برای هایپرکار جدید خود با نام W1 که جانشین P1 خواهد بود، پیشرانهٔ V8 کاملاً جدیدی را توسعه داده است که MPH-8 نام دارد. این موتور با ردلاین چشمگیر ۹,۲۰۰ rpm، قدرتی ۹۲۸ اسب بخاری تولید می‌کند که همراه با یک موتور الکتریکی به ۱۲۷۵ اسب بخار می‌رسد.

آستون‌مارتین

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12
گشتاور ۹۲۵ نیوتن متر

موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که توسط کاسورث توسعه پیدا کرده، قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی در خودروهای آستون‌مارتین محسوب می‌شود. این موتور بی‌نظیر که ردلاین خارق‌العادهٔ ۱۱,۱۰۰ rpm دارد، یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های تنفس طبیعی جهان در خودرویی جاده‌ای و تولیدی به‌حساب می‌آید.

دوج

قدرت: ۱۰۲۵ اسب بخار

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ هلکت از همان زمان معرفی در سال ۲۰۱۵ قدرتی ویرانگر تولید می‌کرد و این رقم رفته‌رفته افزایش یافت. قوی‌ترین نسخهٔ موتور هلکت در نسخهٔ ویژهٔ چلنجر دیمن ۱۷۰ ارائه شد. این موتور با سوخت E85 تا ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این رقم با بنزین به ۹۰۰ اسب بخار کاهش میابد.

شورلت

قدرت: ۱۰۶۴ اسب بخار

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۱۱۲۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 که به‌تازگی در کوروت C8 ZR1 معرفی شده، قوی‌ترین موتور در تاریخ شورلت و به‌طورکلی جنرال موتورز محسوب می‌شود. نسخهٔ تنفس طبیعی این موتور که در کوروت Z06 استفاده می‌شود هم قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان است.

کونیگزگ

قدرت: ۱۶۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۵.۱ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر

کونیگزگ برای آگرا که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی جدیدی را معرفی کرد و در جدیدترین هایپرکار خود یعنی یسکو هم همچنان از همین موتور استفاده می‌کند. این موتور که حالا ۵.۱ لیتر حجم دارد، با بنزین ۱۲۸۰ اسب بخار و با سوخت E85 تا ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

بوگاتی

قدرت: ۱۶۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر

هرچند هایپرکار جدید بوگاتی توربیون با قوای محرکهٔ هیبریدی و ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شده ولی هنوز قوی‌ترین موتور بنزینی این برند همان پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی قبلی است. این پیشرانه که توسط گروه فولکس‌واگن توسعه پیدا کرد، حداکثر ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پایان

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (996 ديدگاه)

    نمیدونم چی بگم ولی یکی از یکی جذابترن این پیشرانه ها..😍🤩

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. mmd@

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (445 ديدگاه)

      انجین ها باهاشون عشق کردم مخصوصا دوج و فراری و بوگاتی💀

      موافقم 27
      مخالفم 5
  2. hosen

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    روح و روانم تازه شد با این مطلب

    موافقم 28
    مخالفم 2
  3. OldBoy

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    خروجی قدرت فراری رو ببینید؛ ۳۰۰ اسب بخار در هر لیتر!
    جذاب ترین موتور هم بنظر من برای لامبورگینی و فوردِ.

    موافقم 35
    مخالفم 5
  4. Galant.VR4(JDM)

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1434 ديدگاه)

    پس میتسوبیشی کجاست؟
    حتما سری EVO یک لطیفه هست🗿

    موافقم 27
    مخالفم 8
    1. امیر دهقان

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (767 ديدگاه)

      اون ماشین حداقل مال 10 سال پیشه
      در این مطلب به موتورهای جدید حال حاضر پرداختیم

      موافقم 31
      مخالفم 2
  5. SRT

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (635 ديدگاه)

    3L v6 “900”HP
    این واقعا یه شاهکاره!

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. OM.01

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (611 ديدگاه)

      (3L v6 “900”HP
      این واقعا یه شاهکاره!)

      نمیخوام کار فراری رو زیر سوال ببرم ولی این موتور اصلا موتور مناسب برند فراری نیست… سخن خود انزو فراری رو زیر سوال میبره. خود انزو میگفت فراری برای رونده شدن ساخته شده
      خب این موتور کاملا خلاف این قضیه هست. در فراری F80 باید موتور V12 تنفس طبیعی با موتور الکتریکی استفاده می‌شد. بحث وزن اصلا مطرح نیست چون این موتورها تقریبا هم وزن هستن!!

      همچنین شاهکار های زیادی وجود داره که بهشون اشاره نمیشه رضوانی بیست با موتور 2.5 لیتری کاثورث که سال ها پیش اومد 280 اسب بخار بر هر لیتر. شاهکاری به نام czinger 21c که 330 اسب بر هر لیتر.

      یه دهه پیش lancer evo x fq440 که 220 اسب بر هر لیتر قدرت داشت. اورجینال کارخونه. شما این بلوک موتور رو فوت کنی 2 تا بشکن بزنی(!) به 300 اسب بخار هر لیتر میرسی…

      موافقم 28
      مخالفم 10
      1. محمد ب

        ۲۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        تو مگه میتونی فراری زیر سوال ببری😂 نهایت بتونی شرکت کویر موتور زیر سوال ببری😅

        موافقم 2
        مخالفم 7
    2. Taha Ayoobi

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5298 ديدگاه)

      شاهکار یه ذره استهلاک داره

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. حمیدرضا

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (395 ديدگاه)

        موتوری که از قلب لمانز میاد قطعا امتحانشو پس داده اما خب استهلاکش از موتور سوپرکاری که با تاکسی های نیویورک هم خانواده هست بیشتره.

        موافقم 11
        مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۲۴ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (5298 ديدگاه)

        ای جانم چقدر فشار آورده اینکه موتور هم خانواده تاکسی های نیویورک از موتور سوپراسپرت ساز خالص قوی تره.

        موافقم 8
        مخالفم 8
        1. حمیدرضا

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (395 ديدگاه)

          همون موتور قوی رو هم از فراری دارین وگرنه قویترین موتور تاکسی رو توی نسل قبلی کوروت دیدیم که چطور داغ میکرد و در برابر رقباش هیچی نبود😂

          موافقم 4
          مخالفم 3
    3. محمدهادی

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2498 ديدگاه)

      حالا مجموعه کامل شد

  6. الف.ی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1805 ديدگاه)

    لیستی از افتخارات صنعت خودرو🔥
    فک کنم لامبورگینی یه مدل قویتر هم داشت
    برای گشتاور موتور مکلارن یه صفر جا انداختید :)

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. وی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    رولتو جذابه ولی والکری یه سرو گردن بالاتره با اون صدای خاص و ردلاین11000

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. BlackWing

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1387 ديدگاه)

    جالبه تا چند وقت قبل هیشکی فکر نمیکرد شورولت بین این همه سازنده هایپرکارها بیاد سومین بشه !! خودشونم فکرشو نمیکردن !

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. حمیدرضا

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (395 ديدگاه)

      با تشکر از اهالی محله

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Amir Machine

        ۲۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1317 ديدگاه)

        یادش بخیر یه زمانی فراری از جنرال موتورز گیربکس اتوماتیک گدایی میکرد

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. حمیدرضا

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (395 ديدگاه)

          ماشینی که توی بازار امریکا فروش میره باید اتومات باشه و چه گیربکسی ارزونتر و در دسترس تر از گیربکس جی ام و راسته میگن حرف رو زمین بزار صاحبش پیدا میشه.🙃

          تازه به سبک امریکن فن بخوام بگم باید بگم بنچمارکه اقا بنچمارررررک 😂

        2. Amir Machine

          ۲۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1317 ديدگاه)

          اون ماشین اصلاً تو آمریکا عرضه نشد!

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. Amir Machine

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1317 ديدگاه)

          هرچی کشش بدی بدتر می‌شه!
          بنظرم بهتره بری تو افق محو شی!!

          موافقم 2
          مخالفم 3
        4. حمیدرضا

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (395 ديدگاه)

          اره رفتی چک کردی دیدی توی بازار امریکا بوده دیدی کش بدم حرفت زیر سوال میره.
          ی مدرک بیار نشون بده اون ماشین توی امریکا عرضه نشده من ده تا مدرک میارم که برای بازار امریکا بوده🙃

        5. Amir Machine

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1317 ديدگاه)

          https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_365_GT4_2%2B2,_400_and_412

          Although the option of an automatic transmission might imply it may have been designed for the American market, no version of these grand tourers was ever officially imported there as Enzo Ferrari believed that emerging environmental and safety regulations and a 55 MPH national speed limit suggested the company’s 8 cylinder cars would suffice in the US market.

          https://www.autoevolution.com/news/ferrari-400-was-not-maranello-s-prettiest-car-but-the-first-to-offer-an-auto-152850.html

          The car was never officialy sold in the U.S. due to emerging environmental and safety regulations

          همون که گفتم، بیشتر از این کشش نده و برو تو افق محو شو

          #گدایی_گیربکس

          موافقم 2
          مخالفم 3
        6. حمیدرضا

          ۲۷ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (395 ديدگاه)

          توی لینکی که فرستادی عکس قرمز رنگ با پلاک نیوجرسی قابل مشاهده هست.
          #گل به خودی😂

          موافقم 1
          مخالفم 4
  9. محمدامین

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عجیبه، انجین کونیگزک به مراتب قویتر از انجین بوگاتی هست، ۳ لیتر و ۸ سیلندر و دوتا توربو بیشتر و فرمت بهتر موتور بوگاتی باید نسبت ۹۶۰ اسب بیشتر یعنی بطور کلی ۲۵۶۰ اسب رو ورقه تولید میکرد. درضمن کونیگزک یه کار فوق العاده انجام میده که اونم مهار این قدرت عجیب فقط رو دف عقب

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. R

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      کونیگزگ این موتورو تا خرخره تیون کرده دیدن دیگه جا نداره از اتانول استفاده کردن نتیجش شده لرزش شدید و سرو صدای زیاد کابین و استهلاک و دف عقب بودنشم شده نتیجش تایم درگ ضعیفتر از آونتادور

      موافقم 8
      مخالفم 6
  10. AliMOPAR

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    علاقه زیادی به عکسهای با کیفیت از انواع انجینها دارم، هر کدوم از عکسهارو برای چند لحظه ای زوم کردم و لذت بخش بود

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (5298 ديدگاه)

      منم همینطور،
      من اون هایی خیلی خوشگله رو دانلود میکنم

      موافقم 8
      مخالفم 4
    2. hosen

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (951 ديدگاه)

      دقیقا منم اینطوریم

    1. boost10

      ۲۳ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      گانگ و پر قدرت

      موافقم 6
      مخالفم 2
  11. boost10

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (249 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا GTR R50 تولید نشد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  12. Titanium

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    موتور مک‌لارن با آدم حرف میزنه🤤

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. اسدی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همه انجین های 12 سیلندر از نوع W رو فولکس واگن ساخته به اشتباه زدین ساخت بنتلی
    بنتلی فلایینگ اسپور و کنتیننتال جی تی انجین فولکس واگن رو دارن
    انگلیسا هیچ وقت نتونستن انجینی بسازن که نسبت آلمانی ها کمترین نقص رو داشته باشه
    حتی انجین 12 سیلندر لامبورگینی هم کار مهندسین فولکس واگن هست

    موافقم 3
    مخالفم 4
  14. slsamg

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    همه واقعا جذابن ولی مشخصات موتور استون مارتین یه جور دیگه جذابه برام.

  15. M power

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (468 ديدگاه)

    پرچم المان و ایتالیا و امریکا بالاس

  16. arash

    ۲۴ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (129 ديدگاه)

    با سلام در مقایسه با این موتورها جوانان سرخورده و نا امید ایرانی موتور EF7 را ساختند با دست خالی و بعد پلاس و توربو آنرا هم به کوری چشم دشمنان به روز رسانی کردند و به امید خدا با ساخت خودرو دنا پلاس جوانان توربو پرو مشت محکم دیگری را به دهن آمریکاییها می زنند و جای این موتور پرقدرت در لیست شما خالی است … یاد سریال دایی جان ناپلئون و نوچه اش مش قاسم خالی بند افتادم … و همچنین یاد شعر زیبای مردم دروازه غار و مردم دریا کنار هر دو عریانند اما این کجا و آن کجا … موتور بنز و بی ام و کجا و EF7 پلاس توربو ما کجا …

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. boost10

      ۲۴ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      دادا همون EF7 رو هم با کمک آلمانی ها ساختن

      موافقم 5
      مخالفم 1
  17. Amir

    ۲۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با وجود اینکه مک لارن رو بیشتر دوست دارم ولی موتور فراری شاهکاره
    با دو سیلند کمتر فقط ۲۸ اسب بخار کمتر داره(ولی بازم مک لارن w1 بهتره)

    موافقم 2
    مخالفم 1
  18. hiwa7887

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    البته قوی ترین پیشرانه تنفس طبیعی هم باز واسه شورلت ولی موتور کوروت نیست ۱۰۰۴ اسب بخار هم قدرت داره

  19. علی منصوری

    ۲۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (465 ديدگاه)

    انجیناشون از طراحی ماشینهای ما قشنگتره خدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا