در این مطلب با قویترین سدانهای ژاپنی حال حاضر بازار آشنا خواهیم شد که هرچند بهاندازهٔ رقبای آلمانی قدرت ندارند اما هرکدام جذابیت خاص خود را خواهند داشت.
وقتی صحبت از سدانهای قدرتمند میشود، معمولاً مدلهای پرفورمنس آلمانی مثل بامو M5 یا هیولاهای سوپرشارژ آمریکایی مثل چارجر هلکت به ذهن میآیند و معمولاً کسی به گزینههای ژاپنی فکر نمیکند زیرا خودروسازان این کشور عمدتاً به ساخت سدانهای راحت لوکس یا اقتصادی میپردازند و خیلی در بخش سدانهای پرفورمنس فعال نیستند. به همین دلیل، جالب است بدانیم قویترین سدانهای ژاپنی حال حاضر بازار کدامند و چقدر قدرت دارند.
۷-آکورا اینتگرا تایپ S
قدرت: ۳۲۰ اسب بخار
قیمت: ۵۱,۹۹۵ دلار
ضعیفترین خودروی این لیست ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد که شاید رقم چندان چشمگیری به نظر نرسد اما در یک سدان کامپکت با گیربکس دستی، همین قدرت هم هیجان زیادی را فراهم خواهد کرد. همچنین اینتگرا تایپ S قویترین خودروی دیفرانسیل جلوی حال حاضر جهان محسوب میشود. این خودرو که اشتراکات فراوانی با هوندا سیویک تایپ R دارد، از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سیویک استفاده میکند و صرفاً با یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به بازار عرضه میشود. اینتگرا تایپ S در بازار رقیبی برای آئودی S3 و مرسدس CLA35 خواهد بود.
۶-تویوتا کراون
قدرت: ۳۴۰ اسب بخار
قیمت: ۵۳,۴۴۵ دلار
شانزدهمین نسل تویوتا کراون که حدود یک سال پیش معرفی شد، تحول بزرگی را نسبت به قبل تجربه کرده است. این خودرو حال و هوایی کراس مانند پیدا کرده تا در این دنیای شاسیبلند پسند بتواند نظر خریداران بیشتری را جلب کند. کراون که در بازار ایالاتمتحده و خاورمیانه جایگزین سدان آوالون شده است، صرفاً با پیشرانههای هیبریدی عرضه میشود. دراینبین، نسخهٔ قویتر، هیبرید مکس نام دارد و از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی در جلو و عقب تشکیل شده است که مجموعاً ۳۴۰ اسب بخار را به هر چهارچرخ تحویل میدهند.
۵-آکورا TLX تایپ S
قدرت: ۳۵۵ اسب بخار
قیمت: ۵۶,۹۴۵ دلار
آکورا اخیراً با احیای سری تایپ S خود در بخش خودروهای پرفورمنس فعالتر شده و در این لیست دو نماینده دارد. TLX تایپ S از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی جدید آکورا استفاده میکند که ۳۵۵ اسب بخار قدرت ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو همچنین به سامانهٔ چهارچرخ محرک آکورا موسوم به سوپر هندلینگ هم مجهز است و پرفورمنس قابلتوجهی را برای این سدان میان سایز فراهم میکند. TLX تایپ S ظرف ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
۴-اینفینیتی Q50 Red Sport
قدرت: ۴۰۰ اسب بخار
قیمت: ۵۷,۶۵۰ دلار
اینفینیتی Q50 هماکنون کاملاً سالخورده شده است زیرا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و بدون بهروزرسانی بزرگی همچنان در حال تولید است. بااینحال، نسخهٔ Red Sport این خودرو به لطف پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربویی که ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، هنوز هم جذابیت خود را دارد. این همان پیشرانهای است که در کوپهٔ نیسان Z استفاده میشود. بااینحال، برخلاف Z، برای Q60 Red Sport سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است. متأسفانه اما آیندهٔ Q50 مشخص نیست و بعید به نظر میرسد که اینفینیتی توسعهٔ نسل بعدی آن را در نظر داشته باشد.
۳-لکسوس LS500
قدرت: ۴۱۵ اسب بخار
قیمت: ۷۸,۵۳۵ دلار
LS سدان پرچمدار لکسوس است و زمانی که اولین نسل آن معرفی شد، غوغایی به راه انداخت اما در حال حاضر زیر سایهٔ رقبای ژرمن رفته است. بااینحال، LS هنوز هم جذابیتهای خود را دارد که یکی از آنها پیشرانهٔ ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو در مدل LS500 است. این همان موتوری است که در شاسیبلندها و پیکاپهای جدید تویوتا و لکسوس مثل لندکروزر، تاندرا و LX استفاده میشود. این پیشرانه در سدان پرچمدار لکسوس ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند و بهصورت محرک عقب یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود.
۲-تویوتا سنچوری
قدرت: ۴۳۰ اسب بخار
قیمت: ۱۸۰,۰۰۰ دلار
هرچند لکسوس LS در بازارهای جهانی لوکسترین سدان گروه تویوتا محسوب میشود اما این شرکت در بازار داخلی ژاپن سدان بسیار لوکستری را عرضه میکند که به رولزرویس ژاپنی شهرت دارد. این خودرو سنچوری است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۶۷ بازمیگردد و در ژاپن به نماد تجمل تبدیل شده است. سنچوری در نسل قبلی از پیشرانهٔ V12 استفاده میکرد اما نسل کنونی این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، با یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی هیبریدی به بازار عرضه میشود که ۴۳۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای عقب میرساند.
۱-لکسوس IS500
قدرت: ۴۷۲ اسب بخار
قیمت: ۵۹,۴۲۰ دلار
و نهایتاً به قویترین سدان ژاپنی حال حاضر بازار میرسیم. این ماشین به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی جذاب لکسوس مجهز است که مشابه آنها این روزها بهندرت در خودروها میبینیم. این پیشرانه که هماکنون زیر کاپوت کوپهٔ RC F هم قرار دارد و قبلاً در سدان GS F نیز استفاده میشد، ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. تمام این نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود تا یک سدان اسپرت سنتی خلق شود هرچند IS500 بهاندازهٔ رقبای ژرمن قدرتمند نیست اما موتور V8 تنفس طبیعی آن را در هیچ سدان کامپکت دیگری نمیتوان پیدا کرد.
۱۶ مرداد ۱۴۰۲از بین همه خوبان تو را برگزیدم
NAVID۰۰۹۸
۱۶ مرداد ۱۴۰۲سنچوری / رولزرویس ژاپنی / اصیل / قالیچهی حضرت سلیمان ❤😍❤
سرچ کنید در یوتیوب و به متریال استفاده شده در داخلِ این قصر امپراطور ژاپنی با دقت بِنگرید ، چه میبینید ؟
شکوه و عظمت کوهستان فوجی !
چوبکاریهای و اون صندلیهای مخملی ابریشمی .
بینظیرند 👑
اعجوبهای که بایستی در کلکسیون رویایی من قرار میگرفت اما چون کمی از ژاپن فاصله داریم نمیشود که نمیشود که نمیشود .
تو را از دور میبوسمت و به انتظار دیدنت زیرم چمن سبز میدهم 🌾🌾🌾
NAVID۰۰۹۸
۱۶ مرداد ۱۴۰۲بعد از شگفتیهای تازه رونمایی شده بلندقامتان تویوتا لکسوس !!! حالا دیگه نوبتی هم که باشه ، نوبتِ گل سرسبدِ لکسوسها ، یعنی رونمایی از LS جدید هست 😍😎😍😎.
یادش بخیر زمانی که ۲۰۱۳ چندتایی وارد ایران شد پلاک ملی و امروز دُری گرانبهاست که به ندرت سالی یکی دوبار اونم تنها در تهران ببینیدش و سپس مثل شَبَه پنهان میشه تا سال بعد !
این در حالیه که تو اوراقیهای دوبی دارند قطعاتش را تیکه تیکه میکنند و میفروشند و ما اینجا در آرزوی دیدنش شاید و اما با اگر !!!
رضا
۱۶ مرداد ۱۴۰۲به به عجب ماشینهایی. مخصوصا تویوتا سنچوری
Rahman
۱۶ مرداد ۱۴۰۲وقتی قراره ب ام و ومرسدس ۸۰۰ اسبی ببینیم بایدم هی بگه رقبای آلمانی ، من ماشینای ژاپنی رو به خاطر دوام و کیفیت دوست دارم نه قدرت.
TRD PRO
۱۶ مرداد ۱۴۰۲کشوری که اون قدر منابع و سرمایه داشت که به راحتی این خودرو ها رو باید میخرید ، به روزی افتاده که الان برای کپی چینی این ماشینا مثل فونیکس fx ، پول یه لکسوس رو باید دو دستی تقدیم کنه .
وحید
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ادم این نظرات خنده دار میخونه ناراحت میشه که رسانه ها و کانال های زرد اینستا گرامی چه بر سر مردم و مخصوصا جوانان آوردن درست مثل اون کلیپ معروف که دختر گفته بود ماشین بی ام و 2017 رو یک کارگر اروپایی فقط با یک سال کارگری میتونه بخره!!
دوست عزیز وقتی میخوای خودتحقیری کنی یا حرفی بزنی از خودت سوال کن چرا نود درصد مردم اروپا از این مدل ماشین ها ندارن و اکثرا یا خودرو ندارن یا ماشین اقتصادی 15 هزار دلاری دارن اشتباه یک بار دوبار نه هزار بار بدون تحقیق و بررسی چرندیات چهارتا پیج زرد اینستاگرامی همه جا کپی پست کنیم
GT 500
۱۶ مرداد ۱۴۰۲دلیلش این هست که اونجا هزینه تعمیر و نگهداری ماشین نسبتا بالاست(بی ام و به دلیل استهلاک زیاد معروفه) بعدش هم تا اونجا که ما می دونیم تسلا مدل y دومین خودروی پر فروش انگلستان هست
اونجا مثل اینجا نیست که یک ماشین ۳۰ سال مونتاژ کنن حالا خودروساز هاشون هر ۴ یا ۵ سال نسل جدید رو معرفی کنن (مثلا گلف ۲۰۲۲ از مرسدس اس کلاس ۲۰۱۳ پیشرفته تره )
حالا کی خبر زرد میده
حامد
۱۶ مرداد ۱۴۰۲برو آمار فروش ماشین ها توی امریکا، استرالیا یا اروپا رو نگاه کن بعد بیا بگو نود درصد ماشین ندارن یا ماشین اقتصادی دارن.
حالا کشورهای پیشرفته که دربارشون حرف نزنی خیلی بهتره، اگر دو زار ته جیبت هست خواهش می کنم فقط یه بار پاتو از ایران بذار بیرون برو همین ترکیه برو گرجستان ارمنستان که جز فقیر ترین کشورهای جهانن ماشین ها رو ببین از یه نفر که یه شغل معمولی داره بپرس چه مدت باید پس انداز کنن یه ماشین استاندارد بخرن، بعد با اینجا مقایسه کن تا بفهمی تحقیر یعنی چی! بفهمی اینکه ده سال کار کنی تا شاید بتونی یه ماشین از رده خارج بخری تحقیره یا اینکه بگی چرا انقدر وضعیت مزخرفه!
معنی تحقیر هم نمیدونین شما ها
بعد بیا اینجا از پیج های زرد داستان بگو
Mr
۱۸ مرداد ۱۴۰۲استانبول ترکیه هفتمین شهر جهان از لحاظ ماشین های لوکسه
جوک میگی؟ فقیر؟
Mr
۱۸ مرداد ۱۴۰۲همون قدر که زندگی معمولی تو ایران داشتن سخته پولدار شدن با دزدی و کلاه برداری از پیج اینستا و خرید ملک و املاک از همه جا راحت تره
تو ترکیه مردم درسته راحت به زندگی متوسط میرسن
اما هر کسی به راحتی ثروتمند نمیشه
ولی تو ایران یه پیج بزن چهار جاتو ل.خ.ت کن یا پکیج فروشی کن یا برو زمین بخر دوسال دیگه سه برابر قیمت بفروش به همین راحتی یه شبه میلیاردر میشی
تنها کشور جهان که واقعا یه شبه توش میلیاردر میشن : ایران!
و تنها کشور جهان که یه شبه توش فقیر میشن : بازم ایرانه
F
۱۶ مرداد ۱۴۰۲تحقیق!
بله حق با شماست تحقیق لازم داره.
ولی با نظری که دادید فهمیدم حتی اندازه نوک سوزنی تفکر نمیکنید و خب یا توانایی تفکر ندارید یا با تعصب و خود را به نادانی زدن نمیخواین چیز هایی رو بیینید، همین خودروی ۱۵ هزار دلاری که حرفی ازش میزنید، که میگید ۹۰ درصد مردم شون دارند ، وقتی وارد ایران میشه قیمتش میشه ۴۵ هزار دلار، نیازی هم به مثال نداره ، دیگه شما که اهل تحقیق هستید و با یه سرچ کوچک متوجه صحبت من میشید، نمیدونم به ازای چه چیزی اینجوری فروختید اختیار تفکر کردن رو ، ولی وقتی دیگه دیر هست متوجه اشتباهتون میشید.
دقیقا یک کارگر اروپایی، با درآمد یک سال، توانایی خرید یک بی ام و مدل ۲۰۱۷ رو داره، کافیه یه تحقیق کوچیک کنید ، البته ببخشید حواسم نبود شما استاد تحقیق هستید.
در کل عمق فاجعه شما اینقدر زیاده که دیگه جایز نیست بیشتر از این با شما صحبتی کنم.
خود تحقیری ، چه حرفا!، مغز و تفکر با ارزش ترین نعمت خدا هست که متأسفانه بعضی ها هنوز پلاستیک های روی مغزشون رو باز نکردن یه امتحانی کنن ببینن این مغز و فکر کردن که میگن چی هست، دقیقاً مثل همون عزیزانی که طرفدارشونین و همه چیز رو با پلاستیک و آک بند توی انبار ها اهتکار ، عه ببخشید نگهداری میکنند تا زمان لازم به مردم و بازار تزریق کنند، البته با قیمت آزاد، یعنی ده برابر ، و بعد هم پول و سودش رو به جیب فرزندان پاک دامنشون تزریق کنن، بعد شما اینجا در فکر زردی یا قهوه ای بودن اخباری ،
بنده ی خدا جمع کن این بساتت رو، مردم دارن روی مریخ خونه میسازن شما هنوز در حال گل مالی کردن افتضاحات بعضی عزیزان هستی،
تفکر کن برادر تفکر
وحید رمض
۱۶ مرداد ۱۴۰۲تو کلاس های اموزش سواد رسانه ای این کامنت ها و حرف ها رو قرار میدیم و بررسی میکنیم اینجا جای بحث کردن و جواب دادن نیست چون بعد پانزده سال گشتن تو فضای مجازی و بحث و تحقیق به این نتیجه رسیدم که برای این ملت و مملکت اینترنت ملی و کنترل فضای مجازی از نان شب هم واجب تر این مملکت هر کاری میخواد انجام بده هر رشدی بخواد بکنه اولش کنترل کامل این فضا و جنگ نرم اقایون بزرگترین خیانتی که به این مملکت کردن فیلترینگ شل و ول و فروختن فیلتر شکن ها بوده و فقط خواستن دهن دلسوزان و کارشناسان این مملکت ببندن تا بگن بفرما اینترنت و ناتوی فرهنگی و شستشو مغزی عوام تو این فضا کنترل شد! اما چی میشه گفت بهشون که خودشون رو مسخره کردن و یک ملت رو دو قطبی و جاهل بار آوردن نه سواد رسانه ای یاد دادن نه آموزش و فرهنگ سازی و حقایق رو گفتن اینکه هزاران نفر فقط تو اروپا از گرما و گرانی انرژی کشته بشن صداش در نمیاد اما یک ساعت برق یک منطقه بره کل فضای مجازی و هزاران هزار کامنت توهین امیز و خودتحقیری پخش میشه نشان میده که وضع سواد عمومی و فضای بی در و پیکر مجازی به کجا رسیده متاسفم واقعا
مجتبی .
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ماملت ایران خودتحقیری نداریم بلکه به حقارت مسعولین اعتراف میکنیم والبته تقصیر ماتحمل اونا و… هست.
sepehri
۱۷ مرداد ۱۴۰۲به وحید حق میدم منم اگه 15 سال توی فضای مجازی توهم توطئه سلطه کشور های خارجی داشتم و از سر عقده تو کلاس های سواد رسانه شرکت میکردم حتما تا الان تبدیل به یک موجی میشدم و فکر میکردم انقدر لایق هستم که وایسم برای بقیه قانون تصویب کنم!! نخیر وقتی راجب یچیزی حاضر نیستی تحقیق کنی و واقعیت قبول کنی لازم نیست سواد نداشته رو به رخ بکشی و یاوه بگی
Mr
۱۸ مرداد ۱۴۰۲با حرفتون تقریبا موافقم
اما نکته ای وجود داره
همون ماشین ۱۵ هزار دلاری که میاد ایران ۴۵ هزار دلار میشه رو نگاه نکن
اینو نگاه کن که ایرانیا اینقدر ثروتمندان که با دلار ۵۰ هزار تومان میرن ماشین ۱۵۰ هزار دلاری (مثل رنجروور اس وی ، سری ۷ فول آپشن و …) رو میخرن و اینقدر پولدارن که براشون مهم نیست اون ماشین وقتی بیاد تو ایران باید واسش ۴۵۰ هزارتا (پول یه رولزرویس پایه یا بنتلی فول آپشن) پول بدن!
هیچ جای دنیا به bmw سری ۷ پول رولزرویس نمیدن
ولی تو ایران طرف اینقدر پول داره که ککش هم نمی گزه و به راحتی کش میده
در ضمن خیلی از اروپایی و آمریکایی ها ماشین و اجاره میکنن پنج ساله بهش میگن (لیز کردن یا فایننس کردن) نه مثل ایرانیا کش بدن!
TRD PRO
۱۶ مرداد ۱۴۰۲تو هر چقدر دوس داری بخند . همه میتونن بخندن .
اما یه چرای مهم تو کامنت من بود که جواب به اون ، میتونه سرنخ حل خیلی مشکلات باشه . حالا چه تو بخندی به من یا هر کس دیگه ، چه ضجه بزنی فرقی نداره برام .
اون مردم اروپا هم که میگی ، منم میدونم همشون لکسوس و خودروهای شاخص ندارن .
اما اونا همین لکسوس یا بنز و بیمر آخرین مدل و … رو حداقل به وفور تو خیابون میتونن ببینن . یعنی یکی این نزدیکیا این قدر توان مالی و حق انتخاب داشته که اینو خریده و هزار مفهوم دیگه . ما چی ؟ میتونیم ؟
اونا همه شون لکسوس ندارن اما چیزایی دارن مثل امنیت اقتصادی ، ثبات و آینده نگری مدیران در سیاست و اقتصاد ، شفافیت و مقابله با رانت و خیلی چیزای دیگه که همه میدونن .
حرفات منو یاد اون هیزم جمع کردن برای مردم اروپا انداخت و زمستان سختی که قرار بود از راه برسه . همون که میگفتن مجبورن خونه شون رو با هیزم و سوزاندن فضولات گربه و … گرم کنن :)
نمیدونم چرا کسی از بعدش نگفت که چطور این بحران مدیریت شد .
رفاه مردم حلقه ی آخر داستانه و پشت حتی همین ساده ترین امکانات رفاهی ، کار کارشناسی ، تدبیر و سیاست و دانش اقتصاد پنهان شده .
بحث از اروپا شد و مدیریت . این لینک رو یکی از عوامل پدال قبلا گذاشته بود راجع به نروژ و مدیریت نفت در این کشور . تو هم برو ببین .
من این مقاله رو خوندم و از خودم پرسیدم چرا .
اینستا هم ندارم که پیجای زرد رو ببینم .
( راجع به اون خود تحقیری که گفتی هم یه نمونه ساده شو بگم که پراید با اجازت ۳۰۰ میلیونه . من از هر کی پرسیدم گفت تحقیر . شاید به نظر تو افتخار باشه این )
https://tejaratnews.com/training/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%86%D8%B1%D9%88%DA%98-%D8%AB%D8%B1%D9%88%D8%AA%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF
محمد
۱۶ مرداد ۱۴۰۲جناب وحید….شما کامنتای خنده دار میخونی ناراحت میشی؟
کی از خوندن مطلب خنده دار ناراحت شده؟
پس قطعاً یه مشکل پردازشی داری
خودتحقیری و کانال زرد رو از کی یاد گرفتی؟
از همین متفکران و روشنفکرنماهایی که هیچوقت نمیتونن جواب درست به مطالبه مردم بدن،دست به دامان این ادبیات سخیف میشن؟
نود درصد مردم اروپا ماشین ندارن،چون فرهنگشو دارن که بسته به نوع نیازشون وسیله نقلیه تهیه کنن
چون فرهنگ استفاده از دوچرخه دارن
چون ناوگان حمل و نقل عمومیشون کافی و در بهترین وضعیت هست
چون قیمت سوخت جوری هست که نداشتن خودرو به صرفه تره
اونجا مردان سیاستشون بهترین خارجی رو سوار نمیشن و به مردمشون لگنای تولید خودشون رو تحمل نمیکنن….
…
و خیلی دلایل دیگر که واقعاً حوصله تایپشو ندارم….
مجتبی .
۱۶ مرداد ۱۴۰۲آقا چرته آلمان رو چند شهررو آمار دادن که تعداد ماشینها ازتعداد خانوار خیلی بیشتره. یعنی خانواده هایی هستن که دو ماشین دارن ولی چون حمل ونقل عمومی فوق العاده منظم وارزونه وفرهنگش هم جاافتاده کمتر ماشین شخصی استفاده میکنن.
Anti Tesla
۱۷ مرداد ۱۴۰۲با خوانواده رفته بودیم صوفیه،برای تفریح و گردش،تو اونجا خیابوناشون خلوت خلوت بود.
اونا همش از دوچرخه و اتوبوس استفاده
می کنند.
و مترو هم ندارند.
و جای پارک هم ندارند،چون در حاشیه خیابان پارک کردن ممنوع است.
پارکینگ های طبقاتی عمومی دارند.
MehdiTurbo
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ساندیست بخور داداش نمیدونم چرا تمومی نداره
امیر
۱۶ مرداد ۱۴۰۲کاربر فیک ( وحید ) ، تو خودت حقیری و نباید جلو دیگران حرف از خود تحقیری بزنی !! انقدر دنیا زده تو سر امثال شما ها که از ناتوانی و ناچاری به یه مشت …. دل بستین و حرف ها اونها رو باور میکنید !! اما مطمئن همونایی که حرفاشون قبول داری ، در آینده نه چندان دور باید در آشغالدانی ها و فاضلاب ها دنبال لاششون بگردی 💪💪💪
فرامرز
۱۶ مرداد ۱۴۰۲اتفاقا تو خیلی خوب میدونی که اون خانم حقیقت رو میگفت واسه همینم سوزش گرفتی اما حقیقت به نفع امثال جنابعالی نیست چون با گفتن دروغ کاسبی میکنید
راستی آقای ثقتی التماس دعا داشتن برادر
مانی
۱۶ مرداد ۱۴۰۲من با آقای وحید تا اندازه ای موافق هستم.خرید ماشین در آمریکا و اروپا و کانادا به این آسانی که در فضای ما مجازی تبلیغ میشه نیست.حتی خرید ماشین در اروپا به دلایل قیمت بالاتر و عوارض مالیاتی سخت تر از آمریکا هم هست.در واقع،اجاره منزل،هزینه آب و برق و گاز،مخارج جنبی ماشین،نرخ بیمه،قیمت بنزین،افت قیمت سالانه و بهره اقساط بانکی خیلی افراد رو از خرید ماشین نو در آمریکا و اروپا و کانادا منصرف می کنه.برخلاف آنچه که تبلیغ میشه خیلی از ایرانی های خارج از کشور پس از سالها اقامت نیز حتی یک ماشین شخصی هم زیر پای خودشون ندارند به ویژه اگر این افراد در کشورهای اروپایی با هزینه های بالا ساکن باشند.کلا دو گروه از ایرانی ها هستند که در خارج از کشور اغلب ماشین های لوکس و جدید رو سوار می شن یکی آن دسته افرادی که متخصص و تحصیلکرده هستند مثل پزشکان و دندان پزشکان و وکلا و نخبه های دانشگاهی که البته درآمد بالایی دارند و راحت هم می توانند پس انداز کنند و از پس اقساط و مخارج جانبی ماشین هم بر میان و دسته دوم هم کسانی هستند که تو کار فروش مستغلات یا تجارت های دیگری هستند.در کل،با حقوق کارگری و گارسونی و کار در فروشگاه،در بهترین حالت، یک ایرانی می تونه یه ماشین دست دوم در آمریکا و اروپا و کانادا بخره،اینکه یک ایرانی عادی و غیر متخصص و بی پول بتواند پس از یکسال کار در اروپا و آمریکا و کانادا یک لکسوس و ب ام و و یا مرسدس بنز صفر کیلومتر بخره یه امر کاملا غیر عادی هست مگر اینکه تو کارهای خلاف و غیر قانونی باشه.
مجتبی .
۱۶ مرداد ۱۴۰۲آقای مانی برادر کوچکتر من ۶ساله کانادا زندگی میکنه ازسال دوم توان خرید ماشین داشت اما پولاشو جمع کرد وامسال خونه خرید خودش هم یکباراومد ایران خانوادش روهم دوبار فرستاده مقداری هم ایران سرمایه گذاری کرده. شغلش هم نجاری ساختمانه تحصیلاتش هم دیپلم. هرکس هم مدرک خواست شماره بده تا جزعیاتش رو مستند ببینه.
Mr
۱۸ مرداد ۱۴۰۲وقتی ۹۰ درصد جوونا گل مصرف میکنن نتیجش میشه ۶۵ تا دیسلایک
چرا این بنده خدا اصلا به آمریکا اهانت نکرد
شأن اروپا هم پایین نیاورد
اصلا اروپا و آمریکا خدا
اصلا آمریکا سرور همه ملت ایران
ایرانی ها باید پای آمریکا رو ببوسند!
اینطوری خوبه ؟ دوست داشتین؟ حالا لایک کنین
یه مشت عقب افتاده ذهنی که پاشون رو حتی تا ارمنستان هم نداشتن نشستن فتوا میدن راجع به اروپا
مرد حسابی هر موقع حاضر شدی واسه خونه هایی که تو آمریکا با چوب و دیوار خشک ساخته میشن ماهی ۳۰۰۰دلار پول بدی بعد بیا از ماشینای اونا بگو واسه ما
JDM سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۲یکی از رفقا ولوو VNL صدو هفتاد هزار دلاری روی تیکت آگهی نشون داده بود ۱۷ هزارتا جلو میدادی ماهی هزارتا قسط بود. قضیه واسه سه چهار ساله پیشه اسمش هم پیام بود تو اینستاگرام مطرح بود. حتی کارگری که روزی ۱۰۰ دلار کار میکنه هم میتونه قسطشو بده شما هم ساندیس بزن بر بدن روحیه روولوشنی بگیری!!
Mr
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آره ولی یه سریا میان فکر میکنم الان برن کانادا مثلا میتونن کلکسیون بوگاتی و بنز و بی ام و بخرن واسه خودشون
آدم حرصش میگیره
ولی حرف شما درسته اقساطی میشه راحت یه ماشین خوب ۲-۳ سال کارکرد در حد نو را حتی کارگران هم بگیرن
مجید
۱۶ مرداد ۱۴۰۲چون مثل ما کلی منابع ندارند! ولی باز اون ماشین ۱۵ هزار دلاری رو با خیال راحت میخرن و بدون استرس ازش استفاده میکنن.
TRD PRO
۱۶ مرداد ۱۴۰۲– میزان ذخایر معادن جهان در ایران : ۷٪
– میزان ذخایر گاز طبیعی جهان در ایران : ۱/۳٪
– میزان ذخایر نفت جهان در ایران : ۳/۵٪
– جمعیت ایران به نسبت جهان : تقریبا ۱٪
– ارزش پول ایران : ضعیف ترین جهان
_____________________________________
یجای کار مشکل داره هرچی فکر میکنم .
R@min
۱۶ مرداد ۱۴۰۲IS 500 می تونست خیلی راحت با سری M و AMG رقابت کنه ولی بازار سدان های پرفورمنس خیلی کوچک و کم فروشه بیشتر نقش اعتبار برندینگ و توجه مردم داره.
new reventon
۱۶ مرداد ۱۴۰۲نظرتون راجب مدل طراحی تویوتا کراون یا پژو 408 و خودروهایی ازین شکل چیه؟
اونایی بدشون میاد دیس لایک کنن.
new reventon
۱۶ مرداد ۱۴۰۲اونایی دوست دارن لایک کنن
ممنون
فرامرز
۱۶ مرداد ۱۴۰۲از سنچوری خیلی خوشم میاد
بخاطر ظاهرش که مثل ماشین های جدید نیست
ساده و زیبا و باوقار
dimitripetrenko
۱۶ مرداد ۱۴۰۲اگه آلمان قلب خودروسازیه ژاپن قطعا مغزشه
TRD PRO
۱۶ مرداد ۱۴۰۲جایگاه کره هم امکان اشاره بهش نیست .
JDM
۱۶ مرداد ۱۴۰۲حق پلاس
RIO
۱۶ مرداد ۱۴۰۲عاشق سنچوری ام♥️
MehdiTurbo
۱۶ مرداد ۱۴۰۲عاشق کراوان شدم بین همشون کراوان خیلی دوست داشتم
محمد
۱۶ مرداد ۱۴۰۲خودروهای ای لیست واقعا فوق العاده و خواستنی هستن
ولی یه مطلب در مورد اینفینیتی…
از سال ۲۰۱۳ هنوز پابرجاست
Q70هم که تولیدش قطع شده،همین ظاهر رو داشت
کمی دقت کنید به طراحی
واقعا زمان خودش خیلی جلوتر از بقیه بود و همین الانم به روز هست
فقط چون چند سالی هست اونو میبینیم،،،انتظار تغییر داریم
به نیسان حق میدم به راحتی این طرحو کنار نذاره
اما در خصوص به روز رسانی،کاملا خصاصت کرده
تریم داخلی و گرافیک چراغها چیزیه که تغییرشون خیلی میتونه به پابرجا بودنشون کمک کنه
مازراتی کواتروپورته و مزدا 6 طراحی به شدت نزدیک به این خودرو دارن….تصاویرشون رو کنار هم مقایسه کنید
در خصوص بقیه محصولات اینفینیتی هم تقریبا همین نظر صادقه
خصوصا q80
JDM
۱۶ مرداد ۱۴۰۲آکورا TLX خیلی باحاله موتور 6 سیلندرش اگه اشتباه نکنم اگه بیاد ایران بالای 80 هزار دلار قیمت گذاری میکنن چقدر ماشینای هوندا شیک و خشن طراحی میشن همیشه از زمان خودش جلوتر بوده
ARMAN سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۲لکسس is500 واقعا معرکه هست و به نظرم کسی دنبال لذت رانندگی باشه میره اینو میخره تا C63 چهار سیلندر رو ( یکم منصف باشیم )
JDM سابق
۱۶ مرداد ۱۴۰۲تویوتا سنچری عالیه تنها نقطه ضعفش همین گیربکس CVT روشه کاش تویوتا از Aisin براش گیربکس ردیف میکرد
حسین دهمرد
۱۶ مرداد ۱۴۰۲لکسوس ۸ سیلندر دف عقب ۵۹ هزار تا
اینتگرای دف جلوی چهار سیلندر۵۲ هزار تا
فقط ۷ هزار تا اختلاف
ram1500trx
۱۶ مرداد ۱۴۰۲نظر دوستان محترم ولی بازم نظر اصلی رو باید اقای میرسلیم بدن در مورد اینا…
BMW
۱۷ مرداد ۱۴۰۲سنچوری یه طرف تویوتا کراون یه طرف لکسوس ls 500 یه طرف