چشم اندازهفته نامه

قوی‌ترین خودروهای عضلانی شش سیلندر، از بیوک GNX تا دوج چارجر

ماسل کارهای شش سیلندر پرفورمنسی عالی را با قیمت در دسترس ارائه می‌کنند و برخی از آن‌ها حتی از مدل‌های V8 هم سریع‌تر هستند.

ماسل کارهای آمریکایی همیشه به خاطر پیشرانه‌های V8 بلوک بزرگ قدرتمند شهرت داشته‌اند که شتاب چشمگیری را در پیست‌های درگ فراهم می‌کند. در اکثر مدل‌ها، این پیشرانه‌ها اصلی‌ترین گزینهٔ نیرو بخشیدن به عضلانی‌ها بودند اما در همان سال‌های دههٔ ۶۰ هم خودروسازانی مثل فورد، شورلت و دوج پیشرانه‌های شش سیلندر پایه را برای موستانگ، کامارو و چلنجر ارائه می‌کردند که قدرت را قربانی مصرف سوخت می‌کرد. بااین‌حال، امروز شرایط تغییر کرده است زیرا هرچند پیشرانه‌های شش سیلندر به‌طورکلی کندتر از همتایان V8 خود هستند اما کسانی که یک ماسل کار با موتور V6 را توهین‌آمیز می‌دانند، ممکن است از فهمیدن اینکه برخی از عضلانی‌های شش سیلندر چقدر سریع و قدرتمند هستند شگفت‌زده شوند. ازاین‌رو، در ادامه قصد داریم با قوی‌ترین ماسل کارهای شش سیلندر تاریخ آشنا شویم.

بیوک GNX سال ۱۹۸۷

قدرت: ۲۷۶ اسب بخار

شتاب: ۴.۷ ثانیه

GNX که در سال ۱۹۸۷ ساخته شد، نسخه‌ای فوق‌العاده از بیوک رگال گرند نشنال بود. البته بیوک قبلاً با گرند نشنال در مسابقات نسکار بسیار موفق عمل کرده بود اما GNX گامی فراتر بود. بیوک از طریق همکاری با مک‌لارن، تغییرات زیادی در GNX ایجاد کرد که منجر به افزایش قابل‌توجه پرفورمنس شد. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژ این ماشین طبق اعلام بیوک ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما گفته می‌شود خروجی واقعی موتور بیش از این‌ها و حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور بوده است و اعداد پرفورمنس هم این موضوع را اثبات می‌کردند. GNX ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و با غلبه بر برخی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های آن زمان مثل فراری تستاروسا با شتاب ۵.۲ ثانیه و لامبورگینی کانتاش با شتاب ۵.۴ ثانیه، نشان داد که یک ماسل کار واقعی همیشه به موتور V8 نیاز ندارد.

فورد موستانگ سال ۲۰۱۷

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

شتاب: ۵.۴ ثانیه

فورد نسل ششم موستانگ را در اواخر سال ۲۰۱۳ با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۷ لیتری V6 و ۵ لیتری V8 معرفی کرد که نسخهٔ شش سیلندر ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. هرچند این نسخه کندترین عضو خانوادهٔ نسل ششم موستانگ محسوب می‌شد اما هنوز هم ظرف تنها ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. فورد اما در سال ۲۰۱۷ به ارائهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر برای موستانگ پایان داد و این خودرو فقط با موتورهای چهار و هشت سیلندر به بازار عرضه شد. برای مقایسه، نسخهٔ V6 نسل ششم موستانگ از برخی نسخه‌های V8 قدیمی مثل بولیت سال ۲۰۰۱ و مک‌وان سال ۲۰۰۳ قوی‌تر بود.

دوج چارجر GT سال ۲۰۲۳

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

شتاب: ۶.۰ ثانیه

دوج هنگام معرفی نسل هفتم چارجر در سال ۲۰۱۱، در کنار پیشرانه‌های جذاب و قدرتمند همی، موتور ۳.۶ لیتری پنتااستار را هم ارائه کرد. این پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری در تیپ‌های SE و SXT چارجر ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما این اعداد در چارجر GT به ۳۰۰ اسب بخار و ۳۵۸ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کنند. جالب اینکه برای چارجر V6 سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که در این صورت، در نسخهٔ GT ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وقتی طراحی جذاب و قیمت زیر ۴۰ هزار دلار را هم به این ترکیب اضافه کنیم، چارجر به یکی از بهترین ماسل کارهای V6 بازار تبدیل می‌شود.

دوج چلنجر SXT سال ۲۰۲۳

قدرت: ۳۰۳ اسب بخار

شتاب: ۶.۰ ثانیه

دوج چلنجر به‌جز طراحی بیرونی، تقریباً از همه نظر با چارجر یکسان است و هردو با پیشرانه‌های یکسانی عرضه می‌شوند که یکی از آن‌ها همان موتور V6 پنتااستار پایه است. البته پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری موردبحث در چلنجر کمی قوی‌تر بوده و ۳۰۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این تفاوت جزئی اما برای بهبود پرفورمنس کافی نیست و چلنجر SXT هم مثل چارجر GT ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بااین‌حال، جالب اینکه چلنجر SXT با سامانهٔ چهارچرخ محرک، با قیمت پایهٔ ۳۷,۴۰۰ دلار از همتای سدان خود با قیمت پایهٔ ۳۸,۹۰۰ دلار ارزان‌تر است.

شورلت کامارو LT سال ۲۰۱۰

قدرت: ۳۰۴ اسب بخار

شتاب: ۵.۸ ثانیه

نسل پنجم شورلت کامارو که در سال ۲۰۱۰ با چند سال غیبت دوباره احیا شد، با یک پیشرانهٔ V6 در تیپ‌های پایهٔ LS و LT و یک V8 قدرتمند برای نسخهٔ SS به بازار آمد. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 کامارو خروجی قابل‌توجهی برابر با ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور داشت و ماسل کار شورلت را ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. برای مقایسه، موستانگ GT سال ۲۰۱۰ از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 استفاده می‌کرد که با تنها ۳۱۵ اسب بخار قدرت، تقریباً هم‌سطح کاماروی شش سیلندر بود.

فورد موستانگ سال ۲۰۱۱

قدرت: ۳۰۵ اسب بخار

شتاب: ۵.۴ ثانیه

با بازگشت قدرتمند کامارو، فورد که نسخهٔ فیس‌لیفت نسل پنجم موستانگ را در اواخر سال ۲۰۰۸ با همان پیشرانه‌های قبلی معرفی کرده بود و نمی‌خواست قافیه را به رقیب سنتی ببازد، در اواخر سال ۲۰۱۰ پیشرانه‌های جدیدی را برای موستانگ ارائه کرد. تا پیش‌ازاین، موستانگ پایه با یک موتور ۴ لیتری V6 ضعیف عرضه می‌شد که تنها ۲۱۰ اسب بخار قدرت داشت و در پرفورمنس اصلاً حریف کامارو نمی‌شد. برای مدل ۲۰۱۱ اما یک موتور ۳.۷ لیتری V6 جدید با زمان‌بندی متغیر سوپاپ جایگزین پیشرانهٔ قبلی شد که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. به لطف این موتور V6 جدید، موستانگ حالا می‌توانست ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

شورلت کامارو سال ۲۰۲۳

قدرت: ۳۳۵ اسب بخار

شتاب: ۵.۲ ثانیه

شورلت برای نسل ششم کامارو چهار پیشرانهٔ مختلف از ۲ لیتری چهار سیلندر توربو گرفته تا یک هیولای V8 سوپرشارژ را ارائه می‌کند. هرچند این موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ که در کامارو ZL1 ارائه می‌شود جذاب‌ترین پیشرانهٔ کامارو به‌حساب می‌آید اما نسخهٔ V6 هم نشان می‌دهد که می‌توان با دو سیلندر کمتر، پرفورمنسی چشمگیر داشت. این یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، کامارو ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد تا به‌راحتی به بهترین ماسل کار V6 بازار تبدیل شود. چنین قدرت و پرفورمنس قابل‌احترامی که پیشرانهٔ شش سیلندر LGX شورلت بدون استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر ارائه می‌کند واقعاً یک شاهکار است.

دوج چارجر سال ۲۰۲۵

قدرت: ۵۱۰ اسب بخار

شتاب: ؟ ثانیه

به‌تازگی تولید چارجر و چلنجر خاتمه یافته اما قرار است اواخر امسال نسل جدید چارجر در قالب یک کوپهٔ الکتریکی به بازار عرضه شود که پیش‌نمایش آن در سال ۲۰۲۲ با معرفی کانسپت چارجر دیتونا ارائه شد. بااین‌حال، گزارشات موثقی اشاره کرده‌اند که چارجر در کنار نسخهٔ الکتریکی، نسخهٔ بنزینی هم خواهد داشت. این خودرو اما بجای پیشرانه‌های V8 همی، صرفاً با موتور شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید هوریکین تولید خواهد شد. این پیشرانه ۳ لیتری که اولین بار در جیپ واگنییر معرفی شد، با دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود که نسخهٔ قوی‌تر آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. بااین‌حال، به گفتهٔ استلانتیس، نسخهٔ قوی‌تری از موتور هوریکین هم در دست توسعه است که بیش از ۵۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند جایگزینی برای موتور هلکت باشد. در این صورت، چارجر جدید به قوی‌ترین ماسل کار شش سیلندر جهان تبدیل خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۲ رای
منبع
HotCar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    رخ کامارو زرده 2010
    چقد جذاب به یاد ماندنی، ماندگار و خاطره انگیزه

    موافقم 102
    مخالفم 2
    1. الف.ی

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      سعادت داشتم یک نسخه از اون نسل کامارو رو از نزدیک دیدم
      البته فک کنم نسخه SS بود
      از اون موقع شد ماسل کار مورد علاقم

      موافقم 32
      1. محمد

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (222 ديدگاه)

        من نیز کامارو 2010نسخهssزرد و مشکی از نزدیک دیدم عجیب ابهتی داشت
        دوج چارجر
        دوج چلنجر
        فورد ماستانگ کانورتیبل
        دنیایی بودن واس خودشون

        موافقم 25
      2. NAVID@@98

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (768 ديدگاه)

        خوشبحالت اگه ۸ سیلندر دیدی که دیگه چه بهتر
        همین ۶ سیلندر هام جذابن
        ولی به هر صورت ۸ سیلندر یه چیز دیگست و خیلی بهتره👑😍

        موافقم 22
        مخالفم 0
      3. یک ایرانی

        ۲۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        امیدوارم یدونه خوبشو بخری😊

        موافقم 10
    2. parhamiof

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      دقیقا.
      مال دوران اوج طراحی ماسل کار ها یا حتی کل خودرو های جهان هست.

      موافقم 20
      1. e60-best

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (30 ديدگاه)

        آره درسته به نظرم از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ اوج طراحی ماشینا بود چه ماسل کارا چه سدان ها

        موافقم 16
        مخالفم 0
    3. e60-best

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      از اون طراحی هاست که وقتی میبینی تو رو یاد چیزای خوب میندازه

      موافقم 14
  2. Taha Ayoobi

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4323 ديدگاه)

    بیوکه خوشگله ولی طراحیش از ماسل کار یکم خارجه

    موافقم 8
    مخالفم 22
  3. R@min

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    از اونجایی که همه اینا پونی هستن بیمر سری ۴ هم باید حساب کرد !

    اگر چلنجر ۶ سیلندری در آینده بیاد می تونه رقابت جالبی با بیمر داشته باشه.

    موافقم 26
    مخالفم 10
    1. سوشیانت

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      پونی و ماسل کار کلاس خودرو های آمریکایی هستن

      موافقم 14
      مخالفم 19
  4. iamPOUYAN

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    با این شتاب‌هایی که اینجا نوشته شده حدسم اینه که بیوک GNX برای ارائه این شتاب باید حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت میداشته.

    موافقم 34
    1. amir

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      نصفش!!! اعجوبه اس لعنتی از همه سریع تره تو این لیست اون موقع هم فقط پورشه اونم یک دهم ثانیه سریع تر بوده
      https://www.pedal.ir/buick/%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%A9-gnx-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%AC/#:~:text=%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%A9%20GNX%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%20%DB%B1%DB%B9%DB%B8%DB%B7,%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%20%DB%B5.%DB%B5%20%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87%20%D8%A8%D9%88%D8%AF.

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. Carbonado Aventador

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      وزن سبک تر هم نسبت به ماشین های امروزی درنظر بگیر..

      ماشین های الان خیلی نسبت به همتاهای قبلیشون سنگین تر هستن..

      موافقم 8
      مخالفم 10
  5. سالار فصل

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    کامی 2023 ، دولیتری 4 سیلندر ، برای استفاده روزانه
    خوش قیمت ، کم مصرف و جذاب
    حیف شد واقعا

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. Mosi

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    شتاب اون بیوک اولی چرا اینقدر خوبه؟؟؟

    موافقم 12
    1. amir

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      حاجی پرام
      شتابه ۴.۷ ایش از تمام لیست بهتره مگر اینکه اشتباهی رخ داده باشه

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. parhamiof

        ۲۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        جانم،منو صدا کردید؟😂😂(بهم میگن پرام)

  7. Jdm& muscle

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (42 ديدگاه)

    کاش چارجر 6 سیلندر هم بیاد در کنار برقی

    1. ممد سوناتا

      ۲۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      کاش ۸ سیلندر بیاد در کنار برقی 🗿

  8. yaghoub

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بیوک GNX یه شاهکار به تمام معناست

    موافقم 15
    مخالفم 3
  9. amir

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    فوردموستانگ ۲۰۱۱ هم عاشقشم من یکی قشنگ قلچماق خوش رخ همون فرمول ماسل کار فورد
    بچه بودم یه ماکت زردشو داشتم بارها هم که تو گیم باهاش دریفت زدم یادش بخیر

    موافقم 11
    مخالفم 1
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    از همشون خوشم اومد جز اخری

    موافقم 8
    مخالفم 3
  11. BMW

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    یدونه از اینها به من بدید به خدا من چیزی نمیخوام میرم سفر گردی تا آخر عمرم🥲😂

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. علی یوسفی

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت نظر شخصیم اینه موستانگ سبز رنگ این مقاله بهترین و اصیل ترین طراحی نسل های مختلف موستانگ رو داره البته این مدل سبز رنگ فیس لیفت مدل ۲۰۰۵ هست مدل اصلی هم عالی بود و تیونینگ های عالی هم شده بود مث مدل های سالین و گایگر هر چند که موستانگ همش عالیه و تصور دنیا بدون موستانگ برای ماشین بازها نشدنیه.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  13. حسن

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    همیشه قدیما قشنگ تره

  14. ابوالفضل

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بیوک GNX عجب چیز خفنیه 😎
    شاید اون کلیپ رو دیده باشید که چهارچرخش کردن
    شتابش از این هم دیوانه وار تر شده بود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. یوسفی

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    همشون دیوانه کننده هستند
    کامارو ❤️
    دوج❤️
    فورد ❤️

    موافقم 10
  16. خانمحمدی

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    🫶🙏👍

  17. فرزاد افشار

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    آمریکا بهترین ماسل کارا رو داشته و داره بهترینشم که دوج و پونتیاکه

  18. ممد سوناتا

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ماشین های چینی کیفیتشون از این امریکایی ها بالاتره

    موافقم 1
    مخالفم 13
  19. fordgt

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    گذاشتن اسم ماسل کار رو اینا درسته ؟ تا جایی که من می‌دونم ماسل کار یه خودروی کوپه ی 8 سیلندر آمریکاییه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. Amir

    ۲۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    حاجی سه شمشیرزن و تمام

  21. Saeid

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بیوک عشق منه ،،،در کنار شتاب وسرعت و لاکچری بودن و اصالتش ،نرمیش و زیر پاش خیلی خوبه و کیفیت ساختش و دوامش از همه آمریکایها بالاتره و حتی از خیلی از ژاپنیها در حد تویوتا سگ جونیشه ،،شاید دلیلش هم این باشه که بیوک آمریکا با اوپل آلمان نزدیک به هفتاد سال یک کمپانی بودند و تکنولوژی آمریکایی وجرمنی ادغام شده ،،،شاید بعضیها بگن بیوک تولید چین هست ،خودرو چینی هست ،،،جواب سادست ،آیفون هم تو چین داره تولید میشه ،،در واقع مونتاژ میشه ،،تحت کنترل کیفیت بالای آمریکا و لایسنس آمریکا ،،،امیدوارم روزی همتون رو سوار بیوک ببینم 🥰

  22. Mehdi

    ۲۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من هم دوج چلنجر دیمون دارم هم لامبورگینی مورسیه لوگو و یک پورش جی تی ۳ و یک پورش ۹۱۱ باکستر که سوپر چارتر گذاشتم براش و قدرت شو با یک سوپر و تعویض منی فول ۳۰۰ به ۴۸۰ رسوندم و سواری لامبورگینی از همه بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا