ماسل کارهای شش سیلندر پرفورمنسی عالی را با قیمت در دسترس ارائه میکنند و برخی از آنها حتی از مدلهای V8 هم سریعتر هستند.
ماسل کارهای آمریکایی همیشه به خاطر پیشرانههای V8 بلوک بزرگ قدرتمند شهرت داشتهاند که شتاب چشمگیری را در پیستهای درگ فراهم میکند. در اکثر مدلها، این پیشرانهها اصلیترین گزینهٔ نیرو بخشیدن به عضلانیها بودند اما در همان سالهای دههٔ ۶۰ هم خودروسازانی مثل فورد، شورلت و دوج پیشرانههای شش سیلندر پایه را برای موستانگ، کامارو و چلنجر ارائه میکردند که قدرت را قربانی مصرف سوخت میکرد. بااینحال، امروز شرایط تغییر کرده است زیرا هرچند پیشرانههای شش سیلندر بهطورکلی کندتر از همتایان V8 خود هستند اما کسانی که یک ماسل کار با موتور V6 را توهینآمیز میدانند، ممکن است از فهمیدن اینکه برخی از عضلانیهای شش سیلندر چقدر سریع و قدرتمند هستند شگفتزده شوند. ازاینرو، در ادامه قصد داریم با قویترین ماسل کارهای شش سیلندر تاریخ آشنا شویم.
بیوک GNX سال ۱۹۸۷
قدرت: ۲۷۶ اسب بخار
شتاب: ۴.۷ ثانیه
GNX که در سال ۱۹۸۷ ساخته شد، نسخهای فوقالعاده از بیوک رگال گرند نشنال بود. البته بیوک قبلاً با گرند نشنال در مسابقات نسکار بسیار موفق عمل کرده بود اما GNX گامی فراتر بود. بیوک از طریق همکاری با مکلارن، تغییرات زیادی در GNX ایجاد کرد که منجر به افزایش قابلتوجه پرفورمنس شد. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژ این ماشین طبق اعلام بیوک ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۴۸۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد اما گفته میشود خروجی واقعی موتور بیش از اینها و حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور بوده است و اعداد پرفورمنس هم این موضوع را اثبات میکردند. GNX ظرف تنها ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید و با غلبه بر برخی از سریعترین سوپراسپرتهای آن زمان مثل فراری تستاروسا با شتاب ۵.۲ ثانیه و لامبورگینی کانتاش با شتاب ۵.۴ ثانیه، نشان داد که یک ماسل کار واقعی همیشه به موتور V8 نیاز ندارد.
فورد موستانگ سال ۲۰۱۷
قدرت: ۳۰۰ اسب بخار
شتاب: ۵.۴ ثانیه
فورد نسل ششم موستانگ را در اواخر سال ۲۰۱۳ با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۷ لیتری V6 و ۵ لیتری V8 معرفی کرد که نسخهٔ شش سیلندر ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. هرچند این نسخه کندترین عضو خانوادهٔ نسل ششم موستانگ محسوب میشد اما هنوز هم ظرف تنها ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید. فورد اما در سال ۲۰۱۷ به ارائهٔ پیشرانهٔ شش سیلندر برای موستانگ پایان داد و این خودرو فقط با موتورهای چهار و هشت سیلندر به بازار عرضه شد. برای مقایسه، نسخهٔ V6 نسل ششم موستانگ از برخی نسخههای V8 قدیمی مثل بولیت سال ۲۰۰۱ و مکوان سال ۲۰۰۳ قویتر بود.
دوج چارجر GT سال ۲۰۲۳
قدرت: ۳۰۰ اسب بخار
شتاب: ۶.۰ ثانیه
دوج هنگام معرفی نسل هفتم چارجر در سال ۲۰۱۱، در کنار پیشرانههای جذاب و قدرتمند همی، موتور ۳.۶ لیتری پنتااستار را هم ارائه کرد. این پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری در تیپهای SE و SXT چارجر ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما این اعداد در چارجر GT به ۳۰۰ اسب بخار و ۳۵۸ نیوتن متر افزایش پیدا میکنند. جالب اینکه برای چارجر V6 سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که در این صورت، در نسخهٔ GT ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. وقتی طراحی جذاب و قیمت زیر ۴۰ هزار دلار را هم به این ترکیب اضافه کنیم، چارجر به یکی از بهترین ماسل کارهای V6 بازار تبدیل میشود.
دوج چلنجر SXT سال ۲۰۲۳
قدرت: ۳۰۳ اسب بخار
شتاب: ۶.۰ ثانیه
دوج چلنجر بهجز طراحی بیرونی، تقریباً از همه نظر با چارجر یکسان است و هردو با پیشرانههای یکسانی عرضه میشوند که یکی از آنها همان موتور V6 پنتااستار پایه است. البته پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری موردبحث در چلنجر کمی قویتر بوده و ۳۰۳ اسب بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این تفاوت جزئی اما برای بهبود پرفورمنس کافی نیست و چلنجر SXT هم مثل چارجر GT ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. بااینحال، جالب اینکه چلنجر SXT با سامانهٔ چهارچرخ محرک، با قیمت پایهٔ ۳۷,۴۰۰ دلار از همتای سدان خود با قیمت پایهٔ ۳۸,۹۰۰ دلار ارزانتر است.
شورلت کامارو LT سال ۲۰۱۰
قدرت: ۳۰۴ اسب بخار
شتاب: ۵.۸ ثانیه
نسل پنجم شورلت کامارو که در سال ۲۰۱۰ با چند سال غیبت دوباره احیا شد، با یک پیشرانهٔ V6 در تیپهای پایهٔ LS و LT و یک V8 قدرتمند برای نسخهٔ SS به بازار آمد. پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 کامارو خروجی قابلتوجهی برابر با ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور داشت و ماسل کار شورلت را ظرف ۵.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. برای مقایسه، موستانگ GT سال ۲۰۱۰ از یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 استفاده میکرد که با تنها ۳۱۵ اسب بخار قدرت، تقریباً همسطح کاماروی شش سیلندر بود.
فورد موستانگ سال ۲۰۱۱
قدرت: ۳۰۵ اسب بخار
شتاب: ۵.۴ ثانیه
با بازگشت قدرتمند کامارو، فورد که نسخهٔ فیسلیفت نسل پنجم موستانگ را در اواخر سال ۲۰۰۸ با همان پیشرانههای قبلی معرفی کرده بود و نمیخواست قافیه را به رقیب سنتی ببازد، در اواخر سال ۲۰۱۰ پیشرانههای جدیدی را برای موستانگ ارائه کرد. تا پیشازاین، موستانگ پایه با یک موتور ۴ لیتری V6 ضعیف عرضه میشد که تنها ۲۱۰ اسب بخار قدرت داشت و در پرفورمنس اصلاً حریف کامارو نمیشد. برای مدل ۲۰۱۱ اما یک موتور ۳.۷ لیتری V6 جدید با زمانبندی متغیر سوپاپ جایگزین پیشرانهٔ قبلی شد که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. به لطف این موتور V6 جدید، موستانگ حالا میتوانست ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.
شورلت کامارو سال ۲۰۲۳
قدرت: ۳۳۵ اسب بخار
شتاب: ۵.۲ ثانیه
شورلت برای نسل ششم کامارو چهار پیشرانهٔ مختلف از ۲ لیتری چهار سیلندر توربو گرفته تا یک هیولای V8 سوپرشارژ را ارائه میکند. هرچند این موتور ۶.۲ لیتری سوپرشارژ که در کامارو ZL1 ارائه میشود جذابترین پیشرانهٔ کامارو بهحساب میآید اما نسخهٔ V6 هم نشان میدهد که میتوان با دو سیلندر کمتر، پرفورمنسی چشمگیر داشت. این یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، کامارو ظرف تنها ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد تا بهراحتی به بهترین ماسل کار V6 بازار تبدیل شود. چنین قدرت و پرفورمنس قابلاحترامی که پیشرانهٔ شش سیلندر LGX شورلت بدون استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر ارائه میکند واقعاً یک شاهکار است.
دوج چارجر سال ۲۰۲۵
قدرت: ۵۱۰ اسب بخار
شتاب: ؟ ثانیه
بهتازگی تولید چارجر و چلنجر خاتمه یافته اما قرار است اواخر امسال نسل جدید چارجر در قالب یک کوپهٔ الکتریکی به بازار عرضه شود که پیشنمایش آن در سال ۲۰۲۲ با معرفی کانسپت چارجر دیتونا ارائه شد. بااینحال، گزارشات موثقی اشاره کردهاند که چارجر در کنار نسخهٔ الکتریکی، نسخهٔ بنزینی هم خواهد داشت. این خودرو اما بجای پیشرانههای V8 همی، صرفاً با موتور شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید هوریکین تولید خواهد شد. این پیشرانه ۳ لیتری که اولین بار در جیپ واگنییر معرفی شد، با دو سطح قدرت مختلف ارائه میشود که نسخهٔ قویتر آن ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد. بااینحال، به گفتهٔ استلانتیس، نسخهٔ قویتری از موتور هوریکین هم در دست توسعه است که بیش از ۵۲۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و میتواند جایگزینی برای موتور هلکت باشد. در این صورت، چارجر جدید به قویترین ماسل کار شش سیلندر جهان تبدیل خواهد شد.
F22RAPTOR
۲۷ دی ۱۴۰۲رخ کامارو زرده 2010
چقد جذاب به یاد ماندنی، ماندگار و خاطره انگیزه
الف.ی
۲۷ دی ۱۴۰۲سعادت داشتم یک نسخه از اون نسل کامارو رو از نزدیک دیدم
البته فک کنم نسخه SS بود
از اون موقع شد ماسل کار مورد علاقم
محمد
۲۷ دی ۱۴۰۲من نیز کامارو 2010نسخهssزرد و مشکی از نزدیک دیدم عجیب ابهتی داشت
دوج چارجر
دوج چلنجر
فورد ماستانگ کانورتیبل
دنیایی بودن واس خودشون
NAVID@@98
۲۷ دی ۱۴۰۲خوشبحالت اگه ۸ سیلندر دیدی که دیگه چه بهتر
همین ۶ سیلندر هام جذابن
ولی به هر صورت ۸ سیلندر یه چیز دیگست و خیلی بهتره👑😍
یک ایرانی
۲۸ دی ۱۴۰۲امیدوارم یدونه خوبشو بخری😊
parhamiof
۲۷ دی ۱۴۰۲دقیقا.
مال دوران اوج طراحی ماسل کار ها یا حتی کل خودرو های جهان هست.
e60-best
۲۷ دی ۱۴۰۲آره درسته به نظرم از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ اوج طراحی ماشینا بود چه ماسل کارا چه سدان ها
e60-best
۲۷ دی ۱۴۰۲از اون طراحی هاست که وقتی میبینی تو رو یاد چیزای خوب میندازه
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۲بیوکه خوشگله ولی طراحیش از ماسل کار یکم خارجه
R@min
۲۷ دی ۱۴۰۲از اونجایی که همه اینا پونی هستن بیمر سری ۴ هم باید حساب کرد !
اگر چلنجر ۶ سیلندری در آینده بیاد می تونه رقابت جالبی با بیمر داشته باشه.
سوشیانت
۲۷ دی ۱۴۰۲پونی و ماسل کار کلاس خودرو های آمریکایی هستن
iamPOUYAN
۲۷ دی ۱۴۰۲با این شتابهایی که اینجا نوشته شده حدسم اینه که بیوک GNX برای ارائه این شتاب باید حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت میداشته.
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲نصفش!!! اعجوبه اس لعنتی از همه سریع تره تو این لیست اون موقع هم فقط پورشه اونم یک دهم ثانیه سریع تر بوده
https://www.pedal.ir/buick/%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%A9-gnx-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%AC/#:~:text=%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%A9%20GNX%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%20%DB%B1%DB%B9%DB%B8%DB%B7,%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%20%DB%B5.%DB%B5%20%D8%AB%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87%20%D8%A8%D9%88%D8%AF.
Carbonado Aventador
۲۷ دی ۱۴۰۲وزن سبک تر هم نسبت به ماشین های امروزی درنظر بگیر..
ماشین های الان خیلی نسبت به همتاهای قبلیشون سنگین تر هستن..
سالار فصل
۲۷ دی ۱۴۰۲کامی 2023 ، دولیتری 4 سیلندر ، برای استفاده روزانه
خوش قیمت ، کم مصرف و جذاب
حیف شد واقعا
Mosi
۲۷ دی ۱۴۰۲شتاب اون بیوک اولی چرا اینقدر خوبه؟؟؟
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲حاجی پرام
شتابه ۴.۷ ایش از تمام لیست بهتره مگر اینکه اشتباهی رخ داده باشه
parhamiof
۲۷ دی ۱۴۰۲جانم،منو صدا کردید؟😂😂(بهم میگن پرام)
Jdm& muscle
۲۷ دی ۱۴۰۲کاش چارجر 6 سیلندر هم بیاد در کنار برقی
ممد سوناتا
۲۷ دی ۱۴۰۲کاش ۸ سیلندر بیاد در کنار برقی 🗿
yaghoub
۲۷ دی ۱۴۰۲بیوک GNX یه شاهکار به تمام معناست
amir
۲۷ دی ۱۴۰۲فوردموستانگ ۲۰۱۱ هم عاشقشم من یکی قشنگ قلچماق خوش رخ همون فرمول ماسل کار فورد
بچه بودم یه ماکت زردشو داشتم بارها هم که تو گیم باهاش دریفت زدم یادش بخیر
𝐀𝐥𝐢
۲۷ دی ۱۴۰۲از همشون خوشم اومد جز اخری
BMW
۲۷ دی ۱۴۰۲یدونه از اینها به من بدید به خدا من چیزی نمیخوام میرم سفر گردی تا آخر عمرم🥲😂
علی یوسفی
۲۷ دی ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت نظر شخصیم اینه موستانگ سبز رنگ این مقاله بهترین و اصیل ترین طراحی نسل های مختلف موستانگ رو داره البته این مدل سبز رنگ فیس لیفت مدل ۲۰۰۵ هست مدل اصلی هم عالی بود و تیونینگ های عالی هم شده بود مث مدل های سالین و گایگر هر چند که موستانگ همش عالیه و تصور دنیا بدون موستانگ برای ماشین بازها نشدنیه.
حسن
۲۷ دی ۱۴۰۲همیشه قدیما قشنگ تره
ابوالفضل
۲۷ دی ۱۴۰۲بیوک GNX عجب چیز خفنیه 😎
شاید اون کلیپ رو دیده باشید که چهارچرخش کردن
شتابش از این هم دیوانه وار تر شده بود
یوسفی
۲۷ دی ۱۴۰۲همشون دیوانه کننده هستند
کامارو ❤️
دوج❤️
فورد ❤️
خانمحمدی
۲۷ دی ۱۴۰۲🫶🙏👍
فرزاد افشار
۲۷ دی ۱۴۰۲آمریکا بهترین ماسل کارا رو داشته و داره بهترینشم که دوج و پونتیاکه
ممد سوناتا
۲۷ دی ۱۴۰۲ماشین های چینی کیفیتشون از این امریکایی ها بالاتره
fordgt
۲۷ دی ۱۴۰۲گذاشتن اسم ماسل کار رو اینا درسته ؟ تا جایی که من میدونم ماسل کار یه خودروی کوپه ی 8 سیلندر آمریکاییه
Amir
۲۸ دی ۱۴۰۲حاجی سه شمشیرزن و تمام
Saeid
۲۹ دی ۱۴۰۲بیوک عشق منه ،،،در کنار شتاب وسرعت و لاکچری بودن و اصالتش ،نرمیش و زیر پاش خیلی خوبه و کیفیت ساختش و دوامش از همه آمریکایها بالاتره و حتی از خیلی از ژاپنیها در حد تویوتا سگ جونیشه ،،شاید دلیلش هم این باشه که بیوک آمریکا با اوپل آلمان نزدیک به هفتاد سال یک کمپانی بودند و تکنولوژی آمریکایی وجرمنی ادغام شده ،،،شاید بعضیها بگن بیوک تولید چین هست ،خودرو چینی هست ،،،جواب سادست ،آیفون هم تو چین داره تولید میشه ،،در واقع مونتاژ میشه ،،تحت کنترل کیفیت بالای آمریکا و لایسنس آمریکا ،،،امیدوارم روزی همتون رو سوار بیوک ببینم 🥰
Mehdi
۲۹ دی ۱۴۰۲من هم دوج چلنجر دیمون دارم هم لامبورگینی مورسیه لوگو و یک پورش جی تی ۳ و یک پورش ۹۱۱ باکستر که سوپر چارتر گذاشتم براش و قدرت شو با یک سوپر و تعویض منی فول ۳۰۰ به ۴۸۰ رسوندم و سواری لامبورگینی از همه بهتره