هرچند آمریکا خانهٔ پیکاپها و ماسل کارها محسوب میشود ولی در طول تاریخچهٔ طولانی صنعت خودروسازی این کشور، سوپرکارها و هایپرکارهای زیادی هم ساخته شده که توانستهاند با رقبای اروپایی سرشاخ شوند. در ادامه، با قویترین ابرخودروهایی که تاکنون در ایالاتمتحده تولید شدهاند آشنا خواهیم شد.
۱۰-شورلت کوروت C7 ZR1
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۷۰ نیوتن متر |
این خودرو حد نهایی کوروت موتور جلو بود. C7 ZR1 اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۷ رونمایی و با مدل ۲۰۱۹ راهی بازار شد. زیر کاپوت این ماشین، یک نیروگاه جدید ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با نام LT5 قرار گرفته بود که با تولید ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور، قویترین کوروت موتور جلوی تاریخ را خلق کرد. این نیروی عظیم، به لطف سیستم تزریق سوخت جدید و سوپرشارژ ایتون متفاوت تولید میشد که ۵۲ درصد بزرگتر از سوپرشارژر کوروت C7 Z06 بود.
۹-فورد موستانگ GTD
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۸۱۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
هرچند موستانگ اساساً یک ماسل کار محسوب میشود ولی داستان نسخهٔ GTD متفاوت است. این خودرو تغییرات بسیار بزرگی را نسبت به موستانگ معمولی تجربه کرده و به یک سوپراسپرت تمامعیار تبدیل شده است که قصد دارد در پیست نوربرگرینگ با ثبت تایم زیر ۷ دقیقه، با پورشه ۹۱۱ GT3 RS رقابت کند. GTD از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شلبی GT500 قبلی استفاده میکند که قدرت آن حالا به ۸۱۵ اسب بخار افزایش یافته است. همچنین بهمنظور بهبود توزیع وزن، گیربکس هم به عقب منتقل شده است.
۸-شورلت کوروت C8 ZR1
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۰۶۴ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۲۵ نیوتن متر |
C8 ZR1 سطح کوروت را از همه لحاظ چندین پله ارتقاء داده است. این ماشین ترکیبی عالی از یک پیشرانهٔ فوقالعاده با شاسی مدرن است که زیر بدنهای بسیار تهاجمی با عناصر آیرودینامیکی برجسته پنهان شده است. چشمگیرترین ویژگی C8 ZR1 اما موتور ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو است. این یکی از کوچکترین موتورهایی است که تاکنون در یک کوروت استفاده شده ولی درعینحال، با ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت، قویترین موتوری است که تابهحال در یک کوروت جادهای دیدهایم.
۷-فالکون F7
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۱۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ؟ |
فالکون F7 هایپرکار فراموششدهای است که تحتالشعاع هایپرکارهای آمریکایی دیگری مثل هنسی و SSC قرار گرفت و در تاریخ گم شد. در سینهٔ این ابرخودروی ۱۲۶۰ کیلوگرمی که روی شاسی سبکوزن ساختهشده از ترکیب آلومینیوم، فیبر کربن و کولار شکل گرفته بود، نسخهای بشدت اصلاحشده از پیشرانهٔ ۷ لیتری LS7 شورلت قرار گرفته بود که ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. البته نسخهای ضعیفتر از F7 هم با ۶۲۰ اسب بخار قدرت ارائه میشد. از این ماشین مجموعاً تنها ۹ دستگاه ساخته شد و نمونههای ۱۱۰۰ اسب بخاری آن ۴۰۰ هزار دلار قیمت داشتند.
۶-سالین S7 LM
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۱۵۰ نیوتن متر |
هرچند سوپرکار سالین S7 در سال ۲۰۰۰ معرفی و تا سال ۲۰۰۹ تولید شد ولی در سال ۲۰۱۷، سالین از تولید مجدد این ماشین خبر داد. نسخهٔ جدید S7 که با پسوند LM معرفی شد، با تغییراتی در بیرون مثل بال عقب، رکابهای متفاوت و کانالهای زیر بدنه که به ایجاد اثر زمینی کمکی میکرد، از نسخههای قبلی متمایز شده بود. علاوه بر این، در S7 LM قدرت پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 توئین توربو به رقم چشمگیر ۱۳۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد اما این هم پایان کار نبود و در سال ۲۰۱۹ سالین از افزایش دوبارهٔ قدرت به ۱۵۰۰ اسب بخار خبر دارد.
۵-SSC آلتیمیت آئرو XT
پیشرانه | ۶.۹ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۵۵ نیوتن متر |
آلتیمیت آئرو اولین محصول SSC بود که قبل از تواتارا ساخته شد. این یک ابرخودروی خالص و سرکش بود که هیچ سیستم کمکی الکترونیکی مثل ترمز ABS یا کنترل کشش نداشت. پروتوتایپ این خودرو در سال ۲۰۰۴ با یک پیشرانهٔ ۶.۱ لیتری V8 سوپرشارژ معرفی شد که بر اساس موتور LS1 شورلت ساخته شده بود. طی سالهای بعد آلتیمیت آئرو تغییرات زیادی را تجربه کرد و در نسخههای مختلفی ساخته شد که آخرین آنها XT نام داشت. این نسخه که به مناسبت پایان تولید آلتیمیت آئرو ساخته شد، به پیشرانهٔ ۶.۹ لیتری V8 توئین توربوی تمام آلومینیومی جدید SSC مجهز شده بود.
۴-زینگر 21C
پیشرانه | ۲.۹ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۱۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ؟ |
زینگر 21C یکی از برجستهترین هایپرکارهای تاریخ آمریکا محسوب میشود. دلیل این موضوع، پیشرانهٔ V8 کمحجم اما بسیار قدرتمند و شیوهٔ ساخت منحصربهفرد از طریق هوش مصنوعی و پرینت سهبعدی است. علاوه بر این، 21C صرفاً اعداد روی کاغذ نیست و با شکستن رکورد سریعترین خودروی تولیدی پیست لاگونا سکا، نشان داد که در دنیای واقعی هم بسیار توانمند و سریع است. 21C ابتدا در این پیست رکورد مکلارن سنا را شکست و هرچند کونیگزگ با یسکو اتک این رکورد را از آن خود کرد ولی زینگر دوباره به لاگونا سکا بازگشت و رکورد را پس گرفت.
۳-هنسی ونوم GT اسپایدر
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۶۵ نیوتن متر |
ونوم GT اولین هایپرکار اختصاصی هنسی بود که بر اساس لوتوس اگزیج ساخته و در سال ۲۰۱۱ معرفی شد. این ماشین به نسخهای اصلاحشده از پیشرانهٔ ۷ لیتری LS7 جنرال موتورز مجهز شده بود که به لطف دو توربوشارژر، ۱۲۴۴ اسب بخار قدرت تولید میکرد. بعداً اما در نسخهٔ اسپایدر سال ۲۰۱۶، این رقم به ۱۴۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرد. ونوم GT در سال ۲۰۱۳ توانست به سرعت ۴۲۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از این ماشین مجموعاً ۱۳ دستگاه ساخته شد که شامل نمونه ۷ کوپه و ۶ نمونه اسپایدر میشد.
۲-SSC تواتارا
پیشرانه | ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۸۲۰ نیوتن متر |
تواتارا که بهعنوان جانشین آلتیمیت آئرو با الهام از جتهای جنگنده ساخته شد، یکی از افراطیترین هایپرکارهای تاریخ آمریکا محسوب میشود. پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین که توسط نلسون ریسینگ ساخته شده است، با استفاده از سوخت E85 تا ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. چند سال پیش، تواتارا درگیر جنجالهایی شد زیرا SSC اعلام کرد این خودرو سد سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت معادل ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را شکسته است ولی بعداً مشخص شد که این ادعا درست نبوده و تواتارا در تلاشهای بعدی نهایتاً توانست به سرعت ۴۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
۱-هنسی ونوم F5
پیشرانه | ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۸۱۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۱۷ نیوتن متر |
ونوم F5 قویترین ابرخودرو در کل تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب میشود. پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو که فیوری نام دارد، یک نیروگاه آتشین است که تحسینهای زیادی را برانگیخته است. این ماشین که الهامات زیادی از جتهای جنگنده گرفته است، قصد دارد در آیندهٔ نزدیک با عبور از مرز ۳۰۰ مایل بر ساعت، رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان را بشکند. هنسی حتی بهتازگی نسخهای بنام F5-M را معرفی کرده که به گیربکس دستی مجهز شده است. از ونوم F5 مجموعاً ۹۹ دستگاه ساخته خواهد شد.
SLS
۱۶ مهر ۱۴۰۳این کوروت چی داره که همه عاشقشن؟؟🤤
(Ali(chevynova
۱۶ مهر ۱۴۰۳ماشالاه امریکن
ماشالاه قدرت
ماشالاه سرعت
ماشالاه فورد گلکسی ۵۰۰ مدل ۶۵
ماشالاه پونتیاک تمپست ۶۴
ماشالاه کاربراتور و دلکو
ماشالاه صدی ۲۵ سوزوندن
فقط امریکایی
فقط اصالت محض
جرمی کلارکسون
۱۶ مهر ۱۴۰۳هنسی ونوم F5 از همه خوشگل تره
راستگو
۱۶ مهر ۱۴۰۳اصالت محض😂
فقط کافیه دومین طرح کوروت رو با همینzr1یه بار ببینی متوجه اصالتش میشی😂
Taha Ayoobi
۱۷ مهر ۱۴۰۳راستگو یعنی نمیتونی تشخیص بدی چراغ های نسل های قبل مخفی بوده 😂
راستگو
۱۶ مهر ۱۴۰۳کوروتc4
امیر
۱۶ مهر ۱۴۰۳سلام میشه علاقت به امریکایی ها رو بگی؟ البته اگه دوست داری
فرشاد
۱۷ مهر ۱۴۰۳علی جون تقدیم به تو
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/chevrolet/%25D8%25B9%25DB%258C%25D9%2588%25D8%25A8-%25D8%25B4%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%2588%25D9%2584%25D8%25AA-%25D9%2586%25D9%2588%25D9%2588%25D8%25A7%25DB%258C-%25D8%25A7%25DB%258C%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2586/&ved=2ahUKEwiD7q_wlP2IAxXFhP0HHcVaGzkQFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw02JiS4jwH-xf3MY7jualM8
🤣🤣
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۳نوا یه ماشین اقتصادی محسوب میشد کمی مطالعه هم بد نیست
boost10
۱۶ مهر ۱۴۰۳قدرت و اصالت
amirkhanzadeh
۱۶ مهر ۱۴۰۳بینشون از سالین خیلی خوشم میاد. تو طراحیش اصالت هست
ولی هنسی …… بیشتر نیست این حرف مجری های خودرو در سراسر دنیاست از جمله جیمز
Taha Ayoobi
۱۷ مهر ۱۴۰۳قوی ترین موتور درونسوز دنیا رو داره میگی هیچی نیست 😂
عالم قشنگی داری.
Nismo
۱۷ مهر ۱۴۰۳قوی ترین موتور درنسوز دنیا رو داره که چی؟ وقتی نه رکورد خاصی توی صفرتاصد داره نه حداکثر سرعت نه پیست به چه دردی میخوره؟ روی کاغذ قوی ترینه
سوشیانت
۱۸ مهر ۱۴۰۳آخ آخ متعصب ها برای ۱۸۱۷ اسب هم بهونه میارن دم هنسی گرم🔥
SMS
۱۶ مهر ۱۴۰۳سلاطین قدرت و سرعت در یک قاب
Arshin
۱۶ مهر ۱۴۰۳این مقاله نشون داد که چه هایپر کار های بی نظیری متاسفانه فراموش شدند
علی جردن
۱۶ مهر ۱۴۰۳دوج چلنجر SRT دیمون چرا تو لیست نیست؟
nikan
۱۶ مهر ۱۴۰۳قوی ترین «ابر خودرو» های تاریخ آمریکا
علی جردن
۱۶ مهر ۱۴۰۳نیکان خان شما مشخصات دیمون میدونی؟
اسم موستانگ اومد اسم چلنجر دیمون SRT نیومد
nikan
۱۶ مهر ۱۴۰۳موستانگ gtd از نظر آیرودینامیکی سیستم تعلیق و… خیلی ارتقا پیدا کرده در حدی که دیگه به نظر من ماسل کار به حساب نمیاد. اول بگم من عاشق چلنجرم ولی چلنجر یه ماسل کار درگستره نه یه سوپر اسپرت فقط قدرت و گشتاور غول نمیتونه یه ماشینو سوپر اسپرت کنه.
Taha Ayoobi
۱۶ مهر ۱۴۰۳اون ماسل کاره
BlackWing
۱۶ مهر ۱۴۰۳بیشتر این لیست مدیون موتورهای LS جنرال موترز هستن!
فقط انگلستان
۱۶ مهر ۱۴۰۳با اومدن مکلارنw1 و جانشین های لافراری و 918 دیگه خودروهای بالای 1100 اسب بخار میرن توی یه لول دیگه
اون برتریه خودروهای مگاکار مثل هنسی ونوم و بوگاتی توی شتاب ثانویه تموم میشه و نهایتا شاید با 600 یا 700 اسب بخار بیشتر بتونن به پای خودروهایی مثل مکلارنW1 برسن
خودروهای مگاکار بیشتر میرن دنبال نهایت سرعت بالاتر.
ALI.A.NLANSR
۱۶ مهر ۱۴۰۳آمریکا که بیکار نمیشینه یه جا نگاه کنه خودشو میرسونه شاید جلوم بزنه🤔
boost10
۱۶ مهر ۱۴۰۳کنجکاو شدم بدونم مکلارن w1 دقیقا چه مدلی هست ؟
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۳اتفاقا مکلارن نتونسته تو خودرو های درون سوز پا به پای شورولت بره
Nismo
۱۷ مهر ۱۴۰۳خود همون شورلتی که میگی میاد مکلارن رو معیار قرار میده و ازش کپی میکنه اونوقت شما اینجا شعر سرایی میکنی
Taha Ayoobi
۱۷ مهر ۱۴۰۳کی گفته کپی کرده؟
JAPAN
۱۶ مهر ۱۴۰۳چقدررررررر اون فالکونه قشنگ بودددد😍
Kiarash
۱۶ مهر ۱۴۰۳همشون جذاب و خفن
گنگ همشون بالاست
Taha Ayoobi
۱۶ مهر ۱۴۰۳مقاله عالی بود خیلی تشکر.
به شدت منتظر ZR1
BMZ
۱۶ مهر ۱۴۰۳از بیرون پر
از درون تهی
BlackWing
۱۷ مهر ۱۴۰۳عه چه جالب خودت نوشتی اینو ؟؟؟
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۳ضعیف ترینش قدرتش زیر ۷۰۰ اسب نیست اون وقت دقیقا چجوری به این نتیجه رسیدی از درون تهی هستن؟!😁
Nismo
۱۷ مهر ۱۴۰۳اینکه با 800 900 اسب پرفورمنسشون در حد ماشینهای 500 اسبی اون کشوره است😁
سوشیانت
۱۷ مهر ۱۴۰۳پروفسور کار لاور نمیدونه قدرت بیشتر خودش یعنی پرفورمنس بهتر😁
Nismo
۱۷ مهر ۱۴۰۳قدرتهای هرزگرد و اسب های بی بخار روی کاغذ
هیچ پرفورمنس قابل توجهی ارائه نمیدن
hosen
۱۶ مهر ۱۴۰۳پس دیمن 170 چی؟
Mohammad hasan
۱۷ مهر ۱۴۰۳به نظر ماسل کار به حساب اوردنش…و عملکرد پیستی برای نگارنده مهم بوده…
مسئله ای که سوال شده بود ؛ گشتاور دیمن و zr1 بود که دیمن بخاطر حجم سیلندر بالا تر گشتاور بیشتری رو در اختیار قرار میده ۱۳۰۰ نیوتن متر در قبال ۱۱۵۰ نیوتن متر zr1 لاکن بخشی از خود قدرت دیمن صرف راه اندازی سوپر شارژر خودش میشه که تو دور های بالا این رقم تصاعدی بالا میره
لاکن دوج میتونست قدرتشو بالا تر ببره ولی مسئله قیمت و گارانتی و عمر محصول و… مانع از این موضوع شدند
وگرنه به اسونی تا ۱۲۰۰ اسب بخار رو میشد از اون بلاک چدنی بیرون کشید
علی منصوری
۱۶ مهر ۱۴۰۳هیولان…ولی سالین خیلی پر ابهت و شیک….مهندسی اینا ی لیگ دیگس
Saeed Jame
۱۷ مهر ۱۴۰۳همشون دوست داشتنی🔥
ماشالله شروع شد😂🤣
مجید
۱۷ مهر ۱۴۰۳هیچ کدوم به اندازهی تواتارا خاص نیست 😍
مخصوصا اون رنگ سفیدش با چراغ جلو که به آبی میزد قشنگ مثل یه فرشته بود.
حسین دهمرد
۱۷ مهر ۱۴۰۳کوروت موتورجلو چه ابهتی داره
A.R.A.S.H
۲۳ مهر ۱۴۰۳ماشالله امریکا
ماشالله قدرت
ماشالله اصالت
ماشالله هنسی با این سرعتش
ماشالله ماسل کار ها
ماشالله………………..
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳تواتارا اوج زیبایی طراحی، همشون قشنگ و زیبان ، ولی اروپاییها قدرتمندترن تو این زمینه