طی چند وقتی اخیر بخش سوپر شاسیبلندها بسیار داغتر از قبل شده است زیرا ظرف فقط چند ماه، چندین خودروی جدید به این بخش اضافه شده است. آغازگر این موج جدید، آستونمارتین DBX707 بود که در بهمن سال گذشته معرفی شد. سپس کادیلاک اسکالید V هیجان را به بخش فول سایز تزریق کرد و در گردهمایی پبل بیچ نیز لامبورگینی نسخه قویتر اوروس پرفورمانته را رونمایی کرد. مهمترین خودرویی که به این بخش اضافه شده اما فراری پوروسانگوئه است که حدود دو هفته پیش معرفی شد و چند روز پیش هم شاهد معرفی بامو XM بودیم؛ بنابراین، حالا برای اینکه به قویترین شاسیبلندهای جهان نگاهی داشته باشیم مناسبترین زمان است. لازم به ذکر است که در این لیست فقط شاسیبلندهای بنزینی و هیبریدی را در نظر گرفتهایم و نمونههای الکتریکی در آن جایی ندارند.
۱۵-آئودی RSQ8
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۳۱۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۲۳,۹۹۵ دلار |
جالب اینکه ضعیفترین خودروی لیست پانزدهتایی ما ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد یعنی رقمی که تا چند وقت پیش فقط در سوپراسپرتها دیده میشد. این ماشین آئودی RSQ8 است که درواقع پسرعموی ارزانتر لامبورگینی اوروس محسوب میشود. RSQ8 که روی پلتفرم MLB گروه فولکسواگن مشترک با پورشه کاین، فولکسواگن توآرگ و… ساخته شده است، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای این گروه با ۶۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند.
۱۴-رولزرویس کولینان بلک بج
پیشرانه | ۶.۷ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۷۵۳ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۴.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۳۸۲,۰۰۰ دلار |
چهاردهمین خودروی لیست ما هم مثل آئودی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما به دلیل گشتاور بیشتر یک رتبه بالاتر قرار گرفته است. نسخهٔ بلک بج یا مشکی نشان کولینان که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، کمی بیشتر روی پرفورمنس تمرکز دارد و برای خریداران جوانتر در نظر گرفته شده است. در این نسخه قدرت پیشرانهٔ V12 رولزرویس از ۵۷۰ اسب بخار در نسخهٔ استاندارد به ۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و تزئینات بیرونی خودرو نیز به رنگ مشکی درآمدهاند.
۱۳-مرسدس GLE63 AMG
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۳۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۱۵,۰۰۰ دلار |
خودروی بعدی لیست، مرسدس GLE63 S AMG است که با ۱۲ اسب بخار بیشتر در رتبهٔ سیزدهم قرار میگیرد. در سینهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس قرار دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته این اعداد متعلق به نسخهٔ GLE63 S هستند و نسخهٔ معمولی این ماشین ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
۱۲-مرسدس GLS63 AMG
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۵۵۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۳۶,۴۵۰ دلار |
برادر بزرگتر GLE63 S یعنی GLS63 هم از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که در اینجا هم دقیقاً همان ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند و بنابراین از لحاظ قدرت باهم برابر هستند اما به خاطر احترام به بزرگتر، GLS63 را یک رتبه بالاتر قرار دادهایم! البته برخلاف GLE63، این خودرو فقط در یک نسخه تولید میشود و نسخهٔ S ندارد.
۱۱-بامو X5 M کامپتیشن
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۲۹۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۱۸,۸۹۵ دلار |
تا چند روز پیش، X5 M کامپتیشن قویترین شاسیبلند بامو محسوب میشد اما طی همین چند روز، باواریاییها دو شاسیبلند قویتر از این معرفی کردهاند. X5 M از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که در نسخهٔ معمولی ۶۰۰ اسب بخار و در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. نسخهٔ کوپهٔ این خودرو یعنی X6 M نیز دقیقاً با همین اعداد ارائه میشود.
۱۰-آلپینا XB7
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۷۳۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۴۵,۹۹۵ دلار |
آلپینا XB7 را میتوان چیزی معادل X7 M دانست که بامو علاقهای به تولید آن ندارد. این خودرو از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو استفاده میکند که آلپینا آن را تقویت کرده است. XB7 قبلاً ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما در نسخهٔ فیسلیفت آن که بهتازگی معرفی شده، از نسل جدید این پیشرانه استفاده شده که از سیستم هیبریدی خفیف بهره میبرد و قدرت آن به ۶۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.
۹-بنتلی بنتایگا اسپید
پیشرانه | ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۵۰۸ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۲۶۲,۱۲۵ دلار |
بنتلی بنتایگا با سه پیشرانهٔ مختلف شامل V6 هیبریدی، V8 و W12 ارائه میشود که طبیعتاً آخری از همه قویتر است. این یک موتور ۶ لیتری توئین توربو است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. برخلاف سالهای ابتدایی عرضهٔ بنتایگا، در حال حاضر این پیشرانهٔ دوازده سیلندر فقط در نسخهٔ اسپید ارائه میشود. با این موتور، بنتایگا یکی از تنها سه شاسیبلند دوازده سیلندر لیست ما بهحساب میآید.
۸-پورشه کاین توربو GT
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۲۲۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۸۲,۱۵۰ دلار |
پورشه کاین از دیرباز با نسخهٔ توربو روی پرفورمنس تمرکز داشته است اما با رونق بیشتر بخش سوپر شاسیبلندها، پورشه کمتر از یک سال پیش نسخهٔ جدید توربو GT را ارائه کرد. این مدل که فقط بهصورت کوپه تولید میشود، پرفورمنس محورترین عضو خانوادهٔ کاین محسوب میشود. هرچند توربو GT بیشترین قدرت را در خانوادهٔ کاین ندارد اما از همهٔ اعضای خانوادهٔ خود سریعتر است.
۷-لامبورگینی اوروس پرفورمانته
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۶۶ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۱۵۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۲۶۰,۶۷۶ دلار |
اوروس که اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد، یکی از اولین سوپر شاسیبلندهای بازار بود اما با ورود رقبای جدید به این بخش، لامبورگینی بهتازگی نسخهٔ جدید پرفورمانته را برای آن معرفی کرده است. در این نسخه، علاوه بر اینکه قدرت خودرو از ۶۵۰ به ۶۶۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده، وزن آنهم ۴۷ کیلوگرم کاهش یافته است. چند روز پیش نیز لامبورگینی نسخهٔ فیسلیفت اوروس را با نام S معرفی کرد که آنهم مثل پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت دارد.
۶-پورشه کاین توربو S هیبریدی
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۶۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۴۹۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۶۶,۶۵۰ دلار |
هرچند توربو GT سریعترین و گرانترین عضو خانوادهٔ کاین محسوب میشود اما عنوان قویترین عضو این خانواده در اختیار نسخهٔ توربو S هیبریدی است. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که بهتنهایی ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما در اینجا یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار هم این پیشرانه را همراهی میکند و مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار میرساند.
۵-کادیلاک اسکالید V
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۸۵۳ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۵۲,۴۹۰ دلار |
پس از سالها انتظار، سرانجام کادیلاک چند ماه پیش برای اولین بار اسکالید V را معرفی کرد. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلکوینگ مجهز شده که با تغییراتی قدرت آن به ۶۸۲ اسب بخار افزایش یافته است. اسکالید V بزرگترین و سنگینترین شاسیبلند این لیست محسوب میشود ولی بااینحال هنوز هم میتواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
۴-آستونمارتین DBX707
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۲۴۵ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۲۳۹,۰۸۶ دلار |
آستونمارتین DBX زمانی که در سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس با ۵۵۰ اسب بخار قدرت در سینه داشت اما در اوایل سال ۲۰۲۰، سازندهٔ بریتانیایی نسخهٔ پرفورمنس آن را با نام DBX707 معرفی کرد. هرچند این نسخه هم از همان موتور ۴ لیتری مرسدس استفاده میکند اما حالا قدرت آن به ۷۰۷ اسب بخار رسیده و DBX707 را به یکی از قویترین و سریعترین شاسیبلندهای بازار تبدیل کرده است.
۳-دوج دورانگو هلکت
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۷۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۴۲۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۸۲,۵۹۰ دلار |
زمانی که دوج دورانگو هلکت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، قویترین شاسیبلند جهان محسوب میشد. این خودرو فقط برای مدل ۲۰۲۱ و در تعداد محدودی ساخته شد اما به دلیل استقبال زیاد، دوج بهتازگی خبر از عرضهٔ دوبارهٔ آن برای مدل ۲۰۲۳ داده است. در سینهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مشهور هلکت قرار گرفته که در اینجا ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
۲-فراری پوروسانگوئه
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 |
قدرت | ۷۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۲۰۳۳ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۴۰۰,۰۰۰ دلار |
پس از مدتها انتظار، سرانجام چند هفته پیش فراری از کراساوور خود با نام پوروسانگوئه پردهبرداری کرد. هرچند در شاسیبلند بودن یا نبودن این خودرو هنوز هم بحث و تردید وجود دارد ولی پوروسانگوئه با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و نصب گیربکس در عقب، خاصترین خودروی لیست ما محسوب میشود. این ماشین با ۷۲۵ اسب بخار قدرت قویترین شاسیبلند جهان بهحساب میآمد اما دوران سلطنت آن تنها چند هفته دوام آورد.
۱-بامو XM لیبل رد
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۷۴۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۷۱۰ کیلوگرم |
شتاب صفرتاصد | زیر ۴.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت |
قیمت | ۱۸۵,۹۹۵ دلار |
بامو XM نهتنها قویترین بلکه جدیدترین شاسیبلند این لیست هم محسوب میشود. این خودرو چند روز پیش بهعنوان اولین محصول مستقل بخش M بامو پس از سوپرکار M1 معرفی شد. هرچند قوای محرکهٔ XM که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس تشکیل شده در نسخهٔ کنونی ۶۵۳ اسب بخار قدرت دارد اما بامو وعدهٔ عرضهٔ نسخهٔ قویتر آن را با نام لیبل رد هم داده است که ۷۴۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.
omid622
۹ مهر ۱۴۰۱همشون از دم عالی هستن
علی
۱۰ مهر ۱۴۰۱اول فراری دوم لامبورگینی ،
محمد
۱۰ مهر ۱۴۰۱فراری بخاطر موتور سنگینی که داره تو مسابقه درگ احتمالا حرفی برای گفتن نداشته باشه،
بخصوص در برابر ب ام و که با M5 CS برای رقبا خط و نشان کشید.
Regra loaded
۱۰ مهر ۱۴۰۱GLE و GLS رو هردو یک عکس استفاده کردید اصلاح کنید
Taha Malek
۹ مهر ۱۴۰۱اصلا برجام امضا بشه
ولی هنوز تو ایرانی
شایان
۱۴ مهر ۱۴۰۱داداش ما که ایران نیستیم و شغل مناسب هم داریم باز هم نمیتونیم به راحتی اینارو بخریم و یا از پس هزینه هاشون بر بیایم. لذت مسافرت و داشتن یه ماشین متوسط (غیر از زباله های چینی) تو ایران، خیلی بیشتر از داشتن اینا تو اروپاست. ایشالا بزودی امکان داشتنشون برای ملت با رفتن و کوتاه شدن دست مافیای خودرو و بقیه… فراهم شه و مردم ماشینای اروپایی و ژاپنی و آمریکایی و کره ای سوار شند. :)
reza342
۹ مهر ۱۴۰۱البته فراری بیشتر یه هاچبک کراس عضلانیه و حتی در اندازه کراس اوورهای داخل لیست هم نیست. ولی ماشین فوق العاده ایه
Amin
۹ مهر ۱۴۰۱ابعادش اندازه ی dbx هست
# مطالعه کنیم
AkoBahrami
۹ مهر ۱۴۰۱دوستان چرا از روی تعصب حرف میزنید … به قول دوستمون هم که اعداد تعارفی ندارند … ب ام و XM نه تنها قوی ترینه بلکه پرابهت ترین و زیباترین همهشون هم هست …
البته زیبایی یه امر شخصیه به همین خاطر روی این بخش اصراری ندارم ولی انصافا ابهت و قدرت رو در نظر بگیریم به حق که باید اول باشه …
Alan.r
۹ مهر ۱۴۰۱XM هرچقدر قویه به همون اندازه هم سنگینه
در بحث زیبایی هم افتضاحه مخصوصا نمای عقب
کرگدن باواریا
۱۰ مهر ۱۴۰۱شَرط میبندم از نزدیک ببینیش کُرک و پَرات میریزه !
کرگدن تازه متولد شده بی نهایت قُلدور و زیباست
Matin
۱۸ فروردین ۱۴۰۳با 2710 کیلو گرم وزن صفر تا صد و توی 3.5 ثانیه پر میکنه
بعد میگی ضعیفه؟
Xm شاید طراحیش سلیقه ای باشه ولی از لحاظ فنی هیچکس نتونسته ازش ایراد بگیره
ظاهرشم مطمئن باش تا چند سال دیگه میفهمی ک چقدر قشنگ بوده
M.Kkarimi
۹ مهر ۱۴۰۱وای خدا ، چجوری تونستی این بدقواره رو پروفایلت بذاری ؟!؟! ://
بی خیال اسم
۹ مهر ۱۴۰۱طراحی یک چیز سلیقه ای هست به شما ربطی نداره
miladzm
۱۰ مهر ۱۴۰۱ایول 😂😂😂
Royal Driver UK 70
۱۰ مهر ۱۴۰۱همه چیزه بی ام و خوبه ولی ایکاش موتورای الکتریکی در کنار درونسوز درکار نبود. ساده تر میبود حداقل. یک چیزی هم که فوقالعاده آزاردهنده هست وزن بسیار زیادشه، یک ۱۰۰ کیلو دیگه داشت میشد هم وزن اسکالید. این وزن، شتاب و عملکردشو ازش میگیره که باید یک طوری جبران بشه
Sobhan
۱۰ مهر ۱۴۰۱قدرتی که راه نره به چه درد میخوری از
بقیه کند تره 🙌زیبایی هم لامبور از همشون قشنگ تره
Royal Driver UK 70
۱۰ مهر ۱۴۰۱۱ ثانیه اختلاف شتابه 😐
محمدرضا
۹ مهر ۱۴۰۱جای لوانته خالیه البته اون ۵۹۰ اسبه
کرگدن باواریا
۹ مهر ۱۴۰۱فقط xm کبیر !
با ۴.۴ لیتری توربو ۷۰۰ و اندی اسب بخار تولید میکنه !
درود بر المان _ درود بر پرفورمنس
Amir
۹ مهر ۱۴۰۱دقیقا.
Xmاومده شاخ همرو بشکونه
سوشیانت
۱۰ مهر ۱۴۰۱موتور برقی رو جا انداخی
شاهین
۹ مهر ۱۴۰۱از نظر کارایی به قیمت تو این کلاس یعنی کلاس سوپر اس یو وی
بهترین انتخاب کاین هیبریدی هست. عملکرد و مشخصات فنی و قیمت همه چیزش خوبه
فقط طراحیش شاید مورد پسند نباشه. یعنی تکراری شده در طول این چند سالی که تولید شده
Payfast
۹ مهر ۱۴۰۱ماشالله بی ام و کبیر
Muty
۹ مهر ۱۴۰۱سرور و سالار گروه پوروسانگوئه
GMA
۹ مهر ۱۴۰۱انتخاب اول و آخرم پوروسانگوئه
درسته طراحی سلیقه ای هست،ولی XM قله های زشتی را فتح کرده بنظرم،شاید به تعداد محدود خوششون بیاد (یه تعداد هم از سر لج بازی میپرستنش) ولی اینطور که مشخصه اکثر افراد مثل من دوستش نداشتن،بنظرم در نسل جدید سری هفت و XM،طراحان BMW سعی داشتن خاص ترین (و البته زشت ترین) خودروی سگمنت رو طراحی کنند…تو این دو تا هیچ چیز زیبایی نمیبینم
ماکان
۹ مهر ۱۴۰۱سلام . من بیشتر از همه از بین اینها رولز رویس کولینان بلک بج بعدش هم بی ام و آلپینا XB7 و بی ام و XM را دوست دارم .
KF
۱۰ مهر ۱۴۰۱تنها شخصی ک نظرش ب من نزدیکتره ولی ترجیح میدم به جای xb7 استون باشه
بهنام
۱۰ مهر ۱۴۰۱انتخابم فراری هست بین همه ی خوبان . ب ام و طراحی افتضاح و غیرفعال دفاع داره که بشدت بخاطرش عصبانی هستم . در این عکس ها اسکالید شبیه کسیه که سه سایز کت و شلوار بزرگتر پوشیده .
علی
۱۰ مهر ۱۴۰۱خدا بگم چیکارت کنه آمریکا که تکنولوژی و پول دادی به کره تا این کره ای فنا ما را خفه کنن
Royal Driver UK 70
۱۰ مهر ۱۴۰۱از نظر من ملاک رو اگر اسب بخار قرار ندیم بعضی ماشینایی که اسبشون از یکی دیگه کمتر باشه ممکنه اونی که بیشتر هست رو توی شتاب یا خط مستقیم شکست بدن حالا میخواد چهارچرخ محرک باشه.مثلا کاین توربو جیتی با اینکه از بعضی هاشون که قوی ترن اسب بخار پایین تری داره اما توی خط مستقیم و شتاب گیری که من مطالعه و بررسی کردم میتونه بهتر عمل کنه، مخصوصا ماشینای پورشه که از لحاظ بازدهی موتوری از بقیه هم وطناش بهتر عمل میکنه و خوب تره. مثلا من دیدم با اسب بخار کم تونسته ماشینایی که وزنشون از خودش کمتر و اسب بیشتر دارن رو تو خط مستقیم کنار بزنه. ولی مثال بزنیم ماشینای اعودی بعضیاشون که قوی ترن از ضعیفا شکست خوردن، این مهمه باید گیربکش سیستم تعلیق ، سیستم محرک چرخا و واکنش گیربکس قوی باشه. اگر ۱۰۰۰ اسب هم باشی ولی این چیزایی که گفتم ضعیف باشه از یک ۵۰۰ اسبی ممکنه شکست خورد. ماشینای تنفس طبیعی بیشترشون که دیدم از لحاظ شتاب گیری ضعیف تر از توعین توربو ها هستن اما این فراری با اینکه تنفس طبیعی و وی۱۲ با اسب بالاست یک رقم خوبی رو داده اونم با اینکه وزنش خیلی کمه! مهندسی بهتر موفقیت بیشتر
رامین
۱۰ مهر ۱۴۰۱👌👌👌👏👏👏
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۰ مهر ۱۴۰۱واقعا همشون خوبن و نمیشه انتخاب کرد
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱یه چیز میگم رو حرفم نه نیارید 😁
تو پرفورمنس از اونجایی که اینجا بحثمون هم
همینه
فراری / اوروس پرفورمانته / کاین توربو جی تی
این سه تا برترن
هرکدوم هم مزیت خودشون
فراری سریع و سبکه ولی کاربردی بودن
اون دوتا رو نداره
پورشه هم ارزون تر و قابل استفاده تره
لامبو هم که اسمش روش هست
ولی در کل از بقیه سرن اینا
بنظرم بعدش اسکالید
چون فضایی که بهت میده عالیه
و نداریم تو رقبا فعلا
از بقیه هم به شدت کاربردی تر و قابل استفاده تره
و بعد اینا
تو بخش لوکس هم اول بنتایگا چون در عین
لوکس بودن سریعه
بعدش کولینان و بعدش هم آلپینا و جی ال اس
و بنظرم
جایگاه ویژه ای هم اگر قیمت و قابل استفاده بودن
بیشتر رو نظر بگیریم
اول آئودی rsQ8 بعدش دوج دورانگو
و x5 m واقعا تو قیمت پایین
پرفورمنس خوبی رو هدیه میدن
راجب xm و dbx707 هم فعلا نظری ندارم 😂
سایرین هم دیگه نمیدونم
حسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱راسی اینم بگم
X5 m اینجا حکم پراید خودمون رو داره
پراید که قدیمی شده کاری ندارم
ولی از لحاظ کاربردی بودن
در قیاس با بقیه گفتم
Royal Driver UK 70
۱۰ مهر ۱۴۰۱دیبیاکس۷۰۷ هم قویه
ارشک
۱۰ مهر ۱۴۰۱آئودی و رولزرویس ارزش خرید بالایی دارن. لامبورگینی هم خوبه ولی فراری بی جهت گرونه.
رامین
۱۰ مهر ۱۴۰۱نمیدونم کادیلاک با این حجم از اتاق و وزن با خودش چی فکر کرده خب لامصب رو مدل کوچکتر که اتاقش در حد جیپ باشه این موتور رو میزاشتی با حداکثر سرعت ۲۶۰ . ولی پرستیژ این مدل به شتاب ۴ ثانیه آدم خنده اش میگیره یهو از کنار ماشین اسپرتت شتاب بگیره و بره بعد رو ۲۰۰ متوقف بشه با اینکه کادیلاک رو خیلی دوست دارم ولی این کار شبیه جک میمونه تو این کلاس😄😄
سوشیانت
۱۰ مهر ۱۴۰۱بعید بود؟؟؟ اون وقت کدوم اس یو ی بالای ۵.۷ متر و ۲۹۰۶ کیلو دیدی که بتونه بیشتر از ۲۰۰ تا بره😐 بعدش تو اس یو وی لوکس تاپ اسپید اهمیت زیادی نداره
رامین
۱۴ مهر ۱۴۰۱بیشتر مزاح بود عزیز گفتم که اتفاقا انتخابم همیشه کادیلاک بوده
BMW
۱۰ مهر ۱۴۰۱بی ام و ZMلیبل رد
Mr.porshe
۱۰ مهر ۱۴۰۱این bmw چه اصراری داره اینقدر شاسی بلند تولید کنه واقعا طراحیش زشت حال به هم زدنه بهترین خودرو اینجا پورشه کاین
که هم زیبا و با پرستیژ هستش
وقیمتشم مناسبه..
البته برا اونا … :/
امیرحسین
۱۰ مهر ۱۴۰۱اول داج بعد بنز تمام
م
۱۱ مهر ۱۴۰۱اوروس زیباترین!
کولینان ، بنتایگا و اسکالید رو همکه بچهای مهد کودک طراحی کردن!!
بابک
۱۱ مهر ۱۴۰۱بزرگان قابل ستایش هیچ جوره آسیایی های بی اصالت رو بازی نمیدن
اتومبیل فقط آمریکایی تو آمریکایی ها هم فقط کادیلاک
خان
۱۱ مهر ۱۴۰۱کادیلاک رو 👌👌👌
آرش شهرابی
۱۳ مهر ۱۴۰۱چقدر زیبا و جالب بود این مطلب دمتون گرم برو بچ سایت پدال.
همونطور که توی متن گفته شد، این پرفورمنس قبلا در سوپراسپرت ها دیده میشد ولی الان در کراس و شاسی بلند. پیشرفت خودروسازی های بزرگ جهان قابل ستایشه. همه در زمینه طراحی خوبن ولی هر یک با زبان طراحی خودش و دعوای ما هم بر سر سلیقه هست. حتی قیمت گذاری این ماشینا هم هدفمند انجام شده و الکی قیمت بالا و پایین نزدن. هدف رولزرویس، بنتلی، فراری و لامبو از روی تیراژ تولیدشون مشخصه و البته یه مسئله حفظ سنت هم داشتن. بهر حال خوشحالم برای اونا و ناراحتم برای خودمون با این وضع خودرو در کشورمون. نهایتا فراری رو دوست دارم که وزن پایین و موتور 12 سیلندر خودش رو ارائه کرده. کادیلاک همه خونواده با هم بریزیم بریم شمال :)).
در کل همه جالبن و جذاب
کسرا
۱۶ مهر ۱۴۰۱بامو XM لیبل رد یه چیز دیگه اس
مسعود
۲۰ مهر ۱۴۰۱انصافا XM هر چقدر که قویه به همون اندازه هم زشته💩🙂
Matin
۱۸ فروردین ۱۴۰۳Xm از لحاظ فنی از همشون سر تره