چشم انداز

نگاهی به قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان در سال ۲۰۲۳

طی چند وقتی اخیر بخش سوپر شاسی‌بلندها بسیار داغ‌تر از قبل شده است زیرا ظرف فقط چند ماه، چندین خودروی جدید به این بخش اضافه شده است. آغازگر این موج جدید، آستون‌مارتین DBX707 بود که در بهمن سال گذشته معرفی شد. سپس کادیلاک اسکالید V هیجان را به بخش فول سایز تزریق کرد و در گردهمایی پبل بیچ نیز لامبورگینی نسخه قوی‌تر اوروس پرفورمانته را رونمایی کرد. مهم‌ترین خودرویی که به این بخش اضافه شده اما فراری پوروسانگوئه است که حدود دو هفته پیش معرفی شد و چند روز پیش هم شاهد معرفی ب‌ام‌و XM بودیم؛ بنابراین، حالا برای اینکه به قوی‌ترین شاسی‌بلندهای جهان نگاهی داشته باشیم مناسب‌ترین زمان است. لازم به ذکر است که در این لیست فقط شاسی‌بلندهای بنزینی و هیبریدی را در نظر گرفته‌ایم و نمونه‌های الکتریکی در آن جایی ندارند.

۱۵-آئودی RSQ8

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۳۱۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۲۳,۹۹۵ دلار

جالب اینکه ضعیف‌ترین خودروی لیست پانزده‌تایی ما ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد یعنی رقمی که تا چند وقت پیش فقط در سوپراسپرت‌ها دیده می‌شد. این ماشین آئودی RSQ8 است که درواقع پسرعموی ارزان‌تر لامبورگینی اوروس محسوب می‌شود. RSQ8 که روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن مشترک با پورشه کاین، فولکس‌واگن توآرگ و… ساخته شده است، از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای این گروه با ۶۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

۱۴-رولزرویس کولینان بلک بج

پیشرانه ۶.۷ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۶۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۷۵۳ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۳۸۲,۰۰۰ دلار

چهاردهمین خودروی لیست ما هم مثل آئودی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما به دلیل گشتاور بیشتر یک رتبه بالاتر قرار گرفته است. نسخهٔ بلک بج یا مشکی نشان کولینان که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، کمی بیشتر روی پرفورمنس تمرکز دارد و برای خریداران جوان‌تر در نظر گرفته شده است. در این نسخه قدرت پیشرانهٔ V12 رولزرویس از ۵۷۰ اسب بخار در نسخهٔ استاندارد به ۶۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و تزئینات بیرونی خودرو نیز به رنگ مشکی درآمده‌اند.

۱۳-مرسدس GLE63 AMG

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۳۴۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۱۵,۰۰۰ دلار

خودروی بعدی لیست، مرسدس GLE63 S AMG است که با ۱۲ اسب بخار بیشتر در رتبهٔ سیزدهم قرار می‌گیرد. در سینهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس قرار دارد که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته این اعداد متعلق به نسخهٔ GLE63 S هستند و نسخهٔ معمولی این ماشین ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

۱۲-مرسدس GLS63 AMG

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۱۲ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۵۵۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۳۶,۴۵۰ دلار

برادر بزرگ‌تر GLE63 S یعنی GLS63 هم از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که در اینجا هم دقیقاً همان ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند و بنابراین از لحاظ قدرت باهم برابر هستند اما به خاطر احترام به بزرگ‌تر، GLS63 را یک رتبه بالاتر قرار داده‌ایم! البته برخلاف GLE63، این خودرو فقط در یک نسخه تولید می‌شود و نسخهٔ S ندارد.

۱۱-ب‌ام‌و X5 M کامپتیشن

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۲۹۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۱۸,۸۹۵ دلار

تا چند روز پیش، X5 M کامپتیشن قوی‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و محسوب می‌شد اما طی همین چند روز، باواریایی‌ها دو شاسی‌بلند قوی‌تر از این معرفی کرده‌اند. X5 M از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که در نسخهٔ معمولی ۶۰۰ اسب بخار و در نسخهٔ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخهٔ کوپهٔ این خودرو یعنی X6 M نیز دقیقاً با همین اعداد ارائه می‌شود.

۱۰-آلپینا XB7

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۷۳۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۴۵,۹۹۵ دلار

آلپینا XB7 را می‌توان چیزی معادل X7 M دانست که ب‌ام‌و علاقه‌ای به تولید آن ندارد. این خودرو از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند که آلپینا آن را تقویت کرده است. XB7 قبلاً ۶۲۰ اسب بخار قدرت داشت اما در نسخهٔ فیس‌لیفت آن که به‌تازگی معرفی شده، از نسل جدید این پیشرانه استفاده شده که از سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد و قدرت آن به ۶۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

۹-بنتلی بنتایگا اسپید

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۵۰۸ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۶۲,۱۲۵ دلار

 بنتلی بنتایگا با سه پیشرانهٔ مختلف شامل V6 هیبریدی، V8 و W12 ارائه می‌شود که طبیعتاً آخری از همه قوی‌تر است. این یک موتور ۶ لیتری توئین توربو است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخلاف سال‌های ابتدایی عرضهٔ بنتایگا، در حال حاضر این پیشرانهٔ دوازده سیلندر فقط در نسخهٔ اسپید ارائه می‌شود. با این موتور، بنتایگا یکی از تنها سه شاسی‌بلند دوازده سیلندر لیست ما به‌حساب می‌آید.

۸-پورشه کاین توربو GT

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۲۲۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۸۲,۱۵۰ دلار

پورشه کاین از دیرباز با نسخهٔ توربو روی پرفورمنس تمرکز داشته است اما با رونق بیشتر بخش سوپر شاسی‌بلندها، پورشه کمتر از یک سال پیش نسخهٔ جدید توربو GT را ارائه کرد. این مدل که فقط به‌صورت کوپه تولید می‌شود، پرفورمنس محورترین عضو خانوادهٔ کاین محسوب می‌شود. هرچند توربو GT بیشترین قدرت را در خانوادهٔ کاین ندارد اما از همهٔ اعضای خانوادهٔ خود سریع‌تر است.

۷-لامبورگینی اوروس پرفورمانته

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۶۶ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۶۰,۶۷۶ دلار

اوروس که اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد، یکی از اولین سوپر شاسی‌بلندهای بازار بود اما با ورود رقبای جدید به این بخش، لامبورگینی به‌تازگی نسخهٔ جدید پرفورمانته را برای آن معرفی کرده است. در این نسخه، علاوه بر اینکه قدرت خودرو از ۶۵۰ به ۶۶۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده، وزن آن‌هم ۴۷ کیلوگرم کاهش یافته است. چند روز پیش نیز لامبورگینی نسخهٔ فیس‌لیفت اوروس را با نام S معرفی کرد که آن‌هم مثل پرفورمانته ۶۶۶ اسب بخار قدرت دارد.

۶-پورشه کاین توربو S هیبریدی

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۴۹۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۶۶,۶۵۰ دلار

هرچند توربو GT سریع‌ترین و گران‌ترین عضو خانوادهٔ کاین محسوب می‌شود اما عنوان قوی‌ترین عضو این خانواده در اختیار نسخهٔ توربو S هیبریدی است. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که به‌تنهایی ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما در اینجا یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار هم این پیشرانه را همراهی می‌کند و مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار می‌رساند.

۵-کادیلاک اسکالید V

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۸۲ اسب بخار
گشتاور ۸۸۵ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۸۵۳ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۵۲,۴۹۰ دلار

پس از سال‌ها انتظار، سرانجام کادیلاک چند ماه پیش برای اولین بار اسکالید V را معرفی کرد. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلک‌وینگ مجهز شده که با تغییراتی قدرت آن به ۶۸۲ اسب بخار افزایش یافته است. اسکالید V بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین شاسی‌بلند این لیست محسوب می‌شود ولی بااین‌حال هنوز هم می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

۴-آستون‌مارتین DBX707

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۷۰۷ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۲۴۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۲۳۹,۰۸۶ دلار

آستون‌مارتین DBX زمانی که در سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت مرسدس با ۵۵۰ اسب بخار قدرت در سینه داشت اما در اوایل سال ۲۰۲۰، سازندهٔ بریتانیایی نسخهٔ پرفورمنس آن را با نام DBX707 معرفی کرد. هرچند این نسخه هم از همان موتور ۴ لیتری مرسدس استفاده می‌کند اما حالا قدرت آن به ۷۰۷ اسب بخار رسیده و DBX707 را به یکی از قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای بازار تبدیل کرده است.

۳-دوج دورانگو هلکت

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۴۲۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۸۲,۵۹۰ دلار

زمانی که دوج دورانگو هلکت برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شد. این خودرو فقط برای مدل ۲۰۲۱ و در تعداد محدودی ساخته شد اما به دلیل استقبال زیاد، دوج به‌تازگی خبر از عرضهٔ دوبارهٔ آن برای مدل ۲۰۲۳ داده است. در سینهٔ این ماشین پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مشهور هلکت قرار گرفته که در اینجا ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

۲-فراری پوروسانگوئه

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۷۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه
وزن ۲۰۳۳ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۴۰۰,۰۰۰ دلار

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام چند هفته پیش فراری از کراس‌اوور خود با نام پوروسانگوئه پرده‌برداری کرد. هرچند در شاسی‌بلند بودن یا نبودن این خودرو هنوز هم بحث و تردید وجود دارد ولی پوروسانگوئه با پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی و نصب گیربکس در عقب، خاص‌ترین خودروی لیست ما محسوب می‌شود. این ماشین با ۷۲۵ اسب بخار قدرت قوی‌ترین شاسی‌بلند جهان به‌حساب می‌آمد اما دوران سلطنت آن تنها چند هفته دوام آورد.

۱-ب‌ام‌و XM لیبل رد

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۷۴۵ اسب بخار
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن ۲۷۱۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد زیر ۴.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت
قیمت ۱۸۵,۹۹۵ دلار

ب‌ام‌و XM نه‌تنها قوی‌ترین بلکه جدیدترین شاسی‌بلند این لیست هم محسوب می‌شود. این خودرو چند روز پیش به‌عنوان اولین محصول مستقل بخش M ب‌ام‌و پس از سوپرکار M1 معرفی شد. هرچند قوای محرکهٔ XM که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس تشکیل شده در نسخهٔ کنونی ۶۵۳ اسب بخار قدرت دارد اما ب‌ام‌و وعدهٔ عرضهٔ نسخهٔ قوی‌تر آن را با نام لیبل رد هم داده است که ۷۴۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۵ دیدگاه‌ها

  1. omid622

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (744 ديدگاه)

    همشون از دم عالی هستن

    موافقم 115
    1. علی

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      اول فراری دوم لامبورگینی ،

      موافقم 39
      مخالفم 47
      1. محمد

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (98 ديدگاه)

        فراری بخاطر موتور سنگینی که داره تو مسابقه درگ احتمالا حرفی برای گفتن نداشته باشه،
        بخصوص در برابر ب ام و که با M5 CS برای رقبا خط و نشان کشید.

        موافقم 15
        مخالفم 34
    2. Regra loaded

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (228 ديدگاه)

      GLE و GLS رو هردو یک عکس استفاده کردید اصلاح کنید

      موافقم 8
      مخالفم 28
  2. Taha Malek

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    اصلا برجام امضا بشه
    ولی هنوز تو ایرانی

    موافقم 67
    مخالفم 12
    1. شایان

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (31 ديدگاه)

      داداش ما که ایران نیستیم و شغل مناسب هم داریم باز هم نمیتونیم به راحتی اینارو بخریم و یا از پس هزینه هاشون بر بیایم. لذت مسافرت و داشتن یه ماشین متوسط (غیر از زباله های چینی) تو ایران، خیلی بیشتر از داشتن اینا تو اروپاست. ایشالا بزودی امکان داشتنشون برای ملت با رفتن و کوتاه شدن دست مافیای خودرو و بقیه… فراهم شه و مردم ماشینای اروپایی و ژاپنی و آمریکایی و کره ای سوار شند. :)

      موافقم 23
      مخالفم 2
  3. reza342

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    البته فراری بیشتر یه هاچبک کراس عضلانیه و حتی در اندازه کراس اوورهای داخل لیست هم نیست. ولی ماشین فوق العاده ایه

    موافقم 54
    مخالفم 21
    1. Amin

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ابعادش اندازه ی dbx هست
      # مطالعه کنیم

      موافقم 27
      مخالفم 9
  4. AkoBahrami

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    دوستان چرا از روی تعصب حرف میزنید … به قول دوستمون هم که اعداد تعارفی ندارند … ب ام و XM نه تنها قوی ترینه بلکه پرابهت ترین و زیباترین همه‌شون هم هست …
    البته زیبایی یه امر شخصیه به همین خاطر روی این بخش اصراری ندارم ولی انصافا ابهت و قدرت رو در نظر بگیریم به حق که باید اول باشه …

    موافقم 47
    مخالفم 111
    1. Alan.r

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      XM هرچقدر قویه به همون اندازه هم سنگینه
      در بحث زیبایی هم افتضاحه مخصوصا نمای عقب

      موافقم 69
      مخالفم 27
      1. کرگدن باواریا

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (777 ديدگاه)

        شَرط میبندم از نزدیک ببینیش کُرک و پَرات میریزه !
        کرگدن تازه متولد شده بی نهایت قُلدور و زیباست

        موافقم 37
        مخالفم 35
        1. Matin

          ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (26 ديدگاه)

          با 2710 کیلو گرم وزن صفر تا صد و توی 3.5 ثانیه پر می‌کنه
          بعد میگی ضعیفه؟
          Xm شاید طراحیش سلیقه ای باشه ولی از لحاظ فنی هیچکس نتونسته ازش ایراد بگیره
          ظاهرشم مطمئن باش تا چند سال دیگه میفهمی ک چقدر قشنگ بوده

    2. M.Kkarimi

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (862 ديدگاه)

      وای خدا ، چجوری تونستی این بدقواره رو پروفایلت بذاری ؟!؟! ://

      موافقم 44
      مخالفم 35
      1. بی خیال اسم

        ۹ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        طراحی یک چیز سلیقه ای هست به شما ربطی نداره

        موافقم 44
        مخالفم 19
        1. miladzm

          ۱۰ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (316 ديدگاه)

          ایول 😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 12
    3. Royal Driver UK 70

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      همه چیزه بی ام و خوبه ولی ایکاش موتورای الکتریکی در کنار درونسوز درکار نبود. ساده تر میبود حداقل. یک چیزی هم که فوق‌العاده آزاردهنده هست وزن بسیار زیادشه، یک ۱۰۰ کیلو دیگه داشت میشد هم وزن اسکالید. این وزن، شتاب و عملکردشو ازش میگیره که باید یک طوری جبران بشه

      موافقم 16
      مخالفم 7
    4. Sobhan

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      قدرتی که راه نره به چه درد میخوری از
      بقیه کند تره 🙌زیبایی هم لامبور از همشون قشنگ تره

      موافقم 18
      مخالفم 7
      1. Royal Driver UK 70

        ۱۰ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1293 ديدگاه)

        ۱ ثانیه اختلاف شتابه 😐

        موافقم 6
        مخالفم 2
  5. محمدرضا

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    جای لوانته خالیه البته اون ۵۹۰ اسبه

    موافقم 27
    مخالفم 5
  6. کرگدن باواریا

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (777 ديدگاه)

    فقط xm کبیر !
    با ۴.۴ لیتری توربو ۷۰۰ و اندی اسب بخار تولید میکنه !
    درود بر المان _ درود بر پرفورمنس

    موافقم 39
    مخالفم 58
    1. Amir

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      دقیقا.
      Xmاومده شاخ همرو بشکونه

      موافقم 30
      مخالفم 33
    2. سوشیانت

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      موتور برقی رو جا انداخی

      موافقم 1
      مخالفم 8
  7. شاهین

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    از نظر کارایی به قیمت تو این کلاس یعنی کلاس سوپر اس یو وی
    بهترین انتخاب کاین هیبریدی هست. عملکرد و مشخصات فنی و قیمت همه چیزش خوبه
    فقط طراحیش شاید مورد پسند نباشه. یعنی تکراری شده در طول این چند سالی که تولید شده

    موافقم 10
    مخالفم 9
  8. Payfast

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    ماشالله بی ام و کبیر

    موافقم 25
    مخالفم 21
  9. Muty

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    سرور و سالار گروه پوروسانگوئه

    موافقم 29
    مخالفم 30
  10. GMA

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (849 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخرم پوروسانگوئه
    درسته طراحی سلیقه ای هست،ولی XM قله های زشتی را فتح کرده بنظرم،شاید به تعداد محدود خوششون بیاد (یه تعداد هم از سر لج بازی میپرستنش) ولی اینطور که مشخصه اکثر افراد مثل من دوستش نداشتن،بنظرم در نسل جدید سری هفت و XM،طراحان BMW سعی داشتن خاص ترین (و البته زشت ترین) خودروی سگمنت رو طراحی کنند…تو این دو تا هیچ چیز زیبایی نمیبینم

    موافقم 37
    مخالفم 21
  11. ماکان

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . من بیشتر از همه از بین اینها رولز رویس کولینان بلک بج بعدش هم بی ام و آلپینا XB7 و بی ام و XM را دوست دارم .

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. KF

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (524 ديدگاه)

      تنها شخصی ک نظرش ب من نزدیکتره ولی ترجیح میدم به جای xb7 استون باشه

      موافقم 8
      مخالفم 3
  12. بهنام

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (904 ديدگاه)

    انتخابم فراری هست بین همه ی خوبان . ب ام و طراحی افتضاح و غیرفعال دفاع داره که بشدت بخاطرش عصبانی هستم . در این عکس ها اسکالید شبیه کسیه که سه سایز کت و شلوار بزرگتر پوشیده .

    موافقم 11
    مخالفم 14
  13. علی

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    خدا بگم چیکارت کنه آمریکا که تکنولوژی و پول دادی به کره تا این کره ای فنا ما را خفه کنن

    موافقم 15
    مخالفم 4
  14. Royal Driver UK 70

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    از نظر من ملاک رو اگر اسب بخار قرار ندیم بعضی ماشینایی که اسبشون از یکی دیگه کمتر باشه ممکنه اونی که بیشتر هست رو توی شتاب یا خط مستقیم شکست بدن حالا میخواد چهارچرخ محرک باشه.مثلا کاین توربو جی‌تی با اینکه از بعضی هاشون که قوی ترن اسب بخار پایین تری داره اما توی خط مستقیم و شتاب گیری که من مطالعه و بررسی کردم میتونه بهتر عمل کنه، مخصوصا ماشینای پورشه که از لحاظ بازدهی موتوری از بقیه هم وطناش بهتر عمل میکنه و خوب تره. مثلا من دیدم با اسب بخار کم تونسته ماشینایی که وزنشون از خودش کمتر و اسب بیشتر دارن رو تو خط مستقیم کنار بزنه. ولی مثال بزنیم ماشینای اعودی بعضیاشون که قوی ترن از ضعیفا شکست خوردن، این مهمه باید گیربکش سیستم تعلیق ، سیستم محرک چرخا و واکنش گیربکس قوی باشه. اگر ۱۰۰۰ اسب هم باشی ولی این چیزایی که گفتم ضعیف باشه از یک ۵۰۰ اسبی ممکنه شکست خورد. ماشینای تنفس طبیعی بیشترشون که دیدم از لحاظ شتاب گیری ضعیف تر از توعین توربو ها هستن اما این فراری با اینکه تنفس طبیعی و وی۱۲ با اسب بالاست یک رقم خوبی رو داده اونم با اینکه وزنش خیلی کمه! مهندسی بهتر موفقیت بیشتر

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. رامین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      👌👌👌👏👏👏

      موافقم 6
      مخالفم 1
  15. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    واقعا همشون خوبن و نمیشه انتخاب کرد

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. حسین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    یه چیز میگم رو حرفم نه نیارید 😁
    تو پرفورمنس از اونجایی که اینجا بحثمون هم
    همینه
    فراری / اوروس پرفورمانته / کاین توربو جی تی
    این سه تا برترن
    هرکدوم هم مزیت خودشون
    فراری سریع و سبکه ولی کاربردی بودن
    اون دوتا رو نداره
    پورشه هم ارزون تر و قابل استفاده تره
    لامبو هم که اسمش روش هست
    ولی در کل از بقیه سرن اینا
    بنظرم بعدش اسکالید
    چون فضایی که بهت میده عالیه
    و نداریم تو رقبا فعلا
    از بقیه هم به شدت کاربردی تر و قابل استفاده تره
    و بعد اینا
    تو بخش لوکس هم اول بنتایگا چون در عین
    لوکس بودن سریعه
    بعدش کولینان و بعدش هم آلپینا و جی ال اس
    و بنظرم
    جایگاه ویژه ای هم اگر قیمت و قابل استفاده بودن
    بیشتر رو نظر بگیریم
    اول آئودی rsQ8 بعدش دوج دورانگو
    و x5 m واقعا تو قیمت پایین
    پرفورمنس خوبی رو هدیه میدن
    راجب xm و dbx707 هم فعلا نظری ندارم 😂
    سایرین هم دیگه نمیدونم

    موافقم 17
    1. حسین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      راسی اینم بگم
      X5 m اینجا حکم پراید خودمون رو داره
      پراید که قدیمی شده کاری ندارم
      ولی از لحاظ کاربردی بودن
      در قیاس با بقیه گفتم

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Royal Driver UK 70

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      دی‌بی‌اکس۷۰۷ هم قویه

      موافقم 4
      مخالفم 1
  17. ارشک

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آئودی و رولزرویس ارزش خرید بالایی دارن. لامبورگینی هم خوبه ولی فراری بی جهت گرونه.

    موافقم 7
    مخالفم 4
  18. رامین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    نمیدونم کادیلاک با این حجم از اتاق و وزن با خودش چی فکر کرده خب لامصب رو مدل کوچکتر که اتاقش در حد جیپ باشه این موتور رو میزاشتی با حداکثر سرعت ۲۶۰ . ولی پرستیژ این مدل به شتاب ۴ ثانیه آدم خنده اش میگیره یهو از کنار ماشین اسپرتت شتاب بگیره و بره بعد رو ۲۰۰ متوقف بشه با اینکه کادیلاک رو خیلی دوست دارم ولی این کار شبیه جک میمونه تو این کلاس😄😄

    موافقم 5
    مخالفم 9
    1. سوشیانت

      ۱۰ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3512 ديدگاه)

      بعید بود؟؟؟ اون وقت کدوم اس یو ی بالای ۵.۷ متر و ۲۹۰۶ کیلو دیدی که بتونه بیشتر از ۲۰۰ تا بره😐 بعدش تو اس یو وی لوکس تاپ اسپید اهمیت زیادی نداره

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. رامین

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        بیشتر مزاح بود عزیز گفتم که اتفاقا انتخابم همیشه کادیلاک بوده

  19. BMW

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    بی ام و ZMلیبل رد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  20. Mr.porshe

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    این bmw چه اصراری داره اینقدر شاسی بلند تولید کنه واقعا طراحیش زشت حال به هم زدنه بهترین خودرو اینجا پورشه کاین
    که هم زیبا و با پرستیژ هستش
    وقیمتشم مناسبه..
    البته برا اونا … :/

    موافقم 11
    مخالفم 8
  21. امیرحسین

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اول داج بعد بنز تمام

    موافقم 3
    مخالفم 3
  22. م

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    اوروس زیباترین!
    کولینان ، بنتایگا و اسکالید رو همکه بچهای مهد کودک طراحی کردن!!

  23. بابک

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بزرگان قابل ستایش هیچ جوره آسیایی های بی اصالت رو بازی نمیدن
    اتومبیل فقط آمریکایی تو آمریکایی ها هم فقط کادیلاک

  24. خان

    ۱۱ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    کادیلاک رو 👌👌👌

  25. آرش شهرابی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چقدر زیبا و جالب بود این مطلب دمتون گرم برو بچ سایت پدال.
    همونطور که توی متن گفته شد، این پرفورمنس قبلا در سوپراسپرت ها دیده میشد ولی الان در کراس و شاسی بلند. پیشرفت خودروسازی های بزرگ جهان قابل ستایشه. همه در زمینه طراحی خوبن ولی هر یک با زبان طراحی خودش و دعوای ما هم بر سر سلیقه هست. حتی قیمت گذاری این ماشینا هم هدفمند انجام شده و الکی قیمت بالا و پایین نزدن. هدف رولزرویس، بنتلی، فراری و لامبو از روی تیراژ تولیدشون مشخصه و البته یه مسئله حفظ سنت هم داشتن. بهر حال خوشحالم برای اونا و ناراحتم برای خودمون با این وضع خودرو در کشورمون. نهایتا فراری رو دوست دارم که وزن پایین و موتور 12 سیلندر خودش رو ارائه کرده. کادیلاک همه خونواده با هم بریزیم بریم شمال :)).
    در کل همه جالبن و جذاب

  26. کسرا

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    ب‌ام‌و XM لیبل رد یه چیز دیگه اس

    موافقم 4
    مخالفم 1
  27. مسعود

    ۲۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    انصافا XM هر چقدر که قویه به همون اندازه هم زشته💩🙂

    موافقم 3
    مخالفم 1
  28. Matin

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    Xm از لحاظ فنی از همشون سر تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا