چشم اندازهفته نامه

قابل‌اعتمادترین خودروهای تاریخ، از تویوتا هایلوکس تا شورلت سابربن و ژیان

درحالی‌که لیست‌های زیادی از خودروهای قابل‌اعتماد دیده‌ایم، در اینجا قصد داریم قابل‌اعتمادترین خودروها را بر اساس شهرتی که در طول سال‌ها اثبات شده است معرفی کنیم.

سازمان‌هایی مثل کانسومر ریپورتز و جی‌دی پاور هرساله لیست قابل‌اعتمادترین خودروها و برندها را منتشر می‌کنند اما این مطالعات فقط دورهٔ کوتاهی از عمر خودروها را بررسی می‌کنند درحالی‌که برخی خودروها در طول سال‌ها به قابلیت اطمینان بالا شهرت میابند. به همین دلیل، در اینجا قصد داریم فارغ از چیزی که این لیست‌ها و مطالعات میگویند، قابل‌اعتمادترین خودروهای تاریخ را بر اساس آنچه که در طول سال‌ها و یا حتی دهه‌ها اثبات شده است معرفی کنیم.

۱-لکسوس LS400

در دههٔ ۸۰، تویوتا که می‌دانست هیچ شانسی در برابر برندهای لوکس باسابقه ندارد، برند لکسوس را برای ساخت خودرویی پرچم‌دار تأسیس کرد. لکسوس LS هیچ شباهتی به هیچ‌کدام از محصولات تویوتا نداشت. تیمی متشکل از ۶۰ طراح و ۱۴۰۰ مهندس روی توسعهٔ این خودرو کار کردند و یک نفر فقط برای آزمایش کارکرد درست دکمه‌های داخل کابین به کار گرفته شد. این خودرو با چنان استاندارد بالایی ساخته شده بود که خراب نشدنی به نظر می‌رسید.

۲-تویوتا هایلوکس

تاپ گیر اثبات کرد که از کار انداختن تویوتا هایلوکس غیرممکن است. تمام هایلوکس‌ها قابل‌اعتماد هستند اما جان‌سخت‌ترین آن‌ها نسل ششم است که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ ساخته شد. شاسی این پیکاپ به‌گونه‌ای ساخته شده که برای چندین دهه در سخت‌ترین شرایط دوام بیاورد. همچنین این هایلوکس اگر نیاز به تعمیر داشته باشد، قطعات یدکی آن در یک مغازهٔ سوپری در زامبیا پیدا خواهد شد. هایلوکس بدون شک جان‌سخت‌ترین پیکاپ تاریخ است.

۳-تویوتا کمری

سادگی اصلی‌ترین دلیل قابلیت اطمینان بالای تویوتا کمری است. یک پیشرانهٔ چهار یا شش سیلندر عرضی، انتقال قدرت سادهٔ دیفرانسیل جلو، کابین بزرگ با پنج صندلی و صندوق بار بزرگ در عقب تمام چیزی است که کمری در طول سال‌ها ارائه کرده است. حتی نمونه‌های کنونی کمری هم همچنان به همین فرمول پایبند هستند و افزودن پیشرانه‌های هیبریدی هم لطمه‌ای به قابلیت اطمینان آن نزده است. همین موضوع در مورد لکسوس ES و تویوتا کرولا هم صدق می‌کند.

۴-مرسدس بنز E کلاس W124

E کلاس نسل W124 متعلق به دورانی است که مرسدس بنز محصولات خود را خراب نشدنی تولید می‌کرد. این نسل که بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ ساخته شد، اساساً فناناپذیر بود. W124 به لطف ویژگی‌هایی مثل پیشرانه‌های دیزلی جان‌سخت، با حداقل تعمیرات به‌راحتی تا بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر را طی می‌کرد. W124 خودرویی لوکس با قابلیت اطمینان مدل‌های اقتصادی تویوتا بود.

۵-هوندا سیویک

سیویک به‌گونه‌ای طراحی شده بود که ارزان و بادوام باشد. هوندا هنر ساخت خودروهای قابل‌اعتماد در تیراژ انبوه را به کمال رساند یعنی چیزی که برخی خودروسازان قدیمی حتی هنوز هم نتوانسته‌اند به آن دست پیدا کنند. هوندا همچنین تأمین دائمی قطعات یدکی با قیمت مقرون‌به‌صرفه را هم تضمین کرد. به همین دلیل، هزینه‌های نگهداری سیویک پایین بود و درنتیجه مالکین قید تعمیرهای غیرضروری خودروی خود را نمی‌زدند.

۶-سوبارو لگاسی

سوبارو لگاسی را باید یکی از دست‌کم گرفته‌شده‌ترین خودروهای بازار دانست. این ماشین سدان میان سایز مناسبی با کابین جادار و شاسی جذاب است. جالب‌ترین نمونه‌های لگاسی مدل‌های آخر نسل چهارم بودند. این مدل‌ها با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک قابل خریداری بودند و طبیعتاً به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شدند. هرچند در تاریخ لگاسی دوران بدی را نمی‌توان پیدا کرد اما در نسل‌های بعدی، گیربکس CVT کسل‌کننده مقداری از لذت رانندگی لگاسی را کشت و سوبارو هم از طراحی‌های جذاب و تهاجمی فاصله گرفت.

۷-شورلت سابربن

سابربن قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود و در طول نزدیک به ۹ دهه، قابلیت اطمینان خود را اثبات کرده است. استفادهٔ گستردهٔ پلیس و سازمان‌های دولتی آمریکا از این ماشین هم دلیل دیگری بر قابلیت اطمینان بالای آن است. سابربن با شاسی نردبانی پیکاپ و پیشرانه‌های V8 ساده و بادوام پوشراد، شاسی‌بلندی است که مالک خود را کمتر راهی تعمیرگاه‌ها می‌کند.

۸-فولکس‌واگن بیتل

بیتل زاییدهٔ افکار آدولف هیتلر بود اما یک سرگرد انگلیسی بنام ایوان هرست آن را جهانی کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، متفقین قصد نابود کردن کارخانهٔ بیتل را داشتند زیرا آلمان از آن برای تولید وسایل نقلیهٔ نظامی استفاده می‌کرد اما هرست یکی از اولین بیتل‌های تولیدی را در گوشهٔ کارخانه مشاهده کرد و پتانسیل بالایی در آن دید. وی ابرقدرت‌ها را متقاعد کرد که اجازهٔ ازسرگیری تولید بیتل را بدهند. بیتل که با ۲۳ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین خودروی تاریخ را در اختیار دارد، با پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت هوا خنک ساده، بسیار جان‌سخت است و هیچ‌کس برای یافتن قطعات آن با مشکل مواجه نخواهد شد.

۹-سیتروئن 2CV

سیتروئن 2CV هم مثل بیتل برای چندین دهه تولید شد. سیتروئن در توسعهٔ این خودرو به دنبال کسب درآمد از خریداران از طریق خدمات پس از فروش نبود و به همین دلیل آن را به یک پیشرانهٔ دو سیلندر هوا خنک ساده و گیربکس چهار سرعتهٔ دستی مجهز کرد که امکان تعمیر آن در خانه وجود داشته باشد. این پیشرانه آن‌قدر ساده بود که می‌شد طی یک روز مثل مجموعهٔ لگو، کاملاً آن را اوراق و دوباره سرهم کرد. همچنین جدا کردن پانل‌های بدنهٔ 2CV بسیار آسان بود و با کمترین هزینه می‌شد آن‌ها را تعویض کرد.
برادران امیدوار، جهانگردان مشهور ایرانی، بین سال‌های ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۳ با نسخه‌ی اتاق‌دار سیترئن 2CV از ایران به عربستان و سراسر افریقا سفر کردند.  این خودرو برای عیسی و عبدالله امیدوار، مشابه یک مدل آفرود بود و هزاران کیلومتر سفر در مسیرهای سخت خارج جاده را به اتمام رساند.  خودروی مذکور هم‌اکنون در موزه برادران امیدوار کاخ سعدآباد تهران نگه‌داری می‌شود.

۱۰-مزدا MX-5

ازآنجایی‌که می‌خواستیم حداقل یک خودروی اسپرت در این لیست داشته باشیم، سراغ مزدا MX-5 رفتیم که هرچند مشکلاتی دارد اما به‌طورکلی از همان کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان ژاپنی برخوردار است. نسل اول این خودرو بسیار کم‌خرج و کم‌استهلاک است به‌گونه‌ای که یک نمونه از آن در طول ۳۲۰ هزار کیلومتر فقط به یک رادیاتور و سیستم اگزوز جدید نیاز پیدا کرد. تعمیر میاتا هم ارزان است و قطعات آن به‌راحتی پیدا می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۶ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۳ دیدگاه‌ها

  1. x

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    جمع خودروسازان بزرگ جمع همشان خوب هستند و اثبات کردند که بادوام ترین خودروها رو می تونند بسازند.

    موافقم 77
    مخالفم 1
    1. (Ali(chevynova

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (7394 ديدگاه)

      ((سابربن قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود و در طول نزدیک به ۹ دهه، قابلیت اطمینان خود را اثبات کرده است))
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه پشتوانه

      موافقم 119
      مخالفم 113
      1. حمیدرضا

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (314 ديدگاه)

        اگه اصالت و پشتوانه کاری از پیش میبرد الان پژو در کنار بنز بهترین بود

        موافقم 83
        مخالفم 20
        1. Moh.86

          ۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (39 ديدگاه)

          وقتی سواد خودرویی ادم صفر است

          موافقم 22
          مخالفم 52
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (10389 ديدگاه)

          اما راستی عزیزان جان ، یه نکته یه نکته !!!!!!! کرولا کجاست !
          کرولا حتی از کمری و هایلوکس هم جان‌سخت‌تره !
          دوستان ، تنها کسانی میتوانند در مورد ژاپنی‌ها و بخثوث طویوطا حوندا نظر دهند که مالکیت حداقل یکبار از اون را دارند چه برسه به داشتن مدل‌های مختلفش را به سبب استفاده‌های مختلف !

          موافقم 17
          مخالفم 73
        3. مشکی

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4 ديدگاه)

          پژو 504 یکی از با دوام ترین و قابل اعتماد ترین خودروهای تاریخه. فکر کنم یادشون رفته اسمشو توی این لیست بزارن

          موافقم 16
          مخالفم 7
      2. mercedes

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (423 ديدگاه)

        تو باشگاه انقد ورزشکارا بهم نمیگن ماشالا.

        موافقم 56
        مخالفم 8
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10389 ديدگاه)

        فقط اونجا که نوشته ( E کلاس W124 مرسدس برای دورانی که محصولات خود را خراب نشدنی تولید میکرد ) !

        مطمئنم دیگه تمام خودروسازان از عمد ، طوری میسازند تا محصولات برای کیلومتر مشخصی خراب و نیاز به سرویس و خرید قطعه داشته باشند تا پس از چند سال دیگر صرف نکند و مشتری به اجبار اما اختیاری با نمونه‌ی صفر تعویضش کند تا همه سود ببرند از بانک گرفته تا خودروساز و قطعه‌ساز و … !
        این سیستمی بود که کره‌ای‌ها اِبدایش کردند و امروز چینی‌ها با قدرت ادامه‌اَش داده‌اند و البته که به تمام خودروسازان هم سِرایت کرده ، بخصوص آلمانی‌ها و بخصوص‌تر BMW !

        اما باید قبول کرد هنوز هم هستند آمریکایی ژاپنی‌هایی که طوری میسازند تا حتی اگر خراب هم شوند ولی ساده تعمیر شوند و قطعات مثل بازی پازل باز و بست شوند !

        اما در کل ، سیستم مصرف‌گرایی برای همه شکل گرفته ، چه ژاپنی آمریکایی اروپایی باشه چه بُنجُل‌های کره‌ای چینی !!!

        موافقم 40
        مخالفم 52
        1. ماشین حساب

          ۴ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          درسته آقا نوید خصوصا از سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به بعد تقریبا همه خودروسازها به سمتی رفتند که خودروهاشون از کیلومترهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر شروع به پیدا کردن ایرادهایی کنن که دیگه نگهداریشون به صرف نباشه ، مثلا شرکت مرسدس بنز تا سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ قطعات خودرو هاشو خودش می‌ساخت و نهایتا به شرکت‌های داخل آلمان میداد و روی این موضوع تعصب داشت ولی بعد از اون سالها بدلیل شدت رقابت و احتمال ضرر و زیان ، در تولید خودرو به هر شرکتی در دنیا سفارش قطعه میداد حتی چین و البته با حفظ استانداردهای مورد نظرش

          موافقم 4
          مخالفم 6
      4. amir

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3679 ديدگاه)

        یه خروار جپنیز کارز اینجا: ما داریم اینجا زحمت میکشیم نمیدونی چه بلایی سره ما اومده

        موافقم 11
        مخالفم 10
      5. فرشاد

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (928 ديدگاه)

        نصف لیست ژاپنی بود ***

        موافقم 26
        مخالفم 27
    2. M.83

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (207 ديدگاه)

      ژاپنی ها بیشتر درخشیدن
      ولی سوال من اینه چرا اسمی از ولو نمیشه دید ؟!

      موافقم 52
      مخالفم 16
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (10389 ديدگاه)

        چون ولوو به ایمنی بالاش معروفه نه استهلاک کمش !!!

        موافقم 29
        مخالفم 57
      2. Ashi

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        ولوو به امنیت بسیار بالاش معروفه نه دوامش

        موافقم 29
        مخالفم 7
    3. جمشید

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (440 ديدگاه)

      ماشین ژاپنی یعنی جان سخت

      موافقم 28
      مخالفم 30
    4. JAVID1

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (73 ديدگاه)

      ولوو یک زمانی بادوام ترین و جان سخت ترین خودرو های جهان رو می ساخت اون زمان که روی امنیت کار نمی کرد روی دوام بالا متمرکز شده بود و بعضی از بادوام ترین خودرو ها رو می ساخت.
      و شاید ماشین هایی که بیشتر از هر زمانی نسبت به دوره های دیگه در دوام بیشتر از همه درخشیدن همین ولوو های اون دوره و مرسدس بنز های دهه ۸۰ و قبل تر بودن این دوتا از خودروسازان اروپا در اون زمان بیشتر به دوام بالا معروف بودن مثل ولوو های سری P در کنارش چند مدل خودرو آمریکایی هم از اون دوره ها با دوام بالا اجین بودن و بعضی هاش تا الان هنوز رکورد بادوام ترین و جان سخت ترین خودروهای ساخته شده جهان رو به یدک می کشن و بیشتر از همه درخشیدند.
      ولی در زمان حال دیگه حتی خودرو ساز های اکونومی هم مثل سابق خودرو نمی سازند.

      موافقم 19
      مخالفم 2
  2. OldBoy

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کاش سوپراسپرت ها هم اینقد قابل اطمینان بودن

    موافقم 18
    مخالفم 9
    1. datsun

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      بعضی هاشون هستن

      موافقم 31
      مخالفم 12
    2. Erfan

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      خیلی هاشون هستن مثلا Maclaren mp4 یا lexus lfa

      موافقم 16
      مخالفم 17
  3. سالار جان خان جان فصل

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (383 ديدگاه)

    صنعت ژاپن اللخصوص صنعت خودرو ژاپن ، بوی افتخار میده

    موافقم 84
    مخالفم 20
    1. سالار جان خان جان فصل

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (383 ديدگاه)

      انتخاب من تا ابد LS400

      موافقم 69
      مخالفم 16
    2. ......

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      البته کشور های صنعتی درجه یک مثل آلمان و آمریکا هم بوی افتخار میدهند.
      مثل اینجا که ثابت کردند که بادوام ترین خودرو ها رو هم ساختن.
      من با مرسدس بنز w124 خیلی حال می کنم تو دهه ۸۰ مرسدس بنز ماشین هایی می ساخت که از هر نظر که بگیم درجه یک بود هم لوکس هم با دوام ترین هم تکنولوژی و طراحی بینظیر واقعا افسانه ای بود و عجیب اینکه د‌وام خودروهای اقتصادی ساده رو در یک پکیج بسیار کامل تر و لوکس ارائه میداد واقعا میشه گفت شاهکار بود.

      موافقم 63
      مخالفم 6
  4. Arshia m3csl

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    افرین به بنز e کلاس واقعا عالی و خوبه bmw رو دوست دارم واقعا ولی متاسفانه دوام آنچنان زیادی نداره هرچند ماشین اسپرت دوام suv و سدان غیر اسپرت رو نداره بنز جی کلاس هم نتونستم تو لیست باشه دوامش خیلی خوبه

    موافقم 25
    مخالفم 4
  5. پویا

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (490 ديدگاه)

    ای کاش یه دونه LS460 تو ایران داشتم:)
    حتی نسل چهارم LS هم مثل نسل اول کیفیتشو حفظ کرد هنوز هم خیلیا تو آمریکا با قیمت شاید کمتر از ۱۰هزار دلار و مدل های خیلی تمیز کمتر از ۲۰ هزارتا میخرن استفاده میکنن
    Meanwhile in Iran:

    موافقم 27
    مخالفم 5
    1. Rc

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یدونه ls400 دیده بودم برا فروش با رنگ نوک مدادی
      ۳۳۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن ناقابل

      موافقم 12
      مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (10389 ديدگاه)

      LS که سلطانِ قلب‌هاست ❤

      اما به نظر من LX یه چیزِ دیگست ❤😎 !!!

      فکرشو بکن چنسیس از مربا اومده رقابت با سلاطین 😂!

      موافقم 13
      مخالفم 70
  6. X

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1020 ديدگاه)

    JDMبی نقص

    موافقم 19
    مخالفم 7
  7. آرش

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    دوتا از ماشینهایی که خودم دیدم از سالها پیش تا الان بخوبی و بدون هیچ مشکلی سه مدل شورلت نوا کرم رنگ بوده دو مدل هم همین بنز w124 هست که یکیشون مالکش باهاش پیر شده و نکته جالب اینکه صاحب یکی از نوا ها اوضاع مالی خوبی نداره و این معلوم میکنه ماشینش اذیت نمیکنه و خرجی نداره وگرنه مالک عهده مخارجش نمیومد.

    موافقم 35
    مخالفم 4
    1. مهدی

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1747 ديدگاه)

      به نکته خیلی خوبی اشاره کردین اما دقیقا برعکس! در واقع این مخارج نگهداری شورلت بود که باعث شده بود وضع مالی مالکش بد باشه وگرنه اگر طرف جای نوا یه پراید زیر پاش میزاشت اوضاش خیلی بهتر میشد 🤣

      موافقم 41
      مخالفم 13
      1. (Ali(chevynova

        ۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (7394 ديدگاه)

        جوکی دیگه از مهدی
        راستی هنوزم چندتا امریکایی داری؟ البته منظورم تو واقعیته ها؟

        موافقم 11
        مخالفم 38
        1. مهدی

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1747 ديدگاه)

          حالا اینقدر فشاری نشو رفیق آمریکایی داشتن یا نداشتن چیزی نیست که بابتش کسی دروغ بگه دیگه نهایتش یه چارجر دهه شصتی هست که اندازه یه سانتافه دست دو پولشه 😁

          موافقم 18
          مخالفم 7
  8. 18:45

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (703 ديدگاه)

    پس نیسان پاترول مدل y60 چی میشه؟!! 😑😑😢😢😢

    موافقم 18
    مخالفم 20
  9. کیان

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    اینجا همونجایی هست ک واقعا باید چیزی داشته باشی ک بیای تو لیست، اصالت و مهندسی و …
    خودروسازهای برتر و میشه دید بدون کلک و نیرنگ و …

    موافقم 31
    مخالفم 2
  10. TRD

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صد حیف که امکان خریدن و استفاده از این خودروها از اکثر ما مردم گرفته شده در حالیکه برای مثال چندین مدل از تویوتا ، قهرمان قشر متوسط در دنیاست .
    قیمت مناسب ، کیفیت بالا و دردسر کم .
    حیف که از ما دریغش کردند . ‌‌

    موافقم 33
    مخالفم 7
    1. Amir Ali

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (171 ديدگاه)

      خیلیا فکر میکنن چون تو ایران فلان ماشین نیومده، پس کار دولت بوده.

      کسانی که اهل بازرگانی و وارداتن میدونن، اچ اس کد اکثر خودرو ها برای واردات در تمامی دولت ها باز بوده و هست. پس چرا وارد نمیشه؟

      وارد کردن کدوم خودرو و پشتیبانی ازش، فقط به انتخاب ابر سرمایه دارهایی برمیگرده که بازار خودرو تهران دستشونه…

      واردات موردی رو همه میتونن انجام بدن، اما تجربه تجارت نداشته باشی هم وطن های … که پیگیر بار شما میشن، هر روز برات دردسر درست میکنن تا تیغت بزنن.

      خودمونو میشناسیم چیکاره ایم دیگه

      موافقم 4
      مخالفم 5
  11. parhamiof

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    6 تا ماشین ژاپنی
    حتی آلمانیا رو هم مغلوب کردن

    موافقم 21
    مخالفم 34
    1. ......

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (43 ديدگاه)

      داداش اینجا مغلوبی وجود نداره مغلوب اونهایی هستند که تو این لیست حضور ندارند.
      همه اینهایی که تو این هستند از بادوامترین ها هستند به تعداد هم نیست.
      مهم اینه که این افتخار برای آلمان و آمریکا هم هست و اثبات کردند که بادوام ترین ترین ها را ساختن و این افتخار نصببشان شده اگه میخواستن بیشتر هم میساختن مثلا ۱۲ تا میساختن.
      من که از دیدن همه اینها لذت می برم.
      دنیای خودرو را باید همه اش ر‍و با هم دوست باشیم.

      موافقم 39
      مخالفم 3
  12. 🌪️ Tornado 🌪️

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (24 ديدگاه)

    می بینی آقای رنگو :
    حتی به دونه کره ای هم توی این لیست نیس😂😂

    موافقم 39
    مخالفم 17
  13. TRD

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه خسته نباشید هم بگم به اون ترول BTS فن عزیز که داره بی وقفه دیس میده به پیاما .
    جدیدا یاد گرفته که به اندازه لایکا دیس بده که یه وقت مصنوعی دیده نشه که اونم باز آخرش معلوم میشه :)
    با آرزوی فشار روز افزون برای شما ترول عزیز .

    موافقم 26
    مخالفم 25
    1. مازیار

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (964 ديدگاه)

      دوست عزیز
      اگه کامنت ها رو با کمی چاشنی دقت مرور کنیم، مشخصه که دلیل لایک و دیسلایک علاوه بر محتوای کامنت، به حسی که منتشر می کنه هم بستگی داره
      منظورم به کامنت شما نیست و این کل کل شرقی نیست کلا عرض کردم

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. TRD

        ۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        البته که ترول و دیس لایک فیک ، ارزش صحبت و اهمیت دادن نداره اما بطور کلی لایک و دیس لایک واقعی ، قابل فهم و منطقیه .
        اما اینجا و در کامنت خبرای دیگه به خصوص مربوط به ژاپن یا کره ، ترول ها حضور دارند .
        مثلا دیده شده یه کامنت ۳۰ لایک و ۲ دیس داشته و بعد تنها نیم ساعت دیس لایک ها به ۳۰ رسیده یا حتی بیشتر درحالیکه کامنتای بقیه تغییری نداشته :)
        حالا نه صرفا برای من . برای بقیه هم که آسیب روحی زدن به ترولا این اتفاق میفته .
        در کل بنظرم فاقد هرگونه اهمیت و ارزشن . وقتی طرف بچه س یا زورش به حرفی نرسه و احساس فشار کنه طبیعیه این رفتارا . همه دلخوشیش میشه چارتا دیس :)

        موافقم 10
        مخالفم 13
        1. مازیار

          ۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (964 ديدگاه)

          بزار یه مثال هم من بزنم
          اوائل کامنت ها یه نفر پرسید پس ولوو چی؟
          دو تا جواب مشابه بهش داده شد اما به دیسلایکها نگاه کن!
          کلا اگه یه ترول شناخته شده بیاد بگه روز روشنه شب تاریکه سی تا دیسلایک میگیره این دیگه بحثی توش نیست

          موافقم 20
          مخالفم 3
    2. amir

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3679 ديدگاه)

      والا همون اینجا نه دیگه کره ای بی تی اس فن میبینیم و نه ماشین کره ای عجیبه

      موافقم 5
      مخالفم 13
  14. سعید

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    «بیتل زاییدهٔ افکار هیتلر بود اما یک سرگرد انگلیسی به‌نام ایوان هرست آن را جهانی کرد»!!!… انگلیسی‌ها هنوز هم با اضافه‌کردن دروغ و دغل تو تاریخ خودشونو همه‌جا جا میکنن! احتمالا هیچ سرگرد انگلیسی تو تاریخ بیتل نبوده، فقط میخوان اینم یه ربطی به خودشون بدن!

    موافقم 11
    مخالفم 21
  15. Mehran Mirabolghasemi

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 12
    مخالفم 5
  16. Enzo Ferrari 2008

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    واقعا قابل تحسین است

    موافقم 8
    مخالفم 2
  17. blackwing

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1318 ديدگاه)

    اون اتاق کمری فکر کنم یه سری تولید محدود با موتور V8 هم داشت فقط برای بازار امریکا

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. JDM

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1275 ديدگاه)

      نه این اتاق نداشته چون دارای پیکربندی موتور عرضی هستش و برای این کار باید آپدیت میکردن اتاق رو چون برای انجین های بزرگ مناسب نبود ولی انجینv8 شورولت مونت‌کارلو میشه رو نصب کرد روش البته شاید یا مثل اون که با ابعاد کمری بخونه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  18. samurai

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (597 ديدگاه)

    وقتی درجه یک باشی نیازی به خریدن جایزه و ادما و مجلات دوزاری نداری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    موافقم 24
    مخالفم 27
    1. amir

      ۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3679 ديدگاه)

      سنگین بود

      موافقم 12
      مخالفم 17
  19. حسین دهمرد

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    بیتل رو آلمان ساخته همونم به عنگلیس خبیث ربط دادن

    موافقم 14
    مخالفم 22
  20. HesamS500

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    هر کجا نام از دوام است ، نام ژاپن میدرخشد

    موافقم 23
    مخالفم 26
  21. HesamS500

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    هر جا سخن از اعتبار است ، نام ژاپن میدرخشد

    موافقم 23
    مخالفم 26
  22. کوشا

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    لندکروز اتاق ۱۰۰:
    “آیا من برای تو یک لطیفه هستم؟!”

    موافقم 20
    مخالفم 7
  23. JaMsHiD

    ۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2969 ديدگاه)

    اثری از کره و طصلا کبیر نمیبینم تو این لیست

    موافقم 17
    مخالفم 9
    1. TRD

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دارن دور خیز میکنن و پولاشونو جمع میکنن سه چهار تا مجله و جایزه جدید بخرن و حمله کنن . زودی سر و کله شون پیدا میشه . منتظر باش .

      موافقم 11
      مخالفم 13
  24. Royal Driver

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    مرسدس اتاق ۱۲۴ همیشه یکی از بهترین سدان های این شرکت و البته کل تاریخ میمونه بنظرم! اسطوره بود اصلا نیازی به گفتن نداره. چون ثابت شده هست مرسدس بنز!

    موافقم 9
    مخالفم 2
  25. محمد

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه‌خرابکاری‌خودروسازان‌ایران‌ازاونجا‌شروع‌شد‌که‌سیاست‌خودروسازان‌چین‌رو‌در‌پیش‌گرفتن‌وازاونا‌الگو‌برداری‌کردن‌وبرای‌اینکه‌از‌اونا‌هم‌تواین‌صنعت‌عقب‌بودن‌زدن‌کاسه‌کوزه‌روتوسرمردم‌خراب‌وکردن‌با‌اون‌ماشین‌های‌الکی‌شون‌والا‌‌ماایرانیها‌ازدل‌واسه‌یه‌صنعت‌خودروهامون‌مایه‌میزاشتیم‌الان‌خودروی‌داشتیم‌که‌کم‌از‌این‌ماشین‌میباخ‌نداشت‌الان‌دستگاه‌تراشکاری‌های‌تبریز‌کم‌تو‌دنیا‌هست‌حتی‌دستگاه‌تراشکاری‌های‌امریکا‌هم‌مثل‌اینها‌خوب‌نیستند

    موافقم 1
    مخالفم 16
  26. Mojtaba

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نصفشون که مال شرکتای ژاپنیه💪🇯🇵🇯🇵💪
    بقیشونم فقط مرسدس اون مرسدس اتاق تانک

    موافقم 11
    مخالفم 13
  27. 1200G

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به تعداد لیست کاری نداشته باشید.
    مهم اینه اونایی که خواستن توانستن.
    ماشاءالله شرکتهای آلمانی و آمریکایی 💪🇺🇸🇩🇪💪 ماشاءالله به همشون
    مرسدس اتاق تانک هم گل سر سبد این لیست.

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. دانیال

      ۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (598 ديدگاه)

      بنز کُپُل*

  28. مجتبی .

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    (قابل اعتمادترین) چه حس خوبی میده به آدم. داشتن یک همراه قابل اعتماد فوق العاده هست حالا ازهربرندی که مورد علاقت باشه.

    موافقم 11
  29. esmail

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدایی چرا کرولا رو از قلم انداختی،داداش دوستم یکی داشت، خیلی خیلی با دوام، کم استهلاک

    موافقم 6
    مخالفم 6
  30. Ali Reza

    ۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    مقاله قشنگی بود 👏

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا