درحالیکه لیستهای زیادی از خودروهای قابلاعتماد دیدهایم، در اینجا قصد داریم قابلاعتمادترین خودروها را بر اساس شهرتی که در طول سالها اثبات شده است معرفی کنیم.
سازمانهایی مثل کانسومر ریپورتز و جیدی پاور هرساله لیست قابلاعتمادترین خودروها و برندها را منتشر میکنند اما این مطالعات فقط دورهٔ کوتاهی از عمر خودروها را بررسی میکنند درحالیکه برخی خودروها در طول سالها به قابلیت اطمینان بالا شهرت میابند. به همین دلیل، در اینجا قصد داریم فارغ از چیزی که این لیستها و مطالعات میگویند، قابلاعتمادترین خودروهای تاریخ را بر اساس آنچه که در طول سالها و یا حتی دههها اثبات شده است معرفی کنیم.
۱-لکسوس LS400
در دههٔ ۸۰، تویوتا که میدانست هیچ شانسی در برابر برندهای لوکس باسابقه ندارد، برند لکسوس را برای ساخت خودرویی پرچمدار تأسیس کرد. لکسوس LS هیچ شباهتی به هیچکدام از محصولات تویوتا نداشت. تیمی متشکل از ۶۰ طراح و ۱۴۰۰ مهندس روی توسعهٔ این خودرو کار کردند و یک نفر فقط برای آزمایش کارکرد درست دکمههای داخل کابین به کار گرفته شد. این خودرو با چنان استاندارد بالایی ساخته شده بود که خراب نشدنی به نظر میرسید.
۲-تویوتا هایلوکس
تاپ گیر اثبات کرد که از کار انداختن تویوتا هایلوکس غیرممکن است. تمام هایلوکسها قابلاعتماد هستند اما جانسختترین آنها نسل ششم است که بین سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ ساخته شد. شاسی این پیکاپ بهگونهای ساخته شده که برای چندین دهه در سختترین شرایط دوام بیاورد. همچنین این هایلوکس اگر نیاز به تعمیر داشته باشد، قطعات یدکی آن در یک مغازهٔ سوپری در زامبیا پیدا خواهد شد. هایلوکس بدون شک جانسختترین پیکاپ تاریخ است.
۳-تویوتا کمری
سادگی اصلیترین دلیل قابلیت اطمینان بالای تویوتا کمری است. یک پیشرانهٔ چهار یا شش سیلندر عرضی، انتقال قدرت سادهٔ دیفرانسیل جلو، کابین بزرگ با پنج صندلی و صندوق بار بزرگ در عقب تمام چیزی است که کمری در طول سالها ارائه کرده است. حتی نمونههای کنونی کمری هم همچنان به همین فرمول پایبند هستند و افزودن پیشرانههای هیبریدی هم لطمهای به قابلیت اطمینان آن نزده است. همین موضوع در مورد لکسوس ES و تویوتا کرولا هم صدق میکند.
۴-مرسدس بنز E کلاس W124
E کلاس نسل W124 متعلق به دورانی است که مرسدس بنز محصولات خود را خراب نشدنی تولید میکرد. این نسل که بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۵ ساخته شد، اساساً فناناپذیر بود. W124 به لطف ویژگیهایی مثل پیشرانههای دیزلی جانسخت، با حداقل تعمیرات بهراحتی تا بیش از ۸۰۰ هزار کیلومتر را طی میکرد. W124 خودرویی لوکس با قابلیت اطمینان مدلهای اقتصادی تویوتا بود.
۵-هوندا سیویک
سیویک بهگونهای طراحی شده بود که ارزان و بادوام باشد. هوندا هنر ساخت خودروهای قابلاعتماد در تیراژ انبوه را به کمال رساند یعنی چیزی که برخی خودروسازان قدیمی حتی هنوز هم نتوانستهاند به آن دست پیدا کنند. هوندا همچنین تأمین دائمی قطعات یدکی با قیمت مقرونبهصرفه را هم تضمین کرد. به همین دلیل، هزینههای نگهداری سیویک پایین بود و درنتیجه مالکین قید تعمیرهای غیرضروری خودروی خود را نمیزدند.
۶-سوبارو لگاسی
سوبارو لگاسی را باید یکی از دستکم گرفتهشدهترین خودروهای بازار دانست. این ماشین سدان میان سایز مناسبی با کابین جادار و شاسی جذاب است. جالبترین نمونههای لگاسی مدلهای آخر نسل چهارم بودند. این مدلها با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و گیربکس اتوماتیک قابل خریداری بودند و طبیعتاً بهصورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه میشدند. هرچند در تاریخ لگاسی دوران بدی را نمیتوان پیدا کرد اما در نسلهای بعدی، گیربکس CVT کسلکننده مقداری از لذت رانندگی لگاسی را کشت و سوبارو هم از طراحیهای جذاب و تهاجمی فاصله گرفت.
۷-شورلت سابربن
سابربن قدیمیترین شاسیبلند جهان محسوب میشود و در طول نزدیک به ۹ دهه، قابلیت اطمینان خود را اثبات کرده است. استفادهٔ گستردهٔ پلیس و سازمانهای دولتی آمریکا از این ماشین هم دلیل دیگری بر قابلیت اطمینان بالای آن است. سابربن با شاسی نردبانی پیکاپ و پیشرانههای V8 ساده و بادوام پوشراد، شاسیبلندی است که مالک خود را کمتر راهی تعمیرگاهها میکند.
۸-فولکسواگن بیتل
بیتل زاییدهٔ افکار آدولف هیتلر بود اما یک سرگرد انگلیسی بنام ایوان هرست آن را جهانی کرد. پس از پایان جنگ جهانی دوم، متفقین قصد نابود کردن کارخانهٔ بیتل را داشتند زیرا آلمان از آن برای تولید وسایل نقلیهٔ نظامی استفاده میکرد اما هرست یکی از اولین بیتلهای تولیدی را در گوشهٔ کارخانه مشاهده کرد و پتانسیل بالایی در آن دید. وی ابرقدرتها را متقاعد کرد که اجازهٔ ازسرگیری تولید بیتل را بدهند. بیتل که با ۲۳ میلیون دستگاه، پرفروشترین خودروی تاریخ را در اختیار دارد، با پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت هوا خنک ساده، بسیار جانسخت است و هیچکس برای یافتن قطعات آن با مشکل مواجه نخواهد شد.
۹-سیتروئن 2CV
سیتروئن 2CV هم مثل بیتل برای چندین دهه تولید شد. سیتروئن در توسعهٔ این خودرو به دنبال کسب درآمد از خریداران از طریق خدمات پس از فروش نبود و به همین دلیل آن را به یک پیشرانهٔ دو سیلندر هوا خنک ساده و گیربکس چهار سرعتهٔ دستی مجهز کرد که امکان تعمیر آن در خانه وجود داشته باشد. این پیشرانه آنقدر ساده بود که میشد طی یک روز مثل مجموعهٔ لگو، کاملاً آن را اوراق و دوباره سرهم کرد. همچنین جدا کردن پانلهای بدنهٔ 2CV بسیار آسان بود و با کمترین هزینه میشد آنها را تعویض کرد.
برادران امیدوار، جهانگردان مشهور ایرانی، بین سالهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۴۳ با نسخهی اتاقدار سیترئن 2CV از ایران به عربستان و سراسر افریقا سفر کردند. این خودرو برای عیسی و عبدالله امیدوار، مشابه یک مدل آفرود بود و هزاران کیلومتر سفر در مسیرهای سخت خارج جاده را به اتمام رساند. خودروی مذکور هماکنون در موزه برادران امیدوار کاخ سعدآباد تهران نگهداری میشود.
۱۰-مزدا MX-5
ازآنجاییکه میخواستیم حداقل یک خودروی اسپرت در این لیست داشته باشیم، سراغ مزدا MX-5 رفتیم که هرچند مشکلاتی دارد اما بهطورکلی از همان کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان ژاپنی برخوردار است. نسل اول این خودرو بسیار کمخرج و کماستهلاک است بهگونهای که یک نمونه از آن در طول ۳۲۰ هزار کیلومتر فقط به یک رادیاتور و سیستم اگزوز جدید نیاز پیدا کرد. تعمیر میاتا هم ارزان است و قطعات آن بهراحتی پیدا میشود.
x
۲ مهر ۱۴۰۲جمع خودروسازان بزرگ جمع همشان خوب هستند و اثبات کردند که بادوام ترین خودروها رو می تونند بسازند.
(Ali(chevynova
۲ مهر ۱۴۰۲((سابربن قدیمیترین شاسیبلند جهان محسوب میشود و در طول نزدیک به ۹ دهه، قابلیت اطمینان خود را اثبات کرده است))
ماشالاه اصالت
ماشالاه پشتوانه
حمیدرضا
۲ مهر ۱۴۰۲اگه اصالت و پشتوانه کاری از پیش میبرد الان پژو در کنار بنز بهترین بود
Moh.86
۲ مهر ۱۴۰۲وقتی سواد خودرویی ادم صفر است
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۴۰۲اما راستی عزیزان جان ، یه نکته یه نکته !!!!!!! کرولا کجاست !
کرولا حتی از کمری و هایلوکس هم جانسختتره !
دوستان ، تنها کسانی میتوانند در مورد ژاپنیها و بخثوث طویوطا حوندا نظر دهند که مالکیت حداقل یکبار از اون را دارند چه برسه به داشتن مدلهای مختلفش را به سبب استفادههای مختلف !
مشکی
۳ مهر ۱۴۰۲پژو 504 یکی از با دوام ترین و قابل اعتماد ترین خودروهای تاریخه. فکر کنم یادشون رفته اسمشو توی این لیست بزارن
mercedes
۲ مهر ۱۴۰۲تو باشگاه انقد ورزشکارا بهم نمیگن ماشالا.
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۴۰۲فقط اونجا که نوشته ( E کلاس W124 مرسدس برای دورانی که محصولات خود را خراب نشدنی تولید میکرد ) !
مطمئنم دیگه تمام خودروسازان از عمد ، طوری میسازند تا محصولات برای کیلومتر مشخصی خراب و نیاز به سرویس و خرید قطعه داشته باشند تا پس از چند سال دیگر صرف نکند و مشتری به اجبار اما اختیاری با نمونهی صفر تعویضش کند تا همه سود ببرند از بانک گرفته تا خودروساز و قطعهساز و … !
این سیستمی بود که کرهایها اِبدایش کردند و امروز چینیها با قدرت ادامهاَش دادهاند و البته که به تمام خودروسازان هم سِرایت کرده ، بخصوص آلمانیها و بخصوصتر BMW !
اما باید قبول کرد هنوز هم هستند آمریکایی ژاپنیهایی که طوری میسازند تا حتی اگر خراب هم شوند ولی ساده تعمیر شوند و قطعات مثل بازی پازل باز و بست شوند !
اما در کل ، سیستم مصرفگرایی برای همه شکل گرفته ، چه ژاپنی آمریکایی اروپایی باشه چه بُنجُلهای کرهای چینی !!!
ماشین حساب
۴ مهر ۱۴۰۲درسته آقا نوید خصوصا از سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ به بعد تقریبا همه خودروسازها به سمتی رفتند که خودروهاشون از کیلومترهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر شروع به پیدا کردن ایرادهایی کنن که دیگه نگهداریشون به صرف نباشه ، مثلا شرکت مرسدس بنز تا سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ قطعات خودرو هاشو خودش میساخت و نهایتا به شرکتهای داخل آلمان میداد و روی این موضوع تعصب داشت ولی بعد از اون سالها بدلیل شدت رقابت و احتمال ضرر و زیان ، در تولید خودرو به هر شرکتی در دنیا سفارش قطعه میداد حتی چین و البته با حفظ استانداردهای مورد نظرش
amir
۲ مهر ۱۴۰۲یه خروار جپنیز کارز اینجا: ما داریم اینجا زحمت میکشیم نمیدونی چه بلایی سره ما اومده
فرشاد
۲ مهر ۱۴۰۲نصف لیست ژاپنی بود ***
M.83
۲ مهر ۱۴۰۲ژاپنی ها بیشتر درخشیدن
ولی سوال من اینه چرا اسمی از ولو نمیشه دید ؟!
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۴۰۲چون ولوو به ایمنی بالاش معروفه نه استهلاک کمش !!!
Ashi
۲ مهر ۱۴۰۲ولوو به امنیت بسیار بالاش معروفه نه دوامش
جمشید
۳ مهر ۱۴۰۲ماشین ژاپنی یعنی جان سخت
JAVID1
۳ مهر ۱۴۰۲ولوو یک زمانی بادوام ترین و جان سخت ترین خودرو های جهان رو می ساخت اون زمان که روی امنیت کار نمی کرد روی دوام بالا متمرکز شده بود و بعضی از بادوام ترین خودرو ها رو می ساخت.
و شاید ماشین هایی که بیشتر از هر زمانی نسبت به دوره های دیگه در دوام بیشتر از همه درخشیدن همین ولوو های اون دوره و مرسدس بنز های دهه ۸۰ و قبل تر بودن این دوتا از خودروسازان اروپا در اون زمان بیشتر به دوام بالا معروف بودن مثل ولوو های سری P در کنارش چند مدل خودرو آمریکایی هم از اون دوره ها با دوام بالا اجین بودن و بعضی هاش تا الان هنوز رکورد بادوام ترین و جان سخت ترین خودروهای ساخته شده جهان رو به یدک می کشن و بیشتر از همه درخشیدند.
ولی در زمان حال دیگه حتی خودرو ساز های اکونومی هم مثل سابق خودرو نمی سازند.
OldBoy
۲ مهر ۱۴۰۲کاش سوپراسپرت ها هم اینقد قابل اطمینان بودن
datsun
۲ مهر ۱۴۰۲بعضی هاشون هستن
Erfan
۲ مهر ۱۴۰۲خیلی هاشون هستن مثلا Maclaren mp4 یا lexus lfa
سالار جان خان جان فصل
۲ مهر ۱۴۰۲صنعت ژاپن اللخصوص صنعت خودرو ژاپن ، بوی افتخار میده
سالار جان خان جان فصل
۲ مهر ۱۴۰۲انتخاب من تا ابد LS400
......
۲ مهر ۱۴۰۲البته کشور های صنعتی درجه یک مثل آلمان و آمریکا هم بوی افتخار میدهند.
مثل اینجا که ثابت کردند که بادوام ترین خودرو ها رو هم ساختن.
من با مرسدس بنز w124 خیلی حال می کنم تو دهه ۸۰ مرسدس بنز ماشین هایی می ساخت که از هر نظر که بگیم درجه یک بود هم لوکس هم با دوام ترین هم تکنولوژی و طراحی بینظیر واقعا افسانه ای بود و عجیب اینکه دوام خودروهای اقتصادی ساده رو در یک پکیج بسیار کامل تر و لوکس ارائه میداد واقعا میشه گفت شاهکار بود.
Arshia m3csl
۲ مهر ۱۴۰۲افرین به بنز e کلاس واقعا عالی و خوبه bmw رو دوست دارم واقعا ولی متاسفانه دوام آنچنان زیادی نداره هرچند ماشین اسپرت دوام suv و سدان غیر اسپرت رو نداره بنز جی کلاس هم نتونستم تو لیست باشه دوامش خیلی خوبه
پویا
۲ مهر ۱۴۰۲ای کاش یه دونه LS460 تو ایران داشتم:)
حتی نسل چهارم LS هم مثل نسل اول کیفیتشو حفظ کرد هنوز هم خیلیا تو آمریکا با قیمت شاید کمتر از ۱۰هزار دلار و مدل های خیلی تمیز کمتر از ۲۰ هزارتا میخرن استفاده میکنن
Meanwhile in Iran:
Rc
۲ مهر ۱۴۰۲یدونه ls400 دیده بودم برا فروش با رنگ نوک مدادی
۳۳۰۰۰۰۰۰۰۰ تومن ناقابل
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۴۰۲LS که سلطانِ قلبهاست ❤
اما به نظر من LX یه چیزِ دیگست ❤😎 !!!
فکرشو بکن چنسیس از مربا اومده رقابت با سلاطین 😂!
X
۲ مهر ۱۴۰۲JDMبی نقص
آرش
۲ مهر ۱۴۰۲دوتا از ماشینهایی که خودم دیدم از سالها پیش تا الان بخوبی و بدون هیچ مشکلی سه مدل شورلت نوا کرم رنگ بوده دو مدل هم همین بنز w124 هست که یکیشون مالکش باهاش پیر شده و نکته جالب اینکه صاحب یکی از نوا ها اوضاع مالی خوبی نداره و این معلوم میکنه ماشینش اذیت نمیکنه و خرجی نداره وگرنه مالک عهده مخارجش نمیومد.
مهدی
۲ مهر ۱۴۰۲به نکته خیلی خوبی اشاره کردین اما دقیقا برعکس! در واقع این مخارج نگهداری شورلت بود که باعث شده بود وضع مالی مالکش بد باشه وگرنه اگر طرف جای نوا یه پراید زیر پاش میزاشت اوضاش خیلی بهتر میشد 🤣
(Ali(chevynova
۲ مهر ۱۴۰۲جوکی دیگه از مهدی
راستی هنوزم چندتا امریکایی داری؟ البته منظورم تو واقعیته ها؟
مهدی
۳ مهر ۱۴۰۲حالا اینقدر فشاری نشو رفیق آمریکایی داشتن یا نداشتن چیزی نیست که بابتش کسی دروغ بگه دیگه نهایتش یه چارجر دهه شصتی هست که اندازه یه سانتافه دست دو پولشه 😁
18:45
۲ مهر ۱۴۰۲پس نیسان پاترول مدل y60 چی میشه؟!! 😑😑😢😢😢
کیان
۲ مهر ۱۴۰۲اینجا همونجایی هست ک واقعا باید چیزی داشته باشی ک بیای تو لیست، اصالت و مهندسی و …
خودروسازهای برتر و میشه دید بدون کلک و نیرنگ و …
TRD
۲ مهر ۱۴۰۲صد حیف که امکان خریدن و استفاده از این خودروها از اکثر ما مردم گرفته شده در حالیکه برای مثال چندین مدل از تویوتا ، قهرمان قشر متوسط در دنیاست .
قیمت مناسب ، کیفیت بالا و دردسر کم .
حیف که از ما دریغش کردند .
Amir Ali
۳ مهر ۱۴۰۲خیلیا فکر میکنن چون تو ایران فلان ماشین نیومده، پس کار دولت بوده.
کسانی که اهل بازرگانی و وارداتن میدونن، اچ اس کد اکثر خودرو ها برای واردات در تمامی دولت ها باز بوده و هست. پس چرا وارد نمیشه؟
وارد کردن کدوم خودرو و پشتیبانی ازش، فقط به انتخاب ابر سرمایه دارهایی برمیگرده که بازار خودرو تهران دستشونه…
واردات موردی رو همه میتونن انجام بدن، اما تجربه تجارت نداشته باشی هم وطن های … که پیگیر بار شما میشن، هر روز برات دردسر درست میکنن تا تیغت بزنن.
خودمونو میشناسیم چیکاره ایم دیگه
parhamiof
۲ مهر ۱۴۰۲6 تا ماشین ژاپنی
حتی آلمانیا رو هم مغلوب کردن
......
۲ مهر ۱۴۰۲داداش اینجا مغلوبی وجود نداره مغلوب اونهایی هستند که تو این لیست حضور ندارند.
همه اینهایی که تو این هستند از بادوامترین ها هستند به تعداد هم نیست.
مهم اینه که این افتخار برای آلمان و آمریکا هم هست و اثبات کردند که بادوام ترین ترین ها را ساختن و این افتخار نصببشان شده اگه میخواستن بیشتر هم میساختن مثلا ۱۲ تا میساختن.
من که از دیدن همه اینها لذت می برم.
دنیای خودرو را باید همه اش رو با هم دوست باشیم.
🌪️ Tornado 🌪️
۲ مهر ۱۴۰۲می بینی آقای رنگو :
حتی به دونه کره ای هم توی این لیست نیس😂😂
TRD
۲ مهر ۱۴۰۲یه خسته نباشید هم بگم به اون ترول BTS فن عزیز که داره بی وقفه دیس میده به پیاما .
جدیدا یاد گرفته که به اندازه لایکا دیس بده که یه وقت مصنوعی دیده نشه که اونم باز آخرش معلوم میشه :)
با آرزوی فشار روز افزون برای شما ترول عزیز .
مازیار
۲ مهر ۱۴۰۲دوست عزیز
اگه کامنت ها رو با کمی چاشنی دقت مرور کنیم، مشخصه که دلیل لایک و دیسلایک علاوه بر محتوای کامنت، به حسی که منتشر می کنه هم بستگی داره
منظورم به کامنت شما نیست و این کل کل شرقی نیست کلا عرض کردم
TRD
۳ مهر ۱۴۰۲البته که ترول و دیس لایک فیک ، ارزش صحبت و اهمیت دادن نداره اما بطور کلی لایک و دیس لایک واقعی ، قابل فهم و منطقیه .
اما اینجا و در کامنت خبرای دیگه به خصوص مربوط به ژاپن یا کره ، ترول ها حضور دارند .
مثلا دیده شده یه کامنت ۳۰ لایک و ۲ دیس داشته و بعد تنها نیم ساعت دیس لایک ها به ۳۰ رسیده یا حتی بیشتر درحالیکه کامنتای بقیه تغییری نداشته :)
حالا نه صرفا برای من . برای بقیه هم که آسیب روحی زدن به ترولا این اتفاق میفته .
در کل بنظرم فاقد هرگونه اهمیت و ارزشن . وقتی طرف بچه س یا زورش به حرفی نرسه و احساس فشار کنه طبیعیه این رفتارا . همه دلخوشیش میشه چارتا دیس :)
مازیار
۳ مهر ۱۴۰۲بزار یه مثال هم من بزنم
اوائل کامنت ها یه نفر پرسید پس ولوو چی؟
دو تا جواب مشابه بهش داده شد اما به دیسلایکها نگاه کن!
کلا اگه یه ترول شناخته شده بیاد بگه روز روشنه شب تاریکه سی تا دیسلایک میگیره این دیگه بحثی توش نیست
amir
۲ مهر ۱۴۰۲والا همون اینجا نه دیگه کره ای بی تی اس فن میبینیم و نه ماشین کره ای عجیبه
سعید
۲ مهر ۱۴۰۲«بیتل زاییدهٔ افکار هیتلر بود اما یک سرگرد انگلیسی بهنام ایوان هرست آن را جهانی کرد»!!!… انگلیسیها هنوز هم با اضافهکردن دروغ و دغل تو تاریخ خودشونو همهجا جا میکنن! احتمالا هیچ سرگرد انگلیسی تو تاریخ بیتل نبوده، فقط میخوان اینم یه ربطی به خودشون بدن!
Mehran Mirabolghasemi
۲ مهر ۱۴۰۲مزدا عشقه
Enzo Ferrari 2008
۲ مهر ۱۴۰۲واقعا قابل تحسین است
blackwing
۲ مهر ۱۴۰۲اون اتاق کمری فکر کنم یه سری تولید محدود با موتور V8 هم داشت فقط برای بازار امریکا
JDM
۳ مهر ۱۴۰۲نه این اتاق نداشته چون دارای پیکربندی موتور عرضی هستش و برای این کار باید آپدیت میکردن اتاق رو چون برای انجین های بزرگ مناسب نبود ولی انجینv8 شورولت مونتکارلو میشه رو نصب کرد روش البته شاید یا مثل اون که با ابعاد کمری بخونه
samurai
۲ مهر ۱۴۰۲وقتی درجه یک باشی نیازی به خریدن جایزه و ادما و مجلات دوزاری نداری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
amir
۲ مهر ۱۴۰۲سنگین بود
حسین دهمرد
۲ مهر ۱۴۰۲بیتل رو آلمان ساخته همونم به عنگلیس خبیث ربط دادن
HesamS500
۲ مهر ۱۴۰۲هر کجا نام از دوام است ، نام ژاپن میدرخشد
HesamS500
۲ مهر ۱۴۰۲هر جا سخن از اعتبار است ، نام ژاپن میدرخشد
کوشا
۲ مهر ۱۴۰۲لندکروز اتاق ۱۰۰:
“آیا من برای تو یک لطیفه هستم؟!”
JaMsHiD
۲ مهر ۱۴۰۲اثری از کره و طصلا کبیر نمیبینم تو این لیست
TRD
۳ مهر ۱۴۰۲دارن دور خیز میکنن و پولاشونو جمع میکنن سه چهار تا مجله و جایزه جدید بخرن و حمله کنن . زودی سر و کله شون پیدا میشه . منتظر باش .
Royal Driver
۳ مهر ۱۴۰۲مرسدس اتاق ۱۲۴ همیشه یکی از بهترین سدان های این شرکت و البته کل تاریخ میمونه بنظرم! اسطوره بود اصلا نیازی به گفتن نداره. چون ثابت شده هست مرسدس بنز!
محمد
۳ مهر ۱۴۰۲متاسفانهخرابکاریخودروسازانایرانازاونجاشروعشدکهسیاستخودروسازانچینرودرپیشگرفتنوازاوناالگوبرداریکردنوبرایاینکهازاوناهمتواینصنعتعقببودنزدنکاسهکوزهروتوسرمردمخرابوکردنبااونماشینهایالکیشونوالاماایرانیهاازدلواسهیهصنعتخودروهامونمایهمیزاشتیمالانخودرویداشتیمکهکمازاینماشینمیباخنداشتالاندستگاهتراشکاریهایتبریزکمتودنیاهستحتیدستگاهتراشکاریهایامریکاهممثلاینهاخوبنیستند
Mojtaba
۳ مهر ۱۴۰۲نصفشون که مال شرکتای ژاپنیه💪🇯🇵🇯🇵💪
بقیشونم فقط مرسدس اون مرسدس اتاق تانک
1200G
۳ مهر ۱۴۰۲به تعداد لیست کاری نداشته باشید.
مهم اینه اونایی که خواستن توانستن.
ماشاءالله شرکتهای آلمانی و آمریکایی 💪🇺🇸🇩🇪💪 ماشاءالله به همشون
مرسدس اتاق تانک هم گل سر سبد این لیست.
دانیال
۳ مهر ۱۴۰۲بنز کُپُل*
مجتبی .
۳ مهر ۱۴۰۲(قابل اعتمادترین) چه حس خوبی میده به آدم. داشتن یک همراه قابل اعتماد فوق العاده هست حالا ازهربرندی که مورد علاقت باشه.
esmail
۳ مهر ۱۴۰۲خدایی چرا کرولا رو از قلم انداختی،داداش دوستم یکی داشت، خیلی خیلی با دوام، کم استهلاک
Ali Reza
۳ مهر ۱۴۰۲مقاله قشنگی بود 👏