در جدیدترین مطالعهٔ قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز، تویوتا و لکسوس بهترین عملکرد را داشتهاند درحالیکه کرایسلر و مرسدس بنز قعرنشین هستند.
کانسومر ریپورتز نتایج مطالعهٔ قابلیت اطمینان سالانهٔ خود را برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است تا خودروهایی که راه تعمیرگاه را نمیدانند و مدلهایی که همیشه در تعمیرگاه هستند را بشناسیم. تعجبی ندارد که بهرسم همهٔ مطالعههای قابلیت اطمینان، در اینجا هم لکسوس و تویوتا را در صدر جدول ببینیم اما رتبهٔ سوم مینی ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا از چند خودروساز ژاپنی مثل آکورا، هوندا و سوبارو بالاتر قرار گرفته است.
در این مطالعه، کانسومر ریپورتز دادههای بیش از ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو را از طریق نظرسنجی از مالکان جمعآوری کرده است. این خودروها همگی مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ بودهاند. در مطالعهٔ امسال، به لیست مشکلات موردبررسی، ایرادات مربوط به موتور الکتریکی، پکیج باطری و شارژ هم برای خودروهای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و الکتریکی افزوده شده است. لکسوس در ردهبندی امسال، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و صدرنشین سال قبل یعنی تویوتا را به زیر کشیده است. در همین حال، مینی هم با پیشی گرفتن از برند مادر خود، بامو، جایگاه سوم را از آن خود کرده است. از سوی دیگر، کرایسلر، مرسدس بنز و ریویان در قعر لیست قرار دارد که نشان از قابلیت اطمینان پایین محصولات آنها دارد.
در بررسی قابلیت اطمینان برندها بهصورت منطقهای، خودروسازان آسیایی با امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ به عملکرد خوب خود ادامه دادهاند درحالیکه خودروسازان اروپایی با میانگین امتیاز ۴۶ و خودروسازان آمریکایی با امتیاز ۳۹، عملکرد ضعیفتری داشتهاند. لیست قابلاعتمادترین خودروها هم کاملاً تحت سلطهٔ تویوتا بوده و از ۱۰ خودرو، ۷ مدل ساخت این شرکت ژاپنی هستند. در صدر لیست، فوررانر قرار دارد یعنی مدلی که از سال ۲۰۰۹ با تغییراتی جزئی در حال تولید است و قابلیت اطمینان شاسی نردبانی و پیشرانهٔ V6 قدیمی تویوتا را نشان میدهد. نسل جدید فوررانر در راه است و جالب خواهد بود که ببینیم بهاندازهٔ نسل قبلی قابلاعتماد خواهد بود یا نه.
قابلاعتمادترین خودروها
رتبه | خودرو | امتیاز |
۱ | تویوتا فوررانر | ۸۷ |
۲ | تویوتا کمری هیبرید | ۸۷ |
۳ | تویوتا کمری | ۸۶ |
۴ | تویوتا رافور پرایم | ۸۴ |
۵ | بامو X5 | ۸۲ |
۶ | سوبارو فورستر | ۸۲ |
۷ | تویوتا رافور | ۸۰ |
۸ | آکورا RDX | ۸۰ |
۹ | تویوتا کرولا | ۷۷ |
۱۰ | تویوتا هایلندر هیبرید | ۷۵ |
رتبههای دوم و سوم لیست را تویوتا کمری اشغال کرده است و تنها خودروهای غیر تویوتا هم بامو X5 (رتبهٔ پنجم)، سوبارو فورستر (رتبهٔ ششم) و آکورا RDX (رتبهٔ هشتم) هستند. هرچند شاید شکل بدنهٔ خودروها تأثیر مستقیمی روی قابلیت اطمینان نداشته باشد اما کانسومر ریپورتز میانگین امتیاز کلاسهای مختلف را هم محاسبه کرده است. بر این اساس، خودروهای سواری شامل سدانها، هاچبکها و استیشنها، همچنان با میانگین امتیاز ۵۷ از ۱۰۰، بهترین قابلیت اطمینان را دارند و پس از آنها، شاسیبلندها با میانگین امتیاز ۵۰، مینیونها با ۴۵ و پیکاپها با ۴۱ قرار گرفتهاند.
عامل بسیار مهمتری که روی قابلیت اطمینان تأثیر دارد، نوع پیشرانه است. مالکین خودروهای تمام الکتریکی ۷۹ درصد مشکلات بیشتری را نسبت به خودروهای بنزینی گزارش کردهاند که نشان میدهد خودروسازان هنوز بهطور کامل روی این تکنولوژی جدید مسلط نیستند. پلاگینهیبریدیها اما حتی بدتر از این عمل کرده و ۱۴۶ درصد مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای درونسوز داشتهاند. بااینحال، مشکلات خودروهای هیبریدی معمولی ۲۶ درصد کمتر از نمونههای درونسوز گزارش شده است.
Muscle car
۲۱ آذر ۱۴۰۲قشنگ معلومه کانسومر ریپورتز تو یه عالم دیگه بوده
آخه فورد ۲۲ بنز ۲۹ ؟؟!!
ADAK
۲۱ آذر ۱۴۰۲تازه اونجاش که مینی رو سوم گذاشته
:-) :-) :-)
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۴۰۲سلاطین ژاپنی👋🏻👌👍👑❤
Mercedes-Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۲ولو ۲۵
فولکس ۲۷
مسخره است واقعا بنز که دیگه مشخصه دروغه
Mercedes-Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۲تسلا باید جای بنز بود بنز جا کیا
Al1
۲۲ آذر ۱۴۰۲دوستان قضیه مشخصه علت اینکه این آمار عجیبه ( مثلا سکو آوردن مینی ) چون این امار با اون آماری که فکر میکنید فرق میکنه و چیزی که فکر میکنید نیست و آنچنان قابل استناد نیست و اعتبار آنچنانی نداره
و بیشتر مربوط به گزارشات و مشکلات اولیه بخصوص مربوط به سیستم های اطلاعات و سرگرمی اینفوتیمنت و ادوات الکترونیکی هست
و فرسنگ ها فاصله داره با قابلیت اعتماد واقعی و حقیقی و کیفیت واقعی و حقیقی فرسنگ ها فاصله داره
آمار قابل استناد واقعیِ قابل اعتماد ترین خودرو ها آمار هایی دیگه غیر از این هستن که تا حدی قابل استناد هستن که جلوتر عرض میکنم
خودروسازان بزرگ چه از👋🏻👌👍🇩🇪🇪🇺🇺🇸👑❤ آمریکا چه از اروپا در زمان اثبات کردند که بهترین با کیفیت ترین و قابل اعتماد ترین و با دوام ترین خودرو ها رو ساختن و اول شده اند چه از اروپا باشند چه از آمریکا با شاهکار هایی مثل سلطان مرسدس بنز W140 یا فورد های سری F150 و…
برتری خودشان را چه در باکیفیت ترین چه در قابل اعتماد ترین چه در با دوام ترین از هر نظر حتی برتری در خصوص لیست قابل اعتماد ترین موتور و پیشرانه های جهان هم دیدیم و حتی خود مرسدس بنز اروپایی در کنار آمریکا یی ها رکورد دار در هر لیست بهترین ها رکورد دار بالاترین میزان کارکرد بالا ی چند میلیون کیلومتر در جهان هست و برتری خودشان را اثبات کرده اند و اول شده اند این خودروسازان بزرگ از اروپا و آمریکا 👋🏻👌👍🇩🇪🇪🇺🇺🇸👑❤در کنار هم در خصوص این آمار هم به نظرم از نظر اعتبار آمار های بالاتر که عرض کردم و مهم و معتبر هستن که موارد مورد نظر را در این خصوص بیان کردم
چون در این آمار ما وقتی میبینیم مینی هیوندای و کیا و رتبه کسب کردند پس هنوز با اعتبار آمار کامل در این زمینه فاصله زیادی هست
یا حتی رتبه بی ام و که از بعضی برند های اقتصادی بالاتره
در این زمینه معتبر ترین آمار که یک معیار و ملاک قطعی قضاوت درست در برتری هست مربوط به آمار iseecars هست با موضوع «بالاترین درصد رسیدن به کارکرد خودروها به بالای۴۰۳ هزار کیلومتر» که معیار که در اون آمار فورد سری اف آمریکا اول شده بود و آمریکایی هم بود از طرفی هم مرسدس بنز آلمان هم از اروپا چه در حال حاضر ( با کامیون ها و وسایل نقلیه سنگین ) و چه در زمان های مختلف باکیفیت ترین و بادوام ترین بودن خودش رو در کنار آمریکایی ها اثبات کرده و حتی رکورد دار و اول هم شده در این زمینه مثل زمینه های دیگه در هر زمینه در کنار آمریکایی ها برتری خودش را اثبات کرده و در اون آمار که یک معیار و ملاک قطعی قضاوت درست در برتری هست برتری خودشان را اثبات کرده اند
قطعا ما جایگاه هیوندا یا تسلا و کیا رو معیار و متعبر نمیدانیم چون آمار واقعی که عرض کردم چیز دیگریست نه این آمار
بخصوص با آمار وحشتناکی که هیوندای و کیا در مشکلات مختلف داشته اند پس در این امار هم نباید زود قضاوت نکنیم و واقعیت را که چیز دیگریست ببینیم
حتی قبلا در همین لیست کیا مقام کسب کرده بود بود پس خوشبختانه باید از قضاوت سطحی باید بپرهیزیم
و واقعیت که چیز دیگریست را ببینیم
این آمار مربوط به اشکالات گزارش شده بعد از خرید خودرو تا مدت زمان معینی هست که بیشترشان هم مربوط به سیستم های الکترونیکی و کامپیوتری و تکنولوژی ها و آپشن های جدید و پیشرفته هست و حتی برعکس و با واقعیت و معیار و ملاک قضاوت فاصله زیادی دارند که قطعا با آمار واقعی که معیار و ملاک قضاوت هستند که عرض کردم فاصله زیادی دارند
در عجیب و پر از شک بودن این آمار همین بس که باید عجیب باشه که هیوندای و کیا را بعنوان برند هایی که اصلا قبول ندارم، از نیسان و اینفینیتی و چند برند دیگر بالاترند پس این قطعا جای شک داره
خدا به ما بصیرت داده تا واقعیت که چیز دیگریست را ببینیم
وقتی فکر کنیم میبینیم که واقعیت های موجود خیلی بیشتر از چیز هایی چه در ظاهر میبینیم هستند.
کیا
۲۲ آذر ۱۴۰۲اون هیچی GMC چینیم از بنز رتبش بالاتره
رامتین
۲۲ آذر ۱۴۰۲چی داری میگی؟؟؟ gmc آمریکاییه اون gac که چینیه
مهدی
۲۲ آذر ۱۴۰۲GMC چینی نیست عزیزم آمریکایی
میلاد
۲۳ آذر ۱۴۰۲تقریبا درسته، واقعا ژاپنی ها علی الخصوص تویوتا و هوندا و مزدا باید در صدر باشن، دلیل افت قیمت اندک اینها در بازارهای جهانی هم همینه دقیقا. اما بودن مینی در بالای جدول کمی عجیبه. تسلا که باید در قعر باشه.
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۲تازه ایرانخودرو هم تو لیست نیاورده
مگه مدیرانش دل ندارن🥴
dream experience
۲۱ آذر ۱۴۰۲معدل خودرو سازی آلمان که قطعا پایین تر از آمریکا تا الان نبوده البته فارغ از تعصب عرض کردم ولی ایرانی ها تقدسی برای مرسدس قائل هستند که حاضر به قبول هیچ اشکالی نخواهند شد و بت سازی های جالبی رو هم روز به روز در پیش میگیرند این دوستان. حتی بی ام و با اون همه قهرمانی تو مسابقات استقامت از جمله ۲۴ ساعته اسپا ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ (پر افتخارترین سازنده این رقابت ها بی ام و میباشد) و حتی ۲۴ ساعته دیتونا (رکورد بیشترین مسافت طی شده وکمترین نقص فنی در ۲۴ ساعت مربوط به بی ام و میباشد) و… و حتی پورشه با اون همه قهرمانی تو لمانز فکر نمیکنم لقب پدر خودرو سازی جهان جالب باشه براشون. داواران مجلات سوپرتست های برگزار شده ونتایج مسابقات تا زمانی واقعی هستند و قبولشون داریم که باب میل ما باشند متاسفانه, ای کاش یکم تعصب رو کنار گذاشته و به هم نوع و هم وطن خود احترام بگذاریم فکر نمیکنم کسی اینجا سهامدار این شرکت ها باشه آلمان و آمریکا و کره و … هم نداره. البته میدونم بعضی از متعصبین دیس لایک میدن متهم میشم به این که مثل مادر بزرگ ها نصیحت کردم
مهدی صاحبی
۲۱ آذر ۱۴۰۲بهترین ماشینهای جهان را اول آمریکا و بعد آلمان می سازه الباقی کشور ها پشم
Arsam
۲۲ آذر ۱۴۰۲داداش ژاپن رو نمیخوای بگی
💀
۲۱ آذر ۱۴۰۲نه داداش تسلا بده فقط مرسدس
مرسدس:
رهگذر
۲۱ آذر ۱۴۰۲هر چه فن آوری پایین تر خرابی کمتر وقتی امکاناتی بزاری که برای آینده خودروسازیه همین میشه میری رده آخر امکانات قدیمی بزاری و پر آپشن میشی اول مهم پرستیژ و کلاس کاریه که مرسدس یکه تازه هر چند بنز کلاسیک چیز دیگه ای بود
Dashnashti
۲۲ آذر ۱۴۰۲Lexus سلام رسوند
امیر
۲۱ آذر ۱۴۰۲جالبه اصلا برند رنو مطرح نشده در صورتیکه حداقل تو ایران همه ماها میدونیم چقدر کم استهلاک هستند
Mercedes-Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۲واقعا خیلی غیر باور بود
بنز۲۹؟
ولو۲۵؟
فولکس۲۷؟
تسلا۱۴؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمدهادی
۲۲ آذر ۱۴۰۲ملاک این مجله از کلمه ی قابل اعتماد دقیقا چی بوده؟؟
مثلا گزارش خرابی خودرو وسط راه؟یا موندن راننده خودرو وسط راه؟
آخه اگر ملاک خرابی غیرمنتظره خودرو بوده باشه الان بنز باید با این رتبه ییدکه آورده اقلا ۱۰ تا فراخوان عمومی بزرگ خبرساز برای خودرو هاش زده بود و همه ما شاخکامون تیز میشد که اوه اوضا چیه
ولی همه عادی و نرمال داره میگذره و خبری ازین دست اخبار درباره فورد و ولوو و بنز نیست!
احتمالا انتخاب این عبارت پای بساطی بوده!!
علی
۲۲ آذر ۱۴۰۲فک نکنم این لیست مربوط به همه برندها باشه الان اسم مازراتی فیات رنو نیست
هدف جهانی
۲۲ آذر ۱۴۰۲خب درسته این لیست شاید یکم اغراق کرده اما واقعیت دارد خودروهای اروپایی و آمریکایی واقعا استهلاک و هزینه زیادی دارند
هدف جهانی
۲۲ آذر ۱۴۰۲سلام دوست عزیز این شامل همه مدل های رنو نیست در ضمن رنو های که در ایران عرضه شده همیشه قدرت کمی داشتند دلیل این هست تا حالا دیدی یک رنو در حد تویوتا کمری شش سیلندر در ایران باشد نه رنو یک خودروساز نه چندان جالب با طراحی های نازیبا هست
شهریار اروئی
۲۲ آذر ۱۴۰۲فقط و فقط رضوان موتور
نویدی
۲۲ آذر ۱۴۰۲چه کولاکی کرده ژاپن!
دو هیولای صنعت خودروسازی هم که با کوهی از تکنولوژی و پرفورمنس جز ده تای اول،پورشه و bmw.
Dariush saadat
۲۲ آذر ۱۴۰۲دستتون به اگزوز ماشین ها نمیرسه حتی دستگیره در هیچ برند معروفی و لمس نکردین اونوقت رو فلان برند تعصب دارین!!!!!!!!!!
Dash mori
۲۲ آذر ۱۴۰۲همش درست اما کادیلاک شاید جایگاهش درست نباشه آخه لامصب دنیا به این برند میگه قصر متحرک
محمد
۲۲ آذر ۱۴۰۲ماشالا به ژاپن ، رتبه بالای مینی و بی ام و کیا هم جالب توجه بود ولی اصلا از بنز و فورد انتطار این رتبه رو نداشتم
شایان
۲۲ آذر ۱۴۰۲سلام دوستان نظر شخصی من اینه که ما تو ایران راجب همه ماشین ها چیزا بد زیاد میشنویم از bmw از بنز و خیلی دیگه و اینکه اغلب ماشین ها تقریبا مدل های قدیمی هستن و خیلی جاها و تو خیلی سایت ها چه خارجی چه ایرانی من خودم شاهد بودم ک این نتیجه گیری ها فرق میکنه نمیدونم چرا اما هر سایتی یجور برای خودش ماشینارو رده بندی کرده و انگار هرکسی با توجه به جیب خودش میگه کدوم ماشین پرخرجه کدوم کم خرج باید از کسی که واقعا توان مالی خوبی داره و ماشین سوار شده و درست نگه داشته پرسید کسی که یه کیا داشته فروخته یه چیزی روش گذاشته یه بنز ۲۰۱۳خریده با ۲/۳تومن صد البت که ممکنه بهش فشار بیاره چون یارو از بنز خودش استفادشو کرده فروخته توم از کیا استفادتو کردی فروختی ممکنه کسی که بهش فروختی یه چینی داشته الان کیا رو خریده بهش فشار بیاد نه تعصبی بگید نه هیچی فقط باید راجب این چیز ها خیلی تحقیق کرد و ماشین های به روز رو مقایسه درست کرد که اونم از عهده ما خارجه چون ماشین صفر و جدید دست ما نیست بقیه هم معلوم نیست که حقیقت رو بگن یا نه چون همه اینا یک سیاستی در پشتش پنهانه پس باهم دعوا نکنید دوستون دارم ♥️
Milad
۲۲ آذر ۱۴۰۲این که تویوتا و لکسوس تو صدر جدول هستن رو کاری ندارم.این که مینی بالاتر از هوندا هستش رو هم کاری ندارم. اون نکته ای که واسم عجیبیه اینه که چطور بنز رفته اون ته و زیر آمریکایی ها قرار گرفته و عجیب تر از اون چطور بی ام و رفته بالا بالا های جدول .
نمیدونم چجوری به این نتایج دست پیدا کردن.
تا اونجایی که من میدونم بنز خوش ساخت تر از بی ام و هستش و کمتر از اون خراب میشه
امید
۲۳ آذر ۱۴۰۲کاری به اینکه بنز و … سایر برند های معتبر رو تو رده های پایین تر اورده ندارم ولی مشخصا این آمار غلط و بدون سند و بی اعتبار چون مهمترین خودروسازی دنیا یعنی سایپا مطمئن رو تو آمار نیاوردن پس شک ندارم آمار چرت محض🤣😂😂😂🤣🤣🤣
پارسا
۲۳ آذر ۱۴۰۲موضوع اینجاست که خود لکسوس شرکت خودروسازی ژاپنی است، که وظیفه طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکس شرکت تویوتا را برعهده دارد ، یعنی لکسوس از زیر مجموعه های تویوتاست که در امریکا تولید میشه
شرکت لکسوس در سال ۱۹۸۹ توسط مدیرعامل تویوتا ایجی تویودا در ایالات متحده آمریکا راهاندازی شد.
البته در مجموع جدای از اینکه قبول دارم تویوتا واقعا با کیفیت هست ، احساس میکنم این آمار صحیح نیست
مرغ سحر
۲۳ آذر ۱۴۰۲فکر میکنید این سایتها و کانالهای خودرویی هزینه هاشون از کجا تامین میشه؟ مسلمه بر اساس پولی که از برندهای خودرویی میگیرن یکی رو میکشن بالا یکی هم زمین میزنن یارو رفته تو کارخانه بنز گفته میخام فلان گزارش سالانه بدم اینقدر بده بزارمت صدر مدیر بنز هم گفته هر کسی روی کره زمین دستش یه بنز رو لمس کرده یا حتی عکس یه بنز رو دیده اگه اندکی از عقل و شعور بهره برده خود متوجه میشه تو برو هامو کشکت بساب یارو هم فحش اومده بنز رو گذاشته ته لیست
یادمه دو سه سال پیش یه کانال تقریباً معروف داخلی مقایسه ای کرده بود بین تویوتا و هیوندای آخرش تو زمینه استهلاک و دوام هیوندای رو بالاتر از تویوتا قرار داده بود
ابراهیم
۲۳ آذر ۱۴۰۲این رده بندی چرته از کی تا حالا کیا و جنسیس از ولوو و بنز مطمئن تر شدنه
امیر
۲۴ آذر ۱۴۰۲بعد من تو فکر اینم چن تومن میتونم بزارم رو پیکان یه پیکان پلاس بگیرم
محمد
۲۷ آذر ۱۴۰۲سر یک نظر سنجی این همه جنگ دارید!
خباین یک نظر سنجی از تعدادی از افراد هست ممکنه توی نظر سنجی دیگه برعکس بشه
مجتبی
۲۸ آذر ۱۴۰۲جوننننننننننننننن ژاپن
mohamadreza
۲۸ آذر ۱۴۰۲فکر کنم اینا تا حالا اسم پراید به گوششون نخورده😂😂 هر 100سال یک بار فقط نیاز به تعمییر موتور و گیربکس داره
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۳ دی ۱۴۰۲ما هیچ ما نگاه…
🫣