چشم اندازهفته نامه

قابل‌اعتمادترین برندها و خودروهای 2023، لکسوس در صدر، مرسدس در قعر

در جدیدترین مطالعهٔ قابلیت اطمینان کانسومر ریپورتز، تویوتا و لکسوس بهترین عملکرد را داشته‌اند درحالی‌که کرایسلر و مرسدس بنز قعرنشین هستند.

کانسومر ریپورتز نتایج مطالعهٔ قابلیت اطمینان سالانهٔ خود را برای سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است تا خودروهایی که راه تعمیرگاه را نمی‌دانند و مدل‌هایی که همیشه در تعمیرگاه هستند را بشناسیم. تعجبی ندارد که به‌رسم همهٔ مطالعه‌های قابلیت اطمینان، در اینجا هم لکسوس و تویوتا را در صدر جدول ببینیم اما رتبهٔ سوم مینی ممکن است عجیب به نظر برسد زیرا از چند خودروساز ژاپنی مثل آکورا، هوندا و سوبارو بالاتر قرار گرفته است.

در این مطالعه، کانسومر ریپورتز داده‌های بیش از ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو را از طریق نظرسنجی از مالکان جمع‌آوری کرده است. این خودروها همگی مدل ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ بوده‌اند. در مطالعهٔ امسال، به لیست مشکلات موردبررسی، ایرادات مربوط به موتور الکتریکی، پکیج باطری و شارژ هم برای خودروهای هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی افزوده شده است. لکسوس در رده‌بندی امسال، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و صدرنشین سال قبل یعنی تویوتا را به زیر کشیده است. در همین حال، مینی هم با پیشی گرفتن از برند مادر خود، ب‌ام‌و، جایگاه سوم را از آن خود کرده است. از سوی دیگر، کرایسلر، مرسدس بنز و ریویان در قعر لیست قرار دارد که نشان از قابلیت اطمینان پایین محصولات آن‌ها دارد.

در بررسی قابلیت اطمینان برندها به‌صورت منطقه‌ای، خودروسازان آسیایی با امتیاز ۶۳ از ۱۰۰ به عملکرد خوب خود ادامه داده‌اند درحالی‌که خودروسازان اروپایی با میانگین امتیاز ۴۶ و خودروسازان آمریکایی با امتیاز ۳۹، عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند. لیست قابل‌اعتمادترین خودروها هم کاملاً تحت سلطهٔ تویوتا بوده و از ۱۰ خودرو، ۷ مدل ساخت این شرکت ژاپنی هستند. در صدر لیست، فوررانر قرار دارد یعنی مدلی که از سال ۲۰۰۹ با تغییراتی جزئی در حال تولید است و قابلیت اطمینان شاسی نردبانی و پیشرانهٔ V6 قدیمی تویوتا را نشان می‌دهد. نسل جدید فوررانر در راه است و جالب خواهد بود که ببینیم به‌اندازهٔ نسل قبلی قابل‌اعتماد خواهد بود یا نه.

قابل‌اعتمادترین خودروها

رتبه

خودرو

امتیاز

۱ تویوتا فوررانر ۸۷
۲ تویوتا کمری هیبرید ۸۷
۳ تویوتا کمری ۸۶
۴ تویوتا رافور پرایم ۸۴
۵ ب‌ام‌و X5 ۸۲
۶ سوبارو فورستر ۸۲
۷ تویوتا رافور ۸۰
۸ آکورا RDX ۸۰
۹ تویوتا کرولا ۷۷
۱۰ تویوتا هایلندر هیبرید ۷۵

رتبه‌های دوم و سوم لیست را تویوتا کمری اشغال کرده است و تنها خودروهای غیر تویوتا هم ب‌ام‌و X5 (رتبهٔ پنجم)، سوبارو فورستر (رتبهٔ ششم) و آکورا RDX (رتبهٔ هشتم) هستند. هرچند شاید شکل بدنهٔ خودروها تأثیر مستقیمی روی قابلیت اطمینان نداشته باشد اما کانسومر ریپورتز میانگین امتیاز کلاس‌های مختلف را هم محاسبه کرده است. بر این اساس، خودروهای سواری شامل سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها و استیشن‌ها، همچنان با میانگین امتیاز ۵۷ از ۱۰۰، بهترین قابلیت اطمینان را دارند و پس از آن‌ها، شاسی‌بلندها با میانگین امتیاز ۵۰، مینی‌ون‌ها با ۴۵ و پیکاپ‌ها با ۴۱ قرار گرفته‌اند.

عامل بسیار مهم‌تری که روی قابلیت اطمینان تأثیر دارد، نوع پیشرانه است. مالکین خودروهای تمام الکتریکی ۷۹ درصد مشکلات بیشتری را نسبت به خودروهای بنزینی گزارش کرده‌اند که نشان می‌دهد خودروسازان هنوز به‌طور کامل روی این تکنولوژی جدید مسلط نیستند. پلاگین‌هیبریدی‌ها اما حتی بدتر از این عمل کرده و ۱۴۶ درصد مشکلات بیشتری نسبت به خودروهای درون‌سوز داشته‌اند. بااین‌حال، مشکلات خودروهای هیبریدی معمولی ۲۶ درصد کمتر از نمونه‌های درون‌سوز گزارش شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Jeferson

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از ژاپن همین انتظار می ره براوو
    نکته جالب رتبه‌ی ایکس پنجه به نظرم

    موافقم 132
    مخالفم 14
    1. (Ali(chevynova

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7370 ديدگاه)

      مهندسی المانی باعث شده بنز اخر باشه؟؟؟
      اگه این مهندسیه که باید فاتحش رو خونده
      (بهترین یا هیچ😁)

      موافقم 40
      مخالفم 104
      1. (Ali(chevynova

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        جایگاه کادیلاک رو مقایسه کنید با بنز
        واقعیت گویایی خیلی موارده

        موافقم 29
        مخالفم 79
        1. ❤🇩🇪

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (152 ديدگاه)

          همون کادیلاکی که داری حرفشو میزنی اختلافشو با بیمر و پورشه ببین😔

          موافقم 48
          مخالفم 13
        2. HAMID

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (309 ديدگاه)

          برندای مورد علاقت تو ده تای اول نیستن؟

          موافقم 32
          مخالفم 5
        3. مهران

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          شما مینی و بی ام و و پورشه رو نمی‌بینی…هه
          ماشاالله تعصب

          موافقم 40
          مخالفم 5
        4. فرشاد

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          نظرت چیه جایگاه پورشه رو با کادیلاکت مقایسه کنیم؟
          بمولا خیلی بچه ای درسته نظرت مهم نیس اما احساس میکنم وقتی جوابتو ندم فک میکن درس گفتی

          موافقم 31
          مخالفم 7
        5. یکی

          ۲۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اونایی که میگن پورشه رو با کادیلاک مقایسه کنید قیمت پورشه رو هم کادیلاک مقایسه کنن😅😅فشاری نشید فن بویا

          موافقم 4
          مخالفم 4
      2. ❤🇩🇪

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (152 ديدگاه)

        قربونت تو فقط بنزو میبینی؟
        بیمرو چی؟پورشه؟اینا که از امریکن کارز بالاترن توی این جدول.دوج و فورد و کرایسلر و جی ام سی و جیپ که از پورشه و بیمر پاینترن😁
        حرفت اصلا تناقض داره جناب علی.وقتی این حرفو باید میزدی که همه کمپانی های خودروسازی آلمانی از امریکن کارز به قول خودت پاینترن توی این جدول.ولی جز مرسدس بقیشون بالای جدولن😉
        در مهندسی آلمان هیچگونه شکی نیست❤🇩🇪

        موافقم 34
        مخالفم 6
        1. محسن

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (162 ديدگاه)

          بیمر دیگه چیه امریکایی هر چی باشه اصالت داره نه این اسم هایی که ادم نمیدونه از کجا اومدن

          موافقم 2
          مخالفم 19
      3. HAMID

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (309 ديدگاه)

        نابغه نوا سوار معنی قعر جدول رو میدونی؟
        خوش خنده یبار دیگه نگا کن لیست رو

        موافقم 20
        مخالفم 2
      4. HAMID

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (309 ديدگاه)

        کرایسلرررر زاررررت

        موافقم 22
        مخالفم 4
      5. بی خیال اسم

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (80 ديدگاه)

        کرایسلر که پایین تر بود🤣🤣

        موافقم 22
        مخالفم 3
      6. پوریا چالش

        ۲۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (319 ديدگاه)

        مهندسی آلمانی پول میخاد باید پولدار باشی تا بتونی مهندسی آلمانی سوار بشی ولی تویوتا همه فقیر فقرا اشغال جم کن ها هم دارن

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      یعنی تسلا وکیا از بنز بالاترن🤨😡😵‍💫🤮😵
      واقعا داری با این مقالات مسخرت شورش رو در میاره پدال ما رو مسخره کردی؟
      بنز همیشه باکیفیت ترین محصولات رو تولید کرده و میکنه اصن رو چه حسابی این مقاله نوشته شده ؟
      😡😡😡😡😡😡

      موافقم 46
      مخالفم 58
      1. (Ali(chevynova

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        تعصب نمیذاره واقعیت رو ببینی وگرنه تقصیر پدال نیست
        بنزی که الان سهامدار اصلیش جیلی و بایک چین هست معلومه قابل اعتماد با تسلایی که مهندسی امریکن پشتتش هست نیست
        بنز رو فقط تو ایران حسابش میکنن وگرنه یه ته جدولی بیش نیست

        موافقم 33
        مخالفم 92
        1. Mercedes-Benz

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          اره تعصب میگه بنز از کیا و جنسیس بالاتره
          بی سواد هیچکس از تو نظر نخواست یعنی می‌گی اون آشغالای کره ای از بنز بااصالت بهترن

          موافقم 25
          مخالفم 12
        2. آقا ماشالا

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حالا خوبه امرکیاییا ته نشین جدول شدن .
          همین بنزی که میگی بالای کرایسلره 😂
          به بقیه هم میگه متعصب تازه 😂

          موافقم 23
          مخالفم 3
        3. Mercedes-Benz

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          برو برو از دیسلاک هایی که خوردی میشه فهمید هیچکس به حرفای مسخرت یه کم هم اهمیت نمی ده
          به من می گه متعصب بعد خودش جایزه متعصب ترین و بی سواد ترین کاربر پدال رو با اختلاف برنده شده🤣🤣🤣

          موافقم 20
          مخالفم 13
        4. محمد

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1485 ديدگاه)

          بازم نفر اول رو ریپلای کرد و گلشعر گفت ، چرا اصرار داری هی ضایع بشی ( مودبانش رو گفتم) همون جنرال موتورزی که انداختی پروفت و نوای خستت رو خدا می‌دونی سال ۲۰۰۸ کاملا ورشکسته شد ، دولت آمریکا بهش وام بلاعوض نمی‌داد و قوانین تجارت آزاد رو نقض نمی‌کرد الان جزو برند های خدابیامرز بود بعد به دایلمر که سهامی عامه میگه مال چین ، اصلا چرا داریم با این آدم بحث میکنیم مگه سوادشو داره که روشنش کنیم؟

          موافقم 21
          مخالفم 5
        5. مهران

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (605 ديدگاه)

          😂😂😂

          موافقم 14
          مخالفم 1
        6. Puriya

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (567 ديدگاه)

          بقول یه بنده خدایی ژالبه🗿
          اقای شوی نوا تو که بی منطق ترین و تعصبی ترین کامنت ها رو میزاری چجوری برا این بنده خدا این کلمه رو بکار می بری؟ در صورتی که خودت ازش بدتری!!
          هی میگی المان فلان المان بهمان آیا مشکل بینایی نداری؟ اون پورش و بی ام و تو رتبه ۸ و ۹ دیده نمیشن آیا پورش و بی ام و آلمانی نیستن آیا این دو از کادیلاک و دوج و بیوک و رم و تسلا و فورد و دیگر برند های آمریکایی بالاتر نیستن؟
          من خودم همه ی ماشینای آمریکایی رو دوست دارم در حالی که علاقم به ماشینای آلمانی بیشتره اما به هیچ عنوان طوری نظر نمیدم که دیگران از نظر من ناراحت بشن
          خواهشن به خودت بیا
          بگذارید در کنار هم و بدون تعصب در مورد ماشین ها گپ و گفت کنیم و باهم دوست باشیم
          انقدر به نظرات یکدیگر توهین نکنیم

          موافقم 32
          مخالفم 4
      2. S.S.A

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        رو حساب اینکه تو فشار بخوری

        موافقم 6
        مخالفم 1
      3. A L i

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (172 ديدگاه)

        بنزهای سفارش آلمان که میاد ایران عالیه،
        اما بنزهای سفارش آمریکا که توی آمریکا ساخته میشه افتضاحه داداش.

        احتمالاً این بررسی توی آمریکا بوده

        موافقم 9
        مخالفم 7
      4. بهرام

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (95 ديدگاه)

        خطاب به مرسدس بنز عزیز. پدال فقط مقاله خارجیها رو ترجمه و بازنشر کرده و پدال تقصیری نداره. تاحالا به این فکر کردید که اون وبسایتها چطور سرپا هستند؟ با نوشتن مزخرفات پی در پی و سیستماتیک قصد ترویج یک برند و تخریب دیگری رو دارند. بنز صدبار معتمدتر از بی ام و است ولی در این آمار برعکسش رو میبینیم. بنز تا ابد در قلب من خواهد ماند و هیچ مقاله ای میزان علاقه ما به بنز رو کم نخواهد کرد. به امید روزی که یک اس 63 بخریم.

        موافقم 19
        مخالفم 10
      5. ابوالفضل

        ۳۰ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        مرسدس همیشه نوآورترین بوده اما بهترین نه!

    3. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      پدال راس میگی یه مقاله راجع به محبوبیت ماشین های بنز و آلمانی درسطح جهان بزار نه این دروغ ها

      موافقم 17
      مخالفم 14
    4. اسد

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (839 ديدگاه)

      کجایین آلمان فن ها؟!!!!!

      موافقم 6
      مخالفم 14
  2. Arshia m3csl

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    بعد بگن بی ام و پر استحلاکه اونوقت x5 در کنار تویوتا دیده میشه نمیدونم چرا تو ایران عادت دارن بگن بی ام و پر استحلاکه در صورتی که پر استحلاک نیست ولی فولکس واگن رو دیدم تو لیست غیر قابل اعتماد ها تعجب داشت برام فولکس واگن ماشین هاش مگه پر استحلاکه؟

    موافقم 28
    مخالفم 41
    1. داود

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (212 ديدگاه)

      بی ام و ومینی همیشه رتبه برترن با وجود آپشن های بیشترو تکنولوژی بروزتر در کیفیت با تویوتا برابری میکنن کسی که میگه بی ام و کیفیت نداره روش نگهداری خودرو را بلد نیست من خودم با موتور n20b20 مدل 2015 بعد از ۸سال هنوز یه ریال هم خرج نکردم فقط فیلترو روغن اصلی و بنزین سوپر با اکتان . یه بار هم روغن ترمز و مایع خنک کننده را عوض کردم حتی تسمه دینام هم عوض نکردم

      موافقم 30
      مخالفم 17
      1. Arshia m3csl

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1164 ديدگاه)

        موافقم بی ام و واقعا پر استحلاک نیست بهش رسیدگی بشه و ماشین لوکس و خوبیه واسه رانندگی

        موافقم 29
        مخالفم 13
        1. parsa

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (58 ديدگاه)

          نگاه کن چه مردم داغونی داریم – این کامنت داغون و افتضاح رو لایک کرددددددن !
          اونم تو سایت تخصصی خودرو که بارها در همین مورد {هزینه نگهداری} از سایت های معتبر مقاله ترجمه کرده و گذاشته

          یعنی حتی به خودشون زحمت یه سرچ ساده رو هم نمیدن {پنج دقیقه کار داره}
          بلــــــــــــــه > همین مردم بسیار فهیم و دانا صبح تا شب در همه موارد تخصصی از سیاست و اقتصاد فرهنگ سینما …. اظهار نظر می کنن و همین ها با همین سطح دانایی > حق رای دارند و برای فلانی رای نیاره {از لج اون} به اون یکی رای میدن و کل ایران رو بدبخت می کنن
          قسمتی از همین دسته گل هایی که این عزیزان به آب دادن > همین وضعیت مسخره خودرو که ماها باید بشینیم قیمت ها رو تو سایت ببینم تصمیم گیری های افتضاح رو ببینیم و حرص بخوریم
          سر طناب رو بگیر بکش > میرسی به همین مردم فهیم و دانا

          موافقم 5
          مخالفم 9
      2. حسن

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2065 ديدگاه)

        پر هزینه ترین برندهای خودروی دنیا طی ده سال نگهداری
        1- ب ام و 17890 دلار
        2 -بنز 12900 دلار
        3- ولوو 12500
        3- کادیلاک12500
        4-ائودی 12400
        5- سیتروئن 12400

        موافقم 17
        مخالفم 7
      3. حسن

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2065 ديدگاه)

        پر هزینه ترین خودرو طی ده سال هم این مطلب پدال را بخون ببین چند تا ب ام و داره
        https://www.pedal.ir/vision/most-expensive-car-truck-maintenance/

        موافقم 7
        مخالفم 8
      4. parsa

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (58 ديدگاه)

        آخه دری وری میگی چرا ؟
        تو کل سایت های تخصصی خودرو معروووف که بی ام و بالاترین سطح تکونولوژی رو میگذاره روی ماشین هاش ولیییی از بی ام و پر استهلاک تر اصلا نداریمممم نگرد نیست ! یکی از همین پراستهلاک ها که خیلیییی توی اینترنت معروف {سرطان} > ایکس 3 تری هست معروف بخری ش استهلاک ش پاره ت می کنه بعد موقع فروشش هم {اگه چند سال گذشته باشه} باید با کلی ضرر زیر فی بازار بفروشی تا ازت بخرن

        تو یه بی ام و داری > چند بار باهاش مسافرت رفتی چقدر موتورش رو دووندی ؟ ماشینی که از سرکار رفته خونه از خونه رفته سرکار و فقط برای این خریده شده که ارزش پول رو حفظ کنه و چشم فامیل رو دربیاره > معلومه که بهش فشار نمیاری اونم توی ایرانی که بی ام و نمایندگی نداره یه جاش خراب بشه بره تو تعمیرگاه معلوم نیست چقدرررر باید پیاده بشی تا ماشین سالم بیاد بیرون
        اصلا گاهی قطعه ش نیست باید صبر کنی وارد کنن با قیمت خیلی گرون تر برات فاکتور می کنن و میکنن تو پاچه ت

        خب با این وضع رفتار با موتور بی ام و > اگه با پراید و ساینا هم همینطور رفتار بشه {و همه آشغال های داخلی} > اونا هم آخ نمیگن تا 30 سال برات کار می کنن عین هولو
        کم استهلاکی زمانی مشخص میشه که ماشین رو عین تاکسی {کمرهای تاکسی تو کل دنیا} ازش کار بکشی و اون وقت اگر راضی بودی و استهلاک ش دهنت رو سرویس نکرد و کم خرج بود > اون وقت میشه گفت کم استهلاک
        شاید باورتون نشه > چند سال پیش مقاله می خوندم یکی از مشکلات رایج یکی از مدل های بی ام و > خرابی شیشه بالابر بی ام و بود {زود خراب میشد}

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. مهرداد

          ۲۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (45 ديدگاه)

          تو هنوز نمیدونی که کارایی هر ماشین برچیه موندم برچی نظر میدی، کمری برای مسافرکشیه و بوگاتی و فراری ام برای لذت بردن و عشق و حال کاردن، عشق و حالم هزینه پسرجان😂

        2. Arshia m3csl

          ۲۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (1164 ديدگاه)

          ببخشید از ماشین لوکس کی تاکسی وار کار میکشه؟ الان رولزرویس یا بنز s63 رو باید مثل کمری ازش کار کشید تا ثابت بشه کم استحلاکه یا نه؟ بعدشم ماشین لوکس بخاطر امکانات زیاد و گرون بودن هزینه نگهداری مثل تاکسی ازش کار نمیکشن زیاد ماشین لوکس اکه قرار باشه مثل تاکسی کار کنه که اسمش ماشین لوکس نیست اسمش تویوتا کمری یا هیوندای سوناتا یا هوندا اکورده

    2. Saeed

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (213 ديدگاه)

      بی ام و به دلیل پیچدگی زیاد واسه مکانیک ها کابوسه دلیلش کاملن واضحه به خاطر همین دستمزد زیاد تر میگیرن

      موافقم 45
      مخالفم 6
      1. مهرداد

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        همه بچه ها درمورد بی ام درست میگن ولی اصلی ترین چیزی که باعث میشه از بی ام بد بکن اینکه ۹۰٪حتی یک بارم سوار بی ام نشدن، گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف…

        موافقم 32
        مخالفم 10
        1. parsa

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (58 ديدگاه)

          الحق که خود جهان سومی هستی

          سایت های معتبر تخصصی بررسی خودرو هم عقده ی بی ام و سواری دارن که همه شون از پر استهلاک بودن بی ام و میگن ؟

          موافقم 6
          مخالفم 2
        2. مهرداد

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (45 ديدگاه)

          *** وقتی نمیدونی که خرج این سایتهای جهانی رو همین خودرو سازا میدن، ی ماشین توو ی سایت میشه اول، هفته بعد توو ی سایت دیگه میشه اخر🤔 به نظرتون عجیب نیست! تنها راه اینکه بفهمی هر ماشینی چطور ماشینیه فقط باید با کسی که سوار شده نظر گرفت نه سایتها

          موافقم 6
          مخالفم 1
    3. سامان اذری

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      بعد ۵ سال که گارامتی تموم میشه
      هزینه نگهداری بی ام و بیشتر از ماشین های دیگه مخصوصا اسیایی هاست

      موافقم 36
      مخالفم 15
      1. مهرداد

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (45 ديدگاه)

        هزینه نگهداری یعنی چی به نظر شما؟ روغن و لنت و میگی؟ اگر انتظار داری لنت بی ام هم قیمت پراید باشه باید پراید سوار بشی، من ۱۲سال بی ام دارم از هر مدلی که بگی معمولا داشتم به جز ۷۳۰i 2007 هیچ کدوم هیچ خرجی جز وسایل مصرفی نداشتن. اخریشم که زیر پامه سری۴ ۲۰۱۶ هستش که جز مصرفیها فقط دیسک جلورو یک بار تراش دادم.اگر خواستید عکس ماشینم میزارم خواهشا اصلاعات اشتباه وارد نکید

        موافقم 10
        مخالفم 11
    4. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      این مجلات پول میگیرن

      موافقم 11
      مخالفم 7
    5. ابوالفضل

      ۳۰ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اون که bm سوار میشه
      داره لذتشو میبره
      عشق هم تاوان داره
      پس استحلاک براش مهم نی
      اونایی ک این حرفو میزنن یا فقط یچی شنیدن
      یا
      سواری bm میخوان ولی با باک بنزین ۴۰ لیتری پراید !

  3. سالار فصل

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (374 ديدگاه)

    ژاپن و هیبرید معمولی بهترین گزینه خرید
    جا داره مجدد عرض کنم : حالا شما هی برو چلنجر بخر :)

    موافقم 27
    مخالفم 19
    1. سالار فصل

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (374 ديدگاه)

      ماشالاه جپنیز کار
      ماشالاه پشتوانه
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه عقبه درخشان

      موافقم 36
      مخالفم 14
      1. amir

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3600 ديدگاه)

        از علی جان اسکی نرید این خزبازی ها مخصوص ایشونه

        موافقم 30
        مخالفم 13
    2. سالار فصل

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (374 ديدگاه)

      ماشالاه جپنیز کار
      ماشالاه پشتوانه
      ماشالاه اصالت
      ماشالاه عقبه درخشان

      موافقم 15
      مخالفم 14
    3. Jeferson

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      کسی که چلنجر می خره کاری به استهلاک و هزینه جانبی و طول عمر نداره. قضیش یه چیز دیگست

      موافقم 19
      مخالفم 8
      1. سالار فصل

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (374 ديدگاه)

        بنظرم خرید کامارو تو ماسل کار ها خیلی منطقی تره

        موافقم 1
        مخالفم 4
  4. R@min

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2043 ديدگاه)

    فوررانر و موتور شش سیلندرش یکی از محصولات مورد علاقمه و مطمئنم دیگه تویوتا ماشینی در حدش تولید نمی کنه مخصوصا با این چهار سیلندر زپرتیش که به زور توربو و باتری هم پخی نشده.

    متاسفانه افت فروش داشته تو این دو سال ولی امیدوارم هیچ وقت نسل جدیدش نیاد.

    موافقم 18
    مخالفم 8
  5. Amirmohammad

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    حالا فنا بنز میگن دروغه بنز صدره😂

    موافقم 24
    مخالفم 25
    1. (Ali(chevynova

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (7370 ديدگاه)

      نه مهندسی بنز دروغ نمیگه

      موافقم 10
      مخالفم 32
      1. Ali

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بنز سالهای اخیر بدجور سقوط کرده متاسفانه دیگه اون کیفیت قبل رو نداره

        موافقم 13
        مخالفم 2
    2. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      صدر نه ولی قطعا کیفیتش از اون آشغالای کره ای بهتره چه مسخره

      موافقم 29
      مخالفم 14
  6. amir

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3600 ديدگاه)

    ای بابا جینیسیس چی شد اون که صدر بود همه برندهای جاپونی هم قرار بود به خاک سیاه بشینن و به عاقبت نوکیای بیچاره دچار بشن آها یادم نبود جاپونی ها پول میدن جایزه میخرن

    موافقم 36
    مخالفم 7
    1. پیام

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2135 ديدگاه)

      امیر حرفات خیلی خنده دارن. از چند جهت. یکی اینکه تا کره اول میشه، میگی پول دادن. بالاخره یا قبول دارید یا ندارید. اینکه تا ته جدول جاتون میشه حاشا میکنید یاد قشر خاصی تو ایران می افتم. دوم اینکه بارها تو ارزیابی جی دی پاور جنسیس و .. اول شدن و قرار نیست هنیشه اسمشون اول بیاد. الان هم اصلا وضعیت کره بد نیست و میتونی نگاهی به جایگاه نیسان و آئودی و … بندازی. سوم اینکه در آینده بازم جایگاه ها مقایسه میشه و صبر کن. 😂😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. phonix

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        جایگاه ائودی …
        یعنی جنسیس از ائودی بهتره خوبه داری پیشرفت میکنی

  7. 18:45

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (623 ديدگاه)

    یکبار برا همیشه:
    دیگه کیفیت بنز و با ب ام و مقایسه نکنین!
    چون سالیان ساله که جایگاه ها با هم عوض شدن و وضعیت مدل های داغون و تو ایران به هیچ وجه با خارج مقایسه نکنین…

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. Kktos

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (119 ديدگاه)

      قطعا بنز با بی ام و یکی نیست بنز بهترین و با اصالت ترین خودروساز جهانه

      موافقم 22
      مخالفم 18
      1. مهران

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (605 ديدگاه)

        اگه اصالت فاکتور مهمی بود قطعا الان وضعیت ایران جور دیگه ای بود…تمام

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      حرف بی خود نزن
      یه مقاله مسخره مدرک نشد که

      موافقم 9
      مخالفم 17
      1. (Ali(chevynova

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (7370 ديدگاه)

        اتفاقا مدرکی مهم هست که ثابت میکنه بنز هیچ عددی نیست در قابلیت اعتماد در بین مردم کشوری که بازار آزاد دارن

        موافقم 16
        مخالفم 34
        1. Mercedes-Benz

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          تو واقعا متعصب و بی سوادی برو اینقدر حرف بی خود نزن این مقالات مسخره اهمیتی ندارن اصن کدوم مقاله مسخره ای اینو نوشته؟
          اینا همش توطئه علیه بنز هست
          هرکسی میدونه که بنز و بی ام و اختلاف خیلی کمی دارن
          حالا خودت فردا اگه یه مجله معتبر بیاید از ماشینای امریکایی بد بگه تو میای هی میگه مسخرست مسخرست

          موافقم 10
          مخالفم 10
        2. Mercedes-Benz

          ۲۱ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (350 ديدگاه)

          همین بنزی که میگی هیچ عددی نیست دومین شرکت با ارزش جهانه تازه با رشد زیاد
          با وجود قیمت زیاد ماشیناش فروش بسیار زیادی دارن و جز محبوب ترین برندای جهانه
          بعد یه مجله مسخره که هیچکس نمی دونه کی اونو نوشته میاد و بنزو پایین میکشه واقعا مسخرست

          موافقم 11
          مخالفم 5
  8. مهدی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1731 ديدگاه)

    بدوووون کوچیکترین شکی این نظرسنجی مردوده چون بی ام و آخر نیست 😁 لامصب بی ام و صفرش خرابه کارکرده که جای خود دارد

    موافقم 20
    مخالفم 32
    1. مهران

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      شما باید بری واقعیشو بخری نه پلاستیکیشو

      موافقم 13
      مخالفم 2
  9. مازیار

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (823 ديدگاه)

    در مورد لیستی که بنز و بی ام و اینقدر اختلاف دارن نمی دونم چی باید گفت

    موافقم 28
    مخالفم 4
    1. Mercedes-Benz

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      واقعا دیگه هر بی سوادی مقاله مینویسه 🤨🤨🤨

      موافقم 18
      مخالفم 15
  10. Mehran Mirabolghasemi

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  11. TRD

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (172 ديدگاه)

    کاربرای پیام ، کار لاو ، محمد رضا منتظر دیدن کامنتاتون هستم . تو همین پست موتورترند گفتم ارزش اعتبار چقد بالاست اینم اثباتش برای بار هزارم .

    موافقم 15
    مخالفم 1
  12. بهزاد

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    خوراک پدال …بگرد هرچی تمجید از تویوتا و لکسوسه پیدا کن بزار سرخط خبرا ، توطئه در کار است !$$$$

    موافقم 6
    مخالفم 24
  13. Dark Knight

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    ایول به لکسوس 👏 الان سه سال متوالی هست که داره قابل اطمینان ترین برند جهان میشه ( از نظر کم ترین میزان خرابی ) ژاپنی ها دارن نشون میدن که برای ساخت یک ماشین با دوام نیازی نیست اون رو کویر آپشن کنیم چون با اندکی مهندسی حساب شده میتونیم اینکار و با ارائه حداکثری لوکس بودن و راحتی انجام بدیم 👏

    موافقم 16
    مخالفم 3
  14. رومانی>چین>فرانسه

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1194 ديدگاه)

    یعنی ریویان از تسلا بدتره باور نمی‌کنم

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. Absurd Hero

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (306 ديدگاه)

    از ده خودروی لیست ۹ تاش ژاپنیه ۷ تاش تویوتا
    بعد گرگعلی معتقده دوام تویوتا افسانه ست:/

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. Anti BTS

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تقصیر خود گرگعلی نیست . گناهکار اصلی ساقیشه که جنس بی کیفیت میده دست کارشناسای برتر مملکت 😂

      موافقم 13
  16. Dark Knight

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    برای همینه که تویوتا و لکسوس در همه نقاط دنیا کم ترین افت قیمت رو در مقایسه با بقیه دارن مثلا تو بازار دبی قیمت لندکروز ۲۰۱۴ با ۲۰۲۳ زیاد فرقی نمیکنه حداکثر ۴۰ درصد ارزون تر باشه در صورتی که یه بنز بعد از سه سال استفاده قیمتش تقریبا نصف میشه ! این دلیل بر بد بودن بنز یا بقیه اروپایی های لوکس نیست چون کسی که میره سراغ بنز اونو برای لذت رانندگی و ایمنی بالاش میخواد که حداکثر ۳ یا ۴ سال باهاش عشق و حال کنه بعد بفروشه و یک مدل بالاتر بگیره ولی فلسفه تویوتا کلا فرق میکنه چون میدونه مشتریاش قشر متوسط و بعضا ضعیف جامعه هستن و توان اینو ندارن هر سه سال ماشین عوض کنن به خاطر همین مجبور ماشین بی دردسر و کم خرج بسازه ( لکسوس هم دقیقا همون تویوتا هست که فقط پرآپشن میشه ولی ساختار کلی و تکنولوژی های فنیش مثل تویوتا قدیمی و ساده هست )

    موافقم 20
    مخالفم 5
  17. محمد

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    بحث پورشه بین المانی ها جداست اما اینکه bmw تونسته این رتبه رو بدست بیاره اونم با این اختلاف نسبت به بقیه المانی ها نشون میده بر خلاف نظر ایرانی ها bmw انقدر ها هم پر استهلاک نیست 😂

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Ali

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بی ام وی های ۱۵ سال پیش پیچش میرزه به کل هیکل بی ام و های الان. بی ام و بهترین انجین ساز دنیاست. مشکل بی ام و استفاده زیاد از پلاستیکه که باعث میشه ماشین سبک بشه. تو موتور و سیستمهای فنی بی ام و پلاستیک زیاده متاسفانه . بی ام و پادشاه خودروسازیه با اینکه خوشم نمیاد . چون قطعاتش گرونه واینکه اکثر خریدای بی ام و جوون بد میرونن ماشین رو بر خلاف تویوتا و گرنه بی ام و از تویوتا هم بالاتره بی ام و پادشاه بلامنازع صنعت خودرو هست

      موافقم 5
      مخالفم 4
  18. sina

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2657 ديدگاه)

    رقابت فیات و بنز دیدنیه تو قعر جدول 😊

    موافقم 9
    مخالفم 8
  19. ابراهیم

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز ماشین خوبی نیست هر کی داره بیاره بندازه درب منزل ما.خخخخ

    موافقم 10
    مخالفم 1
  20. HAMID

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ماشین داریم تا ماشین!
    یه ماشین سانت به سانتش تکنولوژی و آپشنه یه ماشین هم چارتا صندلی و یه فرمونه.
    به دوستانی که از بنز ایراد گرفتن اگه خواستن بهشون بنز بدن نگیرن.
    بعدشم از آقای نگارنده یه سوال دارم:
    قعر جدول مرسدس هست یا کرایسلر که شما نوشتین مرسدس؟
    مطلب بعدی اینکه اول به مخاطباتون و بعد هم به خودتون احترام بذارین و کامنتهارو منتشر کنین.
    با این حرکتا فقط خودتون رو زیر سوال میبرین والسلام

    موافقم 7
    مخالفم 4
  21. RAM1500TRX

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (211 ديدگاه)

    ای برکلا جاپن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  22. حسن

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2065 ديدگاه)

    اصلا هیچ اهمیتی نداره چون نظر سنجی مجلات مختلف نتیجه های متفاوت داشته پس هیچکدوم درست نیستن

    JD پاور یه فهرست میده کانسومر ریپورت یه فهرست میده
    بچسبید به برند و خودرویی که دوس داریداینا طی سال با این چرندیات پول ملیونی در میارن
    مطمئن باشید جایگاه بنز هم اینجا نیست و این یه کثافت کاریه دیگه در صنعت مافیایی خودرو است

    موافقم 16
    مخالفم 8
  23. حسن

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2065 ديدگاه)

    تنها مشکل خودرو سازی المان گرانفروشی و قطعه فروشیه به هیچ وجه خرابی بنز بیشتر از ب ام و نیست
    خودرو سازان المان فعلا بیشتر قطعه فروشن تا خودرو فروش
    خودرو را اول گرون میفروشن قطعات هم کیفیت خوبی ندارن و شما وقتی نیاز به قطعه داشته باشید قطعه را هم به قیمت خیلی بالا میفروشن یعنی یک افت قیمت انی به خریدار پولدار تحمیل میشه و بعد هم به همون مشتری بالاتر از قیمت واقعی قطعه میفروشن

    موافقم 6
    مخالفم 11
  24. حسن

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2065 ديدگاه)

    پر هزینه ترین برندهای خودروی دنیا طی ده سال نگهداری
    ۱- ب ام و ۱۷۸۹۰ دلار
    ۲ -بنز ۱۲۹۰۰ دلار
    ۳- ولوو ۱۲۵۰۰
    ۳- کادیلاک۱۲۵۰۰
    ۴-ائودی ۱۲۴۰۰
    ۵- سیتروئن ۱۲۴۰۰

    موافقم 3
    مخالفم 10
  25. Mahdi

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بزار ژاپنی بازا دلشون خوش باشه اصلا ژاپنی رو بیخیال کیا و هیوندای از بنز و ولوو و …بهترن!!!!!😂😂😂😂

    موافقم 3
    مخالفم 3
  26. H2

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    🇯🇵🇯🇵🇯🇵

    موافقم 6
    مخالفم 2
  27. JaMsHiD

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    موقعی بنز با بی حوصلگی تو طراحی و کنترل کیفیتی کار انجام میده و با بیل آپشن میریزه تو ماشین ، تهش میشه این !

    موافقم 4
    مخالفم 3
  28. S

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    آقای اشتری سر دبیر محترم پدال احساس نمیکنین تو سایت خیلی دارین ماشینای بنز میکوبین؟؟؟ والا ما تو یوتیوب هر چی نگاه می‌کنیم تو اکثر چیزا‌ بنز همیشه بنز بهترین‌ بوده والا فقط تو این‌ سایت ما می‌بینیم که شما دارین بنز میکوبین همیشم من دقت کردم کلیپایی اینجا میزارین که بنز کوچیک نشون بدین ولی ما تو یوتیوب چیز دیگه ای می‌بینیم چند بارم بهتون‌ حتی گفتم فلان کلیپ بزارین ولی شما گوش نکردین نذاشتین … چون انگار دوست ندارین هیچ وقت پیروزی بنز ببینین. واقعا جالبه از دید شما ماشین‌ کره ای از بنز که یکی از با اصالت ترین ماشین های دنیا هست بهترن واقعا خیلی جالبه که همچین مقاله های چرت و پرتی اینجا میزارین ولی خواهشا به شعور مردم توهین نکنین با این مقاله های مسخره

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      خیلی اتفاقی چندتا مطلب این مدلی پشت سرهم اومده
      مرسدس با این چیزها کوچیک نمی شه

      1. Muscle car

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (56 ديدگاه)

        آره منم موافقم
        بنز بالاتر از این حرفاست

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. S

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (114 ديدگاه)

        آقای اشتری عزیز بخدا بحث یکی دو تا مقاله نیست اینجا اکثر مقاله ها شده کوبیدن بنز … وقتی همچین مقاله ای میزارین یه سری که ببخشید هیچی از ماشین سرشون نمیشه میان اینجا چرت و پرت مینویسن اعصاب آدم بهم‌ میزنن… شما بالاتر فقط کامنتای یه سری سلاطین‌ بحث که هیچی هم از ماشین نمیدونن نگاه کنین… خیلی رک دارن میگن ماشین کره ای ژاپنی از بنز بهترهههههه خداوکیلی آدم حرصش میگیره از چرت و پرتایی که میگن .ترو خدا این مقاله هارو نذارین آقای اشتری عزیز خودتونم خوب میدونین که همچین مقاله ای هیچ اعتباری نداره خواهشا اون کلیپایی هم که بنز‌ پیروز رقابت میشرم بذارین که دوستان بدونن فکرشون جاهای اشتباهی نره

        موافقم 8
        مخالفم 1
      3. S

        ۲۱ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (114 ديدگاه)

        آقای اشتری عزیز ماشینی مثل بنز که از اول تاریخ همیشه جزو رکورد دار ها تو سرعت و ایمنی و آپشن و راحتی و طراحی و اینا بوده هیچوقت نباید با ماشینایی مثل لکسوس و هیوندا و امثال اینا مقایسه بشه من‌ نمیگم اینا بدن اینا ماشین‌های فوق العاده ای هستن ولی وقتی اسم ماشینی مثل بنز میاد وسط اون موقعس که قضیه کاملا فرق میکنه سلیقه هر کسی متفاوت هست درسته ولی دلیل نمیشه علاقه شخصی با منطق آدم یکی کنه هیچ موقع منطق اینو نمیگه که ماشینی مثل لکسوس از بنز بهتر باشه اینو دیگه همه عالم و آدم میدونن. ولی متاسفانه اینجا انقدر متعصب داریم که واقعا آدم میمونه چی بگه …

        موافقم 9
        مخالفم 5
      4. Mercedes-Benz

        ۲۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (350 ديدگاه)

        لطفا مقالات معتبر تر را ترجمه کنید من اصلا نمی تونم باور کنم که بنز و فولکس و ائودی و حتی کادیلاک از تسلا بی کیفیت تر باشن غیر ممکنه

  29. BMW

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1490 ديدگاه)

    سامورایی ها همیشه سامورایی هستند ولی رتبه بنز با اینکه دوست دارم ولی برام عجیبه چرا اخه 🤔ولی جدا از اون تسلا کویر چی میگه اونجا باز خوبه بی ام و رتبه ۹ داره و از همه جالب تر کره ای ها هستند که ازشون جلویند و اینش خوبه 😂👍

  30. Dream Experience

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    معدل خودرو سازی آلمان که قطعا پایین تر از آمریکا تا الان نبوده البته فارغ از تعصب عرض کردم ولی ایرانی ها تقدسی برای مرسدس قائل هستند که حاضر به قبول هیچ اشکالی نخواهند شد و بت سازی های جالبی رو هم روز به روز در پیش میگیرند این دوستان. حتی بی ام و با اون همه قهرمانی تو مسابقات استقامت از جمله 24 ساعته اسپا 24 ساعته نوربرگ رینگ (پر افتخارترین سازنده این رقابت ها بی ام و میباشد) و حتی 24 ساعته دیتونا (رکورد بیشترین مسافت طی شده وکمترین نقص فنی در 24 ساعت مربوط به بی ام و میباشد) و… و حتی پورشه با اون همه قهرمانی تو لمانز فکر نمیکنم لقب پدر خودرو سازی جهان جالب باشه براشون. داواران مجلات سوپرتست های برگزار شده ونتایج مسابقات تا زمانی واقعی هستند و قبولشون داریم که باب میل ما باشند متاسفانه, ای کاش یکم تعصب رو کنار گذاشته و به هم نوع و هم وطن خود احترام بگذاریم فکر نمیکنم کسی اینجا سهامدار این شرکت ها باشه آلمان و آمریکا و کره و … هم نداره. البته میدونم بعضی از متعصبین دیس لایک میدن متهم میشم به این که مثل مادر بزرگ ها نصیحت کردم

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. S

      ۲۱ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (114 ديدگاه)

      کاربر dream شما لازم‌ نکرده راجب بنز بخوای نظر بدی از همین کامنتی که گذاشتی معلومه هیچی‌ از ماشین سرت نیست والا تا اونجایی که ما دیدیم رکورد دارای اکثر پیستا مخصوصا نوربرگ رینگ که معتبر ترینشون هست همیشه یا بنز اول بوده یا پورشه شما اول برو یاد بگیر راجب ماشین یکم تحقیق کن بعد بیا اینجا نظر بده و اینکه اتفاقا تو اینجا همه از بیمرتون خدا میسازن و تعصب بیخودی روش دارن اتفاقا اینجا اکثرن از رو بی سوادی بنز میکوبن یه سر برو تو یوتیوب درگ هایی که بین بنز و بی ام و گذاشته میشرو نگاه کن ببین‌کی بیشتر پیروز رقابت میشه بعد بیا اینجا برا خودت قصه تعریف کن نمونشم c63 1000 اسبی با m4 1000 اسبی جفتشون هزار اسب قدرت دارن همین یه نمونه کلیپ برات بسته …

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. dream experience

        ۲۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (63 ديدگاه)

        چقدر منطقی چقدر بدون تعصب از ادبیاتتون سطح فرهنگ منطق و نگاه نافذ تون به مسائل معلومه من از شما عذر خواهی میکنم که بدون اجازه شما اسمی از شرکت آبا اجدادی تون بردم و باعث بالارفتن فشار یه هم وطنم شدم نمی‌دونستم ممکنه این قدر حالتون بهم بریزه.هر برندی ایرادات خودش رو داره مثلاً طراحی بی ام و M4 M3 تو ذوق میزنه و نباید از روی تعصب انکار بشه که تازه یه بحث سلیقه ای هستش چه برسه به بحث فنی من که سطح اطلاعات و ادبم به شما نمی‌رسه و شما که خیلی ماشاالله با سوادی و گویا تو دانشگاه موتور اسپرت استخوان خرد کردید راجع به مسابقات استقامت مثل wec imsa fanatec صحبت کردم نه رکورد یه پیست بعدش هم فکر کنم منطق حکم می‌کنه ماشین های توی هر کلاس با هم مقایسه بشه m4 CSL سریع ترین ماشین بدون دانفورس با تقسیم وزن 54.6 به 45.4 که نظیرش خیلی کمه تو نوربرگ رینگ که پیست سرعت بالایی هستش فرق هست بین پلتفرمی که به صورت کوپه و سدان عرضه میشه و اونی که برای یه ماشین gt class دولوپ شده (منظورم گرند تور نیست) و ساسپنشن و اسپرینگ ریت که به صورت استیف ست شده با اونی که برای جاده ست شده البته من به شدت به gt black series احترام میگذارم و به عنوان یه ماشین فوق‌العاده می‌شناسمش ولی فقط از روی دو در بودن و موتور جلو بودن آدم قضاوت نمیکنه اینا رو از این جهت گفتم که فقط یه لپ تایم ساده رو آدم با هم مقایسه نمیکنه خوبه آدم سعی کنه که بیشتر یاد بگیره تا اظهار نظر کنه الان هم اشتباه کردم اصلاً کامنت گذاشتم از تعداد کامنتام معلومه حوصله بحث کردن با سهام داران متعصب رو ندارم بقیه کاربران خودشون اینقدر فهمیده هستند که قضاوت کنند باز هم عذر میخواهم به باعث بالا رفتن فشار تون و به هم خوردن حالتون شدم استاد گرانقدر

        موافقم 3
        مخالفم 4
    2. Mercedes-Benz

      ۲۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      من قبول دارم که مرسدس اشکال دارد اشکلات زیادی هم دارد ولی بنز و بی ام و همیشه در این ضمینه همیشه رقیبند و اختلاف بسیار کمی هم دارند

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. dream experience

        ۲۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (63 ديدگاه)

        مگه برندی بدون ایراد داریم؟ ولی بعضی از دوستان راجع به برند مورد علاقه شون که حتی یه صحبت ساده هم بشه گریه شون میگیره و همزمان به کهیر آبریزش بینی تب ولرز توهین به دیگران دچار میشن چون فکر میکنند به مقدسات شون اهانت شده هر چی دلشون میخواد میگن و تا ته زندگی طرف رو قضاوت میکنند آیا واقعا والدین ما به ما اینطور آموختن ما نماینده خانواده ای توش بزرگ شدیم هستیم پس خوبه مراقب رفتار مون و گفتار مون باشیم به قول بزرگان که میگفتند بنی آدم اعضای یکدیگرند افسوس به خاطر فقر فرهنگی ما که سر یه همچین چیز ساده ای با هم نوعمون اینطوری میکنیم وای به حال شرایط سخت تا فرهنگمون اینه و هر کس از خودش شروع نکنه رنگ آبادانی رو فکر نمیکنم ببینیم البته ابدا منکر کم و کاستی های مضحک جامعه نبودم نیستم ولی برای اصلاح یه جامعه اگه هرکس منتظر اصلاح دیگری بشه هیچ وقت جامعه به آبادانی اصلاح نمیرسه

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. S

          ۲۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (185 ديدگاه)

          کاربر dream برو کامنت بالات بخون یه طرفه داری بنز میکوبی و از بی ام و تعریف میکنی کسی اینجا تعصب رو بنز الکی نداره ولی امثال تو خیلی بیخود و بی جهت تو سایت بنز میکوبن کسی نمیگه ایراد نیستش تو همه ماشینا بالاخره یه ایراد پیدا میشه ولی اینکه بخای بیخود و بی جهت یه ماشینی که شخصی خوشت نمیاد بخای الکی بکوبیش اون موقع یکی هم میاد از خجالتت در میاد البته مقصر امثال تو نیستنا امثال تو که هیچی از ماشین سر در نمیارن… مقصر اونایی هستن که این مقاله های مسخررو اینجا میزارن و امثال تو هم میاین زیرش الکی برا خودتون نظر میدین و در ضمن شما لازم نکرده به کسی فرهنگ یاد بدی تو اگه خودت ادعای فرهنگت میشد نیومدی کمپانی بزرگی مثل مرسدس ببری زیر سوال پس سعی کن چیزی نگی چون برات خیلی بهتره و در آخر یه نگاه به همین سایت بنداز ببین رو بنز بیشتر تعصب دارن یا رو بی ام و والا ما تو سایت همش داریم می‌بینیم بنز میکوبن و بیمر میبرن بالا

          موافقم 3
          مخالفم 4
        2. dream experience

          ۲۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (63 ديدگاه)

          کاربر S عزیز من دیگه جوابتو نمی‌دم … جون دل فقط دوست دارم بدونم توی کدوم جمله ام بنزو کوبیدم من تازه از GT black series تعریف هم کردم ولی بحث من تعصب امثال تو بود که متوجه نخواهی شد البته خودتو زدی به اون راه چون به نفعت نیست که بخواهی بفهمی پس هر چی دلت میخواد بگو انسانیت من با ارزش تر از اینه که بخوام به خاطر بی ام و بنز خدشه دارش کنم که هیچ منفعتی هیچ کدومشون برام نداره

          موافقم 3
          مخالفم 3
      2. هومن

        ۲۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        آره درسته قبول دارم مرسدس بنز اشکال داره ولی مرسدس بنز و بی ام وه همیشه یک تا دو رده با هم تفاوت دارن ولی نه بی ام وه 9باشه مرسدس بنز 29دیگه نه در آین حد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا