چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای هیبریدی ۲۰۲۵ از نظر قیمت و دوام کدامند؟

کدام هیبریدی بیشترین ارزش را در طول عمر خود دارد؟

خودروهای هیبریدی همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریدارانی هستند که به دنبال مصرف سوخت کم، آلایندگی کمتر و دوام طولانی‌مدت هستند. واردات این خودروها به ایران هم در حال افزایش است. اما با افزایش قیمت خودروها، پیدا کردن یک مدل که هم قابل‌اعتماد باشد و هم ارزش خرید بالایی داشته باشد، از همیشه مهم‌تر شده است.

بر اساس تحلیل جدید iSeeCars، برخی خودروهای هیبریدی نه‌تنها از نظر دوام در صدر قرار دارند، بلکه هزینه مالکیت سالانه آن‌ها نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در این بررسی، معیارها شامل طول عمر پیش‌بینی‌شده و قیمت خرید اولیه بوده‌اند. در ادامه، با بهترین هیبریدهای ۲۰۲۵ که بیشترین ارزش را ارائه می‌دهند، آشنا شوید.


۱. تویوتا پریوس – اقتصادی‌ترین گزینه با طول عمر بالا

قیمت متوسط: ۳۴,۳۳۳ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۱۳ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۲,۶۴۹ دلار

تویوتا پریوس

تویوتا پریوس سال‌هاست که به‌عنوان نماد بهره‌وری سوخت شناخته می‌شود و در سال ۲۰۲۵ نیز همچنان صدرنشین هیبریدهای اقتصادی است. با هزینه مالکیت سالانه‌ای که کمتر از میانگین سایر هیبریدها است (۲,۹۲۸ دلار)، این مدل همچنان یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال صرفه‌جویی در درازمدت هستند.


۲. تویوتا کمری هیبرید – ترکیب دوام و تجربه رانندگی سنتی

قیمت متوسط: ۳۵,۴۷۱ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۱۳.۲ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۲,۶۸۳ دلار

تویوتا کمری هیبرید

برای افرادی که یک سدان سایز متوسط با کیفیت و دوام بالا می‌خواهند، تویوتا کمری هیبرید یک انتخاب عالی است. این مدل در مقایسه با پریوس کمی گران‌تر است، اما در عوض رانندگی سنتی‌تری ارائه می‌دهد و همچنان یکی از کم‌هزینه‌ترین هیبریدهای موجود محسوب می‌شود.


۳. تویوتا هایلندر هیبرید – بهترین شاسی‌بلند خانوادگی با هزینه معقول

قیمت متوسط: ۵۲,۵۶۵ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۱۳.۹ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۳,۷۷۳ دلار

تویوتا هایلندر هیبرید

اگر به یک شاسی‌بلند هیبریدی جادار و بادوام نیاز دارید، هایلندر هیبرید گزینه‌ای ایده‌آل است. هزینه مالکیت سالانه آن بیشتر از پریوس یا کمری هیبرید است، اما در مقایسه با بسیاری از شاسی‌بلندهای هم‌رده، همچنان ارزش خرید بالایی دارد.


۴. لکسوس RX 350h – لوکس و قابل‌اعتماد با ارزش خرید مناسب

قیمت متوسط: ۶۰,۸۵۷ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۱۵.۷ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۳,۸۶۵ دلار

لکسوس RX 350h

خودروهای هیبریدی لوکس معمولاً برچسب قیمتی بالایی دارند، اما لکسوس RX 350h یکی از معدود مدل‌هایی است که در کنار کیفیت بالا و دوام عالی، هزینه مالکیت سالانه مناسبی نیز دارد. این مدل گزینه‌ای فوق‌العاده برای کسانی است که راحتی، فناوری پیشرفته و طول عمر زیاد را در کنار یکدیگر می‌خواهند.


۵. هیوندای سوناتا هیبرید – جایگزینی مدرن برای مدل‌های تویوتا

قیمت متوسط: ۳۶,۲۰۲ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۹.۱ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۳,۹۸۴ دلار

هیوندای سوناتا هیبرید

سوناتا هیبریدی گزینه‌ای برای خریدارانی است که دنبال خودرویی متفاوت از تویوتا هستند. هرچند عمر پیش‌بینی‌شده آن کمتر از پریوس یا کمری هیبرید است، اما طراحی مدرن و فناوری‌های به‌روز آن را به یک انتخاب ارزشمند در بین سدان‌های هیبریدی تبدیل کرده است.


۶. لکسوس RX 500h – ترکیب هیبریدی بودن با عملکرد بالا

قیمت متوسط: ۷۲,۱۵۵ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۱۵.۷ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۴,۵۸۳ دلار

لکسوس RX 500h

این نسخه از لکسوس RX برای کسانی طراحی شده که هم به بهره‌وری سوخت اهمیت می‌دهند و هم به دنبال عملکرد بالا هستند. البته، هزینه مالکیت سالانه آن به‌مراتب بالاتر از RX 350h است، بنابراین بیشتر مناسب خریدارانی است که لوکس بودن و قدرت بیشتر را به کاهش هزینه‌ها ترجیح می‌دهند.


۷. فورد اسکیپ هیبرید – گزینه‌ای اقتصادی اما با عمر کوتاه‌تر

قیمت متوسط: ۳۸,۱۱۶ دلار
عمر پیش‌بینی‌شده: ۸ سال
هزینه مالکیت سالانه: ۴,۷۹۱ دلار

فورد اسکیپ هیبرید

فورد اسکیپ هیبرید یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای هیبریدی بازار است. اما نکته‌ای که باید در نظر داشت، عمر کوتاه‌تر آن نسبت به سایر گزینه‌ها است، که باعث می‌شود هزینه مالکیت سالانه آن بیشترین مقدار در این لیست باشد. خریدارانی که به دنبال یک گزینه بادوام‌تر هستند، شاید بهتر باشد مدل‌های دیگر را بررسی کنند.


نتیجه‌گیری: کدام مدل مناسب‌تر است؟

اگر کمترین هزینه مالکیت سالانه برایتان اهمیت دارد، تویوتا پریوس همچنان بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال یک سدان راحت‌تر هستید، کمری هیبرید انتخاب خوبی خواهد بود. در مقابل، اگر نیاز به فضای بیشتر دارید، هایلندر هیبرید و لکسوس RX 350h گزینه‌هایی عالی خواهند بود. برخی از این مدل‌ها به ایران هم راه خواهند یافت. هرچند عمده خودروهای هیبریدی وارداتی از برندهای چینی خواهند بود.

در نهایت، انتخاب بهترین هیبرید به اولویت‌های شما بستگی دارد، اما این مدل‌ها در سال ۲۰۲۵ از نظر ارزش خرید در صدر قرار دارند.

نظر شما چیست؟ کدام مدل برای شما جذاب‌تر است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۹ رای
منبع
iSeeCars

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. اسدی

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    زنده باد ژاپنی ها مقام اول رو تو کیفیت دارن

    موافقم 86
    مخالفم 6
    1. NAVID@@98

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      مقام اول۱ هر چیز از جمله کیفیت رو اروپا و آمریکا دارن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن زنده باد اروپا آمریکا

      رده اقتصادی درپیت چیه که خواسته باشیم براساسش نتیجه گیری کنیم کلیت اصل کار مهمه که گفتم
      هیبرید از این اقتصادی ها ی اکونومی میتونه باشه تا هایپرکار های هیبریدی پیشرفته با مهندسی و تکنولوژی پیشرفته و بالا و صنعت هیبریدی بین اینها زمین تا آسمون تفاوته درنتیحه از هر چی نتیجه کلی نمیگیرن مگر اینکه گفتم

      موافقم 9
      مخالفم 94
      1. MITSUBISHI(JDM)

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (1456 ديدگاه)

        نوید عزیز
        من نمیدونم قبول کردن این موضوع که ژاپنی ها و کره‌ای ها خودروساز های قوی هستن و در حد رقبای اروپایی و آمریکایی ظاهر شدن و در بعضی زمینه ها حتی جلو زدن چه ایرادی داره
        مثلا تو کلاس هیبریدی ها میبینی که ژاپنی ها عالی عمل کردن و این لیست رو پر کردن

        موافقم 40
        مخالفم 2
        1. NAVID@@98

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1220 ديدگاه)

          نه بحث خودشون نمیگم ولی اون کاربر که حرف مطلقی زده اشتباه گفت اسدی اشتباهه حرفش چون که منم بلدم مثل خودش جوابشو بدم بهترشم حتی
          هرچیزی هم مثال نقض ش رو سراغ دارم

          درنتیجه
          این مورد رو که گفتم اینا بخش اقتصادی اکونومی و سطح پایین هستش
          ولی سطح بالا۱ بالاترین حالت۱ هرچیز نه اتفاقا اصلا درحدشون نیستن و نمیتونن باشن و اصلا جلو هم نزدن و نمیتونند بزنند

          چون گفتم، هیبرید از این اقتصادی ها ی اکونومی میتونه باشه تا هایپرکار های هیبریدی پیشرفته با مهندسی و تکنولوژی پیشرفته و بالا و صنعت هیبریدی بین اینها زمین تا آسمون تفاوته درنتیحه از هر چی نتیجه کلی نمیگیرن مگر اینکه گفتم
          خدایی خوب همیشه
          مقام اول۱ هر چیز از جمله کیفیت رو اروپا و آمریکا دارن هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن زنده باد اروپا آمریکا همیشه خدایی خوب

          رده اقتصادی درپیت هم چیه که خواسته باشیم براساسش نتیجه گیری کنیم کلیت اصل کار مهمه که گفتم

          موافقم 5
          مخالفم 19
      2. دیا

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (238 ديدگاه)

        خودتم به حرفهای خودت شک داری فقط می خوای حرفاتو ثابت کنی.

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. NAVID@@98

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1220 ديدگاه)

          نه اتفاقا نه شک ندارم، مطمئنم چون اثبات شده هستن من فقط گفتمشون چیزی که لازم هست رو گفتمشون

          موافقم 1
          مخالفم 8
  2. مهدی میباخ

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (87 ديدگاه)

    لکسوس es300h
    بهترین خودرو برای استفاده روزمره

    موافقم 27
    مخالفم 3
  3. BMW is GOD

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (315 ديدگاه)

    خودروهای ژاپنی‌ها استهلاکشون یک مقدار کمتر از خودروهای آلمانی و آمریکایی هست و دلیلش هم اینه که پیچیدگی فنی کمتری دارن و بیشتر از اینکه روی قدرت موتور کار کنن روی استهلاک کار می‌کنن ولی اگه به خودروهای آلمانی و آمریکایی هم برسی و مصرفی‌هاشون رو به موقع عوض کنی ممکنه استهلاکشون از ژاپنی‌ها هم پایین‌تر بیاد چون من خودم امتحان کردم و همونطور که قبلاً گفتم ‌ بی ام و سری ۵ من با ماکسیمای من استهلاکش یکی بود و بیشتر نبود تازه با اینکه سری ۵ توربو بود و ماکسیما تنفس طبیعی
    یه بدی که خودرو ژاپنی دارن اینه که قدرت موتور و شتاب خوبی ندارن در مقایسه با خودروهای آلمانی و آمریکایی و در واقع این دو گروه همدیگر را خنثی می‌کنند چون ژاپنی‌ها قدرت موتور و شتاب متوسط رو با استهلاک پایین دارن و خودروهای آلمانی و آمریکایی قدرت موتور و شتاب فوق العاده خفن رو با استهلاک متوسط و گاهی اوقات بالا دارن
    در کل ببخشید که متنی طولانی نوشتم امیدوارم مفید بوده باشه
    ایشالا روزی برسه که هرکی ماشین مورد علاقش رو بتونه سوار شه

    موافقم 13
    مخالفم 35
  4. ممد ژانگولر

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4413 ديدگاه)

    هیچکدومشون مگه راننده تاکسی هستیم ما .

    ما ی ماشین هیجان انگیز و متفاوت میخوایم که قیمتش مناسب باشه حالشو ببریم دو روز عمرمون
    مثل جیپ رانگلری یا تسلا فول خودران یا حضرت دنعلی که قصر متحرکه یا دیفندری تو این مایعها که اقساط پرداخت ۱۰ ساله باشه وسلام .

    موافقم 5
    مخالفم 32
  5. BMW is GOD

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (315 ديدگاه)

    خودروهای ژاپنی‌ها استهلاکشون یک مقدار کمتر از خودروهای آلمانی و آمریکایی هست و دلیلش هم اینه که پیچیدگی فنی کمتری دارن و بیشتر از اینکه روی قدرت موتور کار کنن روی استهلاک کار می‌کنن ولی اگه به خودروهای آلمانی و آمریکایی هم برسی و مصرفی‌هاشون رو به موقع عوض کنی ممکنه استهلاکشون از ژاپنی‌ها هم پایین‌تر بیاد چون من خودم امتحان کردم و همونطور که قبلاً گفتم ‌ بی ام و سری ۵ من با ماکسیمای من استهلاکش یکی بود و بیشتر نبود تازه با اینکه سری ۵ توربو بود و ماکسیما تنفس طبیعی
    یه بدی که خودرو ژاپنی دارن اینه که قدرت موتور و شتاب خوبی ندارن در مقایسه با خودروهای آلمانی و آمریکایی و در واقع این دو گروه همدیگر را خنثی می‌کنند چون ژاپنی‌ها قدرت موتور و شتاب متوسط رو با استهلاک پایین دارن و خودروهای آلمانی و آمریکایی قدرت موتور و شتاب فوق العاده خفن رو با استهلاک متوسط و گاهی اوقات بالا دارن
    در کل ببخشید که متنی طولانی نوشتم امیدوارم مفید بوده باشه
    (🌹🌹🌹ایشالا روزی برسه که هرکی ماشین مورد علاقش رو بتونه سوار شه🌹🌹🌹)
    من هم آرزو دارم یه روز بتونم لامبورگینی بخرم

    موافقم 11
    مخالفم 32
    1. Cehx

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (379 ديدگاه)

      داداش واقعا قبولت دارم
      اصلا بخاطر تو میگیم سری ۵ استهلاکش از ماکسیما کمتر ❤️

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. MITSUBISHI(JDM)

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1456 ديدگاه)

      شما که بی‌ام‌و داری باید اینو بدونی که استهلاک آلمانی ها فقط محدود به قطعات مصرفی نیست
      دوما هر خودروساز ژاپنی مثل همه برندای اروپایی و آمریکایی وقتی خودرو خودشون رو معرفی میکنن نسخه های مختلفی رو به بازار ارائه میدن
      و مدل های پرمیوم و پرفورمنس، قویترین پیشرانه رو دارن مثلا یه سیویک‌ داریم si یا ex نسخه های ضعیف‌تر محسوب میشن یه سیویک داریم تایپ آر که رکوردار نوربرینگ هست و جز سریعترین های کلاس خودشه
      از رو هوا خواهشن یه چیزی نگین

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. BMW is GOD

        ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
        سوابق: (315 ديدگاه)

        اولاً که من هیچ وقت از رو هوا چیزی رو نمیگم و همیشه درباره چیزی که ازش اطلاعات دارم حرف می‌زنم
        دوماً من کلی گفتم و منظورم این نبود که ژاپن اصلاً خودروی پرفورمنس نداره اتفاقاً داره خوبم داره ولی منظورم این بود که خودرو های ژاپنی بیشتر رو استهلاک و سادگی متمرکزن تا روی قدرت و پرفورمنس
        سوماً شما که تا حالا خودرو آلمانی نداشتی حق نداری راجع بهش نظر بدی من خودروی آلمانی دارم و راجع بهش نظر میدم
        چهارماً اگه حواست به مصرفی‌های خودروهای آلمانی باشه و مصرفی‌هاشون رو به موقع عوض کنی نیاز به هیچ هزینه اضافی نیست و سالیان سال برات عین ساعت کار می‌کنه و قبلاً هم گفتم من یک بار خیلی دیر روغن بی‌ام‌و ایکس ۳ رو عوض کردم و هیچ مشکلی هم پیش نیومد منظورم اینه که اینجوری هم نیست که اگه لوازم مصرفیشون رو یه خورده دیر عوض کنی خرجی رو دستت بزارن
        خواهشاً کسی خودرو آلمانی نداشته راجع بهش نظر نده

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. MITSUBISHI(JDM)

          ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
          سوابق: (1456 ديدگاه)

          😂 خودروی آلمانی هم داشتم حالا بنز یا بیمر مدل بالا نه
          تجربه تعمیر اینجور ماشین هارو داشتم چون خودم فنی کارم
          میبینم وضعیت چیه و میدونم مثلا بی‌ام‌و 530i چه شرایطی و مشکلاتی رو برای صاحبش بوجود اورده
          و به این منظور نیست که آلمانی ها خودروی های سرطان و بدی هستن
          این بحثو بیشتر بازش نکنیم چون با یه سرچ ساده همه چی رو از استهلاک امثال بی‌ام‌و میشه فهمید
          اما متن آخر کامنت قبلیم کمی تند بود و قصد زیر سوال بردن تجربه شما رو نداشتم 🙏🏻

          موافقم 2
          مخالفم 0
  6. Yaghoob

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    پریوس تو این نسل خیلی جذاب شده.
    متاسفانه زشت ترین نسل پریوس وارد ایران شد. کاش نسل جدید وارد بشه.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  7. Titanium

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    انتخابم فورد اسکیپ

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. Iman 007

      ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (111 ديدگاه)

      شبیه ماشین دام تورتو تو سریع و خشنه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  8. mickeyy

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (165 ديدگاه)

    توی ایران کرولا هیبریدی فکر میکنم گزینه خوبی باشه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  9. samurai

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (640 ديدگاه)

    ژاپن 20 30 سالی تو هیبرید از بقیه جلوتره
    همیشه درجه یک همیشه ژاپن همیشه سامورایی :))

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. NAVID@@98

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      نه اتفاقا اشتباه گفتی samurai اشتباه گفتی

      درستش ایناست که من میگم درستش اینه که :

      ۱ اروپا آمریکا ۱ تو هیبرید و هرچیز ۱۰۱ سال اونم نوری از دیگران جلوتر هستن
      همیشه خدایی خوب هرچیز اول۱ درجه۱ اروپا آمریکا همیشه هرچیز اول۱ درجه۱

      چون سطح بالای۱ هرچیز رو که درنظر بگیریم چون گفتم، هیبرید از این اقتصادی ها ی اکونومی درپیته تا هایپرکار های هیبریدی پیشرفته با مهندسی و تکنولوژی پیشرفته و بالا و صنعت هیبریدی بین اینها زمین تا آسمون تفاوته درنتیحه از هر چی نتیجه کلی نمیگیرن مگر اینکه گفتم

      موافقم 1
      مخالفم 11
    2. NAVID@@98

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      اروپا آمریکا ۱ تو هیبرید و هرچیز ۱۰۱ سال اونم نوری جلوتر از دیگران هستن
      همیشه خدایی خوب
      👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑
      چون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن
      چون همیشه برنده بازی خدایی خوب
      👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن
      👑🥇همیشه خدایی خوب هستن برنده هرچیز هستن🥇👑
      🥇👑🇪🇺🇩🇪🇸🇯🇷🇴🇫🇮🇨🇵🇬🇧🇬🇷🇨🇭🇺🇦🇸🇪🇮🇹🇪🇦🇧🇬🇨🇦🇷🇺🇺🇸🥇👑 چون همیشه برنده هر چیز خدایی خوب هستن🥇👑
      👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑 هستن همیشه خدایی خوب برنده هر بازی هستن

      و دیگران باید برای بعد از اینا برای دوم شدن به بعد رقابت کنن دیگران و همونی که تو میگی و گفتی و هرکی غیرشون

      این مورد رو که گفتم اینا بخش اقتصادی اکونومی و سطح پایین درپیت اند که نتیجه گیری با اینها بیخوده

      ولی در اصل سطح بالا۱ بالاترین حالت۱ هرچیز نه اتفاقا اصلا درحدشون نیستن و نمیتونن باشن و اصلا جلو هم نزدن و نمیتونند بزنند

      چون گفتم، هیبرید از این اقتصادی ها ی اکونومی درپیته تا هایپرکار های هیبریدی پیشرفته با مهندسی و تکنولوژی پیشرفته و بالا و صنعت هیبریدی بین اینها زمین تا آسمون تفاوته درنتیحه از هر چی نتیجه کلی نمیگیرن مگر اینکه گفتم

      که ۲۰ ۳۰ که واسه تو …. ۱۰۱ سال اونم نوری نسبت به دیگران جلو جلوتر هستن اول۱ هستن ۱۰۱ هرچیز اول۱ اروپا آمریکا ۱۰۱ سال ۱۰۱ سال اونم نوری از دیگران جلو اول۱ هستن
      هرچیز اول۱ اروپا آمریکا هرچیز اول۱ هستن
      چون هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ هستن دلایلش هم گفتم

      موافقم 1
      مخالفم 9
  10. محمد نادری

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    اگر ممکنه روند قیمت گذاری مدیران خودرو رو پیگیری کنید قیمتاشون فضایی شده دیگه الان من خریدار چرا باید ۳۱۰۰ بدم برای ثبت نام تیگو ۸ ؟ این چه منطقیه خب اگه اینجوری غلط کردن مونتاژ میکنن وارداتی کنن اینارم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. Titanium

    ۱۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    فکر کنم یه ده تا اکانتی با اسم سامورایی تو پدال داریم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5774 ديدگاه)

      دقیقا 😂

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. حسام الدین

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (35 ديدگاه)

    تویوتا ، بی ادعای همه فن حریف! ، مرد روزهای سخت و خودروی انسان های منطقی 👌

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. بهراد

    ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من فکر کنم این لیست رو بهتره به مسئولین نشون داده بشه که به مردم توصیه صرفه جویی میکنند اما یه مشت ماشین آشغال درجه دو و سه چینی رو وارد کشور میکنند که استهلاک بالا دارند یا از نظرشون ۲۰۶ و لندکروز در یک سطح هست. همین دیشب زلنسکی به همه دنیا نشون داد بخاطر منافع شخصی خودش، شرف و مردمش رو نمیفروشه با اینکه ادعای مسلمانی نداره. امیدوارم این شرافت و مردانگی الگویی بشه برای تمامی دولتمردان و مسئولین جهان.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. حسن

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    متاسفانه بد کلاهی دارن سرمون میزارن به اسم خودرو برقی و پیشرفت که صداش 2 سال دیگه در میاد خودرو برقی به عنوان تاکسی این دیگه خیلی ضایست اونم تو ایران و هیچکس حتی یک سرچ ساده هم نمیکنه تا عمر باتری این ماشینها و قیمت باتری 600 میلیون تومانیشون رو بدونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا