چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال 2021 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برنامهٔ قدیمی و باسابقهٔ تلویزیونی ماشین هفته یا موتورویک هرسال فرش قرمزی را برای اهدای جوایز سالانهٔ خودروها به انتخاب رانندگان خود برگزار می‌کند. این‌ها خودروهایی هستند که رانندگان ماشین هفته دوست دارند داشته باشند و یا حداقل آرزوی داشتن آن‌ها را دارند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس و مصرف سوخت بررسی می‌شوند و سپس تیم تحریریهٔ ماشین هفته بهترین مدل‌ها را در انواع کلاس‌ها از سدان خانوادگی و خودروهای لوکس گرفته تا کراس‌اوورهای بزرگ و پیکاپ‌ها انتخاب می‌کنند. پس‌ازاین، از بین این خودروهای برتر نیز بهترین خودروی سال انتخاب می‌شود. جوایز بهترین خودروهای سال به انتخاب رانندگان ماشین هفته از سال ۱۹۸۳ هرساله اهدا می‌شود. حال با این مقدمه سراغ معرفی بهترین خودروهای سال ۲۰۲۱ از نگاه رانندگان این برنامه می‌رویم.

بهترین خودروی کوچک

مزدا ۳

لیست بهترین‌ها را با برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی کوچک آغاز می‌کنیم. البته این یک برد تکراری برای مزدا ۳ است زیرا این خودرو سال گذشته هم به خاطر بهبود چشمگیر کابین و همین‌طور برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، در همین بخش برنده شد اما امسال شاهد ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربوشارژ جدید با پرفورمنس و حتی پالایش بیشتر هستیم.

بهترین سدان خانوادگی

کیا K5

جایزهٔ بهترین سدان خانوادگی ماشین هفته به خودرویی می‌رسد که می‌شناسید اما ممکن است نام جدید آن یعنی K5 را تاکنون نشنیده باشید. بازار سدان‌های میان سایز خانوادگی دیگر مثل گذشته پررونق نیست اما کیا بجای رها کردن این کلاس مثل برخی از رقبا، از اپتیما به K5 حرکت کرده است. در این خودرو راحتی، اتصال، پرفورمنس و حتی سامانهٔ چهارچرخ محرک نه‌تنها باعث پیروزی شده بلکه سدان میان سایز کیا را همچنان زنده و محبوب نگه داشته است. سال گذشته هم پسرعموی K5 یعنی هیوندای سوناتا همین جایزه را کسب کرد که این یعنی گروه کره‌ای به‌خوبی می‌داند که چگونه سدان‌های میان سایز چشمگیر بسازد.

بهترین سدان لوکس

آکورا TLX

انتخاب بهترین سدان لوکس همیشه سخت است زیرا لوکس معانی زیادی دارد اما آکورا TLX جدید با تکنولوژی، راحتی، جاداری و پرفورمنس مناسب، با تعریف رانندگان ماشین هفته مطابقت دارد. البته TLX جدید هنوز هم در بازار از دیگر خودروهای لوکس سنتی متمایز نیست و هنوز هم احساس شکوه یا خودنمایی بیش‌ازحد ندارد اما بااین‌حال، این سدان جدید ژاپنی ترکیبی عالی از تجهیزات رفاهی خوب، سواری راحت و هندلینگ دقیق را به‌علاوهٔ ویژگی‌های فنی عالی ارائه می‌کند و این باعث می‌شود کمی باهوش‌تر از دیگر سدان‌های لوکس به نظر برسد.

بهترین سدان اسپرت

مرسدس CLA35 AMG

مطمئناً اینکه یک مرسدس-آام‌گ جایزهٔ بهترین سدان اسپرت ماشین هفته را کسب کند عجیب نیست اما اینکه CLA35 که پایه‌ای‌ترین سدان این شرکت محسوب می‌شود موفق به دریافت این جایزه شده ممکن است برای برخی شوکه کننده باشد. شاید پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ CLA35 با ۳۰۶ اسب بخار قدرت چندان قوی به نظر نرسد اما خودرو را در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. علاوه بر این، پاسخگویی کلی CLA35 و جذابیت رانندگی آن در کنار در دسترس بودن برای اکثر مردم باعث شد بتواند این جایزه را کسب کند.

بهترین کوپهٔ اسپرت

تویوتا GR سوپرا

هرچند امسال هم مثل سال گذشته دوباره تویوتا سوپرا به‌عنوان بهترین کوپهٔ اسپرت انتخاب شد اما این به خاطر کمبود کوپه‌های اسپرت جذاب نبوده زیرا GR سوپرا هنوز هم همان خودرویی است که رانندگان ماشین هفته بیشتر از همه دوست دارند با آن رانندگی کنند. تویوتا همچنین برای مدل ۲۰۲۱ قدرت سوپرا را افزایش داده و هندلینگ و خنک‌کنندگی ترمزهای آن‌را هم برای عملکرد بهتر در پیست‌ها بهبود داده است. این یک پکیج پرفورمنس عالی است که هنوز هم قیمتی عالی دارد.

بهترین خودروی پرفورمنس

پورشه ۷۱۸

جایزهٔ بهترین خودروی پرفورمنس ماشین هفته نه به یک نام بلکه به یک عدد داده شده است: ۷۱۸. این عدد هردو مدل رودستر باکستر و کوپهٔ کیمن را شامل می‌شود که هردو خودروهایی برای لذت خالص رانندگی هستند. البته اگر بخواهیم کمی جزئی‌تر عمل کنیم، کیمن GT4 را انتخاب می‌کنیم. این یک ماشین پرفورمنس خالص است که به‌راحتی قلب رانندگان ماشین هفته را تسخیر کرد.

بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست

فورد موستانگ مک‌ایی

جایزهٔ بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست به فورد موستانگ مک‌ایی می‌رسد. در مورد خدشه‌دار کردن نام موستانگ هرچه می‌خواهید بگویید اما اگر مجبور به رانندگی با یک خودروی الکتریکی باشیم می‌خواهیم آن موستانگ مک‌ایی باشد. حالا اگر می‌خواهید ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسید، نسخهٔ GT پرفورمنس ادیشن را انتخاب کنید. بیشتر نگران برد هستید؟ در خانوادهٔ مک‌ایی مدل‌هایی وجود دارد که بردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را ارائه می‌کنند. فورد موستانگ مک‌ایی امسال به‌راحتی بر بخش خودروهای الکتریکی سلطه یافته و به همین دلیل برندهٔ بزرگ ماشین هفته شده است.

بهترین خودروهای رؤیایی

بنتلی فلاینگ اسپار

در بخش خودروهای رؤیایی قیمت خودروها هیچ اهمیتی ندارد. اولین انتخاب در این بخش، بنتلی فلاینگ اسپار است یعنی خودرویی که در تجمل تمام خواسته‌های بلندبالای شما را برآورده می‌کند و در پرفورمنس هم بسیار فراتر از چیزی که به نظر می‌رسد عمل می‌کند. این یک سدان ۲.۵ تنی است که در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این زمان هرگز برای لذت بردن از تجملات دست‌ساز کابین فلاینگ اسپار کافی نیست!

آستون‌مارتین DBX

هرچند شاید آستون‌مارتین کمی دیگر وارد دنیای شاسی‌بلندها شد اما DBX فراتر از انتظارات عمل کرده است. این ماشین ترکیبی از توانایی‌های یک شاسی‌بلند با پرفورمنس سدان‌های اسپرت در کنار پیشرانهٔ درجه‌یک AMG است. DBX لازم نبود این‌قدر عالی باشد تا بتواند با رقبای رو به افزایش خود رقابت کند اما خوشبختانه این‌گونه است.

پورشه ۹۱۱ توربو

تقریباً هرکسی که آرزوی داشتن یک خودروی پرفورمنس بالا را دارد، یک زمانی رؤیای پورشه ۹۱۱ توربو را در سر می‌پرورانده است. همچنین ممکن است فکر کنید که پورشه درنهایت به قلهٔ چیزی که در ۹۱۱ موتور عقب امکان‌پذیر است دست پیدا کرده و دیگر باید در همه‌چیز تجدیدنظر کند اما فعلاً هنوز زمان این کار فرانرسیده زیرا توربو همچنان یک شگفتی تکنولوژی است.

بهترین شاسی‌بلند کوچک

فورد برانکو اسپرت

امسال شاهد بزرگ‌تر و کوچک‌تر شدن شاسی‌بلندها و همین‌طور الکتریکی شدن آن‌ها بودیم اما بااین‌حال، یک نام بیشتر از همه شنیده می‌شد: برانکو. هرچند برانکو اسپرت یک برانکوی واقعی نیست اما این ماشین که جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند ماشین هفته را برنده شده، چیزی فراتر از یک کراس‌اوور با ظاهری آفرودی است. هم‌اکنون جهان مملو از هاچ‌بک‌های چهارچرخ محرک با فاصلهٔ کمی بیشتر از زمین است و هرچند فورد هم کار خود را با پلت‌فرم اسکیپ آغاز کرده اما برانکو اسپرت را با توانایی‌های کافی برای عبور از هر مسیری ساخته است.

بهترین شاسی‌بلند میان سایز

لندروور دیفندر

لندروور دیفندر با حفظ توانایی‌های آفرود خود و همین‌طور تصور مجدد این نام تاریخی، جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند میان سایز ماشین هفته را از آن خود کرده است. افسانهٔ امپراطوری بریتانیا بازگشته است آن‌هم نه در قالب خودرویی خشن و تراکتور مانند بلکه به شک یک شاسی‌بلند کاملاً مدرن و شیک. دیفندر جدید با وجود برخورداری از تجهیزات رنجروور، توانایی‌های بسیار بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. هرچند معمولاً شاسی‌بلندها رانندگی جذابی ندارند اما دیفندر به لطف معماری جدید آلومینیومی و مستحکم‌ترین ساختار بدنه‌ای که لندروور تاکنون ساخته است، برای رانندگی هم خودروی جذابی است.

بهترین شاسی‌بلند بزرگ

شورلت تاهو/سابربن

وقتی به شاسی‌بلندهای فول سایز و بسیار توانمند مبتنی بر پیکاپ فکر می‌کنیم، به‌احتمال‌زیاد شورلت سابربن و تاهو به ذهن می‌آیند که امسال هم برندهٔ جایزهٔ ماشین هفته شده‌اند. تاهو و سابربن مدت‌ها است که این بخش را با فضای فراوان برای حمل خانواده‌های پرجمعیت برای هر نوع ماجراجویی زمینی که فکرش را بکنید و با توانایی یدک کشیدن انواع وسایل سرگرم‌کننده، تعریف کرده‌اند. در نسل جدید این خودروها از سیستم تعلیق عقب مستقل کاملاً جدید استفاده شده که سواری را بسیار بهبود بخشیده است اما درعین‌حال، تمام توانایی‌های آن‌ها دست‌نخورده باقی‌مانده و دنیای جدیدی از انعطاف‌پذیری و راحتی داخلی را ارائه کرده‌اند.

بهترین شاسی‌بلند لوکس

مرسدس بنز GLE کوپه

در مورد بهترین شاسی‌بلند لوکس مطمئناً گزینه‌های زیادی وجود دارد. سال گذشته در این بخش مرسدس بنز GLE به دلیل ارائهٔ ترکیب بی‌نظیری از کیفیت متریال، سواری راحت و تکنولوژی‌های کاربردی برنده شد و امسال تنها خودرویی که به آن نزدیک می‌شود، یک GLE دیگر اما این بار در نسخهٔ کوپه است. این کراس‌اووری فوق‌العاده زیبا است که وقتی با پیشرانه‌های AMG همراه می‌شود، رانندگی آن‌هم زیبا می‌شود. GLE کوپه به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و برای زمانی که آسفالت به پایان می‌رسد، به حالت‌های آفرود جدیدی هم مجهز شده است؛ بنابراین این یک برد تکراری برای GLE است در هر نسخه‌ای که آن‌را انتخاب کنید.

بهترین پیکاپ میان سایز

هوندا ریج‌لاین

سال گذشته مخاطبین ماشین هفته اعتراض کردند که چرا جایزهٔ بهترین پیکاپ میان سایز در بین جوایز وجود ندارد و حالا امسال این بخش هم به جوایز اضافه شده است. اولین جایزهٔ این بخش به هوندا ریج‌لاین رسیده است که توانایی‌های پیکاپ، راحتی خودروهای سواری و ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند که در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود. ریج‌لاین همچنین برای مدل ۲۰۲۱ طراحی خشن‌تری پیدا کرده است و هرچند ممکن است در آفرود خیلی حرفی برای گفتن نداشته باشد اما پیکاپ هوندا برای این کار طراحی نشده بلکه فقط می‌خواهد رضایت خریداران را جلب کند و جوایز را برنده شود.

بهترین پیکاپ فول سایز

فورد F150

انتخاب پرفروش‌ترین خودروی آمریکا در چهل سال گذشته به‌عنوان بهترین پیکاپ سال به‌هیچ‌عنوان جای بحث ندارد. فورد می‌داند که خریداران پیکاپ‌های نیم تنی چه می‌خواهند و به همین دلیل بهتر از هر شرکتی دیگری این خودروها را می‌سازد. نسل چهاردهم F150 حتی چیزهایی را ارائه می‌کند که نمی‌دانستید به آن‌ها نیاز دارید، مثل ژنراتور تأمین برق. این نسل هم کارهای سخت را بهتر انجام می‌دهد و هم راحت‌تر از همیشه شده است. هرزمانی که نسل جدید F150 معرفی می‌شود، رقبا پشت میزهای طراحی خود بازمی‌گردند.

بهترین خودروی سال

فورد موستانگ مک‌ایی

فورد موستانگ مک‌ایی بهترین خودروی سال ۲۰۲۱ به انتخاب رانندگان ماشین هفته است. فورد در این خودرو موستانگ را از نو تعریف کرده است که هرچند شاید در این راه برخی طرفداران را ناراحت کرده باشد اما کاملاً فراتر از انتظارات عمل کرده است. مک‌ایی اولین‌های زیادی را برای موستانگ به همراه دارد مثل اولین قوای محرکهٔ الکتریکی، اولین انتقال قدرت چهارچرخ محرک و اولین شاسی‌بلند با نشان موستانگ. چیزهایی که در این موستانگ تغییر نکرده‌اند اما انتخاب‌های زیاد در قوای محرکه و پرفورمنس باورنکردنی در برابر قیمت هستند.

قیمت این خودرو از زیر ۴۳ هزار دلار آغاز می‌شود و بردی ۳۷۰ کیلومتری را با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۵.۲ ثانیه ارائه می‌کند. با پرداخت کمی بیشتر از ۶۰ هزار دلار هم می‌توان نسخهٔ GT را با سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، شتاب ۳.۸ ثانیه و برد ۴۰۰ خریداری کرد. برای کسانی که از این هم بیشتر می‌خواهند، نسخهٔ GT پرفورمنس ادیشن با شتاب ۳.۵ ثانیه ارائه می‌شود.

مک‌ایی در داخل از کابینی بسیار سطح بالا برخوردار است که اصلی‌ترین ویژگی آن نمایشگر بزرگ تبلت مانندی در میانهٔ داشبورد برای کنترل اکثر قسمت‌های خودرو است. این کراس‌اوور در بیرون اما شباهت بیشتری به موستانگ کوپه‌ای که همهٔ ما می‌شناسیم و دوستش داریم دارد؛ اما مهم‌تر از همهٔ این است که مک‌ایی مثل یک خودروی اسپرت رفتار می‌کند. روی‌هم‌رفته، این خودرو همان چیزی است که از فورد انتظار داشتیم و همان چیزی است که می‌توان از موستانگ آینده انتظار داشت! همهٔ این‌ها نشان می‌دهند که چرا فورد موستانگ مک‌ایی بهترین خودروی سال ۲۰۲۱ به انتخاب رانندگان ماشین هفته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. VIPER

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    چه جالب چه انتخابهای باحالی
    همه مزدا رو دوست دارن

    موافقم 30
    مخالفم 8
    1. ممد ژانگولر

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      به نظر من بیشتر انتخابهاش ناجوره الخصوص همون مزداش
      تو اینا بخوام عادلانه نگاه کنم :
      فورد ۱۵۰ ، لندروور دیفندر ، فورد برانکو ،شورلت تاهو / سابرین
      فوق العادن
      بقیشم ی کبریت تمام 😎

      موافقم 15
      مخالفم 65
      1. VIPER

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        داداش جون ما یکم کوتاه بیا آتیش د چرا؟
        🦧

        موافقم 21
      2. Reza Waffen SS

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        مثلاً بوم بوم کنه قلبم 😂 مارو دور ننداز

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      تسلا حقش بود اول بشه بنظرم ( نظر شخصیم )

      موافقم 4
      مخالفم 24
  2. امیرحسین

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    احسنت به آسیایی ها
    انتخاب های خوبی بود انصافاً
    و حس میکنم سلیقه دخیل نبوده
    و هر عنوان با انتخاب نوع ماشین کاملا به حق بوده
    ولی فقط روی عنوان بهترین خودروی سال
    اینو بایستی گفت خیلی سخته این لقب رو دادن که فورد به خودش اختصاص داده البته دوسش دارم ولی نمیدونم حق هست یا نه چون عنوان بزرگیه اما خب فورد رو هم من خیلی دوسش دارم

    موافقم 7
    مخالفم 13
  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    صد در صد با با بعضی هاشون از جمله آکورا و کیمن و مک ایی ( به عنوان خودروی سال ) مخالفم ولی در کل رتبه بندی خوبی بود و قابل قبوله هر چند که به نظرم بهترین رتبه بندیا مال موتور ترنده ولی اینم خوب بود

    موافقم 10
    مخالفم 19
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      یعنی بجای آکورا انتظار لکسس یا آلمانیا رو داشتم ، بجای کیمن انتظار m4 ، کررا 4s ، یا کوروت رو داشتم ، بجای مک ایی هم انتظار خودرو های زیادی رو داشتم ولی چون دور دور برقیاس کاری نمیشه کرد

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. porsche

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        کیمن از تمام خودرو هایی که گفتی از هر نظر بهتره

        موافقم 12
        مخالفم 3
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۳ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          خداوکیلی کیمن بهتر m4 و کوروت و ۹۱۱ نیست

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. ADAK

          ۴ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          دقیقا
          911 گل سرسبده این لیسته
          عشقِ عشق …

          موافقم 3
          مخالفم 1
    2. محمد

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      هالا اونارو ولش چه تعریف هایی از k5 کرده🤣.تازه سال قبل هم سوناتا این جایزه رو گرفته 🤣

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        درسته اپتیما هم همینطور ولی نمیشه زیاد بهش خرده گرفت چون رقیباش اختلاف چندانی باهاش نداشتن ممکنه اختلاف نظر پیش بیاد

        موافقم 5
        مخالفم 2
  4. محمد امین

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    انتخواب های معقولی داشتن ، ولی فکر می‌کنم می‌شد بهتر از این هم باشه

  5. فقط انگلستان

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    فقط بنتلی فلایینگ اسپور و دیگر هیچ
    ❤❤❤❤❤

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. AMG GT R

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      رودست فلایینگ اسپور جدید چیزی نیومد

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. فقط انگلستان

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        صحیح

  6. Sina10

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    انتخاب های خوبی داشتن ولی من با خودرو سال موافق نیستم
    فورد مک ای عالیه مخصوصا توی نسخهGT
    ولی ایا بهترین ماشین امساله؟ بعید میدونم
    انتظار حضور سوپرا و CLA35 و GLE و DBX رو توی این لیست نداشتم ، شاید CLA45 ماشیت بهتری باشه برای این لیست
    ولی بقیه خوبن مخصوصا F-150 و کیمن و مزدا ۳
    مزدا ۳ به نظرم کاملا در سطحی بالاتر از رقباش فعالیت میکنه ایکاش مدل اسپید هم داشت
    کیا K5 هم بالاتر از انتظارات عمل کرده ، ایکاش همون نام زیبا تر اپتیما رو حفظ میکردن ، اینکه کیا داره به سمت اسم های عددی میره اتفاق خوبی نیست ، اسم های عددی مثلا به ب‌ام‌و و مرسدس میاد ولی کیا به اسم های غیرعددیش مشهور شده بود

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Arman

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (211 ديدگاه)

      دقیقا سینا جان،اپتیما خیلی اسم قشنگی بود ولی این اسم های عددی اصلا به کیا نمیاد و جالب نیستن

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      منم اول به این موضوع فکر کردم که چرا cla45 توی لیست نیست ، اما با خودم گفتم خودرو هایی مثل m3 ، cla45 ، ct4 و rs5 بالاتر از اسپرتها قرار میگیرن ، مخصوصا وقتی اینجا بجای واژه سوپرکار از واژه خودروی پرفورمنس استفاده کرده و اون رو به عنوان لول بالاتر خودروهای اسپرت قرار داده پس احتمالا دنبال ماشین خیلی خیلی سریعی نمیگشتن

      موافقم 4
      مخالفم 1
    3. حسین

      ۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      من از اسم اپتیما بدم میاد

      موافقم 1
      مخالفم 3
  7. Arman

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بیشترشون معقول بود

    موافقم 4
    مخالفم 5
  8. امیرعلی

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ولی واقعا من کسایی که با پول بیشتر به جای مک ای تسلا مدل ۳ میخرن رو درک نمیکنم

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. سهند

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    لیست خوبی بود ولی به جای آکورا باید یک آلمانی بود چون آکورا اگرچه خیلی خوبه ولی در حد آلمانی ها نیست.

    موافقم 12
    مخالفم 9
  10. فرشاد

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    با اینکه ۳۰ ساله طرفدار بی ام و هستم، ولی به غایت خوشحال هستم که هیچ ماشینی از این شرکت تو این لیست نبود و امیدوارم تو لیستهای مشابه هم نباشه تا رییس و طراحای مزخرفشون نتیجه لجبازی با مردم و کثافت زدن به برند رو بفهمن

    موافقم 12
    مخالفم 6
    1. MC20

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      داداش عزیز بی ام هنوزم توو دنیا داره می فروشه ( هرچند من هم نفر اول ، مخالف این جلوپنجره های احمقانه اش هستم ) ولی تاثیر این جلو پنجره های جدید ، تا 4 یا 5 سال دیگه ، روی خرید مشتری خودش رو کامل ، نشون می ده . . . توو بازار آمریکا ، کلا یه خورده ، بی سلیقه گی هم موج میزنه و این که اگه بی ام توو این لیست ، نیست ، فقط به خاطر جلوپنجره هاش نیست ، به خاطر استهلاک بالاش هم ، هست ، برا خیلی ها اصلا نمیصرفه و توو بازار مصرفی آمریکا ، استهلاک بالا ، پارامتر خیلی مهمیه ، برا خریدار متوسط الحال جامعه آمریکا . . . ارادت .

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. Sina10

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        البته که استهلاک ب‌ام‌و دقیقا توی نسل قبل ماشیناش (مخصوصا سری ۴ نسل قبل) بطور عجیبی زیاد شده بود اما تو نسل جدید این مشکل رو تا حد بسیار زیادی کاهش دادن و توی این زمینه الان با رقبا برابرن
        مشکل فعلی جلوپنجره وحشتناکشه
        وگرنه M3 راحت میتونست به لیست راه پیدا کنه اما قیافش اجازه نداد

        موافقم 4
        مخالفم 2
  11. MC20

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    . . . دیگه چه خبر . . . ؟

  12. احمدرضا

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (878 ديدگاه)

    عین پلی لیست آهنگا مورد علاقمه
    همینجور جورواجور و دوست داشتنی 😄
    همشون رو دوست دارم و عالین

    ولی چرا سوپراسپرت نبود؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
  13. iman

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    با نصفشون موافق بودم وحقشون بود ولی یه تعدادشون انتخابهای بهتری هم بود . یعنی بهتر از k5 – TLX و سوپرا خودرو نبود . استون مارتین dbx خودروی رؤیایه آخه . بادر نظر گرفتنه اینکه همشون برا ما رؤیائین .
    دیفندر . اف ۱۵۰ . مزدا ۳. فلاینگ اسپار . پورشه . جی ال ای کوپه و تاهو حقشون بود ولی بقیه ☹🤔

    موافقم 1
    مخالفم 12
  14. AMG GT R

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    من بیشتر از همه دوست دارم جگوار XF فیس لیفت داشته باشم و فقط نگاهش کنم

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. Clean Energy

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    همه رو موافقم و کلا به نظرم دیفندر یکی از بهترین آفرودی ها با فاصله توی رنج قیمتی خودش هست
    بعد خدایی من با مک ای موافقم ولی فکر نکنم انقدر خفن باشه ولی من قطعا از این افراد که سوارش شدن بهتر نمیدونم
    با اینکه ۹۱۱ توربو اس رویایی هست به شدت موافقم، و واقعا واقعا دوست دارم یه پورشه سوار شم، اگه ۹۱۱ باشه واقعا رویایی میشه،بعد باهاش گاز بدی هرچی ماشینه رو تبدیل به نقطه کنی🤤🤤🤤 من که قاطی کردم،شما رو نمیدونم
    بعد از اون دوست دارم یه دیفندر سوار شم و بزنم به دل کوه و آفرود
    ولی اگه یه مزدا سه یا کیا کی پنجم سوار شم راضی ام 😑 حالا اگرم نشد یه کیا اپتیما موجود در ایران سوار شم بازم راضیم🥲🥲

    موافقم 12
    1. Karl Benz

      ۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      من یه ژیان یا هوندا ۱۲۵ اقساطی زپرتی هم راضیم 😂😂😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Clean Energy

        ۳ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        نه من راضی نیستم پول بدم به یه موتور یا دوچرخه به نظرم بهتر از ماشین آشغال هست

  16. با مهربونی جهان زیباتره

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    تو نقد و بررسی ها دیده بودم اکورا موتورش نسبت ب رقیباش ضعیفتره با این حال لیست معقول و خوبی بود

    موافقم 2
    مخالفم 2
  17. سیدمهران+میرابوالقاسمی

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (64 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  18. عرفان

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    پدال مثل اینکه باهام لج کرده 😂😂😂
    از وقتی من اون کامنت جنجالیو راجب فورد مک ای گذاشتم
    چندین مقاله ازش کار شده (راجب پرفروش بودنش بهترین ماشین سال و….)😂😂😂
    باشه بابا اصلا بهترین ماشین جهان
    ولی من همچنان با احترام به بقیه نظرم همونیه که گفتم 😄💗

  19. ایران

    ۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (341 ديدگاه)

    مقاله جالبی بود البته کاری با انتخاب ها ندارم ولی شورلت سابرین و بنتلی فلایینگ اسپور رو بیشتر از همه انتخاب ها دوست داشتم

  20. عصا گنوک

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    پس پراید چی

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا