وبسایت موتور وان بهعنوان یکی از رسانههای خودرویی بزرگ و شناختهشدهٔ دنیا، از سال گذشته رقابتی بنام جایزهٔ ستارهها (Star Awards) را برای انتخاب بهترین خودروهای سال ترتیب داده است. دومین دورهٔ این رقابت برای سال ۲۰۲۲ بهزودی آغاز میشود و امسال خودروهای بیشتری در شش دستهٔ مختلف باهم به رقابت خواهند پرداخت. از ۶ تا ۱۱ نوامبر (۱۵ تا ۲۰ آبان) تیم موتور وان در جنوب کالیفرنیا با ۲۰ خودروی مختلف که در ادامه خواهید دید، در جادهها، پیستها و مسیرهای خاکی این منطقه رانندگی خواهند کرد تا مشخص شود کدام خودروها شایستهٔ دریافت یکی از هفت جایزهٔ ستارهها خواهند بود.
خودروهایی میتوانند در این رقابت حضور پیدا کنند که جدید بوده یا کاملاً متفاوت از شرکتکنندهٔ سال قبل باشند. به همین دلیل، برای مثال در بخش بهترین خودروهای لوکس، مرسدس بنز S کلاس حضور ندارد چون نسبت به سال قبلی تغییری نداشته است. خودروها برای کسب جوایز در شش بخش مختلف شامل بهترین خودروی الکتریکی، بهترین خودروی پرفورمنس، بهترین خودروی لوکس، بهترین شاسیبلند، بهترین پیکاپ، بهترین خودروی مقرونبهصرفه و بهترین خودرو به انتخاب سردبیران باهم به رقابت خواهند پرداخت.
شرکتکنندگان رقابت بهترین خودروی الکتریکی سال
خودرو | امتیاز از ۱۰ |
لوسید ایر گرند تورینگ | ۹.۸ |
جیامسی هامر EV | ۹.۵ |
بامو iX | ۹.۳ |
فورد F150 لایتنینگ | ۹.۱ |
هیوندای آیونیک ۵ | ۸.۹ |
بخش خودروهای الکتریکی بیشترین رشد را در کل صنعت خودروسازی جهان دارد و انتخابهای موتور وان میزان تنوع و گستردگی این بخش را نشان میدهد. در بین شرکتکنندگان این بخش، هیوندای آیونیک ۵ نسبتاً ارزانقیمت در کنار مدلهای لوکس بامو iX و لوسید ایر گرند تورینگ رقابت میکند درحالیکه فورد F150 لایتنینگ و جیامسی هامر EV نیز پیکاپهایی هستند که تکنولوژیهای لوکس و پیشرفتهای را هم ارائه میکنند. ویژگیهای منحصربهفرد خودروهای الکتریکی، این بخش را به یکی از سختترین قسمتهای رقابت جایزهٔ ستارهها تبدیل میکند زیرا این خودروها سنگینتر و سریعتر از بقیه هستند.
شرکتکنندگان رقابت بهترین خودروی پرفورمنس سال
خودرو | امتیاز از ۱۰ |
لوسید ایر گرند تورینگ | ۹.۸ |
آئودی RS3 | ۹.۳ |
هوندا سیویک Si | ۹.۳ |
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | ۸.۹ |
هیوندای الانترا N | ۷.۹ |
خودروهای پرفورمنس علاوه بر خیابان، در پیست ویلو اسپرینگ هم مورد آزمایش قرار میگیرند تا مشخص شود در پیست چطور عمل میکنند. در این آزمایشها، علاوه بر بررسی شخصیت رانندگی خودروها، سیستمهای لانچ کنترل و دیگر تکنولوژیهای پرفورمنس خودروها هم تست خواهد شد. در این دسته هرچند سرعت مهم است اما تنها عامل بررسی نخواهد بود و بنابراین انتظار نداشته باشید که لوسید ایر گرند تورینگ با ۸۱۹ اسب بخار قدرت بهآسانی پیروز شود. بهعنوانمثال، سال گذشته فولکسواگن گلف GTI با مغلوب کردن بامو M3 جایزهٔ این بخش را کسب کرد.
شرکتکنندگان رقابت بهترین خودروی لوکس سال
خودرو | امتیاز از ۱۰ |
لوسید ایر گرند تورینگ | ۹.۸ |
جنسیس GV70 | ۹.۶ |
جنسیس G90 | ۹.۴ |
رنجروور | ۹.۳ |
بامو iX | ۹.۳ |
آکورا اینتگرا | ۹.۱ |
اینفینیتی QX60 | ۹.۰ |
جیپ گرند واگنییر | ۸.۰ |
عوامل زیادی باهم ترکیب میشوند تا یک خودروی لوکس را به برنده تبدیل کنند. سواری باید راحت باشد، کیفیت متریال داخلی باید چشمگیر باشد و تجهیزاتی مثل ماساژور صندلیها یا سیستمهای کمکرانندهٔ پیشرفته باید سواری آرامشبخشی را فراهم کنند. البته در این بخش قیمت هم در نظر گرفته میشود و به همین دلیل خودرویی مثل آکورا اینتگرا میتواند در برابر خودروهایی با قیمتهای ششرقمی مثل رنجروور یا لوسید ایر قرار گیرد.
شرکتکنندگان رقابت بهترین شاسیبلند سال
خودرو | امتیاز از ۱۰ |
جنسیس GV70 | ۹.۶ |
بامو iX | ۹.۳ |
رنجروور | ۹.۳ |
کیا اسپرتیج | ۹.۱ |
اینفینیتی QX60 | ۹.۰ |
سوبارو فورستر ویلدرنس | ۸.۵ |
هوندا CR-V | ۸.۳ |
جیپ گرند واگنییر | ۸.۰ |
شاسیبلندها بخش عمدهای از فروش خودرو در ایالاتمتحده را به خود اختصاص دادهاند زیرا میتواند از هر چیزی مثل تواناییهای آفرود، یدک کشی یا حملونقل خانواده مقداری را ارائه کنند. شرکتکنندگان این بخش بر اساس همین عوامل قضاوت میشوند. داوران موتور وان همچنین در ردیف دوم و یا در صورت وجود، در ردیف سوم صندلیهای این خودروها نیز خواهند نشست تا مطمئن شوند که این شاسیبلندها به همان اندازهٔ راننده، برای دیگر سرنشینان هم عالی باشند.
شرکتکنندگان رقابت بهترین خودروی مقرونبهصرفهٔ سال
خودرو | امتیاز از ۱۰ |
هوندا سیویک Si | ۹.۳ |
آکورا اینتگرا | ۹.۱ |
فورد ماوریک | ۹.۱ |
کیا اسپرتیج | ۹.۱ |
سوبارو فورستر ویلدرنس | ۸.۵ |
هوندا CR-V | ۸.۳ |
تعیین یک خودروی مقرونبهصرفه و باارزش مشکل است زیرا مسئله فقط انتخاب ارزانتر خودروها نیست بلکه ویژگیهایی که خریداران در قبال پرداخت قیمت خودرو دریافت میکنند مهمترین عامل در انتخاب خودروی برنده خواهد بود. علاوه بر این، کیفیت خودروها هم باید در نظر گرفته شود درحالیکه مثل دیگر قسمتها، به تجربهٔ رانندگی هم توجه خواهد شد. این همچنین تنها بخشی است که سقف قیمتی دارد و هیچکدام از شرکتکنندگان آن نباید گرانتر از ۴۰ هزار دلار باشند.
شرکتکنندگان رقابت بهترین پیکاپ سال
خودرو | امتیاز از ۱۰ |
جیامسی هامر EV | ۹.۵ |
فورد F150 لایتنینگ | ۹.۱ |
فورد ماوریک | ۹.۱ |
تویوتا تاندرا هیبریدی | ۸.۶ |
همهٔ پیکاپهای رقابت امسال بهنوعی از موتورهای الکتریکی بهره میبرند که این نشان میدهد چگونه این بخش ب سمت سبزتر شدن حرکت میکند. بسیاری از مردم، از پیکاپهای خود بعدان خودروی اصلی برای رفتوآمد به محل کار و انجام امور روزمره استفاده میکنند و بنابراین درحالیکه وظایف سنتی پیکاپها مهم هستند، سواری، رانندگی، راحتی و تکنولوژی هم عوامل بسیار مهمی در بررسی شرکتکنندگان این بخش خواهد بود.
بهترین خودرو به انتخاب سردبیران
تمام خودروهای حاضر در همهٔ دستههای رقابت جایزهٔ ستارهها برای انتخاب شدن بهعنوان خودروی برتر سردبیران هم باهم به رقابت خواهند پرداخت. مردان موتور وان پس از گذراندن یک هفته با این خودروها، معیارهای سفتوسخت و ارزیابیهای دقیق را کنار گذاشته و صرفاً به انتخاب خودروی موردعلاقهٔ خود میپردازند. برندهٔ این بخش لازم نیست که حتماً در یکی از دیگر دستهها برنده شده باشد. بهعنوانمثال، سال گذشته پورشه تایکان کراس توریسمو با وجود شکست در برابر فورد موستانگ مک-ای در بخش بهترین خودروی الکتریکی، موفق به کسب جایزهٔ بهترین خودرو به انتخاب سردبیران شد.
امیرحسین
۹ آبان ۱۴۰۱فقط کادیلاک ct5_v
شهاب
۹ آبان ۱۴۰۱الان یه نفر که خیلی معروفه و همه هم میشناسنش میاد میگه کره ای ها پول دادن جی دی پاور و موتور وان و همه شرکتها و مجلات و سایتها و کارشناسهای تست و بررسی خودرو رو خریدن😂😂😂
AMANTE
۹ آبان ۱۴۰۱پارسال که انتخاب های خوبی داشتن و باید دید امسال چیکار میکنن. برندگان پارسال هم اینجوری بود.
بهترین ماشین از نظر سردبیران موتور وان: پورشه تایکان گرن توریسمو
بهترین ماشین خانوادگی: کیا سورنتو
بهترین تراک: فورد F150
بهترین ماشین ماجراجویانه: فورد برانکو
بهترین ماشین الکتریکی: فورد موستانگ می ای
بهترین ماشین پرفورمنس سال: گلف GTI
بهترین ماشین لوکس: مرسدس بنز S Class
بهترین ماشین از نظر ارزش: هیوندای الانترا
امسال هم من به شخصه فکر میکنم هیوندای و جنسیس در مجموع حداقل در دو و حداکثر در سه بخش برنده بشه.
پیام
۹ آبان ۱۴۰۱دوستان تویوتایی! میبینم که اوضاعتون خیلی خرابه و هیوندای اون بالا! به نظرتون این هیوندای آشغال که از سایپا پایینتره و تا دیروز روزی ۱۰ بار فراخوان میداد چطوری به این جایگاه رسیده؟! فکر کنم همه رو خریدهها 😂😂😂😂😂😂
رضا
۹ آبان ۱۴۰۱دقیقا تویوتا از چه لحاظ اوضاعش خرابه؟ بازار فروش یا سود آوری یا قدرت و مارکتینگ برند؟
meysam
۹ آبان ۱۴۰۱پیام بیراه نمیگه
تویوتا bZ4x میتونست تو این لیست باشه
ولی عملکرد در حد انتظار نام تویوتا نداشت
فروشش هم تو یکی دو ماه اخیر تقریبا در حد صفر بوده
meysam
۹ آبان ۱۴۰۱لوسید و جنسیس واقعا گل کاشتن
پیام
۹ آبان ۱۴۰۱دقیقا تویوتا تو نوآوری، بحثهای فنی و طراحی داخلی و خارجی عقب مونده. اگه میبینی فروشش بالاست بخشیش به خاطر قدمت بیشترش هست ولی دیگه الان هر کسی این رو میدونه که پسپیشرفتی که هیوندای تو این ۱۰ سال اخیر داشته، تویوتا نداشته!
علی
۹ آبان ۱۴۰۱اشکالی نداره . کره ای ها تو بحث تبلیغات و … سرآمد همه هستند . عوضش تویوتا تو فروش تو جهان اول هست و سایر شرکتهای ژاپنی هم محبوبترین تو بازار هستند . هوندا نیسان مزدا سوبارو سوزوکی و …میتسوبیشی
JDM
۹ آبان ۱۴۰۱اوضاع فروش نشون میده که سکویا پر فروش ترین خودرو سه ماهه سوم آمریکا شد
Hamid3x
۹ آبان ۱۴۰۱چه ربطی داره اینا خودروها رو از نظر قابلیت دوام و اطمینان بررسی نمیکنند
تست های کرش هم انجام نمیدن
یه خودرو صفر رو میان از لحاظ عملکرد و خروجی بررسی میکنن
ولی وقتی حرف از مهندسی و دوام و اطمینان میشه ژاپنی ها خیلی جلوتر از کره ای های حقه باز هستند که فقط خروجی تو لحظه براشون مهمه،
Amard
۹ آبان ۱۴۰۱این مجله امریکایی هم مثل نمونه های وطنی اسب بخار خودرو بانک پول میگیرن تبلیغ میکنن همیشه هم از خودرو هایی تعریف میکنند که فروششون کم یا حداقل بیشترین طرفدار فروش ندارن
حامد
۹ آبان ۱۴۰۱کافر همه را به کیش خود پندارد
میلاد زد ام
۹ آبان ۱۴۰۱دادا حامد
ول کن اینا رو
بالاخره باید هر طور هم که شده ناراحتی خودشون رو از پیشتازی کره ای ها ابراز کنن دیگه .
اصلا برای من دیدن این ناراحتی ها و ضربه خوردن ها از هر چیزی لذت بخش تر هستش .
حامد
۹ آبان ۱۴۰۱داداش من کامنت هات قبلا دیدم
متاسفانه باهات هم نظر نیستم راجب کره ای ها
هرچند از ۶ سال پیش تو پدال همیشه جانب کره ای ها رو میگرفتم ولی نباید روشون تعصب داشت چون ایراداتی دارن ولی خب پیشرفت و تلاششون رو بسیار دوس دارم
.
.
به قول حضرت حافظ؛
عیب او که بگفتی هنرش نیز بگو
میلاد زد ام
۹ آبان ۱۴۰۱عزیز من حامد جان
من هم خودم در مورد مشکلات کره ای های داخل ایران آگاهی دارم
ولی در برابر یه نفر که کره ای ها هر امتیازی که به دست میارن میاد میگن رشوه داده و …. باید اینجوری جواب داد .
حتما میدونی منظورم کیه
بله من خودم هم قبول دارم که کره ای های داخل ایران واقعا نباید تعصبشون رو کشید
اما دلیل نمیشه الان بیایم پیشرفت فوق العاده جنسیس رو بگیم رشوه داده و …
F22RAPTOR
۹ آبان ۱۴۰۱کدیلاک بلک وینگ معرکه س
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۱بلک وینگ امتیاز ۱۰ از ۱۰ رو گرفت توسط مجله کار اند درایور..
کلاً شاسی و پلتفرم این اتاق مثل کامارو نسل ۶ هست ، خیلی قابله و به شدت رانندههای حرفهای باهاش رابطه خوبی برقرار میکنن بخاطر همینه امتیاز بالایی میگیره.
درسته M5 و بقیه رقبا جفت دفرانسیل هستن و پرفورمنس بالاتری دارن مخصوصاً شتاب اولیه ، اما کادیلاک با چابکی و هندلینگ خودش این کمبودها رو جبران میکنه
کامارو هم اگه یادت باشه مدل ZL1 1LE تونسته بود توی نوربرگ رینگ خیلی از ماشینای سوپرکار رو مغلوب کنه ، بخاطر همین شاسی بود
میلاد زد ام
۹ آبان ۱۴۰۱اتفاقا دیروز داستم به علی آقا میگفتم
CT5 بلک وینگ عالی بود
یه انجین پوشراد 6.2 لیتری LT4
سیستم تعلیق اختصاصی جنرال موتورز با نام مگنه راید همراه با دمپر های تطبیق پذیر مغناطیسی
دیفرانسیل عقب
یعنی یه معجون خالص
یه چیز ناب
البته با دو تا گیربکس در دسترس هستش
6 سرعته دستی
10 سرعته اتوماتیک
گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با همکاری و سرمایه گذاری مشترک جنرال موتورز و فورد تولید شده و ضرایب دنده و فاصله اونها بیشتر مناسب ماشین های سنگین مثل پیکاپ های فول سایز و… هست به خاطر همین خیلی جاها گفته شده گیربکس 6 سرعته عملکرد به مراتب بهتر و مچ تر با انجین رو داره .
فقط حیف که خیلی زود خدافظی کردن :(((
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۱میلاد ، خداحافظی نکردن ، تا ۲۰۲۴ تولید میشن ، مثل اسکالید V
برنامه کادیلاک اینه که این سدانها رو تا ۲۰۲۴ تپلید کنه و بعدش با نمونه برقی جایگزین بشن و اسمهاشون هم عوض میشه
احتمالاً سیمبالیک میشن.
اسکالید هم همین ، ۲۰۲۵ نسخه فول الکتریک نسل جدیدش میاد.
کادیلاک CT5-V برای عاشقان موتورهای درون سوز یا همون ICE ، یه شاهکاره چون با گیربکس دستی عرضه میشه و میشه گفت آخرین فرصت برای اونهاست.
سوشیانت
۹ آبان ۱۴۰۱بی ام و m5 پرفورمنسش از کادیلاک بالاتر نیست پرفورمنس شامل قدرت و تاپ اسپید هم میشه که کادیلاک تو این ها از m5 بهتر عمل کرده
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۱سوشیانت
نسخههای M5 ( چه معمولی چه CS و کامپتیشن ) ، مرسدس E63 و AMG GT63 چهار در ، آئودی RS6 و RS7 ، پورشه پانامرا توربو S… همشون شتاب اولیه بهتری دارن نسبت به کادیلاک ولی توی رولینگ و تاپ اسپید کادیلاک اونا رو مغلوب میکنه.
در کل هیجان رانندگی با کادیلاک بیشتر از بقیهست
اون هم بخاطر شاسی عالی و گیربکس دستی ، همچنین ریسپانس فرمون بهتر از اوناست
آلمانی باز
۹ آبان ۱۴۰۱تاپ اسپید ام فایو محدود شده هست نمیشه با ی ماشین که محدود نشده مقایسه کرد…
الان جی تی ۶۳ اس که وزنش ۲۰۰ کیلو بیشتر از ام فایو سی اس هست با قدرت مشابه ۳۱۶ تا میره. رو کاغد تاپ اسپید ام فایو سی اس حدودا باید دور و ور ۳۲۰ باشه یعنی همین کادیلاک
MOHAMMAD.DEMON
۹ آبان ۱۴۰۱هامر جیپ لوسید
AHMET 2002
۹ آبان ۱۴۰۱لوسید
لوسید
رنجروور
رنجروور
اسپورتیج
هامر
Humer
۹ آبان ۱۴۰۱باورم نمیشد جنسیس GV70 نمرات به این خوبی بیاره
لوسید هم خیلی توی لوکس ها مانور داده و نمره های خیلی خوبی گرفته
راستی هامر هم توی پیکاپ ها اول شده هر چند از نظر من اگه هامر جدید با همین ظاهر با یک موتور دیزلی قوی برای رقابت با فورد ساخته میشد بهترین ماشین ممکن می بود
AMIN JAFARI
۹ آبان ۱۴۰۱انتخاب من لوسید ایر و هامر هستش
Alpha
۹ آبان ۱۴۰۱پیشرفت لوسید برای یک استارتاپ قابل تحسینه
میلاد زد ام
۹ آبان ۱۴۰۱جنسیس G90 کاملا پتانسیل این رو داره که جایزه بهترین خودروی لوکس امسال رو بگیره
محصولی که به اذعان خود مجلات با فاصله “” بسیار اندکی “” در پس معیار این کلاس قرار داره .
البته GV70 هم فوق العادس .
پدال هم بررسی ش رو گذاشته بود .
Ferrari 🇮🇹
۹ آبان ۱۴۰۱موافقم
امیررضا
۹ آبان ۱۴۰۱لوسید احتمال برندهشدنش هست چون تو چندتا کتگوری بالاترین امتیاز رو آورده ولی بازم نمیشه گفت.
حامد
۹ آبان ۱۴۰۱۱۲ خودروی آمریکایی
۱۱ خودروی ژاپنی
۷ خودردی کره ای
۴ خودروی آلمانی
amir1400
۹ آبان ۱۴۰۱لوسید امسال برنده میشه ، تو هر بخشی که مربوط بهش بوده بالا ترین امتیاز رو آورده
blackwing
۹ آبان ۱۴۰۱نظر شخصی من اینه :
کره خیلی خوب عمل کرده ، مخصوصاً محصولات جنسیس و هیوندای ( آیونیک ۵ لایک ) ، تراکها و وانتهای امریکایی همیشه خوب بودن ولی الان دارن به نقطه اوج میرسن ، لوسید از خیلی جهات بهتر از تسلا عمل میکنه و آینده روشنی داره البته به غیر از قیمت بالاش که مقوله خیلی مهمیه ، ژاپنیها اگه دست نجنبونن از کره عقب میوفتن ( زمانی نه چندان دور بهترینها بودن تو کلاسهای خودشون )
آلمانیها نمیدونم چرا حضور پر رنگی ندارن مخصوصاً مرسدس بنز با مدلهای EQ.. 🤷🏻♂️🤷🏻♂️
amir1400
۹ آبان ۱۴۰۱خیر جناب ، کره هنوز راه خیلی زیادی برای رسیدن به ژاپن و آلمان داره علت این هم که داره زود سمت الکتریکی سازی میره اینه که میخواد از فاجعه ای که تو موتورش هاش رخ دا ده و باعث فراخوان های زیاد شده عبور کنه ، حداقل باید ۲۰ سال دیگه تلاش کنه تا به الان ژاپن و آلمان برسه
4wheeled
۹ آبان ۱۴۰۱چه کرده جنسیس،عالی کار کرد باز امسال
اسپورتیج هم این نسلش ظاهرًا خیلی خوب شده و از توسان بهتر شده چون جای های بیشتری نسبت به توسان کاندید بود
النترا N هم با این قدمت کم هر جا کاندیداهای بهترین خودروی پرفورمنس هست اسمش بینشون بود تا حالا
لوسید هم ترکوند دو جا بیشترین نمره رو گرفت
بهنام
۹ آبان ۱۴۰۱بهترین فراخوان های سال . تجربه ی شخصی و تلخ کره ای واقعا آشغاله آشغال .
AloneBoy13
۹ آبان ۱۴۰۱اگه لوسید در صندوق عقب رو در میاورد بهترین پیکاپ سال هم میشد 🤦♂️
SRT
۹ آبان ۱۴۰۱پیشرفت لوسید قابل تقدیره
دانیال_Surrey،England
۹ آبان ۱۴۰۱عجیبه که میبینم تو لیست شاسی بلند سال خبری از نام با شکوه__ایونیک5__برخلاف موتورترند نیست!!
با شناختی که از موتور1 دارم رنج روور به احتمال90 درصد شاسی بلند سالو گرفته.
تو خودروهای لوکس هم لوسید شانس بالایی داره به همراه رنجی.
فقط امیدورام کسایی که واقعا لیاقتشو دارن به جوایز برسن و پول کثیف کره ای این وسط نقشی نداشته باشه.
Opinion
۹ آبان ۱۴۰۱حداقل جوری حرف بزن که اگه چند روز دیگه موتور1 ایونیک رو بهترین انتخاب کرد آبروت نره! اگر هم انتخاب نشد مشکلی نیست،قرار نیست انتخاب همه مجلات یک ماشین باشه،اگه اینطور بود که الکی میشد همش،همین که تو کاندیدا هست با کمترین قیمت و ژاپنی نیست کافیه
بیکاری توی جامعه واقعا با دردی شده! اگه اون کاربر با ۴ هزارتا کامنت ضد کره به جایی رسید تو هم که تازه شروع کردی میرسی :)))) امیدوارم دوباره برگردوننت به کار
حامد
۹ آبان ۱۴۰۱اگه کره ای ها میتونن پول بدن
ژاپنی ها و المانی ها و امریکایی هم میتونن پول بدن اون که وضع مالیشون از کره بهتره
توی ایران هرکسی که یه کاری خلاف میل ما انجام میده متهم میشه که پول گرفته /:
Free
۹ آبان ۱۴۰۱مدرکی داری شما که کره پول داده به مجلات؟ یا خودت سوار اون ماشینا شدی و متوجه شدی لیاقت این عنوان رو ندارن؟ اگر مدرکی داری لطفا رو کن همه بدونن
اگر نداری که صرفا داری حرف های بی ارزشی
محسن
۹ آبان ۱۴۰۱ببین موتور ترند با اون انتخاب ایونیک چه ضربه کاری ضد که هنوز اثرش مونده 🔥شما که باید عادت کرده باشین،تو این چند سال همین بوده همش
مرسی موتور ترند،موتور١ هم باز قراره ضربه بزنه اماده شو 🤣
میلاد زد ام
۹ آبان ۱۴۰۱پسر خوب دانیال
هیوندای آیونیک 5 قبلا خودش رو اثبات کرده و شاسی بلند سال مجله موتورترند شده
اون هم بین اونهمه رقیب گردن کلفت
نظر و انتخاب مجلات معتبر هست که مهم هستش
نظر تو هم هیچ ارزش و اهمیتی برای خریداران هیوندای در دنیای واقعی نداره و کامنتات در بهترین حالت فقط پتانسیل این رو داره که شاید بتونه اینجا از دو سه نفر ریپلای بگیره :))
مهم اینه که کره ای ها در همه گروه ها نماینده دارن ( مسلما به جز پیکاپ ها )
پ.ن : البته من به همه دوستان کره ای فن از اینجا اعلام میکنم که این گل پسر زیر پست درگ جنسیس با کروت یه کامنت توهین آمیز نسبت به خودرو های کره ای گذاشت و بعد من و یه چند تا از دوستان دیگه یه مقدار بد بهش جواب دادیم و کلا بنده خدا از اون روز هر چی کامنت گذاشته ربط و بی ربط در جهت کوبیدن کره ای ها ( در خواب و خیال خودش ) بوده تا بلکه بتونه ذره ای خودش رو آروم کنه . ولی من قبلا هم بهش گفتم کره ای فن ها خیلی بی خیال تر از این حرفا هستن به نظرم راه های دیگه انتخاب کنه براش بهتره .
R@min
۹ آبان ۱۴۰۱دانیال جان این مسائل اصلا در حد کاربرایی قدیمی و با دانشی مثل تو نیست که خودتو قاطی کنی.
دانیال_Surrey،England
۹ آبان ۱۴۰۱نظر لطفته رامین جان،ولی این حرف من نیست.
یه سر دوستان تشریف ببرند یوتیوب همین کانال موتورترند،انتخاب ایونیک5 و کامنتای زیرش.
80درصد کاربرا یا مخالف بودن یا به شدت انتقاد کردن بعضیام بحث همین زیر میزی دادن رو مطرح کردن.
اونام لابد هیترن و چیزی حالیشون نیست و…
…
اینکه یه سری میان اینا رو به پیشرفت کره نسبت میدن و با بنتلی مقایسه میکنن و…خیلی رو مخه واقعا و خارج از تحمل.
متاستفانه برخی مجلات هم نمک میپاشن رو این زخم.
کره پیشرفت کرده ولی بازم به هیچ وجه در حد بزرگان این صنعت نیست.
به نظرم دوستان این رو بفهمن خیلی خوبه.
تو همین مملکت ما اگه همه ی خودروسازا بیان و ملتم قدرت خرید بالایی داشته باشن،کیا هیوندای و جنسیس انتخاب چندم ملت میشه؟
بی خیال اسم
۹ آبان ۱۴۰۱داداش دانیال بی خیال
بنتلی تو زمان وایسه
جنسیس و هیوندای و کیا 40 سال برن جلو بازم به بنتلی نمی رسن
همین کیا و هیوندای مهندس و طراح های اروپایی رو استخدام کردن یک ذره پیشرفت کردن
R@min
۹ آبان ۱۴۰۱اونی که باید بفهمه خیلی وقته اینارو می دونه اما اینجا برای جلب توجه اکانتای مختلف میسازه و حرفایی می زنه برای ترول مثله بچه ای که تو جمع فامیل برای جلب توجه میاد چهارتا ملق میزنه تا نگاش کنن.
Opinion
۹ آبان ۱۴۰۱چرا تو قسمت الکتریکی ژاپن کاندید نداره؟ :))
بی خیال اسم
۹ آبان ۱۴۰۱ماشالله لوسید
عالیه
به شخصه ازش خوشم میاد
R@min
۹ آبان ۱۴۰۱بنظرم یه هفته اصلا معیار خوبی برای سنجیدن یه محصول نیست و کلا چون همه مجلات مجبور به این شکل بررسی هستند نمیشه به انتخابشون اتکا کرد.
حداقل بین 5 تا 8 هزار کیلومتر نیازه که جدیدا مجلات کار ان درایو و موتورترند این بررسی ها را هم کار می کنن و مشخصه نسبت به نظراتشون شبهات زیادی به وجود اومده راجب همه برندها.
Reza
۹ آبان ۱۴۰۱شاسی بلند فقط USA👍
Alan.r
۹ آبان ۱۴۰۱تو بخش لوکس و بهترین شاسی بلند سال و پرفورمنس و الکتریکی و ….جنسیس و هیوندا حضور دارن ولی مرسدس بنز و پورشه و …. حضور ندارن!!
یعنی کرهای ها از پدر خودروسازی جهان لوکسترن؟
تکنولوژیک ترن؟ سریع ترن؟
واقعا که
لابد EQS ،EQE، EQC، GTBS ،CLASS ،G CLASS MAYBACH S680, GLSو …… کشکن
❤BMW❤
۹ آبان ۱۴۰۱بله کشکن در مقابل ix بیامو ix اونقدر خوبه که توی خیلی از گروهها بود
حتی یهدونه بنز هم نیس😆
ولی توی خودروی پرفورمنس ، چشم بسته مدل های بیامو رو انتخاب میکنم
Alan.r
۹ آبان ۱۴۰۱ix با اون ظاهرش بهترینه؟
شوخیه دیگه؟
تعصب هم حدی داره برادر
Amin.aj
۹ آبان ۱۴۰۱چینی فنا جوابگو باشید!
samurai
۹ آبان ۱۴۰۱باز جایزه بی ارزشی دیگر و باز انتخابای ابکی دیگر از الان معلومه میخواد اسم بمبای یاتاقانی که تکنولوژی ساخت ایموبلایزر که حتی سایپا هم داره :)) رو به عنوان برنده بگه
تا حالا یه بار شده این جایزه های ابکی مثلا به مزدا داده بشه با اون طراحی زیبا و قابلیت اطمینان بالاش
خودتی ……:))
امیر
۱۲ آبان ۱۴۰۱بی ام و عجب چیزیه