چشم اندازهفته نامه

نمادین‌ترین خودروهای جهان در 75 سال گذشته، از بیتل تا کانتاش و تسلا

از بین هزاران خودرویی که طی ۷۵ سال گذشته ساخته شده‌اند، ۱۰ مدلی که به نماد و نمایندهٔ کل جهان خودرو تبدیل شدند را انتخاب کرده‌ایم.

رسانهٔ خودرویی موتورترند امسال ۷۵ ساله شده است و بدین منظور، اقدام به انتخاب خودروهایی کرده است که طی این مدت به یک نماد تبدیل شده‌اند. البته منظور فقط سریع‌ترین، قوی‌ترین یا پرفروش‌ترین خودروها نیست بلکه این لیست شامل مدل‌هایی می‌شود که نماد و نمایندهٔ کل جهان خودرو هستند. انتخاب این خودروها از بین هزاران خودرویی که طی این ۷۵ سال ساخته شده‌اند کار بسیار دشواری است اما نهایتاً ۱۰ مدل برگزیده شده و سخت‌ترین تصمیم به شما واگذار شده است. نمادین‌ترین خودرو از بین این ۱۰ مدل کدام است؟ پس از مشاهدهٔ لیست زیر، پاسخ این سؤال را در نظرسنجی انتهای مطلب بدهید.

ب‌ام‌و سری ۳

هیچ ب‌ام‌ویی بهتر از سری ۳ تجسم خودروی نهایی رانندگی نیست. برای نیم قرن، این ماشین معیار سدان‌های اسپرت بوده است. سری ۳ در طول تاریخ در انواع مختلفی شامل سدان، کوپه، کانورتیبل، هاچ‌بک و استیشن عرضه شد و ثابت کرد هیچ مأموریتی وجود ندارد که نتواند انجام دهد. حتی کسانی که از ب‌ام‌و متنفر هستند نیز باید اعتراف کنند که در تاریخ خودروهای کمی مثل سری ۳ توانسته‌اند مفهوم رانندگی جذاب را این‌گونه با نام خود عجین کنند.

شورلت کوروت

شورلت کوروت همیشه خودروی اسپرت آمریکا بوده است. از زمان معرفی در سال ۱۹۵۳، هر نسل از کوروت تلاش کرده با بهترین‌هایی که جهان خودرو ارائه می‌کند همگام شود. کوروت حتی در نسل‌های نه‌چندان درخشان خود هم همیشه خودرویی چالش‌برانگیز برای رقبای خارجی هم‌دورهٔ خود بوده است. قابلیت استفادهٔ روزانه و ارزش بالا در برابر قیمت دو نمونه از بهترین ویژگی‌های کوروت هستند و مدل‌های Z06 و E-Ray امروزی هم با نصف قیمت رقبا، همین راه را ادامه داده‌اند.

فورد F150

زمانی که هنری فورد دوم در سال ۱۹۴۸ اولین پیکاپ سری F را معرفی کرد آیا می‌دانست این خودرو برای چندین دهه بر بازار آمریکا حکمرانی خواهد کرد؟ این پیکاپ از زمان عرضه اولین نمونه‌ها که با نام F-1 شناخته می‌شدند تاکنون به‌عنوان خودروی کار، خودروی خانوادگی، خودروی آفرود و کِشنده برای تریلر، به میلیون‌ها راننده خدمت کرده است. F150 در کنار دیگر مدل‌های سری F، برای بیش از چهار دهه پرفروش‌ترین خودروی آمریکا بوده است و بدون شک باید آن را یک نماد دانست.

فورد موستانگ

موستانگ کار خود را در قالب کوپه‌ای ارزان‌قیمت آغاز کرد که با استفاده از انبار قطعات فورد ساخته شده بود. فورد انتظار داشت در سال اول بتواند ۱۰۰ هزار دستگاه از این خودرو بفروشد اما فقط در روز رونمایی ۲۲ هزار دستگاه فروخت و کمتر از دو سال بعد، یک میلیونمین موستانگ از خط تولید بیرون آمد. کلید اصلی موفقیت موستانگ انعطاف‌پذیری بود. این ماشین را می‌شد به هر شکلی از یک کوپهٔ اقتصادی گرفته تا خودروی مسابقه‌ای لاستیک دود کن سفارش داد. همچنین درحالی‌که دیگر خودروسازان از بازار ماسل کارها خارج شدند، فورد هیچ‌گاه ایمان خود به موستانگ را از دست نداد و این ماشین را با نیازهای متغیر بازار تطبیق داد.

جیپ CJ / رانگلر

جیپ به‌عنوان وسیله‌ای ساده، بادوام و غیرقابل توقف برای جنگ طراحی شد اما شرکت ویلیز اوورلند و بعداً کایزر، AMC، کرایسلر، FCA و استلانتیس محصولاتی جاده‌ای را برای این برند توسعه دادند که در همهٔ آن‌ها توانایی‌های آفرود در اولویت قرار داشت. بدین ترتیب، بزرگ‌ترین مأموریتی که هر خودرویی تابه‌حال انجام داده است شکل گرفت: فراهم کردن امکان ماجراجویی در دورترین نقاط جهان برای مردم. تا به امروز، شکل جعبه‌ای و جلوپنجرهٔ شیاردار جیپ به نماد بصری توانایی رفتن به هرجایی و دیدن هر چیزی تبدیل شده است.

لامبورگینی کانتاش

می‌دانستیم که در این لیست باید یک سوپراسپرت ایتالیایی وجود داشته باشد و آیا خودرویی هست که بتواند به‌عنوان نماد طراحی سوپراسپرت‌ها در برابر لامبورگینی کانتاش عرض‌اندام کند؟ این شاهکار طراحی گاندینی زمانی که اولین بار در نمایشگاه ژنو ۱۹۷۱ رونمایی شد، نه‌تنها با ظاهر شبیه سفینهٔ فضایی بلکه با پرفورمنس ناشی از نیروگاه V12 خود جهان را شگفت‌زده کرد. حتی پس از پانزده سال یعنی مدتی که باعث می‌شد اکثر طراحی‌ها کاملاً قدیمی به نظر برسند، کانتاش همچنان در دنیای سوپراسپرت‌ها اوج محبوبیت را داشت و پوستر آن روی دیوار اتاق نوجوانان دیده می‌شد. پس‌ازاین، لامبورگینی چندین پرچم‌دار جدید را به بازار فرستاد اما کانتاش هنوز هم هیجان بی‌نظیری دارد.

مزدا میاتا

مزدا میاتا را معرفی کرد تا جوانان متولد پس از جنگ جهانی دوم، لذت رانندگی با رودسترهای بریتانیایی را بدون دردسرهای ناشی از قابلیت اطمینان پایین ساخته‌های بریتانیا تجربه کنند. سه دهه بعد، خودروهایی که میاتا با تقلید از روی آن‌ها ساخته شد تقریباً فراموش شدند و این رودستر مزدا بود که به یک نماد تبدیل شد. در طول این سال‌ها، رانندگانی که اصلاً رودسترهایی مثل MGA و تریومف TR3 را نمی‌شناسند، از میاتای خوش‌دست هیجان‌زده شده‌اند. این ماشین هرگز فرمول اصلی خود را تغییر نداده و میاتای امروزی همان هیجان و قیمت مناسب نسل اول را ارائه می‌کند. بدون شک، طی ۷۵ سال گذشته کمتر خودرویی به‌اندازهٔ میاتا روی لبان رانندگان لبخند نشانده است.

پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ با وجود پیشرانه‌ای که در جای نامناسب قرار گرفته، هرگز شکل اصلی خود را تغییر نداده است. این یک نقص جذاب و البته گاهی خطرناک است که پورشه سال‌ها زمان صرف رام و اصلاح کردن آن کرده است. ۹۱۱ همه چیزهایی که یک خودروی اسپرت باید داشته باشد را دارد. از رانندگی جذاب با قیمت مناسب در نسخه‌های پایه گرفته تا نماد ثروت در نسخه‌های پرچم‌دار. این استانداردی برای دینامیک رانندگی و سنگ محکی برای ارتباط انسان و ماشین محسوب می‌شود اما در طول سال‌ها، فرمول و روح ۹۱۱ هیچ‌گاه تغییر نکرده است.

تسلا مدل S

۲۰ سال پیش، علاقه‌مندان به خودرو هنوز خودروهای الکتریکی را چرخ‌دستی‌های گلف می‌دانستند تا اینکه تسلا آمد. تسلا رودستر ثابت کرد که خودروهای الکتریکی می‌توانند هیجان‌انگیز باشند اما این مدل S بود که نشان داد خودروهای الکتریکی نه‌تنها می‌توانند به گزینه‌های اصلی بازار تبدیل شوند بلکه خواهند توانست بسیار فراتر از آن عمل کنند. درحالی‌که دیگر خودروسازان تازه وارد اقیانوس الکتریکی شده بودند و خودروهای کند و عجیبی با شعاع حرکتی اندک عرضه می‌کردند، تسلا هر آنچه یک خودروی مدرن باید می‌داشت را در مدل S ارائه کرد. چه خودروی دیگری را می‌شناسید که با چنین انقلابی صنعت خودروسازی را تغییر داده باشد؟

فولکس‌واگن بیتل

هیچ خودروی دیگری در تاریخ مسیر عجیبی که بیتل پیموده را طی نکرده است. این ماشین از یکی از شیطانی‌ترین امپراطوری‌های تاریخ متولد شد و سپس به بازسازی یک ملت کمک کرد. بیتل به‌عنوان خودرویی اقتصادی برای عموم مردم، تنها خودروی تاریخ است که در یک نسل و بدون تغییر بزرگ، ۲۰ میلیون دستگاه فروخت. بیتل هرچند همیشه ساده، کند و بی‌امکانات بود اما یکی از شناخته‌شده‌ترین خودروهای تاریخ به‌حساب می‌آید.

کدام‌یک را نمادین‌ترین خودروی جهان میدانید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۵ دیدگاه‌ها

  1. Mosi

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چرا بنز اس یا جی نیست ؟!!
    مخصوصا بنز اس کلاس باید می بود .

    موافقم 71
    مخالفم 21
    1. (Ali(chevynova

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ماشالاه امریکن کارز تاثیر گذار و ماندنی
      ماشالاه اصالت ناب
      ماشالاه پشتوانه

      موافقم 34
      مخالفم 106
      1. PURIYA

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (567 ديدگاه)

        بله دوست عزیز بنز s باید می بود از ژاپنی ها هم باید یه تویوتا یا لکسوسی میاوردن
        لیست هم شاسی بلند نداشت
        یخورده ناقصه مقاله

        موافقم 15
        مخالفم 28
        1. PURIYA

          ۷ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (567 ديدگاه)

          پدال براچی متن منو کم و زیاد میکنی؟؟ خودت مینوسی خودت حذف میکنی این چه وضعیه نکن بابا
          یا تایید نکن یا هرچی نوشتو تایید کن بی کم و کاست

          موافقم 13
          مخالفم 5
        2. مجید

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (267 ديدگاه)

          راست میگی مگه میشه سوپرا و اسکایلاین و زد ۳۵۰ و لنسر رو فراموش کرد!

          لکسس رو نیستم ولی همین LFA هم وقتی داشتم عکسای SLR رو می‌دیدم متوجه شدم چقدر شاسی و فرم بدنش شبیه بهشه.

          موافقم 11
          مخالفم 4
      2. پرهام رهام

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (224 ديدگاه)

        میشه آنقدر قربون صدقه خودروهای آمریکایی نرید یه جوری شما صحبت می کنی که انگار دنیا یه ور آمریکایی ها هم یه ور آنقدر متعصب نباشیم توروخدا.

        موافقم 7
        مخالفم 5
      3. داک هادسون

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        بله حق داری ، از این لیست ده تایی ۴ تاش اَمریکن کارزِ .

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. blackwing

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1303 ديدگاه)

          جای اس کلاس به عنوان سدان لوکس معیار بازار ، تویوتا کرولا به عنوان ماشین اقتصادی و مقرون به صرفه در دسترس عموم ، رولز رویس فانتوم به عنوان معیار لوکس ترین اتومبیل ، تویوتا لندکروزر به عنوان شاسی بلند همه کاره و پورشه ۹۵۹ به عنوان پایه گذار سوپرکارهای مدرن خالیه

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. داک هادسون

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (98 ديدگاه)

          البته با تسلا میشه ۵ تا

        3. NAVID@@98

          ۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (57 ديدگاه)

          درستش اینه: جای مرسدس بنز اس کلاس به عنوان سدان لوکس معیار بازار ، فولکس واگن گلف به عنوان ماشین اقتصادی و مقرون به صرفه در دسترس عموم ، رولز رویس فانتوم به عنوان معیار لوکس ترین اتومبیل ، هاموی و مرسدس بنز جی کلاس و هامر و فورد به عنوان شاسی بلند و آفرودر های همه کاره و پورشه ۹۵۹ و فراری به عنوان پایه گذار سوپرکارهای مدرن سبزه
          خدایی کلا شماره ۱ او اول در هر چیز اروپا و آمریکا هستن که شماره ۱ و اول در هر چیزی هستن خدایی

          موافقم 5
          مخالفم 1
    2. Mercedes-Benz

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (350 ديدگاه)

      راست میگه اس کلاس باقیمی صد هزار جز لوکس ترین خودرو هاست

      موافقم 3
      مخالفم 12
    3. مهدی

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (37 ديدگاه)

      مثلا اس کلاس نماد چی میتونه باشه؟
      جی کلاس نماد چی میتونه باشه؟
      الکی هر حرفی رو نزنیم
      قرار نیست هر خودرویی دوست داره ادم تو همه لیست ها باشه،قضیه این مدل حرفها شده مثل نظر سنجی های برنامه نود که مثلا نظرسنجی میذاشت،ملت کاری نداشتن سوال یا متن چیه،هرجا استقلال یا پرسپولیس بود رای و نظر میدادن،مثلا حتی اگه مینوشت مزخرف ترین فلان فوتبال باز ملت به استقلال و پرسپولیس رای میدادن
      بله،مرسدس بنز که خودم شخصا عاشق برندش هستم یه برند محشره،بیشتر تکنولوژی های روز خودرو رو مرسدس با این خودرو اورد،ولی سوال اینکه ایا مرسدس اولین سدان لوکس و بادوام دنیای خودرو بوده؟ جی کلاس که اتفاقا یادگار زنده یاد آریامهر عزیز
      و دلسوز بوده هم یه خودروی فوق العاده با پرفورمنس خوب،کیفیت ساخت بالا،توانایی آفرود مناسب و کلی مزیت دیگه هست،اما تاثیر خاصی در دنیای خودرو داشته که خودروهایی مثل جیب و در ادامه لندروور دفندر اون تاثیر رو قبلا نذاشته باشن؟ باز یه عده اومدن نوشتن تویوتا ها و لکسوس ها کو،عجب،خاص بودنشون کجاشونه دقیقا؟ اگه به کار کرد بالا باشه که اتفاقا ثابت شده ولوو در صورت رسیدگی درست براحتی میتونه کیلومترهای میلیونی رو ثبت کنه،باز یه عده نوشتن چرا ویرون و مکلارن اف ۱ و فلان نیست،چرا چون در زمان خود سریعترین بودن؟ خب باید حداقل ده تا خودروی دیگه هم بیاد که در زمان خودشون سریعترین بودن،لیست بیشتر خودروهایی رو انتخاب کرده که شروع یک روندی رو در خودروسازی باعث شدن،تورو خدا یکم منطقی باشید

      موافقم 13
      مخالفم 19
      1. PURIYA

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (567 ديدگاه)

        ((..مثلا s کلاس نماید چه چیزی میتونه باشه))
        S کلاس معروفه به خودرویی با سواری بشدت نرم که به قالیچه پرنده معروفه
        برای سال ها نماد سدان های تشریفاتی و لوکس بوده گل پسر چجور همچنین حرفی میزنی؟
        التماس تفکر

        موافقم 2
        مخالفم 4
    4. مجید

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (267 ديدگاه)

      مرسدس بنز و فراری بیشتر از کل این لیست مدل‌های نمادین و به یادموندنی دارند، احتمالا برای همین تو لیست نذاشتنشون چون نمیدونن کدوم رو انتخاب کنن.

      ولی SLR McLaren یا F40 رو اصلا نمیشه نبودنشون تو این لیست رو درک کرد!

      موافقم 7
      مخالفم 9
  2. LAMBORGHINI

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    کانتاچ ❤️ BMW ❤️ 911

    موافقم 49
    مخالفم 11
    1. amir

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      جالبه بدونید کانتاش در زبان محلی اونجا به معنی لعنتی هستش

      موافقم 33
      مخالفم 1
      1. parhamiof

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        یه جا خوندم (البته منبعش خیلی موثق نبود) کانتاش معنی طاعون یا همچینی چیزی میداد

        موافقم 2
        مخالفم 4
      2. علی یوسفی

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (264 ديدگاه)

        کاربر عزیز امیر اگه اشتباه نکنم کانتاش معنای صاعقه داره.

      3. ShaZdeH

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شاید ، ولی واقعا (خیلی جذابه لعنتیه خیلی)

  3. محمد حسین

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    کاش فراری f40 هم تو لیست میزاشتن

    موافقم 28
    مخالفم 10
  4. sinasvj

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    اتاق تانک نماد تکنولوژی و پایداری

    موافقم 44
    مخالفم 8
  5. مازیار

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    رتبه اول فقط شایسته ۹۱۱ هست. بدون تردید

    موافقم 33
    مخالفم 47
  6. ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    ولوو XC90 نیست جاش اینجا
    بنز جی کلاس
    رنج روور
    کلی برند خاص داریم اینجا

    موافقم 13
    مخالفم 20
  7. Alan.r

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    اس کلاس هم باید تو لیست باشه
    همیشه نماد راحتی و تکنولوژی بوده و هست
    🇩🇪The best or no thing 🇩🇪

    موافقم 40
    مخالفم 21
  8. محمد

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    جای خالی محصولات تویوتا احساس نمیشه؟

    موافقم 25
    مخالفم 25
  9. Mehran Mirabolghasemi

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 17
    مخالفم 15
  10. yaghoub

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    به نظر من این لیست خیلی ناقصه و خودروهای زیر میتونست تو لیست باشه .
    مرسدس بنز گالوینگ
    فراری F40
    تویوتا هایلوکس و شاید سوپرا
    نیسان GT-R
    مینی
    آستون مارتین DB5
    و سیتروئن DS

    موافقم 22
    مخالفم 30
    1. Amin

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ناقص ترین لیست دنیا هست چونکه همونطور که گفتید تعداد خیلی زیادی از ماشین ها وجود دارن که بیان نشدن و اصلا اولویت بندی رعایت نشده … خیلی از خودرو های خوب فراموش شده مثل مکلارن f1 بوگاتی ویرون هوندا nsx نیسان سری gtr رنجرور و…….
      ولی صرفا بین این لیست 911 جواهر اثر بخش تری برای صنعت خودرو بوده

      موافقم 8
      مخالفم 20
      1. علی یوسفی

        ۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (264 ديدگاه)

        کاربر عزیز امین با کلیت فرمایشتون در مورد ناقص بودن لیست موافقم ولی در مورد مثالهاتون ویرون و f1 بنظرم ویژگی نمادین بودن ندارن اگرچه بینظیر و عالی هستن ولی خب فقط یه نسل یا مدل دارن و در چند نسل و انبوه تولید نشدن ولی اگه اشتباه نکنم ملاک متن فوق خودروهایی هستن که چندین سال و در چند نسخه و نسل تولید شدن.

        موافقم 11
        مخالفم 1
        1. مجید

          ۸ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (267 ديدگاه)

          ویرون کلی مدل ازش ساخته شد و مثل اف ۱ تا مدت‌ها منسوخ نشد و تولید میشد، اف ۱ رو مطمئن نیستم چقدر تولید شد ولی اون هم جانشین نداشت تا مدت‌ها مثل پاگانی هایرا که هنوز جانشین نداره و کلی زیرمدل داره.

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. پوریا چالش

        ۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (319 ديدگاه)

        متن پستررو بخون برادر نوشته نمادین یعنی کونتاش و 911 از خاص بودن f40شکی نیست ولی پلتفرم فراری هر روز در حال تغییر هست لامبو از زمان که کونتاش معرفی کرد این لامبورگینی الان شده

  11. علی یوسفی

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت ممنون بابت این مقاله و بنظرم خیلی گزینه های دیگه هم شایسته نمادین بودن هستن مث دوج وایپر تویوتا کرولا هوندا آکورد میتسوبیشی پاجرو بنز g یا s یا حتی sl شورولت کامارو لندروور دیفندر و امثالهم.

    موافقم 17
    مخالفم 6
  12. corvette

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    شورولت کوروت و پورشه ۹۱۱
    نمادین ترین اسپرت های تاریخن

    موافقم 10
    مخالفم 17
  13. داک هادسون

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    نمادین ترین خودرو تاریخ بدون شک فورد مدل T هست که مظهر و سمبل خودروسازیه که تو این لیست نیست و بعد از اون هم فولکس واگن بیتل هست .

    موافقم 31
    مخالفم 8
  14. Siavash

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    ماشین های زیادی از سن کم روندم ولی واقعا هیچ ماشینی اندازه روندن بی‌ام‌و برام لذت بخش نبوده 🤍💙🖤

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. Jeferson

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      برا من بهترینش shelby gt500 بوده. ولی هنوز بی ام و نروندم

      موافقم 17
      مخالفم 4
  15. رومانی>چین>فرانسه

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    s class

    موافقم 7
    مخالفم 7
  16. وی

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    F40
    F1
    Supra
    Rx7
    Gtr
    ؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 8
    1. Arash IV

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (114 ديدگاه)

      SkyLine

      موافقم 7
      مخالفم 6
  17. باشو

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    بنظر ماها بله لیست ناقص هست درست، اما بالاخره اونهایی که این لیست رو تهیه کردن کاربلد هستن حرفه ای هستن، تو این لیست به نظر من بی ام و، مزدا،موستانگ، پورشه
    نظر خودم کامارو، بنز کپل، بی ام و، تویوتا سوپرا،نیسان اسکای لاین،مزدا ار ایکس 7، موستانک، لنسر،

    موافقم 6
    مخالفم 5
  18. مجید

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    فقط کانتاش؟

    کلا ایتالیایی‌ها نماد بودن اکثرشون.

    لامبورگینی میورا
    لامبورگینی گالاردو ( پرفروش‌‍ترین سوپر اسپرت شده بود )

    فراری ۲۵۰ جی تی / جی تی او

    فراری F40 ( حتی میشه گفت از کانتاش هم نمادین‌تره )
    فراری تستاروسا
    فراری انزو
    فراری ۴۳۰ و ۴۵۸
    فراری کالیفرنیا
    فراری ۵۹۹ و اف ۱۲ برلینتا

    فیات ۵۰۰ کلاسیک

    پاگانی هایرا و زوندا ( واقعا طراحی و پرفورمنسشون خاصه تو رده‌ای هستن که نه هایپرکاره و نه سوپر کار )

    مازراتی ام سی ۱۲

    در حق انگلیسی‌ها هم خیلی جفا کردن

    مینی کانتری‌من و کوپرمن

    جگوار و بنتلی و مکلارن هم کم نداشتن! اصن باورم نمیشه ماشینایی مثل XJ220 و بنتلی کانتیننتال و مخصوصا مکلارن F1 تو این لیست نباشن!

    تو آلمانی‌ها هم خیلی مدل‌های نمادین بودن که نیست!

    مرسدس بنز SLR و SLS خیلی نمادین بودن! مخصوصا SLR که هیچوقت قدیمی نمیشه اون طراحیش و با اختلاف جذاب‌ترین مرسدس بنز تاریخه!

    موافقم 9
    مخالفم 5
  19. BMW

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    فقط بی ام و 3 رو از زیبایی کجای دلم بزارم🔥🤩❤️‍🔥

    موافقم 9
    مخالفم 2
  20. Arash IV

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    انتخابام سری ۳ ، ۹۱۱ ، موستانگ ولی ۹۱۱ زدم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  21. H2

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    کرولا هم میتونست باشه

    موافقم 7
    مخالفم 11
  22. Soroush

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    همشون عالی هستن
    ولی 911 و سری ۳ انتخابم هستن

    موافقم 9
    مخالفم 3
  23. MASOUD 0099

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (424 ديدگاه)

    اتاق تانک و۹۱۱ نماد خودرو از نظر من

    موافقم 7
    مخالفم 2
  24. Sajad10

    ۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اصالت ۴۰۵ کجا رفت

    موافقم 1
    مخالفم 8
  25. کیارش

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    مزدا میاتا‌ واقعا‌ عالی

    موافقم 3
    مخالفم 2
  26. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (715 ديدگاه)

    این e36 دل منو بد برده

  27. ADAK

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    به نظرم اگه بخوایم واقعا به نمادین ترین خودروها اشاره کنیم

    KM
    و حتی دینفندر اشاره کرد
    خودروهایی که قبایل افریقایی و امریکای جنوبی او رو بعنوان اولین جنبده آهنی میشناسن، حتی در همین کشورهای در حال توسعه هم این دو ماشین نماد صنعتی شدن و پیشرفت و شروع دوران تحول از اسب و قاطر به خودرو بودن….

    موافقم 1
    مخالفم 4
  28. پوریا چالش

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    قبلاً هم تو کامنتا گفتم زیبا ترین ماشین دنیا از دید لامبو فن کونتاش افسانه ای هست و دوستان لطفاً فراری f40رو با کونتاش مقایسه نکنید که در حد اندازه کونتاش نیست رقیب دیابلو هستک باز دیابلو با اون متور v12قطعا برنده هست از نظر خاص بودن

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مجید

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (267 ديدگاه)

      اینجا بحث نماد بودنه نه پرفورمنس، ظاهر مینیمال و ساده و در عین حال جذاب اف ۴۰ نماد دهه ۸۰ و طراحی Retro ه، کانتاش هم همینطور.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  29. حسن

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    به نظر من باید همه را قبول کنیم چندتا دیگه هم بهش اضافه کنیم نمیشه اسم بروسلی را اورد اما ایپ من نیاد تو ذهنت
    همه ی اینا به علاوه ی چندتا خودرو که هر فردی میتونه اضافه کنه
    من به افتخار کارگران هنری فورد مدل تی را انتخاب میکنم امیدوارم روحش همیشه در بهترین جایی که دوست داره شاد باشه

    هنری فورد
    هر مشتری می‌تواند خودرویی به رنگ دلخواه خود داشته باشد تا زمانی‌که این رنگ سیاه باشد.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. حسن

      ۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2083 ديدگاه)

      کارگِران — منظور کار پرقدر و منزلت هست

  30. مجید

    ۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (267 ديدگاه)

    نمادین ترین ماشین تاریخ که جا افتاد : DMC ( همونی که تو بازگشت به آینده بود )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا