چشم اندازهفته نامه

انتخاب خودروی سال 2022 موتورترند

جایزهٔ خودروی سال موتورترند از سال ۱۹۴۹ هرساله اعطا می‌شود و سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. حال این رقابت جذاب به ایستگاه سال ۲۰۲۲ رسیده است. هرچند این روزها پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندها بر بازار خودروی آمریکا حکمرانی می‌کنند اما بااین‌حال در رقابت خودروی سال ۲۰۲۲ بیش از پانزده خودروی مختلف حضور دارند که برای رسیدن به کالیپر طلایی تلاش می‌کنند. هرکدام از این خودروها نه در برابر یکدیگر بلکه طبق شش معیار موتورترند شامل ایمنی، ارزش، طراحی، مهندسی کارایی و پرفورمنس بررسی می‌شوند و خودرویی که در هر شش زمینه برتر باشد، پیروز رقابت خواهد بود.

شرکت‌کنندگان رقابت خودروی سال ۲۰۲۲ موتورترند

  • آئودی E-Tron GT
  • شورلت بولت
  • هوندا سیویک
  • هیوندای الانترا
  • کارما GS-6
  • کیا کارنیوال
  • کیا استینگر
  • لکسس IS500
  • لوسید ایر
  • مرسدس بنز S کلاس
  • مرسدس بنز EQS
  • پورشه پانامرا
  • پورشه تایکان
  • سوبارو BRZ
  • تویوتا GR 86
  • فولکس‌واگن گلف

پس از بررسی کامل این شانزده خودرو، از بین آن‌ها هفت خودرو به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند تا نهایتاً از میان آن‌ها یکی کالیپر طلایی را با خود به خانه ببرد. این هفت مدعی در شش معیار مذکور به‌اندازهٔ کافی برتری داشتند و توانستند به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کنند. پس‌ازاین، کارشناسان موتورترند چند روز را صرف بررسی، آزمایش، رانندگی و سنجش هرکدام از این فینالیست‌ها بر اساس معیارهای شش‌گانه کردند تا به خودرویی برسند که بهترین سال باشد. این خودرو باید مملو از نوآوری، لذت رانندگی و… باشد و برندهٔ امسال ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

فینالیست‌های رقابت خودروی سال ۲۰۲۲ موتورترند

هوندا سیویک

نباید از اینکه نسل جدید هوندا سیویک این‌قدر خوب است تعجب کرد. منظور این است که نسل قبلی این خودرو توانست تا زمان بازنشستگی در صدر کلاس کامپکت بماند و به همین دلیل پس از نشستن پشت فرمان نسل جدید سوپراستار کامپکت هوندا نباید از فوق‌العاده بودن آن متعجب شد؛ اما سیویک جدید نباید این‌قدر خوب باشد. یک به‌روزرسانی ساده و جزئی روی نسل قبلی می‌توانست برای سه سال دیگر آن‌را رقابتی نگه دارد و موجب شود رقبا حتی تصور سبقت گرفتن از آن‌را هم نکنند.

هیوندای الانترا

خط و خطوط چشمگیر روی ورقه‌های فلزی بدنهٔ الانترا نشان می‌دهد که این یک سدان کامپکت معمولی نیست. این ماشین جاه‌طلبانه روی به چالش کشیدن هوندا سیویک و تویوتا کرولا تمرکز کرده است. الانترا بیش از هر زمان دیگری به سیویک نزدیک شده است. درنهایت اما باید گفت هرچند جدیدترین سدان کامپکت هیوندای گام‌های معناداری رو به جلو برداشته اما بزرگ‌ترین مشکل این است که سیویک هم همین‌طور عمل کرده است.

مرسدس بنز S کلاس

نسل جدید مرسدس بنز S کلاس با اغماض به مرحلهٔ فینال رقابت امسال راه پیدا کرد زیرا برخی از داوران معتقد بودند پرچم‌دار جدید مرسدس آن‌طور که انتظار می‌رفت روی مسیرهای مختلف آزمایش ندرخشید و برخی دیگر هم اذعان داشتند که متریال داخلی آن نسبت به نسل قبلی نزول کرده است. البته S کلاس مثل همیشه S کلاس است اما به نظر می‌رسد آن برتری مهندسی یا طراحی چشمگیری که قبلاً داشت را تکرار نکرده و از زیر سایهٔ نسل قبلی خارج نشده است.

مرسدس بنز EQS

EQS خودرویی بحث‌برانگیز است زیرا برخی آن‌را دوست دارند و برخی از آن متنفر هستند. EQS در مسابقات درگ با لامبورگینی پیروز نمی‌شود و سعی نمی‌کند بردی بیش از سایر خودروهای الکتریکی بازار ارائه کند. EQS صرفاً بیش از ۱۲۰ سال سابقهٔ مرسدس بنز در خودروسازی را از بنزین به برق منتقل می‌کند و هرچند آن‌قدر پیشگامانه نیست که بتواند کالیپر طلایی را از آن خود کند اما آن‌قدر شما را در تجمل غرق می‌کند که صدای منتقدان در بیرون را نخواهید شنید.

پورشه تایکان

یکی از شدیدترین بحث‌هایی که در رقابت خودروی سال ۲۰۲۱ موتورترند جریان داشت، مربوط به برد پورشه تایکان بود و نهایتاً همین برد پایین دست سدان الکتریکی پورشه را از کالیپر طلایی کوتاه کرد. حال یک سال بعد، نسخهٔ تک موتورهٔ محرک عقب آن با برد بیشتر به بازار آمده است؛ بنابراین، آیا سال ۲۰۲۲ زمان درخشش پورشه تایکان است؟ پاسخ منفی است زیرا این پورشه برای کسب جایزهٔ کالیپر طلایی هنوز هم نواقصی دارد که یکی از آن‌ها گیربکس دو سرعتهٔ پیچیدهٔ آن است.

تویوتا GR 86

مردان موتورترند خودروهای اسپرت، خودروهای مقرون‌به‌صرفه، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی را بسیار دوست دارند و بنابراین واضح است که عاشق نسل جدید تویوتا GR 86 و برادر دوقلوی آن سوبارو BRZ می‌شوند؛ اما در این ماشین دوست‌داشتنی هم ایراداتی مثل کابین پرسروصدا و سواری خشک به چشم می‌خورد. رانندگی طولانی با GR 86 خیلی خسته‌کننده است و اگر به خودرویی سرگرم‌کننده نیاز دارید که برای استفاده‌های روزانه هم مناسب باشد بهتر است سراغ فولکس‌واگن گلف GTI بروید.

لوسید ایر، خودروی سال ۲۰۲۲ موتورترند

برای حضور در رقابت خودروی سال موتورترند، خودروها باید کاملاً جدید باشند یا به‌روزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند. لوسید ایر این شرایط را بهتر از هر شرکت‌کنندهٔ دیگری پس از تسلا مدل S که در سال ۲۰۱۳ در این رقابت پیروز شد دارد. این خودرویی کاملاً جدید از یک شرکت کاملاً جدید و ناشناخته است که به دنبال ارتقاء اساسی مفهوم یک سدان لوکس پرفورمنس بالا است. ایر همچنین به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی که طبق آزمایش‌های EPA بردی بیش از ۸۰۰ کیلومتر دارد، سروصدای زیادی به راه انداخته است.

این سدان تازه‌وارد آمریکایی، به لطف استفاده از تخصص آئرودینامیکی فرمول یک، به ضریب درگ ۰.۲۰ رسیده و امتیازات زیادی در بخش کارایی و مهندسی کسب می‌کند. این خودرو استایل بیرونی فوق‌العاده‌ای دارد و کابین آن بدون ادعا و خودنمایی‌های الکی، واقعاً لوکس است. درهای بسیار عریض، کابین آرام و راحت، دهانهٔ پهن صندوق عقب و صندوق جلوی عمیق ۲۸۰ لیتری ایر نیز همهٔ داوران را تحت تأثیر قرار داد. لوسید ایر خودرویی است که مثل ب‌ام‌و M5 فوق‌العاده سریع اما بی‌صدا است و درعین‌حال سواری آن در حد مرسدس بنز انعطاف‌پذیر است.

مجموع این ویژگی‌ها بسیاری از داوران را در رابطه با این سدان الکتریکی شگفت‌زده کرد. البته درعین‌حال، برخی از داوران هم نگران بودند که شاید لوسید نتواند زنده بماند و یا اینکه آیندگان از ایر به‌عنوان شورلت وگای عصر ما یاد کنند. کدام دیدگاه درست است؟ زمان پاسخ خواهد داد. (شورلت وگا خودروی ساب‌کامپکتی بود که در سال ۱۹۷۰ به بازار آمد و در ابتدا بسیار تحسین شد و حتی جایزهٔ خودروی سال ۱۹۷۱ موتورترند را هم کسب کرد اما بعداً مشکلات فراوانی از مسائل مربوط به مهندسی، قابلیت اطمینان و ایمنی گرفته تا پوسیدگی و دوام پایین پیشرانه در آن پدیدار شدند و با وجود فراخوان‌های متعدد، اعتبار جنرال موتورز را خدشه‌دار کرد).

مشخصات فنی

Lucid Air Grand Touring 2022

قوای محرکه دو موتوره الکتریکی
قدرت ۸۰۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته
محور محرک چهارچرخ
طول ۴,۹۷۳ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۱۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۵۹ میلی‌متر
وزن خالص ۲۳۸۸ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۸ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۵ متر
شتاب جانبی ۰.۹۱ جی
برد حدود ۸۰۰ کیلومتر
قیمت پایه ۱۳۹ هزار دلار
قیمت تست‌شده ۱۳۹ هزار دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    یجورایی منطقی هست ، مجله ها برای تبلیغ برقی ها همیشه برقی هارو انتخاب میکنن ، نسخه های پرفورمنس اصلی eqs نیومده پس از نظر پرفورمنس چون یکم ضعیفتر از رقبلس در حال حاضر ممکنه رقابت براش سخت باشه ، تایکان رو چندسال تحسین کردن و دیگه نمیخواستن امسال هم تحسینش کنن ، پس انتخاب منطقی و خوبی هست ، هرچند خودم تایکان رو بیشتر دوست دارم ، اما خیلی غیر منطقی نبود که بزنیم زیر کل انتخابا

    موافقم 18
    مخالفم 10
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (203 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 4
      مخالفم 6
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        نه دوست عزیز !
        حقیقتاً لوسید‌ایر من را یاد کادیلاک‌های قدیمی میندازه با اون طراحی کشیده و کیفیت ناب که میشه از عکس‌ها هم لمسشان کرد !
        این خودروی برقی آمریکایی هرچه که نباشد حداقل از تسلا S بسسسسسسیار برتر هست !

        لوسید ، بینظیره ، ببینید چطور از یه طراحی ساده و دلنشین چنین دلربایی میکند !
        طراحی داخلیش را ببینید و جای پای عقب را !
        تمرکزش روی جزئیات و کیفیت متریال را ببینید که چقدر خوب کار شده !

        تایکان خوبه در نوع خودش !
        اما لوسید‌ایر به نظرم انتخاب معقولانه‌تریه !

        موافقم 30
        مخالفم 14
    2. ممد ژانگولر

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4151 ديدگاه)

      ی سوال داشتن فاکتور نمایندگی و خدمات پس از فروش و قیمت در این انتخاب تاثیری نداره ؟!!!

      موافقم 5
      مخالفم 2
    3. محمدرضا

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      شمایی که معتقدی همه حرفای مجلات دروغه و پول میگیرن که تبلیغ انجام بدن
      چرا این اخبار فیک و دروغ مجلات رو پیگیری میکنی.
      توی این سایت فقط همین اخبار ترجمه شده موجوده

      موافقم 12
      مخالفم 11
      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        من کی گفتم پول بگیرن ، گفتم برای انتخاب کردن ، برقی بودن رو یه مزیت حساب میکنن ، شما درکت نرسید بهش

        موافقم 4
        مخالفم 9
    4. فورد

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (891 ديدگاه)

      اس کلاس خیییلییییییی خاص و دلرباست به نظرم بی رقیبه

      موافقم 16
      مخالفم 14
    5. Reza Waffen SS

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      لیاقتشو داشت

  2. Moein

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (913 ديدگاه)

    ابر و باد و مه خورشید و فلک همه دست به دست دارن میدن که الکتریکی ها رو بیارن تو چشم و بنزینی ها رو مرخص کنن
    دنیا دیگه واقعا جای قشنگی نیست 😔

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. Amir Enzo

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (27 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 1
      مخالفم 5
    2. عاشق پدال

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (254 ديدگاه)

      پرما فروست میدونی چیه؟
      پرما فرروست یعنی دائما منجمد. خبر خوش اینه با گرمایش جهانی که ۱.۵ درجه اندازه گیری شده تقریبا تمام پرما فروست یا فراستها اب میشن یخشون. و چندبرابر گاز متان میره تو هوا.
      و طبق معمول خاورمیانه بیشترین اسیب رو میبینه. پرما فراست بیشتر تو روسیه کانادا هستن. و مناطقی از تبت و اند تو شیلی.
      با دست و پوست نمیتونی اختلاف ۱.۵ درجه رو لمس کنی. اما و اما وقتی تو محیط باشی چرا لمس میشه. احساس میشه.
      ماشینت اگه خارجی هست و ترموستاتش خیلی خوب کار میکنه نزدیکای عصر با ماشین برو دور دور. بزار رو ۲۴ درجه. بعد بزار رو ۲۳ درجه.
      همون دقیقه اول سرما رو حس میکنی. بعد بزار ۲۴ درجه. گرما رو حس میکنی.
      یه چیز زیرپوستی میگم تمام. سعی کنین حداقل به روسیه مهاجرت کنین اگه توانایی مهاجرت به غرب رو ندارین . زبان روسی من نرفتم دنبالش اما از انگلیسی اسونتره یاد گرفتنش.
      قیمتا تو ایران اونقدر بالا رفته که دیگه میشه گفت درامد به ریاله و خرج به دلار.
      باور ندارین؟ به این فکر کنین مساحت کشور ترکیه نصف ما هست. و ترکیه ۹۰ درصدش کوهستانیه. اما قیمت زمین تو ترکیه با ایران برابره. و جمعیت ترکیه با ما یکیه. منطق میگه قیمت باید تو ترکیه بیشتر باشه. اما نیست.
      تو المان قیمت هر متر زمین حدود ۶ میلیون تومنه. اونم زمین مسکونی. مثلا مونیخ زمین اگه چسبیده به خود شهر باشه یعنی انشعابات از شهر بیاد قیمتش متری ۱۰ میلیونه. اما اگه موقعیت زمین مثل پرند باشه قیمتش حتی تا ۵ میلیون تومن متری کم میشه. و یه فرهنگی که تو المان هست اینه که جوونها اکثرا تو شهرکهای اطراف شهر زندگی میکنن و این شهرکها همیشه در حال توسعه هستن. ۱۰ سال بعد میبینی همین شهرک شده شهر. اما مهم اینه که حمل و نقل عالیه. هر ۱۰ دقیقه اتوبوس هر ۱۰ دقیقه قطار.
      و قیمت زمین متری ۵ میلیون تومن.
      ساخت و ساز اینجا اینطوریه که مثلا ۲۰ هکتار زمین رو میگیرن مسطح میکنن تفکیک میکنن بر اساس پلان شهری. بعد رو زمین انشعاباتو میرسونن بعد زمینو هر متر ۵ میلیون واگذار میکنن به خلق الله. تو ابعاد مختلف. از ۱۵۰ متر تا ۱۰۰۰ متر. و این شرکت خودش مسئول ساخت خونه رو زمین هست. وقتی زمینو انتخاب کردی میری پیش ارشیتکت شرکت و خونه مورد علاقه تو برات میکشن و بعدم میسازن. یا اینکه یکی از مدلهای پیش طراحی شده که شرکت به صورت عمده میسازه رو انتخاب میکنی تا ارزونتر در بیاد.
      یا شرکت معمولا ۲۰ درصد زمین رو اپارتمان میسازه و اپارتمان میخری. ۱۵ درصد نقد بقیه اقساط ۳۰ ساله.
      https://www.immonet.de/angebot/30216665?drop=sel&related=false&product=standard
      این خونه کلا شش و نیم میلیارد تومن. تو المان تو بایرن. تو یه محله ایی که مثل یوسف اباد تهران هستش اما ویلا نشین.

      مردم شکمشون خالیه افکارشون عتیقه بعد میان دعوا میکنن سر تسلا و بنز یا سامسونگ و اپل.

      [***]

      موافقم 22
      مخالفم 5
      1. مهربد

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (318 ديدگاه)

        تو از این دشتِ خشکِ تشنه روزی کوچ خواهی کرد و
        اشکِ من تو را بدرود خواهد گفت.
        نگاهت تلخ و افسرده‌ست.
        دلت را خار خار ناامیدی سخت آزرده‌ست.
        غم این نابسامانی همه توش و توانت را زتن بُرده‌ست!

        تو با خون و عرق، این جنگل پژمرده را رنگ و رمق دادی.
        تو با دست تهی با آن همه طوفانِ بنیان‌کن در افتادی.
        تو را کوچیدن از این خاک، دل بر کندن از جان است!
        تو را با برگ‌برگِ این چمن پیوندِ پنهان است.

        تو را این ابر ظلمت‌گستر بی‌رحم بی‌باران،
        تو را این خشک‌سالی‌های پی در پی،
        تو را از نیمه ره بر گشتن یاران،
        تو را تزویر غمخواران،
        ز پا افکند!
        تو را هنگامۀ شوم شغالان،
        بانگ بی‌تعطیل زاغان،
        در ستوه آورد.

        تو با پیشانی پاک نجیبِ خویش،
        که از آن سویِ گندم‌زار،
        طلوع با شکوهش خوش‌تر از صد تاج خورشید است؛
        تو با آن گونه‌های سوخته از آفتابِ دشت،
        تو با آن چهرۀ افروخته از آتش غیرت،
        ـ که در چشمان من والاتر از صد جام جمشید است،
        تو با چشمانِ غم‌باری،
        ـ که روزی چشمۀ جوشان شادی بود و، ـ
        اینک حسرت و افسوس، بر آن
        سایه افکنده‌ست خواهی رفت.
        و اشکِ من تو را بدروردخواهد گفت!

        من اینجا ریشه در خاکم.
        من اینجا عاشق این خاکِ از آلودگی پاکم.
        من اینجا تا نفس باقی‌ست می‌مانم.
        من از اینجا چه می‌خواهم، نمی‌دانم!
        امید روشنایی گرچه در این تیره گی‌ها نیست،
        من اینجا باز در این دشتِ خشکِ تشنه می‌رانم.
        من اینجا روزی آخر از دل این خاک، با دستِ تهی
        گُل بر می‌افشانم.
        من اینجا روزی آخر از ستیغ کوه، چون خورشید.
        سرود فتح می‌خوانم،
        و می‌دانم
        تو روزی باز خواهی گشت!

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. Muty

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        متری 5 میلیون !!!!
        نه 5 میلیون تومان( یعنی بعبارتی متری 200 یورو) :-) با عقل جور در میاد نه متری 5 میلیون یورو

        کل فازت رو هواس…

  3. GT

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    انتخاب درستیه👌، ولی اس کلاس و EQS هم پتانسیل برنده شدن داشتند

    موافقم 11
    مخالفم 6
  4. Silent

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    LUCID اخرین شانس های برندهای سنتی رو هم برا حفظ ارزش بازاری شون ازشون صلب می کنه!
    آینده صنعت خودرو برای کشورهای توسعه یافته زیر چتر برندهای تکنولوژیک امریکایی خواهد بود.
    بخش لوکس : LUCID Dream
    بخش خودروهای مصرفی و پرفورمنس: TESLA (S PLAID X) سری 3 و y که با ورود مدل 2 اقتصادی و سایبرتراک کمتر برندی یارای خودنمایی خواهد داشت.
    چالش اصلی LUCID در اصل حفظ تیراژ خواهد بود موضوعی که تسلا با راه اندازی گیگافکتوری های 4 گانش 2022 ازش عبور می کنه. ورودش می تونه محرک خوبی باشه برا رقابت در سطح بالا.

    موافقم 9
    مخالفم 31
    1. GT

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      سایلنت پلید با کالیبر های سرامیکی و اسپویلر اکتیو و انجین کربنی برای به رخ کشیدن میزان دیتا به رقبا توو راهه منتظر باشین😉🙂

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. hssn

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (491 ديدگاه)

      ولی تا جایی که یادمه میگفتی تسلا لوکسه
      الان میکی مصرفی و پرفورمنس؟ عجیبه…

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. GT

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        ایشون کلا همه حرف هاش با واقعیت تناقض داره

        موافقم 7
        مخالفم 4
  5. امیر

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    خیلی ماشین های مطرح دیگه می تونستین بیارین.
    موتور ترند واقعا بررسی هاش سطح پایین انجام می شن.
    البته لوسید ایر رو من عاشقشم.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  6. امیرعلی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    لوسید واقعا خوب عمل کرده و اگه بتونه طبق قولی که داده امسال ۲۰ هزارتا از این ماشین رو بسازه و تولید انبوه رو شروع کنه یکی از پیشتازان خودرو های الکتریکی میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    صنعت خودرو سازی داره رو به برقی شدن میره و همین باعث میشه مجله ها همش خودرو های برقی رو انتخاب کنن و اگر هم انتخاب نکنن
    تو بعضی جاها باهشون برخورد میشه
    به لوسید ایر هم تبریک میگم و فکر میکنم شایسته این مقام هستش

    موافقم 1
    مخالفم 5
    1. محمد

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      ایندحرفی که باهاشون برخوردمیشه رو
      میشه منباش روبگی
      اینقدر دروغ نگید
      و واقعیت رو قبول کنید

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1161 ديدگاه)

        بعضی از سایت ها و همین کاربر های مجازی !
        منظورم از برخورد کردن زدن حرف هایی مثل
        چرا خودروی برقی انتخاب نکردید
        باید خودروی برقی انتخاب میکردید
        صنعت خودرو سازی داره برقی میشه ولی شما برقی انتخاب نکردید
        نه اینکه برخورد شدید داشته باشن

  8. Joseph

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    انتخاب معقولی بودو شرکتی که هدفش بازار لوکس هستش و تیراژ انچنان بالایی لازم نداره برای اینکه ابتدای کار تعداد کارخانه هاش زیاد کنه برعکس تسلا که مجبوره مدل ارزان و متوسط با تیراژ بالا تولید کنه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  9. میثم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    چقدر از سیویک تعریف کرد
    حقش هم بود چون همیشه عالی بوده
    من نسل قبلیشو هم خیلی دوست داشتم
    و اینکه میگه نسل قبلیش می‌تونست دو سه سال دیگه باشه بنظر من کاملا درسته

    موافقم 9
    مخالفم 4
  10. میثم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    بنظرم از همه بدتر عملکرد بنز بخصوص eqs بود
    ناسلامتی پرچمدار این شرکته
    با ۱۲۰ سال سابقه نمی‌تونه در حد لوسید بسازه
    پورشه هم همینطور، هنوز زیر سایه تسلا‌ست با ۱۸ سال سابقه
    واقعا تاسف‌باره

    موافقم 9
    مخالفم 16
  11. Sina10

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    لوسید خیلی خوبه ، مخصوصا نمای جلوش وپرفورمنس مناسبش و کابینش ، ولی خب قیمتش بالاست! و به نظرم برای بهترین ماشین سال ماشین های مناسب تری هم میشد مثال زد
    انتظار داشتم حداقل CT5-Vبلک وینگ و مخصوصا برانکو یا رانگلر ۳۹۲ و 4xe و GR یاریس یا M5 CS و حتی جنسیس GV70 رو توی این لیست می‌دیدم
    اما از لیست فینال که اکثر گزینه هاش منطقیه بگذریم
    لیست اصلی پر از عیب و مشکله
    کارما GS-6? الانترا و طراحی عجیبش؟ ولی اینا هیچکدوم در مقابل بدترین انتخابشون بد نیست ، کیا استینگر؟؟ ماشینی که شاید من و خیلیای دیگه مخصوصا بخاطر طراحیش ، دوستش داشته باشیم ولی فروشش خیلی ضعیف بوده و اصلا در حد لیست نهایی نیست ، حتی نزدیکش هم نیست!
    هرچند این لیستا کلا برا من ، دیگه ارزش زیادی ندارن

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Amir Machine

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      استینگر و کارما و بقیه فقط شرکت‌کننده هستن و حضورشون تو رقابت به معنای خوب بودن نیست
      کلا هر ماشین جدید یا فیس‌لیفتی که اون سال به بازار میاد تو رقابت همون سال شرکت داده میشه
      حالا ممکنه اون ماشین اصلا بدترین ماشین دنیا باشه، مهم نیست، همین که جدیده تو لیست میاد
      مهم فینالیست‌ها هستن که از بین همه شرکت‌کننده‌ها انتخاب میشن

      1. Sina10

        ۲۵ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        خیر اینجور نیست
        این لیستی از بهترین های ساله
        اگه قرار بر اینه که هر ماشینی که فیس لیفت بشه یا نسخه جدیدش بیاد چرا مثلا CT5-V بلک وینگ جایی در این لیست نداره ؟
        سالانه کلی ماشین فیس لیفت میشه و ….
        هر روز خبر اومدن نسخه جدیدی از کلی ماشین تو دنیا میاد
        اگه واقعا اینجوری بود باید همشونو توی این لیست قرار میدادن که ندادن
        و بخاطر همینه که میگم این جایزه ها بی ارزشن

        1. Sina10

          ۲۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          حتی جالب تر اینه که بدونین همین GV70 توسط موتورترند کلی ازش تقدیر شد و به عنوان بهترین SUV سال شناخته شد ولی جایی توی این لیست نداشت
          بله این نظر شما درباره لیست بهترین SUV های سال صدق میکرد که اکثر ماشینای جدید رو اوردن ولی درباره این لیست خیر
          اگه قرار بود همه خودرو های جدید حضور داشته باشن
          الان مثلا چرا تایکان کراس توریسمو اینجا نیست؟
          برانکو اسپرت کجاست؟ گرند واگونییر و چروکی چطور؟

        2. Amir Machine

          ۲۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          سینا جان انگار کلاً در جریان نیستیا!
          رقابت‌های خودروی سال موتورترند تو سه بخش برگزار میشه
          بخش خودروی سال که به ماشینای اصطلاحاً سواری اختصاص داره یعنی سدان‌ها، هاچ‌بک‌ها، مینی‌ون‌ها و کوپه‌ها
          بخش شاسی‌بلند سال به کراس‌اوورها و SUVها اختصاص داره
          و بخش پیکاپ سال هم که مخصوص پیکاپ‌ها هست
          شاسی‌بلندهایی که اسم بردی تو بخش رقابت شاسی‌بلند سال حضور داشتن دیگه، اونجا جنسیس GV70 برنده شد
          حالا رسیدیم به رقابت دوم یعنی خودروی سال، اینجا که دیگه دوباره نباید شاسی‌بلندها باشن، اونا رقابت جدا داشتن
          در مورد شرکت‌کننده‌ها هم همونطور که گفتم ماشینای جدید رو شرکت میدن، البته فقط اینکه یه ماشین معرفی شده باشه کافی نیست، باید بیشتر از شش ماه به بازار عرضه شده باشه تا بتونه جزء شرکت‌کننده‌های اون سال باشه، برای همین مثلاً ماشینایی مثل سوبارو WRX جدید رو نمیبینیم، البته برای منم نبود کادیلاک‌های بلک‌وینگ سواله اما دلیلش شاید همین باشه که از عرضه شون به بازار 6 ماه نگذشته هنوز

  12. ۱۳

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    چهار تا صندلی یکرنگ نداره چطوری بهترین شده

    برو بابا

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. محمد

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (804 ديدگاه)

      دوستاندمعتقدند پول میگیره و تهدید میشه و مجبوره که خودروی خواصی انتخاب کنه و اونجا چیزی به نام آزادیه بیان و شرافت وجود نداره.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  13. Nima

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    نکته جالب برام کیفیت اس کلاس بود که گفت اومده پایین.
    ناامید کننده بود برام!
    واقعا هم کابین نسل قبلى خییلى قشنگتره.
    (منظورم اینه طراحى بهتر و حس لوکس بودن بیشترى میده)

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Philipp

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      این نسل S-class نیست
      چون طراحیش زیادی خشنه
      و طراحی داخلیش هم اصلا از باقی مدل های بنز جدا نیست و یکسری جزیات کوچک بیشتری مثل اون بالش پشت سر رو داره فقط
      من این رو در حد یه نسخه لاکچری E-class میدونم نه S-class کبیر که ۱۰۰ ساله داره تولید میشه

  14. new RAMIN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    (پاسخ منفی است زیرا این پورشه برای کسب جایزهٔ کالیپر طلایی هنوز هم نواقصی دارد که یکی از آن‌ها گیربکس دو سرعتهٔ پیچیدهٔ آن است.)

    مگه میخواهیم گیربکس 2سرعته رو بخوریمش که ایراد داره؟پیچیده هست که هست!شما رانندگی تو انجام بده مگه میخواهی باهاش بری تو پیستMount Panorama ؟!

    .

    اما غیر این موضوع لوسید ایر انصافا خودرو خوبیه تحویلش هم توmotor1 خونده بودم که ماه پیش شروع شده. ماشین انصافا خوبی هست اگه پولدار بودم و تو ایران هم نبودم حتما یه دریم ادیشن فول 170هزار دلاری میخردیم… چون نمونه کامل یه سدان برقی هست. پیمایش خیلی خوب. شتاب بسیار عالی. سیستم خودران اتوپارک احضار صفحه نمایش استاندارد داره و خیلی بزرگ نیست فضای پای عقبش وحشتناک زیاده شخصی سازی میشه کرد صندوق عقب صندوق جلو فضای خوبی داره در کل سدان الکتریکی تقریبا بی نقصه طراحی بیرونش هم منو یاد آمریکایی های دهه 70 میندازه. بسیار ساده و شیک تقریبا بی نقصه ای کاش جدا مدل 5 نفره نسخه 4 نفره هم بزنن. خیلی عالی میشه.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    تو فیلم جدید دووین جانسون بنام وضعیت قرمز اوایل فیلم یه پورشه تایگان سوار میشه درجا له میشه بنظرم برای ضایع کردن پورش بود
    ببینید تازه اومده

    موافقم 2
    مخالفم 3
  16. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اقا اگه دیجی کالا یه لاجوردی بیاره من خریدم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. Clean Energy

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    به نظرم لوسید خیلی خوشگل و خاصه😍❤
    من بین اینا ای کیو اس رو میپسندم (البته نسخه amg ایش) بعدش لوسید و بعدش اس کلاس
    به شخصه بین پرفورمنس ها تایکان و آئودی آر اس جی ترون و بعدش تسلا مدل اس پلاد😌
    سیویک هم عالیه و بین خودرو های ارزان این لیست من از هیوندای النترا خوشم اومد
    واقعا انتخاب ها و فینالیست های بجایی بود

    موافقم 4
    مخالفم 4
  18. Philipp

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    ضریب درگ لوسید ایر و eqs یکیه
    یک مثال نقض دیگه بعد از W124 خود بنز با cd ۰.۲۶ که نباید برای رسیدن به ضریب درگ کم فرم و طراحی خودرو را با لودر له کرد!

  19. مهردادکمال

    ۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    اینا بخاطر اینکه خودشونو یجور دیگه متفاوت نشون بدن بنز رو با اغماض میارن فینال😂😂😂😂 بچه بیا پایین سرمون درد گرفت
    اخه کدوم عقل سالم بنز اس کلاسو میزاره کنار هیوندای و اخر هم لوسید ایر که معلوم نیست عاقبتش برای پنج سال بعد چیه انتخاب میکنه!!!!
    خدایی از شما سوال میکنم اس کلاس رو بهتون بدن قبول میکنین یا چهار تا لوسید ایر

    1. Philipp

      ۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      به عنوان کسی که بنزو خیلی قبول داره
      یه لوسید ایر رو به 4 تا اس کلاس جدید ترجیح میدم
      چون زیباست (زیباترین خودرو الکتریکی)
      و دلیل انتخاب نکردن اس کلاس اینه که این نسل جدید اس کلاس بیشتر در حد یه ای کلاس لوکسه نه اس کلاسی که 100 ساله داره تولید میشه و کلی از استاندارد های فعلی خودرو رو پایه ریزی و ارائه کرده
      قبلا اینجور بود که هر نسل اس کلاس که میومد نسل قبلی خودشو کاملا به فراموشی میسپرد به قدری که زیباتر قوی تر لوکس تر و تکنولوژیک تر بود ولی این اس کلاس جدید هنوز نتونسته که نسل 221 رو به فراموشی برسونه چه برسه به 222
      علاوه بر اون تمام اس کلاس ها تا نسل 222 یه خاصیتی داشتند که روت نمیشد بدون کت و شلوار توی ماشین بشینی اما این رو با جین راحت تر میشه توش نشست تا با کت شلوار
      ابهت ظاهری از دست رفتش و جایگزین شدنش با یک خشونت بی موردی که بدرد ای کلاس و سی کلاس می خوره بکنار

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. یه بابایی که ماشین دوست داره

        ۷ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (5 ديدگاه)

        آره این یکی رو با شما موافق ام

        البته ناگفته نمونه که اتاق W220 یکی از اتاق های خیلی ارزون و میشه گفت نسبتا بی کیفیت در مقایسه با اتاق W140 بود

        من خودم به شخصه میگم آخرین اتاقی که تونست خیلی موفق باشه اتاق W221 بود که خیلی خیلی تولید شد

        چون نسخه قبلش زیاد جالب نبود

  20. یه بابایی که ماشین دوست داره

    ۷ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی وقته که آمریکایی ها حرکت خاصی تو تولید خودرو نزدن دقیقا میشه گفت از بحران سال 1973 یه جورایی یواش یواش به فنا رفتن تا افتضاح سال 2009 و فروختن کرایسلر به ایتالیایی ها

    اما مث که یه اتفاقایی داره تو صنعت خودرو سازیشون می افته

    این گوی و این میدان , ببینیم میتونن خودشون رو به خوبی سال های 1970 و 1960 نشون بدن ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا