پس از برگزاری رقابتهای خودروی سال، شاسیبلند سال و پیکاپ سال ۲۰۲۳ موتورترند، حالا نوبت به انتخاب خودروی پرفورمنس سال رسیده است. در این رقابت، بهترین خودروهای پرفورمنس جهان گرد هم جمع میشوند و باهم به رقابت میپردازند. مثل سه رقابت قبلی، در اینجا هم خودروهایی میتوانند حضور پیدا کنند که کاملاً جدید بوده و یا بهروزرسانی بزرگی را تجربه کرده باشند با این تفاوت که برای شرکتکنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال سقف قیمتی وجود ندارد. البته برخی خودروها مثل پورشه ۹۱۱ GT3 RS و لوسید ایر سافایر نیز علیرغم جدید بودن، به رقابت امسال نرسیدند و سال آینده پای در این میدان خواهند گذاشت.
رقابت خودروی پرفورمنس سال موتورترند فقط محدود به یک کلاس نیست و هر خودروی پرفورمنس محوری اعم از شاسیبلند، هاچبک، سدان، کوپه و حتی پیکاپ میتواند در آن حضور پیدا کند. مثل سایر رقابتهای سال موتورترند، شرکتکنندگان این رقابت نیز بر اساس شش معیار مختلف ارزیابی میشوند که پنج مورد آنها شامل ارزش، پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت و پرفورمنس با رقابتهای دیگر مشترک است ولی در اینجا، معیار ایمنی با تعامل راننده جایگزین شده است. البته این به معنای اهمیت ندادن به ایمنی نیست اما چون اکثر شرکتکنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال توسط NHTSA یا IIHS آزمایش نشدهاند، جایگزین کردن ایمنی با معیاری که بیشتر مطابق با مأموریت این خودروها باشد منطقی خواهد بود.
رقابت امسال با حضور ۲۱ خودروی مختلف آغاز شد و سپس از بین آنها ۹ مدل بهعنوان فینالیست انتخاب شدند تا برای رسیدن به جایزهٔ نهایی باهم مبارزه کنند. همهٔ شرکتکنندگان امسال خودروهای فوقالعادهای هستند و شاهد نبرد بسیار سختی خواهیم بود.
شرکتکنندگان رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ موتورترند
آستونمارتین DBX707
آئودی RS3
بامو M240i xDrive
شورلت کوروت Z06
جنسیس G80 اسپرت
جنسیس GV60 پرفورمنس
هوندا سیویک تایپ R
هیوندای الانترا N
هیوندای کنا N
کیا EV6 GT
لامبورگینی اوراکان تکنیکا
مکلارن 765LT اسپایدر
مرسدس EQS AMG
مرسدس AMG SL63
پولستار ۲ BST ادیشن ۲۷۰
پورشه کیمن GT4 RS
پورشه تایکان GTS
سوبارو WRX
تویوتا GR سوپرا دستی
تویوتا GR کرولا
موضوعی که در رقابت سال ۲۰۲۳ جلبتوجه میکرد، حضور بیشتر خودروهای الکتریکی بود که نزدیک به ۲۵ درصد از کل شرکتکنندگان را شامل میشد اما از بین آنها تنها یک مدل توانست به فینال راه پیدا کند زیرا خودروهای الکتریکی هرچند برای استفادههای روزمره کاملاً مناسب هستند اما طبق تجربهای که امسال در رقابت خودروی پرفورمنس سال داشتیم، در بخش پرفورمنس هنوز از همتایان بنزینی خود عقب هستند. البته این آزمایش ثابت کرد که خودروهای الکتریکی در مدت کوتاهی راهی بسیار طولانی را طی کردهاند اما هنوز هم راه زیادی را در پیش دارند.
فینالیستهای رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ موتورترند
آئودی RS3
بدون شک، RS3 در کنار سوپرکار R8 باشخصیتترین آئودی حال حاضر بازار است. این ماشین که بسیار جذاب و هیجانانگیز است، پیشرانههای چهار سیلندر A3 را با یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر منحصربهفرد جایگزین کرده که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری و لاستیکهای چسبنده آن را پشتیبانی میکنند؛ بنابراین تعجبی ندارد که داوران RS3 را بهعنوان یکی از فینالیستها انتخاب کردهاند.
هوندا سیویک تایپ R
هر چیزی که در مورد نسل قبلی سیویک تایپ R دوست داشتیم در نسل جدید تقویت شده است. این خودرو در قدرت و گشتاور هم تقویت شده ولی نه به میزان چشمگیری. بااینحال، هیچکدام از داوران گلایهای در این رابطه نداشتند زیرا در این خودرو همهچیز قدرت نیست. پس از چند روز گذراندن با سیویک تایپ R خوشحالیم بگوییم که این هنوز هم یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار محسوب میشود.
هیوندای الانترا N
درست زمانی که احساس میشد روزهای خودروهای کامپکت اسپرت به پایان رسیده، هیوندای از راه رسید. شرکتی بدون سابقهٔ موتوراسپرت یا خودروهای پرفورمنس قابلتوجه، با زیربرند جدید N، سه مدل اسپرت مقرونبهصرفهٔ اسپرت را برای رقابت با بزرگان باسابقه به بازار فرستاد که از بین آنها، الانترا N بهترین است. این سدانی کامپکت با پیشرانهٔ قدرتمند، دیفرانسیل لغزش محدود و کمکفنرهای قابل تنظیم الکترونیکی است که قیمتی تنها حدود ۳۳ هزار دلار دارد.
کیا EV6 GT
تا به امروز، خودروهای الکتریکی زیادی در بازار ندیدهایم که بتوان آنها را سرگرمکننده و هیجانانگیز دانست و این موضوع در رقابت سال ۲۰۲۳ ما هم دیده میشد اما برای اینکه لیست فینالیستها بدون نمایندهای از الکتریکیها نباشد، کیا EV6 GT بهترین گزینه بود زیرا هرچند خودروهای برقی قویتر، پویاتر و پیشرفتهتری از این کراساوور کرهای در بازار وجود دارد اما EV6 GT خودرویی است که همهٔ این عناصر را در پکیجی واقعاً جذاب ترکیب میکند.
لامبورگینی اوراکان تکنیکا
تکنیکا پای جای پای اوراکانهای قبلی گذاشته است زیرا نسخهٔ وحشیتر و کمتر کاربردی STO سال گذشته در همین رقابت شگفتی آفرید و دوم شد درحالیکه در رقابتهای قبلی هم اوراکان پرفورمانته و اوراکان اوو برنده شده بودند؛ بنابراین، تکنیکا هم امسال بهراحتی توانست خود را در بین فینالیستها جای دهد اما چند نقص باعث شد از مقام اول فاصله بگیرد.
مکلارن 765LT اسپایدر
وقتی پشت فرمان مکلارن 765LT اسپایدر بنشینید بهسرعت قیمت نیم میلیون دلاری آن را فراموش خواهید کرد. این ماشین آنقدر خوب است که حاضر خواهید بود خانه خود را بفروشید تا بتوانید رانندگی با آن را تجربه کنید. خودروهای کمی تجربهای مثل 765LT اسپایدر ارائه میکنند. چه در پیست و چه جاده، این ماشین اجازه میدهد بیشتر و بیشتر به آن فشار وارد کنید. چنین اعتمادی به یک سوپرکار واقعاً قابلتوجه است.
پورشه کیمن GT4 RS
رانندگی کیمن GT4 RS آنقدر هیجان دارد که همه دوست داشتند در پیست و بزرگراه آنجلس کرست پشت فرمان آن بنشینند. با تعادل ذاتی ترکیب موتور وسط کیمن که حالا با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت ۹۱۱ GT3 ترکیب شده همراه با چسبندگی بیشتری نسبت به GT4 معمولی، سطح هندلینگ GT4 RS دقیقاً همانی است که رانندگان حرفهای آرزو دارند.
تویوتا GR کرولا
وقتی تویوتا GR کرولا در رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ ما در کنار مکلارن، لامبورگینی و کوروت Z06 قرار میگیرد و از آن بهعنوان خودرویی هیجانانگیز و متفاوت یاد میشود، میتوانید بفهمید که جدیدترین محصول بازوی تیونینگ تویوتا یعنی گازو ریسینگ چقدر خاص است. GR کرولا سلاح غولکُش غیرقابلانکاری دارد که کمک کرد در اکثر معیارهای ما امتیاز بالایی کسب کند.
فینالیستهای رقابت خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ موتورترند گروه متنوعی هستند که از خودروهای اسپرت ارزانقیمت گرفته تا سوپرکارهای گرانقیمت و مدلهای الکتریکی را شامل میشود. اینها توانستهاند خود را از دیگر شرکتکنندگان جدا کنند تا نهایتاً یکی از آنها کالیپر طلایی را از آن خود کرده و مدال پیروزی را از برندهٔ سال گذشته یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 بگیرد. برای بررسی بیشتر، با فینالیستها از محل آزمایش اولیه راهی پیست چالشبرانگیز ویلو اسپرینگ و جادهٔ باز بزرگراه آنجلس کرست شدیم.
فینالیستهای امسال نشان دادند که بهواقع هماکنون در دوران طلایی خودروهای بنزینی قرار داریم. رانندگی با این خودروها به ما یادآوری کرد که چرا اینقدر ماشینها را دوست داریم. چه کسی فکر میکرد صدها کیلوگرم فلز، فیبر کربن و پلاستیک بتواند قلب انسان را تا این اندازه شاد کند؟ به همین دلیل، انتخاب برندهٔ امسال از همیشه سختتر بود. در طول بیش از یک دههای که رقابتهای مختلف انتخاب بهترین خودروی پرفورمنس سال را برگزار کردهایم، تقریباً همیشه بحث نهایی برای انتخاب برنده بین دو یا سه خودرو بوده است اما امسال، غیر از خودروی برنده، پنج فینالیست دیگر هم بهراحتی میتوانستند قهرمان باشند.
این یعنی امسال شش خودرو همچون پورشه کیمن GT4 RS، هوندا سیویک تایپ R، مکلارن 765LT اسپایدر و تویوتا GR کرولا شایستگی پیروزی در این رقابت را داشتند که کاملاً بیسابقه است اما نهایتاً یک ماشین باید بهعنوان خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ موتورترند انتخاب میشد.
شورلت کوروت Z06، خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ موتورترند
شاید فقط اشاره به یک موضوع برای اثبات عملکرد فوقالعاده، کوروت Z06 کافی باشد. این ماشین دومین زمان سریع در تاریخ پیست Figure-8 ما را ثبت کرد. تنها خودرویی که تاکنون توانسته از Z06 در این پیست سریعتر باشد، مکلارن 765LT است که قدرت و گشتاور بسیار بیشتر و سه برابر این کوروت قیمت دارد و بااینحال فقط ۰.۰۵ ثانیه سریعتر بوده است.
سوپراسپرتها معمولاً لیستی از ویژگیهایی دارند که قربانی دستیابی به پرفورمنس بالا کردهاند اما این لیست در Z06 بسیار کوتاه است. این ماشین خیلی گران نیست، در رانندگیهای شهری عذابآور نیست، جا برای قرار دادن وسایل دارد و با همهٔ اینها، در آزمایشهای پرفورمنس برخی از بهترین خودروهای جهان را مغلوب میکند. سطح چسبندگی Z06 چشمگیر است، ترمزها فوقالعاده هستند و فرمان دقیق است. هیچ راهی برای ایراد گرفتن از این کوروت وجود ندارد و همهٔ داوران در یافتن موارد منفی در Z06 مشکل داشتند.
بااینحال، بزرگترین نقطهضعفی که توانستیم در این ماشین پیدا کنیم، احساس ترمزها است. البته همه قدرت توقف Z06 را دوست داشتند اما بازخورد پدال که از طریق ترمز با سیم کار میکند مصنوعی احساس میشود. دو مشکل نیز از استینگری همچنان باقی مانده است. غربیلک فرمان مربعی هنوز هم باب میل برخی نیست و بهروزرسانیهای ظاهری Z06 چندان نتوانستهاند ظاهر شلوغ و مبهم C8 را بهتر کنند.
اما از این مشکلات جزئی که بگذریم، Z06 خودرویی راحت، هیجانانگیز و مقرونبهصرفه است که رانندگی آن شبیه خودرویی ۱۰۰ هزار دلار گرانتر احساس میشود. این ماشین با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری LT6 که در وسط نصب شده، شبیه هیچ کوروت دیگری در تاریخ نیست و در بین سوپرکارهای قدرتمند بازار بهوضوح با صندلیهای راحت، حالت رانندگی تور و ورود و خروج آسان، بهترین مدل برای رانندگیهای روزمره خواهد بود. کوروت بالاخره به چیزی که میخواستیم تبدیل شد و Z06 نشانگر حد نهایی نسل هشتم این افسانهٔ آمریکایی است.
مشخصات فنی
Chevrolet Corvette Z06 Z07 | |
پیشرانه | ۵.۵ لیتری V8 |
قدرت | ۶۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب |
طول | ۴,۷۲۲ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۲۴ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۲۳۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۳ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۶۷۲ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۸ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۲۸.۹ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۶ جی |
تایم پیست Figure-8 | ۲۱.۹ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۱۳۲,۵۴۰ دلار |
قیمت تستشده | ۱۶۴,۸۰۵ دلار |
TESLA
۲ بهمن ۱۴۰۱راستی چرا دیگه موتورترند درگ برگزار نمیکنه ؟
ali(chevynova)
۲ بهمن ۱۴۰۱ماشالاه کوروت
اصالت ۷۰ ساله چه میکنه
ماشالاه که با قیمت کمترش نفس گرون قیمتهای تولید محدود رو گرفته
فرشاد
۶ بهمن ۱۴۰۱باز خوبه گفته هیچ شباهتی به خودروهای قبلی کوروت ندارد😂
A.m.A
۷ بهمن ۱۴۰۱پدال فکر کنم با آمریکاییا مشکل شتاب ۰تا۱۰۰ کوروت رو ۲.۸زده.
بابا حداقل حرف کمپانی رو هم در نظر داشته باشید.
homayoun
۳ بهمن ۱۴۰۱دقیقا درست میگی جذابترین آیتم همین مقایسه مسابقه درگی بود که برگزار میشد ولی نمیدونم چرا دیگه اینکار انجام نمیشه.شاید به خاطر حضور الکتریکی ها هستش که درگشون با احتراق داخلی منصفانه نیست
RENAULT5
۳ بهمن ۱۴۰۱تویوتا GR کرولا خوبه قیمتشم خیلی پایینه
TESLA
۲ بهمن ۱۴۰۱امسال واقعا حق zo6 بود ، ولی بیصبرانه منتظر رقابت سال ۲۰۲۴ هستم یعنی جایی که رودستر حضور داره ، و وقتی رودستر بیاد بقیه دیگه باید برن خونشون 😎😎🇺🇸⚡️⚡️💪💪🚀
RADMEHR
۲ بهمن ۱۴۰۱تا سال 2100 همه خودرو ها پرنده شدن عزیز دل :)
ali(chevynova)
۲ بهمن ۱۴۰۱شورولت بار دیگه ثابت کرد که اگه بخواد میتونه به راحتی در کنار وانت باری یه سوپراسپرت هم بسازه که بتونه با شرکتهای که فقط سوپر اسپرت میسازن رقابت کنن
کسی
۲ بهمن ۱۴۰۱اگر بیاد شاید
Reza Waffen SS
۲ بهمن ۱۴۰۱قابل پیش بینی بود
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲ بهمن ۱۴۰۱خوب الان حال مسئولین پدال رو خریدارم.تو پست مازراتی گفتم و پدالیهای عزیز با الفاظی که بسیار آشنا بود درست مثل اون جماعت که دنبال یه کار سختی هستن ولی ما ضربش رو میخوریم حمله کردن به من.خدا وکیلی اگه من نمیگفتم این خبر برا بعضی دردناک زیر هزاران خبر چین و شش کلاسی و غیره پنهان میشد.به هر حال این یه گوشه از عظمت آمریکاست.حالا بپردازیم به خبر.گفته پیکاپها هم هستن ولی خبری از رپتور نیست.همینجور هامر ریویان.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲ بهمن ۱۴۰۱حقیقتا شما چراغ راه ما هستید
بی وطن
۳ بهمن ۱۴۰۱سلام جناب اشتری گرامی ممنون از زحماتی که میکشین.اگه میشه لطف کنید به سر دبیر محترم بگید سایت رو به حالت قبل تبدیل کنن،صفحات خیلی پیچیده و درهم شده.یه مقدار خسته کنندس قبلا خیلی عالی تر بود.ممنون از شما دوست عزیزم…
زمستانم
۳ بهمن ۱۴۰۱(:
TESLA
۲ بهمن ۱۴۰۱البته zo6 حد نهایی کوروت نخواهد بود ، چون قراره نسخه تمام الکتریکی یا zora هیبریدی ( نسخه zora بیش تر از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره ) با پرفورمنس و ویژگی های خارق العاده رونمایی بشن
R@min
۲ بهمن ۱۴۰۱کاملا قابل پیشبینی بود، همون پکیج gt3 رو در قدرت بیشتر و سبک متفاوت میده.
امسال سیویک خورد به Z06 که تمام نگاه هارو جلب خودش کرد در صورتی که این ماشین هم رویایی و بی نظیر هست.
GMA
۲ بهمن ۱۴۰۱انتخاب شایسته ای بود،ولی حضور کیا و هیوندای در فینال مضحک به نظر میرسه😂😂😂
Ehsan
۲ بهمن ۱۴۰۱خواستن تورو حرص بدن فقط 😂🔥که موفق شدن خداروشکر
بالاخره تو یه عالمه عکس اچ دی از ماشینا داری تو گوشیت از اونا که سوار میشن بهتر میدونی 😂
GMA
۲ بهمن ۱۴۰۱Ehsan
هیچگاه وارد بحث های کودکانه با امثال شما نمیشم. از لودگی بیزارم،بهتره بری با امثال خودت سر ژاپن و کره بحث های مضحک بکنی..:))
🤡
RENAULT5
۳ بهمن ۱۴۰۱ضایعش نمودی که
amirmohammad
۲ بهمن ۱۴۰۱وقتی خیلی حوصلت سر رفته و دوست داری بقیه باهات کل کل کنن
Car love
۲ بهمن ۱۴۰۱مضحک اینه که جاپون با ۸ تا برند و این همه ادعا تو پرفورمنس سازی فقط ۴ تا نماینده داشت و یک نماینده تو فینالیست ها اما کره کلا با ۳ تا برند و ۳ سال سابقه پرفورمنس سازی ۵ تا نماینده تو کل و ۲ تا بین فینالیستا از وو جاپونت رد شد :)))))))))
بعد از اون درگ مطلب قبلی که پدال گذاشت و هوندا سیویک سامورایی تو زرد از آب دراومد و فیتیله پیچ شد این خیلی ناراحت کننده بود واست :(
TESLA
۲ بهمن ۱۴۰۱واقعا داری ژاپن و کره رو در زمینه محصولات پرفورمنس با هم مقایسه میکنی !!! زمانی که اسکای لاین ، rx7 ، nsx ، gtr و … به رقابت با لامبو و فراری میرفتن اونموقع جوجه کره ای تازه داشت از استعمار ژاپن در میآمد ، در پیشرفت کره شکی نیست ولی با وجود این پیشرفت ها هم هنوز نتونسته محصول قابلی برای رقابت با گودزیلا ( gtr ) یا nsx بسازه ( اینایی که گفتم با اینکه درونسوز هستن ولی صفر تا صد زیر ۳ میدن در صورتی که کره با هزار جور تکنولوژی جدید و برقی سازی باز هم نتونسته کمتر از ۳/۶ تایم بده تازه این شتاب اولیه هست تو یه کره ای به من بگو که تاپ اسپید بیش تر از ۳۰۰ داشته باشه !!!!! ) کره و ژاپن رو تو هر چه مقایسه میکنید عیبی نداره ولی دیگه توی زمینه شتاب و پرفورمنس ایم قیاس جنبه شوخی میگیره
Ehsan
۲ بهمن ۱۴۰۱Tesla
منکه قبلا وضعیت تورو واست شرح دادم،همون قضیه که طرفو زدن و زورش نمیرسید و شروع کرد دست بوسی الانم که همچنان تو همون وضعیتی،دوستانی که واست بزن دارنم از اون موقع تا حالا باز تو همه خبرای تسلا عرض ادب کردن بهت. الانم با کسی که وضعیتش اینقدر ناراحت کنندس و ضعیف عمل میکنه من حرفی ندارم بخدا نمیخونم کامنتاتو،فعلا با همین خبر و نماینده های هیوندای کیا سر کن که همین کافیه 🔥
GMA
۲ بهمن ۱۴۰۱ژاپن به من چه ربطی داره؟؟ 😂😂
من اصلا فن ژاپنم که میخوای بحث راه بندازی؟ 😂😂
دلقک بازی هم کافیه،بهتره با اکانت های فیکت هجوم نیاری چون بی فایدست 🤡
phonix
۲ بهمن ۱۴۰۱چه برند هایی در این لیست حضور ندارند:
میتسوبیشی ( اسطوره مسابقات رالی)
مزدا: قهرمان لمانز
سوزوکی :ماشین پرفورمنس نمیسازد
نیسان: فعالیت گسترده در بالا ترین سطوح موتور اسپرت
( خبر دارید که امثال هیوندایی همون قهرمانی رالی رو هم نمیاره؟ البته فکر کنم شما اصلا نمیدونی هیوندایی موتور اسپرت داره چون شما فن هیوندایی هم نیستی )
ضمن اینکه شرکت کیا هم زیر مجموعه هیندایی هست و از یک پلتفرم عموما استفاده میکنند موتور هاشونم یکیه برای همین باهم فراخوان میزنند عزیزم
Car love
۳ بهمن ۱۴۰۱حالا اینایی که گفتی نمیدونم چه ربطی به حرف من داشت،بازم این چیزی که من گفتم رو نتونست رد بکنه.اعدادی که گفتم واضحن اصلا جای بحث ندارن ولی گفتی فراخوان با هم میدن یاد تویوتا و سوبارو افتادم که سر چرخ با هم فراخوان دادن و با هم سهامشون سقوط کرد :(
phonix
۳ بهمن ۱۴۰۱نمیدونی اعلام فراخوان روی سهام همه شرکت ها تاثیر داره ( یکی از دلایل عدم فراخوان دادن هیوندایی اون زمان که ماشیناش منفجر میشدن ) اخه چی میدونی از ماشین و صنعت مربوطش؟ فعلا هم میبینی که همین چرخا خیلی خوب فروش میرن شما هم دوست داری فروشت زیاد شه برو چرخاتو دست کاری کن شاید تونستی به بزرگترین خودرو ساز جهان برسی
گفتی شرکت های ژاپنی با اون همه ادعا نیستن گفتم خدمتت این شرکت های ژاپنی با فعالیت های موتور اسپرتشون که صدرصد از هیوندایی بالا تر هستند و جاهایی مسابقه دادن که هیوندایی که داره کاسبی میکنه اصلا براش مهم نیست و حضور پیدا نمیکنه و تکنولوژی اون رو توسعه نمیده
برو زندگی نامه هوندا رو بخون تا بفهمی شرکتی مثل هوندا که ماشین های اقتصادی میساخت چرا تا زمان هوندا بزرگ همیشه تو مسابقات موتور اسپرت فعالیت داشت
تازه سوبارو هم نگفتم اون بالا
هر وقت تونستنین به سوبارو برسید منو خبر کن شرکتی که تمام علاقمندان موتور اسپرت میشناسنش و با این همه سال ندادن یه ماشین پرفورمنس خوب و پایان دادن به تولید قهرمانانش هنوز هم تو دل ماشین باز ها جا داره و ازش به خوبی یاد می کنند شما ها حتی به این حالت امروزش که مثل جنازس هم نمیرسید حالا حالا ها
AMD
۲ بهمن ۱۴۰۱باید برای این ماشین ایستاد و ادای احترام کرد.
blackwing
۲ بهمن ۱۴۰۱کوروت Z06 نشون داد امریکاییا مخصوصاً جنرال موتورز اگر اراده کنن میتونن ماشینی در حد سوپرکارهای اروپایی بسازن ( نسل هشت کوروت ، کادیلاک CT5 V و CT4 V ، کادیلاک سلستیک و لیریک.. ) که همه دنیا انگشت به دهن بمونن ، و این حد نهایی کوروت نسل هشت نیست ، چون مدلهای قوی تر تو راه هستن… 👏🏼🤘🏼
Ehsan
۲ بهمن ۱۴۰۱قابل پیشبینی
درو کرد امسال کوروت جوایزو
مهران
۲ بهمن ۱۴۰۱حقش بود ولی…
هوندا برای من👌
MOHAMMAD.DEMON
۲ بهمن ۱۴۰۱نکاتی که هیچ سوپر اسپورتی نمیتونه به کوروت برسه
هیچ سوپر اسپورتی این همه فضای بار صندوق نداره
کمک فنر های مغناطیسی GM چیزی هستن که این ماشین از هر سوپر اسپورتی جدا میکنن
میتونه به قدری سفت باشه که باهاش تو پیست اندازه 765 سریع دور بزنید بعدش مثل یه ماشین معمولی و راحت کروز بکنید
حتی نسخه کوپه هم سقفش میتونید باز بکنید دستی
تکنولوژی های شرکت مادر رو داره پشتیبانی شرکت بزرگی مثل شورلت رو داره
rezars pc
۳ بهمن ۱۴۰۱یک نکته رو نگفتی هیچ سوپر اسپورتی با این قیمت به این پرفرومنس نرسید
R
۳ بهمن ۱۴۰۱مرد حساب صندوق بار تو سوپراسپرت چه معنایی داره؟ مگه ماشین خانوادگیه؟
arshiaSVJ
۲ بهمن ۱۴۰۱مشخص بود
911
۲ بهمن ۱۴۰۱حق کوروت بود واقعا
amirmohammad
۲ بهمن ۱۴۰۱انتخاب منطقی بود تبریک به آمریکا فن ها
Elmiraj
۲ بهمن ۱۴۰۱Zo6 ترکیب بی مانند گرند تور با یک سوپر اسپرت تمام عیاره….
نتیجه غیر این بود اعتبار موتورترند زیر سوال میرفت .
Car love
۲ بهمن ۱۴۰۱خدایی سیویک چی میگه اینجا! اینو برای شوخی گذاشتن فکر کنم.اون بلائی که تو درگ قبلی سرش اومد پرونده سیویکو کلا بست واس ساموراییا خخخخ
carslover
۳ بهمن ۱۴۰۱نام کاربری رو 🗿
تو کجا بودی؟؟؟؟
❤BMW❤
۲ بهمن ۱۴۰۱https://www.bmwblog.com/2023/01/21/bmw-how-to-configure-m-setup-2023-m3-touring/
اینو ببینید ، خیلی خوشگله
خیلی ربطی نداره ولی…
Ali
۲ بهمن ۱۴۰۱کوروت پرفومنس در عالی ترین سطح و با قیمتی رقابتی، اگر روزی در اون بازه قیمتی حق انتخاب داشتم بعد از کت و شلوار پوش های انگلیسی و تجربه لوکس بودن و تجمل برای پروفورمنس به سراغ کوروت میرفتم …
Royal Driver
۲ بهمن ۱۴۰۱لیاقتشو داشت
Hadi
۲ بهمن ۱۴۰۱واقعا کوروت حقش بود که بشه شاهکاره این هیولا
با اون موتور V8 و صدای معرکش 👌🏼
مهدی
۳ بهمن ۱۴۰۱آمریکایی ها همیشه ماشین ساده و کاربردی و ارزون میسازن حتی اگر قرار به ساخت سوپر اسپرت باشه و به شخصه این رو بیشتر از هر چیزی میپسندم اما اگر حرف روی پیچیدگی و تکنولوژی باشه خب فراری سطح متفاوتی از همه داره
d1123
۴ بهمن ۱۴۰۱برای همینه که کوروت برنده شد، چون بهش میگن American Ferrari
amirboss
۳ بهمن ۱۴۰۱بغیر از کوروت که حسابی سروصدا به پا کرده و شورولت انگار یه ساختمون قدیمی رو خراب کرده و یه برج مدرن با پنت هاوس جاش ساخته، کیا و هیوندای هم توانایی هاشونو به نمایش گذاشتن و دونماینده کره هم موفق شدن. به نظر من این سه خودرو لایق برترین پرفورمنس بین دیگر خودرو سازهای هستن.
phonix
۳ بهمن ۱۴۰۱یعنی میفرمایید النترا از سیویک بهتره؟
یا کونا از کرولا؟
الله اکبر
زمستانم
۳ بهمن ۱۴۰۱بحثاتون تموم شد؟ تاثییر گذار بود ممنون (((((((:
homayoun
۳ بهمن ۱۴۰۱نسل جدید کوروت قراره نسخه zr1 هم داشته باشه یا تو این نسل نسخه هیبریدی جایگزین zr1 شده
Sobhan
۳ بهمن ۱۴۰۱عشقم فقط لامبور 👏🥳🤣