دوباره فصل پاییز فرارسید و دوباره رقابتهای جذاب و بزرگ موتورترند برای انتخاب خودروهای سال ۲۰۲۲ آغاز شد. اولین بخش این رقابتها به انتخاب شاسیبلند سال اختصاص دارد. امسال در این رقابت تعداد ۲۳ شاسیبلند مختلف حضور دارند که همهٔ آنها یا کاملاً جدید هستند و یا بهروزرسانیهای بزرگی را تجربه کردهاند. مردان موتورترند به مدت ۹ روز متوالی با همهٔ این خودروها رانندگی و از آنها عکاسی کردهاند. مأموریت آنها انتخاب یکی از بهترین شاسیبلندهایی است که صنعت خودروسازی جهان تولید کرده است. برای انجام این انتخاب سخت و مهم، با همهٔ شرکتکنندگان در مسیرهای مختلفی مثل جادههای پرپیچوخم، پیست مسابقه، جادههای خاکی و مسیری مشابه بزرگراهها رانندگی شده است.
شرکتکنندگان رقابت شاسیبلند سال ۲۰۲۲ موتورترند
آکورا MDX
شورلت بولت EUV
فورد برانکو
فورد برانکو اسپرت
فورد موستانگ مکایی
جنسیس GV70
هیوندای سانتافه
هیوندای توسان
اینفینیتی QX60
جگوار F-Pace
جیپ واگنییر
جیپ گرند واگنییر
جیپ گرند چروکی L
جیپ رانگلر ۳۹۲ و 4xe
کیا سورنتو
لندروور دیسکاوری
لکسس NX
میتسوبیشی اوتلندر
نیسان پثفایندر
پورشه تایکان کراس توریسمو
فولکسواگن تائوس
فورکسواگن ID.4
ولوو XC40 ریشارژ
برنامهٔ انتخاب شاسیبلند سال موتورترند شامل سه مرحله میشود. مرحلهٔ اول بیشتر به تیم آزمایش و عکاسی اختصاص دارد که کار خود یعنی جمعآوری دادهها و عکاسی را در چهار روز اول انجام میدهند. در مرحلهٔ دوم، داوران رسمی وارد میدان میشوند و با همهٔ خودروها به مدت سه روز در محلهای مختلف آزمون، رانندگی میکنند. در پایان این مرحله هم فینالیستها یعنی خودروهایی که میتوانند به مرحلهٔ آخر صعود کنند انتخاب میشوند. در مرحلهٔ سوم که در کالیفرنیا برگزار میشود، داوران در حلقهای ۴۳ کیلومتری که ترکیبی از سربالاییها، سراشیبیها، تقاطعهای راهآهن، خیابانهای شهری و بزرگراهها است، پشت سرهم با فینالیستها رانندگی میکنند.
پس از انجام همهٔ این مراحل و آزمایشها، بحثها برای انتخاب شاسیبلند سال موتورترند آغاز میشود. این بحثها بسیار دقیق است و گاهی میتواند کمی داغ و جنجالی شود اما درنهایت، مردان موتورترند هر خودرو را بر اساس شایستگیهای خود و با توجه به شش معیار اصلی میسنجند نه در برابر دیگر شرکتکنندگان. این معیارها عبارتاند از:
پیشرفت در طراحی: طراحی داخلی و خارجی خودروها و همینطور انتخابهای هوشمندانه و استفاده از متریال مختلف بررسی میشوند.
برتری مهندسی: تکنولوژیهایی که به نفع خریداران است بررسی میشود. این میتواند از پیشرانههای درونسوز با تکنولوژیهای جدید گرفته تا تعلیق جدید و تکنولوژی گیربکس را شامل شود. در داخل نیز توانایی خودروها در جای دادن سرنشینان و بارها و همینطور کارایی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارزیابی میشود.
مصرف سوخت: ازآنجاییکه کلاس و اندازهٔ شرکتکنندگان این رقابت باهم متفاوت است، مصرف سوخت آنها با توجه به وزن هر خودرو سنجیده میشود. برای خودروهای الکتریکی هم مصرف انرژی بهصورت معادل در نظر گرفته میشود.
ایمنی: ویژگیهای ایمنی که از سرنشینان در برابر آسیب در تصادفات محافظت میکنند، موردبررسی قرار میگیرند و توانایی خودرو برای کمک به راننده در جلوگیری از تصادف آزمایش میشود.
ارزش: در این بخش نهتنها قیمت خودروها بررسی میشود بلکه به هزینههای نگهداری آن در طول دورهٔ معمول مالکیت هم توجه میشود زیرا ارزانترین خودرو همیشه در طولانیمدت مقرونبهصرفهترین و باارزشترین نیست.
عملکرد: بررسی میشود که در هر خودرو طراحان و مهندسان وظیفهٔ خود را چقدر خوب انجام دادهاند. مثلاً یک خودروی لوکس باید بسیار راحت باشد، یک اسیووی آفرودی باید از هر مانعی عبور کند و یک خودروی اسپرت باید در پیچها دقیق و عالی عمل کند.
با انجام همهٔ این بررسیها، از بین ۲۳ شرکتکننده، ۹ شاسیبلند به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند. این یعنی حالا این فینالیستها باید برای بررسیهای دقیقتر و تجربیات بیشتر از طریق رانندگی در جادههای واقعی آماده شوند و برای کسب جایزهٔ کالیپر طلایی موتورترند تلاش کنند.
فینالیستهای رقابت شاسیبلند سال ۲۰۲۲ موتورترند
فورد برانکو
برانکو یکی از خودروهایی است که بیشترین شانس را برای کسب عنوان شاسیبلند سال ۲۰۲۲ موتورترند داشت زیرا این ماشین از جهات مختلفی عالی است اما کاملاً بینقص به نظر نمیرسد. همانطور که در بالا گفته شد، شرکتکنندگان این رقابت بر اساس شش معیار مختلف ارزیابی میشوند که برانکو در یکی از آنها یعنی برتری مهندسی خیلی خوب عمل نکرد. آیا میتوان جایزهٔ شاسیبلند سال را به خودرویی داد که در بدو عرضه به خاطر مشکل سقف فراخوان داشته است؟
فورد برانکو اسپرت
برانکو اسپرت بخش کوچکتر و ارزانتر از ماجرای بازگشت نام افسانهای برانکو محسوب میشود. برانکو اسپرت علیرغم اشتراکات فراوان با اسکیپ، یک شاسیبلند کوچک دوستداشتنی است که در همهٔ معیارهای ششگانهٔ موتورترند خوب عمل کرد اما داوران بر سر پیشرانههای آن اختلافنظر داشتند و برخی هم از فقدان پورتهای USB در صندلیها عقب گلایه داشتند.
فورد موستانگ مکایی
خیلی از داوران، موستانگ مکایی را یک شاسیبلند نمیدانند زیرا هردو نسخهٔ محرک عقب و چهارچرخ محرک آن در آزمون آفرود شاسیبلند سال همان ابتدا در ماسهها گیر کردند که دلیل اصلی آن فاصلهٔ اندک ۱۵ سانتیمتری از زمین و فقدان حالتهای رانندگی آفرود است. البته بااینکه ممکن است مکایی را نتوان یک شاسیبلند دانست اما برای کسانی که خواهان خودرویی الکتریکی هستند، گزینهای بشدت قانعکننده خواهد بود.
جیپ گرند چروکی L
جیپ میخواهد فضای خالی سبد محصولات خود را پُر کند و برای کسانی که ظرفیت سرنشین بیشتری میخواهند اما به واگنییر نیازی ندارند، در نسل پنجم شاسیبلند محبوب خود یعنی گرند چروکی برای اولین بار نسخهٔ سه ردیفهٔ L را ارائه کرده است. این کار، گرند چروکی را به خودرویی بسیار ترسناکتر برای رقبا تبدیل کرده است زیرا جیپ جذابیت، راحتی، تکنولوژی و طراحی را بهگونهای در آن ترکیب کرده است که کمتر خودروسازی میتواند انجام دهد.
جیپ گرند واگنییر
برای کسانی که نه با کادیلاک اسکالید و نه لینکلن نویگیتور قانع میشوند، گرند واگنییر میتواند گزینهٔ مناسبی باشد. این خودرو تجمل آمریکایی را به روش تازه و اصیلی ارائه کرده است. گرند واگنییر بسیاری از داوران را تحت تأثیر قرار داد و نسبت به شانس رقابت آن با اسکالید و نویگیتور ابراز خوشبینی کردند اما مصرف سوخت بسیار بالا، شانس آنرا برای رسیدن کالیپر طلایی را کاهش داد.
جیپ رانگلر ۳۹۲ و 4xe
در سال ۲۰۱۸، رانگلر بهعنوان شاسیبلند سال ۲۰۱۹ موتورترند انتخاب شد و حالا سه سال بعد، جیپ با دو نسخهٔ جدید از این خودرو بازگشته است که یکی اولین محصول پلاگینهیبریدی این برند در آمریکا و دیگری اولین رانگلر V8 کارخانهای است. مطمئناً این نسخههای جدید، خانوادهٔ رانگلر را از همیشه بهتر کردهاند اما هیچکدام کافی نبودند تا جیپ یک بار دیگر کالیپر طلایی را با خود به خانه ببرد.
کیا سورنتو
تقریباً در پایان مرحلهٔ دوم رقابت زمانی که بحث میشد که آیا خودروی دیگری هم به فینالیستها اضافه شود یا نه، نام سورنتو مطرح شد و هیچ داوری با آن مخالفت نکرد. هرچند سورنتو به دلیل مشکلاتی مثل عملکرد نهچندان خوب گیربکس دوکلاچه، بلاتکلیفی بین ظرفیت بار یا سرنشین و فقدان جذابیت قوای محرکهٔ هیبریدی، نتوانست پیروزی تلوراید در رقابت سال ۲۰۲۰ را تکرار کند اما حضور آن در بین فینالیستها انتخاب درستی بود.
فولکسواگن ID.4
ID.4 سردمدار فولکسواگن برای حرکت الکتریکی در ایالاتمتحده است و این حرکت با شروع خوبی آغاز شده است. این خودرو برای صعود به فینال کاملاً داوران را تحت تأثیر قرار داد اما در زمینههای کافی برتری نداشت تا بتواند پیروز شود. ترمزهای عقب کاسهای (چیزی که امروزه حتی در ارزانترین خودروها هم نمیبینیم) و فقدان صندوق بار جلو که در اکثر خودروهای الکتریکی وجود دارد از نقاط ضعف ID.4 هستند.
جنسیس GV70، شاسیبلند سال ۲۰۲۲ موتورترند
بهمحض اینکه درهای جنسیس GV60 را باز کنید، طراحی، متریال و تکنولوژی آن شوکه کننده خواهد بود. طراحان در اینجا توجه زیادی به جزئیات داشتهاند تا جایی که هیچ خودروی دیگری در این کلاس چنین عناصر طراحی در کابین خود ندارد. وقتی این ویژگی با متریال درجهیک و نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی ترکیب شود، کابین GV70 را به فضایی پنج ستاره تبدیل میکند. جنسیس در اینجا جای گلایه باقی نگذاشته است زیرا حتی سرنشینان عقب GV70 هم از پورتهای USB، دریچههای تهویه و گرمکن صندلی برخوردار هستند.
رانندگی GV70 هم در هر مسیری از خیابانهای شهری و بزرگراهها گرفته تا مسیرهای ناهموار و حتی ماسهای، برجسته است. این خودرو در پیچها هندلینگ عالی و فرمان تیزی دارد، در بزرگراه آرام و بیسروصدا است و در خیابانهای شهری رانندگی راحتی دارد. هرچند این کراساوور جنسیس بهصورت استاندارد با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود اما در اینجا موتور قویتر V6 آزمایش شد. این موتور ۳.۵ لیتری توئین توربو ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که نیرو را به هر چهارچرخ میفرستد. این ترکیبی عالی است زیرا گیربکس بهآرامی تعویض دنده انجام میدهد و دور موتور را در جای مناسبی حفظ میکند و پیشرانهٔ قدرتمند هم باعث میشود خودرو در جادههای پرپیچوخم چابک و در خیابانهای شهری سریع باشد.
اما حتی اگر اینها هم کافی نباشد، داوران در برابر ارزش GV70 نتوانستند مقاومت کنند! این ماشین با قیمت پایهٔ ۴۲,۰۴۵ دلار، چندین هزار دلار از رقبای خود ارزانتر است بدون اینکه از پرفورمنس، کیفیت، متریال و تکنولوژی کاسته باشد؛ اما بااینهمه، به همان اندازهای که داوران تحت تأثیر عملکرد جنسیس GV70 قرار گرفتند، رقابت امسال هم نزدیک و سخت بود. GV70 بهراحتی میتواند جایزهٔ خودروی تازهوارد سال را دریافت کند اما آیا بهاندازهٔ کافی از دیگر فینالیستها بهتر است که بتواند جایزهٔ کالیپر طلایی را از آن خود کند؟ قضاوت با شما…
مشخصات فنی
Genesis GV70 3.5T 2022 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
طول | ۴,۷۱۴ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۱۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۳۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۵ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۰۸۴ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۲ به ۴۸ جلو/عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۰ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۷.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۲ جی |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
قیمت پایه | ۴۲,۰۴۵ دلار |
قیمت تستشده | ۶۴,۰۴۵ دلار |
SRT
۲۹ مهر ۱۴۰۰پورشه تایکان_جیپ گرند واگنییر
مک وال
۲۹ مهر ۱۴۰۰باور کن همون اول که اسامی رو تو لیست دیدم گفتم جنسیس برنده است تا اینکه به آخرش رسیدم و دیدم واقعا جنسیس اول شده ☺
آخ که اگه تعرفه ها نبود و واردات آزاد بود الان با یک میلیارد و دویست میلیون میشد یه جنسیس شاسی بلند گرفت! فکرشو بکن!
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۰پورشه تایکان هم شد شاسی بلند🤣
ارتفاع l90 از اون بیشتره.
بعدش همه کارشناس ها گفتن gv60 بهترن تو کلاس خودشه.
Reza Waffen SS
۳۰ مهر ۱۴۰۰عجیب بود ولی لیاقتشو داشت
AMIR / ARMI
۲۹ مهر ۱۴۰۰انتظار داشتم یا مک ای انتخاب بشه یا فورد برانکو
ولی جانم به جیپ با چهار نماینده و سه نماینده در فینال
فورد هم سه نماینده داشت
ولی آفرین به جنسیس آفرین به کره ها که چقدر تلاش میکنن در این بازار رقابتی
Silent
۲۹ مهر ۱۴۰۰اوضاع برندهای امریکایی به نسبت سطح قیمت و تکنولوژی بسیار خوب داره پیش میره
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مهر ۱۴۰۰آمریکاییها با رونمایی خودروهای جدیدشان ، ترکوندن ( trx ، رپتور ، واگنیر ، اسکالید ، برانکو و… )
تنها مزیت جنسیسها ، طراحی متمایز داخلیشون هست .
ژاپنیها هم که تازه چند ماه شده نسل جدید دادن بیرون بخصوص آقا LX جنتلمن .
خودروهای جدید همه شده رومُخی گیربکس اتومات در حالی که هیچ لذتی به پای دنده عوض کردن گیربکس دستی نمیرسه که میشه در لندکروزر اما در جریان نیستم که فول بلندهای آمریکایی مثل برانکو ، رپتور ، trx ، روبیکان و …دنده دستی دارند یا نه ؟!
ما که پشت این خوشگل جدیدها نشستیم ، اما هایلوکس و لندکروزر دنده دستی با موتور ۴ و ۶ سیلندرهایی که در ایران موجود هستند ، چنان احساس قدرت و در دست بودنی به آدم میده که با هیچ گیربکس اتوماتی قابل قیاس نیست !
اما جای سوال اینجاست که چطور کرهایها اینقدر جایزه و لوحتقدیر میگرند اما در بحث فروش ، در به در دنبال مشتریهای کارتون خواب میگردن با اقساط بلند مدت و بدون بهره ولی باز مگر مهاجران کرهای و چینی خریدارش باشند یا از نادانی یا از روی اِرق ملی !
فنها ؟ بپوکانیدم با سخنان درخور توجه 🤯🚫🤦♂️😂 !
راستی ، چه میکنید با واترپمپهای معیوب سوناتاهای هایبرید ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که شرکت هم زیر بارشون نمیره و باید بیوفتن دنبال خرید قطعه از کشورهای همسایهی خلیجفارس ایران و در ایران هم دنبال تعمیرکار کاردرست ؟؟؟!
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰👋🏼👋🏼👋🏼
شما و شعبه دیگرتون MR.JD خدافظی کرده بودین
اینا احتمالا کپی های برابر اصلتون هستن
Arman
۲۹ مهر ۱۴۰۰نوید جان … باور کن با پنجاه خط جوک نوشتن چیزی تغییر نمیکنه
در بحث فروس هم که امسال جزى پنج خودروساز پرفروش جهان بودن، چطور به خودرو سازی که پارسال ۷ میلیون خودرو فروخت میگی در به در دنبال خریدار؟
***
وگرنه مسئولین هیوندا کیا که دارن الان از این جوایز و فروش کیف میکنن
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۰نوید هر روز میاد توسایت یه موفقیت جدید از کره ای ها میخونه بعدش میره اینترنت رو زیرو رو میکنه یه عیب کوچیک پیدا کنه بزرگش کنه بگه کره ای ها بدن🤣باش تو خوبی.
نمیدونم سهام سوزوکی خریدی یا میتسوبیشی یا نیسان که هر روز روبه افولن و ناراحتی🤣ولی کاش تویوتا میخریدی که فروشش خوبه🤣🤣🤣
ممد ژانگولر
۲۹ مهر ۱۴۰۰این کامنتا که میبینید متعلق به نوید خدا نیامرز نیستا
ایشون روحشونن
اصطلاح تو روحت از اینجا خلق شد
MR.JD
۲۹ مهر ۱۴۰۰به به
میبینم که ذکر و خیر ما هست
خیر آقا من هیچ جایی نرفتم طبق روال عادی باز روزی دو سه بار به پدال سر میزنم ولی به لطف مشکلات زندگی و شرایط کسب و کارم دیگر نمیتوانم مثل سابق فعالیت کنم ومعمولا رد میشوم
خواهشا فکر نکنید چون همه جا مطالب کره ای هست من جمع کردم رفتم خیر اصلا !
بعدا هم من هیچ ارتباطی با نوید ۰۰۹۸ ندارم زیرا بر خلاف وی من اصلا علاقه ای به تویوتا ندارم
حتی اگر یادتان بیاید زیر یکی از پست های راجب به لندکروز از وی انتقاد نیز کرده بودم که دیگر در سال ۲۰۲۱ تولید لندکروز سری ۷۰ مثل تولید دوباره ژیان بجای ds توسط سیتروعن هست 🙂
Navid_bivaN
۲۹ مهر ۱۴۰۰امریکایی هایی که گفتی، اینجا دنده دستیشون عرضه نمیشه. یعنی مشتری هم نداره که بخواد دنده دستیشو بفروشه. در مورد کره ای ها باهات موافقم. به نظرم مشکل توی پرستیژ و عملکرد نمایندگیشونه. زمان میبره که خاطرات بدی که از کیفیت پایین ماشین هاش تو ذهن مشتری ها هس، پاک شه. برندینگ در امریکای شمالی خیلی زمانبر هس ولی خراب شدن تصور نسبت به اون برند، سه سوته انجام میشه.
گمونم بدونی که از ملیت چینی و کره ای در کانادا خیلی زیادن. چیزی که برام عجیبه اینه که ماشین ژاپنی خیلی کم دیدم سوار شن. بیشتر آلمانی میگیرن، یا نهایت کره ای. حتی دلیوری غذا هم با همون ماشین های لوکس انجام میدن. و کانادایی ها زیاد ندیدم اهل ماشین گرون باشن. بیشتر پولشونو صرف عشق و حالشون میکنن، تا تجملات. برعکس مهاجرا و چینی ها.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مهر ۱۴۰۰Navid- bivaN عزیز
کاملاً درست میفرمایید.
بیشترین خودروهای فولآپشن توسط مهاجران در کانادا آمریکا اروپا خریداری میشه که این نشون دهندهی اینه که هنوز که هنوزه ، در این کشورها ، مردمِ بومی به دنبال سادگی ، سواری باکیفیت ، متریال باکیفیت و آپشنهای رِوالِ روزانه مثل چهارشیشه برقی و تهویه خوب و سیستم ایمنی قدرتمند مثل مجموعه ترمز هستند . برعکس مهاجران که دنبال خِنزِلپِنزل بازی هستند که هرچه آپشنالتر باشه یعنی خیلی خفنتره و … !
در مورد کرهایها مسئله اینه که یه چیزی بین ژاپنیها و چینیها رده بندی شدهاند که گویا با تمام آپشنال بودن و طراحی خوبشون ، اون احساس چِفت و قُرص بودن یه خودروی باکیفیت را به آدم نمیدهند که گویا ساخته شدهاند فقط برای استفاده تا زمان اتمام گارانتی و نه بیشتر !!!
کرهایها زحمت فراوانی کشیدن که امروزه به چنین جایگاه بزرگی در تمام صنایع رسیدن و این شوخی نیست ، اما همیشه هم یکجای کارشون بو میداده مثل استفاده از متریالها و مهندسیهای پایدار در گذر زمان که بسیار زیرکانه و با سیاست عمل میکنند !
Moein
۲۹ مهر ۱۴۰۰همه عالی در جای خود
ولی جنسیس واقعا جای تبریک ویژه داره
ممد ژانگولر
۲۹ مهر ۱۴۰۰خواهش میکنم داداش 🙌
AMG GT R
۲۹ مهر ۱۴۰۰چه تبریکی
بزرگ خاندان شاسی بلند ها دیسکاوری است والسلام
ممد ژانگولر
۲۹ مهر ۱۴۰۰خواهش میکنم داداش 🙌
Silent
۲۹ مهر ۱۴۰۰توو همه جای دنیا نسبت قیمت به چیزی که گیرت میاد حرف اول رو میزنه!!
بعد با جیب ریالی رو کالای دلاری نظر دادن خیلی خنده داره.
AMIR / ARMI
۲۹ مهر ۱۴۰۰ولی عشق من اون رانگلر ۳۹۲ 4xe هستش
ترکیب سنت و دنیای مدرن ترکیب قدرت و اکونومی
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰کاش یه ویدیو جمع و جور هم بود از این بررسی..
آقا توضیحات ID4 رو خوندین؟ ترمز عقب کاسه ای؟؟؟؟؟
باورم نمیشه!! مگه سایپاعه؟؟ :)) نوشته داورا هم ازش ایراد گرفتن
new RAMIN
۲۹ مهر ۱۴۰۰با حضور گرند واگنوییر و گرند چروکی L و فورد موستانگ فورد برانکو ، جنسیس gv70 پیروز شد!! دمه این کره ای ها گرم که تا همین 3سال پیش مسخرشون میکردیم الان اومدن برترین خودرو سال USA موتوترند میشن!! نکته جالب برای من این قسمت بود:(بهمحض اینکه درهای جنسیس GV70 را باز کنید، طراحی، متریال و تکنولوژی آن شوکه کننده خواهد بود. طراحان در اینجا توجه زیادی به جزئیات داشتهاند تا جایی که هیچ خودروی دیگری در این کلاس چنین عناصر طراحی در کابین خود ندارد.)
اما نکته جالب و عجیب برای من فضای پای خیره کننده عقب GV70 هست…انصافا اینقدر زیاده اونجا عروسی میشه گرفت!😂
و اما پاسخ به سوال نهایی موتورترند(اما آیا بهاندازهٔ کافی از دیگر فینالیستها بهتر است که بتواند جایزهٔ کالیپر طلایی را از آن خود کند؟ قضاوت با شما…)
جنسیس کارش درسته پیشرفت خیره کننده ای داشته ولی به نظرم گرند واگنییر و گرند چروکی L و فورد موستانگ مک ای به ترتیب اول تا سوم هستن البته این نظر منه.
فرید
۲۹ مهر ۱۴۰۰جا داشت از چین هم حداقل یه نماینده تو این لیست باشه.
نبود تسلا X و مرسدس G کلاس هم برام جای سوال داره؟
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۰خودرو های این لیست الکتریکی نیستند
به نظر من جایی برای چین در این لیست نبوده اما به زودی جا باز خواهد کرد….
پارسا
۲۹ مهر ۱۴۰۰چجور وقتی مک ای و آی دی ۴ هستن حساب کردی خودرو های الکتریکی نیستن
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰چجوریه که هم خدافظی میکنین هم باز میاین؟
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۰رامین خداحافظی کرد من نکردم
بعدشم خداحافظی کرد به شرط ظهور الان ظهور کرده مثلا !!
باید تو گینس به عنوان زودترین ظهور تاریخ ثبتش کرد
محمد مختاری آذر
۲۹ مهر ۱۴۰۰اصلا نمیتونم قبول کنم که جنسیس شاسی بلند سال بشه یعنی اونوقت جیپ برگ چغندره عجب سلیقه ای خوب قطعا به نظر من جیپ بهترین خواهد شد البته هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده
Joker
۲۹ مهر ۱۴۰۰خیلی بد شد واقعا، باید بر اساس سلیقه تو بهترین شاسی بلند سال رو انتخاب میکردن،چطور ممکنه بدون مشورت با تو همچین کاری رو کرده باشن؟چطور ممکنه خودرویی بهترین باشه وقتی تو قبولش نداشته باشی؟خدا شاهده قلبم درد گرفت…
Dayan5775
۲۹ مهر ۱۴۰۰اطلاعات تو از رو عکس ظاهرا بیشتر از اوناس که این همه مدت تست کردن ماشینارو
محمد مختاری آذر
۲۹ مهر ۱۴۰۰دوستان من مگه گفتم از روی بی حسابی انتخاب کردند جنسیس واقعا موفق عمل کرده ولی فقط برای من قابل قبول نیست
وگرنه من تمامی پیچ و خم خودرو رو میدونم استاقامت موتور خودرو و خیلی بحث فراوان اگه بنویسیم یک کتاب میشه تکنولوژی به روز کابین مناسب و زیبا سیستم تعلیق همه این ها مهمه
اصلا لوب کلام من این بود که یک خودرو از کره نباید انتخاب میشد جنسیس زیاد هم بد نیست
یانکی
۲۹ مهر ۱۴۰۰چقدر تابلو از جنسیس جانبداری میکنن.
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۰آمریکایی های رشوه بگیر جنایت کار🤣
عشق ب ام و
۲۹ مهر ۱۴۰۰منطق یانکی :
هر جای یا مکانی یا زمانی که آمریکایی ها اول نشدن ؛ صد در صد رشوه گرفتن و جانبداری در میان بوده !!!
مرد حسابی
مجله موتورترنده !
کل دنیا این مجله رو بهش اعتقد دارن !
اونوقت تو … !!!!!!
ایران
۲۹ مهر ۱۴۰۰ممنون از پدال که کل اخبار هارو پوشش میده ولی نمیدونم شاید دوستان ناراحت بشن ولی نمیتونم قبول کنم یه کراس اور جایزه بهترین شاستی بلند رو بگیره شمارو نمیدونم بین اینا به نظرم فورد برانکو و جیپ گرند واگنیر از همه بهترن
Elmiraj
۲۹ مهر ۱۴۰۰فورد و جیپ هر کدام سه نماینده در فینال داشتن…!!!
این نشان دهنده اینه که استراتژی خودروسازان آمریکایی در حذف سدان ها و تمرکز بر کراس اور ها و SUV ها بخوبی جواب داده .
.
.
در خصوص انتخاب نهایی موتورترند هم باید گفت که نه عجیبه نه نادرست ، جنسیس در سه سال اخیر همواره تلاش فراروانی کرده و اگر به گذشته برگردیم به وفور نام این برند را در رنکینگ های تکنولوژی ، ایمنی ، کیفیت ، طراحی و قیمت دیده ایم .
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۰اینکه تو بخش اسیووی سال موتور ترند نمایندههای زیادی داشتن درستی استراتژیشون رو نشون نمیده. استراتژی قراره درنهایت به فروش یا سود بیشتر منجر شه نه جایزههای بیشتر.
ضمنا بهنظر من استراتژیشون کاملا معقول بود. خصوصا فورد که عجیب تو مسیر درسته
Arman
۲۹ مهر ۱۴۰۰حدس میزدم،تمام فاکتور های لازم رو داره،مهمترینش ارزش بالاش در ازای قیمتش هست،رقابت سختی بود و جنسیس پیروز لایق این عنوان بود،فورد هم عالی کار کرد
این دو قسمت رو دوست داشتم
“بهمحض اینکه درهای جنسیس GV60 را باز کنید، طراحی، متریال و تکنولوژی آن شوکه کننده خواهد بود”
” داوران در برابر ارزش GV70 نتوانستند مقاومت کنند! این ماشین با قیمت پایهٔ ۴۲,۰۴۵ دلار، چندین هزار دلار از رقبای خود ارزانتر است بدون اینکه از پرفورمنس، کیفیت، متریال و تکنولوژی کاسته باشد”
یکی از حرفه ای ترین عمل ها در صنعت خودرو اینه که بتونی کیفیت در حد رقبا رو با قیمت پایین تر ارائه بدی به مشتری
علی بخششی
۲۹ مهر ۱۴۰۰انتظار نداشتم رنگلر رو ببینم
امیر
۲۹ مهر ۱۴۰۰جیپ
جیپ
جیپ!
مهدی
۲۹ مهر ۱۴۰۰از طراحی و عملکرد خودروهای کره ای که بگذریم همیشه یه ضعف بزرگ داشتن اون هم دوام پایین مخصوصا تو سیستم تعلیق و البته در کنار مهندسی طراحی بد کابین که باعث میشد زود تو سر و صدا بیفتن و این موضوع واسه امثال من که به صدا و رفتار سیستم تعلیق حساسن یعنی مهمترین موضوع طوری که پدر من کادنزا مدل ۲۰۱۲ و النترا ۲۰۱۵ خودش رو سر کیلومتر ۳۰ هزار تا به خاطر همین مشکلات فروخت اما نسل جدید کره ای ها که معرفی شدن یک بار سوار یه النترا ۲۰۱۷ تاکسی فرودگاه شدم یه نگاه به کیلومترش کردم دیدم ۲۵۰ هزارتا رفته اما کابین کیپ و بیصدا و زیربندی هم مشابه صفر و هیچ حس بدی نمیداد . از راننده پرسیدم تازگی جلوبندی رو تعویض کردی گفت نه تاحالا دست نزدم فقط یک بار میل موجگیر عوض کردم بعد که سوار اسپرتیج و سوناتا ۲۰۱۶ جدید هم که شدم دیدم اونها هم همینطور بودن ، نمیدونم دقیقا چه تغییراتی دادن تو خودروهای جدیدشون اما چیزی که من حس کردم تو مدل های جدید از نظر دوام از ژاپنی ها کم نمیارن اروپایی ها و آمریکایی ها که جای خود دارن . از نظر من آینده خودروسازی دنیا دست کره و چین هست که تا ده سال پیش مسخرشون میکردیم
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۰فکر کنم شما داری باکره ای های ۱۰سال پیش ایران مقایسه میکنی.توی این ۴سالی که خودرو وارد نشده صنعت خودرو کره کلا متحول شده.به گفته تلوراید و پالیسید بهترن ها در کلاس خودشون هستن.کابین gv70 هم اون طور که تو متن نوشته بهترن در کلاس خودشه.یعنی از glc هم بهتره.
مهدی
۲۹ مهر ۱۴۰۰من سرعت رشد و تغییرات مد نظرمه . خیلی از شرکت ها برعکس تو محصولاتشون ارزان سازی و تجاری سازی میکنن کیفیت ها پایین اومده شما آلمانی ها و آمریکایی ها رو یه نگاه بنداز … اما تغییرات مثبت کره ای ها و چینی ها سریع و واضحه
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰ما نشستیم ، هی از میراث قدیم خرج میکنیم . . . در حالی که هر روز ، هم ، رو به پسرفت هستیم ، دیگران رو فقط می کوبیم و بقیه رو هم ، مسخره می کنیم ، هرچند کره ای ها هم ، به مرور زمان و روی شونه های مردمانی مثل ما بالا رفتند . . . اما باید قبول کرد خیلی وقته دیگه نمی شه مسخرشون کرد ، حالا به معنای واقعی خودرو ساز شدن و دارن تکنولوژی تولید می کنن و تلخی این حقیقت زمانی بیشتر حس میشه ، که یادمون بیاد ، در شروع خودرو سازیمون ، ما کجا بودیم و اونها کجا بودن .. . . . . . . حالا در فرغون سازیمون ما کجاییم و اونها کجا هستن . . . .
Dayan5775
۲۹ مهر ۱۴۰۰باز هم جنسیس👏🏻 تو سه سال گذشته ۲ بار جایزه موتور ترند رو گرفته واقعا عالیه چقدر تعریف کردن ازش
فینال هم بین کره و آمریکا بود ظاهرا
محمد امین
۲۹ مهر ۱۴۰۰رقابتی که bmw درش نباشه ارزش بحث کردن نداره
از نظر من x6m بهترین suv هست ، البته این نظر شخصی من هست ، ولی x6m توی خط مستقیم به اندازه ی اوراس سریع هست و سریع تر هم هست ، و کیفیت متریال عالی داره ، هندلینگ نسبت خوب در این کلاس ، قیمت عالییی
هیچ کدوم از فینالیست های این لیست از نظر پرفورمنس حتی نزدیک هم نمیشن به x6m
البته میدونم معیار ها اینجا چیز های دیگه ای بوده ، ولی …به هر حال x6m بهترین هست
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۰این پدال هم همش از مجلات غیر معتبر خبر ترجمه میکنه.آخه موتور ترند هم شد مجله.توخوبی.
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰اصلا موتور ترند مجله درپیتی هست، بیا باهم مجله موتور محمد امین رو راه بندازیم!
مرد حسابی خب همرو اوردن به هر شکل ممکن تست کردن به این نتیجه رسیدن! ما حتی لمسشون هم نکردیم این مدلای جدید رو توی ایران!
جنسیس هم هرسال داره خودش رو بهتر و بهتر میکنه، در کنار قیمت معقول. خب حقشه!
محمد امین
۲۹ مهر ۱۴۰۰Mad z max ، من اصلا نگفتم موتورترند خوب نیست ، گفتم وقتی bmw که جزو برترین این کلاس هست داخل رقابت نباشه ارزش بحث نداره برای من
من نمیدونم شما با چشمهاتون چه کار میکنید، ولی نوشتم که این نظر شخصی من هست
مثل این میمونه که در فرمول یک ، از ۲۰ نفر گرید ۱۹ نفر dnf بشن و مزپین ببره …..
هرچند بین این نامزد ها ، جنسیس عالی بود
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰داداشی، دوست، رفیق، آقا
نظر شخصی رو اگه دوست نداری نقد بشه، به دسوار اتاق خوابتون بنویسین، نه توی جای عمومی!!
ینی چی نظر شخصی تو بخش کامنت؟ مگه بقیه نظر عمومی میدن؟
بعد هم موتور ترند و کارشناساش از روی یسری اطلاعات که لابد ما ازش کم خبر یا بیخبریم، این تعداد شرکت کننده رو اورده تست کرده.
چه کنیم که ب ام و توش نیس؟
لابد بررسی های انگلیسی خوبن، که چارتا لندروور و جگوار و بریتیش لیلاند و رلایِنت و باقی سرطانها رو میارن، آخرشم لندروور رو با افتخار اول میکنن!
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۰شما اون بالا نوشتی سیلورادو
اما یه بارم ندیدم که راجع به سیلورادو و خصوصیاتش حرفی بزنی
بجاش هفته ای ده تا کامنت علیه لندروور میفرستی
ظاهرا تنفرت از لندروور خیلی بیشتر از علاقه ات به سیلورادو هست
شاید ANTI LAND ROVER مناسب تر باشه از SILVERADO
راستی تو مطلب تست آف رود خیلی منتظرت بودم نیومدی
آخه اونی که کراس اوور آف رودی هم نبود غوغا کرد جات خالی
ضمنا همین موتور ترند بود که سال قبل جایزه اول شاسی بلند سال رو به دیفندر داد نه بررسی های انگلیسی
دانیال_Surrey،England
۲۹ مهر ۱۴۰۰مازیار جان عکسای رنج روور جدید لو رفته به قول دوستان ایشون فشاری شده!!!
کاملا قابل درکه.
یه جا میاد از فلان خودروی هندی دفاع میکنه میگه چون تکنولوژی jlr داره خیلی خوبه و…
یه جا دیگه میاد میگه حتی کراس اوورم نیست دیفندر.
الانم به ماشینای انگلیسی میگه سرطان.
خلاصه فازش معلوم نیس.
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۰به به چه خبر خوبی
پس بیخیال عصبانیت دوستان فقط منتظر رونمایی رنجروور جدید باشیم
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰مازیار جان، توی پست تست آفرودی هم بودم، اتفاقا کامنتامم هست، شما ندیدی.
در مورد سیلورادو هم گفتنیا رو بارها گفتم، بازم مقاله ازش بیاد حتما میگم. کسی هم سوالی دربارش بپرسه با کمال میل جواب میدم.
آنتی لندروور هم نیستم، آنتی حرفای عجیب غریب و تعصبات کورکورانه عم
دانیال جان شمام خودت مشخصه دنبال میکنی کامنتای من رو، آدم واقعیت رو باید بگه دیگه، روی پست خودرو هندی هم واقعیت رو گفتم، مسلما جگوار لندروور خودروساز تراز اولی هست و خودروسازای مثلا هندی کلاهشونم باید بندازن هوا که از تکنولوژیش استفاده کنن.
ولی از اونطرف در مقایسه با خودروسازای تراز اول دیگه، مشکلات کیفی داره. همین
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰در جواب به
دانیال_Surrey،England
۲۹ مهر ۱۴۰۰
سوابق: (2457 دیدگاه) داداش بعضی ماشین های انگلیسی یه دوره هایی سرطان بودن . . . این رو نمی شه کتمان کرد . تعداد زیاد ورشکسته های انگلیسی این رو اثبات میکنه ( البته این برای هر کشوری اتفاق افتاده . . . ایتالیا که طرفدارشم ، ژاپن و حتی آلمان . . . اما غیر از آلفا و فیات و سیتروعن . . . که همیشه ، تا سطح افتضاح هم ، رفتن . . .اما انصافا ماشین های انگلیسی برازنده لقب سرطان تا حدود زیادی هستند) برای مثال رنج روور اینجا به نام رنج آور شهره خاص و عام بود . . . همه ی خان و خوانین دهه 50 می رفتن می خریدن . . . بعد به غلط کردن می فتادن . . .دیدم که میگم . . . ولی همزمان آلمانی ها و آمریکایی ها اون موقع توو ایران سالار بودن . . . دیگه از ریلاینت رابین نگم برات که سر هر پیچی چپ می کرد ، اهل محل هی باید میومدن بر می گردوندنش . . . خلاصه با اون سابقه خیلی ناراحت نشو داداش . . . من هم فن ایتالیام ولی وقتی میدونم آلفا چقدر سرطان بوده ناراحت نمیشم . . . مخلصم .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ مهر ۱۴۰۰فقط میتونم بگم جالبه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۹ مهر ۱۴۰۰یه جورایی غیر منتظره بود واسه همین نظر خاصی ندارم ، وقتی تا عصر این موضوع رو هضم کردم یه فکری میکنم
محمدرضا
۲۹ مهر ۱۴۰۰کجاش غیر منتظره بود.تقریبا هر سال یک کره ای به عنوان بهترین خودروی سال انتخاب میشه.
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۰جا داره که همه مدیران خودرویی از سراسر دنیا به شیوه خود کره ای ها در برابر جنسیس تعظیم و ادای احترام کنن
چون بواقع کار بزرگی انجام داده
GT
۲۹ مهر ۱۴۰۰برانکو و کاین
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰هیچ آدم عاقلی نمی تواند ، منکر کیفیت روزافزون و پیشرفت سریع کره ای ها باشد اما در دریایی که بسیاری از ماهی های بزرگتر و قدیمی تر از شما هنوز هستند و اتفاقا خوب هم هستند ، خوب بودن شما ، شرط لازم است ، شرط کافی نیست . . . شما نیاز به هویت سازی هم دارید ، تا مردم تصور کنند ، باید بیش از 60 هزار دلار ، به شما ، بپردازند ، در حالی که خود شما هم دردل ، دارید به این جوک میخندید . . . اون ور دنیا ، بعضی وقت ها ، بعضی از خودروسازها با بعضی از مجلات خودرویی ، دستشون رو تووی یک کاسه می شورند . . . . . . اینها ماشین سازی می کنند و اونها مشتری سازی . . .
ارشیا
۲۹ مهر ۱۴۰۰انصافا افرین به جنسیس.
ID4!!!! ترمزعقب کاسه ای !!!!!!!
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۰ترمز عقب کاسه ای ؟؟
آیا شما هم مثل من رد دادید ؟
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰داداش صرفه جویی میکنن یا خساست . . . خیلی معلوم نیست . . . ترمز عقب دیسکی باشه قطعا بهتره و هیچ شکی درش نیست ولی میان عقب و کاسه ای میگذارن بعد از اون ور با سیستمهای مدیریت پایداری ماشین رو کنترل میکنن . . .توو هزینه های مصرفی صرفه جویی می شه و مثل اینکه برای ترمز عقب خیلی هم تاثیری رو راندمان نمی گذاره . . .هر چند خیلی عجیبه اما مثل اینکه می صرفه و خیلی هم شکایتی ندارن . . . اما قبول دارم هرجور نگاه کنی یک جور دزدیه . . . .
datsun
۲۹ مهر ۱۴۰۰اتفاقا ترمز کاسه ی چرخهای عقب برای خودروهای اقتصادی خیلی هم خوبه و هم قویه بیشترین فشار هنگام ترمز گیری روی چرخهای جلوست که اونم همه الان دیسکی ان
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰دقیقا ، منظور من رو datsun عزیز ، بهتر ، رسوندن . . . کامل ، مختصر و مفید . . . درست ، شایسته نام کاربری ، پسر باد . . .
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰منظورم پسر خورشید بود . . . . اشتباه شد . . . . به روایتی از کنار هم گذاشتن اولین حرف فامیل همه اعضا و موسسین برند datsun ساخته شده و به روایتی dat در ژاپنی به معنای پسر و sun هم معادل همان خورشید معروف است که می شه پسر خورشید . . .
SF90 STRADALE
۲۹ مهر ۱۴۰۰۳ تا جیپ _ ۳ تا فورد …. یعنی رقابت اینجا هم ادامه داره
از بین ۶ آمریکایی که از مدعیان اصلی بودن و چندین دهه کارشون ساخت شاسی بلنده ، ناگهان یک کره ای تازه وارد میاد و بازی رو عوض میکنه
باید واقع بین باشیم و تلاش های کره ای ها مخصوصاً جنسیس برای بهتر و بهتر شدن رو ستود و بهشون تبریک گفت 👏👏👏👏
Silent
۲۹ مهر ۱۴۰۰اشکال نداره درست می شه :)))
جالبه هر بار که کامنت می دی 10 20 تا تعداد لایکا جابجا می شه اصلا هم معلوم نیست… از کاربرا می خوام بهت لایک بدن مشکلت حل شه
SF90 STRADALE
۲۹ مهر ۱۴۰۰برای اولین بار باهات موافقم
نمیدونم جریان این لایک ها چیه !!
خیلی وقت پیش به همین نکته اشاره کردم
البته از زمانی که اومدم پدال ، نمیدونم شما کلاس چندم بودی ، سعی کردم همیشه طرف عقل منطق رو بگیرم تا احساسات به جزء استثنایی که همیشه هست و وجود داره یعنی ” فراری بزرگ “
Silent
۲۹ مهر ۱۴۰۰ااا زشته نکن همه زین پس بت لاییییییک میدن اوون اکانت های فیک و گوشی های بقیه رو بده بره 😂
SF90 STRADALE
۲۹ مهر ۱۴۰۰چشم حتماً انجامش میدم
میدونم کار خوبی نیست ولی عادت کردم
اینا همش اثرات بی کاریه !! هی گوشی اینو بگیر هی گوشی اونو بگیر فقط بخاطر ۲ تا لایک بیشتر !!
از همین جا از تمامی دوستان سایت معذرت میخوام بخاطر کار کثیفی که در این چند سال گذشته انجام میدادم ….
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۰من تا به حال انتخاب شاسی بلند سال ندیدم نبودن لندکروز تو این لیست طبیعیه یا غیر طبیعی؟
Dayan5775
۲۹ مهر ۱۴۰۰بعید میدونم لندکروز از بدو تولید تا الان جایزه ای گرفته باشه اصلا،محبوبیتی هم نداره تو آمریکا
چیش عجببه
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۰سوال کردم دیس لایک داره ؟ :/
Mad.z.Max
۲۹ مهر ۱۴۰۰کلا خودروهایی رومیارن که مدل جدیدشون توی اون سال معرفی شده باشه و توی بازار قابل خریدن باشه. لندکروزر جدید و برادرش لکسوس قطعا تو رقابت سال آینده میان. همونجور که لندکروزر های قبلی هم تو رقابت سالهای قبل بودن
میثم
۲۹ مهر ۱۴۰۰جیپ و جنسیس غوغا کردن
انتخاب من گرند واگنیر
Sina10
۲۹ مهر ۱۴۰۰با فاصله بهترین برانکو بود
جنسیس رو من به دلایلی که قبلا هم گفتم هرگز انتخاب نمیکنم ، بهتون پیشنهاد میکنم نقد های دیگه ی جنسیس رو هم بخونین تا مشکل رو ببینید
تاپ گیر به این ماشین ۶ از ۱۰ داده!!
کارانددرایور ۹ از ۱۰!
موتورترند هم گفته بهترین شاسی بلند سال!
حالا کدومو باور کنیم خدا میدونه
فولکس واگن iD.4 هم مشکلات خنده داری داره ، اصلا نباید در لیست بهترین ها میزاشتنش ، مک ای هم همینطور ، این ماشین اصلا SUV نیست!! یه سدان برقی با ارتفاعه همین
یه عیب گرند واگونیر همینجا مشخص شد ، تشابه خیلی زیاد قیافش با محصولات دیگه ی جیپ ، که واسه یه ماشین گرون این حجم از تشابه اصلا خوب نیست
سورنتو ماشین خوبیه به نظرم ولی نه برای بهترین ماشین سال
اما عیب هایی که از برانکو و نسخه اسپورتش گرفتن!!
نبود USB در صندلی عقب😂 ولی فولکس واگن با اینکه نه صندوق جلو داشت و ترمز کاسه ای!! ترمز کاسه ای حتی اسمش هم برای ماشینی در این سطح وحشتناکه ، اره شاید مشکلی ایجاد نکنه ولی وجودش توی این ماشین گرون خوب نیست واقعا
مشکلات برانکو اصلی که به چند تا مشکلات کیفیتی خلاصه میشه ، که بخاطر تقاضای زیادشه ، این مشکلات هم حل خواهد شد
به نظرم بهترین برانکو بوده
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰مثل همیشه از سیر تا پیاز رو به بهترین شکل ریختی روی دایره . . . آفرین بر تو پسر . . . بسیار لذت بردم . . . راهگشا و پخته نظر می دی . . .
Sina10
۲۹ مهر ۱۴۰۰لطف دارین !!
البته اینو باید اضافه کنم که به نظرم جنسیس ماشین خیلی خوبیه ، قیافشو ببینید ، حرف نداره ، کابینش نزدیک به سه برابر قیمتش میارزه ، من اگه اونجا بودم و توانایی خریدشو داشتم قطعا در لیست خریدم قرارش میدادم
ولی سوال من اینه که چجور ممکنه این همه نقد متناقض؟
میشه گفت تاپ گیر قصد تخریب داشته و جنسیس واقعا ماشین خوبیه
یا برعکس ، موتورترند و کارانددرایور زیاده روی میکنه و شاید پولی در کار بوده و جنسیس به گفته تاپ گیر نمره واقعیش ۶ از ۱۰ هست!! از اینجور نقد های متناقض زیاد داریم اما مشکل اینه که هر سه تا حد زیادی معتبرن!
من که هیچ کدوم از نظرات رو قبول ندارم به نظرم تو رده قیمتی خودش و نسبت به رقباش با ارزش ترینه
ولی وقتی قراره تمام رده های قیمتی و همه شاسی بلند ها رو حساب کنیم بهترین نیست! ولی جزء ۳ تای برتره قطعا
من برانکو رو بهترین میدونم ، مخصوصا بخاطر اینکه یه شاسی بلند واقعیه
MC20
۲۹ مهر ۱۴۰۰سینا جان ، حقیقت رو در خط آخر کامنتت خودت گفتی . . . جنسیس در تمام رده ها و بین همه رقبا ، قطعا اول نیست . . . . . . بیشتر مردم هر جامعه ای ماشین شناس نیستند ، مثل کشور خودمون یا اعراب حاشیه خلیج یا حتی آمریکا ، اون ور مجلات قابل استناد هستند ، یعنی طرف میخواد ماشین بخره (80 تا 85 درصد مردم به نظرم) چشم بسته حرف مجلات رو قبول میکنن ، میگن ببینیم اوتوکار چی گفته ؟ یا فلانی ؟ برآیند نظرات رو نگاه میکنن و خرید می کنن . . . این فرهنگ سلیقه سازی ، تووی کشور ما نیست و مطبوعات در حد سرگرمی هستند ، برای همین برای ما عجیبه ، اونور ، طرف هزینه میکنه ، میشه کاراند درایور ، بعد ، دیتا بیس ، تولید می کنه و چه با سبیل چرب ، چه بدون چربی روی سبیل ، به فروش فلان محصول کمک می کنه و چرخ صنعت رو می چرخونه ، هر بازاری هم ، مشتری های ثابت خودش رو داره و همچنین ، مشتری های سرگردان ، جنسیس و امثال اون ، دنبال این مشتری های سرگردان هستند ، که آکورا با اشکودا ، براشون فرقی نداره ، چون نمیشناسن . . . . . . . . . . . . . و امثال جنسیس اگر تونستن ، مشتری های ثابت برند رقیب رو هم ، میخوان طرف مثلا ولوو سواره . . .می خومه میبینه مجله جی دی پاور میگه جنسیس فلان و بهمان . . .روی این هم تاثیر میگذاره . . .آدمی زاد تنوع طلبه . . . باخودش میگه جی دی پاور هیچ وقت خودش رو خراب نمی کنه از برندی بی خود تعریف کنه . . .شاید بره بخره و بدش هم نیاد این حقیقته کره ای ها به سرعت نور پیشرفت کردن ولی در بهترین حالت ، من قبول دارم ، الان انگیزه کره ای ها از همه ، برای دیده شدن ، بیشتره . . . اما این به این معنی نیست که با تکیه بر یک صنعت 40 یا 50 ساله و غیر اصیل ، بین این همه برند suv ساز ، فقط تو که بانگیزه تر هستی ، اول بشی ، اگه خاطرت باشه چند روز پیش هم جی دی پاور ، جنسیس رو در تکنولوژی بهتر بین برند ها ، اول اعلام کرد که کلی این جا ما نقدش کردیم . . .جنسیس خوب هست ، اما اون قدر خوب نیست که توی اکثر سگمنت ها اول بشه . . . این ok گرفتن از مجلات تابلو ه اونم تابلوی راهنمایی و رانندگی با جنسیس . . . ببخشید طولانی شد . . .
افشار
۲۹ مهر ۱۴۰۰جای لندکروز j300 خالی هست🙌
joojoo
۲۹ مهر ۱۴۰۰حتی اگه همه ی خودروهای جنسیس همه ی جوایز هر سالو درو کنن…تغییری توی این موضوع ایجاد نمیکنه که جنسیس و کمپانی مادرش هیوندای….کره ای هایی هستن که یه پله از چینیا بالاترن….دلیلش هم واضحه…تمامی تکنولوژی هایی که توی خودروهای کره ای به کار رفته…استقراضی از کشورهای توسعه یافتست….تلاش کره ایها صرفا بهینه سازی این تکنولوژی ها بوده و به همین خاطر هیچوقت بالانس و توازن و لذت ناب رانندگی رو…اونطوری که ایتالیا و المان و امریکا و ژاپن توی سگمنت های مختلف دارن رو ندارن…
اگرم یوقتی تحریم بشن کلا ور میپوکن چون بیس اکثر فناوریا رو ندارن
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۹ مهر ۱۴۰۰اگه قضاوت با من باشه که خیر!
چیز خاصی از کابینش ندیدیم یا بهتر بگم ویژگی برجسته چه در طراحی بیرونی و چه داخلی نسبت به رقبا نداشت.
سعیدرحیمی
۳۰ مهر ۱۴۰۰درنظر داشته باشین این نظر مجله موتورترند بود و جایزشم خودش تهیه کرده بود و مطمعنن ماشینارم خودش انتخاب کرده بوده، و از نظر کارشناسای خودش جنسیس اول شد. از نظر ماشین هفته صدای آمریکا موستانگ مک ای اول شد. از نظر کارانددرایور و از نظر مجله ماشینِ خودمون سلیقه ای یه ماشینی انتخاب میشه خلاصه.
جهت پر کردن جاخالیها در کلاسهای مختلف خودرویی، خودروسازان ب صورت ابدایی یا من درآوردی ماشینهایی میسازند و برحسب دانشی که دارند نیروی موتور را ب هرچهارچرخ آن میفرستند و اسمش را اس یو وی یا ام پی وی یا مینی اس یو وی یا شبهه اس یو وی ویا هرچیز دیگه میگذارند!
بهرحال صحبت از شاسی بلند که میشوند رنجروور، لندروور، مدلهای مختلف جیپ، تویوتاها، نیسان ها، پاجرو، مرسدس جی واگن و خیلی های دیگه که واقعن اسپرت یوتیلیتی وِیسل هستند بایستی باهم مقایسه شوند ودرنهایت سلیقها هستند که برنده را انتخاب میکند! چون،، همه آنها بیراهه نورد ب دنیا آمده اند.
shg
۴ آبان ۱۴۰۰جنسیس GV70 خیلی خوب بود حقش بود اما پورش تایکان کراس رو بیشتر دوست داشتم