در این مطلب نگاهی به خودروهای عضلانی آمریکایی سالهای مختلف خواهیم داشت که از سوپرکارهای اروپایی همدورهٔ خود سریعتر بودند.
طی دههها، خودروسازان آمریکایی و اروپایی برای ساخت خودروهای سریع رویکردهای بسیار متفاوتی را در پیش گرفتهاند. اروپاییها معمولاً سراغ پیشرانههای کوچکتر و سبکتر رفتهاند درحالیکه آمریکاییها راهحل را فقط در افزایش حجم موتور دیدهاند. حال برای اینکه ببینیم رویکرد آمریکایی در بسیاری از موارد جواب داده است، نگاهی به خودروهای عضلانی آمریکایی دهههای مختلف داشتهایم که از خودروهای اسپرت اروپایی همدوره و همسطح اروپایی خود سریعتر بودهاند.
پونتیاک GTO سال ۱۹۶۴ سریعتر از آستونمارتین DB5 سال ۱۹۶۳
پونتیاک GTO | آستونمارتین DB5 | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری I6 |
قدرت | ۳۵۰ اسب بخار | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر |
شتاب | ۶.۶ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
پونتیاک GTO خودرویی بود که در سال ۱۹۶۴ دوران ماسل کارها را آغاز کرد و از بسیاری از خودروهای اسپرت بسیار گرانتر آن سالها سریعتر بود. یکی از این خودروها آستونمارتین DB5 بود که در سال ۱۹۶۳ با پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر خطی و قیمت ۵,۴۰۰ دلار راهی بازار شد. هرچند شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۷.۱ ثانیهای آستونمارتین برای آن زمان چشمگیر بود ولی پونتیاک GTO با قیمت ۲,۸۵۰ دلار در صورت تجهیز به کاربراتور سفارشی تری پاور میتوانست سریعتر از DB5 باشد.
موستانگ شلبی GT500 سال ۱۹۶۷ سریعتر از جگوار E تایپ سال ۱۹۶۶
موستانگ شلبی GT500 | جگوار E تایپ | |
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 | ۴.۲ لیتری I6 |
قدرت | ۳۶۰ اسب بخار | ۲۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۳۷۵ نیوتن متر |
شتاب | ۶.۵ ثانیه | ۷.۴ ثانیه |
در دههٔ ۶۰، فورد و کارول شلبی مدل فوقالعادهٔ GT350 را به پیشرانهٔ بزرگتری مجهز کردند تا GT500 متولد شود. زیر کاپوت این ماشین موتور ۴۲۸ قرار گرفته بود که در فوردهای بزرگتر آن سالها استفاده میشد و با دو کاربراتور چهار دهنهٔ هالی ۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. GT500 به لطف این نیرو ظرف تنها ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید که نزدیک به یک ثانیه از جگوار E تایپ سریعتر بود.
دوج چارجر R/T همی سال ۱۹۶۸ سریعتر از پورشه 911S سال ۱۹۶۹
دوج چارجر R/T همی | پورشه 911S | |
پیشرانه | ۷.۰ لیتری V8 | ۲.۲ لیتری H6 |
قدرت | ۴۲۵ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۶۵ نیوتن متر | ۱۷۵ نیوتن متر |
شتاب | ۴.۸ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
در اواخر دههٔ ۶۰، دوج چارجر همی با موتور ۷ لیتری V8 که ۴۲۵ اسب بخار قدرت داشت، یکی از ستارههای صحنهٔ ماسل کارها بود. بااینحال، در همان سالها در اروپا هم یک خودروی اسپرت افسانهای بنام پورشه ۹۱۱ تولید میشد که با پیشرانهٔ تخت هوا خنک در عقب با تمام خودروهای اسپرت بازار متفاوت بود. 911S با پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری، برای زمان خود خودروی سریعی بود ولی نه آنقدر که بتواند حریف چارجر با نیروگاه همی شود.
شورلت شول SS 454 سال ۱۹۷۰ سریعتر از مازراتی گیبلی سال ۱۹۷۰
شورلت شول ۴۵۴ | مازراتی گیبلی | |
پیشرانه | ۷.۴ لیتری V8 | ۴.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۸۰ نیوتن متر | ۴۶۰ نیوتن متر |
شتاب | ۴.۸ ثانیه | ۶.۸ ثانیه |
شورلت شول SS خصوصاً با نیروگاه ۴۵۴ زیر کاپوت یکی از ماسل کارهای رؤیایی دههٔ ۷۰ است. این ماشین با موتور ۷.۴ لیتری در نسخهٔ LS6، از قدرت فوقالعادهٔ ۴۵۰ اسب بخاری برخوردار بود که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر چشمگیر ۴.۸ ثانیهای را فراهم میکرد. از سوی دیگر، مازراتی گیبلی با موتور ۴.۷ لیتری هشت سیلندر DOHC که ۳۱۰ اسب بخار قدرت داشت، در شتاب دو ثانیه با شورلت فاصله داشت.
بیوک GNX سال ۱۹۸۷ سریعتر از فراری تستاروسا سال ۱۹۸۵
بیوک GNX | فراری تستاروسا | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 توربو | ۵.۰ لیتری H12 |
قدرت | ۲۷۶ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر | ۴۸۰ نیوتن متر |
شتاب | ۴.۷ ثانیه | ۵.۰ ثانیه |
بیوک GNX حتی با استانداردهای امروزی هم خودروی بسیار سریعی است. برخلاف دیگر ماسل کارهای آمریکایی، GNX به یک پیشرانهٔ کوچک ۳.۸ لیتری V6 مجهز بود که به لطف توربوشارژر و اینترکولر، ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید میکرد. در اواخر دههٔ ۸۰، بسیاری از سوپراسپرتهای اروپایی در برابر GNX شانسی نداشتند و حتی فراری تستاروسا با موتور دوازده سیلندر تخت و ۳۸۰ اسب بخار قدرت هم در شتاب و درگ حریف این بیوک شیطانی نمیشد.
پونتیاک ترنس ام نسخهٔ ۲۰ سالگی ۱۹۸۹ سریعتر از پورشه ۹۴۴ توربو S سال ۱۹۸۹
پونتیاک ترنس ام | پورشه ۹۴۴ توربو S | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V6 توربو | ۲.۵ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۶۰ نیوتن متر | ۳۴۰ نیوتن متر |
شتاب | ۴.۶ ثانیه | ۵.۵ ثانیه |
هرچند دههٔ ۸۰ دوران خوبی برای ماسل کارهای آمریکایی نبود ولی در همین دوران هم مدلهای جذابی تولید شد که یکی از آنها پونتیاک ترنس ام نسخهٔ ویژهٔ ۲۰ سالگی بود. این خودرو به پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژ بیوک مجهز شده بود که در اینجا ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. ترنس ام نسخهٔ ۲۰ سالگی ۳۰,۷۱۷ دلار قیمت داشت و از نزدیکترین رقیب خود یعنی پورشه ۹۴۴ توربو S با قیمت ۳۹,۷۶۵ دلار سریعتر بود.
پونتیاک ترنس ام WS6 سال ۱۹۹۸ سریعتر از آستونمارتین DB7 سال ۱۹۹۷
پونتیاک ترنس ام | آستونمارتین DB7 | |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V8 | ۳.۲ لیتری I6 سوپرشارژ |
قدرت | ۳۲۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۴۹۰ نیوتن متر |
شتاب | ۵.۰ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
پونتیاک ترنس ام WS6 سریعترین ماسل کار دههٔ ۹۰ بود. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۳۲۰ اسب بخار قدرت بهره میبرد و با شتاب ۵ ثانیه، از برخی سوپرکارهای اروپایی سریعتر بود. یکی از این خودروها، آستونمارتین DB7 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی سوپرشارژ و قدرتی بیشتر از پونتیاک بود. آستون نهتنها در شتاب مغلوب ترنس ام میشد بلکه با قیمت ۱۴۶,۵۳۰ دلار بسیار گرانتر از ماسل کار آمریکایی بود.
فورد موستانگ SVT کبرا R سال ۲۰۰۰ سریعتر از بامو M3 سال ۲۰۰۱
موستانگ SVT کبرا R | بامو M3 | |
پیشرانه | ۵.۴ لیتری V8 | ۳.۲ لیتری I6 |
قدرت | ۳۸۵ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۲۰ نیوتن متر | ۳۵۵ نیوتن متر |
شتاب | ۴.۷ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
بامو M3 و بعداً M4 همیشه یکی از سریعترین و جذابترین کوپههای زمان خود بوده است و در سال ۲۰۰۱ هم میتوانست بر بازار کوپههای جهان حکمرانی کند اگر موستانگ گستاخی از بخش خودروهای ویژهٔ فورد نبود. موستانگ SVT کبرا R که در سال ۲۰۰۰ به بازار آمد، نسخهای تولید محدود با کیت بدنهٔ تهاجمی و پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی تقویتشده بود که ۳۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد و در شتاب با اختلاف یکدهم ثانیه M3 را پشت سر میگذاشت.
فورد موستانگ GT سال ۲۰۰۵ سریعتر از جگوار XK8 سال ۲۰۰۷
فورد موستانگ GT | جگوار XK8 | |
پیشرانه | ۴.۶ لیتری V8 | ۴.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
شتاب | ۵.۲ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
موستانگ در دههٔ ۲۰۰۰ دوباره به ریشههای خود بازگشت و این فقط در طراحی نبود و با پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 در نسخهٔ GT که ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد، در عمل هم برای بیست سال پیش خودروی سریعی محسوب میشد. در همان سالها، نسل دوم جگوار XK هم تازه به بازار آمده بود و مثل موستانگ ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت ولی در شتاب ۰.۴ ثانیه کندتر عمل میکرد درحالیکه با قیمت ۸۰ هزار دلاری، بسیار از موستانگ ۲۵ هزار دلاری گرانتر بود.
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ سال ۲۰۲۳ سریعتر از مکلارن 720S سال ۲۰۲۳
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ | مکلارن 720S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۱۰۲۵ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۲۸۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
شتاب | ۱.۶۶ ثانیه | ۲.۶ ثانیه |
چلنجر دیمن ۱۷۰ یکی از سریعترین خودروهای تولیدی کره زمین در شتاب و درگ است. این ماشین با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرتی که با سوخت E85 تولید میکند، ظرف ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر میرسد و ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی میکند. در سمت دیگر، مکلارن 720S را داریم که یکی از سریعترین سوپراسپرتهای جهان بود ولی نه در شتاب و نه در ۴۰۰ متر نمیتوانست حریف چلنجر شود.
Saeedfarshchian
۱۰ فروردین ۱۴۰۴چه ماشینایی
خیلی راحت میشه نسبت به رقیبای اروپایی ترجیحشون داد👍
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ فروردین ۱۴۰۴موضوع این مقایسه رقابت در خط مستقیم و رسیدن به نهایت سرعت هست
برای مانور در پیست و زمان گیری یک مسابقه واقعی شرایط خیلی فرق می کنه
Cehx
۱۰ فروردین ۱۴۰۴دقیقاً وگرنه تیونر ها پیکاپ تیون می کنن مثل موشک میره
در کل باید بین قدرت و تعادل و راحتی یک تعادل باشه
saeedfarshchian
۱۰ فروردین ۱۴۰۴صد درصد
ولی برای لذت رانندگی با قیمت کمتر هم میشه به ماشین های آمریکایی رجوع کرد
(Ali(chevynova
۱۱ فروردین ۱۴۰۴ماشالاه کلاسیکهای قلدر و ۸ سیلندر امریکایی که با قیمت کم ولی پرفورمنس بالا دارن اروپاییها رو لوله میکنن
مردیم از خوشی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴سر شتاب ۱.۶۶ این پست تبدیل به جنگ میشه
حسن
۱۰ فروردین ۱۴۰۴از وقتی طرف با 911 جی تی خودش رفت تو نوربر رینگ و تایم 14 دقیقه ثبت کرد دعوا سر تایم دوج هم از مد افتاد
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/dodge/dodge-challenger-demon-170-drag-time-record/
سر این پست که خیلی ها خودشونو زدن به … همه چی حل شد
Tarafdarkhodro
۱۰ فروردین ۱۴۰۴عجب!
404
۱۰ فروردین ۱۴۰۴مطلب پر حاشیه ایه که علاوه بر ویو گرفتن، این پتانسیل رو داره یه عده از کاربرا رو به جون هم بندازه. حتی آماتورها هم میدونن که اسپرت در امریکا و اروپا مفهومش متفاوته. اروپاییا تمرکز زیادی روی هندلینگ، وزن، و حضور در پیست های معتبر و تایم زنی دارند اما امریکا تا همین دهه ۷۰ بیشتر درگ و مسابقاتی مثل نسکار رو مدنظر قرار میداد. بحث خوب و بد هم نیست. تفاوته
دیگه اوج بی ربط بودن، اون گزینه اخر بود که دیمن رو با مکلارن قیاس کرد!
______________
۱۰ فروردین ۱۴۰۴حرف حق
Yaghoob
۱۰ فروردین ۱۴۰۴خدارو شکر که اولین کامنت. شما بودید.
کافی بود یکی دیگه باشه و کوچکترین حرف جانب دارانه بزنه و بووووم بشه آتش در انبار باروت
froG-driVer
۱۰ فروردین ۱۴۰۴تا حدودی موافقم،آمریکاییا کلا تو یه لیگ دیگه فعالن
علی Shelby
۱۰ فروردین ۱۴۰۴مقایسه شورلت شول با گیبلی و
دوج چارجر با ۹۱۱ مسخرست تفاوت حجم موتور و قدرت خیلی زیاده!!
Mr wrong
۱۰ فروردین ۱۴۰۴ولش کن بریم تخمه بیاریم بشینیم دعوا ببینیم
پچیش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴دقیقا هالا اقای اشتری تو پیست هم یه مقایسه بین اینا بزار ببینم توی پیست چلنجر فرمون میده؟ یانه
johnmarston
۱۰ فروردین ۱۴۰۴نکته جالب اینه که اکثر این ماسلکار ها نسبت به رقبای اروپایی شون اصلأ طراحی آیرودینامیکی ندارن
مثل چلنجر و مکلارن
چارجر و پورشه
شول و مازراتی
و پونتیاک و استون
آدولف هیتلر
۱۰ فروردین ۱۴۰۴مصرف سوختشون هم بالاتره
Armanbimmer
۱۰ فروردین ۱۴۰۴چون دارن با سوپر اسپورت ها رقابت میکنن و آمریکا طراحی های خاص خودشو ارائه میکنه
آریا
۱۰ فروردین ۱۴۰۴دیمن 170👍
مکلارن 720👎
هیتلر»
۱۰ فروردین ۱۴۰۴آمریکا اگه بخواد بهترشم میتونه بسازه🇺🇸
پچیش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴چرا نمی خواد راستی هیتلر اروپایی هست مگه بیمر پورشه همایتت نکردن رفتی سمت امریکا نمک نشناس
آدولف هیتلر
۱۱ فروردین ۱۴۰۴حمایت *
پویش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴👌🏻👌🏼👌🏽
محی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴موستانگ جی تی ۵۰۰ اون زمان هر لیترش ۸۰ اسب میداده که عدد قابل توجهی هست،بین موستانگ کبرا و بی ام و ام ۳ من انتخابم بی ام و هست
JDM سابق
۱۰ فروردین ۱۴۰۴جنگ و دعوا شروع میشود
amirboss
۱۰ فروردین ۱۴۰۴ظاهراً این پست حکم انبار باروت رو برای یه سری کاربرهای متعصب داره.
Cehx
۱۰ فروردین ۱۴۰۴آقا ماشالا هنوز نرسیده
Siyavash
۱۰ فروردین ۱۴۰۴به شدت با این مطلب مخالف هستم👎 همشون رویه کاغذ قویترین ولی رویه آسفالت داستان فرق میکنه ..نمونش همین مکلارن و دوج…بجز تعداد انگشت شماری انسان در کهکشان راه شیری اونم در شرایط خاص .پیست مخصوص .لاستیک جلو فرقانی سوخت اتم وضعیت آب و هوایی خاص میتونه میتونه از مکلارن سریعتر باشه وگرنه اگه دوتا آدم معمولی بشینن مشت جفتشون در هر شرایطی مکلارن دوج رو محو میکنه..
سوشیانت
۱۰ فروردین ۱۴۰۴متعصب هیچوقت نمیتونه واقعیت رو ببینه واسه دیمون میگفتید که نمیتونه تایم کمپانی رو بزنه ولی بهترش رو زد حالا هی تو توهماتتون کاغذ کاغذ کنید
Cehx
۱۰ فروردین ۱۴۰۴یه فوتبال دستی بازی می کنیم زمین یخورده شیب داره کاملا اینور با اونور متفاوت میشه و بازی نابرابرانه میشه شما با اسفالتی مملو از چسب سوخت خاص و لاستیک کلفت و شرایط خاص صفر تا صد زدی بعدش میای با یه ماشین دیگه که تو شرایط عادی تایم زده مقایسه می کنی کاملا غلطه
دیمن 170 هم بیشتر بخاطر این بود که اسم دوج بیاد سر زبون ها وگرنه این حد از قدرت تو زمین درگ عادی هم بدرد نمیخوره چه برسه به پیست و روزمره (در واقع به کارش احترام میزارم آمریکایی ها دقیقا تیونر هاشون ماشین جمع می کردن برا درگ با قدرت های چهار رقمی دیفرانسیل عقب فقط برای درگ و یجورایی اصالتش رو نشون میده)
دیمن رو دوست دارم ولی موستانگ یه چیز دیگه هست
امیرمحمد
۱۰ فروردین ۱۴۰۴ماشین برای پیست درگه دیگه ولی با قابلیت تردد بی دردسر توی شهر
وگرنه از لحاظ انتقادی یه مکلارن ۷۲۰S نمیتونه توی شهر و توی اون سرعت گیر ها و محیط های شلوغ شهری به پرفورمنس خودش برسه
تردد کردن با یه دیمون توی شهر خیلی خیلی کم دردسر تر از یه سوپراسپرته
و مطمئنا دیمون هم نمیتونه توی جاده و هندلینگ به مک لارن ۷۲۰S برسه
ولی پیست درگ قضیه ش جداست
اینکه میتونه تایم تک رقمی توی پیست درگ بزنه یه مزیت محسوب میشه نه یه عیب
اونم با وجود مشخصاتی که داره
سوشیانت
۱۰ فروردین ۱۴۰۴الان انتظار داری ماشینی که تایر درگ داره رو آسفالت تایم بزنه؟! اتفاقا دوج بهترین کار رو کرد نشون داد لات کوچه خلوت نیست و تو پیست درگ که جای اصولی تست خودرو هست تایم زده و جوری هم ماشین رو ساخته که اجازه تردد در جاده هم داره
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴سیاوش جان شما فعلا از آب سرد استفاده
cehx
داداش تو دیگه اینارو نگو خدایی
پویش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴دقیقا بهترین مثالی که دیده بودم عالی بود
پچیش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴انصافا مهندسی راه صاف با پیست یکیه با چه اعتماد به نفسی به دیمون اجر پاره مینازید با اروپا مقایسش میکنید طراحی چلنجر و 720 رو ببین بعدش بگو دیمون بهتر از بغل مثل مستطیله برای اروپا شتاب مهم نیست شما زبون نفهما هی بیایین از سمت درگ مقایسشون کنید تو یه ماشین کنترلی رو با یه ماشینی که دکمه ان و اف برای مستقیم رفتن داشته باشه مقایسه کن دقیقا همینه
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴باشه پورشه قورباغه خوبه در ضمن ادب داشته باش اینجا رو مهد کودک نکن
Arshia m3csl
۱۰ فروردین ۱۴۰۴چقدر بیوک gnx مهندسی عالی ای داره و چه شتابی واقعا ماشین خوبیه این gnx اون ماستنگ شلبی gt500 هم واقعا یک اثر هنری محسوب میشه آمریکا افسانه زیاد داره تو هر سگمنت و کلاس
ولی قوی تر بودن جارجر نسبت به ۹۱۱ فقط بخاطر حجم موتورشه کلا فورد و جنرال موتورز مهندسی قدرت ماشین با حجم کمتر بهتری دارن داج فقط موتور حجیم میندازه ولی فورد مهندسی عالی داره همون شلبی کبری r مهندسی وزن و سبک سازی واقعا عالی ای داشته زمان خودش
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴موتور بزرگ یکی از مشخصه های همه ماسل کار هاست
نویدی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴فقط اختلاف حجم موتورها!!!
3.2 لیتر در برابر 5.4 لیتر
6 سیلندر در برابر 8 سیلندر
😘
سوشیانت
۱۰ فروردین ۱۴۰۴خب تقصیر آمریکا چیه که اروپایی ها نهایت توانشون همینه😄
Cehx
۱۰ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/fiat/beast-of-turin-the-1910-fiat-s76/
ببین سوشیانت جان اینکه رو همه ریپلای میزنی نشون میده که افکار بچگانه ای داری و با اینکارت ماشینای امریکایی قویتر نمیشن حیف اون چلنجری که تو طرفدارش باشی
Scuderia Ferrari
۱۰ فروردین ۱۴۰۴بوگاتی ۸ لیتری و فراری و لامبورگینی ۶.۵ لیتری از کامنت شما شگفت زده شدن
BMW is GOD
۱۰ فروردین ۱۴۰۴ولشون کن اصلاً با این آمریکایی فنا بحث نکن اینو همه میدونن که هیچ سوپر اسپورت سازی نمیتونه جای فراری رو بگیره
و اینکه یه نکته جالبی که بود این بود که بیامو ام ۳ سال ۲۰۰۱ خیلی خیلی ضعیفتر از فورد موستانگ سال ۲۰۰۰ بود و طبیعیه که کندتر باشه اونم تازه نه زیاد کلاً یک دهم که اصلاً به چشم نمیاد و این قدرت اروپا رو نشون میده که با این همه کمبود قدرت فقط یک دهم کندتره
سوشیانت
۱۰ فروردین ۱۴۰۴منظورم از نهایت توان اینه که نمیتونن به قدرت آمریکایی ها برسن حجم موتور مهمه چون الان شما نمیتونی از یه موتور ۲ لیتری انتظار قدرت مثلا ۴ لیتری رو داشته باشی اما میشه مثلا از یه موتور ۵ لیتری انتظار رقابت با ۶ لیتری رو داشت مثلا همین الان هنسی با موتور ۶.۶ لیتری از بوگاتی قدرتش بیشتره کوروت هم با موتور ۵.۵ لیتری از فراری زده جلو
در ضمن من رو همه ریپ نزدم رو هیتر ها ریپ زدم تو هم معلومه از اون دسته ها هستی که داری حرص میخوری
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴شاید براتون جالب باشه که ساخت و توسعه موتور با حجم بالاتر سخت تره.
اسکودریا جان، 10.4 لیتری شورلت خندید
امیرمحمد
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اون دوران قیمتشون از یه سوپراسپرت خیلی کمتر بوده و به خاطر مالیات هم مجبور بودن قدرت رو کمتر از رقم واقعی اعلام کنن
وی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴وقتی لذت رانندگی و هندلینگ و عملکرد در پیچ ها رو در نظر بگیری متوجه میشی قضیه چیه
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
با سند و مدرک حرف بزنین!! این لینک مال یه سال پیشه و شورولت کوروت اونم چند مدلش هندلینگش بهتر از مرسدس و بی ام و هست
فورد موستانگ دارک هورس هم که عضلانی محسوب میشه بازم جزو ده خودرو برتر از نظر هندلینگه!!!
لطفاً درباره راحتی هم چیزی نگین چون همه میدونن کادیلاک معروفه به « لذت و راحتی یه کادیلاک » همین الانشم با سلستیک داره با مرسدس و رولزرویس رقابت میکنه امان از اروپایی فن متعصب
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴بله وقتی با ماسل کار که برای این کار نیست مقایسه کنی این میشه، ولی برو با پیست محور آمریکایی مقایسه کن تا دستت بیاد.
کما اینکه خیلی از ماسل ها هم تیپ های پیست محور دارن
وی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴دهه 60 امریکایی ها به خاطر وضع اقتصادی بهترشون و بنزین ارزان کشورایی مثل ایران که در اختیار داشتن موتورای حجیم و طراحی های با ابهتی میزدن که از نظر شتاب از خیلی از اروپایی ها بهتر بودن ولی این پول مفت باعث شد روی مهندسی کار نکنن (برعکس اروپایی ها که سالها تمرکزشون روی مهندسی بود چه از این نظر که از پیشرانه های کوچک قدرت بیشتری بگیرند و چه هندلینگ و چه ساخت گیربکس های بهتر) و دهه 2000 و 2010 و 2020 که دست اروپایی ها برای استفاده از پیشرانه های حجیم تر و پر مصرف تر باز شد امریکا برای مثال فورد اینقدر در مهندسی از اروپا عقب افتاده بود که توانی برای طراحی سوپراسپرت مناسب پیست در خودش نمیدید که به عنوان نسل جدید کوروت به طور کامل یه کپی از فراری 458 با حجم موتور بالاتر ساختند
سوشیانت
۱۰ فروردین ۱۴۰۴آره شورولت از فراری کپی کرد کی به کیه منم میگم خود فراری از ایران خودرو کپی کرده
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
بله بله حق با شماست!!! این لینک جوابی برای شماست
کاملا مشخصه شورولت هندلینگش بهتره یا اون دو شرکت اروپایی که ۹۵ درصد مردم ایران طرفدارشن
اونم که شورولت کپی کرده رو فقط یه اروپایی فن فشاری میتونه بگه که هیچ منطق و سندی پشتش نیست و دروغه
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴وی، من سطح اطلاعاتتو…
فورد برای نسل جدید کوروت؟؟؟
همین تیکه نشون داد بقیه کامنتت هم بی ارزشه
ایشالا یه روز از این خواب مهندسی هم بیدار میشی
Tarafdarkhodro
۱۰ فروردین ۱۴۰۴عجب!
جالب برای من اون بیوک gnx بود که از فراری تستاروسا سریع تر بود.
مصطفی
۱۰ فروردین ۱۴۰۴خودرو و دنیای خودرو در اروپا و در امریکا معنی های متفاوتی دارند و نمیتوان آنها رو با هم مقایسه کرد…
هر دو خودرو های خوبی دارند که قابل قیاس با یکدیگر نیستند…
Sadegh
۱۰ فروردین ۱۴۰۴غیر از m3، همه گزینه های آمریکایی رو ترجیح میدم.
SepehrV10
۱۰ فروردین ۱۴۰۴پونتیاک ترنس ام عجب چیزیه دارم تصورش می کنم اگه الان تولید می شد…
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۰ فروردین ۱۴۰۴بعضی دوستان یه جور میگن اروپاییها تمرکزشان روی مهندسی و هندلیگه انگار آمریکاییها فقط درشکه میساختن.رفیق دوباره نگاه کن موتور تنفس طبیعی ۴۵۰ اسب نزدیک ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور این قدرت رو هنوز خیلی از کمپانیها درک نکردن فکر کن تو تاریخ رنو و پژو ۳۰۰ اسب بیشتر نمیبینی.نکته بعد ماشینهای بالا همه ماشینهای عمومی و در دست رس تمام مردم بوده یعنی هر کی از هر رده در آمدی میتوانسته بخره و لذت ببره.نکته بعدی یه طرف آمربکا یه طرف آلمان انگلیس ایتالیا شما فکر کن لیست فقط ایتالیا بود چی میشد میموند فقط فراری با ارفاق لامبو.نکته بعد هندلیگ تو سطح سوپر کارها که آمربکا با کوروت فورد جی تی شلبی پاسخ داد.الان میتونید برید مسابقات گود وود رو ببینید که یه فورد گلکسی چجور جگوار ای تایپ ۹۱۱ ووو رو لوله میکنه
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴داداش اینا فقط تعصب دارن این دوتا رو بین کیف کن هندلینگ آمریکایی رو
https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/
پچیش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴گشتاور میخایی مرسدس AMG موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۵۰۰ نیوتن متری و آئودی SQ7 ABT کوروت یا وایپر خفنن ولی نه چلنجر و چارجر این دسته ماسل کار ها کالسکه به حساب میان بازم کالسکه میتونه دور بزنه با سرعت بالا ولی چلنجر پشتش در میره رانندرو می کشه
حسین دهمرد
۱۰ فروردین ۱۴۰۴اون بیوک شیطانی نزاشت بقیه شو بخونم. لامصب تستاروساعه
Titanium
۱۰ فروردین ۱۴۰۴بیوک که ماشینای پیرمردی میزد از فراری جلو زد
بیوک از ماتریکس خارج شده بود اون زمان
سجاد
۱۰ فروردین ۱۴۰۴با سلام و احترام خدمت مسئولین و نویسندگان سایت وزین پدال ؛
طی همه این سال ها هم در اروپا و هم آمریکا اتومبیل های اسپرت و سوپراسپرت بسیار عالی با هندلینگ های شگفت انگیز ساخته شده ولی حیف از کمپانی پونتیاک که با این همه تاریخ پرافتخار در ساخت ماسل کارها تعطیل شد ، چون بخش بزرگی از تاریخ ماسل کارهای آمریکایی چه در دنیای واقعی و مسابقات اتومبیل رانی چه در صنعت هالیوود مدیون پونتیاک می باشد .
Armanbimmer
۱۰ فروردین ۱۴۰۴سنگینی از این عکس میباره…
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/Sport-Cars-9-1.jpg
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/vision/best-handling-cars-tested-2023/
دوستان اروپایی فن لطفاً با سند و مدرک حرف بزنین اینکه امرکیا هندلینگ ندارع و فقط درگ
همین الانش دو مدل شورولت کوروت از بهترین خودرو های مرسدس و بی ام و هندلینگش بهتر شده پس چی شد؟؟؟ ، حتی فورد موستانگی که عضلانی محسوب میشه و میگین فقط درگ هم جزو ده خودرو برتر از نظر هندلینگه!!! مال ۲۰۲۳ هست یه سال پیش!!! چی شد پس آقایون هندلینگ؟
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/vision/10-best-handling-cars-we-tested-2022/
خدمت دوستان اروپایی فن با مدرک صحبت کنین
در سال ۲۰۲۲ جایی که شورولت کوروت از پورشه هم هندلینگش بهتر شد مک لارنم فقط یه سال شد ولی کوروت هرساله داره دوم و سوم میشه ، اصلا قصد توهین ندارم فقط میگم با سند و مدرک حرف بزنین اینکه آمریکا هندلینگ ندارع راحتی ندارع
تو درگ که دوج پیروز شد تو هندلینگم که شورولت هرساله بهتر از آلمانی هاست ، حتی لوکس بودن و راحتی هم میخواین کادیلاک هست با سلستیک و سولی که با رولزرویس رقابت میکنن و اسکالیدی که با GLS رقابت میکنه
https://www.pedal.ir/cadillac/cadillac-celestiq-show-car-debuts/
amirboss
۱۱ فروردین ۱۴۰۴واقعا خواندن کامنت ها و کل کل های بچه های سایت باحاله.
چه اونایی که غیرمنطقی حرف میزنند چه اونایی که سعی میکنن منطقی باشن و چه اونایی که با تعصب میزنن سروکله بقیه.
Hf
۱۱ فروردین ۱۴۰۴راستش این مقاله یکم گمراه کنندست.
در اصل باید سریع ترین ماشین اروپایی با سریع ترین ماشین اروپایی در هر دهه مقایسه میشد.
نه اینکه مثلا m3 که یه کوپه ی عادیه با موستانگی که نسخه خیلی تولید محدوده مقایسه بشه.
اگر به شکلی که گفتم مقایسه انجام بشه خواهید دید که در بیشتر موارد اروپایی ها پیروزند اما امریکایی های یک مزیت بزرگ دارند که اون هم قیمت و موتور های جذابشونه.
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴تو دهه ۶۰ و ۷۰ بهترین اروپایی ها هم حریف آمریکایی ها نمیشدن
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴همین الانم حریف نمیشن اروپایی ها
تو درگ حریف دوج میشن؟
تو هندلینگ کدومشون حریف کوروت شده؟
کدوماشون بهتر از رم و فورد پیکاپ میزنن؟
کدوماشون شاسی بلند لوکس بهتر از کادیلاک اسکالید V میسازن؟
پویش نه به تصادف
۱۱ فروردین ۱۴۰۴دوستان فرق این دو قاره رو خلاسه ببینید دوج چارجر R/T همی پورشه 911S
پیشرانه ۷.۰ لیتری V8 ۲.۲ لیتری H6
قدرت ۴۲۵ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۶۵ نیوتن متر ۱۷۵ نیوتن متر
شتاب ۴.۸ ثانیه ۶.۵ ثانیه
با این اختلاف مقایسه شدن و میبینید فرق یه گاو وحشی و یه ماشین مهندسی شده
Cadillac-V
۱۱ فروردین ۱۴۰۴پرچم دار پورشه رو با پایه دوج مقایسه میکنی؟
پس این مقایسه هم جالبه:
پورشه ۷۱۸ کیمن، ۶ سیلندر، ۳۰۰ اسب قدرت، شتاب ۴/۷ ثانیه
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰، ۸ سیلندر، ۱۰۲۵ اسب قدرت و ۱۲۸۰ نیوتون متر گشتاور، شتاب ۱/۶۶ ثانیه
اینه تفاوت صنعت خودروسازی آمریکا و صنعت خودروسازی آلمان
اون اعدادی که نوشتی همش غلطه، ۱۸۰ اسب اصلا خندداره برای دوج دوستان خودتون قضاوت کنید!!!