برای اولینبار، یک خودروی دودر اسپرت تمام برقی وارو ایران میشود. این مدل پرشتابترین نمونهی صفر کیلومتر بازار خواهد بود و طراحی هماهنگ با استاندارد جهانی خواهد داشت.
در کشورهای کمتر توسعه یافته مثل ایران، به زحمت میتوان متقاضی خودروهای اسپرت دودر پیدا کرد. حتی شهروندان متمول کشور ما هم، معمولا شاسیبلندها را به سواریهای کوچک پرشتاب ترجیح میدهند. با این شرایط، بهمن موتور تصمیم گرفته است ساختار شکن باشد و نتا GT از محصولات یک برند ناشناختهی چینی را وارد ایران کند.
بیشتر بخوانید:
↵بایک BJ40 مونتاژ ایران؛ شاسی بلند دو دیفرانسیل دیار خودرو برای آفرود
↵ بایک BJ60 دیار خودرو؛ مشخصات و قیمت دو دیفرانسیل لوکس در ایران
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
شرکت هوزون اتو (Hozon Auto) با هدف عرضهی خودروهای تمام برقی، سال ۲۰۱۴ تاسیس شد. تولیدات هوزون با برند نتا (Neta) شناخته میشوند و چهار مدل متفاوت را تشکیل میدهند. کراساورهای کوچک نتا یو (Neta U) و نتا وی (Neta V) سدان نتا S و نتا جیتی، محصولات این مجموعه هستند. بهمن موتور قرار است علاوهبر نتا GT، عرضه کنندهی نتا یو نیز باشد. براساس اطلاعات موجود، مجموع فروش خودروهای نتا در چین، سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه است.
نتا جیتی، سال ۲۰۲۳ رونمایی شد. این خودرو، ساختار موتور عقب وسط و دودر چهارصندلی دارد. نسخههای مختلف نتا GT، علاوهبر توان پیمایش متفاوت، محرک عقب یا چهارچرخ محرک هستند. طبیعتا قدرت پیشرانه، ظرفیت باتری و قیمت برای انواع این خودرو، یکسان نیست.
طراحی بدنه و نمای بیرونی نتا جی تی بهمن موتور
حالت چراغها و فرم سقف، به وضوح الگوبرداری از شورولت کوروت C8، لوتوس اوورا (EVORA) و امیرا (EMIRA) را نشان میدهد؛ اما در مجموع، سبک طراحی نتا GT مشابه یک خودروی چینی عقب مانده از بازار جهانی نیست و کاملا مدرن جلوه میکند.
چراغهای باریک و متمایل به وسط، حس اسپرت نتا جی تی را به وضوح نشان میدهد. حجمدهی سپر اصلی، چندان پیچیده نیست و حفرههای بزرگ مثلثی در طرفین دارد. کاپوت جلو تا لبهی چراغها کشیده شده و طبیعتا مخصوص حمل بار است. این خودرو ادوات پلاستیکی سیاه نیز دارد اما چندان ارزانقیمت جلوه نمیکند.
نمای جانبی، آنچه از یک خودروی کوپهی کلاسیک انتظار میرود را ارایه میدهد. شیشهی عقب برای سرنشینان ردیف دوم، بسیار کوچک است و عملا کاربردی بهجز المان طراحی برای نمای بیرونی ندارد. حذف فریم پنجره برای درهای جلو و استفاده از چرخ اسپرت ۱۹ اینچ با طرح خلاقانه، همراه دستگیرههای مخفیشونده، نکات مثبت نتا GT هستند.
سپر عقب و رکاب خودرو، به مقدار قابل توجه از پلاستیک سیاه ارزان قیمت استفاده میکند. این موضوع برای محصولی در کلاس اسپرت، ناامید کننده است. حتی حفرههای طرفین بردنه که طبیعتا باید برای خروجی اگزوز باشند، برای خودرویی تمام برقی، نصب شده و تعجبآور هستند. نمای پشت نتا GT با حالت ساده و فاقد خطوط حجمدهنده، همراه چراغهای باریک غیرپیوسته، ترکیبی قابل قبول با کمترین هزینه را نشان میدهد.
طول ۴,۷۱۵ و عرض ۱,۹۷۹ و ارتفاع ۱,۴۱۵ با فاصله محوری ۲,۷۷۰ میلیمتر، ابعاد نتا جیتی را تشکیل داده است. این خودرو، یک مدل اسپرت نسبتا بزرگ محسوب میشود و طول بدنهای تقریبا برابر با تویوتا کمری ۲۰۱۵ دارد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی نتا جی تی بهمن موتور
حالت کمینهگرا و بسیار ساده با تقلید از خودروهای تسلا در نتا GT دیده میشود. یک نمایشگر بزرگ لمسی با ساختار عمودی در وسط است عملا کلید فیزیکی وجود ندارد. پشت فرمان هم، یک مانیتور دیجیتال تمام رنگی بدون قاب با اندازهی ۱۰/۲۵ اینچ نصب شده است.
اگر نتا جیتی وارد کشورمان شود، با نمایشگر ۱۷/۶ اینچ بزرگترین مانیتور لمسی مخصوص خودرو را برای خریدار ایرانی فراهم خواهد کرد. مواد به کار رفته در قسمتهای مختلف کابین و روی داشبورد نیز، به وضوح باکیفیتتر از غالب مدلهای چینی موجود در ایران هستند.
فرم صندلیها و فرمان، کاملا اسپرت است و حس یک خودروی مدرن را به خوبی شکل میدهد. حتی برای ردیف عقب، طراحی جذاب و چرم باکیفیت، دیده میشود. نتا جیتی برای فرمان، صندلیها و تزئینات داخل اتاق، رنگبندی متنوع با ترکیب سیاه و سفید، آبی و بنفش و نارنجی ارایه میکند.
طبیعتا نتا GT مناسب رانندگی طولانی مدت بین شهری نیست و صرفا فضای راحت برای دو نفر روی صندلی جلو دارد. افراد بلند قد، به زحمت در ردیف دوم جا میشوند و این قسمت، مناسب کودکان یا نوجوانان به نظر میرسد. زیر کاپوت جلو و داخل محفظهی عقب، ۳۵۰ لیتر فضای حمل بار قابل استفاده است.
پیشرانه و تجهیزات فنی نتا جی تی بهمن موتور
مدل پایه با یک موتور محرک محور عقب، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. ارزانترین نسخهی نتا GT، به وزن ۱۸۵۰ کیلوگرم، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۶/۵ تا ۷ ثانیه فراهم میکند که باتوجه به قیمت خودرو، جالب توجه است. این نمونه همراه باتری ۶۴/۲۷ کیلووات ساعت، توان پیمایش ۵۶۰ کیلومتر ارایه میدهد. نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت اعلام شده و شارژ کامل خودرو با برق شهری، حدود ۱۱ ساعت زمان میبرد.
نسخهی سفارشی نتا GT، از دو موتور برقی با ساختار چهارچرخ محرک، ۴۵۶ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این مدل در زمان ۳/۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و توان پیمایش ۶۶۰ کیلومتر با یک شارژ دارد. نتا جیتی همراه امکانات کامل، شامل پک باتری ۷۸ کیلووات ساعت، ۱۲ تا ۱۴ ساعت زمان میبرد تا ظرفیت ذخیرهی انرژی الکتریکی خود را تکمیل کند.
گیربکس تک سرعته، تایرهای ۲۴۵ میلیمتر، سقف شیشهای، سیستم حفظ خودرو در شیب، نمایشگر فشار باد تایرها، ترمز ABS با توزیع الکترونیک EBD همراه کنترل لغزش ESP و دو کیسهی هوا در مدلهای مختلف نتا GT ثابت است.
قیمت نتا جی تی در بازار جهانی و هزینه خرید ایران
مدل پایه با ۲۲۸ اسب بخار، قابل مقایسه با سوپراسپرتهای بنزینی ساخت اروپا نیست اما قیمت ۲۵ هزار دلار دارد و از این نظر، جذاب به نظر میرسد. نسخهی قویتر با دو موتوره و دو دیفرانسیل نیز، چندان گران محسوب نمیشود و به قیمت ۳۰ هزار دلار عرضه شده است.
اگر نرخ دلار را ۶۰ هزار تومان فرض کنیم و مخارج مخصوص خودروهای وارداتی را در نظر بگیریم، ارزانترین نتا GT برای مصرفکنندهی ایرانی، ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. با این شرایط، مدل دو موتوره، ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان گرانتر خواهد بود.
علی
۲۷ اسفند ۱۴۰۲جاااانم کوروتیه برا خودش بوی ادرنالین تا اینجا میاد عاشقش شدم چینی دوست داشتنی
سوشیانت
۲۷ اسفند ۱۴۰۲این رو با کوروت مقایسه میکنی؟!😐😂 ملت ما ماشین ندیدن
یوسف حافظ پور
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳خوشکلم مشخصه که این رو نباش با کوروت مقایسه کرد ولی این رو هم در نظر بگیر قیافش که جفت کوروت مدل دو موتورش اسب بخار و گشتاورش هم برابر با کوروت منتهای مراتب این ۳۰ هزار دلاره کوروت سی 8 ۲۰۲۴ با همین قدرت حداقل ۱۳۰ هزار دلار یعنی بیشتر از ۴ برابر پس با در نظر گرفتن قیمت شک نکن این از کوروت بهتره
parhamiof
۲۷ اسفند ۱۴۰۲بوی ادرنالین نیستا،بوی یه چیز دیگس(بازار خودروی ایران)
یه کوروت لوتوس جگوار فراری طوریه.
خدایا این چیه اسهال شدم.
جمشید
۲۸ اسفند ۱۴۰۲بنده ی خدا به فرض مثال که کوروت وارد ایران بشه مطمئناً قیمت بالای پنجاه میلیارد تومان خواهد داشت
پیام۲
۲۸ اسفند ۱۴۰۲کوروت؟ از پشت cle coupe از جلو فراری 812عه
Achtung
۲۸ اسفند ۱۴۰۲پراید هاچبکم گلف جی تی ای برا خودش چانگانم لندکروزیه برا خودش
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲پرهام و سوشیانت
بیاید سایت رو ترک کنیم به احترام این کامنت 😂
سوشیانت
۲۸ اسفند ۱۴۰۲من از روز اول که اومدم تو پدال متعصب های زیادی دیدم ولی اینکه بیای همچین ماشینی رو با کوروت مقایسه کنی واقعا دیگه حرفی نمیمونه😂
parhamiof
۲۸ اسفند ۱۴۰۲برسونید به دست شورلت جمع کنه جوراب بافی بزنه.
دانیال شیخی
۲۹ اسفند ۱۴۰۲والا یک خودروی چینی انقد ذوق نداره ..جنسیس کوپه بگیر سالمشو البته…من دارم..دنیا واست خیلی قشنگه..ماشینی که صدا نداشته باشه از اگزوزش اصلا حس اسپرت به آدم نمیده..
محمد حسین
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خدایا یا من پولدار بشم یا کوپه دو در برقی وارد ایران بشه
خدا:
A.m.A
۲۹ اسفند ۱۴۰۲مملکتی که توش کامارو آتیش زدن حالا باید کیفیت144 کوروت سوار بشن به قیمت خون باباشون
Reza-a
۱ فروردین ۱۴۰۳قشنگ شرح دادی وضعیت رو
دهه ۹۰ و لذت پیکان
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اینو ولش دهه نودیا چه گناهی کردن که پیکان رو ندیدن ، جیکار کنین که پیکان باز طراحی بشه ارتقا پیدا کنه ، به روز شه و تولید بشه.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اسفند ۱۴۰۲توبه کن
دهه ۹۰ و لذت پیکان
۲۷ اسفند ۱۴۰۲نگرفتم؟!!
طاها قاسمی
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ببخشید جناب اشتری یادمه یه بار قبل اینکه ایگل رونمایی بشه پدال یه خبر در موردش گذاشت و بعد حذفش کرد بعد چند دقیقه.جریانش چی بود؟
۲۷ اسفند ۱۴۰۲واکنش ما به دهه نودی ها : 😛😛😛😛😛
parhamiof
۲۷ اسفند ۱۴۰۲لیست انواع کارایی که میتونیم برای بازتولید پیکان انجام بدیم:
خودکشی
گدایی پلتفرم و باتری
گریه
ناله
صبر
توبه(ممنون از آقای اشتری)
خاک تو سر خودمون
زیزیگولو
۲۸ اسفند ۱۴۰۲دهه پنجاهیا و دهه شصتیای عزیز لطفاً انقدر نق نزنین!!!!! چون نسل سوخته واقعی دهه نودیا هستن که نه پوشک گیرشون میاد بپوشن و نه گوشت قرمز و نه مرغ میتونن بخورن و نه پراید میتونن سوار بشن!!!!! ارزش پولشونم که با نرخ ریگهای داخل کوچه و خیابون برابر شده!!!! تازه پدرو مادر این دهه نودیای بدبخت دهه پنجاهیا و دهه شصتیا هستن!!!!! بیچاره دهه نودیا!!!!
۲۸ اسفند ۱۴۰۲گفته باشم همین دهه نودیا همه اینارو بیرون میکنن و همه چیزو درست میکنن
مهدی دهقان
۲۲ آبان ۱۴۰۳بابا این جنگ دهه رو ول کنین ما بجز یه دهه پنجاه و عن بقیه همه دهه ها سوار یه کشتی هستیم که البته سوراخ تشریف داره
امیرحسین
۲۲ آبان ۱۴۰۳ایول
مهرآباد
۲۸ اسفند ۱۴۰۲اتفاقا خودروهای قدیمی زیا دی بودن که باز تولید شدن و یا تخت عنوان به نسل ادامه پیدا کردن مثل فولکس بیتل
Bagher
۲۸ اسفند ۱۴۰۲برو شهرای کوچک
پر پیکانه
۲۸ اسفند ۱۴۰۲برو کشور آذربایجان
پر لادا
Jeferson
۲۷ اسفند ۱۴۰۲جلوش حاصل لقاح اسپرم کوروت c8 با تخمک ۸۱۲ عه.
ژنای دیگه ای هم هست توش . به نظرم چراغای عقبش با ماشین مچنیست و تایرای کوچولوش می زنه تو ذوق آدم
yaghoub
۲۷ اسفند ۱۴۰۲اگه برقی نبود شکستش حتمی بود .
الان هم به جز صدای اگزوز همه شرایط موفقیت تو این بازار کاملآ انحصاری رو داره .
𝐀𝐥𝐢
۲۷ اسفند ۱۴۰۲جلوش منو یاد ff میندازه
ممد ژانگولر
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خداوکیلی به نظر که همهچیش خوبه.فقط حیف که دوتا در بیشتر نداره و اینکه چهارتا دونه میارن برای خودشون و شو روموشان .تا اجرایی بشه دوسال طول میکشه
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ماشین برقی برای ایران که هیچ زیر ساختی نداره بدرد نمیخوره و بهترین انتخاب بنزینیه اما بنزینی نمونه که انتخاب کرد اگه صفر بخوایی
B
۲۸ اسفند ۱۴۰۲اونم بنزینی های کم اصطحلاک و کم مصرف نه این چینای توربو و پاشش سوخت مستقیم دو کلاچه تر و …
یوسف
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خودروسازان معظم کشورمون دارن با تلاش مثالزدنی کف انبار خودروسازان ناشناس چینی رو جارو میزنن، فکر کنم خود هوزون اتو! هم فکر نمیکرد بتونه به یه استان دیگه چین ماشین صادر بکنه چه برسه به یه کشور دیگه.
amirboss
۲۷ اسفند ۱۴۰۲طراحیش جدا از شباهت هایی که به چند ماشین دیگه داره برای یه خودرو کوپه بد نیست فقط نمیدونم چجورب پسوند جی تی رو چسبوندن به این
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ اسفند ۱۴۰۲برای خودروی اسپرت دودر چهارصندلی GT استفاده میشه
amirboss
۲۸ اسفند ۱۴۰۲درسته ولی اینی که شما گفتید تعریف سنتی و رایج کلاس گرن توریزمو هست.
به خودروهایی با ویژگیهای برجسته، مثل قدرت فراوان پیشرانه و کابین و صندوق بار جادار درکنار سواری راحت برای رانندگی در مسافتهای طولانی گرن توریزمو یا گرن تورینگ میگن که این خودرو فکر نکنم شامل همه این گزینه ها باشه.
ADAK
۲۷ اسفند ۱۴۰۲فاز کسی که در ایران خودرو برقی میخره رو بی اطلاعم ازش !!!
Hadi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲اگه موتور سیکلت برقی بخره فازشو درک میکنی؟
برای سفر بین شهری چون ایستگاه شارژ تو ایران تعبیه نشده بجز تهران اونم چند جای محدود خوب نیست
ولی نیاز داخل شهرو کامل برطرف میکنه با 560 تا 660 کیلومتر چون معمولا در روز بین 100 تا 150 کیلومتر طی مسیر میشه
یعنی به راحتی 3 تا 5 روز میشه روش حساب کرد
تازه برای سفرهای داخل استانی هم قابل استفاده هست چون اکثر استان ها دورترین نقطشون با هم 300 کیلومتر فاصله دارن
۲۷ اسفند ۱۴۰۲پشمام این فراریه یا چی؟ 😂😂😂
سالار
۲۷ اسفند ۱۴۰۲این ماشین یکم تکلیفش با خودش مشخص نیست
نمای عقب و جلوی خودرو مچ نیست
چراغ های عقب باید باریک تر میشد
فضای صندوق عقب خیلی بزرگه احتمالا این خودرو تیپ کانورتیبل هم داره وگرنه این صندوق خیلی برای یه خودروی کوپه بزرگه
شیشه عقب بیش از حد داره آفتاب رو توی ماشین راه میده به طوری که مزاحم سرنشین عقب هست
ولی خداییش فکر نمیکردم هکیلی به این درشتی داشته باشه فاصله ی عرضی ماشین برعکس چینی ها اندازه ی مناسب داشت
اگر واقعا با قیمت سه میلیارد تومن به دست مصرف کننده برسه بسیار مناسب هست
هلهل
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خدایی ماشین ۳.۵ میلیاردی با شتاب زیر ۴ خوبه البته برای بازار ایران
چین بازار خوبی داره یعنی جوان چینی با ۳۰ هزار دلار میتونه اینجور ماشینی بخره تازه مطمئنم تو خود چین ارزون تر ایناست
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خوب میفروشه . ملت عاشق این ماشینان . هم شتاب داره هم دو دره . چند تا رنگ بندی جدید هم بهش اضافه کنن تا مثل نقل و نبات پر بشه ازین ماشینا . پشت سر هم کورس بزارن ، تو مجازی تبلیغ کنن ، بانوان رو تا رسیدن به مقصد همراهی کنن
B
۲۸ اسفند ۱۴۰۲البته بعیده به اعداد اعلامی کارخونه برسه این چینیا همیشه اعدادشون بهتر از چیزی که هست اعلام میکنن بردش احتمالا ۴۰۰ کیلومترم نرسه
هوشنگ
۲۷ اسفند ۱۴۰۲خلاصه آقا زاده ها باید کوپه هم سوار شن!جوری واردات قطره چکانی و محصولات تقریبا گرونتر چینی ها رو وارد میکنند که بازار فورغون سازهای داخلی به هیچ وجه خراب نشه. قرار بود خودروی اقتصادی وارد بشه
محمد فرخی
۲۸ اسفند ۱۴۰۲دقیقا فکر کنم یکیشون هوس ۸۱۲ کپی شده کرده گفته من اینو میخوام دو سه تا بیارن پلاک ملی و بعدش تموم .رو خودشون هم اسم بزارن که ما ماشین کوپه اسپرت برقی هم وارد کردیم اما مردم لیاقت نداشتن واسه همین توقف تولید کردیم و ما هم میشیم مردم بی لیاقتی که رنگ این ماشین ها رو هم ندیدیم😔
BMW
۲۷ اسفند ۱۴۰۲استیلش میگه بیا منو بخر
برقی بودنش
چینی بودنش
میگه منو نخر
پس ۲ بر ۱ میشه نمیخریم
۲۸ اسفند ۱۴۰۲شتابش هم میگه بیا منو بخر
پس دو بر دو میشه شاید بخریم شاید نخریم شاید من بخرمش ولی پول ندارم ولی خخخببب!!
۲۸ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری یه سوال مزدا ۳ قدیم هم ارزش خرید داره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ اسفند ۱۴۰۲من هیچ ماشینی با کارکرد بیش از ۱۵۰ هزار کیلومتر پیشنهاد نمیکنم، چری آریزو ۵ کم کار بخرید
افشار
۲۸ اسفند ۱۴۰۲اگر ژاپنی باشه چی ؟
jalopy
۲۸ اسفند ۱۴۰۲فقط سوال اصلی اینه این رو کجای ایران باید زد تو شارژ
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲چی میگذره تو فکر این چینی ها آخه
وقتی نگاش میکنی به درد نخور بودن رو حس میکنی
من اگه بخوام ماشین اسپرت بخرم ترجیح میدم مثلا یه هوندا سیویک، آکورد، تویوتا کریسیدا،کرونا، میتسوبیشی لنسر، گالانت قدیمی بخرم و یه تیون حسابی و شخصی سازی بکنمش و لذت ببرم ازش تا این بد قواره که تکلیفش با خودشم معلوم نیست رو بخرم
محمد فرخی
۲۸ اسفند ۱۴۰۲دقیقا شده عین این کانسپت های تکراری و تعصبی بی وای دی و شرکت های گم نام چینی که هر تگی به توگی میخوره یکیشون میدم بیرون که جلب توجه کنم تو بازار های جهانی مگرنه این چینیا ماشین خوب نمیدن بیرون که همه خوب هاشون رو هم خودشون سوار میشن پلاستیکی هاشم میریزن تو بازار ایران و امثال ایران.
حسین
۲۹ اسفند ۱۴۰۲محمد جون شما به بزرگی خودت بیوایدی رو ببخش بچگی میکنه
علی جردن
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ی پیچ جنسیس کوپه به این نمی دم
D-L9
۲۸ اسفند ۱۴۰۲با جنسیس کوپه میتونی صفر تا صد حدود ۴ ثانیه بزنی ؟
اون حتی تو سرپایینی هم نمیتونه این عدد رو بزنه .
Hadi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲شتابش خیلی خوبه به نسبت برندهای مطرح اروپایی آمریکایی و آسیایی که دهه ها و حتی 1 صده یا بیشتر تجربه و سابقه دارن
چون اونا خیلی قیمتهای گزافی دارن مثلا برای لامبوگینی هوراکان باید 150 تا یا برای کوروت حداقل باید 120 تا هزینه کرد یعنی 3 تا 4 برابر قیمت همین نتا GT اما نزدیک به همین شتاب رو یا نهایتا 1 ثانیه کمتر رو تحویلت بده
طبیعتا شتاب زیر 4 ثانیه استهلاک و فرسایش تایرهارو خیلی بالا میبره چون امکان تیکاف کردن بالا میره
ولی اگر برای شتاب ثانویه منظور باشه خیلی بهتره مثلا حداقل ماشین 70 تا سرعت داشته باشه بعد اقدام به شتاب گیری بشه اینجوری درگیری تایر با آسفالت خیلی کمتر میشه و تایر دیرتر نیاز به تعویض پیدا میکنه
علی
۲ فروردین ۱۴۰۳کجا قیمت هوراکان 150 تا هست قیمت پایه از 220 هزار تا شروع میشه فکر کنم با فراری اشتباه گرفتی
علی
۲ فروردین ۱۴۰۳کورت هم قیمتش از 50تا شروع میشه نه 120 تا شورلت توی ریاهاش هم ندیده که خودرو 120 بفروشه
Genius
۲۹ اسفند ۱۴۰۲بجاش پونزده سال ماشینه نه جنسیس کلا برندهای بین المللی ولی نتا پتا بعد دو سه سال مرخصن مثل الباقی چینیها
fordgt
۲۸ اسفند ۱۴۰۲کوروت c8 پر از خطوط شکست است هدلایت ها مخصوصا به نظر من اصلاً شبیه نیست. این جلوش یه نموره به فراری پورتوفینو میزنه.
Taha Ayoobi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲چراغ فراری رو به سبک کروت کار گذاشته
Hadi
۲۸ اسفند ۱۴۰۲داستان چیه هر روز میخوان یک ماشینی چینی وارد کنن یکم عجیب شده
اگه واقعا راست باشه خوبه چون باعث تنوع میشه
ولی یک مسئله ای که وجود داره اینه که قدرت خرید مردم پایینه حتی برای ماشینایی مثل دنا تارا ایکس 22 ایکس 33 کراس اکثرا پولشو ندارن
ماشینای چینی اگه به قیمت واقعیش فروخته میشد عالی بود مثلا همین نتا قیمت نسخه دو موتورش 1800 میشه که واقعا خوبه برای این کلاس ولی 3 تومن برای خیلیا قابل دسترس نیست
حسین
۲۸ اسفند ۱۴۰۲یکسری ها هستن که کلی طلا و دلار و … دارند اما پول نقد ندارن .
میلیاردر فقیر هستند.
اینا اگه خسته بشن از این سبک زندگی و بخوان پولشون را به جنس تبدیل کنند ممکنه فاجعه پیش بیاد! قحطی بشه.
پس برای اینا و پولدار ها می یاد .
قشر متوسط هم چینی یک میلیاردی رو قسطی میخره.
قسط ضعیف هم ساینا .
حسین
۲۸ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم حالا که میخوان بیارنش مدل فول آپشن دوموتوره شو بیارن چون اختلاف قیمتش با مدل تک موتوره کمه .
یه فست شارژ خانگی هم روش هدیه بدن .
Amir
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ایده وارد کردن کوپه برقی تو ایران خوب نیست به دو دلیل
1 مردم ایران خیلی با کلاس کوپه آشنا نیستن و اونارو غیر کاربردی میدونن
2 هزینه شارژ خودروهای برقی تو ایران با قیمتشون برابری میکنه از بس که گرونه
پس با این اوصاف فکر نکنم به فروش بالایی دست پیدا کنه
رضا
۲۹ اسفند ۱۴۰۲هزینه شارژ خودرو برقی چیزی نیست. مشابه قیمت برق خانگیه و اگه از مپنا باشه کمتر
با کمتر از 40 هزار تومن میشه کامل باتری اینو شارژ کرد
ولی مشکل اصلیش کمبود جایگاه های شارژ سریع تو ایرانه
تو خود تهران هم فعلا 5-6 مجموعه بیشتر نیست
تازه واسه برق خانگی هم ارور نبود چاه ارت میده
مگه اینکه شارژر مخصوص براش بخری
Amir
۲۸ اسفند ۱۴۰۲فرمانش کپی از کویزینگ سوئدیه چراخ های جلو کپی فراری چراغ های پشتی کپی مازراتی چینی چیه ماشین دو درش چی باشه
Genius
۲۹ اسفند ۱۴۰۲نتا؟!!!!؟عمر تاسیس این برند نصف عمر اون بهمن کذایی معروف که اومد و ایران رو رو سرمون آوار کرد هم نیست!حیا کنید این بنجل ها رو وارد نکنید ارز مملکت رو حروم نکنید
BMW
۲۹ اسفند ۱۴۰۲چرا جلوش اینقدر شبیه فراری هست🤣🤣
علی
۲ فروردین ۱۴۰۳تلاش چینی ها قابل تحسین هست سرعت پیش رفت خوبی دارن مثل ایران لاکپشتی نیست