شرکت نامی خودرو به عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران فعالیت خواهد کرد. پیشبینی میشود چند مدل اقتصادی ساخت نیسان بهزودی وارد کشورمان شوند.
پیشتر، شرکت جهان نوین آریا مسئول واردات و عرضه محصولات نیسان در ایران بود. دو کراساور مشهور نیسان از سری جوک و ایکس تریل توسط جهان نوین آریا به کشورمان وارد شد؛ اما طبق اخبار موجود، هماکنون شرکت نامی خودرو پیشرو، نماینده رسمی نیسان در ایران است. این مجموعه تاکنون ۵ هزار دستگاه نیسان را برای واردات، ثبت سفارش کرده و پنج نمایندگی در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و آمل دارد.
بیشتر بخوانید:
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
ظاهرا خودروهای نیسان مونتاژ چین برای ورود به ایران آماده میشوند؛ چراکه انتقال پول از کشورمان به دیگر نقاط جهان، خصوصا ژاپن، مشکلات فراوان دارد. از سویی دیگر، مدلهای نیسان ساخت ژاپن، مثل شاسی بلند پاترول و کوپه نیسان Z، شرایط قیمتی مناسب برای بازار ایران را فراهم نمیکنند. تولید نیسان در چین، سالانه ۱/۵ میلیون دستگاه است که توسط کارخانههای مشترک با دانگفنگ تولید میشوند.
در ادامه مطلب، تعدادی از مدلهای ارزان قیمت نیسان که شرایط مناسب برای ورود به کشورمان دارند، معرفی شدهاند.
مشخصات نیسان لیف ۲۰۲۳
مشهورترین خودروی برقی نیسان، درصورت بهرهمندی از تخفیف مالیات و عوارض واردات، گزینهای جذاب برای بازار ایران است. نیسان لیف در بازار جهانی، ۲۹ هزار دلار قیمت دارد.
نسخه پایه از نیسان لیف ۲۰۲۳، تک موتور برقی محرک جلو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر است. این خودروی ۱۵۰۰ کیلوگرمی، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت دارد. ارزانترین نیسان لیف، همر اه باتری ۴۰ کیلووات ساعت، حدود ۳۰۰ کیلومتر مصافت با یک شارژ طی میکند. مدلهای گرانتر، توان پیمایش نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر، پیشرانه قویتر دارد.
مشخصات نیسان ورسا ۲۰۲۳
ارزانترین سدان نیسان در بازار جهانی با گیربکس اتوماتیک CVT و قیمت ۱۷ هزار دلار فروخته میشود. ورسا دنده دستی ۱۶ هزار دلاری نیز وجود دارد.
پیشرانه چهار سیلندر ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی تنها گزینه برای نیسان ورسا است. این خودرو با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتنمتر گشتاور، برای سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت، ۱۰ تا ۱۱ ثانیه زمان میبرد. نیسان ورسا ۲۰۲۳، نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد.
مشخصات نیسان سنترا ۲۰۲۳
سدان اندازه متوسط نیسان با آستانه قیمت ۲۲ هزار دلار، رقیب تویوتا کرولا و هوندا سیویک در بازار جهانی است. نسل جدید سنترا از سال ۲۰۱۹ در چین و مکزیک و تایوان تولید میشود.
موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی برای نیسان سنترا ۲۰۲۳، قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۸ نیوتنمتر تولید میکند. این مدل با گیربکس CVT نوع ایکس ترونیک، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت سنترا حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
مشخصات نیسان آلتیما ۲۰۲۳
رقیب تویوتا کمری و هوندا آکورد در سبد محصولات نیسان، آلتیما است. این سدان ۲۷ هزار دلاری، پیشرانههای متنوع و نسخهی دو دیفرانسیل دارد.
ارزانترین آلتیما ۲۰۲۳، از موتور ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۴ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر، نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷/۵ ثانیه دارد.
مشخصات نیسان جوک ۲۰۲۳
کراساور ۱۸ هزار دلاری نیسان، خودرویی شناخته شده برای بازار ایران است. این محصول در چین تولید میشود و یکی از کممصرفترین خودروهای نیسان محسوب میشود.
مدل پایه با پیشرانه یک لیتر توربوشارژ، ۱۱۴ اسب بخار و ۲۰۰ نیوتنمتر دارد. این نسخه از نیسان جوک، سرعتگیری صفر تا کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند. مدل ۱/۶ لیتری هیبرید نیسان جوک با قدرت ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتنمتر، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر دارد.
مشخصات نیسان قشقایی ۲۰۲۳
کراساور پرفروش نیسان در بازار جهانی با آستانه قیمت ۲۲ هزار دلار فروخته میشود. نسل جدید نیسان قشقایی، حتی در ارزانترین مدل از فناوری هیبرید استفاده میکند.
موتور ۱/۳ لیتر توربوشارژ در قشقایی هیبرید، ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این کراساور در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت قشقایی، ۶ لیتر در صد کیلومتر است.
مشخصات نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳
ارزانترین مدل ایکس تریل امروزی، گیربکس CVT و پیشرانه ۲/۵ لیتر تنفس طبیعی دارد. این مدل به قیمت ۲۵ هزار دلار فروخته میشود. ایکس تریل با سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ، قویتر و گرانتر است.
قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتنمتر، ایکس تریل ۲۰۲۳ را در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. میانگین مصرف سوخت این مدل، ۸ لیتر در صد کیلومتر است. ایکستریل ۱/۵ لیتر توربو، ۲۰۰ اسب بخار، ۳۰۵ نیوتنمتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه دارد.
TRD
۲۴ مهر ۱۴۰۲خدا کنه به حقیقت بپیونده .
طراحی زیبا و چشم نواز و کیفیت خوب .
هر چی باشه همین مدلای اقتصادی هم ازون چینیا بهترن و بازار هم به خوبی قدر اینا رو میدونه .
البته به شرط این که قیمتش رو ازین که هست نجومی تر نکنن و خدمات پس از فروش هم ارائه بشه .
به امید بازگشت ژاپنیا .
Amard
۲۴ مهر ۱۴۰۲با این سقف قیمت و محدودیت که گذاشتن فقط میشه نیسان سلفی نسخه چینی سنترا بیارن و ورسا و قشقایی هم احتمالا نسخه چین ولی دست دوم شاید البته بعید از این قوم یجوج معجوج آبی گرم بش بقول یه بزرگی هر سال میگم دریغ از پارسال زمان احمدی نژاد با تمام ایراداتش حداقل واردات خودرو آزادتر بود از هر وقت دیگه طرف بجای اینکه بره ترکیه خونه بخره یه بی ام وی i8 میخرید یا پورشه پانامرا یا لندکروز لکسوس خیلی هم فاصله نداشتیم با جهان الان انگار ما رفتیم زیر حلبی نشین های هند اونها بهتر ما ماشین سوار میشن
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲منظورت از حلبی نشین های هند
هوراکان سوار ها مکلارن سوار ها و جی کلاس سوار هاست؟
در جریان نیستید جهان داره عوض میشه نه؟ این حلبی نشین های که میگی پنجمین اقتصاد دنیا شدند پارسال (آمریکا ، چین ، ژاپن، آلمان ،هند )
بعد ما با این مدیریت داغون میخوایم به اونا برسیم؟
شهروند ایرانی
۲۵ مهر ۱۴۰۲همشون لامبورگینی سوارند چی میزنی اونجا حداکثر یک درصد همچین ماشینی دارند تعرفه واردات در هند هم بسیار بالاس و جمعیت فقیر هم زیاد دارن منتها دارند پیشرفت میکنند ولی ما داریم پس رفت میکنیم از واردات پورش مازراتی لکسوس رسیدیم به ماشین سوپر اقتصادی با قیمت فضایی
بنده خدا
۲۵ مهر ۱۴۰۲برادر
جمعیت هند زیاده
ماشین عمده شونم سوزوکی دیزایره
حمید رضا
۲۵ مهر ۱۴۰۲بزک نمیر بهارمیاد کومبزه با خیار میاد
محمد شاکریان
۲۵ مهر ۱۴۰۲جناب بنده هم مثل شما علاقه زیادی به ورود خودروهای باکیفیت در کشورم را دارم ولی نمایندگی یعنی نماینده رسمی اون برند که مطمئنا به دلایل حقوقی مختلف هیچ برند کره ای و ژاپنی و اروپایی نمی توانند نمایندگی در ایران داشته باشند ، با قبول این نکته می توان نتیجه گرفت که خدمات پس از فروش و بعضا فراخوانی هایی که جهت رفع عیوب اعلام می شود در کشور ما قابل اجرا نخواهد بود و به زبان ساده تر یعنی فردی 2 تا 3 میلیارد تومان برای خودرویی هزینه می کند که قطعات و لوازم آن هیچ گارانتی و پیشتیبانی نخواهد داشت و مثلا در صورت نیاز به قطعه ای مثل اینه بغل که در معرض بیشترین خرابی و شکستگی هست باید به خرید و ورود غیر مجاز روی آورد . پس بناچار باید به خدرو های داخلی و یا چینی مونتاژ داخل بسنده کنیم .
وی
۲۴ مهر ۱۴۰۲التیما جذابه
۲۴ مهر ۱۴۰۲میترسم پسفردا نیان قیمت کارخونه ای اینارو هم قیمت کمری 2017 کنن 😱
(پیشنهاد من اینه زودتر دست دوم هم بیاریم)
Hamidreza
۲۴ مهر ۱۴۰۲ماشالله از هر مدلش میخوان ارزون ترین تیپ رو بیارن با بالاترین قیمت به ملت عزیز و همیشه در صحنه بفروشن…! 😁
امین
۲۴ مهر ۱۴۰۲همه هم CVT. لااقل رو ایکس تریل AT میزاشتید
Arshia m3csl
۲۴ مهر ۱۴۰۲عمرا بیارن قرار داد ۲۵ ساله با چین داریم و این قرار داد ماشین چینی اوورده و چینیا اجاره نمیدن ماشین وارد کنیم جوک و سنترال بیاد کی تیگو ۸ و لاماری و اریزو ۶ جی تی بخره؟
مردیم از خوشی
۲۴ مهر ۱۴۰۲نترس ایران زیر قولش با چین نمی زنه
قراره ۱۰۰ تا دونه از هر کدام وارد کنند اونم میرسه به مسولین و فامیل هاشون
Moein
۲۴ مهر ۱۴۰۲عمرا اگه هر کدوم زیر سه تومن قیمت بخوره
pezhman
۲۴ مهر ۱۴۰۲قیمت پایه ایکس تریل از قیمت فول تیگو۸ پرو بیشتره
طبعا هیچ کدوم از اینا زیر ۲/۵ تو بازار آزاد قیمت نمیخورن
Amirreza.M
۲۴ مهر ۱۴۰۲نیسان از شرکتای مورد علاقمه👌 و تمام این مدلایی که اسم برده شده عالین مخصوصا آلتیما و سنترا.
همچنین من و خیلی های دیگه اشتیاق داشتیم به دلیل قیمت و مشخصات نیسان ورسا وارداتش انجام بشه.
البته قبلا نظرمو درباره واردات گفتم…
parhamiof
۲۴ مهر ۱۴۰۲اگه اینا واقعا وارد بشن ماشینای چینی ایران کلا از رده خارج میشن
F16
۲۴ مهر ۱۴۰۲حتی نگاه کردن بهشون جذابه . واقعا زیبان . الحق که طراحی یه شرکت درست حسابی رو داره .
انشالله واردات به معنای حقیقی صورت بگیره
ما که پولمون نمیرسه حداقل بین این همه چینی ، دو تا ماشین درست حسابی ببینیم .
یوسف
۲۴ مهر ۱۴۰۲احساس میکنم ایران از چند دنیای موازی تشکیل شده، مثلا در دنیای رسانه های ایرانی هر روز قراره چند مدل ژاپنی و اروپایی بیاد ولی در واقعیت چندتا چینی درجه چندم قراره بیاد که زور کسی هم نمیرسه بخره، حالا بماند که ما در دنیاهای موازی ابرقدرت، مرفه، امن و الگو هم هستیم.
A1
۲۴ مهر ۱۴۰۲آیا این مطلب واقعی است یا زاییده ذهن نویسنده است؟
حسن
۲۴ مهر ۱۴۰۲جذابترین سبد خودرویی طی یک دهه ی اخیر اگه عملی بشه عالیه
حسن
۲۴ مهر ۱۴۰۲همین الان نیسان ایکس تریل توی بازار ایران هست ولی متاسفانه به اندازه ی حقش و تواناییهایی که در هر زمینه داره مورد اقبال و تقدیر قرار نگرفته حیفه که خودروهای خوب وارد کنی اما توانایی بازاریابی نداشته باشی
18:45
۲۴ مهر ۱۴۰۲همه گل سرسبد😘😍😍🌹🌹
noir
۲۴ مهر ۱۴۰۲لعنتی تو وارداتیام میگردن آشغال ترین تریم های مدلای ارزون قیمتو بیارن با کمترین اپشنو ضعیف ترین موتورا که اون قانون مسخره مالیات بر اساس حجم موتورشون کمتر بشه قانون بشدت مسخره ایه اگه به فکر مردم بودن باید بر اساس آلایندگی و مصرف سوختشون اونم بر اساس سایز و کاربرد ماشینا برای مثال قطعا پیکاپ و اس یو وی موتور های پر حجم تری نیاز دارن تا سدان و هاچبک
گرچه همین حجم بندیشونم خیلی مسخرست قشنگ یجوری کار کردن تا میتونن جلوی واردات ماشین خرید ماشین خارجی کم باشه تا فرغون ها و قوطی حلب های سایپا و ایران خودرو … فروش برن
Soroush
۲۴ مهر ۱۴۰۲باورش سخته که همه این مدلا بخوان وارد بشن
Enzo Ferrari 2008
۲۵ مهر ۱۴۰۲بشینیم تا بیاد
اخراجی
۲۵ مهر ۱۴۰۲جای مورانو خیلی خالیه😔
M
۲۵ مهر ۱۴۰۲از اون اشغ.ال های کره ای ژاپنی لو آپشن که وارد میکنن خیلی زیبا تره این نیسان ها
تویوتا ۱.۵ لیتری وارد میکنن 😶 میخوام بگم دنا قوی ترع؟
Jax
۲۵ مهر ۱۴۰۲همه چیز مگه تو یه عدد اسب بخار خلاصه میشه ؟
کیفیت ساخت ، امکانات ، دوام و عمر ماشین ، و … پس چی ؟
اگه این طوره پس چرا کرولا نیومده میلیاردی قیمت میخوره ؟
همین الانش نصف مملکت پراید ۶۰ اسبی و ۲۰۶ با ۷۰ اسب سوار میشن .
تو کیفیت و امنیت و مصرف سوخت سمند بزک شده رو با همون ضعیف ترین کرولا یکی میکنی ؟
بعد ۲۰۰ هزار تا کارکرد ببین ازهمون موتور دنا چی باقی میمونه .
Taha shahbeiki
۲۶ مهر ۱۴۰۲قشقایی به وطن بازمیگردد!
ناشناس
۲۷ مهر ۱۴۰۲پنج هزار دستگاه برا بازار خوردو ایران خیلی کمه
کف خواب دات کام
۲۷ مهر ۱۴۰۲امیدوارم واقعا اینارو تو ایران ببینیم
ولی با قیمت مناسب و در دسترس همگان
yaghoub
۲۹ مهر ۱۴۰۲افسوس