چشم اندازهفته نامه

خودروهای قدیمی با نقاب جدید! از پژو پارس و 207 تا گلف و کلیو

در این مطلب به خودروهایی قدیمی خواهیم پرداخت که با فیس‌لیفت‌های بزرگ ظاهر و در برخی موارد داخل آن‌ها شبیه به نسل جدید شده است.

خودروها معمولاً عمر مشخصی دارند که پس از پایان آن، با نسل جدید جایگزین می‌شوند. راه‌اندازی خط تولید نسل جدید یک خودرو اما هزینهٔ بالایی دارد و به همین دلیل، در طول تاریخ دیده‌ایم که سعی می‌شود برخی خودروهای قدیمی با فیس‌لیفت شبیه نسل جدید شوند. البته این کار معمولاً در بازارهای نوظهور یا کشورهای درحال‌توسعه صورت می‌گیرد زیرا در چنین بازارهایی، خودروسازان به دنبال عرضهٔ مدل‌های ارزان‌تر هستند و از این طریق می‌توانند با هزینه‌ای اندک، به مدل‌های قدیمی ظاهری جدید و مشابه نسل بعدی ببخشند بدون آنکه نیاز به راه‌اندازی خط تولید جدید باشد. حال در ادامه قصد داریم با تعدادی از این خودروها آشنا شویم.

پژو ۲۰۶ پلاس

۲۰۶ یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ پژو محسوب می‌شود. از این خودرو بیش از ۸ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش رسید. ۲۰۶ علاوه بر فرانسه، در کشورهای دیگری مثل چین، برزیل و ایران هم روی خط تولید رفت. حدود یک دهه پس از معرفی این خودرو، شعبهٔ برزیلی پژو بجای عرضهٔ جانشین آن یعنی ۲۰۷ که در سال ۲۰۰۶ معرفی شده بود، به‌منظور کاهش هزینه‌ها، همان ۲۰۶ را فیس‌لیفت کرد. این مدل جدید با تغییرات بزرگی در قسمت جلو، کاملاً شبیه ۲۰۷ اصلی شده بود اما در عقب فقط گرافیک داخلی چراغ‌ها و سپر تغییر کرده بود. این خودرو در چین، آمریکای لاتین و ایران با نام ۲۰۷ عرضه شد درحالی‌که به دلیل محبوبیت ۲۰۶ در اروپا، پژو در این قاره هم آن را با نام ۲۰۶ پلاس در کنار ۲۰۷ اصلی عرضه کرد. تولید این ۲۰۶ فیس‌لیفت در فرانسه در سال ۲۰۱۲ و در برزیل در سال ۲۰۱۴ خاتمه یافت اما در کشورمان همچنان تولید می‌شود.

رنو کلیو

رنو نسل دوم کلیو را در سال ۱۹۹۸ معرفی کرد و با اینکه نسل سوم آن را در سال ۲۰۰۵ به بازار فرستاد اما نسل دوم را با دو فیس‌لیفت همچنان تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید خود در فرانسه نگه داشت. پس‌ازاین نیز تولید نسل دوم کلیو در کشورهایی مثل آرژانتین و کلمبیا تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت. در اکتبر سال ۲۰۱۲ نسخهٔ جدیدی از کلیو در نمایشگاه خودروی سائوپائولو برای بازار آرژانتین با نام کلیو میو معرفی شد. این نسخه مطابق با زبان طراحی جدید رنو در آن زمان، تغییرات ظاهری بزرگی را در قسمت جلو تجربه کرده بود و سعی داشت شبیه نسل چهارم کلیو شود که تقریباً هم‌زمان در همان سال در نمایشگاه پاریس رونمایی شده بود. کلیو میو به‌عنوان ارزان‌ترین محصول رنو در آمریکای لاتین عرضه می‌شد و سرانجام در اکتبر سال ۲۰۱۶ با خط تولید خداحافظی کرد.

پژو پارس

پژو ۴۰۵ در سال ۱۹۸۷ معرفی شد و مدت کوتاهی بعد یعنی در سال ۱۳۶۹ روی خط تولید ایران‌خودرو رفت. ۴۰۵ به مدت یک دهه توسط پژو به تولید رسید تا اینکه در اواسط سال ۱۹۹۵ مدل جدید ۴۰۶ به‌عنوان جانشین آن معرفی شد اما در ایران داستان متفاوت بود زیرا پژو و ایران‌خودرو تصمیم گرفتند بجای ایجاد خط تولید ۴۰۶ در ایران که هزینه بسیار زیادی را می‌طلبید، همان ۴۰۵ را فیس‌لیفت کرده و چهرهٔ آن را به ۴۰۶ شبیه کنند. نتیجه این تصمیم، پژو پرشیا بود که در سال ۱۳۷۹ معرفی شد و بعداً نامش به پارس تغییر یافت. پارس در جلو و عقب از چراغ‌ها و سپرهای کاملاً جدیدی برخوردار بود که چهره آن را تا حدودی به ۴۰۶ نزدیک کرده بود. در داخل خودرو اما هیچ تغییر بزرگی صورت نگرفته بود و صرفاً با استفاده از غربیلک فرمان جدید مشابه ۴۰۶ و تزئینات طرح چوب، سعی شده بود فضای لوکس‌تر و مدرن‌تری ایجاد شود.

فولکس‌واگن گلف

نسل چهارم فولکس‌واگن گلف در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد و به پرفروش‌ترین خودروی اروپا تبدیل شد. هرچند در سال ۲۰۰۳ فولکس‌واگن نسل پنجم گلف را به بازار فرستاد اما نسل چهارم تا سال‌ها بعد در برخی کشورها همچنان به تولید رسید و عرضه شد. سپس در سال ۲۰۰۷، فولکس‌واگن برزیل یک به‌روزرسانی بزرگ از نسل چهارم گلف را معرفی کرد که با نام گلف MK4.5 شناخته می‌شد. طراحی جلوی این نسخه از فولکس‌واگن پولوی آن زمان و طراحی عقب از نسل پنجم گلف الهام گرفته بود. گلف MK4.5 در برزیل تولید و در اکثر کشورهای آمریکای لاتین عرضه می‌شد. این خودرو در کانادا هم با نام سیتی گلف در کنار نسل پنجم گلف به‌عنوان محصول پایهٔ فولکس‌واگن عرضه شد. تولید این فیس‌لیفت نسل چهارم گلف تا سال ۲۰۱۳ در برزیل ادامه داشت.

لادا لارگوس

لوگان به‌عنوان یک محصول اقتصادی و ارزان‌قیمت، توسط رنو برای داچیا توسعه داده شد و از سال ۲۰۰۴ در نسخه‌های مختلفی شامل سدان، وانت و استیشن یا MCV به بازار آمد. با اینکه در سال ۲۰۱۲ نسل دوم لوگان معرفی شد اما در همین سال، نسخهٔ MCV نسل اول این خودرو در قالب پروژهٔ مشترکی بین رنو و لادا، در روسیه با نام لادا لارگوس روی خط تولید رفت تا خلأ یک استیشن ارزان‌قیمت در سبد محصولات لادا که با خاتمهٔ تولید مدل کهن‌سال ریوا در سال ۲۰۱۰ ایجاد شده بود را پر کند. این خودرو در ابتدا در ظاهر به‌جز تغییر لوگوها به لادا و تغییراتی جزئی در سپرها و جلوپنجره، هیچ تفاوتی با لوگان MCV نداشت اما در سال ۲۰۲۱ لادا نسخهٔ بروز شدهٔ آن را معرفی کرد که در جلو به چراغ‌های نسل دوم لوگان مجهز شده است اما در عقب همچنان همان شکل قدیمی نسل اول را دارد. تولید لارگوس در روسیه همچنان ادامه دارد.

نیسان میکرا

نسل چهارم نیسان میکرا در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۶ جای خود را به نسل پنجم داد که در نمایشگاه پارس معرفی شد. بااین‌حال، تولید نسل چهارم همچنان برای بازارهای آمریکای لاتین ادامه دارد و در ژانویهٔ سال ۲۰۲۱ نسخهٔ فیس‌لیفت آن معرفی شد. در این فیس‌لیفت، دماغهٔ میکرا طبق زبان طراحی کنونی نیسان کاملاً بازطراحی شده تا شبیه نسل پنجم شود. مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها اما تغییرات بخش عقبی خودرو جزئی هستند و فرم کلی اتاق سن بالای خود را در قیاس با نسل پنجم کاملاً نشان می‌دهد.

پژو ۴۰۸

در ژانویهٔ سال ۲۰۱۰، پژو سدان جدیدی بنام ۴۰۸ را معرفی کرد. این خودرو اما جانشین ۴۰۷ محسوب نمی‌شد بلکه سدان کامپکتی بود که بر اساس ۳۰۸ برای بازارهایی مثل چین و آمریکای لاتین در نظر گرفته شده بود. در سال ۲۰۱۴ نیز نسل دوم ۴۰۸ معرفی شد و به دلیل افزایش سن، در سال ۲۰۲۲ برای دومین بار فیس‌لیفت شد. در این فیس‌لیفت، جلو و عقب ۴۰۸ مطابق با زبان طراحی جدید پژو کاملاً بازطراحی شده اما پروفیل جانبی نشان می‌دهد که همچنان با همان سدان قدیمی سال ۲۰۱۴ طرف هستیم. البته با این فیس‌لیفت، ظاهر ۴۰۸ خصوصاً در قسمت جلو کاملاً شبیه ۴۰۸ کراس‌اوور جدیدی شده که در همان سال ۲۰۲۲ تقریباً هم‌زمان در اروپا معرفی شد. پژو همچنین برای ۴۰۸ سدان داشبورد کاملاً جدیدی را هم مطابق با محصولات بروز خود طراحی کرده است. این خودرو هم‌اکنون فقط در چین تولید و عرضه می‌شود.

مرسدس بنز CLC

در سال ۲۰۰۰، مرسدس نسخهٔ کوپهٔ C کلاس نسل W203 را با نام C کلاس اسپرت کوپه معرفی کرد. پس از خاتمهٔ تولید W203 و معرفی C کلاس نسل W204 در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۷، تولید اسپرت کوپه هم پایان یافت اما سپس در ژانویهٔ ۲۰۰۸ مرسدس بنز جانشین آن را معرفی کرد که حالا CLC نام گرفته بود. این خودرو اما در اصل همان اسپرت کوپهٔ نسل قبلی بود که با یک فیس‌لیفت بزرگ ظاهر آن شبیه C کلاس W204 شده بود. هرچند به گفتهٔ مرسدس حدود ۱۱۰۰ قطعهٔ جدید در CLC به کار گرفته شده بود اما این خودرو به دلیل عدم تغییر پلت‌فرم موردانتقاد قرار گرفت. این کوپهٔ کامپکت در داخل نیز هنوز تا حد زیادی شبیه اسپرت کوپهٔ نسل قبلی بود. به این دلایل، CLC به یکی از ناکام‌ترین مدل‌های تاریخ مرسدس تبدیل شد و مدت کوتاهی بعد تولید آن خاتمه یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. Sajjad

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ولی به نظر من پرشیا از پژو 406 قشنگ تره

    موافقم 60
    مخالفم 170
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      یه چرخ پژو ۴۰۶ میرزه به صد تا پرشیا

      موافقم 136
      مخالفم 23
      1. mercedes

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (425 ديدگاه)

        اتفاقا فرق چندانی با پرشیا نداشت اگه به جای پرشیا تولید میشد.
        پلتفرمش که همون زانتیاس بدون سیستم هیدروماتیک ، موتورشم که همون موتور پایهxu7میزاشتن ، ظاهر پرشیا از اون بهتره.
        دیگه چجوری میگی یه چرخش صد تا پرشیا می ارزه.
        پورشه و بی ام و نیست که همون برند مزخرف پژوه ظاهر متفاوت نسبت به نسل قبل.

        موافقم 37
        مخالفم 68
        1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          باز یه چیزی سوار می‌شدیم که شبیه ماشینه😐
          و اکثر جاهای دنیا معروفه
          نه یه حلب

          موافقم 59
          مخالفم 7
        2. سعید

          ۲۰ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (5 ديدگاه)

          اتفاقا پژو برند مسخره ای نیست
          خیلی هم عالیه
          اینایی توی ایران خودرو تولید میشن پژو نیست،آشغال هایی که برند پژو روشون خورده.
          این آشغال های رو که الان تولید میشن رو پژو حساب نکنید لطفاً

          موافقم 39
          مخالفم 3
        3. عاشق پدال

          ۲۰ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (50 ديدگاه)

          فیلم تاکسی رو یادته؟ تو اون سری که ۴۰۶ ماشینش بود. من رفتم مشخصاتشو در اوردم. پوسترش رو دادم چاپ کنن. و یادمه وقتی پوستر رو با سایز بزرگ یعنی حدود یک متر در ۲ متر چاپ کرد همش پیکسلی شده بود. عکسی که داده بودم رزولوشن متوسط داشت. اخرش عکس رو در حد آ۳ چاپ کرد.اون موقع یه جایی زندگی میکردیم که تهران بزرگ نشده بود. ماها از اولین ساکنین منطقه بودیم. با اتوبوس میرفتیم میومدیم. اون زمان راننده اتوبوسا یادمه همه پرشیا ثبت نام کرده بودن. بحث پارس داغ بود.

          ۴۰۶ یه سری تکنولوژی های خفنی داشت که عمرا تو پرشیا پیدا میکردی. دقیقا یادم نیست مشخصاتشو. ولی چیزایی که یادمه اینا بودن مثل کروز کنترل. موتور و کلاچ ۴۰۶ رو خیلی خفن تر بود. سنسور بارون. گرم کن صندلی. ستاره ایمنی خوبی داشت.
          پارس هیچوقت ۴۰۶ نمیشه.

          موافقم 28
          مخالفم 1
        4. ۲۰ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          مثلاً پژو های تو ایران مثل آیفون کپی هست

          موافقم 25
          مخالفم 2
    2. JaMsHiD

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      406 هم به آشغالیه مثل 405 !
      فرانسوی و ایرانیزش سر و تهش یکیه !

      موافقم 9
      مخالفم 37
  2. Mercedes-Benz

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (350 ديدگاه)

    Clk

    موافقم 4
    مخالفم 28
  3. Avan

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این محصولات آیا از نظر فنی با محصول اصلی متفاوتند یا خیر ؟ مثلا پژو پارس از نظر فنی با پژو ۴۰۶ فرق دارد ؟
    به نظرم برخی از فیس لیفتهای ذکر شده از نسل حدیدشان جذابترند مثلا نیسان میکرا فیس لیفت از میکرای جدید قشنگتره یا پژو ۴۰۸

    موافقم 34
    مخالفم 6
    1. علی یوسفی

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (264 ديدگاه)

      کاربر عزیز avan اگه اشتباه نکنم پژو ۴۰۶ در مدل های پایه موتورش با پارس مشترکه اما تنوع پیشرانه بسیار بیشتری نسبت به پارس داره.

      موافقم 26
      مخالفم 4
    2. ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      پژو ۴۰۶ موتور زانتیا داره

      موافقم 2
      مخالفم 29
      1. معین

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دوست عزیز تمام موتور های سیتروئن رو پژو میساخته
        بعد شما میگی ۴۰۶ موتور زانتیا داره؟
        باید بگی زانتیا موتور ۴۰۶ رو داره

        موافقم 34
        1. ۲۰ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          خوب همون منظورم بود😐

          موافقم 7
          مخالفم 2
    3. حمیدرضا

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      ۴۰۵ و پارس تنها تفاوتشون درب موتور و درب صندوق عقب و سپر جلو و عقب و چراغهای جلو و عقب هست یجز اینا توی هیچ قسمتی هیچ تفاوتی ندارن

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. پوریا چالش

        ۲۲ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (319 ديدگاه)

        و البته یه رکاب پلاستیک 😭😂

  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    مقاله بسیار جالبی بود واقعا

    موافقم 20
    مخالفم 2
  5. علی آقایی

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    این عکس رو ببینید و گریه کنید😑😔

    https://media.eghtesadonline.com/d/2023/12/20/0/874051.jpeg?ts=1703074038133

    کپی کنید تو گوگل سرچ کنید

    موافقم 5
    مخالفم 39
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2860 ديدگاه)

      این تصویر و چند نمونه مشابه دیگه با هوش مصنوعی و تدوین گرافیک نرم افزاری تولید شده
      واقعی نیست

      موافقم 78
      مخالفم 5
      1. Avan

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (421 ديدگاه)

        البته این غیرواقعی است ولی در گورستان ماشین های امارات وسط صحرا ، خودروهای بسیار گران قیمتی هست که با خسارت جزئی توی ماسه ها رها شدن

        موافقم 34
        مخالفم 3
        1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (4898 ديدگاه)

          بعضی از یوتیوبرا و بلاگرا برشون میدارن و میخرن و بازسازی می‌کنن و بعد تو نمایشگاه یا جاهای دیگه به فروش میزارنشون
          اینجوری هم از یوتیوب یا اینستاگرام و یا تیک تاک و فیس بوک در آمد دارن
          هم از بازسازی ماشین
          کلا خوب پولی میگیرن
          اونی هم که ولش کرده ضرر کرده البته ضرر خاصی هم نکرده چون تو یه روز پولشو جور میکنه😶

          موافقم 17
          مخالفم 4
        2. ALI.S

          ۲۱ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (260 ديدگاه)

          علت ول شدن این ماشین‌ها در کشورهای عربی، اینه که صاحباشون بعد از رکود اقتصادی و یا ورشکست شدن از پس پرداخت هزینه اقساط این‌ها بر نمیان.
          بعد از این تمام دارایی‌های که مالکیت تام و کامل دارن رو می‌فروشند و فرار می‌کنند.
          اگر داشت توی یک روز جور کنه نمی‌گذاشت بره😶

          موافقم 7
          مخالفم 2
  6. Cowboy

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    اصلا فکر اینکه خودرویی برای سال ۱۹۸۷ باشه و اونم فرانسوی که بین برند های معتبر بدترینشون از لحاظ کیفیت و ایمنی هست رو ایرانیا دارن ۳۷ سال نسخه ایرانیزه شدشو(ضعیف شده) مونتاژ میکنن و با قیمت ۱۰ هزار دلار میدن دست مردم تازه با ثبت نام و قرعه‌کشی سردرد عجیبی بهم میده

    موافقم 67
    مخالفم 8
  7. yaghoub

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد خودروسازی ایران داشت مسیر خوبی رو طی می‌کرد .
    که ناگهان معجزه هزاره سوم پدیدار گشت و با هاله نور، ایران و ایرانی رو به لجن کشید.

    موافقم 59
    مخالفم 3
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      خداییش بعد سال ۸۵ دیگه خودروسازی ایران دیوانه خانه شد
      بعد سال ۹۰ کیفیت رو کاهش میدادن
      بعد سال ۱۴۰۰ ماشین ها حلبی
      شدن
      بعد سال ۹۰ آروم آروم قیمت ماشین میرفت بالا
      یعنی سمندی که سال ۸۹ قیمتش ۱۵ تومن بود فکر کنم سال ۹۰ قیمتش ۲۵ تومن شده بود
      و امسال هم یه سمند مدل ۱۴۰۰ درحد صفر قیمتش۵۰۰ تومن هست
      یه پرشیا TU5 فول آپشن مدل ۱۴۰۲ شده ۸۰۰ میلیون میتونی تو دیوار بزنی ببینی
      سورن قالپاق دار تیپ ۱ دوگانه سوز ۷۰۰ میلیون

      موافقم 41
      مخالفم 5
    2. JaMsHiD

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      اون موقع دوران خوبی بود چون هنوز ۴۰۵ قدیمی نشده بود😏
      وگرنه همین آشغالا رو ایران‌خودرو هنوز تولید می‌کنه

      موافقم 4
      مخالفم 3
  8. ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    حیف که لادا لارگوس فیس لیفت رو نیوردن ایران 😐
    اگه همه چیز طبق معمول پیش می‌رفت پژو ۴۰۸ هم باید میوردن

    موافقم 23
    مخالفم 1
  9. Sport cars

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    نصفش مال فرانسوی های…. بود

    موافقم 12
    مخالفم 1
  10. Fy

    ۱۹ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    بنز همه ی ماشیناش رو طراحی هاش رو کپی کرده😒

    موافقم 1
    مخالفم 23
    1. ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (4898 ديدگاه)

      اگه دقیق فکر کنیم همه هستن که دارن از بنز کپی میکنن
      اول بنز ماشین رو اختراع کرد و بعداً هزار تا برند به وجود اومدن

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. Fy

        ۱۹ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (290 ديدگاه)

        فراموش نکنیم که بنز تاچند سال آینده ورشکستگه میشه

        مخالفم 28
    2. 𝐀𝐥𝐢

      ۱۹ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1543 ديدگاه)

      میشه یک نمونه بگی؟

  11. M power

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (358 ديدگاه)

    پژو ۴۰۸ خداییش خوشگل شده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. فرزاد افشار

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    پژو با هر داستانی که داره ولی برا خیلیا عزیزه و قابل احترام

    موافقم 13
  13. JaMsHiD

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    عقب مانده ای به نام پژو ! باعث بدبختی همه صاحبانش هر جای دنیا !
    نه کیفیت داره نه قدرت داره نه پرفورمنس داره نه تقسیم وزن درستی داره
    هر ماشینی دستش میاد دف جلو می‌زنه😐

    موافقم 4
    مخالفم 19
  14. طاها

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پژو پارس با ماشین ممد فابریک یکیه
    چه باحال

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. علیرضا

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    پژو همیشه خواسته تو بازار جهانی بین برند های پر فروش یه حرفی واسه گفتن داشته باشه، اما تقریبا میشه گفت که نتونسته. البته فروش بدی نداشته تو یه سری از بازارها اما همیشه انگار یه چیزی توی ماشین هاش کمه،
    همیشه هم طراحی های خاص داشته که معمولا حد وسط ندارن، بعضی ها عاشقش میشن و بعضی ها متنفر. تکنولوژی موتور هاشونم نمیتونه سنگینی حرفای خودشون و مخصوصا متعصب هاشون رو بکشه.
    و خیلی برام جالبه که بدونم چرا محصولات پژو و سیتروئن(زانتیا) توی ایران انقدر متعصب داره؟! (البته به هیچ عنوان قصد بی احترامی و توهین ندارم)
    یکی از دلیل های اصلیش که شاید براتون خنده دار باشه رسانه و تولید محتوایی که یکسری به اصطلاح عشقست و عشق شوتی ( که البته از سختی های شوتی بودن و مهم تر از اون، دلیل اینکه چرا بعضی ها شوتی میشن) چیزی نمیدونن، ساخته میشه.
    نمونه اش میشه اقای علی هانتر( اگر اسمش رو اشتباه نگم) متعصب موتور EF7. از اون طرف هم متعصبین 405 و پارس و… که به امثال این اقا هجوم میبرن و تعصب TU5 میکشن.
    با احترام به همه عزیزان، همه ما برند هایی رو دوست داریم و البته از بعضی ها هم تنفر داریم، ولی تا موقعی که تعصب رو کنار نذاریم این فرهنگ درست ماشین و ماشین بازی درست نمیشه.

    موافقم 9
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا