در این مطلب برندگان دوئلهای پدال که بهترین خودروهای سگمنت خود از دید شما مخاطبین عزیز محسوب میشوند را معرفی کردهایم.
حدود دو هفته پیش با برگزاری آخرین دوئل مرحلهٔ فینال، این دوره از سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان رسید و حالا در نخستین روز سال جدید نتایج این دوئلها را اعلام میکنیم. این خودروها از دید شما و به انتخاب شما در کلاس خود بهترین هستند. این دوره از رقابتها در ۲۴ گروه مختلف برگزار شد و بیشترین تعداد آراء را در دوئل کونیگزگ یسکو و بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مرحلهٔ نیمهنهایی با ۳۳۱۵ رأی شاهد بودیم. با این توضیح سراغ معرفی برندگان این دوره از رقابتها میرویم.
گروه اول، هاچبکهای داغ: مرسدس A کلاس AMG
در اولین گروه رقابتها مرسدس A کلاس AMG بهعنوان بهترین هاچبک داغ انتخاب شده است. این خودرو برای رسیدن به این عنوان از سد رنو مگان RS، فولکسواگن گلف R و آئودی RS3 عبور کرده است. در آخرین دوئل این گروه مجموعاً ۱۸۸۷ رأی به ثبت رسیده که سهم مرسدس ۱۲۸۰ رأی بوده است.
گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت: تویوتا کمری TRD
پیروز دومین گروه رقابتها تویوتا کمری TRD است که هیوندای سوناتا N Line، کیا استینگر و فولکسواگن آرتئون را مغلوب کرد. این خودرو در فینال سدان ژرمنها را با اختلافی جزئی شکست داد. از ۱۹۰۱ رأی این دوئل، سهم کمری ۹۷۷ و سهم آرتئون ۹۲۴ رأی بوده است.
گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس: مرسدس C کلاس AMG
در گروه سوم رقابتها از دید شما مرسدس C کلاس AMG بهترین بوده است. این خودرو در طول مراحل مختلف موفق به شکست جگوار XE SV Project 8، بامو M3 و آئودی RS5 اسپرتبک شده است. در آخرین دوئل این گروه با مجموعاً ۱۶۲۰ رأی، آئودی با کسب ۷۷۷ رأی مغلوب شد.
گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس: بامو سری ۵
در گروه سدانهای میان سایز لوکس بامو سری ۵ با غلبه بر لکسس ES، کادیلاک CT5 و مرسدس بنز E کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه بین سدانهای آلمانی، مجموعاً ۲۲۳۳ رأی به ثبت رسیده که سهم بامو از این میزان ۱۱۷۴ رأی بوده است.
گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس: بامو M5
در گروه پنجم هم یکی از اعضای خانوادهٔ بامو سری ۵ پیروز شده تا این مدل در بین برندهها دو نماینده داشته باشد. M5 در فینال به مصاف مرسدس AMG GT63 رفت و با کسب ۱۲۴۰ رأی در برابر ۱۲۲۱ رأی، با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد. M5 در مراحل قبلی هم مازراتی گیبلی تروفئو، کادیلاک CT5-V بلکوینگ و مرسدس E63 را مغلوب کرد.
گروه ششم، سدانهای فوق لوکس: بنتلی فلاینگ اسپور
گروه سدانهای فوق لوکس یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و فلاینگ اسپور صرفاً با پشت سر گذاشتن تویوتا سنچوری و مایباخ S کلاس به پیروزی رسید. در دوئل آخر این گروه مجموعاً ۲۸۲۳ رأی به ثبت رسید که سهم بنتلی ۱۶۲۶ رأی بوده است.
گروه هفتم، سدانهای الکتریکی: مرسدس بنز EQS
در آخرین گروه سدانها که به مدلهای الکتریکی اختصاص داشت، مرسدس بنز EQS به پیروزی رسید. این سدان آلمانی در طول مراحل مختلف لوسید ایر و پورشه تایکان را مغلوب کرد و در فینال هم با کسب ۱۰۹۳ رأی از مجموع ۱۹۴۳ رأی، از سد تسلا مدل S عبور کرد.
گروه هشتم، کوپههای کامپکت: پورشه ۷۱۸
در گروه کوپههای کامپکت، پورشه ۷۱۸ (کیمن/باکستر) در مراحل مختلف بامو Z4، تویوتا سوپرا، آئودی TT و بامو سری ۲ کوپه را پشت سر گذاشت تا بهترین خودروی کلاس خود لقب گیرد. این ماشین در فینال با کسب ۱۱۳۴ رأی از مجموع ۱۶۲۳ رأی، با اختلاف زیادی کوپهٔ باواریایی را شکست داد.
گروه نهم، کوپههای اسپرت: فورد موستانگ
در این گروه دوج چلنجر و فورد موستانگ به فینال رسیدند و رقابتی پایاپای داشتند. در دوئل پایانی مجموعاً ۱۹۸۸ رأی به ثبت رسید که سهم موستانگ از این میزان ۱۰۰۸ رأی و سهم چلنجر ۹۸۰ رأی بود. ماسل کار فورد در مراحل قبلی هم موفق به شکست لکسس RC و نیسان GT-R شد.
گروه دهم، کوپههای میان سایز: پورشه ۹۱۱ توربو
در گروه کوپههای میان سایز پورشه ۹۱۱ توربو با پشت سر گذاشتن مرسدس AMG SL و بامو سری ۸ پیروز شد. جالب اینکه پورشه در فینال دوباره به مرسدس AMG SL خورد و با کسب ۱۱۰۹ رأی از مجموع ۱۸۲۲ رأی بازهم رودستر اشتوتگارتیها را مغلوب کرد.
گروه یازدهم، کوپههای بزرگ: بنتلی کانتیننتال
این هم یکی از گروههای کمجمعیت رقابتها بود و بنتلی کانتیننتال با مغلوب کردن آستونمارتین DB11 و فراری روما توانست برندهٔ گروه شود. در دوئل فینال با فراری روما مجموعاً ۱۷۷۵ رأی به ثبت رسید که از این میزان ۱۰۰۶ رأی به بنتلی داده شده است.
گروه دوازدهم، سوپراسپرتهای رده پایین: شورلت کوروت
در گروه سوپراسپرتهای رده پایین، شورلت کوروت پس از مغلوب کردن لوتوس اوورا GT، آئودی R8 و لامبورگینی اوراکان، در فینال به سد محکم پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 برخورد کرد و پس از رقابتی سخت با کسب ۸۱۸ رأی در مقابل ۷۹۱ رأی، با اختلافی جزئی برنده شد.
گروه سیزدهم، سوپراسپرتهای رده بالا: فراری ۸۱۲
در مرحلهٔ فینال گروه سوپراسپرتهای رده بالا هم مثل گروه قبلی شاهد رقابت نزدیکی بین لامبورگینی اونتادور و فراری ۸۱۲ بودیم ولی نهایتاً اسب سرکش مارانلو با کسب ۹۶۳ رأی، گاو خشمگین سنت آگاتا را با ۹۳۶ رأی مغلوب کرد. فراری در مراحل قبلی هم آستونمارتین DBS و مرسدس AMG GT بلک سریز را پشت سر گذاشت.
گروه چهاردهم، هایپراسپرتها: بوگاتی شیرون سوپراسپرت
در این گروه، بوگاتی شیرون سوپراسپرت در مراحل مختلف هنسی ونوم F5 و کونیگزگ یسکو را پشت سر گذاشت و در فینال به مصاف فراری SF90 استراداله رفت. در این دوئل مجموعاً ۲۳۴۰ رأی به ثبت رسید که سهم بوگاتی از این میزان ۱۴۱۳ رأی بود.
گروه پانزدهم، شاسیبلندهای کامپکت پرفورمنس: مرسدس GLC63 AMG
گروه پانزدهم اولین گروه شاسیبلندها بود. در این گروه، مرسدس GLC63 AMG با شکست دادن پورشه ماکان GTS و جگوار F-Pace SVR به فینال رسید تا به مصاف بامو X3 M برود. از ۱۴۴۵ رأیی که در این دوئل ثبت شد سهم مرسدس ۸۱۶ رأی بوده است.
گروه شانزدهم، شاسیبلندهای میان سایز: جیپ گرند چروکی
در گروه شانزدهم، جیپ گرند چروکی که در مراحل قبلی تویوتا ونزا، شورلت بلیزر و فورد اج را مغلوب کرده بود، همراه با کیا سورنتو به فینال رسید. جیپ در این مرحله از مجموع ۱۷۴۸ رأی، ۱۴۰۲ رأی را تصاحب کرد و با اختلاف زیادی رقیب کرهای را شکست داد.
گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز: تویوتا هایلندر
گروه هفدهم در فینال شاهد رقابت فورد اکسپلورر و تویوتا هایلندر بود که کراساوور ژاپنی از مجموع ۱۳۱۶ رأی توانست ۷۸۶ رأی را به خود اختصاص داده و پیروز شود. جالب اینکه هایلندر در مرحلهٔ یکچهارم نهایی مغلوب جیامسی آکادیا شد اما بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خودرو بود به مرحلهٔ بعد رسید و نهایتاً برندهٔ کل گروه شد.
گروه هجدهم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس: بامو X5
این گروه با شانزده شرکتکننده در مرحلهٔ مقدماتی، شلوغترین گروه رقابتها بود. در این گروه هم جیپ گرند چروکی (البته در نسخهٔ کشیدهٔ L) به فینال رسید اما این بار نتوانست حریف بامو X5 شود با کسب ۶۱۰ رأی در برابر ۸۱۵ رأی مغلوب شد تا شاسیبلند ژرمنها پیروز این گروه لقب گیرد.
گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس: لامبورگینی اوروس
در این گروه شاهد رقابت قویترین شاسیبلندهای جهان بودیم و نهایتاً از بین آنها لامبورگینی اوروس با مغلوب کردن پورشه کاین توربو S و بامو X6 M به فینال رسید تا به مصاف مرسدس GLE63 AMG برود. اوروس در این دوئل هم رقیب خود را با کسب ۱۱۱۱ رأی از ۱۸۰۸ رأی، شکست داد.
گروه بیستم، شاسیبلندهای فول سایز: تویوتا سکویا
در این گروه، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر توانستند خود را به فینال برسانند. در دوئل آخر این گروه مجموعاً ۱۵۶۸ رأی به ثبت رسید که سهم سکویا از این میزان ۸۶۷ رأی و سهم واگنییر ۷۰۱ رأی بوده است. بدین ترتیب، شاسیبلند تویوتا که قبلاً هم فورد اکسپدیشن و دوج دورانگو را مغلوب کرده بود برندهٔ این گروه لقب گرفت.
گروه بیستویکم، شاسیبلندهای فول سایز لوکس: کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید در گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس پس از عبور از مسیری سخت عنوان پیروزی را کسب کرد. این خودرو در ابتدا لکسس LX و مرسدس بنز GLS را پشت سر گذاشت و در فینال به رنجروور خورد که در این مرحله هم با کسب ۱۱۱۹ رأی از مجموع ۱۷۷۲ رأی، رقیب بریتانیایی را مغلوب کرد.
گروه بیستودوم، شاسیبلندهای فوق لوکس: مایباخ GLS600
اختلاف تنها ۴ رأی برندهٔ این گروه را مشخص کرده است. در فینال گروه شاسیبلندهای فوق لوکس بنتلی بنتایگا و مایباخ GLS600 به مصاف هم رفتند که شاسیبلند بریتانیایی ۸۹۲ رأی و رقیب آلمانی ۸۹۶ رأی کسب کردند و بنابراین، مایباخ با اختلافی بسیار جزئی پیروز شد.
گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی: مرسدس بنز G کلاس
در این گروه لوکسترین و گرانترین خودرو توسط شما بهعنوان برنده انتخاب شده است. این ماشین مرسدس بنز G کلاس است که برای پیروزی از سد لندروور دیفندر، فورد برانکو و جیپ رانگلر عبور کرد. در دوئل پایانی این گروه مرسدس ۹۳۸ رأی و جیپ ۷۱۴ رأی کسب کردند.
گروه بیستوچهارم، شاسیبلندهای الکتریکی: فورد موستانگ Mach-E
و نهایتاً به آخرین دوئل این رقابتها رسیدیم که به شاسیبلندهای الکتریکی اختصاص دارد. در این گروه، فورد موستانگ Mach-E پس از اینکه در مراحل قبلی اشکودا انیاک و شورلت بولت EUV را مغلوب کرد، در فینال هم با کسب ۶۶۷ رأی از مجموع ۱۰۲۴ رأی، توانست نیسان آریا را شکست دهد.
امیر _ اهوازی
۳ فروردین ۱۴۰۲سلام چرا پیکاپ ها نبودن؟؟؟؟؟
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲اون سگمنت حقیقتا خیلی جذابب بود چون بنز و بی ام و چیزی نداشتن، مثل آدم انتخاب میکردن😂
م
۳ فروردین ۱۴۰۲ملت بنز و بی ام و دوست!!
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲بنز و بی ام و هم خوبن خدایی ولی تو این لیست زیادی بود واقعا
Amir
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳نمی شه انکار کرد که هممون از بچگی آرزو بنز یا بی ام و داشتیم پس این نتیجه منطقیه
از طرفی خدایی هردوشون خیلی خوبن مخصوصا بنز
car lover
۳۰ تیر ۱۴۰۳واقعا این همه ماشین خوب از برندهای خوب وجود دارن ولی ملت فقط بنز و بیمو دوست دارن. خداییش خسته نشدین از بنز و بیمو؟
jaghori
۳ فروردین ۱۴۰۲گمان می کنم که سلیقه ایرانیها بیشتر بر حافظه تاریخی آنها استوار است تا نگاه نزدیک و منصفانه به محصولات خودروسازی جهان. ما غیر از بنز و بامو و تویوتا خودروی دیگری نمی شناسیم و ذهنیتی نسبت به دیگر شرکتها نداریم، اگرنه شاید نظرمون تغییر می کرد.
رامین
۵ فروردین ۱۴۰۲👌👌👌👌
هدف جهانی
۱۲ فروردین ۱۴۰۲درسته اما قبول کنید که این سه تا برند بسیار خوب هستند در دنیا
وی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا زانتیا هم میشناسیم😂
محمد مهدی
۱۰ مرداد ۱۴۰۲پدر بزرگ من لندکروز قدیمی رو به بوگاتی شیرون ترجی میده!
محمد حسین اسدالهی
۲۳ شهریور ۱۴۰۲حرف شما تا حدودی درست ولی بنز و بی ام و کلا دوست داشتنی هستن
a
۴ آذر ۱۴۰۲بنتلی رو فراموش کردی😂😂
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲تویوتا ها به اندازه بود تو لیست، ولی باز ربطی به ایرانیا نداره، مقداری انتخاب ها تعصبی بود
car lover
۳۰ تیر ۱۴۰۳اگر موضوع سلیقه تاریخی باشه که تاریخچه ماشینهای امریکایی خیلی بیشتر هست توی ایران
GERMANY
۵ فروردین ۱۴۰۲جانم المان از ۲۴ گروه ۱۱ تا برنده هاشون از المانه یعنی تقریبا ۵۰ درصد ژاپن فن ها و امریکن فن ها لطفا از این پس سکوت
a
۴ آذر ۱۴۰۲ملت مرسدس 😂
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲یه قاعده هست که میگه توی ماشین سازی، بر اساس اولویت: آمریکا، آلمان، ژاپن بهترین ها ان.
امکان داره یه مدل از این قاعده پیروی نکنه ولی در کل همینه؛ چه قبول کنی چه نه
در ضمن، این لیست نهایت رأی 2000 نفر هست، یعنی نه هیچ منطقی پشتش هست و نه هیچ تحلیلی
بین 8 میلیارد نفر، فقط نظر 2000 نفره.
car lover
۳۰ تیر ۱۴۰۳کاملا باهات موافقم طاها👌
Poria
۸ فروردین ۱۴۰۲المانی ها به ویژ مرسدس غوغا کردن.
بنتلی هم ابرو داری کرده برا بریتانیا.
ایتالیایی ها در حد انتظار نبودن(حداقل من انتظارم بیشتر بود.)
آمریکایی ها در حال پیشرفتن.
وی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اینکه مردم متعصبانه رای میدن و فراری و لامبورگینی به اون صورت وارد ایران نشده تا مردم بشناسنش تقصیر ایتالیایی ها چیه😂
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲یه جوری میگی اون غوغا کرد و از این انتظار نداشتم انگار ماشینا رو انداختن تو قفس گفتن بزنید همو
کلا رأی گیری بین چندتا ماشین باز بوده
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۴ خرداد ۱۴۰۲یه چیزی یاد گرفتین هر چی میشه میگین بنتلی و رولز رویس خیلی اشرافی هستن ،در صورتی که خودتون بالاتر از سمند سوار نشدین جوری میگین تا حالا مردم بنتلی و رولز رویس ندیدن انگار بنز مثل نقل و نبات تو خیابون ریخته
بنزایی که تو ایرانه برای 10تا20سال پیشه که اونم زیاد نیست
بنز تو هر سگمنتی چند تا ماشین داره
چه شاسی یلند فوق لوکس
سدان لوکس
کوپه
اسپرت
آفروید و…
همه ی اینا دلیل برای برتری مرسدس به همه ی برند ها
مرسدس بنز Amg gt 63 s e بهترین سدان دنیا
و مرسدس بنز Gکلاس یه شاهکار و اثر هنریه که با هیچ ماشینی نمیشه مقایسش کرد یه چیز خیلی خاصه
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲ببین با g کلاس موافقم، طبق همون عقیده من جی کلاس شاهکار محسوب میشه
ولی دیگه بنز تو همه سگمنت ها از همه بهتر نیست
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۴ خرداد ۱۴۰۲گروه پنجم کاملا فاقد اعتبار چطوریه که Bmw m5از مرسدس بنز Amg gt 63s eو پورشه پانامرا sهیبرید کادیلاک Ct5 vبلک وینگ بهتر شد؟اصلا قابل قبول نیست بنظرم m5 میتونست مقام چهارم باشه نه اول
Puriya
۲۱ تیر ۱۴۰۲M5 اول شد چون لیاقتشو داشت چون تو ۴۰۰ متر کسی حریفش نشد چون تو ظاهر مثل پلنگیه که در حال خیز برداشتنه چون کابینش فول امکاناته چون ما تعصبشو میکشیم و کسی حق نداره به بی ام و M5 بی احترامی کنه ملشین دیگه ای دوست داری در سکوت
a
۴ آذر ۱۴۰۲AMG gt s حریفش میشه
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲M5 پلنگیه درحال خیز برداشتن، ولی CT5-V BLACK VING گاو خشمگینی ایه که هرچی جلوش بیاد و نابود میکنه
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۴ خرداد ۱۴۰۲گروه پنجم کاملا فاقد اعتبار چطوریه که Bmw m5از مرسدس بنز Amg gt 63s eو پورشه پانامرا sهیبرید کادیلاک Ct5 vبلک وینگ بهتر شد؟اصلا قابل قبول نیست بنظرم m5 میتونست مقام چهارم باشه نه اول
a
۴ آذر ۱۴۰۲کاملا درسته پورشه بنز ازش خیلی سریع ترند
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲دقیقا، به نظر من جا داشت کادیلاک بیاد.
البته نظر منه، عقیده من اینه تو ماشین اول آمریکا، بعد آلمان بعد ژاپن.
حالا این بین میتونه مثلا ژاپن یه مدل بسازه که از آمرکیا یا آلمان بهتر یا آلمان یه چیزی بستازه از آمریکا بهتر ولی تو این لیست من جز کادیلاک بهتر نمیبینم
مهردادکمال
۴ خرداد ۱۴۰۲چقد بچه هامون خوش سلیقه ان متاسفانه شرایط مالکیت هیچ کدومشونو 99درصدمون ندارن انشالله موانع دستیابی به آرزوهای قشنگمون برداشته شن
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲انشالله خدا هم زمان با برداشتن موانع سلیقه ها رو هم یه دستی بکشه
محسن
۲۸ تیر ۱۴۰۲پس 206 چرا نبود ؟؟؟!!!!!!!!!
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲به همون دلیل که زانتیا نبود😂
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲کاشکی تو گروه پنجم بنز میبرد خدای قشنگ تر بود
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲جای کادیلاک بود
JaMsHiD
۲۲ مهر ۱۴۰۲خیلی بنز و ب ام و و تویوتا تکرار نشده؟
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲تعداد تویوتا ها به نظرم مناسب بود ولی بنز و بی ام و منو یکم میسوزونه.
آخه بی ام و سری پنج کجا کادیلاک CT5 کجا
اصن اسم کادیلاک میاد بقیه محو میشن تا حدودی.
بنز و بی ام و یکم زیادی بود.
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲واقعا جا داشت به جای بی ام و سری 5 و M5 کادیلاک CT5 و CT5-V میومد.
گروه 9 ام یا همون کوپه های اسپرت، به هیچ عنوان نمیشه بهترین رو انتخاب کرد. به هیچ عنوان؛ به هر شرکتی نگاه میکنی یه شاهکار ساخته، نتیجه این گروه فقط سلیقه مردمه.
توی سدان های الکتریکی، چجور بنز پورشه رو زد کنار؟
کروت هم چجوری لامبورگینی اوراکان رو زد کنار؟
این لیست واقعا هیچ جنبه تحلیلی نداره.
Taha Ayoobi
۲۶ دی ۱۴۰۲من چندتا سوال برام پیش اومده
لامبورگینی چرا باید تو سوپر اسپرت رده پایین باشه
و اینکه لامبورگینی مگه هایپر اسپرت هم حساب نمیشه؟
M power
۱۵ اسفند ۱۴۰۲به هر مدل بیمری میشه انتقاد کرد ولی خدایی رو m5 نمیشه ایراد گرفت
مبارکش باشه قهرمانی
محمد فرخی
۲۸ اسفند ۱۴۰۲پس رولز رویس کو؟مگه سدان سالن و لوکس فول سایز محسوب نمیشه؟چرا بنتلی هست ولی رولز رویس نیست.این غیر قابل قبوله مگر این که رولز رویس فانتوم رو توی سگمنت کشتی های تفریحی روی زمین قرار بدین که در نوع خودش بی رقیبه وگرنه به هیچ وجه قابل قبول نیست!!!
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲انتخاب ها واقعا حق بودن
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲چند مدل لامبورگینی کم بود