خوشحال و هیجانزدهایم تا اعلام کنیم حالا پدال عضوی از خانوادهی زومیت است و با انگیزه و توان بیشتر به مسیر خود ادامه میدهد.
مجله پدال از سال ۱۳۸۸ وارد عرصه رسانهای کشور شد. پدال برای پوشش اخبار خودرویی ایران و جهان در زمانی که هیچ رسانه آنلاینی در این حوزه فعال نبود، وارد عرصه شد. در ابتدا نویسندگان و مترجمان داوطلب و مهمان بار اصلی سایت را بر عهده داشتند.
آرام آرام سعی کردیم پوشش خبرها را سریعتر و بهتر انجام دهیم و با کمک نویسندگان با استعداد، مطالب فنیتر و متنوعتری داشته باشیم. در این زمان تعداد هیئت تحریریه سایت به بیش از ۱۲ نفر رسید. اما مشکلات با تحریمها، ممنوعیت واردات خودرو به ایران و اقتصاد رنجور، زخمهای خود را به ما هم تحمیل کرد. با این حال ما با همراهی مخاطبان وفادار و صمیمی و صبوری آنها این مشکلات را پشت سر گذاشتیم.
پدال از این پس زیر چتر حمایتی زومیت قرار گرفته و روندی حرفهایتر برای تقویت جایگاه رسانهای خود را پی میگیرد.
ما فرصت همکاری با مجموعه بزرگ و حرفهای زومیت را غنیمت میشماریم و سعی میکنیم با رفع کمبودها و نواقص و پرداخت بهتر و پوشش کاملتر رویدادها و اخبار دنیای هیجانانگیز خودرو و حمل و نقل، خواستهها و نیازهای مخاطبان را شایستهتر پاسخ گوییم.
پدال همچنان جایگاه خود بهعنوان یک رسانه مردمی را پاس داشته و خللی در نگاه منصفانه، صادقانه، پرسشگر و نقادانه و متمرکز بر نیاز مخاطب خود نخواهید دید.
همراهی با شما برای ما افتخاری است که قدر میدانیم و امیدواریم نزد شما مخاطبان گرامی و فهیم، سربلند باشیم.
بهراد
۳ آذر ۱۴۰۰من در چند مطلب جدید به آقای اشتری گفتم که موافق نیستم روال پدال مثل زومیت بشه.
در زومیت شاهد سانسور کامت ها و مطالب مزخرف و بیهوده زیادی هستیم که خواندنش وقت گیر هست و گاها بسیار طولانی نوشته می شود. کابران اسپم زیادی از جمله شغال و کفتارووو اونجا هستند و بعضی افراد هم کامنت هایشان مثل همیشه چیز بدرد بخوری نیست.
موضوع مهم دیگر تبلیغ بین مطلب هست که قابلیت ادبلاک مرورگر اپل و مشاهده متن هم نمی تواند جلوی آنرا بگیرد.
فضای اینجا بسیار جدی و عملی تر هست و امیدوارم همکاری زومیت و پدال در سطح بسیار کمی باشد.
زومیت هم در دوران معرفی پرچمدار ها بسیار دوره ی روتین و خسته کننده ای دارد. مثلا با معرفی آیفون 13 تا دو ماه همه تیتر ها راجب اپل ، باگ و مشکلات دوربین ووو می شود در حالی که بقیه مطالب انگار از اهمیت می افتند.(یک کنفرانس بگذارید و تمام)
کاربران زومیت هم عموما اهل تکنولوژی هستند ولی همه شان عاشق دنیای خودرو نیستند و این یه حرکت منفی به نظر من است
جواد عقیلی
۴ آذر ۱۴۰۰درود بر شما. استقلال پدال همچنان حفظ خواهد شد و این موضوعی هست که خود مدیران زومیت هم روی اون اتفاق نظر دارن. این اتفاق پدال رو به سمت حرفه ای شدن خواهد برد. این کاملا به نفع مخاطب هست که در اینجا بالاترین اولویت رو داره. ما به دنبال توسغه و بهبود هستیم و هم پدال و هم زومیت نواقص رو با کمک کاربرا کشف و به تدریج رفع خواهیم کرد. ممنون که دغدغه هاتون رو با ما مطرح می کنین
بهراد
۴ آذر ۱۴۰۰ممنونم آقای عقیلی بابت پاسخگوییتان .
همیشه سایت شما رو به سایر سایت ها ترجیح دادم و سبک خاصی دارید.
بهترین هستید و بهترین خواهید بود. مدیریت کامنت ها بدست افراد پدال صورت بگیرد ولی متحوای مطالب هم با این اتحاد می تواند غنی تر و پویا تر شود.
رامتین
۳ آذر ۱۴۰۰سایت پدال واقعا خوبه. من دقیقا از بدو تاسیس این سایت یعنی 12 سال پیش عضو سایت شدم. زومیت هم سایت بسیار خوبیه اما ایراداتی داره. هیچوقت یک سایت نمیتونه در چند موضوع تسلط پیدا کنه. زومیت در حوزه های مختلف مثل ارتباطات، خودرو، سلامت و… فعالیت داره. در زمینه خودرو سطح مقالاتش پایین بود. در زمینه موبایل و ارتباطات واقعا خوبه. در زمینه سلامت نیز خیلی خوب نیست. در کل پدال باید وظیفه خودشو قویتر از گذشته ادامه بده. پدال در ارتباط با خودروهای غیرداخلی باید مسیرشو طی کنه، همونطور که سایتهایی مثل اسب بخار در زمینه خودروهای داخلی عالی هستند و چون با اقای دلاور در ارتباطم، بدون اینکه وابسته به سایت یا گروه دیگری بشه واقعا دارند پیشرفت میکنند.
فرید
۳ آذر ۱۴۰۰بنده حدود ده سالی هست که با وبسایت پدال آشنا هستم و معمولا اخبار حوزه خودرو و مقالات مربوطه رو از این سایت دنبال میکنم. سابق بر این مدتی هم افتخار همکاری با مجموعه رو داشتم. در طول این مدت من پدال رو به عنوان یک سایت پیشرو در حوزه کاری خودش دیدم و فکر میکنم یکی از سرمایههایی که پدال ازش بهرهمند هست، مخاطبین ثابت و تعامل پیوسته اونها با وبسایت هست. این تعامل و درج کامنت در زیر پستها از سمت خوانندگان، اوایل که با سایت آشنا شده بودم برای من خیلی آموزنده بود. سطح فنی و علمی کامنتها گاهی هم طراز با خود پست بود و من چنین چیزی را کمتر دیدهام.
برای مجموعه پدال در مسیری که برای خودشون انتخاب کردند آرزوی توفیق روز افزون دارم.
محمدرضا ذبیحی
۳ آذر ۱۴۰۰خوش حال شدم به خانواده زومیت پیوستید. آرزوی موفقیت
محسن
۳ آذر ۱۴۰۰متاسفم.
دیگه خوانندهی پدال نخواهم بود.
جواد عقیلی
۴ آذر ۱۴۰۰درود. یعنی اگه ما پوشش کاملتری به اخبار خودرو بدیم، باعث رنجش شما می شه؟
Roham
۳ آذر ۱۴۰۰به نظرم یه قدم رو به عقب برداشتید!
جواد عقیلی
۴ آذر ۱۴۰۰درود بر شما. ایشالا که با یه پرش بلند به جلو، شما رو سورپرایز می کنیم. ممنون از همراهیتون
Mercedes Benz
۴ آذر ۱۴۰۰پدال بهترین سایت هست
اما
الان پس رفت کرد!
جواد عقیلی
۴ آذر ۱۴۰۰درود. به نظرم کمی صبر کنید و نتیجه رو ببینید و بعد قضاوت کنید. ممنون از همراهی شما
Mercedes Benz
۴ آذر ۱۴۰۰به نظر من سایت پدال تک بود
یعنی
۱ پدال
۲ زومیت
الان یک پله به عقب رفتید!
سجادی
۴ آذر ۱۴۰۰جناب موسس چوب حراج زدی به سایتت. من از همون اوایل خواننده سایت بودم اما کامنت نمیزارم چند تا همکارم که با من از قدیم همراهی میکنن پدال رو البته اوناهم کامنت نمیزارن. اما سعی میکنم همون دنبال هم نکنم. چون بجایی اینکه با یه سازمان ماشین محور بریزین رو هم رفتین با یه سایت تکنولوژی اونم چی سایتی که چندین پست سفارشی از بالا درش درج شده دیدیم. اشتباه کردی زومیت یک سرمایه گذاری روی شما کرده که در نهایت اگر بشه فقط خودش بزرگتر بشه کلا صرفا این قضیه بیشتر برد زومیت خواهد بود. اابته اینکه چندتا نویسنده خوب و تیم بهتر از زومیت اومدن بهتون کمک کنه درسته و این ضعف خودتونه
جواد عقیلی
۴ آذر ۱۴۰۰کاربرای ما مثل شماصبورانه همه کاستی های ما رو در این سالها تحمل کردن و ممنونیم ازشون. زومیت هم با این کار نه تنها بزرگ نشده که یه بخش بزرگ خودش رو کاملا به پدال واگذار کرده. در تمام دنیا چنین ادغامهایی مرسوم هست و باعث تعالی هر دو سازمان می شه. نتیجه روند حرفه ای تری که شروع کردیم کم کم آشکار می شه. ایشالا که دل شما و بقیه کاربرا رو به دست میاریم.
سعید سابق
۴ آذر ۱۴۰۰خدافظ
میلاد
۲۲ آذر ۱۴۰۰به سلامت
Navid_bivaN
۴ آذر ۱۴۰۰این اقدام رو به فال نیک میگیریم. صمیمانه از زحمات همه شما دست اندرکاران پدال در این همه سال تشکر میکنم. برای من یکی که تنها سایتیه که حس جمع دوستانه و خودمونی بهش دارم و دلم براش تنگ میشه. دم شما گرم.
مانی
۴ آذر ۱۴۰۰چقدر بد و دلسرد کننده
پدال مستقل خیلی بهتره
جواد عقیلی
۴ آذر ۱۴۰۰درود. پدال همچنان مستقل هست. درسته در بخش مالی و پشتیبانی زیرمجموعه زومیت قرار می یره. اما خود مدیران زومیت اصرار بر استقلال کامل پدال دارن. روند پدال به امید خدا تقویت می شه. همینطور که در چند روز اخیر هم شاهد قسمت هایی از اون بودین.
Navid_bivaN
۴ آذر ۱۴۰۰مطمأنا این حرکت رو به جلو هست و با قدرت بیشتری نسبت به قبل میشه ادامه داد.
سعید سابق
۴ آذر ۱۴۰۰مشکل پول بود می گفتید یه گلریزون می زاشتید همین کاربرا پول جمع می کردن 10 برابر پولی می شد که قرار زومیت به شما بده
اگه پدال نبود دنیای ما ماشین باز ها خیلی زشت بود
۴ آذر ۱۴۰۰امیدوارم این اتفاق بعث پیشرفت بشه درسته که خیلی از این اتفاق نگذشته اما به گفته آقا شاهین و چیزی که می بینیم رشد واثر بخشی این اتفاق کاملا مشهود هست
به امید رشد روز افزون سایت پدال در آینده ای نه چندان دور و با آرزوی سلامتی برای همه دست اندرکاران سایت و کسانی که نقشی در سایت دارن
دوست دار شما
سام
۴ آذر ۱۴۰۰با سلام امیدوارم پدال استقلال مدیریتی خودش رو حفظ کنه و تحت تاثیر سیاست گذاری های زومیت قرار نگیره.
چند وقتی هست که گزینه دیسلایک از زومیت حذف شده، کامنت های مخالف گاها چند روز طول میکشن تا تأیید بشن، و عملا به یک سری دلایل مثبت خیالانه یا پدر گونه، فضای خفقانی رو به وجود آوردن، با اینکه کاربران مقابل به مثل زیادی کردن اما زومیت تصمیمش را گرفته بود.
به هر حال هر کسی برای انجام کاری دلیلی دارد چه بهترین کارها چه بدترین ها، صرف داشتن دلیل توجیهی بر درستی یا نادرستی نیست. یک سری دلایل برای سیاست گذاری های زومیت مطرح میشه که یا به نوعی شعار گونه هستند و یا حتی اگر با نیت مثبت هم باشند باز ساده لوحانه و خود پسندانه هستند، یعنی فکر میکنن که کارشان مثبت و خیر است. اما چشم بر روی بسیاری از تبعات بستند و ازشون غافلند. در یک کلام از نظر سیاسی روحیه اش را دارند اما استعدادش را نه.
امیدوارم شما از نظر سیاست گذاری مستقل بمانید و به ویروس ( ما بهتر میدونیم و خیرتونو میخوایم، شما نمیدونین زومیت ) دچار نشید.
با آرزوی بهترینه ها، از طرف یکی از قدیمی ترین خوانندگان پدال و زومیت
آرین
۴ آذر ۱۴۰۰اینکه با زومیت جوینت شدید به تنهایی چیز بدی نیست.
به شرطی که باعث تسلط زومیت روی پدال نشه.
پیشتر با اینکه تعداد مطالب کم بود ولی کیفیت مناسبی داشت.
زومیت هم در گذشته پدالی بود در دنیای تکنولوژی، اون موقع بیشتر کسانی که در سایت فعالیت داشتند از جمله نویسندگان و خوانندگان، سطح علمی و تجربی بالایی داشتند یعنی بیشتر کسانی جذب سایت میشدند که علاقهمند واقعی بودند.
بعد از اینکه زومیت گسترده شد، مطالب سطحی با تعداد بالا سایت رو شلوغ کرد، کاربران زرد که زومیت رو به چشم شبکه اجتماعی میدیدند تعدادشون زیاد شد و از اون زمان دیگه زومیت رو دنبال نکردم. الان اگر زومیت رو باز کنم حس میکنم دارم تو اینستاگرام میچرخم که این برای من مطلوب نیست.
امیدوارم این رو گوشه ذهنتون داشته باشید و مراقب باشید جو پدال اینطور نشه. با این حال هیچوقت پدال رو ترک نمیکنم.
ممنون از زحمات شما.
آرین
۴ آذر ۱۴۰۰اگر بخوام با مثال بگم
امیدوارم موتور ویک باشید و کار واو یا سوپرکار بلوندی نشید.
الف.ی
۴ آذر ۱۴۰۰امیدوارم اینکار باعث پیشرفت هر دو طرف خصوصا پدال بشه
از بحث و تبادل نظر دوستان و سردبیر در بخش کامنت ها واقعا لذت بردم
نکته ای نموند که اضافه کنم یا بپرسم به لطف دوستان
حقا که فضای درست نظر دادن دقیقا همینه
درود بر شما
البته کاش لایک و دیسلایکا مثل سابق بود و نیاز به ورود به اکانت نداشت😂
مهدی
۴ آذر ۱۴۰۰ظاهرا پدال را به دلایلی به زومیت فروختن این موضوع مربوط میشه به سهامداران و مدیران پدال که به خاطر مسایل مالی اینکار کردن اینده پدال الان دست مدیران زومیت هستش باید دید چخ سیاستی در پیش میگیرن فقط امیدوارم زومیت دست نهاد امنیتی سیاسی نباشه
علی
۴ آذر ۱۴۰۰امیدواریم موفقیت بیشتری کسب کنید
بهروز
۵ آذر ۱۴۰۰با سلام
ضمن آروزی موفقیت و حفظ استقلال نشریه پدال، از جناب آقای عقیلی خواستار بهبود نگارش و ویراستاری مطالب هستیم . تا اینجای کار بنظر تمرکز بر روی دنیای خودرو هست نه تبلیغات خودروی های تحمیلی چینی به بازار. این حرکت مثبتی است. تشکر از شما
The man in black
۳ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه الان سایت پر شده از تبلیغات و این فرم جدید پدال فرقی با بقیه سایت ها نداره