اگر به دنبال خرید شاسیبلند جدیدی هستید و بر سر انتخاب نسخهٔ پنجنفره یا هفتنفره تردید دارید، این مطلب پدال را تا انتها دنبال کنید.
سالها قبل کسانی که خواهان حمل بیش از پنج نفر با خودرو بودند، عمدتاً باید سراغ ونها یا مینیونها میرفتند اما با افزایش محبوبیت کراساوورها در سراسر جهان، این خودروها در نسخههایی با سه ردیف صندلی ساخته شدند و جای مینیونها را گرفتند. در حال حاضر در بازارهای جهانی، شاسیبلندهای سه ردیفهٔ زیادی در ابعاد و مدلهای مختلف ساخته میشوند و حتی در کشورمان هم میتوانیم نمونههایی از این خودروها را پیدا کنیم که ازجملهٔ آنها میتوان به تیگو ۸ پرو، دایون و نیسان ترا اشاره کرد. همچنین برخی کراساوورها مثل فیدلیتی پرایم هم در هردو نسخهٔ پنجنفره (دو ردیفه) و هفتنفره (سه ردیفه) عرضه میشوند.
بنابراین، یکی از سؤالاتی که ممکن است هنگام خرید این کراساوورها برای خریداران پیش بیاید این است که آیا نسخهٔ سه ردیفه را انتخاب کنند یا دو ردیفه زیرا هرکدام از این نسخهها مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم به مزایا و معایب شاسیبلندهای سه ردیفه بپردازیم تا راهنمایی باشد برای کسانی که در انتخاب نسخهٔ مناسبتر تردید دارند.
مزایای شاسیبلندهای سه ردیفه
مطمئناً وجود ردیف سوم صندلیها در یک شاسیبلند مزیتهای زیادی به دنبال دارد. مهمترین مزیت شاسیبلندهای سه ردیفه در هنگام سفرهای خانوادگی و دوستانه خود را نشان میدهد زیرا با یک کراساوور هفتنفره میتوان سرنشینان بیشتری را حمل کرد و فقط با یک خودرو تا هفت نفر را به مقصد رساند. این یعنی میتوان تمام خانواده یا دوستان را کنار هم نگه داشت که نیاز به استفاده از دو خودرو را از بین میبرد. حتی شاسیبلندهای سه ردیفهای هم وجود دارند که میتوانند تا هشت نفر را حمل کنند و بهاندازهٔ یک ون کاربردی هستند. این ظرفیت بالای سرنشین میتواند ویژگی فوقالعادهای برای خانوادههای پرجمعیت باشد. علاوه بر این، دو ردیف عقب صندلیها در این خودروها با ترکیبها و نسبتهای مختلف قابل خواباندن است که فضای بار را افزایش میدهد و کراساوور سه ردیفه را به خودرویی چندمنظوره تبدیل میکند.
معایب شاسیبلندهای سه ردیفه
متأسفانه، شاسیبلندهای سه ردیفه با وجود مزیتهایی که دارند، با نقاط ضعفی هم روبرو هستند که ردیف اضافی صندلیها به دنبال دارد. در اکثر این خودروها، صندلیهای ردیف سوم فضای محدودی دارد که بیشتر برای کودکان مناسب است و بزرگسالان خصوصاً برای مسافتهای طولانی نمیتوانند از آن استفاده کنند. بهعنوانمثال، حتی در کراساوور بزرگی مثل مزدا CX-90 هم فضای پای صندلیهای ردیف سوم برای بزرگسالان محدود است. البته در شاسیبلندهای فول سایز و بزرگ مثل شورلت سابربن فضای صندلیهای ردیف سوم حتی برای سرنشینان بزرگسال هم کافی است ولی این خودروها ابعاد بسیار بزرگی دارند و استفاده از آنها در محیطهای شلوغ شهری، جادههای باریک و پارکینگها دشوار است؛ بنابراین، اگر سراغ کراساوورهای سه ردیفهای مثل فیدلیتی میروید باید بدانید که صندلیهای ردیف سوم فقط برای کودکان مناسب خواهد بود.
علاوه بر این، در کراساوورهای سه ردیفه هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، فضای صندوق بار بسیار محدود خواهد بود و جایی برای اشیاء بزرگ مثل چمدان وجود نخواهد داشت؛ بنابراین، اگر به فکر مسافرت هفتنفره با چنین خودروهایی هستید، برای وسایل باید سراغ باربند بروید. همچنین هرچند در کراساوورهای سه ردیفه صندلیهای ردیف سوم قابلیت خواباندن دارد ولی حتی در این صورت هم به خاطر وجود صندلیها در کف صندوق، فضای بار کمتر از نسخهٔ پنجنفره خواهد بود.
بعلاوه سوار و پیاده شدن از ردیف سوم یکی از معایب مهم شاسیبلندهای سه ردیفه است، مخصوصاً در مدلهایی که طراحی داخلی بهینهای ندارند. به علت فضای کم بین صندلیهای ردیف دوم – معمولاً صندلیهای ردیف دوم باید خم شوند یا جلو بروند تا مسیر برای ورود به ردیف سوم باز شود، که در بعضی مدلها این فضا خیلی تنگ است. همچنین ارتفاع بالای خودرو از سطح زمین در مقایسه با مینیونها در شاسیبلندهای سه ردیفه، ورود و خروج را بهخصوص برای کودکان و سالمندان سختتر میکند.
جمعبندی
با توجه به مواردی که گفتیم، اگر خانوادهٔ پرجمعیت و کودکان زیادی دارید، کراساوور سه ردیفه گزینهٔ مناسبی برای شما خواهد بود ولی صندلیهای ردیف سوم در این خودروها برای بزرگسالان و مسافتهای طولانی مناسب نیست و همچنین به قیمت کاهش فضای بار تمام میشود؛ بنابراین، اگر نیاز بزرگی به ظرفیت سرنشین بیش از پنج نفر ندارید، بهتر است مدلهای دو ردیفه را انتخاب کنید. اگر هم ظرفیت سرنشین بالا و بار جزو اولویتهای شماست بهتر است به سراغ یک گزینه مینیون یا MPV بروید.
حسین دهمرد
۱۲ فروردین ۱۴۰۴تاکسی های لندن هم دو تا صندلی تاشو داره برای وقتهایی که دو تا کودک اضافه قراره همراهتون باشن.
net
۱۲ فروردین ۱۴۰۴من در کامنت هایم میگفتم ردیف سوم صندلی شاسی بلندهای فول سایز و کراس اور بدردنخور هست و فضا رو اشغال میکنه و ردیف سوم صندلی جای پا کم و تنگ هست و سوار شدن و خارج شدن ردیف سوم صندلی سخت هست و نباید شاسی بلندفول سایز و کراس اور که ردیف سوم صندلی داره خرید
net
۱۲ فروردین ۱۴۰۴لذت شاسی بلند فول سایز و کراس اور این هست که پشت صندلی ردیف دوم خالی باشه و ردیف سوم صندلی نداشته باشه برای گذاشتن وسایل و زمانی که ردیف سوم صندلی نداشته باشه میشه ردیف دوم صندلی رو بخوابانی برای خوابیدن و دراز کشیدن
داداش بامرام
۱۳ فروردین ۱۴۰۴خوب همون ردیف سوم رو میشه خوابوند و تختش کرد تو یسریا هم ردیف ۲ هم ۳ باهم میشه خوابوند
net
۱۳ فروردین ۱۴۰۴کسی که به صندلی علاقه داره باید بره ون یا اتوبوس بخره . شاسی بلندهای فول سایز و کراس اور که ردیف سوم صندلی داره ادم زمانی که داخلش میشینه احساس خفگی میکنه و صندلی ردیف سوم حس خیلی بدی داره و فضای کل ماشین صندلی هست
net
۱۳ فروردین ۱۴۰۴داداش بامرام
فابریک از تو کارخونه نباید ردیف سوم صندلی داشته باشه
علیرضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۴من لذت نمیخوام اگه کسی هست که از ماشینش خسته شده بده به من .
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴البته در شاسیبلندهای فول سایز و بزرگ مثل شورلت سابربن فضای صندلیهای ردیف سوم حتی برای سرنشینان بزرگسال هم کافی است
اصن خوندی متن رو؟!
net
۱۲ فروردین ۱۴۰۴به درجه ای رسیدم در پدال که بدون خوندن متن کامنت میزارم فقط جمله سرتیتر میخونم
net
۱۳ فروردین ۱۴۰۴به درجه ای رسیدم در پدال که اکثرا تیتر میخونم و عکس ها رو نگاه میکنم در مورد طراحی داخلی و طراحی بیرونی و کامنت میزارم و نظریه میدم و پیش بینی میکنم کمتر متن رو میخونم . اولش در سال ۲۰۱۲ که با سایت پدال اشنا شدم و چون اون زمان ازرا گرنجور نسل پنجم تازه وارد ایران شده بود و من طراحی داخلی و بیرونیش رو خیلی دوست داشتم و تحت تاثیرش قرار گرفته بودم و دوست داشتم به همه بگم این ماشین زیباست تا اینکه با سایت پدال اشنا شدم و اولش کامنت هایم اکثر در مورد زیبایی هیوندای ازرا گرنجور نسل پنجم بود کامنت میزاشتم و انچنان اسمها رو بلد نبودم و منظورمو با اصطلاحات خاص خودم مینوشتم تا منظورمو به کاربران برسونم مثلا اسم کنسول بلد نبودم و میگفتم اطراف دنده یا مثلا زه سفید اطراف شیشه دربها رو میگفتم خط سفید اطراف شیشه دربها تا اینکه یکی از کاربرها بهم گفت اسمش زه هست و یواش یواش تجربیاتم زیاد شد در سایت پدال الان به جایی رسیدم که ۵۰ درصد جذابیت سایت پدال بخاطر کامنت های من هست و اکثر کاربرها کامنتهای من رو دوست دارند و اقای اشتری هم از زمانی که اومده پدال کامنت های من رو دوست دارد و اقای اشتری اکثرا جواب کامنت های من رو میدهد چون کامنت هایم سبک خاصی و متفاوتی داره و با اعتماد به نفس هستم . اکثر نظریاتم هم درست از اب در میاد مثلا چند سال پیش میگفتم ال جی و سامسونگ باید ورود کنند برای ماشینها صفحه نمایش با کیفیت اولد 4k یا اولد 8k بسازند و کاربران تعجب کرده بودند از این نظرم و دیدیم در نمایشگاه ces 2024 امریکا ماشین جیلی رونمایی شد با صفحه نمایش 8k و الان به درجه ای رسیدم که برخی از پست های پدال با توجه به کامنت های من درست میشه مثل همین پست چون خیلی به ردیف سوم شاسی بلند انتقاد میکردم الان پست در مورد ردیف سوم صندلی درست شد
Farid
۱۳ فروردین ۱۴۰۴حالا کی شورلت فول سایز تو ایران گیرمیاد،هم ورودش به دستور آقا ممنوعه،هم با ۱۰۰درصد عوارض گمرکی برای مردم غیرقابل خریده
net
۱۳ فروردین ۱۴۰۴قبلا کامنت هایم فقط در مورد طراحی داخلی و طراحی بیرونی بود الان به غیر از طراحی داخلی و بیرونی نظرهای دیگر هم میدهم
۱۳ فروردین ۱۴۰۴حق
جذابیت پدال نیمی از من و نیمی از توست
Nismo
۱۳ فروردین ۱۴۰۴اعتیاد بلای خانمان سوز
۶۶
۱۳ فروردین ۱۴۰۴آقا یا خانم نت. یه نگاهی به +و– کامنتت بنداز و بعد با حرفات مقایسه کن و سعی کن کمتر بنویسی و بیشتر مطالعه داشته باشی
KOP
۱۳ فروردین ۱۴۰۴در مورد ندیده هات و تجربه نداشته ات صحبت نکن.
این توصیه دوستانه من برای شماست. هنوز جوونی و جاداره بیشتر ببینی و پخته تر شی.
حیفه با نظرات غلط، خودت مضحکه دیگران کنی
net
۱۲ فروردین ۱۴۰۴کسانی که در ردیف سوم صندلی شاسی بلند های فول سایز و کراس اور نشسته اند انگار در زندان هستند و جاشون تنگ هست و دید ندارند و به امکانات و اپشن های ماشین دسترسی ندارند
Cadillac-V
۱۳ فروردین ۱۴۰۴این ذهنیت غلطه
این نظری که شما میدین برای کراس اور ها و شاسی بلند های فول سایز اروپایی صدق میکنه ولی درمورد امرکیایی ها صدق نمیکنه
شما بررسی کادیلاک اسکالید رو ببینید میفهمید در ردیف سوم هم جا به اندازه کافی هست تو متن پدال گفته سابرین فضای کافی در ردیف سوم برای بزرگسالان هم داره اسکالیدم لوکس تر از سابرینه و فضای کافی داره
همچنین آپشن هم همینطور الان کادیلاک اسکالید ۳۶ تا اسپیکر داره از خودم نمیگم بیشترین اسپیکر در یک خودرو رو داره و حتی برای ردیف سوم هم چندین اسپیکر هست
حمیدرضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۴کلاً اگه تو نباشی، هم سایت پدال تعطیل میشه، هم خودروسازی های بزرگ دنیا ورشکست میشن
Farid
۱۳ فروردین ۱۴۰۴۳۷۰۴ دیدگاه
قابل تقدیره داداش
اسحاق امانی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴از خود مچکر
Mohammad reza
۱۲ فروردین ۱۴۰۴سه تا صندلی دارن در اصل
اردوان
۱۲ فروردین ۱۴۰۴من دوج درانگو رو نشستم و هم صندق بسیار جادار هست و هم ردیف سوم جای زیادی داره
البته اگر شاسی بلند ها رو حساب کنیم وگرنه کراس اور ها کلا از نظر سه ردیفه صندوق کمی دارن
Cadillac-V
۱۳ فروردین ۱۴۰۴در کل برای خرید شاسی بلند فول سایز ۷ نفره باید رفت سراغ امرکیایی ها چون ردیف سومشون کاملا جادار و خوبه برخلاف اروپایی ها و ژاپنی ها که پدال گفته
امرکیایی ها هم معروفن به خودرو های جادار و بزرگشون و بنظرم بهترین شاسی بلند ۷ نفره در دنیا کادیلاک اسکالیده چون جاداره ، راحتی یه کادیلاکو داره و لوکس و پر از آپشن هم هست تازه ۳۶ تا اسپیکر داره ،سری V هم که ۸ سیلندر سوپرشارژر داره با ۶۸۲ اسب قدرت و شتاب ۴/۳ برای یه ماشین ۳ تنی هم از نظر مشخصات فنی عالیه هم از نظر جادار بودن و آپشن و طراحی ظاهری و داخلی
ممد وسط
۱۳ فروردین ۱۴۰۴عراق سوار شدی؟
ایران فرانسه
۱۲ فروردین ۱۴۰۴چند ماه فیدیلیتی ۷ نفره داشتم ردیف سوم فقط برای بچه ها قابل استفاده است البته اگر صندلی های ردیف سوم باز بشه حتی یک چمدان باریک پشت اش جا نمیشه پس اگر واقعا بالای ۵ نفر سرنشین دارید باید خودرو سه ردیف ۵ متری به بالا
بگیرید ولی اگر چمدان ندارید نفس حضور ۶ یا ۷ نفر توی یک ماشین غنیمت ه
مسعود
۱۲ فروردین ۱۴۰۴نتیجه میگیریم ۷ نفره های موجود در ایران رو نباید خرید. ۷ نفر بدون چمدون و اسباب اثاثیه کجا میتونن برن؟! هر چه نفر بیشتر بار هم بیشتر میشه دیگه
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۴مگه سوار ماشینت میشه فقط برای مسافرت رفتن که چمدون بخودت ببری؟؟!!
من دهها بار برای مهمونی و عید دیدنی ۸ نفر را سوار کردم بردم کلی هم خوش گذشته دور هم کلی هم زدیم رقصیدیم
گربه دستش به گوشت نمیرسهرمیگه بو میده
Yaghoob
۱۲ فروردین ۱۴۰۴اینجاست که میگن فرزند کمتر. زندگی بهتر
۱۳ فروردین ۱۴۰۴تا صبح حق
زن هم بی زن
از قدیم گفتن
کبوتر با کبوتر
باز با باز
7x را گر گاز دهی
میکند پرواز
حسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۴برا ما که تو صندوق عقب میبردنمون سیزده بدر این حرفا سوسول بازیه
Cehx
۱۲ فروردین ۱۴۰۴من اینو واقعا تجربه کردم بچه بودم سایپا 141 داشتیم و صندوق بشدت بزرگی داشت و یه نمدی که روش بود رو در آورده بودیم پس خیلی راحت می شد از بالای صندلیای عقب بری تو صندوق منم همیشه وقتی ماشین شلوغ بود میرفتم توی صندوق
واقعا 141 رو دوست دارم بخاطر مشخصات و ظاهرش نیست بخاطر خاطراتیه که باهاش دارم اخرشم بابام 7 میلیون فروختش
۱۳ فروردین ۱۴۰۴ماشین بچه پولدارا بود اونموقع
محمد
۱۳ فروردین ۱۴۰۴درود خدمت دوستان
این دوستمون از 141 سایپا گفت جالبه بدونید من با این ماشین 12 گونی جنس جابجا میکنم تو حدود اندازه گونی آرد و ببار یه نردبون 4 متری بعلاوه یه چهارپایه 1.5 متری واسه ما کشتی بود صندلی عقب که باز میشد یه واگن کامل بود علاوه بر اون یه موتور گریبکس عجیبی داشت مخصوصا تو سینه کشی یادش بخیر
حسن
۱۲ فروردین ۱۴۰۴5 نفره بخرید یه صندلی یک تیکه مبلی یا دو تا صندلی عادی هم بخرید موقعی که تعداد زیاده بذارید صندوق عقب پشت به پشت ردیف دوم (مثلا صندلی ردیف دوم مزدا ).بچه ها از درب صندوق عقب سوار میشن و هیچ محدودیتی هم برا جای پا ندارن البته بزرگسال هم میشه بشینه
مهدی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴داداش یک تنه تمام موئلفه های ایمنی و امنیت سرنشینان خودرو رو به تمسخر گرفتی با این کامنت😂
Mahmood
۱۲ فروردین ۱۴۰۴صندلی ردیف سوم برای کودک خوبه وتوی مسافت طولانی هم باور شدن جای پا برای خواب عالیه واین که تو مسافرت بیشتر خوش میگذره
Remi
۱۳ فروردین ۱۴۰۴ازهمه دوستان بابت نظرات شون متشکرم. انشالله همه 7نفره بخرن
froG-driVer
۱۲ فروردین ۱۴۰۴واکنش نیسان آبی👹🤣😏😒☠️
۷ نفره جادار خیلی خوبه
۱۲ فروردین ۱۴۰۴من هایما 7x هفت نفره دارم
عالیه
از لحاظ آپشن که فوق العاده هست
از لحاظ جا کاملا مناسبه
بعدشم اسمش هفت نفره است مگه اتوبوسه همشو پر کنید ؟
ردیف اول و دوم قابلیت جابجایی دارن
ردیف سوم رو هم اگه بخوابونی یه قسمت بار جادار داری
اگه ردیف دوم هم بخوابونی دو نفر راحت میتونن بخوابن
فقط هایما 7x جاداره فیدیلیتی و بقیهرو همشو از نزدیک دیدم همشون کوچیکه
سعید
۱۳ فروردین ۱۴۰۴هایما x7 بدیش ظاهرشه، انگار ونه، نه شاسی بلند
۱۳ فروردین ۱۴۰۴واقعا خوشگلههه
اره بدیش ظاهرش هست انقد خوشگل شاه پسندهه همه جذبش میشن راننده تو خیابون میبینتش جذبش میشه نگاش میکنه حواسش نیست یهو دید بیمارستانه
فرشاد
۱۳ فروردین ۱۴۰۴هایما 7X توسط طراح مشهور ایتالیایی« Pier Luigi Ferrari» که دوره ای ریاست بخش شانگهای استودیوی طراحی «Pininfarina» را بر عهده داشت به همراه یک تیم بین المللی به رهبری یک طراحی ارشد از چین، یک طراح داخلی از ژاپن و یک تیم طراحی از پرتغال، روسیه و کره، انجام شده است. به گفته رهبر پروژه طراحی، در هایما 7X، کاربردی بودن یک MPV با طراحی قایق های لوکس تفریحی ترکیب شده است. بر همین اساس سعی شده است تا کشیدگی و تناسبات درجه یک قایق تفریحی لوکس و نیز سبک جذابی که هایما7X در عناصر طراحی ظاهری و داخلی خود ارائه می دهد، به عنوان شباهت های میان این دو مدل در نظر گرفته شود.
مجید
۱۳ فروردین ۱۴۰۴واقعا زشته، میگن آشپز که دوتا شد غذا میره به چووووخ، اینم صدتا طراح داشته که صدهزار برابر زشتترش کردن
۱۳ فروردین ۱۴۰۴حق گفتی تا صبح حق گفتی بهترین ماشین جهان هست بنظر من
درود بر تو که داری واقعیت نمایان میکنی دوستت عزیز راستی نگفتم تو ردیف دوم سوم اینا دو تا دریچه تهویه رو سقف داره عالیهههههه محشرهههه خدایاشکرتتت
کاربر
۱۳ فروردین ۱۴۰۴سلام دوست عزیز.من قصد خرید این ماشین رو دارم.چه مدت این ماشین رو دارید و اینکه مشکل خاصی نداشتی؟سرویسها و خدمات ایران خودرو چه طور بوده؟
مهدی صالحیان
۱۳ فروردین ۱۴۰۴سلام خدمت دوستان عزیز نطرات همه عزیزان محترم هست اما به شخصه میگه خدایا به همه ملت ایران انقدر وضع مالی خوبی عطا کن که هیچ کسی آرزوی داشتن این ماشینها رو نداشته باشه و همه مردم سرزمینم بتونن سوار ماشین های خوب بشن خصوصا خانواده های عیالوار و مستضعف.به امید سربلندی تمام هموطنانم
۱۳ فروردین ۱۴۰۴انشاالله همچنین شما انشاالله بهترین خودروی جهان را سوار شوید انشا الله
ناظمی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴من هایما 7x دارم واقعا جاداره و ردیف آخر هم راحته و دریچه کولر سقفی و پورت USB و ایربگ برای ردیف آخر داره. نوروز ۱۴۰۴ دو خانواده باهاش رفتیم مسافرت واقعا عالی و راحت بود و از دور هم بودن لذت بردیم. از لحاظ سرعت و قدرت خوب بود. این ماشین سال ۲۰۲۰ ایمن ترین و پر آپشن ترین خودرو چین بوده و پنج ستاره کیفی رو گرفته. اگر دنبال ۷ نفره هستید هایما 7x واقعا گزینه خوبیه
ناظمی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴من هایما 7x خریدم واقعا جاداره و ردیف آخر هم راحته و دریچه کولر سقفی و پورت USB و ایربگ برای ردیف آخر داره. نوروز ۱۴۰۴ دو خانواده باهاش رفتیم مسافرت واقعا عالی و راحت بود و از دور هم بودن لذت بردیم. از لحاظ سرعت و قدرت خوب بود. این ماشین سال ۲۰۲۰ ایمن ترین و پر آپشن ترین خودرو چین بوده و پنج ستاره کیفی رو گرفته. اگر دنبال ۷ نفره هستید هایما 7x واقعا گزینه خوبیه
کاربر
۱۳ فروردین ۱۴۰۴دوست عزیز.چه مدته این ماشین رو داری؟ایراد خاصی نداشته؟خدماتش در ایران خودرو چطور بوده؟
البرت
۱۳ فروردین ۱۴۰۴فقط نیساان ابی پشتشو قالی ومتکا بندازی مسقف کنی کیپ بشه چندین نفر توش بخابن
Mehdi
۱۳ فروردین ۱۴۰۴هفت نفره!؟ تو ایران شوتی ها ۱۵ افغانی تو 405جا میدن تازه ۶نفری هم سوار هندا ۱۲۵میشن جا تنگه او جا نداریم بر ما شوخیه 😂💔
Abed
۱۳ فروردین ۱۴۰۴ما تو خرید دو صندلیش موندیم شما از ۷نفرش ایراد میگیرین!!!! که صندلیش جا نداره🤔🤔🤔
Cadillac-V
۱۳ فروردین ۱۴۰۴مشکل اصلی ۷ نفره ها نبودن فضای کافی برای ردیف سومه اما این برای اروپایی ها صدق میکنه که خودرو های پهن و بزرگی نمیسازن اما آمریکایی ها چون از قدیم هم خودرو های پهن و بزرگ و جاداری میساختن الان هم شاسی بلنداشون ردیف سوم فضای کافی داره. اگر هم دقت کنید همه شرکتهای خودروساز امرکیایی SUV فول سایز تولید میکنند و یه جورایی تخصص دارن تو این کار مثل پیکاپاشون
الان کادیلاک اسکالید شورولت سابرین دوج دورانگو فورد اکسپلورر لینکلن نویگیتور جیپ گرند واگنیر و… اینا قطعا فضای کافی در ردیف سومشون دارن و گزینه های بهتری هستن در مقایسه با رقبای اروپایی و ژاپنیشون
دانیال
۱۳ فروردین ۱۴۰۴ماشین میخوای سه ردیف صندلی داشته باشه با فضای صندوق زیاد فقط آمریکای عجب ماشینهایی سوار جی ام سی سه ردیف صندلی شدیم برای سفر یه دور من ردیف سوم نشستم همه چی عالی بود فضا پا راحتی صندلی کولر سرد کن گرم کن سقف پانوراما عالییی عالییی 🤤
تراب
۱۳ فروردین ۱۴۰۴برو سراغ فورد و کادیلاک اسکلید تا بدونی است یو وی ۷ نفره یعنی چه ، فیدیلیتی پیدیلیتی!!!
وف شلمزاری
۱۳ فروردین ۱۴۰۴با سلام خدمت عزیزان
مطالبی که نویسنده عنوان نموده فقط راجع به ماشین های شاسبی داره چینی صدق می کند،
من یک سانتافه ۷ نفره دارم..
تمام امکانات برای سرنشین ردیف سوم از کولر ، بخاری و شارژر موبایل فراهم است.
حتما ماشین های شاسی داره آمریکایی ، اروپایی و ژاپنی ، به مراتب امکانات بیشتری برای سرنشینان ردیف سوم دارند…
به امید روزی که همه هموطنانم بتوانند صاحب ماشین های دلخواه خود در ایران شوند…
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴سلام من هایما 7x مدتی هست بخاطر جمعیت زیادمون خریدم باهاش آمدم مسافرت صندلی های جلو و ردیف دوم که واقعا عالی هست ردیف سوم هم کمبود جا نداره لوله کولر از زیر تا ته ماشین امده کولر و بخاری فراهم و اواپراتور و فن مجزا برای عقبی ها داره سه نفر آدم متوسط تا 170 راحت و چهار تا بچه مثل هلو عقب جا میشن یه آدم درشت وسط و دوتا کوچکتر کنار هم توی ردیف عقب راحتن یک تکه کوچک صندلی ردیف سوم بخوابانید فضای بار عالی و جای دوتا تا نهایت سه بچه کوچک ردیف سوم میمونه، برای ابعادبزرگ ماشین اتوپارک داره که شما برخلاف امثال تلیسمان نیاز به دست زدن به هیچی نداری و سیستم کروز تطبیقی عالی کار میکنه و بیصدا سرعت را تنظیمو بوقتش ترمز میگیره
شتاب بینظیر نمیدونم چطور این وزن سنگین را چطور از جا میکنه؟ مصرف جاده کفی در حالت کروز تطبیقی ۵.۵هست خودت برانی حدود ۷ هست شهری حدود ده بشرط رانندگی معمولی اما یه مرمی هست نمیذاره تو معمولی برانی لاستیک ها فاق کوتاه هست و اگه فاق بیاد روی ۵۵ عالیتر میشه، خدمات ایران خودرو هم به تابحال مناسب بوده
قیمت این ماشین درخود چین
حدود ۲۰ هزار دلاره
بهراد
۱۳ فروردین ۱۴۰۴میشه خوابوندش. چون یه جاهایی خیلی به کار میاد.ولی هر چی آقا بگه ..همون..
حامد
۱۳ فروردین ۱۴۰۴درود بر معرفت نگارنده که با جی ام سی مقایسه نکرده 🤭
ولی از همه بهتر وانت نیسانه🙃
ما هم یه زمانی کراس اور داشتیم 😎🤠
نیسان بود یادش بخیر😔
کل ایران رو گشتیم هیچکس هم پاش اذیت نشد ، هیچ وقت مقوله فضا مطرح نشد
الان این ملوسکا جای اونو پر میکنن؟
شنبمبپب
۱۳ فروردین ۱۴۰۴یه جوری نظر دادینکه انگار همه شاسی سوارین خخخخ
جهانمردی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴سلام.من قبلا سانتافه ۷نفره ،بعد سورنتو ۷ نفره داشتم ،واقعا زمانهایی که خانوادگی قصد سفر داشتیم عالی بود ،از باربند ۶م برای حمل وسایل استفاده میکردیم .ولی جای ردیف ۳انها بیشتر برای کم سن ها خوب بود ،حالا با گرونی ماشین ناچار سوبا m4 خریدم ۷ نفره ،ردیف سوم واقعا جا دار و امکانات بسیار جالبی داره ،حدود ۱سال و نیم دارم راضی هستم .هرچند دنیای ابشن و امکانات داره ،ولی بخوبی برند هیوندا و کیا نمیشه. با قیمت داخل ایران قابل قبوله
علی
۱۳ فروردین ۱۴۰۴امروز سیزده بدر ۷ نفر سوار یک پراید شدیم
کلی هم وسیله تو صندوق عقب و پشت شیشه گذاشتیم