چشم اندازهفته نامه

کم صداترین ماشین های ایرانی و مونتاژی؛ از تارا و دنا تا تیگو و جک

در این مقاله برخی از کم صداترین ماشین های ایرانی را بر اساس تجربیات و نظرات کاربران و کارشناسان خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

خودروهای مدرن امروزی پیشرفت‌های زیادی نسبت به چند دهه گذشته داشته‌اند و این امر از هر جنبه‌ای قابل‌مشاهده است. برای اکثر خریداران خودرو، میزان صدای ورودی به کابین اهمیت زیادی دارد و شاید بتوان آن را یکی از شاخصه‌های لوکس بودن یک خودرو ارزیابی کرد. البته باید اذعان کرد قیمت خودرو نیز نقش مهمی در این میان بازی می کند و طبیعتا محصولات لوکس بازار فضای آرام‌تری را در کابین ارائه خواهند کرد. سرواژه‌های NVH که برگرفته از عبارت‌های سروصدا، لرزش و کیفیت سواری هستند معیاری مهم برای کیفیت یک خودرو به شمار می‌روند و واضح است که هرچقدر میزان NVH یک خودرو کمتر باشد کیفیت بهتری خواهد داشت.

تمامی پیشرانه‌های درون‌سوز صدا و لرزش مخصوص به خود را دارند اما طراحی ساختار کلی قطعات و کیفیت آن‌ها، میزان استفاده از متریال سرکوب کننده صدا و… می‌توانند روی ورود صدا به کابین تأثیر داشته باشند. جدای از پیشرانه، تماس لاستیک‌ها با جاده و همچنین باد مخالف نیز می‌توانند سبب ایجاد صدا در کابین شوند. هرچقدر کیفیت خودرو بالاتر باشد قطعاً آرامش داخل کابین نیز بیشتر خواهد بود. با تمامی این تفاسیر، طبیعی است که نباید انتظار چندانی از خودروهای قدیمی داخلی داشته باشیم و همه ما نیز تجربه رانندگی با آن‌ها و میزان صدای موجود در کابین را داریم اما برخی مدل‌های تولیدی نسبت به بقیه صدای کمتری دارند و همین موضوع تأثیر زیادی روی تجربه سواری با آن‌ها می‌گذارد. بر همین اساس تصمیم گرفته‌ایم لیستی از کم صداترین ماشین های ایرانی شامل نسخه‌های داخلی و مونتاژی چینی را تهیه کنیم و از شما عزیزان نیز درخواست داریم تجربیات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

در همین زمینه بخوانید:

کم صداترین ماشین های ایرانی

در ادامه لیست کم صداترین ماشین های ایرانی را خدمت شما عزیزان تقدیم می‌کنیم اما ذکر این نکته مهم است که خودروهای موجود در لیست صرفاً بر اساس تجربیات و نظرات شخصی حضور دارند و هیچ‌گونه آزمایش علمی و عملی برای اندازه‌گیری میزان صدای ورودی به کابین در سرعت مشخصی انجام نشده است.

  • تارا

یکی از جدیدترین محصولات ایران‌خودرو با نام تارا در بازار حضور دارد که نسبت به سایر محصولات این شرکت مدرن‌تر به نظر می‌رسد. تارا بر پایه پلتفرم پژو ۳۰۱ ساخته شده است. طراحی تارا اگرچه چنگی به دل نمی‌زند اما نسبت به دیگر خودروهای ایران‌خودرو منسجم‌تر و آیرودینامیک تر است و در کابین هم از متریال باکیفیت‌تری استفاده شده است. مجموع این موارد به همراه پیشرانه به‌روز شده TU5 باعث شده‌اند تارا صدای کمتری در کابین داشته باشد. این پیشرانه در حال حاضر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

  • دنا پلاس توربو اتوماتیک

پلتفرم دنا همان پژو ۴۰۵ چند دهه پیش است و نباید انتظار چندانی از آن داشت اما کیفیت ساخت بهتر و صدای کمتر پیشرانه توربو باعث می‌شوند در کابین دنا پلاس صدای کمتری را بشنوید. پیشرانه ۱.۷ لیتری توربوی این خودرو ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر قدرت تولید می‌کند و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را راهی چرخ‌های جلو می‌کند. البته باید دقت داشت میزان صدای ورودی به کابین تحت تأثیر عواملی همچون طراحی بدنه، کیفیت ساخت، نوع پیشرانه و حتی رینگ و لاستیک انتخابی است و نباید محصولات قدیمی داخلی را با نمونه‌های مدرن امروزی مقایسه کرد.

  • سورن پلاس

سورن پلاس از نظر پلتفرم و پیشرانه تفاوتی با دنا پلاس ندارد و به همین خاطر میزان صدای ورودی به کابین نیز تقریباً مشابه آن خواهد بود. البته صدای پیشرانه در دورهای بالا بیش‌ از پیش وارد کابین می‌شود و شاید از این نظر تجربه ناخوشایندی باشد. همچنین پانل‌های درب این خودرو با گذشت چند سال از تولید به سروصدا می‌افتند که مالک باید به فکر صداگیری آن‌ها باشد. سورن پلاس از پیشرانه ۱.۷ لیتری با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند.

  • چری تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ و آریزو ۶

دو نمونه از جدیدترین محصولات چری در ایران شاسی بلندهای تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ هستند که اتفاقاً با استقبال مشتریان نیز مواجه شده‌اند. نسل قبلی تیگو ۷ در کشورمان شاید به اندازه نسل جدید محبوب نشد اما آن مدل نیز به دلیل عایق‌بندی مناسب کابین صدای زیادی نداشت. در نسل جدید همه‌چیز ارتقا یافته و استفاده از گیربکس CVT به همراه متریال باکیفیت‌تر باعث شده‌اند کابین تیگو ۷ پرو جزو ساکت‌ترین کابین‌ها در بین خودروهای بازار کشور باشد. البته درصورتی‌که پیشرانه را تحت‌فشار قرار دهید گیربکس دور پیشرانه را بالا نگه می‌دارد که این امر باعث ورود صدای بیشتر به کابین خواهد شد. نیروگاه آهنین تیگو ۷ پرو از نوع ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور است که این نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

دیگر محصولات مونتاژی مدیران خودرو همچون تیگو ۸ و آریزو ۶ نیز کیفیت مشابه تیگو ۷ پرو دارند و در دورهای پایین و میانی پیشرانه کاملاً آرام و ساکت هستند و تجربه سواری خوبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند اما اگر به دنبال رانندگی پرفشار و با دور بالا باشید به ناچار باید کمی صدای بیشتر را نیز تحمل کنید هرچند میزان صدای موجود در کابین این دو خودرو را نمی‌توان با مدل‌های قدیمی یاد شده در بالا مقایسه کرد.

  • فیدلیتی و دیگنیتی بهمن

دو شاسی‌بلند مونتاژی بهمن جزو دیگر خودروهای چینی بازار هستند که از نظر میزان صدای موجود در کابین جزو کم صداترین ماشین های ایرانی به شمار می‌روند. فیدلیتی در واقع محصولی از چری است که با نام جتور X70 تولید و عرضه می‌شود. کابین مدرن این خودرو حس و حال خوبی دارد و استفاده از پیشرانه توربو به همراه عایق‌بندی مناسب سبب ورود صدای کمتر به داخل کابین خواهد شد. فیدلیتی همانند اکثر شاسی بلندهای چینی به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌ها می‌شود.

دیگنیتی هم دیگر خودروی چینی مونتاژی توسط بهمن است که عنوان قوی‌ترین خودروی داخلی را نیز یدک می‌کشد. دیگنیتی در واقع دانگ فنگ iX5 است که با این نام در کشورمان عرضه می‌شود. استفاده از پیشرانه پرقدرت به همراه گیربکس ساخت کشور کره جنوبی باعث می‌شوند این مجموعه هماهنگ صدای کمتری تولید کند. متریال نسبتاً باکیفیت و عایق‌بندی مناسب نیز بر کاهش صدای ورودی به داخل کابین تأثیر دارند. پیشرانه ۲ لیتری توربوی دیگنیتی پرستیژ ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.

  • K7 و S5 کرمان موتور

دیگر شاسی بلندهای چینی کشور K7 و S5 مونتاژ کرمان موتور هستند که از نظر میزان صدای ورودی به کابین کم و بیش وضعیت مشابه دیگر خودروهای چینی یاد شده را دارند. K7 از پیشرانه توربو و گیربکس دوکلاچه سود می‌برد و میزان صدای تولیدی این مجموعه در دورهای پایین چندان زیاد نیست. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری K7 قدرت ۱۷۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۱ نیوتون متر خود را به گیربکس ۶ سرعته تحویل می‌دهد. S5 نیز جزو قدیمی‌ترین محصولات چینی بازار به شمار می‌رود و اگرچه میزان صدای کابین آن نسبت به K7 بیشتر است اما در مقایسه با خودروهای قدیمی تولید داخل کاملاً پذیرفتنی خواهد بود. پیشرانه این خودرو نیز مشخصاتی مشابه K7 دارد.

نظر شما درباره خودروهای یاد شده چیست؟ لطفاً تجربیات خود دراین‌باره را با ما و دیگر کاربران پدال به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. X

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1035 ديدگاه)

    اکثر تویوتا های 2008 به اینور که سوار شدم از بیصدایی انگار الکتریکی بودند

    موافقم 106
    مخالفم 6
    1. سیاه

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (13 ديدگاه)

      لطفا کمی علمی صحبت کنید . اندازه گیری صدا در دور موتورهای مختلف را در هر خودرو ذکر می کردید . عامیانه ترین شکل مقاله بود . امروز دستگاه اندازه گیری صوت و فرکانس در هر مرکز بهداشت و اداره کار و واحدهای صنعتی یافت می شود بعد شما بدون کوچکترین اندازه گیری لیست نوشته اید والله ادمهای سر گذر هم بهتر از شما تحلیل می کنند .

      موافقم 90
      مخالفم 4
      1. آلفا

        ۹ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        همون! تا دیدم نوشته “هیچ‌گونه آزمایش علمی و عملی برای اندازه‌گیری میزان صدای ورودی به کابین در سرعت مشخصی انجام نشده است” فهمیدم باید در این مقاله رو گذاشت! 😂

        موافقم 12
    2. محمد

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ماشین های ایرانی همشون بی صدا هستن
      البته تا موقعی که استارت نزدی

      موافقم 122
      مخالفم 8
  2. The Grand Tour

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (72 ديدگاه)

    کاش به جای این معرفی موتور و گشتاور و امثالهم که توی کاتالوگ موجوده یه بررسی تخصصی میکردید با دستگاه های مناسب (دسیبل سنج) و یه چارت ارائه میدادید. بین هم مقایسه میکردید و حد استاندارد جهانی و چندتا مثال از معادل های این ماشینا در بازار جهانی هم نام برده میشد بد نبود.
    یا حتی بهتر با ویدیو و میکروفون های حرفه ای به سبک ASMR میتونستید ارائه کنید.
    این بدون اعداد و ارقام و کمیت درست بیشتر شبیه رپورتاژ میمونه.

    موافقم 140
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      اینکه میگید درست هست اما به نظر من احساس راننده و سرنشین جزئیات بهتری داره از آرامش کابین خودرو . حس و بازخورد فرمان و زیربندی خودرو و ویبره های جزیی اتاق به خاطر لاستیک چیزی نیست که دستگاه ها ثبت کنن اما سرنشین ها به خصوص راننده که دست به فرمون و پا رو پدال ها داره کامل حس می‌کنه و تو احساس کلیش از آرامش اتاق تاثیر داره

      موافقم 37
      مخالفم 8
      1. The Grand Tour

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (72 ديدگاه)

        حق با شماست ولی این به عنوان مقاله یا گزارش محسوب نمیشه، میشه نظرسنجی و تجربه خریداران.
        وقتی در همون کلمات اول به مقاله اشاره شده باید یکسری آمار و مستندات ارائه بشه و اگر قراره نظرسنجی و بررسی شخصی و بازگویی تجربه باشه، باید با جزییات نرمی و راحتی و یکسری موارد کیفی بررسی بشه.
        مثلا دنا پلاس در دور موتور بالای 4000 صدای ناملایمی دارد و صدای باد از حدود سرعت 70 کیلومتر در داخل کابین شنیده میشود.
        این چیزی که الان هست به نظرم نه اولیه نه دومی و در نهایت نمیشه نتیجه ای گرفت متاسفانه با اینکه کلی زحمت کشیده شده برای این متن.

        موافقم 20
        مخالفم 1
    2. شاهین

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4698 ديدگاه)

      سلام حق با شماست اما همونطور که اشاره شد این لیست بر اساس تجربیات مالکان و کارشناسان تهیه شده و امکان تست عملی با دستگاه های ویژه وجود نداشته متاسفانه. البته باید بگم که خودروهای حاضر هم تقریبا کلیه تولیدات رو شامل میشن و مثلا دنا و سورن اینا همون سمند هستن و مقایسه نسبی در مقایسه با هم رده های اون مثل پارس و 206 و رانا و ساینا و… صورت گرفته. به جز این خودروها هم چیز خاصی تو کشور وجود نداره که بشه اونو تولید داخل و مونتاژ دونست.

      موافقم 18
      مخالفم 4
      1. The Grand Tour

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (72 ديدگاه)

        سلام به شما، توی کامنت بالایی جواب به آقای مهدی به یکسری نکات اشاره کردم، تکرارش باعث اسپم میشه که برای سایت مناسب نیست.
        و بله درست میگید، با این خودرو (حیف کلمه خودرو) هایی که الان توی ایران ساخته میشن تقریبا به 3-4 دسته کلی میشه خلاصشون کرد و یک نظر ثابت برای اون دسته داد.
        و در عکس اول پست هم راین حضور داره که توی مقاله جاش خالیه و ربطی نداره به مطلب.

        پ.ن: امیدوارم اذیت نکرده باشم صرفا نظرم برای پیشرفت شما و کار شماست. چندین ساله پدال رو دنبال میکنم، حیفه کیفیت کارتون افت کنه.

        موافقم 12
        1. شاهین

          ۶ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (4698 ديدگاه)

          سلامت باشید

          موافقم 5
          مخالفم 3
  3. نویدی

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (392 ديدگاه)

    موتور ef7 توی دور بالا و سرعت ۱۴۰-۱۵۰ صداش توی کابین خیلی آزار دهنده ست ولی دور پایین خوبه.

    موافقم 33
    مخالفم 4
  4. mercedes

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    خوش صدا مث elx هدرز مکش.

    موافقم 7
    مخالفم 60
    1. JaMsHiD

      ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2819 ديدگاه)

      صدای اگزوز بلوچی تو مغزم پیچید😂💔

      موافقم 6
      مخالفم 19
      1. mercedes

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (425 ديدگاه)

        بلوچی صدارو گوش خراش میکنه.
        فقط یه هدرز کافیه

        موافقم 11
        مخالفم 3
  5. احسان

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در ماشینهای شاسی بلند مونتاژ هایما از همه قدرتمندتر و بی صداتر هست البته بعد از تیگو8

    موافقم 4
    مخالفم 35
    1. ۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      و تیگو ۷

      موافقم 4
      مخالفم 17
    2. Reza

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (90 ديدگاه)

      تیگو شاسی بلنده؟

  6. وحید

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام تارا واقعا به طور شگفت انگیزی کاملا بی‌صدا هستش ‌ . دنا اتومات هم نسبت به مدل های دنده کم صدا هست .

    موافقم 32
    مخالفم 5
  7. س

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    هیوندا سوناتا سواربشید بعد میفهمید بی صدا ونرمی چیست

    موافقم 12
    مخالفم 35
  8. محسن

    ۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تی ۵ فردا موتور یادتون رفت. سواری نرم و عالی و بیصدا. جادار، با موتور و گیربکس ببدون مرگ میتسوبیشی

    موافقم 3
    مخالفم 24
  9. اشکان

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    والا من یه 405 مدل 88 دارم یه دنا پلاس توربو اتوماتیک هم دارم دو تاشون بی صدا هستند

    موافقم 1
    مخالفم 30
  10. M

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    اطلاعات غلط نده حتما موتور ماشین شما مشکل داره یا کم روغن ریختید توش یا روغن نامرغوب ریختی یا دسته موتورت مشکل داره …

    موافقم 1
    مخالفم 9
  11. حسین

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    X55پرو خیلی عالیه

    موافقم 7
    مخالفم 13
  12. کلاسیک باز آتشین

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ماشین ایرانی = آشغال
    مخصوصا تیبا و ساینا و کوییک و اینا که به شدت غیر استاندارد هستن نه موتور خوب دارن نه گیربکس ‌.
    سمند و سورن و دنا و تارا و اینا هم کلا چرت هستن فقط اتاق خوب دارن ‌.
    قابل تحمل ترین ماشین ایرانی به نظرم پارس هست ‌.
    درباره این چند تا شاسی بلند چینی هم ( البته توهین به شاسی بلندهای آمریکایی نباشه ) اطلاعات خاصی ندارم ولی اگه کسی بتونه به جاش کره ای بخره مسلما خیلی بهتره .

    موافقم 22
    مخالفم 53
    1. نویدی

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (392 ديدگاه)

      بی کیفیت ترین و ناامن ترین و بی آپشن ترین و منسوخ ترین ماشین ایرانی پژو پارسه…دقیقا همون پرایده در ابعاد بزرگتر.

      موافقم 58
      مخالفم 15
      1. کلاسیک باز آتشین

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (20 ديدگاه)

        من نگفتم که پژو پارس خیلی خوبه گفتم قابل تحمل تر هست نسبت به بقیه لگن ها .
        این مثالی هم که زدی قیاس مع الفارق بود .

        موافقم 6
        مخالفم 27
    2. ‌ ‌

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      پژو پارس رو چجوری تحمل می‌کنی ؟

      موافقم 25
      مخالفم 3
      1. کلاسیک باز

        ۶ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (20 ديدگاه)

        ندارم که بخوام تحملش کنم خخخخ

        موافقم 11
        مخالفم 3
  13. محسن

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تارا کم صدا؟!!!!!!!!!!!!!!! خخخ جوک قرن

    موافقم 10
    مخالفم 39
  14. Ali

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (83 ديدگاه)

    خخخخ سورن و دنا کم صدان ؟ از جاییشون نیست صدا درنیاد …

    موافقم 13
    مخالفم 2
  15. منم

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با تاسف فراوان ماشین های داخلی عموما یک گاری موتور دار هستند…

    موافقم 18
    مخالفم 6
    1. کلاسیک باز

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (20 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. هاشم دادا

      ۶ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (172 ديدگاه)

      اصلا اینطور نیس

      موافقم 2
      مخالفم 6
  16. افشین

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . دوستان ، بنده جک اس ۵ داشتم بد نبود مصرف زیلد بود و صدای بدی هم نداشت که فروختم اما حدود یک ساله اریزو ۵ دارم واقعا عالیه. گیربکس cyt این خودرو ساخت کشور اتریش است و در مجموع همه گیربکس های cyt بدون تقه و بی در دسر هستند . اریزو ۵ و ۶ هر دو خوب هستند ..

  17. علیرضا

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایرونی های داخلی تارا واقعا به طرز عجیبی کم صداست… واقعا عایق بندیش خوب بوده و وقتی سوار نیشی خصوصا اگر رانندگی کنید بیشتر متوجه کم صدا بودنش میشید.دنا اتو هم که توربو هست تو دورهای پایین خوبه اما در دور بالا صداش زیاده و تو سرعت بالا ۷۰ یا ۸۰ هم صدای باد رو اعصابه.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  18. Hamid3x

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    صدای اتاق و بدنه هم خیلی مهمه که داخل خودروهایی مثل سورن و دنا واقعا بالاس، اونم بخاطر زیربندی پژو که روش اتاق سنگین قرار دادن
    تا یکم رینگ ها از بالانس خارج شه اتاق و محل کمربندها همه جیر جیر صدا میدن، جلوبندی هم اگه اوکی نباشه دیگه سمفونی بتهوون رو میشه تجربه کرد

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. حسین

    ۶ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تارا اتومات مدل 1401 دارم ماشین کاملا بی سر و صدا می باشد چه وقتی که داخل کابین هستی و چه حتی بیرون ماشین به نظرم مقاله درست می باشد و رتبه بی صدا ترین ماشین می رسد به تارا

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. بی نام

      ۷ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من یه روآ دارم خدائیش بی صداترین ماشینه، البته وقتی خاموشه. با هیچ ماشینی عوضش نمیکم. سالاره سالاررررر

      موافقم 9
      مخالفم 0
  20. رضا

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    من تارا صفر گرفتم به قرآن با کارکرد 8900 دیسک صفحه نابود شد تو شهر غریب 6 میلیون هزینه رو دستم کجاست به قرآن بدترین ماشین دنیاس
    گول ایران‌خودرو نخورید
    مطمئنم دیسک صفحه تقلبی روی خودرو بود
    حتی پرسنل خوشان هم شاهد بود

    موافقم 2
    مخالفم 5
  21. رضا

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان تارا نخرید
    تمام قطعاتش بی کیفیت هَست
    من با مدرک ثابت میکنم
    ماشینه من با کارکرد 8900 دیسک صفحه
    خالی کرد

    موافقم 2
    مخالفم 4
  22. بی نام

    ۷ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    صدای ضبط ماشین را ببرید بالا تا صدای موتور نیاد تو کابین. مثلا من خودم یه روآ دارم با همین روش مشکلم رو حل میکنم. هدف جلو رفتنه که من با روآ هم به هدفم میرسم.😄😄😄

  23. باشو

    ۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تعجب داره واقعا تجربه بنده درخصوص دنا و تارا عرض کنم که کاملا پر سر و صدا هستن تا جایی که صدای در و داشبورد شیشه عذاب اور هستش چطور دوستان میگن بی صدا هستن متوجه نمیشم،البته این بیشتر بخاطر مونتاژ چرتی هستش که این محصولات دارن، صدای پیکان از اینها کمتره واقعا، پارس و 405 و پراید که نگم انگار موتور تو اتاقه،

  24. اسمعیلی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مسبعد از واریز وجوه ، قیمت جدید شاهین را اعلام نمودن که نوعی کلاهبرداری از مردم بشمار می‌رود ، خب ما که توان پرداخت قیمت جدید را نداریم ، لطفا سایپا آیتم انصراف را فعال نماید تا ۲۹۰ میلیون را پس بگیریم و چگونه باید شکایت کرد و به چه کسی ، عجب مملکت بدی شده

  25. بی ام و

    ۱۰ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    ماشین ایرانی بی سر و صدا نداریم ، به لطف محصولات چینی یا قطعات چینی ماشین ایرانی بی سر و صدا نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا