صنعت خودرو شاهد معرفی برخی از بهترین و جذابترین پیشرانههای تاریخ بوده است. به نظر ما لذت شنیدن صدای یک پیشرانه دور بالا با هیچچیزی برابری نخواهد کرد.
در برخی پیشرانهها اندکی اشاره به پدال گاز کافی است تا دور آن به بالا پرتاب شده و درعینحال ضربان قلب راننده نیز بالاتر برود. در این نوشتار میخواهیم شما را با بهترین و دور بالاترین پیشرانههای تاریخ آشنا کنیم، پیشرانههایی که بالاترین ردلاین را داشتهاند. این لیست بر اساس سرعت دوران پیشرانه مرتب شده و حتماً توصیه میکنیم تا انتها با ما همراه باشید!
لامبورگینی اوراکان STO
ردلاین: ۸۵۰۰ دور در دقیقه
با وجود پسوند “سوپر تروفئو اومولوگاتا” در نام خود، حتماً میدانید که لامبورگینی اوراکان STO محصولی بسیار خاص است. در قلب این محصول پیست محور پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مشابه سایر نسخههای اوراکان قرار گرفته و ردلاین ۸۵۰۰ دارد. این نیروگاه قدرت ۶۳۱ اسبی تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیهای میشود. آنچه باعث تمایز این پیشرانه ۱۰ سیلندر میشود نه ردلاین بلکه تمایل آن برای رسیدن به دورهای بالاست. برخلاف برخی از رقبای توربو، اوراکان محصولی تنفس طبیعی بوده و به همین خاطر برای حمله کردن به دورهای پیشرانه بالا طراحی شده است. کمک حال اوراکان STO در انجام این مأموریت وزن کمتر و عدم وجود سیستم چهار چرخ محرک است.
مک لارن 570S
ردلاین: ۸۵۰۰ دور در دقیقه
پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی ۳۷۹۹ سیسی مک لارن به حدی خاص بوده که همه را به خود خیره کرده است. این پیشرانه در 570S با شادابی تمام به ردلاین ۸۵۰۰ رسیده هرچند حداکثر قدرت ۵۶۲ اسبی آن ۱۰۰۰ دور زودتر حاصل میشود و بنابراین راننده قبل از تعویض دنده کمی میتواند با پیشرانه بازی کند. حداکثر گشتاور پیشرانه حتی زودتر و در دورهای ۵ هزار تا ۶۵۰۰ به دست میآید. این مورد به علاوه قدرت ۵۶۲ اسبی باعث میشود 570S تنها در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
آئودی R8 V10
ردلاین: ۸۷۰۰ دور در دقیقه
آئودی R8 شاید از پیشرانه مشترک با لامبورگینی اوراکان استفاده کرده باشد اما کمپانی مادر به وضوح تمایل داشته چیز بیشتری را نصیب ارباب حلقهها بکند. به همین خاطر است که پیشرانه R8 V10 حداکثر ردلاین ۸۷۰۰ دور در دقیقه دارد. حداکثر قدرت ۵۶۲ اسبی این سوپر اسپورت آلمانی در دور ۸ هزار حاصل میشود و بنابراین گیربکس ۷ سرعته S ترونیک آئودی اندکی آزادی عمل تا سبک کردن دنده دارد. آئودی میگوید هر پیستون در ثانیه ۲۶.۹ متر را طی میکند که رقمی قابلتوجه است.
فراری F12tdf
ردلاین: ۸۹۰۰ دور در دقیقه
اگر بخواهیم یکی از خاطرهانگیزترین خودروهای جادهای تاریخ را نام ببریم باید چیزی خاص را در نظر داشته باشیم و خب فراری F12tdf یکی از آنهاست. ظاهر این خودرو به تنهایی یک پیروز واقعی بوده و ادای احترامی جذاب به مدلهای ۲۵۰ GT دهه ۶۰ میلادی محسوب میشود. زیر کاپوت این هیولا نیز نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶۲۶۲ سیسی با قدرت ۷۶۹ اسب بخار قرار دارد که ۴۰ اسب بخار بیشتر از قدرت نسخه استاندارد است. این پیشرانه با دقت در کارخانه بالانس شده تا اصطکاک مکانیکی آن کاهش یابد. همچنین از متریال سبکتر برای برخی قطعات داخلی استفاده شده است. نتیجه این مهندسی ناب تولید پیشرانهای است که در عین غرش تا دور ۸۹۰۰ بسیار هم نرم عمل میکند.
هوندا S2000
ردلاین: ۸۹۰۰ دور در دقیقه
شما نیازی ندارید که برای لذت بردن از یک پیشرانه دور بالا بودجهای سنگین داشته باشید و اثبات این موضوع هم هوندا S2000 است. این خودرو در سال ۱۹۹۹ و برای گرامی داشت ۵۰ سالگی هوندا معرفی شد و از بیشترین قدرت تولیدی به ازای هر لیتر حجم در بین پیشرانههای تنفس طبیعی دنیا سود میبرد و قدرت ۲۴۰ اسب بخاری داشت. برای دسترسی به این قدرت باید پیشرانه را تحتفشار قرار میدادید و درعینحال از ردلاین ۸۹۰۰ آن لذت میبردید. چنین قدرت مناسب و دور بالایی با استفاده از زمانبندی سوپاپ متغیر V-TEC هوندا به دست آمده است. البته هوندا به خاطر دوام بالاتر اقدام به پایین آوردن ردلاین به ۸۲۰۰ در سال ۲۰۰۴ کرد.
فراری ۴۵۸
ردلاین: ۹ هزار دور در دقیقه
فراری ۴۵۸ به عنوان جانشین F430 مشهور سروصدای زیادی ایجاد کرد. این خودرو از نظر طراحی محصولی بسیار جذاب بود اما فراری میخواست مطمئن شود فاصلهای مناسب بین این خودرو و F430 وجود دارد و به همین خاطر از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۵ لیتری ۵۶۲ اسبی با ردلاین ۹ هزار استفاده کرد. اگر ۴۵۸ به حداکثر دور پیشرانه در دنده آخر خود برسد حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. به منظور کمک به دوران سریعتر پیشرانه از پیستونهایی با پوشش گرافیتی استفاده شده بود تا اصطکاک کمتری با سیلندرها داشته باشند.
لکسوس LFA
ردلاین: ۹ هزار دور در دقیقه
LFA جزو نمادینترین خودروهای ژاپنی بوده و در قلب خود از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری با ردلاین ۹ هزار دور استفاده میکند. این پیشرانه به حدی سریع دور میگیرد که لکسوس از دورشمار دیجیتالی استفاده کرده زیرا نمونه آنالوگی نمیتواند با تغییر دور پیشرانه خود را هماهنگ کند. این نیروگاه ۵۵۳ اسب بخاری تنها در LFA بکار رفته و در عین اینکه وضعیت الهامبخش مدنظر لکسوس را داشته ولی با همکاری یاماها توسعه یافته است. با تجربه درخشان یاماها در تولید چنین پیشرانههایی برای موتورسیکلتها، نیروگاه LFA از تیتانیوم برای یاتاقانها و سوپاپها استفاده کرده تا وزن کاهش یابد. همچنین به همین خاطر است که لکسوس پیشرانه ۱۰ سیلندر را به نمونه ۸ سیلندر ترجیح داده چراکه میتوان از پیستونهای کوچکتر و سبکتر استفاده کرد.
پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۳
ردلاین: ۹ هزار دور در دقیقه
بیشک یکی از جذابترین اعضای خانواده ۹۱۱ مدل GT3 است که باب میل هر نوع راننده است. بخش اعظم جذابیت این مدل به پیشرانه ۴ لیتریای مربوط میشود که ردلاین ۹ هزار دارد. حداکثر قدرت این نیروگاه آهنین در دور ۸۴۰۰ حاصل میشود و نیازی به بالاترین از این نقطه به بعد نیست اما صدای آن در زمان رسیدن به ردلاین اعتیادآور خواهد بود. ژن مسابقهای GT3 در مشخصات پیشرانهاش مشهود بوده و با مدل کامپتیشن کاپ قرابت زیادی دارد. این خودرو در همان خط تولید مدلهای مسابقهای پورشه موتور اسپورت مونتاژ شده است.
پورشه ۹۱۸ اسپایدر
ردلاین: ۹۱۵۰ دور در دقیقه
طراحی پیشرانه V8 معمولاً اولین گزینه برای طراحان پیشرانههای دور بالا نیست اما پورشه همیشه از روبرو شدن با چالشها استقبال کرده و به همین خاطر ۹۱۸ اسپایدر را با پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۶ لیتری ساخته است. این پیشرانه کوچکتر از اکثر نمونههای ۸ سیلندر بوده و همین امر باعث شده پیستونهای داخل سیلندرها سریعتر بالا و پایین بروند. حداکثر قدرت ۶۰۰ اسبی این پیشرانه در دور ۸۶۰۰ به دست میآید اما اگر پدال گاز را همچنان فشار دهید پیشرانه تا ۹۱۵۰ دور در دقیقه فریاد خواهد کشید. پیشرانه پورشه شاید سرعت بالا رفتن فراری لافراری را نداشته باشد اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیهای آن بهتر از شتاب ۳ ثانیهای لافراری است.
فراری لافراری
ردلاین: ۹۲۵۰ دور در دقیقه
پایه و اساس پیشرانه این خودرو همان پیشرانه F12tdf است اما فراری هرگز پرچمدار خود را با اعداد و ارقام مشابه سایر مدلها تولید نمیکند. نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری لافراری ردلاین ۹۲۵۰ دور در دقیقه داشته و حداکثر قدرت ۷۸۹ اسبی آن در ۹ هزار دور به دست میآید. این قدرت بدون کمک با توربوها به دست آمده اما کمک الکتریکی باعث شده هایپرکار تاریخساز فراری شتاب ۳ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۴۹ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
سوزوکی کاپوچینو
ردلاین: ۹۳۰۰ دور در دقیقه
چیزهای معدودی در دنیا خوشصداتر از پیشرانه ۳ سیلندر سوزوکی کاپوچینو با ردلاین ۹۳۰۰ هستند. این خودرو شاید سریعترین نمونه بازار نباشد اما شما نمیتوانید با وسوسه گاز دادن، دنده عوض کردن و گوش دادن به غرش این پیشرانه کوچک مقابله کنید. پیشرانه ۶۵۷ سیسی توربوی سوزوکی باعث ابطال گواهینامه شما نخواهد شد زیرا قدرت ۶۳ اسب بخاری داشته و باعث ثبت حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی میشود.
هوندا S800
ردلاین: ۹۵۰۰ دور در دقیقه
تجربه درخشان هوندا در زمینه تولید موتورسیکلتها و به ویژه مدلهای مسابقهای تأثیر زیادی روی تولید خودروی اسپورت S800 داشته است. این خودروی دونفره و کامپکت شاید به عنوان رقیب ام جی مجت و ترایمف اسپیت فایر مطرح باشد اما دو خودروی یاد شده توانایی کلکل کردن با پیشرانه ۷۹۱ سیسی S800 را نخواهند داشت. شاید این پیشرانه حجم کمی داشته باشد اما دور بالایش به کسب قدرت ۷۰ اسب بخاری در دور ۸ هزار و ثبت حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت کمک میکند.
مزدا RX-8
ردلاین: ۹۵۰۰ دور در دقیقه
پیشرانههای روتاری ماهیتی دور بالایی دارند زیرا خبری از بالا و پایین رفتن پیستون در سیلندر نیست. بجای این مورد یک روتور سهگوش وجود دارد که دور شفت مرکزی میچرخد. مزدا از این طراحی برای مدتهای زیادی استفاده کرد و RX-8 بارزترین آنهاست هرچند همین نوع طراحی پیشرانه باعث پیروزی مزدا در لمانز هم شده است. پیشرانه ۱.۳ لیتری روتاری RX-8 قدرت ۲۲۸ اسبی داشته و از طراحی توئین روتور استفاده میکند. به این ترتیب دو محفظه وجود دارد که از یک شفت مرکزی مشترک استفاده میکنند. این نوع طراحی باعث شده RX-8 صدای متمایزی داشته باشد.
آریل اتم V8
ردلاین: ۱۰۶۰۰ دور در دقیقه
آریل اتم ۸ سیلندر یک ژنراتور اعداد است! خودروی موردبحث قدرت ۵۰۰ اسبی و وزن ۵۵۰ کیلوگرمی داشته و قلب تپنده آن باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیهای میشود. این خودرو همچنین در بحث شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سریعتر از بوگاتی ویرون بوده هرچند آنچه نظر ما را به خود جلب کرده ردلاین ۱۰۶۰۰ این هیولا میباشد. پیشرانه ۳ لیتری اتم در واقع یک جفت پیشرانه سوزوکی هایابوسا با میل لنگی مشترک است. به همین خاطر است که حداکثر گشتاور پیشرانه در دور ۷۷۵۰ حاصل میشود. اگر مدل پیست محور را انتخاب کنید ردلاین پیشرانه برابر با ۱۰۵۰۰ خواهد بود که ۱۰۰ دور در دقیقه کمتر از نسخه یاد شده میباشد.
گوردون موری T50
ردلاین: ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه
گوردون موری کارهای خود را بهصورت عادی انجام نمیدهد و بنابراین وقتی تصمیم گرفت خودروی خود یعنی T50 را بسازد از پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی استفاده کرد. شرکت مهندسی کاسورث این پیشرانه ۳.۹ لیتری را تولید کرد که ردلاین ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه آن مشابه خودروهای فرمول ۱ دهه ۹۰ میلادی است. این پیشرانه قدرت ۶۵۰ اسبی داشته و اگرچه نسبت به سایر هایپرکارها قدرت چندانی به نظر نمیرسد اما وزن بسیار کم آن جبران مافات میکند.
کرایسلر توربین کار
ردلاین: ۴۴۶۰۰ دور در دقیقه
سالهای ابتدایی دهه ۶۰ میلادی به عنوان عصر جت شناخته میشود زیرا پیشرفتهای زیادی در زمینه هواپیماها صورت گرفت و همین موضوع در صنعت خودرو و طراحی خودروهای آن زمان آمریکا نیز منعکس شده است. تنها یک خودروی آمریکایی بهصورت کامل از این پیشرفتهای فنی سود برده و آنهم کرایسلر توربین کار نام داشت. تنها ۵۵ دستگاه از این خودرو به عنوان بستر آزمایش پیشرانه توربین گازی تولید شد و تنها ۱۰ دستگاه از آنها سالم ماندند. پیشرانه توربینی یاد شده قدرت ۱۳۰ اسبی داشته اما حداکثر گشتاور آن به ۵۷۶ نیوتون متر میرسید و بنابراین این سدان میان سایز و دو درب را به سرعت مناسبی میرساند. متأسفانه کرایسلر این پروژه را کنار گذاشت.
روور جت ۱
ردلاین: ۵۶ هزار دور در دقیقه
باید اذعان کرد روور جت ۱ هرگز خودرویی جادهای نبوده اما نمونهای شگفتانگیز از تواناییهای صنعت خودروی بریتانیا در دهه ۵۰ میلادی محسوب میشود. با پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه پیشرانههای جت، روور از این ایده در خودروهای خود استفاده کرد و جت ۱ را با استفاده از پیشرانه توربینی تولید کرد. این پیشرانه در واقع یک توربین توئین شفت بود که قدرت ۱۴۵ اسبی تولید میکرد، قدرتی که بیشتر از تمامی محصولات روور تا آن زمان بود. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱۱ ثانیهای داشت که برای آن زمان رقم بسیار سریعی محسوب میشد. ردلاین این پیشرانه به ۵۶ هزار دور در دقیقه میرسید و به روور اجازه داد تا روی خودروی مسابقهای لمانز با پیشرانه توربینی و ردلاین ۶۵ هزار کار کند. البته این تلاشها منجر به تولید مدلی جادهای نشد. پروتوتایپ جت ۱ هماکنون در موزه علوم لندن قرار دارد.
viper
۱۳ دی ۱۴۰۰کرایسلر رو عشقه به به به
Ninja
۱۵ دی ۱۴۰۰مزدا ار ایکس هم هم فقط میگه باید نسل بعد بیاد
گوردون موری هم شاهکاره شاهکار وزنش ردلاینش موتورش همه چیش
M@M@DRZ
۱۳ دی ۱۴۰۰اون سوزوکی کاپوچینو خیلی عجیب بود اسمشو نشنیده بودم .
سه سیلندر ، ۶۵۷ سی سی ، ۶۳ اسب ، ردلاین ۹۳۰۰ !!!
ردلاینش یکم نا هماهنگه😂
و کرایسلر و روور جت با بقیه خیلی اختلاف عجیبی و زیادی دارن .
Bhp1400
۱۳ دی ۱۴۰۰منم همینطور😂
SFXSuperFast
۱۴ دی ۱۴۰۰اون آخرها موتور درونسوز ندارن
توربین دارن…
برای ۷۰۰cc دور گرفتن تا ۱۸هزار هم عجیب نیست
موتورهای کوچک تر بیشتر و سریعتر دور میگیرن
الان موتورهای ۱۰۰۰cc اسپورت بازار همه بالای ۱۳۰۰۰ دور میگیرن(بین ۱۳تا ۱۶ هزار)
به نظرم پیشرانه لافراری گل سرسبد همه پیشرانه های این متنه
با وجود حجم زیادش دور ۹۲۵۰ دور خیلی بالاییه
و مهمتر این که برای رسیدن به دور بالاتر و قدرت بالاتر گشتاور رو قربانی نکرده
و گشتاور خوب 700نیوتن متری داره(بدون سیستم برقیش)
تورج
۱۴ دی ۱۴۰۰خب اختلاف بخاطر تفاوت موتورجت وموتور پیستونیست از نظر فنی امکان ساخت موتور پیستونی با کارکرد دراز مدت با دور بیش از ده هزار وجود ندارد بلعکس موتورجت بادور زیر بیست هزار گشتاور موثرندارد
Ali_x76
۱۳ دی ۱۴۰۰حداکثر دور موتور، رابطه مستقیمی با کورس پیستون (اندازهی هر لنگ میللنگ) داره
موتورهای امریکایی بر اساس گشتاور زیاد در دور پایین ساخته شدن، برای همین کورس سیلندر زیادی دارن، در نتیجه نمیتونن دور بالا بزنن
البته چنتا انجین دوربالا هم وجود داره، مثل LT6 جدید جی ام و voodoo فورد
M@M@DRZ
۱۳ دی ۱۴۰۰ولی فکر کنم ۸۱۲ کومپتزیونه هم باید در لیست می بود با توجه به ردلاین ۹۵۰۰ دور بر دقیقه .
محمد امین
۱۳ دی ۱۴۰۰کوروت z06 ، فراری ۴۵۸ اسپچاله و ۸۱۲ competizione هم جاشون توی لیست خالی بود ،مخصوصا ۸۱۲ که ۹۵۰۰ تا ردلاین داره ، اونم موتور ۶.۵ لیتری ….
عجل مقاله ی وسوسه کننده ای ، واقعآ دست آقای شاهین درد نکنه
یه نکته ی علمی هم بگم
یکی از نکات بسیار مهم در مورد برسی موتور های درون سوز و مقایسه ی اونها که معمولا کمتر مورد توجه جه قرار میگیره و دیتا های کمی در دسترس هست ، این فاکتور است که پیشرانه ی مدنظر در پیک توان خودش با چه اهنگی سوخت و هوا رو مصرف میکنه
برای مثال موتور a میتونه ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید کنه و زمانی که داره ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه به ازای هر دقیقه ۳۰ لیتر سوخت و ۱۲ هزار لیتر هوا مصرف میکنه و موتور b ۴۵۰ اسب قدرت داره و در شرایطی که این مقدار قدرت رو تولید میکنه ۲۶ لیتر سوخت و ۱۷ هزار لیتر هوا مصرف میکنه
این فاکتور بسیار مهم هست و نشون میده که کدوم موتور برتری مهندسی داره
برای مثال موتور فراری تیپو f140 v12 که در انزو استفادهشده ، حدود ۶۶۰ اسب قدرت داره و نسبت به موتور مورسیلاگو lp670 در اوج توانش حدود ۲۵ درصد سوخت کمتری مصرف میکنه و ۳۰۰۰ هزار لیتر هوای بیشتر در هر دقیقه تنفس میکنه که با توجه به حجم کمترش و ردلاین های نزدیک به هم نکته ی جالبی هست ، که مستقیما به طراحی منیفولد برمیگرده که اینرسی هوا ی تنفس شده و نوسان های طولی هوا رو آرام میکنه ، همینطور باید گفت که پایین تر بودن دمای احتراق که علتش طراحی خاص سر سیلندر هست باعث میشه تراکم هوا در موتور انزو بیشتر باشه در موقع تنفس در سیلندر و هوای بیشتری رو تنفس کنه
هرچه قدر موتور هوای بیشتری رو با سوخت کمتر مصرف کنه به راندمان های بالاتری به میتواند برسد
Moon
۱۳ دی ۱۴۰۰خیلی پست جذاب و جالبی بود حضور هوندا و مزدا و سوزوکی غافلگیرم کرد
M.K
۱۵ دی ۱۴۰۰مفید بود 👌
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ دی ۱۴۰۰قبلا بارها گفته بودم پدال با آمریکا و آمریکایی مشکل داره ابنم یه سند دیگه.موستانگ شلبی gt350 با 8500 دور در دقیقه کوروت با 8700 دور در دقیقه هنسی ونوم و تواتارا بالای 8000 دور در دقیقه یعنی چی میشد اینا رو هم لیست میکردید.درسته آمریکاییها علاقه زیادی به موتورهای دور بالا ندارن ولی هر وقت نیاز بدونن بهترینش رو میسازن.یعنی اسم نبردن از کوروت دیگه خیلی رفت رو اعصابم.آمریکا آقای دنیا قویترین کشور ابر قدرت پیشرفته ترین کشور دنیا بهترین اقتصاد بترکه چشم اونایی که نمیتونن ببینن.بسوزید که خوب میسوزید
شاهرخ
۱۳ دی ۱۴۰۰تا خط سوم که خوندم نظرتو لایک کردم به خط چهارم رسیدم پشیمون شدم
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰«بسوزید که خوب میسوزید»
ظاهرا خودت هربار بیشتر داری میسوزی🙂
hssn
۱۳ دی ۱۴۰۰ویزای آمریکا رو با چاپلوسی توی پدال نمیدن مسیرو اشتباه اومدی
ریشاتم بزن شبیه برادرای پایگاه نباشی وقتی رفتی اونجا
Hamid
۱۳ دی ۱۴۰۰لفت بده
هر روز میگی پدال مشکل داره با آمریکایی ها
لفت بده !
اینهمه سایت!!!
یکی دیگه!
البته اون سایتها خیلی بخش کامنتشون فعال نیس چیزایی که تفت میدی خوب دیده نمیشن!
ارین صاحب جمعی
۱۳ دی ۱۴۰۰چرا نتونیم ببینیم چون داره توسط چین مورد تجاوز و ضرب و شتم قرار میگیره
M.K
۱۳ دی ۱۴۰۰دو سه روزه احساس میکنم بعضی کاربرا میان تو قسمت نظرات فقط یه سیخی بکنن احساسات یه عده دیگه جریحه دار بشه ! بدون وقفه ، پشت سر هم زیر هر پست !! ( کاری به محتوای کامنتم ندارم … )
برخی از پست های آقای احمد زاده تو این چند وقت : 12 دی : ( نسل جدید موستانگ )// 11 دی : ( چیپ رانگلر با پیشرانه وایپر ، کوروت با تیونینگ هنسی ) // 10 دی : ( فورد فالکن بازسازی شده با ظاهری زیبا ! ، شورلت کوروت با ظاهر جذاب و قیمتی گران ! ) // 9 دی : ( داج دارت الماسی قدیمی و جذاب ! ) // 5 دی : ( M2 با انجین هلکت ) // 4 دی : ( چلنجر تیونینگ دایرکت کانکشن ) // 1 دی : ( برانکو با تیونینگ جذاب راش ، فورد f150 با چهره برانکو ) عجیبه واقعا عجیبه!
Kf
۱۳ دی ۱۴۰۰شدید با کاربر M.K موافقم 👍
Vandel
۱۳ دی ۱۴۰۰کی گفته بهترین اقتصاد دنیاست درسته تبادلات مالی دنیا با دلار امریکا انجام میشه اما زمانی میشه گفت بهترین اقتصاد دنیا که اون بهترین اقتصاد تو زندگی مردم هم دیده و احساس بشه نه اینکه فقط با قدرت پولش بخواد برا دیگران گردن کلفتی کنه در حال حاضر خیلی کشورای دیگه هستن که وضعیت اقتصادی زندگی و رفاه اجتماعی و اسایش مردمش وضعیت کار و تحصیلاتشون خیلی بهتر از امریکاست
مجتبی
۱۴ دی ۱۴۰۰آره آمریکا خیلی بده ولی نمیدونم چرا همه خودشونو میکشن که برن اونجا؟
M@M@DRZ
۱۳ دی ۱۴۰۰یه جور از امریکا تعریف میکنی انگار خودت اونجایی
امین
۱۳ دی ۱۴۰۰چطور متوجه نمیشی این مقاله از منبع دیگه ای ترجمه و اینجا منتشر شده !
پدال با آمریکایی ها مشکل داره یعنی چی؟
” تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد”
گلستان . باب اول
سعدی شیرازی روحت قرین رحمت.
مصطفی
۱۴ دی ۱۴۰۰آقای دنیا ، صاحب دنیا! خوبه کشور خودمون ایران هم جزو همین دنیاست، چطوری اینارو میگی چیزی درمورد عشق به وطن شنیدی؟ جمع کن هم از ایران برو هم از پدال
Achtung
۱۴ دی ۱۴۰۰اینکه آمریکا ابر قدرت دنیاست چه ربطی به سایت پدال داره؟ اتفاقن امریکا اقتصاد خدماتی داره و نسبت به بزرگیش ضعف تولید صنعتی داره و مدام بواسطه چاپ دلار از کل دنیا سواری میگیره
مصطفی
۱۴ دی ۱۴۰۰منظورم اینه که مداوم از پدال انتقاد بیجا میکنه
خب کسی اگه دوست نداره نیاد اینجا
Roham
۱۹ دی ۱۴۰۰مگه شما صاحب ایرانی که تصمیم بگیری کی بره و کی بمونه!!
(JONATHAN (TESLA
۱۳ دی ۱۴۰۰با توجه به اینکه مشخص نشده نوع خودرو و نوع پیشرانه
موتور مدل اس p100d ردلاین 18 هزار
موتور مدل اس پلاد ردلاین 23 هزار 308 رو داره
که از لیست جامونده
TOM KRISTENSEN
۱۳ دی ۱۴۰۰آرمیچر موتور نیست
جناب ایکس
۱۳ دی ۱۴۰۰😂😂😂حق😂😂😂
علی
۱۵ دی ۱۴۰۰بچه کوچیکای فامیل ما هم ماشین کنترلی درست میکنند حالا شرکتای تولید خودرو الکتریکی هم همون کارو با تکنولوژی بیشتر و ابعاد بزرگتر می کنند 😐
Elmiraj
۱۳ دی ۱۴۰۰اینکه با ۳۱.۷ کیلوگرم وزن ۳۶۲ اسب بخار را در دور ۲۳۳۰۸ تولید کنی ، به این معناست که ۱۴۰ سال صنعت موتور درونسوز را به یکباره له کردی…..
M@M@DRZ
۱۳ دی ۱۴۰۰له؟؟
بابا بیا برو جمع کن کاسه کوزتو.
هر وقت فرمول یک الکتریکی شد بعد بیا از له کردن حرف بزن .
هروقت الکتریکی ها توی پیست به سرعت درونسوز ها شدن بعد بیا از له کردن حرف بزن .
هنوز راه زیاده گاماس گاماس !!!!
جناب ایکس
۱۳ دی ۱۴۰۰فرمول E حتی در حد سوپر اسپورتای بنزینی نیست تو پیست، دیگه اگه جلوی الکتریکی ها اسم ال ام پی وان و فورمول وان بیاریم که قهر میکنن. بهترینشون تو پیست که ID.R هست (و منم دوستش دارم) به پای پیستی های دورنسوز نمیرسه…
جناب ایکس
۱۳ دی ۱۴۰۰اینکه وقتی میفهمی داری اشتباه میگی و خودتم میدونی، ولی بازم میخای بیای بقیه رو تحریک کنی، به این معناست که میخوای شعور و احساسات بالای ۱۴۰ نفر آدم رو یکباره له کنی…..
ولی باید خدمتتون عارض باشم که؛ …
M@M@DRZ
۱۳ دی ۱۴۰۰اون دوست عزیزمون Kf که توصیه کرد الکتریکی فن ها این پست رو نخونن با تو بود .
حسین دهمرد
۱۴ دی ۱۴۰۰اون موتور سی کیلویی برای کار کردن به یک باتری شونصد کیلیویی و چند ساعت زمان برای شارژ شدن احتیاج داره.
جناب ایکس
۱۴ دی ۱۴۰۰به موتور درونسوز میگن Engine
ولی به موتور الکتریکی نمیگن انجین میگن Electric Traction Motor یا به عبارتی موتور کشش الکتریکی، برای همین با انجین مقایسه نمیشه.
مث اینه که یه مطلب باشه «سبک ترین خوردو های الکتریکی» بعد من بیام بگم، سستو المنتو ۹۹۹ کیلو هست یا کونیگزگ وان ۱۳۶۰ کیلوگرم درصورتیکه که اونا درونسوزن. به این میگن قیاس مع الفارغ که احتمالا خودت بهتر از من میدونید.
ممد هلکت سوار
۱۵ دی ۱۴۰۰اون دینامه گذاشتن ای موتور
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰والکری
AMG ONE
Corvette C8 Z06
۸۱۲ کمپتزیونه
DBS
۹۱۱ GT2 RS
و….
لیست چندان کامل نبود
محمد امین
۱۳ دی ۱۴۰۰911 gt2rs ردلاینش از ۷ هزار شروع میشه اگر اشتباه نکنم
کلا موتور های فلت سیکس توربو پورشه دور پایین هستن
Dbs هم همینطور
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰نه فکر کنم ردلاین هر دو نزدیک ۹ هزار دور هست
امیرشایان فرازی
۱۳ دی ۱۴۰۰آقا ix M60 معرفی شده ها نمیخواین متنی بذارین؟؟
Hamid
۱۳ دی ۱۴۰۰آقا شاهین اگه میشه منبع رو لطف کنی بگی ممنون میشم …
تاپ گیر فقط 5 تا رو گفته بود که شما کامل ترش کردی گویا (یا منبع دیگه هست!!!) ، کار اند درایو هم 9 تا …
در کل هیچ لیستی کامل نیست اما مطلب جالبی بود …
گوردون مورای بشدت عالی مینوازد …
شاهین
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام وقت بخیر حمید جان
منبع اتوکار بود
ارادت
مهراد
۱۳ دی ۱۴۰۰آقای شاهین احمدزاده با این مقاله ای که وارد کردید من و بقیه رو دیوانه کردید ، عااالی ، دست مریزاد
یه چندتا مورد هم کسری داشت که کاملا توجیه شدست چون مدل تولیدی دست مشتری نیستند هنوز
ارادت
شاهین
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام انجام وظیفه است
ارادتمندم
Hamid
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام
ممنون
GT
۱۳ دی ۱۴۰۰اگر امروزه به دنبال بهترین خودروی راننده محور باشیم هیچ چیز به اندازه گوردون موری T50 شایسته این عنوان نیست چون درگیر اعداد و ارقام غیر کاربردی نشده
عجب ردلاینی هم داره و عجب صدایی
Enzo
۱۳ دی ۱۴۰۰همه ماشین های این لیست رو به الکتریکی ها ترجیح میدم چون با روح و روان آدم بازی میکنن و اوج لذت رانندگی هستن
ورود الکتریکی ها ممنوع ⛔⛔ Red Line ⛔⛔
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۳ دی ۱۴۰۰ردلاین موتور خودروها به عوامل مختلفی بستگی داره :
جریان هوا :
سیستم هوارسانی مستقیم تر یا منیفولد های ورودی متغیر تنفس موتور رو راحت تر میکنن ، روش دوم به مهندسان این امکان را میدهد که مسیرهای ورودی کوتاهتر و مستقیمتر را برای دورهای بالا تنظیم کنند و مسیرهای طولاتری هم برای دور های پایین در نظر بگیرن که باعث افزایش ردلاین میشه
طراحی سوپاپ :
در دورهای بالا، سوپاپهای نسبتاً سنگین خودرو میتوانند تماس خود را با بادامک ها قطع کنند. نزدیک به خط قرمز، دریچهها ممکن است از لوب خود پرش کنند و دریچهها و پیستونها با هم برخورد کنند. فنرهای سفتتر سوپاپ میتوانند این “شناور بودن سوپاپ” را کاهش دهند، اما اصطکاک و صدا را به همراه دارند. استفاده از اجزای سبک تر – مانند شیرهای تیتانیومی، بالابرهای جامد – احتمال شناور شدن را کاهش می دهند.
زمان بندی سوپاپ :
همپوشانی (زمانی که هر دو سوپاپ ورودی و خروجی باز هستند) به موتورها کمک می کند در دورهای بالا تنفس کنند.
روغن کاری :
بدون روغن کافی، اجزای موتور در 9000 دور در دقیقه عمر زیادی نخواهند داشت. روغن های مصنوعی پیشرفته بهتر استحکام و دوام خود را حفظ میکنند و از روانکاری مناسب در دورهای بالا و در محدوده دمایی وسیع اطمینان حاصل می کنند. روغن همچنین برای خنکسازی حیاتی است و روغنهای مدرن قادر به تحمل دمای بالاتر هستند. یک مخزن روغن که به خوبی مهندسی شده باشد و مرطوب یا خشک بودن آن نیز بسیار مهم است.
جرم رفت و برگشتی :
اجزای سبک تر و ضربات کوتاه تر، تنش میل لنگ و شاتون را کاهش می دهند و امکان دور بیشتر در دقیقه را فراهم میکند ، البته موتور های پوشراد به ندرت میتوانند به اندازه موتور های overhead cam بچرخند ، برای مثال کوروت c6 z06 با جرم رفت و برگشتی فوق العاده میتونه ردلاین هفت هزارتایی داشته باشد
.
.
.
.
یه نکته هم بگم در مورد رد لاین خودروهای دیزلی :
موتورهای دیزلی خودروها معمولاً از 5000 دور در دقیقه بیشتر نمیچرخند. به لطف چگالی انرژی بالاتر سوخت دیزل و احتراق ناگهانی تر، اجزای سنگین تری لازم هستند. ضربات طولانی که گشتاور را افزایش می دهند، جرم اینرسی را نیز اضافه می کند و خط قرمز را بیشتر محدود می کند.
R@m!n
۱۳ دی ۱۴۰۰بسیار عالی بود جواد جان لذت بردیم ♥️♥️
از محمد امین و علی x_76 عزیزم تشکر می کنم.
این کامنتا واقعا حتی برای کسایی که اطلاعات دارن هم جذابه.
viper
۱۳ دی ۱۴۰۰ممنون از شما اطلاعات خوبی بود
این نکته هم فراموش نشه که در دیزلی ها گشتاور مهم هست و نیازی به ردلاین هم ندارند
علی
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام چرا استون مارتین ولکان نیست
Kf
۱۳ دی ۱۴۰۰این مقاله رو الکتریکی بازا نخونن
ممد هلکت سوار
۱۵ دی ۱۴۰۰چون گریه اشون میگیره
1123
۱۳ دی ۱۴۰۰برای پورشه 911 نوشتید نسل 993 که 992 درسته
viper
۱۳ دی ۱۴۰۰سلام اگر میشه یک راهنمایی بکنید لطفا خیلی ممنون میشم
من همش سعی میکنم وارد اکانتم بشم ولی نمیتونم
رمز عبورم یادم رفته و ایمیل رو هم که میزنم که واسم رمز بیاد میگه ایمیل اشتباه هست ولی مطمئنم ایمیل درسته
از مدیران سایت خواهش میکنم که این مشکل من رو به یه نحوی حل کنن لطفا
Silent
۱۳ دی ۱۴۰۰😂😂😂❗
mercedes eqxx هم رونماییی شد WTF
خوش باشید
که قرار بود با TESLA رقابت کنه
HAMID
۱۴ دی ۱۴۰۰اگه راجعبه ردلاین ماشینای داخلی هم یه مقاله بذارین خیلی خوبه.
Roham
۱۹ دی ۱۴۰۰شوخیت گرفته؟!
همه شون پنج نوع موتور میشه
بین 5700 تا 6200 rpm
Hadi
۱۴ دی ۱۴۰۰تو این لیست RX8 خیلی خوبه 😍👌🏼
Mersad GHasemi
۱۷ دی ۱۴۰۰به به فراری !