یکی از وظایف مهم پیکاپها، یدک کشی است و مدلهای آمریکایی با ظرفیتهای یدک کشی فوقالعاده، در جهان بیرقیب هستند.
پیکاپها برای دههها است که در آمریکا به دلیل ارائهٔ ترکیبی از خودروی خانوادگی با خودروی کاری، بسیار محبوب هستند. بااینوجود، یکی از کاربردیترین ویژگی پیکاپها، توانایی یدک کشی بسیار بالای آنها است. ظرفیت یدک کشی پیکاپهای فول سایز طی دههها بهطور پیوسته افزایش پیدا کرده و این روند همچنان ادامه دارد. ازاینرو، قصد داریم ببینیم کدام پیکاپهای حال حاضر بازار آمریکا بیشترین ظرفیت یدک کشی را دارند. اینها سلاطین یدک کشی در سال ۲۰۲۵ هستند.
۵-شورلت سیلورادو ۱۵۰۰
ظرفیت یدک کشی: ۶۰۰۰ کیلوگرم
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر |
ظرفیت بار | ۱۰۴۰ کیلوگرم |
شورلت سیلورادو به لطف قابلیت اطمینان و دوام بالا، سالها است که جا پای خود را در بازار پیکاپهای آمریکا سفت کرده است. این پیکاپ برای دههها است که پس از فورد سری F، پرفروشترین خودروی بازار آمریکا محسوب میشود. سیلورادو در صورت تجهیز به قویترین موتور خود یعنی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت، میتواند تا ۶ تن را یدک بکشد. همین موضوع در مورد برادر لوکستر سیلورادو یعنی جیامسی سییرا هم صدق میکند که اساساً با همتای شورلتی خود یکسان است و فقط در ظاهر و آپشنها تفاوت دارد.
۴-فورد F150
ظرفیت یدک کشی: ۶۳۵۰ کیلوگرم
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۵ نیوتن متر |
ظرفیت بار | ۱۵۰۰ کیلوگرم |
فورد F150 را باید شناختهشدهترین پیکاپی دانست که جهان تاکنون به خود دیده است. F150 پرفروشترین پیکاپ در آمریکا طی ۴۷ سال گذشته و پرفروشترین خودروی این کشور در ۴۲ سال گذشته بوده است که نشان از شایستگی پیکاپ فول سایز دارد زیرا محصولی نامرغوب نمیتواند چنین فروشی داشته باشد. این موضوع در ظرفیت یدک کشی F150 هم دیده میشود زیرا این پیکاپ در بین مدلهای فول سایز سبک بالاترین ظرفیت یدک کشی را دارد. F150 با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 کایوت و پکیج مکس تریلر میتواند تا ۶۳۵۰ کیلوگرم را یدک بکشد. این پیکاپ همچنین با ۱۵۰۰ کیلوگرم، بالاترین ظرفیت بار را هم در کلاس خود دارد.
۳-شورلت سیلورادو 3500HD
ظرفیت یدک کشی: ۱۶۳۰۰ کیلوگرم
پیشرانه | ۶.۶ لیتری V8 توربودیزل |
قدرت | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۲۰ نیوتن متر |
ظرفیت بار | ۳۲۸۰ کیلوگرم |
در قلمروی پیکاپهای سنگین یا هوی دیوتی، کمترین ظرفیت یدک کشی را شورلت سیلورادو 3500HD و برادر لوکستر آن، جیامسی سییرا 3500HD دارد. این پیکاپها هم مثل همتایان سبک خود، اساساً باهم یکسان هستند و فقط در طراحی بیرونی و داخلی تفاوت دارند. برای این پیکاپها حتی چرخ پنجم یا صفحه ریش هم قابل سفارش است که امکان یدک کشیدن تریلر را مثل یک کامیون کِشنده فراهم میکند. سیلورادو 3500HD با پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توربودیزل دورامکس و چرخهای دوبل عقب، میتواند تا ۱۶ تن را یدک بکشد که افزایشی ۱۰ تنی را نسبت به نسخهٔ ۱۵۰۰ نشان میدهد.
۲-رم 3500HD
ظرفیت یدک کشی: ۱۶۶۰۰ کیلوگرم
پیشرانه | ۶.۷ لیتری I6 توربودیزل |
قدرت | ۴۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۵۵ نیوتن متر |
ظرفیت بار | ۳۴۸۰ کیلوگرم |
هرچند رم ۱۵۰۰ با ظرفیت یدک کشی ۵.۲ تنی در پس پیکاپهای جنرال موتورز قرار دارد و نتوانست در لیست ما جای داشته باشد اما نسخهٔ سنگین این پیکاپ ظرفیت یدک کشی بالاتری نسبت به سیلورادو و سییرا دارد. پیکاپهای رم بیش از ۳۰ سال است که از پیشرانههای دیزلی کامینز استفاده میکنند و این به ارائهٔ یکی از بالاترین ظرفیتهای یدک کشی کمک کرده است. در مدل ۲۰۲۵، موتور ۶.۷ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند تا رم 3500HD بتواند نزدیک به ۳.۵ تن بار را حمل کند. همچنین به لطف تقویت شاسی، ظرفیت یدک کشی این پیکاپ هم به ۱۶.۶ تن رسیده است.
۱-فورد F450 سوپر دیوتی
ظرفیت یدک کشی: ۱۸۱۰۰ کیلوگرم
پیشرانه | ۶.۸ لیتری V8 توربودیزل |
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
ظرفیت بار | ۳۶۳۰ کیلوگرم |
تاج پادشاهی بیشترین ظرفیت یدک کشی پیکاپها همچنان بر سر پیکاپ سوپر دیوتی فورد و خصوصاً نسخهٔ F450 قرار دارد. این پیکاپ در بین تمام تراکهایی که با گواهینامهٔ معمولی قابل راندن هستند، مستحکمترین شاسی را دارد و بهصورت استاندارد از چرخهای عقب دوبل بهره میبرد. F450 صرفاً با یک پیشرانهٔ ۶.۸ لیتری V8 توربودیزل عرضه میشود که قویترین موتور در بین پیکاپهای سنگین بهحساب میآید. این موتور با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۵ نیوتن متر گشتاور، هرچند کمی گشتاور کمتری نسبت به موتور کامینز رم دارد ولی میتواند تا ۱۸ تن را یدک بکشد که عدد خیرهکنندهای است. این نصف حداکثر وزن یدک کشی مجاز در جادههای آمریکا محسوب میشود و F450 را به قلمروی کامیونهای کشنده وارد میکند.
mmd@
۲۴ اسفند ۱۴۰۳اگه F450 تریلی ببینه تریلی فرار میکنه🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🗿
(Ali(chevynova
۲۴ اسفند ۱۴۰۳فقط امریکا
فقط امریکایی
فقط ساخت امریکا
ماشالاه فورد f250 مدل ۱۹۷۷
ماشالاه شوس سیلورادو ۱۹۸۰
ماشالاه دوج رم ۱۹۷۵
ماشالاه جی ام سی سییرا ۱۹۷۹
ماشالاه کاربرات
ماشالاه دلکو
ماشالاه شاسی مستقل
ماشالاه دف dana
amir
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ماشالای فیک هنوز عکس نواهاشو نگذاشته اینجا ماشالا ماشالا میکنه
net
۲۴ اسفند ۱۴۰۳امریکایی ها باید برای حمل بار به جای وانت فول سایز لوکس از کامیون و و کامیونت استفاده کنند و تعجبه چرا این همه علاقه دارند با وانت فول سایز لوکس شخصیشون بار جا به جا کنند. امریکایی ها باید به جای وانت فول سایز لوکس وانت میان سایز لوکس بخرند چون ابعادشون بزرگه و رانندگی کردن سخته با وانت فول سایز لوکس و راننده در هنگام رانندگی دید نداره
.
۲۴ اسفند ۱۴۰۳آقا ماشالله از سریال فکر کنم سالهای دور از خانه اومد.🗿
amir
۲۴ اسفند ۱۴۰۳آقا ماشالا انگار همون دوتا نواشم نداره که عکس بده انقدر ماشالا ماشالا میکنه
Titanium
۲۴ اسفند ۱۴۰۳آقا ماشالا ازینا هم یه تعریفی بکن.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/car-brands-that-disappeared/&ved=2ahUKEwiBqOTzyYmMAxX0ReUKHfAAB8YQFnoECGAQAQ&usg=AOvVaw15rVOfGuOzkV9QqWDafEvZ
سوشیانت
۲۴ اسفند ۱۴۰۳اینا نیاز به تعریف ندارن با تکنولوژی ها و اختراعات و توانایی هاشون خودشون رو ثابت کردن
net
۲۴ اسفند ۱۴۰۳امریکایی ها باید برای حمل بار به جای وانت های فول سایز لوکس از کامیون و کامیونت استفاده کنند و تعجبه چرا این همه علاقه دارند با وانت فول سایز لوکس بارشون رو جا به جا کنند. امریکایی ها به جای وانت فول سایز لوکس باید وانت میان سایز لوکس بخرند چون ابعادشون بزرگه و رانندگی کردن سخته و راننده دید نداره
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ببخشید این بالا از گزینه پاسخ کامنت اول استفاده میکنم فقط خواستم بگم فورد آف ۴۵۰ تو نسخه جدید ۵۰۰ اسب و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاوره
HFball
۲۴ اسفند ۱۴۰۳یه جمع فوقالعاده دوست داشتنی و با ابحت همه غولی هستن برا خودشون
F450 دیوانه کنندست لامصب روح و روان آدمو میبره با اون استایلش و قلب تپندش
ولی من برای خودم بخوام انتخاب کنم انتخابم شورلت سیلورادو 3500HD که اونم بخاطر شورلت بودنشه وگرنه همه عالی
Taha Ayoobi
۲۴ اسفند ۱۴۰۳عالی بود
ماشالا به همشون
علی Shelby
۲۴ اسفند ۱۴۰۳دوباره فورد 👍👍
یوسف
۲۴ اسفند ۱۴۰۳سلام.
طبق متن……. این پیکاپها هم مثل همتایان سبک خود، اساساً باهم یکسان هستند و فقط در طراحی بیرونی و داخلی تفاوت دارند……
پیکاپ HD یا هوی دیوتی شاسی و زیر بندی و متعلقات بسبار قویتر و بزرگتر از پیکاپ معمولی داره و حتی گیربکس و ترانسفر کیس مخصوص با حک HD داره و از نظر شاسی به هیچ عنوان قابل مقایسه با پیکاپ سبک نیست…..
در صورتی که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به هم هستند…. از لحاظ موتور هم اصولا دیزل هستند اما بنزینی هم دارن…..
امیر دهقان
۲۴ اسفند ۱۴۰۳منظور از این جمله، یکسان بودن جیامسی سییرا و سیلورادو بود نه نسخههای سنگین با نسخههای سبک
amirboss
۲۴ اسفند ۱۴۰۳عجب پستی که توش جای فورد F650 خالیه!!!!
همه این اسباب بازی هارو باخودش میکشه میبره.
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳اف ۶۵۰ بیشتر شبیه به مینیبوسه تا پیکاپ
و با اون ارتفاعی که داره سر پیچ ها باید کامل وایسی دقیقا مثل مینیبوس
Arash Kashani
۲۴ اسفند ۱۴۰۳18 تن
حس میکنم برای بیشتر از این حرفا هم
فقط لاستیک کم داره
گشتاورش از به سری تریلر تو کشورمون بیشتره
تو آمریکا عملا به عنوان تریلر و یدک کش ازش کار میکشن و پول درمیارن
موتور تریلر گذاشتن رو پیکاپ
بعد ما اینجا با موتور 90 اسبی 40 سال پیش
4 تن بار میزنم
از زمین تا خود ماه تو این 11681 کیلومتر فاصله اختلاف داریم
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳اف ۴۵۰ دیوانه کنندس
با اون باک ۱۸۰ لیتری که داره معلومه که بنزین رو هورت میکشه
حسن
۲۴ اسفند ۱۴۰۳گازوئیله و باک دیزلیها بزرگه کشنده ها باک هزار لیتری هم دارن که بعضیها 2 تا 2 طرف میبندن میشه 2 هزار لیتر
misha
۲۴ اسفند ۱۴۰۳18 تن ظرفیت یدک کشی
رسما با یک کشنده طرفیم
هوو و دنگ فنگ همینجوری پیشرفت کنن میتونن سالهای آینده به قلمرو ایشون ورود کنن
سولکس واگن
۲۴ اسفند ۱۴۰۳داداش چرا فو و لوکس آماروک و بنس X رو نمیگی ؟
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بنز X با پلتفرم نیسان😂
فو و لوکس واگن
۲۴ اسفند ۱۴۰۳بنز به خاطر اون پلتفرم چقدر سود کرد ؟؟
محسن نظری نیا
۲۵ اسفند ۱۴۰۳من احساس میکنم نهنگ آبی(نیسان آبی) روی اینا رو کم کنه البته از قابلیتهای لنگه دم پایی ( پراید وانت) نمیشه نه این گذشت
Yaghoob
۲۴ اسفند ۱۴۰۳افراط و جنون
JDM سابق
۲۴ اسفند ۱۴۰۳قویترین پیکاپ آمریکایی اونیکه زیره کاپوتش کمنز داره
Cadillac-V
۲۴ اسفند ۱۴۰۳با اختلاف امرکیا بهترین پیکاپ ها و بهترین SUV های فول سایز رو میزنه
تو این دوتا سگمنت عالیه
nima.jdm
۲۴ اسفند ۱۴۰۳(بهترین پیکاپ ها)
کلا دوتا کشور تو دنیا هست که پیکاپ های به درد بخور میسازه و اونم آمریکا و ژاپنه
پیکاپ های باقی کشور ها فقط اسمشون پیکاپه
KAIZEN
۲۴ اسفند ۱۴۰۳کسی میدونه ظرفیت یدک کشی کامیونتهای ایسوزو که در ایران توسط بهمن دیزل تولید شدن چقدره؟
تو کاتالوگشون فقط ظرفیت بارگیری شون رو نوشته
مازیار
۲۴ اسفند ۱۴۰۳ظرفیت یدککشی تو کامیونها ملاک نیست چون کاربردی نداره واسه همین نوشته نشده
تو کامیون یا کمپرسی بار روی شاسی قرار میگیره اما وانتها برای یدک کشی بارهای حجیم مثل قایق و کانتینر و امثال اینها کاربرد دارن.
در کامیونها فقط بوژی هست که با مالبند یدک میکشه که اونم داستان جدای خودشو داره
Amir Machine
۲۴ اسفند ۱۴۰۳البته پیکاپهای سنگین آمریکایی میتونن به صفحه ریش هم مجهز بشن و مثل کامیونهای کِشنده عمل کنن
مازیار
۲۴ اسفند ۱۴۰۳جالبه
دراینصورت وزن قرار گرفته روی شاسی نسبت به یدککشی با مالبند باعث بکسوات کمتر هم میشه
REZA///AMG
۲۴ اسفند ۱۴۰۳یک سری اعداد و ارقام در مورد اف۴۵۰ تعمدا توسط فورد به اشتباه اعلام میشه
احتمالا ظرفیت بار و شاید کشش بالاتری داشته باشه
ولی میره تو یه کلاس بالاتر که قوانین مربوط به مالیات و هزینه بیمه اش متفاوت میشه
اف۴۵۰ از چیزی که خود فورد هم اعلام میکنه به مراتب قویتره
saeedfarshchian
۲۴ اسفند ۱۴۰۳آمریکایها به نیازشون پی بردن
اونا پیکاپ رو به خیلی از ماشین های دیگه ترجیح میدن و نیازشون باهاش برطرف میشه
و خیلی خوب تونستن اونارو به تکامل برسونن تا حد افراط
froG-driVer
۲۴ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/03/Pickup-3.jpg
کرگدن بی شاخ و دم
قدرت طهماسبی
۲۴ اسفند ۱۴۰۳از نیسان آبی قوی ترند ،،😀😃😄😁
arash
۲۵ اسفند ۱۴۰۳با سلام. آخه این نره غولهای بی خاصیت چی هست که آمریکاییها می سازنند که باید همراه خودشان همیشه یک پمپ بنزین هم داشته باشند آدم را یاد کارتون گوریل انگوری می اندازد.
Taha Ayoobi
۲۵ اسفند ۱۴۰۳مرسدس همون بی خاصیت رو هم نتونست بسازه
هما
۲۵ اسفند ۱۴۰۳یعنی سپر دیوتی فقط پونصد کیلو از نیسان آبی بیشتر ظرفیت بارش هست؟؟؟?یا کلا سیستم ما ایرانیا با اونا فرق داره!
ابی
۲۶ اسفند ۱۴۰۳آمریکا یعنی عظمت و بزرگی به این میگن صنعت ماشین ، باید به مانند اسمش فرق داشته باشن
آریا
۲۶ اسفند ۱۴۰۳گل به صنعت خودرو سازی ایران