چشم اندازهفته نامه

مهم‌ترین رکوردهای خودروهای بنزینی، از شتاب چلنجر تا حداکثر سرعت بوگاتی

با وجود فراگیری خودروهای الکتریکی، هنوز هم رکوردهای زیادی در اختیار خودروهای درون‌سوز است که در اینجا شش نمونه از مهم‌ترین‌های آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

غریزهٔ انسان برای رقابت همراه با اشتیاق به نوآوری که مهندسی خودرو را از ابتدا به پیش برده، منجر به تلاش‌های بی‌شماری برای ساخت خودروهایی شده است که رکوردهای مختلف را به‌ویژه در زمینهٔ سرعت و شتاب شکسته‌اند. هرچند طی سال‌های اخیر خودروهای الکتریکی رکوردهای متعددی را به‌خصوص در زمینهٔ شتاب شکسته‌اند اما هنوز هم رکوردهای زیادی در اختیار خودروهای بنزینی است. ازاین‌رو، در ادامه به معرفی شش رکورد بزرگ جهان خودرو خواهیم پرداخت که در دست خودروهای تولیدی بنزینی یا هیبریدی است.

حداکثر سرعت: بوگاتی شیرون سوپراسپرت

رکوردهای حداکثر سرعت بخشی از تاریخ خودروسازی از همان زمان اختراع این وسیلهٔ نقلیه بوده‌اند. از زمانی که اولین خودروی تولیدی واقعی جهان یعنی بنز ولو در سال ۱۸۹۴ به حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت رسید، خودروسازان مختلف برای دستیابی به سرعت‌های بالاتر باهم رقابت کرده‌اند. بیشترین سرعتی که تاکنون با یک خودروی تولیدی روی کره زمین ثبت شده، ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت است. این رکورد در سال ۲۰۱۹ توسط بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ ثبت شد و تاکنون هیچ خودروی دیگری به آن نزدیک نشده است. البته ازآنجایی‌که بوگاتی فقط در یک جهت به این سرعت رسید، این رکورد در کتاب گینس ثبت نشد ولی بااین‌وجود، چنین سرعتی برای یک خودروی تولیدی بسیار چشمگیر است. بوگاتی همچنین پیش‌ازاین رکوردهای سرعت دیگری را هم شکست که رسماً در گینس ثبت شد. در سال ۲۰۰۵، ویرون در دو جهت به میانگین سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و پنج سال بعد، ویرون سوپراسپرت این رکورد را به ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت ارتقاء داد.

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر: دوج چلنجر دیمن ۱۷۰

رکورد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیز یکی دیگر از رکوردهایی است که در طول تاریخ تلاش‌های زیادی برای شکستن آن صورت گرفته است. این رکورد هم‌اکنون در بین خودروهای درون‌سوز در اختیار دوج چلنجر دیمن ۱۷۰ است. این خودرو که در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، نسخه‌ای سریع‌تر و قوی‌تر از دیمن سال ۲۰۱۸ بود که خود نسخه‌ای پرفورمنس بالاتر از هلکت محسوب می‌شد. دیمن ۱۷۰ که برای خداحافظی با چلنجر و دوران پیشرانه‌های V8 همی ساخته شد، با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت، در دنیای خودروهای درون‌سوز دو رکورد را در اختیار دارد. این چلنجر در ۴۰۰ متر تایم ۸.۹۱ ثانیه را ثبت کرده که تنها دو خودرو از آن سریع‌ترند (پینین‌فارینا باتیستا و ریمک نورا) که هردو الکتریکی هستند و بنابراین، دیمن ۱۷۰ سریع‌ترین خودروی درون‌سوز در ۴۰۰ متر محسوب می‌شود. رکورد بعدی هم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر با تنها ۱.۶۶ ثانیه است. البته این رکوردها هردو روی آسفالت مخصوص با لاستیک‌های درگ ثبت شده و تکرار آن‌ها توسط افراد عادی به‌نوعی غیرممکن خواهد بود.

۸۰۰ متر: هنسی ونوم F5

این رکورد برخلاف ۴۰۰ متر، اندازه‌گیری زمان پیمودن ۸۰۰ متر یا نیم مایل نیست بلکه اندازه‌گیری حداکثر سرعتی است که یک خودرو می‌تواند در این مسافت به آن دست پیدا کند. همین چند هفته پیش، هنسی ونوم F5 این رکورد ۸۰۰ متر را شکست. طی یک رویداد آزمایشی، «دیوید دوناهو» قهرمان مسابقات اتومبیلرانی آمریکا که این روزها رانندهٔ آزمایشی هنسی است، در ۸۰۰ متر به سرعت ۳۵۷ کیلومتر بر ساعت رسید و رکورد جدیدی را در حداکثر سرعت نیم مایل به ثبت رساند. این رکورد در حالی ثبت شد که نه‌تنها هوا بسیار گرم بود بلکه مسیر برای رکوردشکنی آماده نشده و پوشیده از گردوغبار بود. بااین‌حال، F5 توانست رکوردی بالاتر از ریمک نورا و بوگاتی شیرون سوپراسپرت را در نیم مایل به ثبت برساند.

پیست نوربرگ‌رینگ: مرسدس AMG One

نوربرگ‌رینگ یکی از مشهورترین پیست‌های جهان است که در طول دهه‌ها میزبان رویدادهای مختلفی از فرمول یک گرفته تا مسابقات استقامتی بوده است. بااین‌حال، شهرت نوربرگ‌رینگ بیشتر به خاطر لپ تایم‌هایی است که توسط خودروهای پرفورمنس مختلف در دور این پیست ۲۰ کیلومتری ثبت می‌شود. درواقع، شکستن رکورد نوربرگ‌رینگ نوعی اعتبار برای خودروها به همراه دارد. رکورددار کنونی این پیست در بین خودروهای تولیدی، مرسدس AMG One است که حدود دو سال است این رکورد را با زمان ۶ دقیقه و ۳۵ ثانیه در فرمت طولانی‌تر ۲۰.۸ کیلومتری و ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه در فرمت کوتاه‌تر ۲۰.۶ کیلومتری در اختیار دارد. رکورددار قبلی نوربرگ‌رینگ هم پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت منتی بود که مرسدس با اختلاف ۸ ثانیه آن را شکست. چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای به لطف تکنولوژی‌های فراوانی حاصل شده که One از فرمول یک گرفته است.

مسیر گودوود: زینگر 21C

مسیر تپه نوردی مشهور در فستیوال سرعت گودوود هم یکی دیگر از مکان‌های شناخته‌شده برای اثبات توانایی‌های خودروها است و حدود یک ماه پیش زینگر 21C رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در این مسیر را شکست. این هایپرکار هیبریدی آمریکایی، در مسیر گودوود تایم ۴۸.۸۲ ثانیه را به ثبت رساند و رکورد قبلی که با ۴۹.۳۲ ثانیه در اختیار ریمک نورا بود را شکست تا به سریع‌ترین خودروی تولیدی تبدیل شود که مسیر تپه ‌نوردی مشهور گودوود را طی می‌کند. جالب اینکه زینگر هنگام این رکوردشکنی، از حداکثر راندمان آیرودینامیکی خود بهره نبرده است زیرا یکی از آینه‌های جانبی آن به خاطر برخورد با دسته‌های کاه کنار مسیر کنده شده بود. زینگر 21C که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، هرچند نامی ناشناخته در دنیای هایپرکارها بود اما به لطف رکورد زنی در پیست‌های مختلف، توانست خود را مطرح کند و قرار است اولین نمونه‌های آن اواخر امسال به خریداران تحویل داده شود.

صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر: کونیگزگ یسکو ابسلوت

یکی دیگر از رکوردهای قابل‌توجه در جهان خودروها، رکورد صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر بر ساعت است. در این فرایند، اندازه‌گیری می‌شود که خودرو در چند ثانیه از صفر به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره به توقف کامل می‌رسد. کمتر از دو ماه پیش، کونیگزگ یسکو ابسلوت این رکورد را با ۲۷.۸۳ ثانیه شکست. رکورد قبلی صفر-۴۰۰-صفر کیلومتر هم در اختیار خود کونیگزگ بود ک سال گذشته توسط مدل هیبریدی رگرا با مغلوب کردن ریمک نورا ثبت شد اما یسکو توانست این رکود را نزدیک به یک ثانیه بهبود ببخشد. کونیگزگ همچنین قصد دارد رکورد حداکثر سرعت خودروهای تولیدی را هم با یسکو بشکند. طبق شبیه‌سازی‌ها، این خودرو می‌تواند به سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۳ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7368 ديدگاه)

    ((رکورد بعدی هم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر با تنها ۱.۶۶ ثانیه است))

    تاییدیهnhra هم از این تایم ثابت میکنه موپار پرفورمنس کارش درست بوده

    موافقم 27
    مخالفم 41
    1. BMZ

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (152 ديدگاه)

      آقا شما بگو رکورد زده ، ماهم میگیم باشه درسته👍🏻😆 (زهی خیال باطل)

      فقط نمیدونم چرا صدها نفر توی یوتیوب و واقعیت (نه خواب و خیال) با همون شرایطی که دوج اعلام کرده ، یعنی سوخت e85 و لاستیک درگ و پیست استاندارد و هوای مناسب و هزار جور دنگ و فنگ دیگه ، حتی نتونستن زیر 3 بزنن ، 1.66 که بماند

      موافقم 41
      مخالفم 19
      1. سوشیانت

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        البته این رکوردها هردو روی آسفالت مخصوص با لاستیک‌های درگ ثبت شده و تکرار آن‌ها توسط افراد عادی به‌نوعی غیرممکن خواهد بود.
        من نمیدونم برای یه جمله ای به این سادگی چرا انقدر تو پدال راجبش بحث میکنیم :)

        موافقم 28
        مخالفم 19
        1. SMS

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (554 ديدگاه)

          کارهایی که اینها می کردند حتی تو جهان برقی هم خاصه

          موافقم 9
          مخالفم 0
        2. SMS

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (554 ديدگاه)

          البته که مسئله شتاب اعدادش در هر حالتی کمی دروغ است (به گفته خود سایت پدال) و دوج هم اگر شتاب چلنجر درست باشد چند باری و جلوی مردم و… اینکار را نکرده که مطمئن باشیم و البته که اون وزن بسیار شک رو بیشتر می کند

          موافقم 5
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          پدال کی گفته شتاب دوج دروغه😐

          موافقم 13
          مخالفم 2
      2. Taha Ayoobi

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4273 ديدگاه)

        @BMZ

        به خاطر اینکه همونطور که متن گفته آدم عادی نمیتونه به این تایم برسه، فکر نمی‌کنم رانندگی یه یوتوبر که دنبال ویوعه با راننده واقعی برابر باشه.

        اینکه میگی با هزار جور دنگ و فنگ نتونستن، مثل این میمونه بگی یه یوتوبر همه وسایل صخره نوردی رو خریده و با هزار جور دنگ و فنگ و امکانات نتونست بره بالا از صخره، دلیلش اینه که بلد نیست، ولی با منطق شما حالا که این نتونست پس بقیه هم الکی رفتن.

        موافقم 28
        مخالفم 14
        1. BMZ

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (152 ديدگاه)

          مشکل اینجاست که بغیر از خود دوج ، هیچکس دیگه ای توی دنیا حتی راننده های حرفه ای هم نتونستن به این عدد نزدیک بشن

          اصلا حرف شما قبول ، فقط یه ماشین 1025 اسبی نمیتونه یه صفر تا صد زیر 3 ثانیه بزنه ؟
          آلمانیا با 600 – 700 اسب و سوخت و آسفالت معمولی دیگه زیر 3 ثانیه رو به راحتی میزنن

          اینجاست که یه کاسه ای زیر نیم کاسه ست و یکی داره دروغ میگه

          موافقم 19
          مخالفم 14
        2. Taha Ayoobi

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4273 ديدگاه)

          @BMZ

          اون آلمانی ای که میگی ده ها سیستم کمک راننده و سیستم لانچ کنترل حرفه ای و سیستم تمام چرخ متحرک دارن که باعث میشه اینجوری بشه،

          چلنجر یه ماسل کاره و ماسل کار هم که میدونید یعنی چی،
          برا همین اصلا با آلمانی ها قابل مقایسه نیست و فلسفه اش جداس.

          موافقم 21
          مخالفم 11
        3. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          خب این نشون میده راننده دوج حرفه ایه اگر میخواست دروغ بگه که عکس برگه درگ رو منتشر نمیکرد
          بله دو دو تا چهار تا پس نتیجه میگیریم ماست سیاهه آسمون هم آبی نیست همین لوسید که گفتی طبق اعداد و ارقام نمیتونه با شتاب ۱.۸۹ با یه ماشین ۱.۶۶ برابری کنه

          موافقم 6
          مخالفم 13
        4. BMZ

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (152 ديدگاه)

          سوشیانت

          منم میتونم ادعا کنم که با یه پیکان ، شتاب صفر تا صد زیر 1.5 ثانیه زدم
          بعدش برم زیر سبیل فلان موسسه رو یکم چرب کنم ،
          به یه چنتا مجله خودرویی هم یه شیرینی تپل بدم
          بعدشم مثل ایلان ماسک یه ویدئو فیک که از “سایبرتراکی که پورشه رو شکست داد” ، درست کنم و آپلود کنم تو یوتیوب

          بقیه میان میگن نه آقا مگه میشه؟ نهایت شتاب پیکان مثلا 10 ثانیه ست!
          منم میگم بله که میشه! هم فیلمش موجوده هم فلان موسسه تایید کرده، ولی اگه شما میخواین همچین شتابی از پیکان بگیرین باید لاستیک X استفاده کنین ، سوخت Y بهش بزنین ، حتما توی پیست A درگ برگزار بشه ، دمای هوا باید B باشه ، راننده باید سابقه 50 سال رانندگی داشته باشه ، هنگام برگزاری مسابقه مگسی به ماشین برخورد نکنه و کلی شرط ریز و درشت دیگه…
          حالا ملت برن زور بزنن تا به شتاب 1.5 ثانیه برسن

          موافقم 20
          مخالفم 11
        5. Taha Ayoobi

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4273 ديدگاه)

          خیلی الکی شرط های دوج رو شانتاژ میکنی.

          کلا گفته لاستیک درگ باشه که دیمن 170 فابریک اونارو داره، این هیچی.
          یه دونه بنزین E85 میخواد یه آسفالت درگ.

          اینکه کسی نمیتونه به اون تایم برسه مشکل دوج نیست مشکل رانندگی خودشه.

          کلا هرچی باب میلتون نباشه هم میگید پول دادن.

          موافقم 11
          مخالفم 9
        6. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          خب پس منم میتونم بگم هیچ ماشینی شتابش به زیر ۱۰ ثانیه نمیرسه هر مجله ای گفته پول گرفته

          موافقم 10
          مخالفم 3
      3. Ali

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        دوج همیشه جای خودشو داره ، من به کله ماشین های پر شتاب و پرفورمنس ترجیحش میدم چون واقعا عالیه.
        ولی دو دوتا میشه چهارتا
        کافیه ی نگاه به این ماشین با این وزن و محرک عقب بودنش بندازید که بفهمید نمیتونه به این شتاب برسه.
        حتی لوسید و تسلا با گشتاوره لحظه ای نمیتونن به این شتاب برسن.
        ((بخدا از برقی ها طرفداری نمیکنم و صد هزار بار چلنجرو به کله برقی ها ترجیح میدم و فقط میخوام منطقی فکر کنیم ،۱.۶۶ فقط جنبه ی مارکتیگ داشته و جواب داده و عالیه))

        موافقم 19
        مخالفم 8
      4. MehdiTurbo

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2341 ديدگاه)

        Bmz اصلا مقاله را میخونی کامنت میزاری یا هنوز نخوندی اومدی و اماده ای حمله کنی ؟

        «رکورد بعدی هم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر با تنها ۱.۶۶ ثانیه است. البته این رکوردها هردو روی آسفالت مخصوص با لاستیک‌های درگ ثبت شده و تکرار آن‌ها توسط افراد عادی به‌نوعی غیرممکن خواهد بود»

        یوتیوبری که میگی اگه جز افراد عادی نیست پس چیه ؟؟؟!!!
        اول بخونیم بعد حرف بزنیم

        تازه با این حرفتم شاید فقط بتونی رکورد دومش زیر سوال ببری که اونم مقاله از قبل جوابت داده

        موافقم 10
        مخالفم 5
      5. امیرعلی

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (45 ديدگاه)

        چطور شرایط دوج رو قبول ندارید اما شرایط مردم رو قبول دارید؟
        از کجا معلوم اون مردمی که تست رو انجام دادن مثل شما هیتر نبودن؟ از کجا معلوم لاستیک های درگ خوب انداختن یا کارکرده نبوده؟ از کجا معلوم از قصد یه ذره آرومتر نرفتن؟ و کلی از کجا معلوم دیگه!
        یه جوری میگید این رکورد برای مردم عادی غیر ممکنه که انگار مردم عادی میتونن با شیرون ۴۳۰ تا برن!

        موافقم 8
        مخالفم 2
      6. حسن

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2067 ديدگاه)

        حالا نه که رکورد بوگاتی را هر روز میزنن و شما هم دیدی یه جور حرف میزنید انگار برا رکوردای بقیه پخش زنده جهانی گذاشتن این مخفی بوده
        عزیزم اصلا اون لاستیکی که بوگاتی باهاش 490 تا رفت تو بازار نیست
        دنبال زیر بغل مار میگردید
        رکورد زده ثبت شده خودرو دارن ببرن رکورد بزنن برگه بگیرن
        اینجا شده مضحکه یه عده متعصب بیسواد

        موافقم 10
        مخالفم 7
    2. car lover

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1399 ديدگاه)

      موپار پرفورمنس نه. پلتفرم مرسدس و گیربکس بی ام و و قطعات مازراتی. اگر شتابی هم ثبت کرده( که نکرده) به لطف اینا و در اصل افتخارش برای اینا بوده

      موافقم 10
      مخالفم 23
      1. سوشیانت

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        مازراتی که گیربکس پارس خودرو داره بنز هم از پلتفرم ایران خودرو استفاده میکنه بی ام و هم از موتور سایپا

        موافقم 13
        مخالفم 14
        1. car lover

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          یه گیربکس 8 سرعته ZF معذرت
          یه پلتفرم دایملر مرسدس معذرت
          یه اشتراک با قطعات مازراتی معذرت
          یه موتور هوریکین معذرت
          با اوردن اسم پارس خودرو و ایرانخودرو فقط سوژه خنده میشی چون اینها حقیقتیه که همه میدونن و نمیتونی کتمانشون کنی با حرفهای خنده دار یا لینکهای نامعتبرت💔
          ولی کاش خودروسازهای امریکاییها مثل قدیم از اروپاییها درخواست میکردن نه از چینی ها💔
          این خیلی بده💔💔

          موافقم 14
          مخالفم 14
        2. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          شما برو با پارست خوش باش که باهاش همه رو حریفی من هم برای هوریکین لینک فرستادم هم برای پلتفرم lx از اونجایی که منبعت هر چی هست که تو کامنت های پدال میبینی پس این نوشته من هم تبدیل به منبع میشه با این حساب😁

          موافقم 4
          مخالفم 14
        3. car lover

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          ما که پارس داریم خدا رو هم شکر میکنیم ولی بعید میدونم شما هنوز سنت به گواهینامه هم رسیده باش همون GTA بازی کن

          موافقم 14
          مخالفم 6
        4. ARMAN سابق

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (487 ديدگاه)

          بابا تمومش کنین دیگه
          من خودم آمریکایی فنم ولی اینکه آیا چلنجر حتی زمانی که تمام شرایط براش مهیا باشه اینکه آیا اون شتابو ثبت می‌کنه یا نه جای بحث داره چون پلتفرم قدیمیه گیربکس خیلی سریع نیست وزن ماشین زیاده و از همه مهمتر دف عقبه اینا به کنار
          الان اینکه ثبت بکنه یا نه مثلا چه سود و زیانی به شما می‌رسونه که زیر تمام پستا مثل بچه های خردسال می پرین به هم می خواین یه چیزو به هم دیگه ثابت کنین و این بحث زیر تمام پستای مربوط به ماشینای آمریکایی و مخصوصا چلنجر تکرار میشه و تمومی نداره.
          شل کنین لذت ببرین از ماشین هایی که در حال حاضر هستن نه اینکه سر یه بحث مسخره و پیش و پا افتاده سایتو به گند کشیدین.
          ضمن اینکه بگم علی نوا واقعا شورشو درآورده و بدجوری هم در آورده که بدون دید منطقی صرفا ماشالا ماشالا می‌کنه و فک میکنم داره حال همه رو بهم میزنه

          موافقم 19
          مخالفم 4
        5. Taha Ayoobi

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4273 ديدگاه)

          آرمان علی نوا توی این پست یه بار هم ماشالا نگفت، این به کنار.

          شتاب دوج یه چیز حل شده است که فشاری ها میخوان اینو قبول نکنن هی میپیچونن.

          توی متن هم گفته، هر بابایی بیاد بشینه نمیتونه این تایمو بزنه، راننده درست حسابی میخواد.

          موافقم 8
          مخالفم 13
        6. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          من مطمئنم تو سنت دو رقمی هم نشده
          (لینکلن چینیه ولی بنز نیست چون من میگم)😆

          موافقم 5
          مخالفم 6
    3. آرین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (318 ديدگاه)

      به نظرم رکورد سریع ترین دریفت هم میتونست باشع

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. saeed

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (19 ديدگاه)

        نیسان gtr nismo با 304 کیلومتر سرعت تو پیست دبی

        موافقم 6
        مخالفم 1
    4. Bmw

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (660 ديدگاه)

      علی چرا چند روز پیش که خبرهای خجالت آور از آمریکایی ها منتشر میشد پیدات نبود 😂😂😂

      موافقم 11
      مخالفم 7
    5. R

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      دوج فقط به خاطر عدد ۶ اون رو اعلام کرده مثل قیمت 96.666 دلاری اونم به خاطر علامت و اسم دیمن که معنی شیطانه و ۶۶۶ یکی از نماد های شیطان وگرنه تازه این عدد شتاب صفر تا صد هم نیست صفر تا ۹۶ عه کلا یه سری تئوری پردازی ها و آمریکا فنایی که با این اعداد دلشون خوشه

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. Taha Ayoobi

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4273 ديدگاه)

        تو آمریکا سرعت رو با مایل بر ساعت میسنجن، که چلنجر شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت رو زده و به کیلومتر در ساعت میشه 96.

        موافقم 4
        مخالفم 2
  2. آرش

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آمریکا آلمان سوئد جای غول‌های ایتالیا و انگلیس خالیه تو لیست قرن بیستم همیشه پای ثابت رکوردهای خودرویی بودن .

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. Mr AR

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    از تمامی رکورد های بالا ویدیو اسناد و مدارک موجود است بجز …🤭

    موافقم 17
    مخالفم 16
    1. sinasvj

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (423 ديدگاه)

      رکورد دیمون ویدئو نداره یا اف پنج؟

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        دم هنسی و دوج گرم که هیچکسی با مدرک نمیتونه توانایی هاشون رو زیر سوال ببره👏

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. car lover

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          همین که دوج توی اسفالت کاری ازش برنمیاد
          و هنسی هم بعنوان قوی ترین درنسوز هیچ پخی نیست خودش کافیه
          قبلا هم گفتم قدرت رو کاغذ بدرد هیچکس نمیخوره

          موافقم 7
          مخالفم 14
        2. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          روی کاغذ فیکه راننده هم کیکه عکس برگه درگ هم فتوشاپه کلا اصن زندگی هم وجود نداره بی خیال سخت نگیر، یه شرکت اومده این همه زحمت کشیده موتور طراحی کرده با ۱۸۱۷ اسب اون وقت یه نفر که فن پارسه میخواد بگه که هیچ پوخی نیست😂

          موافقم 9
          مخالفم 7
        3. car lover

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          بعد این همه بحث و کل کل به یه نتیجه ای رسیدم اینکه فقط حرف میزنی بدون اینکه بدونی چی میگی در حد همون لینک فرستادنی و کاغذ اگر میدونستم ادم منطقی و فنی هستی تا صبح باهات بحث میکردم بحث های درست درمون نه کل کل. اما هرچی میگذره به این نتیجه میرسم که باید بذارم تو توهماتت زندگی کنی. عیب نداره به قول خودت سخت نگیر

          موافقم 7
          مخالفم 7
        4. سوشیانت

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          تو همش داری منو ریپلای میکنی اگر این بحث نیست پس چیه؟!😂 اینکه من فقط میتونم لینک بفرستم مشکل من نیست برو به پدال بگو چرا نمیشه از اینجا تلپورتت کنم پیش دوج و nhra تا برات توضیح بدن

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. حسین

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    رکورد بوگاتی مگه با خودروی تولیدی بوده ؟

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      هیچ کس نبود جواب بده ؟
      بوگاتی اومد با یک پروتوتایپ رکورد زد
      بعدش گفت تولید میکنیم
      این دقیقا کجاش تولیدی محسوب میشه
      هیج کدوم از نسخه های تولیدیش حتی تست هم نشدن تا الان
      مشخصه اون پروتوتایپ دستکاری بوده که انقدر شتابش با شیرون معمولی فرق داشت
      از ۳۰۰ تا ۴۰۰ شیرون عادی رو می بلعید

      موافقم 6
      مخالفم 7
    2. حسین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      این اختلاف عملکرد منطقیه ؟
      اولا که منطقی نیست حتی اگر تولیدی باشه ..
      چطور ممکنه این قدر از نسخه معمولی سریع تر بوده باشه؟ یعنی شیرون معمولی رو محدود کردن ؟
      یا اینکه اون پروتوتایپ دستکاری بوده

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۵ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (319 ديدگاه)

        حسین یکم مغزت به کار بنداز 🤣 شیرون 480میره ولی تا 440محدود کردن شیرون سوپر اسپرت 300 سرعتش 490 هستش اما تا 440تا محدود کردن توربیون که جدیده محدودیتش اندازه شیروم سوپر اسپرته. من عاشق بوگاتیم هیچکی که در مورد بوگاتی نمی‌فهمه حرف نزنه چرت و پرتی تحویل ندین که لایک بخورین بوگاتی تست شدس بنظرم هیچکی بهم لایک نامیده 🤕

        1. محمد

          ۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (319 ديدگاه)

          شیرون معمولی 420محدود شده اشتباه تایپ شده بود

    3. حسین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      ولی از حق نگذریم فکر کنم قوانین فیزیک خودروسازایی مثل کونیگزگ و هنسی و سایرین رو بابت رکورد زدن محدود کرده ، چون ۵ سال از زمانی که بوگاتی رکورد رو زد میگذره و هیچکدوم نتونستن با اون سرعت حرکت کنند، هرچند تا زمانی که مشتری بوگاتی با یک نسخه تولیدی شیرون ۳۰۰ پلاس همین رکورد رو نزنه من نه دیگه بوگاتی رو قبول دارم نه رکوردش رو .

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. حسین

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (146 ديدگاه)

      باید به خواسته مشتری بیان و با نسخه تولیدی که توسط مشتری خریداری شده رکورد بزنند و غیر از اون،
      باید توضیح بدند که چرا این نسخه از شیرون
      تا این اندازه سریع تر از نسخه های دیگر شیرون هست
      مخصوصا از ۳۰۰ کیلومتر به بعد ، انگار شیرون های عادی موتورشون محدودیت داشته ولی تو این نسخه محدودیتش باز شده ، باید تمام این جزئیات رو توضیح بدند و برای من سوال بر انگیزه که چرا تا الان هیچ کس این موضوع رو پیگیری نکرده .
      انگار پول مهم تر از هرچیز دیگه است .
      همین الان برید رکورد بوگاتی رو تماشا کنید
      داخل گوگل رکورد ۴۹۰ کیلومترش هست
      از سرعت ۳۰۰کیلومتر تا سرعت ۴۰۰ کیلومتر ماشین رو ثانیه بگیرید ، گرفتید و تموم شد درسته ، حالا رکورد ۰ تا ۴۰۰ و ۰ بوگاتی شیرون که ۴۲ ثانیه بوده هم سرچ کنید،
      این بار از سرعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر ماشین رو ثانیه بگیرید ، نتیجه اش رو حتما کامنت کنید

      1. Taha Ayoobi

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4273 ديدگاه)

        ماشالا حسین به خود کفایی رسیدی، هیچکی جواب نداد خودت دست به کار شدی😅

        موافقم 3
        مخالفم 3
  5. (Ali(chevynova

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (7368 ديدگاه)

    دوج با ساخت دیمن ۱۷۰ علاوه بر اونکه ثابت کرد پرفورمنس خوب با قیمت مناسب ممکنه ، ثابت کرد که همون شرکتیه که برای مسابقات nhra در سال ۶۸ همی دارت رو ساخت که ۶۰۰ اسب قدرت تولید میکرد
    همون شرکتیه که دوج ۳۳۰ مدل ۶۴ با ۴۲۰ اسب ساخته
    همونی هست که سال ۷۱ چارجر رو با موتور ۴۲۶ همی و قدرت ۴۲۵ اسب روانه بازار کرد
    همون شرکتیه که موتور ۴۲۶ رو با ۲ میلسوپاپ در سال ۶۴ با قدرت ۷۵۰ مخصوص نسکار ساخت

    موافقم 23
    مخالفم 19
    1. JaMsHiD_R1988

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2710 ديدگاه)

      این همه از قدرتاشون میگی ، از وزن و آیرودینامیک و سیستم تعلیق و تقسیم وزن و چسبندگی و تایمشون توی پیست ها بگو یکم تعجب کنیم

      موافقم 17
      مخالفم 14
      1. (Ali(chevynova

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (7368 ديدگاه)

        جمشیدی

        تو از همون افرادی هستی که حتی از فاصله ۱۰۰ متری یه امریکایی حتی رد هم نشدی بعد میخوای به بهونه سوال پرسیدن از من در مورد تعلیق امریکاییها اون صحبت ابلهانه که امریکاییها هندلینگ ندارن رو بکشی وسط

        هر وقت پشت فرمون بیوک نشستی و با ۱۲۰ تا سرعت پیچیدی از یه لاین به لاین دیگه اون موقع مفهوم چسبندگی و هندلینگ رو متوجه میشی در غیر اینصورت هیچ فاید نداره و همچنان تعصب چشمات رو بسته نگه میداره

        موافقم 19
        مخالفم 21
        1. علیرضا

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          همون شرکت که ماشین چینی ریبج میکنه همون شرکت که برشکست شد دست فیات افتاد در نهایت پژو داره نجاتش میده

          موافقم 9
          مخالفم 8
        2. مجید

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (261 ديدگاه)

          نشستن من و شما و اصغر و اکبر ملاک نیست، راننده‌ی حرفه‌ای باید پشت این ماشینا بشینه و تو یه مسیر پرچالش مثل نوربرگرینگ رکورد ثبت کنه.

          من خودم علاقه زیادی به هنسی ونوم اف ۵ یا SSC Tatutara آمریکایی دارم ولی همه‌ی این ماشینا وقعی ادعاهایی که پیرامونشون هست اثبات میشه که تو شرایط پرچالشی آزمایش بشن حالا اگه به اسم نوربرگرینگ حساسیت دارند بعضیا یه پیست پرچالش دیگه رو بگن که پیچای ۹۰ و ۴۵ درجه‌ای داشته باشه و با راننده‌های حرفه‌ای تست شده باشه.

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. حمیدرضا

          ۶ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (284 ديدگاه)

          ۱۲۰ تا با استانداردهای جنابعالی خیلی زیاده وگرنه ی پژو ایرانی با سرعت خیلی بالاتر همین کارو انجام میده😂

    2. AMIN (M.A.S)

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (848 ديدگاه)

      اشاره به دارت همی کردی بد نیس یه ذره شلوغش کنیم
      خب دوستان میدونیم نسل دوم موتور همی به حجم ۴۲۶ اینچ مکعب سال 1964 معرفی شد و تا سال ۶۶ با وجود تقاضای زیاد واسه نصب رو مدل جاده ای ولی فقط نسخه مسابقه ای داشت با فک کنم تک کاربرات چهاردهنه

      بعدا سال ۶۶ روی اولین نسل دوج چارجر و پنجمین نسل کورونت بود که نسخه جاده ای با دو کاربرات و بلوک سرسیلندر چدنی هم عرضه شد به عنوان جانشین موتور 426 قبلی که به اسم 426wedge head شناخته می‌شد (اون موتور قبلی از سری موتور های RB بود اتاق احتراق نیمکره ای نبود)

      حالا جزئیات همی رو خیلی کار نداریم
      ولی
      توی سال ۶۸ دوج یه نسخه از دارت معرفی کرد برای شرکت توی مسابقات درگ NHRA کلاس سوپراستوک
      و اون نسل دارت ها چون روی پلتفرم A body سوار بودن از نظر ابعاد کوچیک تر و از نظر وزن سبکتر از ماسل کارای B body بودن یعنی چارجر رودرانر کورونت
      توی این دارت ها به که اسم Hurst hemi dart شناخته میشن مدل مسابقه ای موتور ۴۲۶ همی قرار گرفت
      حالا چرا هرست؟
      بدنه این ماشینا به صورت خام واسه شرکت هرست فرستاده میشد تا به سلیقه مشتری و سفارشش رنگ و برچسبا و کاپوت و… نصب شن و البته باز هم واسه سبک سازیش تلاش شد

      تئوری میگفت این ماشین میتونه کمتر از ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۳۰ مایل برساعت برسه
      اما فک کنم نسخه پلیموث این ماشین یعنی باراکودا سوپراستوک (همین ماشین با شکل پلیموث) موفق شد توی ۱۰.۳ ثانیه یک چهارم مایل رو طی کنه با سرعت فراتر از ۱۳۰ مایل برساعت!!!!!
      این یه رکورد عجیب غریب محسوب میشد و شاید بیراه نباشه بگیم این دوتا ماشین دهه ها پرشتاب ترین ماسل کارای ساخته شده شرکتی بودن
      ( باراکودا سوپراستوک هم مث همین دارت با همکاری هرست ساخته میشد)
      فقط ۸۰ تا هرست همی دارت ساخته شد و نسخه پلیموث هم فقط ۷۰ تا ساخته شد

      راستی یه دوج دیتونا همی دنده ای سبز بودا دو سه سال پیش خبرشو پدال کار کرد که ۱ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار فروخته شد بود
      چن روز پیش ۳.۳ میلیون دلار تو حراجی فروش رفت!!!!! :)

      موافقم 12
      مخالفم 3
  6. ARMAN سابق

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (487 ديدگاه)

    باز الان چند نفر کودک چند ماهه میان سر چلنجر دعوا کردن.
    واقعا برام سواله با توجه به پستا و کامنتای قبلی شماها کار و زندگی ندارین که زیر پستای ماشینای آمریکایی تعداد کامنت به بالای ۱۰۰ و حتی ۱۵۰ تا میرسه؟
    ما که داریم تمام مدل ها و تمام سبکا رو میبینیم و هر کدوم لذت خاص خودشونو دارن.

    موافقم 25
    مخالفم 4
    1. محمد

      ۵ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (319 ديدگاه)

      ARMAN سابق تو راست میگی ما نباید سر یه چیز چرت حرف بزنیم ما داریم ماشینی میبینیم که هیچوقت از یادمان نمیره ولی در واقعیت ازبین میره اما نباید مثل پیام یاتاقان دوست یه کامنت چرت بزاریم یه نفر رفته سوارش شده رکورد زده شاید شانسی بوده👍

  7. ! i M α η δ υ α R

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2342 ديدگاه)

    پدال جان سلام …

    با احترام و عرض شرمندگی بسیار اما باید بگم ، قبلا گاهی حس می کردم که تایید بعضی از کامنت ها با حب و بغض ، انجام نمیشه اما هر دفعه با خوش بینی به رسالت حرفه ای شما و خوش خیالی خودم ، می گفتم حتما من اشتباه کردم …

    اما نوشتن 5 کامنت در دو نوبت مجزا ( در پست میتسوبیشی 3000GT در جواب دوست کره ای فنمون که از لفظ آفتابه استفاده کرد ولی هنوز کامنتش پاک نشده ) و در کمال تعجب ، پاک شدن هر باره این کامنت ها ، برام دیگه جای تردیدی باقی نگذاشت ، که سلیقه دوستی درون سایت پدال ، “شاید ” بعضی مواقع باعث جرح و تعدیل نظرات ما بشه …

    در نهایت بگم با این رویه دیگه رمقی برای نوشتن کامنتهای بدرد بخور باقی نمی مونه و حال و حوصله از آدم گرفته میشه …

    اولین اصل کار رسانه ، بی طرفی هست …

    برای مثال اگر من دست اندر کار ، سلیقه یا علاقه ای دارم که از طرف کاربری نقد یا کوبیده شده ، نباید مساله رو شخصی کنم و کامنتی که مودبانه است رو پاک کنم و کامنتی که توهین آمیزه ، منتشر باقی بگذارم …

    با احترام دو چندان برای زحمات شبانه روزی شما عزیزان ، اما چون می دونم پاسخی نخواهی داد فقط اضافه کنم که این روحیه یک بام و دو هوا ، باعث دل آزردگی کاربران میشه …

    موافقم 17
    مخالفم 7
  8. JaMsHiD_R1988

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2710 ديدگاه)

    همه قبول به جز چلنجر
    فقط یه نفر این کارو تونست بکنه
    باید بگیم رکورد راننده NHRA نه رکورد چلنجر
    جالبه هیچ فیلمی هم نیست از این رکورد یا حتی کسی دیگه که بتونه به این تایم برسه

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. Taha Ayoobi

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4273 ديدگاه)

      جمشید توقع داری هرکی بشینه پشتش تایم بزنه؟
      نه دیگه خب تو متن هم گفته هرکسی نمیتونه.
      چرا قبول نمیکنید من نمیفهمم، دوج به این عدد رسیده و تایید هم شده، حالا اینکه هرکسی نمیتونه باهاش به این عدد برسه پس قبول نیست؟

      موافقم 13
      مخالفم 7
      1. مازیار

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        اشتباه نکن طاها
        “حالا اینکه هرکسی نمیتونه باهاش به این عدد برسه پس قبول نیست؟”
        نه اینطور نیست
        حالا اینکه هرکسی نمیتونه باهاش به این عدد برسه پس ارزش چندانی نداره
        مسئله قبول بودن نیست. شما به خودروهایی نگاه کن که تمام افراد عادی باهاشون به تایم کمپانی میرسن و راننده های حرفه ای به فراتر از اون
        این دوتا یکی هستن؟

        و این جدا از مسئله سوختی به جز بنزین هست که ۱۵۰ ساله مورد مصرف خودروهاست

        موافقم 9
        مخالفم 9
        1. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          ماشین خوب به درد کسی میخوره که مهارت خوبی داشته باشه

          موافقم 8
          مخالفم 9
        2. Taha Ayoobi

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4273 ديدگاه)

          مازیار الان یه راننده دیگه بشینه پشت ای ام جی وان میتونه همون تایم رو بزنه؟
          اگه نتونه پس ارزشی نداره.

          موافقم 12
          مخالفم 6
        3. مازیار

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          باشه طاها اگه راننده دیگه نتونست اونوقت ارزشی نداره
          اما دستکم این مسئله در موردی که شما میگی بارها و بارها اتفاق افتاده

          موافقم 6
          مخالفم 6
        4. JaMsHiD_R1988

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2710 ديدگاه)

          پیست با درگ و گاز دادن تو خط مستقیم فرق داره طاها .
          AMG ONE برای آدم عادی نیست ولی دیمن ۱۷۰ ادعا داره ماشین مردمی هست
          پس باید بتونه قابل استفاده برای مردم عادی باشه

      2. حسن

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2067 ديدگاه)

        اینا هر روز با بنز وان میرن نوربر رکورد قبلی را میزنن
        با بوگاتی میرن تو فرودگاه به 490 میرسن در صورتی که اون خودرو یه صندلی نداشت لاستیکهاش کاملا تخصصی بودن و اصلا تو بازار نیست
        با ایسکو هم قدرتنمایی میکنن

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. car lover

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          اره داش شماها هم هر روز دارید با دیمن شتاب جدید ثبت میکنید
          با هنسی دارید رکورد جابجا میکنید
          با تواتارا هم قدرتنمایی میکنید میکنید

          موافقم 2
          مخالفم 1
      3. JaMsHiD_R1988

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2710 ديدگاه)

        تایم بقیه خودرو سازان تایم ماشیناشون با لاستیک فابریک و ای سی یو فابریک و جاده عادی و سوخت عادی کشور های اروپاییه
        حالا تایم این با هزار تا دنگ و فنگ و امکانات و پیست درگ و راننده متخصص به این تایم رسیده
        دمش گرم خیلی خوب کاری کرده ولی ارزشی نداره

    2. Dodge.v8

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      هیچ فیلمی نیست؟ مطمعنی یه سر به یوتیوب زدی؟😂
      https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MjkwMjY2NjAzMDk3OTE1?story_media_id=3275848085312675863_6156623336&igsh=dGhtajFkbXRrcXVr
      پ اینا چیه؟

      موافقم 9
      مخالفم 4
  9. Dodge.v8

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    هیچ خودروی عقب دفرانسیل که موتورش جلو هست امکان نداره تو شرایط عادی شتاب 1.6 بزنه حالا گیریم خار مادر تکنولوژی باشه بازم نمیشه مهندسان SRT هم گفتن که این شتاب فقط با تایر اسلیک و زمین مخصوص درگ قابل زدنه و هیچ ادعایی نکرده
    حتی این ماشین کوارترو بالای 9 و شتاب بالای 2 بزنه بازم هیچ رقیبی نداره، چون هیچ ماشین زیر 100 هزار دلاری، عقب دف با 2 تن وزن نمیتونه حتی نزدیک این تایم ها بشه چه برسه رقابت
    هرچند اگه شرایط اوکی باشه تایم گفته شده شرکتو میزنن تو یوتیوب سرچ کنید میاره کسانی که زیر 9 زدن باهاش

    موافقم 17
    مخالفم 5
  10. Taha Ayoobi

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4273 ديدگاه)

    دوج برای خداحافظی با چلنجر سنگ تموم گذاشت واقعا.

    رکوردی رو جا به جا کرد که فکر نکنم حالا حالا ها شکسته بشه.

    موافقم 15
    مخالفم 12
    1. Dodge.v8

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      یه ماسل کار خااالصه خااالص
      قدرت بالا، هیکل عضلانی، قیمت مفت، ریخت قیافه حبس ابد، صدا عربده کشی، ماسل کار یعنی این وسلام
      تایم پیست زدن مال سوپر اسپرتهاس که اونم وقتی وایپر خدابیامرز بود رقیب هاش گرد خاکشو جمع میکردن البته جالب اینجاس تایم پیست چارجر چلنجر قابل قبوله سال 2016 چارجر هلکت که تو نوربرگرینگ رکورد زد 7/36 ثانیه فقط نیم ثانیه رکوردش از ام فایو کامپیتشن 2019 کمتر بود تازه ام فایو AWD

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4273 ديدگاه)

        دقیقا👌

        واقعا جزو نماد ماسل کار هاس این جذاب لعنتی.

        اگر اشتباه نکنم این نسل هارو تیم کونیسکیس توسعه داد، واقعا دمش گرم.

        موافقم 10
        مخالفم 8
  11. Sina_carshow

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (230 ديدگاه)

    جوکر جان عزیزم کجایی کونیگزگ ته مقاله نوشته شده بیا ترتیبش رو بده

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4273 ديدگاه)

      🤣👌

      موافقم 6
      مخالفم 3
  12. سوشیانت

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3481 ديدگاه)

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/various/%25D8%25AF%25D9%2588%25D8%25AC-%25DA%2586%25D9%2584%25D9%2586%25D8%25AC%25D8%25B1-%25D8%25AF%25D8%25B1%25DA%25AF-%25D9%25BE%25DA%25A9-%25D9%2585%25D9%2588%25D9%25BE%25D8%25A7%25D8%25B1-2020/&ved=2ahUKEwimibCtr42IAxWDSvEDHVOdIO4QFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw1QdvAmi-l7aWBXRZ4HplP9
    جالبه بدونید دوج با مدل چلنجر درگ پک تایم ۷.۵ هم زده و تنها رقیب اصلیش هم مک مورتری هست که تایم اون ۷.۹۷ هست البته هر دو اجازه تردد در جاده رو ندارن

    موافقم 8
    مخالفم 9
    1. car lover

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1399 ديدگاه)

      این رو قبلا دیده بودم و کاملا هم منطقیه
      https://www.aparat.com/v/r65ok42 گفتم اینم بذارم این پارس خودمه باهاش تو 1 ثانیه صفرتاصد رفتم و 400 متر هم تو 7 ثانیه. هیچ چلنجر و بوگاتی و مک مورتی هم حریفم نیست

      موافقم 7
      مخالفم 11
      1. سوشیانت

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        دیدی گفتم پدال رو با شوتی سواران اشتباه گرفتی😁

        موافقم 7
        مخالفم 6
        1. car lover

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          مگه هرکی پارس داره شوتی سواره؟ یه حرفی باید بزنی یه چی باید بپرونی

          موافقم 7
          مخالفم 5
        2. سوشیانت

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          من اصن‌ گفتم چی داری چی نداری؟😄 دارم میگم تشخیص نمیدی که کی باید چی تایپ کنی

          موافقم 5
          مخالفم 3
        3. car lover

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1399 ديدگاه)

          اینکه من چی تایپ میکنم یا چی تشخیص میدم به تو هیچ ربطی نداره. کسی هم قرار باشه چیزی بگه ادمینه نه تو که خودتو به زور راه دادن

          موافقم 7
          مخالفم 3
        4. سوشیانت

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          اگر مشکلی داری میتونی ریپلای نکنی چون وقتی ریپلای میکنی یعنی این حق رو دادی که دیگران هم راجبت نظر بدن

          موافقم 3
          مخالفم 1
  13. Siyavash

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (780 ديدگاه)

    چرا رکورد مک‌لارن f1 رو که حداکثر سرعت با موتور تنفس طبیعی ننوشتید…اونم برا نزدیک به ۳۰ سال پیش.

    1. Taha Ayoobi

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4273 ديدگاه)

      به نظرم اون موقع خیلی جزئی میشد، اینجا رکورد کلی رو نوشته.

      موافقم 5
      مخالفم 3
  14. BlackWing

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    اگر برقی‌ها تک دیفرانسیل بودن الان باید اسم فراری 296 رو به عنوان سریع ترین دیفرانسیل عقب ها در رکورد شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت مینوشتیم !

    چون هیچ ماشین برقی اگر جفت دیفرانسیل نبود این شتابگیری رو نداشت !

    موافقم 8
    مخالفم 2
  15. Absurd Hero

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    «رکورد بعدی هم شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر با تنها ۱.۶۶ ثانیه است. البته این رکوردها هردو روی آسفالت مخصوص با لاستیک‌های درگ ثبت شده و تکرار آن‌ها توسط افراد عادی به‌نوعی غیرممکن خواهد بود.»

    ترجمه دقیق‌تر:
    علاوه بر آسفالت و سوخت که از نوع عادی نیستند، راننده هم باید غیرعادی باشد و حالت طبیعی نداشته باشد (گل) تا بتواند این رکورد را تکرار کند

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4273 ديدگاه)

      وای تو چقدر با نمکی

      اون بنزینی که میگی غیر عادیه، یه نوع بنزینه که هر کمپانی دلش بخواد میتونه ماشینشو با او سازگار کنه، الان کونیگزگ هم بعضی ماشیناش با E85 قدرت بیشتری میدن پس بده؟

      اون آسفالت هم اسمش آسفالت درگه که بهش میگید غیر عادی، تو دلت آسفالت عادی دوست داره بحثش جداس.

      بعضی از شما ها خودتون کسایی که حرف های سلبریتی هارو قبول دارن مسخره میکنید، بعد خودتون چون چهارتا دونه یوتوبر که سر و تهشون رو بزنی دنبال ویو ان فقط بها میدید.

      هرچی هم بیشتر دلیل میارید که نه این رکورد دوج حساب نمیشه بیشتر دلیل هاتون بی منطق میشه و پیچ میخوره تو هم.

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. سوشیانت

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        طاها مگه دلیل هم دارن؟

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. Taha Ayoobi

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (4273 ديدگاه)

          دلیل هاشون: نه چون این، چون اون، چون اونجوری، نه دیگه چون اونجا.

          موافقم 4
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          دقیقا👌

          موافقم 2
          مخالفم 1
  16. مهدی

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    رکورد سرعت بوگاتی که ۴۹۰ تاست مگه کونیگزگ و دیگران نشکوندنش؟

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. R

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      کجا شکوندن تو خواب؟ زباد اینستا گردی میکنی

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (4273 ديدگاه)

        مهدی براش سوال بود، پرسید؛ چرا با لحن تند جواب میدید.

        موافقم 3
        مخالفم 3
  17. BMW

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    چلنجر رو فقط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا