براساس اطلاعات رسیده از منابع دولتی، واردات چند خودروی اقتصادی از برندهای هیوندای، میتسوبیشی، چانگان، امجی و سیتروئن قطعی است.
شاید در ظاهر، گمانهزنی برای قیمت ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان خودروهای وارداتی، خبر خوشحالکنندهای باشد اما، فروش خودرو با تعداد محدود در بورس، نشان از بالارفتن قیمت نهایی برای مصرفکننده دارد. بدیهی است، تا زمانی که عرضه کمتر از تقاضا باشد، هزینهی خرید خودرو برای خانوادههای ایرانی کاهش نخواهد یافت و قیمت در بازار آزاد، بسیار بیشتر از توان اقتصادی مردم خواهد بود.
با فرض بر اینکه وعدهها عملی شوند و مدلهای وارداتی از ترخیص گمرک عبور کنند، هیوندای اکسنت، هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ، چانگان CS35، ام جی ۳، ام جی ۶، سیتروئن C3 و سئات ایبیزا در زمره مدل خودروهایی هستند که قرار است به کشور وارد شود. در این مطلب، نگاهی کوتاه به خودروهای فوق داشتهایم.
مشخصات هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ وارداتی
طی سالهای اخیر فروش بسیار خوب اکسنت در کشورهای غرب آسیا باتوجه به قیمت مناسب و شرایط اقساطی، وجود داشته است. حتی در عربستان، اکسنت پرفروشترین خودروی سال ۲۰۰۰ بود.
هیوندای اکسنت از سال ۱۹۹۴ جایگزین اکسل شد و در بعضی کشورها، ورنا نام داشت. مدل هاچبک هیوندای i30 که در ایران فروخته میشد هم، در واقع مدلی از اکسنت است. از سال ۲۰۱۶ تا امروز، نسل پنجم اکسنت با دو نوع بدنهی سدان و هاچبک تولید میشود. این خودرو، باوجود ۶ سال سابقهی فروش جهانی، هرگز به ایران وارد نشد.
اکسنت ۲۰۲۲ دارای خط تولید در هند، چین، مکزیک، فیلیپین، ویتنام و الجزایز است. این خودرو، محصولی اقتصادی برای کشورهای کمتر توسعه یافته محسوب میشود؛ درحالیکه نسخهی مجهزتر روی همین پلتفرم، به نام ریو بازار فروش شرق آسیا، امریکا و اروپا دارد. البته اکسنت ۲۰۲۲ با آپشنهای نسبتا کامل در امریکا و کانادا نیز فروخته میشود.
انواع پیشرانههای یک لیتر توربو تا ۱/۶ لیتر برای اکسنت ۲۰۲۲ وجود دارد. نسخهی ۱۷ هزار دلاری این خودرو در بازار جهانی، مجهز به موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتنمتر است. اکسنت با گیربکس CVT یا ۶ سرعته دستی، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت، حدود ۶/۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
از مهمترین امکانات اکسنت میتوان به نمایشگر لمسی ۵ یا ۷ اینچ، ناوبری ماهوارهای، ارتباط تلفنی بلوتوث، تهویه مطبوع اتوماتیک و رینگهای ۱۷ اینچ اشاره کرد. این خودرو در گزارش سال ۲۰۲۱ سایت کاراندردرایو، بهترین خودروی زیر ۱۸ هزار دلار امریکا معرفی شده و بالاتر از کیا ریو، نیسان ورسا، میتسوبیشی میراژ و شورولت اسپارک قرار گرفته است.
باتوجه به قیمت دلار در بازار آزاد، حتی اگر تعرفههای واردات و عوارض را صفر در نظر بگیریم، قیمت اکسنت سدان با امکاناتی که ذکر شد، کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان نخواهد بود.
مشخصات هیوندای i10 وارداتی
هاچبک i10 برخلاف اکسنت، در امریکا فروخته نمیشود اما برای مردم اروپا موجود است. خطوط تولید این مدل در ترکیه، هند و ویتنام فعالیت میکنند. نسل سوم سال ۲۰۱۹ معرفی شده و نسبت به نسل قبلی که در ایران فروش داشت، کمی بزرگتر است.
پیشرانههای i10 یک لیتر و ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی یا توربوشارژ را شامل میشود. ارزانترین مدل، ۶۷ اسب بخار قدرت و قویتری نسخه، دارای ۱۰۰ اسب بخار قدرت است. در بیشتر کشورهای جهانی، i10 با موتور ۱/۲ لیتر تنفس طبیعی فروخته میشود. این مدل، ۸۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با i10 مجهز به گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک، ۱۴ ثانیه زمان میبرد؛ درحالیکه میانگین مصرف سوخت، ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر است.
قیمت i10 در کشورهای مختلف باتوجه به پیشرانه و تجهیزات، تفاوت دارد. ظاهرا میانگین هزینه خرید برای مدل اتوماتیک مجهز به پیشرانهی ۸۴ اسب بخار، حدود ۱۰ هزار دلار است. پس برای وارد کننده، ۳۳۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان، قیمت ریالی خواهد داشت.
مشخصات میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۲
نسل اول میراژ در سال ۱۹۷۸، یک خودروی اسپرت هاچبک مشابه هوندا سیویک بود. این مدل در ابتدا، نسخهی بدون صندوق لنسر محسوب میشد و تا سال ۲۰۱۲، به کلاس خودروهای کوچک شهری تعلق نداشت.
میراژ در سالهای اخیر، کوچکترین و ارزانترین خودروی تولیدی میتسوبیشی بود. این مدل نسبت به رقبا، فضای کمتری برای سرنشینان فراهم میکند و البته پیشرانهی ضعیفتری دارد؛ اما به دلیل مصرف سوخت پایین و سهولت استفاده در شهرهای پرترافیک، همچنان در کشورهای مختلف دنیا مشتری دارد.
نسل ششم میراژ در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد تا یک مدل جمعوجور، مشابه دوو ماتیز (شورولت ماتیز) باشد. فیسلیفت میراژ در سال ۲۰۱۹، جذابیت ظاهری این خودرو را افزایش داد و نسخهی سدان را به خط مونتاژ اضافه کرد.
روی کاغذ، گیربکس خودکار CVT، مهمترین مورد جالب برای نسخهی پایه از میراژ سدان است. این مدل با پیشرانهی سه سیلندر ۱۲۰۰ سیسی، ۷۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت برای میراژ G4 سدان، ۱۳ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودروی ۹۵۰ کیلوگرمی، میانگین مصرف سوخت ۵ تا ۵/۵ لیتر در صد کیلومتر ارائه میدهد.
میراژ هاچبک در بسیاری از کشورهای دنیا، آستانه قیمت ۱۶ هزار دلار دارد. مدل سدان مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT، به قیمت ۱۷ هزار دلار در امریکا فروخته میشود. با این شرایط، فروش میراژ در ایران با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان، بعید به نظر میرسد.
مشخصات چانگان CS35 جدید وارداتی
سایپا به مدتی نسبتا طولانی، چانگان CS35 را در ایران مونتاژ کرد. این خودرو، یکی از کوچکترین کراساورهای چینی بازار ایران محسوب میشود و به تعداد بالا فروخته شده است. هماکنون چانگان CS35 دست دوم مدل ۱۳۹۷ با شرایط ظاهری و فنی مناسب، حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.
در چین، تولید چانگان CS35 مشابه خودروی مونتاژ سایپا ادامه دارد. این خودرو حتی تغییر چهرهی چندانی نداشته و همچنان با دو نوع پیشرانهی ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ سیسی تنفس طبیعی فروخته میشود. اگر سایپا تصمیم به ازسرگیری واردات CS35 قدیمی بگیرد؛ پیشرانهی ۱/۶ لیتری با قدرت ۱۲۳ اسب بخار و گشتاور ۱۶۰ نیوتنمتر تحویل مصرفکننده ایرانی خواهد شد. این مدل با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۵ ثانیه دارد و میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند.
چانگان CS35 پلاس از سال ۲۰۱۸ به محصولات شرکت چینی اضافه شده است. این مدل، سال ۲۰۲۱ فیسلیفت شد و طراحی بهتری نسبت به CS35 موجود در ایران پیدا کرد. چانگان CS35 پلاس با موتور ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی و ۱/۴ لیتر توربو تولید میشود. مدل ارزانتر، ۱۲۸ اسب بخار قدرت و نسخهی قویتر، ۱۶۰ اسب بخار دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با پیشرانهی توربوشارژ و گیربکس ۷ سرعتهی اتوماتیک دبل کلاچ، ۹ ثانیه زمان میبرد.
قیمت چانگان CS35 پلاس در بازار جهانی، ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار است. با این شرایط حداقل فیمت خودرو برای شرکت واردکننده، ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
مشخصات ام جی ۳ وارداتی مدل ۲۰۲۲
امجی با مالکیت گروه خودروسازی سایک (SAIC) فعالیت میکند و امروزه یکی از موفقترین برندهای صادرکنندهی چین محسوب میشود. طی سالهای اخیر، مدلهای مختلف امجی شامل MG3 و MG6 و MG GT و MG GS در ایران فروخته شدند که از میان آنها، MG3 کوچکترین و ارزانترین بود.
مدل فعلی از امجی ۳، سال ۲۰۱۱ معرفی شد و اتفاقا در بازار ایران نیز حضور داشت. این خودرو، تغییر چهره (فیس لیفت) در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد؛ اما از نظر فنی مشابه مدل ۲۰۱۱ باقی ماند. امجی ۳ با پیشرانهی ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی، ۱۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس دستی ۵ سرعته یا اتوماتیک ۴ سرعته، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه دارد. میانگین مصرف سوخت MG3 حدود ۶ تا ۷ لیتر بنزین در صد کیلومتر است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تولید میشود.
قیمت امجی ۳ در چین، ۶۰ تا ۹۰ هزار یوآن، معادل ۹ تا ۱۳ هزار دلار است. مدل اتوماتیک دارای نمایشگر لمسی، ناوبری ماهوارهای، روشنایی روز، سیستم کنترل لغزش ESP و توزیع ترمز EBD، سنسور جلو و عقب، دوربین پارک و حفظ خودرو در شیب (HCA) است.
مشخصات ام جی ۶ وارداتی مدل ۲۰۲۲
برخلاف MG3، سدان MG6 دارای نسخهی جدید و نزدیک به استانداردهای روز دنیا است. نسل جدید، سال ۲۰۱۶ معرفی شده و سال ۲۰۲۰، فیس لیفت داشته است. باتوجه به سابقهی مدل قبلی در ایران، واردات MG6 جدید میتواند جای خالی یک سدان اسپرت جوانپسند در بازار کشور را پر کند.
مدل ۲۰۲۲ از امجی ۶ پیشرانههای متنوعی در بازار جهانی دارد. حتی مدل پلاگین هیبرید این خودرو نیز تولید شده است. احتمالا شرکت واردکننده مشابه قبل، اقدام به فروش نسخهی توربوشارژ MG6 خواهد کرد و پیشرانههای ضعیفتر را سفارش نخواهد داد. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر وارد کشور خواهد شد تا همراه گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم کند. میانگین مصرف سوخت MG6 توربو، ۶ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
آستانه قیمت MG6 توربو در بازار جهانی، ۱۶ هزار دلار است. مدل پلاگین هیبرید با قدرت ۲۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۰ نیوتنمتر، میانگین مصرف سوخت ۱/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد و همراه آپشنهای اضافی، به قیمت ۲۰ هزار دلار فروخته میشود.
مشخصات سیتروئن C3 وارداتی مدل ۲۰۲۲
کراساور کوچک سیتروئن C3 یکی از معدود خودروهای مدرن اروپا محسوب میشود که طی سالهای اخیر توسط سایپا مونتاژ شد. نسل جدید این سیتروئن از سال ۲۰۱۶ در اسلواکی تولید میشود و فیس لیفت جزئی در سال ۲۰۲۰ داشته است.
سیتروئن C3 با پیشرانهی سه سیلندر ۱/۲ لیتر توربوشارژ، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد. میانگین مصرف سوخت C3 مدل ۲۰۲۲، حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و نهایت سرعت به ۱۹۰ کیلومتر برساعت است.
باتوجه به تحریمهای بینالمللی، مونتاژ C3 جدید در ایران بعید به نظر میرسد. آستانه قیمت این خودرو با گیربکس اتوماتیک و موتور ۱/۲ لیتر توربوشارژ در اروپا، ۱۲ هزار دلار است. هماکنون نسخههای دست دوم C3 در بازار ایران، ۸۰۰ میلیون تومان هزینه حرید دارد.
مشخصات سئات ایبیزا وارداتی مدل ۲۰۲۲
برند اسپانیایی سئات (SEAT) با سرمایهگذاری مشترک فیات ایتالیا در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد. این مجموعهی خودروسازی هماکنون زیرمجموعه فولکس واگن است و انواع مدلهای بنزینی و برقی با ابعاد مختلف را تولید میکند.
سئات ایبیزا (Ibiza) یکی از قدیمیترین خودروهای تولید اسپانیا از ۱۹۸۴ تا کنون است. از سال ۲۰۱۷، نسل پنجم این خودرو در اسپانیا و الجزایر تولید میشود. پیشرانههای ایبیزا ۲۰۲۲، یک لیتر تنفس طبیعی، یک لیتر توربوشارژ و ۱/۵ لیتر توربوشارژ هستند. پرفروشترین مدل ایبیزا مجهز به موتور توربوشارژ ۹۹۹ سیسی سه سیلندر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتنمتر است. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این هاچبک، ۱۰ ثانیه به میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده. نهایت سرعت در نسخهی مجهز به گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته، ۲۰۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
روی کاغذ، سئات ایبیزا هماهنگ با شرایط مورد پسند دولت ایران به نظر نمیرسد. آستانه قیمت مدل دنده اتوماتیک ۱۱۰ اسب بخار در اروپا ۲۰ هزار دلار است. مدلهای ضعیفتر با حداقل امکانات هم، بیش از ۱۵ هزار دلار قیمت دارند. این شرایط، واردات سئات ایبیزا با قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را غیرممکن جلوه میدهد
viper2
۱۱ آبان ۱۴۰۱بیشترشون زیر ۲۰۰ اسب بخار دارن و ابعادی اندازه پراید یا پارس دارن و ماشین های پر اپشنی هم نیستن . حتی بعضی هاشون زیر ۱۳۰ اسب دارن و قطعا قیمت های نجومی در حال حاضر بازار پایین نمیاد چرا؟ چون که این خودرو هایی که وارد میشه اصلا رقیبی برای امثال لندکروز پرادو وراکروز اپتیما سوناتا ازرا (برای المانی ها که اصلا رقیبی حساب نمیشه ) کادنزا اسپورتیج موهاوی و …. حساب نمیشه . و علاوه بر اینکه این خودرو ها میرن تو بورس . قیمت خود این اشغال ها هم نجومی میشه و این یعنی همینایی که تو کشورای خارجی ماشین ته ته فقیر بودنه اینجا میشه لاکچری .
viper2
۱۱ آبان ۱۴۰۱مثلا الان هیوندا i10 ۶۷ اسب بخار داره خب این یعنی از پازس ای ال ایکس و حتی تیو فایو ضعیف تر پس نه تنها گرون تر در میاد ضعیف ترم هست .
Avan
۱۲ آبان ۱۴۰۱همه چیز که قدرت نیست ، از طرفی بعضا به خاطر پیشرفت تر بودن گیربکس از قدرت کمتر راندمان بیشتر می گیرند. ولی در مجموع این طرح هم رانت حسابی برای نورچشمی ها خواهد بود که چند برابر قیمت در بازار آزاد بفروشند.
میلاد زد ام
۱۱ آبان ۱۴۰۱میراژ فسیل چی میگه دیگه !
پراید شرف داره بهش !
کرگدن باواریا
۱۱ آبان ۱۴۰۱بیخود شرف شرف راه ننداز ، این ماشینا جنازشون میارزه به آخرین محصول تولید داخل چه برسه پراید !
پدرام
۱۱ آبان ۱۴۰۱درسته موتورش خیلی قوی نیست اما به همون میزان ماشین سبکی هست و در حد و اندازه خودش شتاب معقولی داره
پیام
۱۱ آبان ۱۴۰۱طراحیش عین تیبا نسل اول هست 😂😂😂
فرامرز
۱۲ آبان ۱۴۰۱سئات ایبیزا رو سوار شدم با همین موتور و گیربکس ۶ سرعته دستی. سگش شرف داره به تمام خودروهای داخل ایران مخصوصا ۲۰۷ و دنا
علی
۱۱ آبان ۱۴۰۱مافیای خودرو سالها خودروهای کره ای وارد میکرد و حالا هم خودروهای چینی وارد میکنه ، درصورتیکه بهترین خودروها برای طبقه متوسط جامعه ، خودروهای ژاپنی هست ، کیفیت خوب تا عالی . درعین حال کم دردسر کم استهلاک و هزینه کم نگهداری
4wheeled
۱۲ آبان ۱۴۰۱اینکه فروش و محبوبیت ژاپنیا تو ایران نصف کره ای ها هم نیست ربطی به اینی که گفتی نداره،اون موقع مثل الان نبود،وارد کننده ها دستشون باز بود هرچی میخواستن وارد میکردن! همین الان یه کره ای و یه ژاپنی رو آگهی کن ببین کدوم زودتر فروش میره!! به کره ای ها میگن پول نقد نه ژاپن،اونم واس تقاضای بالا هست! بهترین خودرو ها اگه واس ملت ژابنی بودن بیشترین تقاضا واس کره ای نبود 🤣
از کی تا حالا تو ایران سوناتا و سورنتو و کمری واس قشر متوسطن؟!!
الکی یه در و دیوار چنگ نزن برای ماست مالی این قضیه و ننداز گردن وارد کننده
Arian
۲۱ آبان ۱۴۰۱خیلی چیزا از روی اجباره من که نه همه میدونن ژاپن بهتر کره است ولی خوب میمونه بحث اقتصادی که متاسفانه در ایران چیز عادیه الانا دیگه حتی چینی هم زودتر از کره ایی به فروش میرسه
سجادی
۱۱ آبان ۱۴۰۱فقط دو خودرو هست که ارزش داره اونم مگان و فورته یا همون سراتو که فک نمی کنم زیر یک و سیصد دست مصرف کننده برسه
توحید
۱۲ آبان ۱۴۰۱تنها نکته ای که بهش توجهی نشده اینه که همه این محصولات با قیمت خرید در نمایندگی یا فروشگاه های کشور ها به دلار بیان شده است. یعنی اینکه هم هزینه ای حمل، سود نمایندگی، تبلیغات و … توش لحاظ شده
مثلا خودروی 13 هزار دلاری برای نمایندگی کمتر از اینها تمام خواهد شد
و این نکته همون چیزی است که از نویسندگان باتجربه پدال انتظار میشه داشت بهش توجه کنن
و دوم اینکه نرخ تبدیل دلار به ریال رو باید دلار سنا در نظر گرفت که رقمی در حدود 26 تا 28 هزار ت است
سیاه
۱۵ آبان ۱۴۰۱با این قیمتها سهم مردم هیچی نمی شه . مگر واردات خودرو کار کرده ما را نجات بدهد . بخدا تویوتا 2010 وارد کنید از تولیدات ملی ارزانتر و کم مصرفتر و ایمن تر هست . بازار خودرو دست دوم در دنیا بسیار به صرفه و جذاب هست .
رضام
۱۹ آبان ۱۴۰۱سلام خدا جون … مرسیکه ماهستیم
قربون خدا که ما ایرانی ها رو برای عبرت و خنده دنیا
همچون انسانهای قبلاز میلاد… سرپا و استوار نگه داشته بله ماهم زندگی میکنیم پس زندهایم
حالا ماشینمون پرایده بجاش منزل توالت داریم تازه حموم هم بله….
(خدایا غلط کردم کفر گفتم ببخش تازه امنیت داریم حالاگوشی همسرم از تو ماشین زدند) میخاست حواسش جمع باشه …والا
Amir evolution
۱۱ آبان ۱۴۰۱هاچبک میراژ قابل هضم تره
احمدرضا
۱۱ آبان ۱۴۰۱مطمئنم شرایط جوری تنظیم میکنن که به نفع مردم نباشه
کرگدن باواریا
۱۱ آبان ۱۴۰۱این جاروبرقی هارو عمرا کمتر از دو میلیار بدن !! که مبادا فروش قیقیلیتی ها لطمه وارد شه !
سعید
۱۲ آبان ۱۴۰۱هرکودوم که واسه دولت بیشتر سود داشته باشه همون وارد میشه
Hamid
۱۱ آبان ۱۴۰۱سلام. این هم از خودروهای اقتصادی که قراره وارد بشه. اسم اقتصادی، اما برای ۸۵ درصد مردم یک آرزوی دست نیافتنی. بار الها این دنیا را برای ما جهنم محسوب بفرما. “آمین”
GMA
۱۱ آبان ۱۴۰۱اشکودا فابیا هم گزینه مناسبی واسه واردات هست
GMA
۱۱ آبان ۱۴۰۱فیات پاندا هم گزینه خوبی میتونه باشه
Royal Driver UK 70
۱۱ آبان ۱۴۰۱از نظرم ماشینای اشکودا بهترین گزینه هستن خیلی هوشمندانه و خوب کار شدن
Arian
۲۱ آبان ۱۴۰۱اشکودا حتی قابلیت مونتاژ شدن هم داره البته نه دست ایران خودرو سایپا مدیران و غیره ….
ایران اشکودا، خودمون هم میتونه مونتاژ کنه و ازدستش بر میاد
حیف که دولت دستش رو بسته
mahdi-es17
۱۱ آبان ۱۴۰۱واردات خودرو کار کزده گزینه ای بهتره🙂🤝
MR.JD
۱۱ آبان ۱۴۰۱واردات خودرو کارکرده کاری بود که میتوانست یک تنه پایه های این بازار مرده را تکان دهد .
ولی با ساده لوحی تمام ملت و بازی با افکار عمومی از قبیل مردم شریف ایران نباید ماشین دست دوم سوار شوند یا ماهم باید ماشین صفر بخریم و از این قبیل مسعله ها باز کاری کردند که نه بازار خودروهای داخلی زیانی ببیند و نه چینی !
بیشترین تاثیر واردات این خودرو ها روی ماشین های 2017 / 2018 کره ای از قبیل سراتو جدید یا النترا جدید خواهد بود و البته بقیه کره ای ها چینی ها
امکان ندارد با وارد کردن چند تا کامپکت اکونومیک قیمت لندکروز یا لکسوس تغییری کند یا بازار لوکس هایی مانند بنز و بی ام و فرقی کند .
یوسف
۱۱ آبان ۱۴۰۱هشت مدل خودرو که سه تای اون ها چینی هستن، میراژ و ام جی 3 هم که عملا فسیل زنده هستن. با این روش واردات که میبینم قیمت خودروهای خارجی تعدیل نمیشه که هیچ، با این بالا رفتن دلار قیمت ها به مراتب بیشتر میشه.
hamidreza
۱۱ آبان ۱۴۰۱همه آشغال…😂
اینا بیان، دیگه جمع آشغالا با دسته گلای وطنیمون جمع میشه😂😂😂
عملا دارن میگن همینی که هست … نمیخوای هم به درک
hamidreza
۱۱ آبان ۱۴۰۱البته اینا فقط برا اینکه از این خیابون بری به خیابون بعدی خوبه😁
البته MG6 بدک نیست
اینو میشه از حرفام فاکتور گرفت
امیرحسین
۱۱ آبان ۱۴۰۱شورولت اسپارک و شورولت سونیک گزینه خوب هم هست
کرگدن باواریا
۱۱ آبان ۱۴۰۱شورلت؟! طبق قانون اساسی خوروی آمریکایی تو این مملکت پلاک نمیشه !
اوسا
۱۱ آبان ۱۴۰۱این آقای امید قالیباف یا تا حالا ماشین ندیده یا از قیمت ماشین خارجی خبر نداره
هیچ کدوم اینا زیر ۱۰ هزار یورو نیست
هر چهار چرخه ای به دهنش اومد گفت
AloneBoy13
۱۱ آبان ۱۴۰۱#حسرت دیدن ماشین خوب
پدرام
۱۱ آبان ۱۴۰۱نماینده رسمی با این شرایط که باید خوابشو ببینن نهایت اگه وارداتی هم در کار بشه این وارد کنندگان بتونن در بازار آزاد کشورهای منطقه ماشین رو بیارن چون از هر جای دیگه بخوان وارد کنن به همون میزان هزینه حمل و نقل و قیمت تموم شده خیلی بیشتر میشه می مونه همسایه ها و نزدیک ترین کشورها به ایران
مهردادکمال
۱۱ آبان ۱۴۰۱ام جی ۶بنظرم بهتر از بقیه باشه. متاسفانه واردات اینا هیچ کمکی به بازار نمیکنه چون اون قد عوارض و مالیات بهشون تعلق میگیره که تبدیل به ماشین لاکچری میشن!
اما قسمت جالب ماجرا اینه چقد قبلش تبلیغات و اخبار داشت این مورد و چقد رفت مجلس و برگشت!! بعد از رتبه بندی معلمان این مورد خیلی خبرساز شد و در نهایت هم هیاهو برای هیچ!
Arshia m3csl
۱۲ آبان ۱۴۰۱خیلی ماشین های خوبی میخواد وارد بشه ولی امیدوارم به قیمت خوبی به مردم بدن نه اینکه بین ۲ تا ۴ میلیارد تومن با مردم حساب کنن ام جی ۶ هم خیلی طراحی خوب و قشنگی داره و سئات هم طراحی جالب و زیبایی داره امیدوارم با واردات این ماشین های خوب دیگه قیمت نجومی نداشته باشن ماشین چینی های بی کیفیت مونتاژ مثل لاماری و چری تیگو ۷ پرو و به قیمت های شیشصد میلیونی به فروش برسن و ماشین های ایرانی قیمت های زیر ۳۰۰ میلیون تومن داشته باشن ولی من چشمم آب نمیخوره واردات آزاد بشه و ماشین قیمتش بیاد پایین
ف
۱۵ آبان ۱۴۰۱باشه ولی چری تو ایران مونتاژ نیست وارداته.
سامان اذری
۱۲ آبان ۱۴۰۱ام جی ۶ و سئات بنظر من خوبه
محمدرضا
۱۲ آبان ۱۴۰۱مدل هاچبک هیوندای i30 که در ایران فروخته میشد هم، در واقع مدلی از اکسنت است.
اشتباه تایپی
اونi20 بود
امیر
۱۲ آبان ۱۴۰۱خب۱۰هزار دلار میشه چیزی حدود۴۵۰تومن
با گمرگ ومالیات وعوارض حداقل اینا میشن۷۰۰یا۸۰۰تومن
وپژو پارسم۴۰۰میلیون فروش میره وبه فروشش لطمه نمیخوره
Alireza
۱۲ آبان ۱۴۰۱امیدوارم قیمت i10 منطقی باشه زیر 500 باشه بجای تارا و دنا و غیره بشه این رو خرید … هیوندای و کیا حرف ندارن کم استهلاک و کم مصرف و قوی و باکیفیت و با دوام و همه چی تموم …
عبدالرضا
۱۳ آبان ۱۴۰۱خدایا نسل ما چه گناهی مرتکب شده که داشتن یه خودرو خوب برای مردم شده آرزو
مسعود
۱۳ آبان ۱۴۰۱من میتسوبیشی میراژ رو زیاد سوار شدم .
اینقدر کند و کم شتابه که آدم یاد ژیان میفته
فقط به خاطر ظاهرش که خانم ها دوست دارن میتونه بفروشه
برای پیرمردهای بالای ۸۰ سال خوبه !
امین
۱۳ آبان ۱۴۰۱خدایا این دروغه راست باشه ، دوستان باور کنید به محض ورود تاثیرش رو بازار میذاره .
رامتین
۱۳ آبان ۱۴۰۱من فکر میکنم یجورایی بشه قانون را دور زد. منظور اینه وقتی سراتو با موتور 4 سیلندر پایه وارد کشور براحتی میتونه بشه (قیمت 19000 دلار) میشه ورژن gt همان خودرو را نیز وارد کرد (25000دلار) که موتور 1.6 توربو 200 اسبی داره. یا مثلا قطعات آپسن را جداگانه سفارش داد و نصب کرد. مثلا بی ام و که قطعات M-Performance را براحتی میشه گرفت.
مصطفی
۱۴ آبان ۱۴۰۱من که فکر نمی کنم این ماشینها با توجه به اینکه در بورس کالا میخواد فروخته بشه و همچنین سود نمایندگیها زیر یک میلیارد قیمت بخورن وگرنه کار فروش خودروهای داغون ام وی ام و دیگینیتی و فیدیلیتی خراب میشه. مثلا اگر ام جی 6 را زیر یک میلیارد بدن کل بازار ماشینهای ام وی ام مثل آریزو داغون را خراب میکنه پس اصلا فکر نکنید که قیمتهایی زیر یک میلیارد خواهند داشت.
پس راحت شل کنیم تا نمایندگیها کارشون را در بازار انجام دهند.