اعلام قیمت ریرا با هزینه خرید نزدیک به یک میلیارد تومان، معادل ۱۶ هزار دلار، گزینههای مختلف در بازار جهانی را به یاد میآورد.
شکی نیست که عرضهی ریرا توسط ایران خودرو، یک گام مهم برای پیشرفت صنعت خودروسازی ایران محسوب میشود. استفاده از پیشرانهی ساخت داخل و نصب تجهیزات نسبتا کامل برای ریرا، جالب توجه است؛ اما آیا این خودروی ۱۶ هزار دلاری در مقایسه با رقبای ساخت کشورهای خارجی، حرفی برای گفتن دارد؟
همچنین بخوانید: بررسی ری را، اولین کراس اوور ایرانی، مشخصات، تست ویدئویی
براساس دادههای اقتصادی، شرکتهای فعال در ایران نسبت به صنعتگران خارجی، مزیتهای ویژه دارند. مثلا نیروی کار بسیار ارزان، زمینهای خالی و سولههای فراوان، هزینه ناچیز برای انرژی شامل برق و گاز، برای صنایع بزرگ ایران فراهم است. همچنین بازار انحصاری و ممانعت از ورود اجناس خارجی، امتیاز خاص برخی شرکتها، مثل سایپا و ایران خودرو محسوب میشود؛ ضمن اینکه انواع مواد خام فلزی و غیرفلزی، به وفور با قیمت پایین در ایران وجود دارند.
با تمام مزیتهایی که گفته شد، هر سال به زیان انباشتهی شرکتهای خودروساز ایرانی، اضافه میشود. مدیران سایپا و ایران خودرو معتقدند، فروش محصول با قیمت چندصد میلیون تومان برای محصولاتی مثل شاهین و دنا پلاس اتوماتیک، باعث زیان آنها شده است. به این ترتیب، احتمالا تعیین قیمت ۹/۷۵ میلیون تومان برای ریرا نیز با منت بر سر شهروندان ایرانی همراه خواهد بود.
حال اگر فرض کنیم، ریرا به قیمت یک میلیارد تومان معادل ۱۶ هزار دلار به دست مصرفکننده ایرانی برسد؛ آیا امکان رقابت با خودروهای خارجی در بازار جهانی را خواهد داشت؟ شکی نیست که محصولات ساخت برندهای مطرح دنیا و خصوصا شرکتهای ژاپنی و کرهای، هرگز نمیتوانند امکانات ریرا ایران خودرو را با قیمت ۱۶ هزار دلار تامین کنند؛ اما خودروسازان چینی داستان دیگری دارند.
بهرهوری بسیار عالی در صنایع چین، انواع محصولات باکیفیت و خوشقیمت را به بازار جهانی میفرستد. صنایع چین نسبت به ایران، هزینه بیشتری برای نیروی کار و زمین و انرژی، میپردازند اما در نهایت، برتری واضح نسبت به شرکتهای ایرانی دارند.
چری X22 و X33 و X55
قیمت۱۰ تا ۱۵ هزار دلار
مصرفکنندهی ایرانی، برای X22 و X33 و X55 مدیران خودر مبلغ یک تا ۱/۵ میلیارد تومان میپردازد؛ اما این خودروها در بازار جهانی، همگی کمتر از یک میلیارد تومان هستند.
چری تیگو 3X که در ایران به نام X22 پرو شناخته میشود، برای شهروندان روسیه و امریکای جنوبی، ۹ هزار دلار قیمت دارد. حتی اگر فرض کنیم، امکانات الکترونیک موجود در ریرا تماما روی X22 نصب شود، قطعا قیمت این خودروی چینی از ۱۰ تا ۱۱ هزار دلار تجاوز نخواهد کرد.
چری تیگو ۳ یا مدیران خودرو X33 که ابعاد بزرگتر نسبت به ریرا دارد، از موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی استفاده میکند. طبیعتا X33 نظر قدرت و شتاب، به خوبی ریرا ایران خودرو نیست؛ اما جادارتر و مشتریپسندتر محسوب میشود. تولید انبوه تیگو ۳ به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای بازار چین طی سالهای اخیر، هماکنون متوقف شده و چری تیگو ۴ به جای آن عرضه میشود. در زمان تولید، تیگو ۳ برای مصرفکنندهی بازار شرق آسیا، ۱۲ هزار دلار هزینه خرید داشت.
چری تیگو ۴ در ایران به نام مدیران خودرو X55 عرضه میشود. سطح بسیار خوب امکانات و کیفیت ساخت در این خودرو، پیشرفت چشمگیر شرکت چری نسبت به زمانی که X33 را تولید میکرد، ثابت میکند. از نظر آپشنها و قدرت پیشرانه، با ارفاق میتوان ریرا و X55 را مشابه دانست؛ اما ابعاد بزرگتر برای کراساور چینی، جای شکی باقی نمیگذارد که برندهی مقایسه با محصول ایران خودرو است. در روسیه و کشورهای مختلف دنیا، مبلغ ۱۵ هزار دلار برای X55 همراه امکانات کامل ارایه میشود.
بی وای دی یوآن آپ BYD Yuan Up
قیمت ۱۵ هزار دلار
تولید کراساور برقی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار، توسط برندهای درجه یک چینی انجام میشود. تنوع این مدل خودروها بسیار زیاد است و بی وای دی یوآن آپ، یک نمونه برای مثال محسوب میشود.
در مدل پایه با قیمت ۱۳ هزار دلار، ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتنمتر گشتاور وجود دارد. این نسخه در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و ۳۰۰ کیلومتر توان پیمایش با یک شارژ دارد. بی وای دی یوآن آپ، همراه پیشرانهی برقی ۱۷۵ اسب بخار و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور، ۱۶ هزار دلار قیمت دارد و در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد.
کیا سونت و هیوندای ونیو
قیمت ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار
کراساورهای کوچک کره، در چین و هند تولید میشوند. نسخهی پایه از این خودروها با قیمت ۱۵-۱۶ هزار دلار، امکانات محدود دارند و همراه پیشرانه ۱/۲ لیتر، ۸۳ اسب بخار و ۱۱۵ نیوتنمتر تولید میکنند. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۴ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در صد کیلومتر، مشخصات فنی ارزانترین کیا سونت و هیوندای ونیو هستند.
قویترین مدل سونت و ونیو، موتور یک لیتر توربو با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتنمتر دارند. این خودروها در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسند و همراه امکانات کامل، نزدیک به ۲۰ هزار دلار قیمت دارند.
ماهیندرا اسکورپیو
قیمت ۱۶ تا ۲۲ هزار دلار
غالب خودروهای ساخت هند، قیمت کمتر از ۱۵ هزار دلار دارند اما محصولات گرانتر و باکیفیتتر نیز توسط شرکتهای تمام خصوصی این کشور تولید میشوند.
ماهیندرا اسکورپیو یک خودروی شاخص در میان تولیدات هندی محسوب میشود. شاسی مستقل و سیستم دو دیفرانسیل، همراه ابعاد بزرگ و کابین جادار برای ۴ سرنشین بلند قد، اسکورپیو را جذاب جلوه میدهد. این شاسیبلند هندی با موتور ۲/۲ لیتر توربودیزل، ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. اسکورپیو با امکانات اضافی، به قیمت ۲۲ هزار دلار فروخته میشود.
داچیا ساندرو و داستر استاندارد اروپا
قیمت ۱۰ تا ۱۶ هزار دلار
روی کاغذ، توانایی فنی و امکانات رفاهی داچیا ساندرو ۲۰۲۴ به خوبی ریرا نیست؛ اما قیمت ۱۰ هزار دلاری برای خودروی استاندارد اورپا جالب توجه است.
ساندرو به عنوان نسخهی مدرن تندر ۹۰ شناخته میشود و امروزه با موتور یک لیتر همراه گیربکس CVT اتوماتیک، ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد. ساندرو ۲۰۲۴ در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و تنها ۶ لیتر در صد کیلومتر، مصرف بنزین دارد. نسخهی ۱۱۰ اسب بخار با صفر تا صد ۱۰ ثانیه و امکانات بیشتر، ۱۲ هزار دلار به قیمت ۱۴ هزار دلار در شرق اروپا میشود.
داستر دو دیفرانسیل، دیگر خودروی جالب توجه در فهرست کراساورهای ارزانقیمت دنیا است. مدل تک دیفرانسیل و کم امکانات داستر ۲۰۲۴ در هند، ۱۲ هزار دلار قیمت دارد؛ اما مدل دو دیفرانسیل مونتاژ اروپا با بودجهی ۱۶ تا ۱۸ هزار دلار قابل خرید است. این مدل مجهز به سیستم هیبرید ساده (Mild hybrid) با قدرت ۱۳۰ اسب بخار، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ ثانیه دارد.
مهدی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳خدایش داستر کجا این رید را کجا
مدل جدیدش رو از نزدیک ببینی و داخلش کلان دگرگون شده
خیلی خوبه
نمیدونم چرا اون رو وارد نمیکنند
حتی فول امکانات ش هم وارد کنند از ۱۰۰ چینی سر تره
SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۳داستر جدید عالیه
طراحی خوب، فنی خوب و قیمت خوب
کاملا هم از ریرا و چینیها برای شرایط ایران مناسب تره
نسخه هیبرید با موتور 1.6 تنفس طبیعی و مصرف 5 لیتر
احمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۳نمی دونی چرا ؟
چون دلار نداریم بانکی تحریم یم نمی تونیم انتقال ارز داشته باشیم پول نفت رو نمی تونیم براحتی و از طریق ارتباط بین بانکی برگردونیم
همین چهارتا ماشین هم که می بینی بخاطر قرارداد با چین و دور زدن تحریم های ایران توسط چین
همه این ماشین ها یا ماشین های چینی هستن یا ماشین های خارجی ای هستن که از چین وارد شدن
کامیاب
۱۸ مرداد ۱۴۰۳واردات ازاد بشه،انتقال پول اسون ترین کاره
الکی تحریمیم تحریمیم نکن
نمونه بارزش همین تجهیزات فیلترینگی که به وفور زیمنس میسازه و وارد میشن
B
۱۸ مرداد ۱۴۰۳و تجهیزات سرکوب اروپایی و آمریکایی 😉
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ولی یک چیزی بهت بگم اون ها را از بازار دست دوم فروش ها و اشغال فروش ها به تعداد کم میخرند مثلا همون زیمنس آلمان ولی خودرو تیراژ و اگر از کارخانه مستقیم خرید نشه قیمت تفاوت بالا داره
Jantin
۱۸ مرداد ۱۴۰۳داستر برای من و شما بهتر از چینی ها هست. ولی اونقدرس سود برای وارد کنندش نداره! تازه اون نفت مفتی که به چین میره باید یه چیزی جاش گرفته بشه دیگه
MehdiTurbo
۱۸ مرداد ۱۴۰۳چون اگه وارد کنند تازه با این قیمت سوبل ها دیگه کسی به ریرا و چینی ها نگاه نمیکنه و کسایی که اون ها را وارد میکنند از خودشانند و منافع دارند براشون و اگه منافع اونها که یکیش با همین وارد کردن خودروهای مناسب هست بهم بخوره صداشون در میاد بنابراین باید راضی نگهشان دارند تا همه منفعت کنند تا کسایی که تحت سلطه شانند صداشون درنیاد
ناشناس
۱۸ مرداد ۱۴۰۳مهدی جان
در مورد ساندرو من هم تا حدی با شما موافقم.شکی نیست که با ورود ساندرو جدید معادلات داخلی در بازار ایران تا حدی تغییر می کند.ولی ورود ساندرو به ایران با چند مانع جدی در کشور مواجه هست 1) تحریم های ظالمانه بانکی و خودرویی از سوی دولت آمریکا که امکان تولید چنین خودرویی را در ایران فعلا ناممکن می کند وگرنه با نبود تحریم ها،شاید همین حالا چنین خودرویی در ایران تولید می شد همانطور که نسل پیشین این خودرو در شرکت پارس خودرو تولید شد 2) تحریم خرید نفت ایران از طرف دولت فرانسه به پیروی از دستورات دولت آمریکا…در واقع،دنیای امروز دنیای مبادلات و داد و ستد دوطرفه تجاری و بازرگانی هست و هیچ کشوری در دنیا حاضر نیست که به طور یکطرفه از کشوری کالا خرید کند،بدون آنکه شرکت های آن کشور حاضر به معامله و خرید کالا از او نباشند.مطمئن باشید که هر وقت شرکت های فرانسوی مثل شرکت های چینی حاضر با معامله دو طرفه با ایران شدند،خیابان های ایران شاهد ورود انبوه خودروهای اقتصادی مثل ساندرو خواهد بود.3) تقاضای انفجاری برای خودروهایی مثل ساندرو که واردات با حجم کم (زیر 10 هزار دستگاه و کمتر) برای چنین خودرویی را برای مصرف کننده وطنی مقرون به صرفه نمی کند.حداقل سالانه باید چند ده هزار دستگاه ساندرو جدید وارد بازار کشور شود تا تقاضای بازار تشنه داخلی برطرف شود.بگذریم که ساماندهی چنین حجمی از واردات هم به عزمی دو چندان و زیر ساختی پیشرفته و شرکت های چابکی نیاز دارد که بتوانند در اسرع وقت چنین خودرویی را از واسطه ها در کشورهای ثالث خریداری کنند و به مصرف کننده داخلی تحویل دهند.البته خدمات پس از فروش هم باید در نظر گرفته شود.چون لوازم یدکی خودروهای اروپایی مثل خودروهای ژاپنی به سهولت در کشورهای همسایه در دسترس نیست.
سپهر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳با همه ایرادات وارده بر تولید داخل، من ترجیحم استفاده خودروی داخل، در واقع عقلا و اخلاقا ترجیح بر تولیدات داخل وطنی هست بر تولیدات دشمنان خارجی. و اگر مجبور به استفاده از کالای خارجی باشم محاسبه میکنم کدوم کشور عداوتش با ملت و کشورم کمتره.
قطعا تاجاییکه آسیایی ها خصوصا ژاپنی باشه وبعدچینی مرغوب، حتی فکر محصول اروپایی باز خصوصا فرانسوی رو نمیکنم. دولتهایی کا از خودمون میگیرن و صرف سقوط و اضمحلال و شکست خودمون میکنن…
من مهندس وسازنده متخصص نوعی اگر اُرضه داشته باشم شبانه روز کار میکنم تا تولید بهتری رو بتونم تحویل هموطنم بدم.
اگر هم به هرنحو و به هرمقدار سرباز و مهره دشمن باشم همین وضع با همین فرمون که اومده ،ادامه میدم. که امید چنین چیزی نباشه..
تولیدکننده وجدان داشته باشه
و مصرف کننده غیرت
سینا.F
۲۰ مرداد ۱۴۰۳شما چه بخری چه نخری فرقی به حال اون دژمنان میکنه؟! ایران آمریکا رو تحریم کرد!
چقدر خوب، مردم آمریکا دیگه تولیدات ایرانی رو نمیتونن بخرن و باید غصه بخورند. با واحد پول ایران نمیتونند براحتی تبادلات مهم و خارجی انجام دهند و باید غصه بخورند. خلاصه تحریم آمریکا توسط ایران کمر اروپا رو شکست!
و صد البته که طبق گفته این آقا زاده ها و حلال زادههای مملکتمون، تحریم ها بر روی ملت ایران هیچ اثری نداشته!
حالا نمیدونم این توهم و این ناز کردن از روی چیه؟ وقتی اکثر مردم از روی دل خوشی و عشق به وطن، پراید و پژو زیر ۹۰ و فرسوده سوارن!
کمی تلنگر!!!
مصطفی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳علت تحریم، ماجراجویی و ارزومندی حاکمان که دل در گرو میهن ندارند
پیمان
۱۹ مرداد ۱۴۰۳پیکان سوار دیروز
ریرا سوار امروز
از فردا یا هر روز تو صف نمایندگی هست
یا طفلکی کنار جاده و خیابون زده کنار و
در حسرت یه آدم وارد یا فرشته ی نجات .
سینا.F
۲۰ مرداد ۱۴۰۳اونی که پیکان سوار بوده الان تهش۴۰۵ یا پارس سوار میشه.
و اونی که پول ریرا یکو نیم میلیاردی(قیمتش بازار آزاد تا چندماه آینده!) سواره، احتمالا اون زمون هم دوو و پاترول و اینا سوار بوده.
تو این مملکت فقیر یا فقیر میمونه یا فقیرتر
و ثروتمندان ثروتمند تر
R
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چراغای وسط و جلوپنجرش افتضاحه وای کاش حذفش کنن
محمد
۱۹ مرداد ۱۴۰۳افتضاح واقعا
LAND CRUISER 70
۱۷ مرداد ۱۴۰۳انتخاب من داستر و ماهیندرا اسکورپیو هست
برای سفر
هیوندای ونیو و کیا سونت برای شهر
amdbenz
۱۷ مرداد ۱۴۰۳داچیا داستر و بی وای دی بهترین انتخاب
jaghori
۱۷ مرداد ۱۴۰۳تا از نزدیک نبینم، قضاوتی ندارم. ظاهراً طراحی اش به روز و خوب است. باید دید که عملکردش چگونه خواهد بود. اما خیلی بعید است که بتوان آن را در ردیف خودروهایی که به نسل چندم رسیده اند، قرار داد. انتظار چندانی از ایران خودرو نیست، یک شرکت رانتی قرار نیست که همانند شرکتهای شخصی و مجبور به رقابت در سطح جهانی، احساس مسوولیت در قبال کیفیت محصولات خود و احترام به مشتریانش داشته باشد.
datsun
۱۷ مرداد ۱۴۰۳سه تیپ موتور داچیا ساندرو و داستر جدید به همراه گیربکس ساخت نیسانه قطعا بین اینا داچیا بعد byd
امین
۱۷ مرداد ۱۴۰۳از تمام ماشینهایی که شما در لیست آوردین ، ریرا قطعا بهتره و نسبت به قیمتش هم خیلی منصفانه تره.مرغ همسایه ،غازه
B
۱۷ مرداد ۱۴۰۳البته وقتی میگین ۲۰۶ بهتر از لندکروزه خب اینم طبیعیه 😉
امیرحسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دمت گرم…منم موافقم. استثنا ری را تو ایرانی ها بد نیست
Dark Knight
۱۷ مرداد ۱۴۰۳شما ماشین صفر را مد نظر قرار دادید و گرنه قیمت لکسوس lx570 مدل ۲۰۱۳ با کارکرد حدود ۱۰۰ هزار تا یا لندکروز ۲۰۱۴ تو بازار دبی به پول ما میشه ۱ تا ۱/۵ میلیارد تومان حالا بیاین مقایسه ری را با اینا رو شروع کنیم 😂😂 ( با حدود ۱۷ هزار دلار خیلی انتخاب های دیگه مثل راوفور ۲۰۱۵ یا توسان ۲۰۱۶ و کارکرده ها مناسب تو این کلاس هم تو بازار های جهانی پیدا میشن )
KOATEON
۱۸ مرداد ۱۴۰۳در مورد لندکروز و لکسوس ال ایکس زیاد مطمئن نیستم، بدلیل تعصب زیادی که اعراب روی لندکروز ها ( از سری ۷۰ تا ۳۰۰ ) دارن و لکسوس ال ایکس این خودروها تو کشور های عربی حتی دبی خم به قیمت بیشتری نسبت به بازار جهانی بفروش میرسه ولی خب با بودجه ۹۰ هزار درهم ( ۱.۵ میلیارد ) هنوزم میشه تو دبی توسان ۲۰۲۳، فورچونر، ، و حتی هوندا آکورد ۲۰۲۳ خرید
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دقیقا درست گفتی من کشور های دیگه رفتم گریم میگیره مخصوصا دبی زندگی که اماراتی ها دارند خود مردم آمریکا و اروپا ندارند اون ها نفت دارند ما هم داریم
علی Shelby
۱۷ مرداد ۱۴۰۳من داستر رو انتخاب میکنم
کیا سونتم ماشین خوبیه
نویدی
۱۷ مرداد ۱۴۰۳فقط میتونه رقیب ایکس 22 پرو و x33 جدید باشه،که بازم من خودروی چینی رو ترجیح میدم.
میلاد
۱۷ مرداد ۱۴۰۳دیگه حالا ایران خودرو یه حرکتی زده، اینقدر ایراد نگیرید خداوکیلی ، اگه با کیفیت باشه، اشکال نداره، خودم میخرمش!!!!!!
Amirsh
۱۷ مرداد ۱۴۰۳خیلی بده که پرچمدار خودروسازی اصلی ایرانی که اینهمه سابقه ی خوردو سازی داره ، تو دسته ی ماشینای فوق اقتصادی قرار داره ، و حتی بهترین انتخاب توی این کلاس هم نیست
Mr wrong
۱۷ مرداد ۱۴۰۳محصول ایرانخودرو یا خارجی ها؟
معلومه محصول ایرانخودرو
پرسیدن داره ؟سواله اخه تو میپرسی ار مردم ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اسم اکانت شما خیلی خوبه
OM.01
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بین 10 الی 15 هزار دلار چانگان cs35 پلاس و جیلی بویوئه جیلی آیکان هم هست. خودروهای خوبی هستن. تو رنج 15 الی 18 هزار دلار جیلی کولری و چانگان CS55 پلاس داریم و چانگان UNI Z داریم که واقعا طراحی قشنگی داره.
چند مدل هاوال و GAC هم هست
ریرا فرسنگ ها با این خودروها فاصله داره هم متریال هم کیفیت ساخت و مونتاژ هم امکانات و هم ایمنی
تو برندهای غربی این رنج ماشین صفر نداریم ولی با حداقل 25 هزار دلار میشه مینی کوپر 2 در یا فیات 500 گرفت یا بخوام کراس اوور بگم میتونم به کیا سول یا شورولت تریل بلیزر و بیوک انویستا اشاره کنم که با حقوق اون ها و شرایط اقساطی این ماشین ها یه جورایی خودروی فقرا و کارگرا و افراد ضعیف به حساب میاد
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ماشین های آمریکا هم هستند خیلی ارزان با شانزده هزار تا فکر کنم حتی فولکس گل دو هزار بیست و سه بشه خرید نسخه جدیدش الان فکر کنم بیست تا باشه کلی هم امکانات داره اصلا ماشین فولکس آلمان کجا این فرغون ایرانی کجا
سوشیانت
۱۷ مرداد ۱۴۰۳حتی پیشرانه ش هم شرکت fev آلمان طراحی کرده! بعد جالبه که به این ماشین میگن ملی😂
Mk
۱۷ مرداد ۱۴۰۳حقوق ماهی 166 دلار در ایران و حداقل 2000 دلار در کشورهای صنعتی ،مقایسه متوسط زمان خرید خودرو غیرقابل باوره که چه جوری دارن از جیب ملت میدزدند و فریب و دروغ میبافند …
ظلم ظالم جور صیاد آشیانم داده بر باد
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بی وای دی و کیا بهترین گزینه های این لیست هستن. داچیا که رسما برای روستاهای اروپای شرقی تولید میشه
بابک
۱۷ مرداد ۱۴۰۳برای بنده خیلی عجیبه که اینقدر روی ریرا مانور می دهند.
جلوی ماشین که انگار ناقصه الخلقه است
موتور ماشین که قدیمی است
اتاقش اندازه X22 است و دو نفر حداکثر ظرفیت عقب است…
قیمتش هم که ۱ میلیارد است….
خدمات پس فروش ایرانی ها هم که افتضاح است
تا کی مردم باید به خودرو ساز داخلی باج بدهند ،
Aref
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بنظرم خودرو داخلی رو هیچ وقت با خارجی ها نباید مقایسه کرد
ماشین داخلی از لحاظ تامین قطعات و قیمتش ۱۰ هیچ از خارجی ها جلوتره
حتی بازار ایران رو نباید با کشور های کوچک مثل امارات مقایسه کرد. داخل امارات ماشین ارزون چون جمعیتی نداره درآمد هم اونجا بالاست. چرا بازار ایران با فرانسه مقایسه نمیکنید که پرفروش ترین ماشین در اونجا رنو کلیو هستش!
البته من از شرایط مزخرف خودروسازی الان دفاع نمیکنم. ولی واقعیت جامعه ما اینکه نصف خانوار های ایرانی حتی پراید هم ندارند و بقیه جامعه هم اکثریت در حد خرید ماشین ۶۰۰۰ دلاری مثل کوییک توان خرید دارند حالا هر چقدرم که ماشین مثل هوندا سیویک یا هوندا آکورد وارد کنیم اصلا قدرت خریدی نیست. الان فقط اگه ماشین قسطی بشه یکم بازار خودرو ایران آروم میشه و یکم امید بر میگرده.
یاسنی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳والا با قسطی هم امیدی نیستچو در شرایطی که کارمند جامعه حقوقشون زیر ۲۰ میلیونه معمولا توان باز پرداخت اقساط هم ندارند.صدای خرد شدن استخوانمردم به و اقتصاد کلان و خرد مملکت داره به صدا در میاد .
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بگذار تا برات بگم تجربه خودم از کشور آلمان این تجربه خودم تقریبا با فرانسه هم شبیه آلمان چون بنزین اونجا بسیار گران مردم حتی با دوچرخه کار میکنن و سفر میکنن شهر ها منظم و کوچک تمام محل عبور پیاده و دوچرخه دارند همان آلمان بنزین لیتر سه یورو یعنی بگیر لیتر سیصد هزار تومان به پول ایران پول بنزین یک سال ماشین هم قیمت خود ماشین پس همه دوچرخه میخرند توی آلمان صد تا سیصد یورو در ماه میتونی فولکس گلف جدید یا اشکودا برداری قسطی
علی جردن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳۲۰۷i از ری را بهتره بنظرم.
گاس فرینگ
۱۸ مرداد ۱۴۰۳۲۰۷ آی فقط مدل های دریچه سیمی که شتاب صفر تا صدش در حوالی زانتیا و آوانته است (حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه) این مدل جدید هاش شتاب شون در حد ۱۴ ۱۵ ثانیه است
هاونگی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بهترین گزینه های واردات برای بازار ایران خودروهای هایبرید با توان و گشتاورد بالا می باشند که هم آپشن مناسبی دارند هم شتاب اولیه و ثانویه و هم با توجه به پایین بودن تعرفه های گمرکی به دست مصرف کننده با قمیت مناسب می رسد.
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳هایبرید ها گران هستند و بی مصرف خودتون گول نزنید همون بنزین های موتور خفیف ولی با کیفیت وارد بشه بهتر
امیر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳واردات نمیکنند چون یک ملت را گروگان سرمایه داران کرده اند تا روز به روز چاقتر شوند و اجناس بنجلشون را با قیمتهای فضایی به مردم تحمیل کنند
حسین دهمرد
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کاملا موافقم اما برای رسیدن به هدف که همانا نابودی بنجل سازان است نباید راست و دروغ رو قاطی کرد.
اینجا که گفتید :
ضمن اینکه انواع مواد خام فلزی و غیرفلزی، به وفور با قیمت پایین در ایران وجود دارند.
اشتری جان از سال ۸۷ با تجویز صندوق بین المللی پول ، معادن اصلی ایران به قیمت جهانی به بازار داخل ایران فروخته میشه که لااقل فلزات قیمتشون با بورس لندن سنجیده میشه.
محسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳الان قیمت لاماری، فیدیلتی، فونیکس و … که داخل ایرانند. از 16000 تا بیشتره ؟!
مرتضی بنا
۱۸ مرداد ۱۴۰۳طراحی بدنه افتضاحه اون چراغهای جلو قسمت عقب وای نابود رینگها اصلا بهش نمیاد
ضاهر x33 خیلی جذاب تره با کیفیت تره وارزانتر ساده و شیک ۶۰۰ بیشتر فی نمیخوره
فروغی زمان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بادرود
اینکه مردم شعارمیدهنددرآمدریالی،هزینه ها دلاری درست میگویند.اماگوش شنوا دربین کسانی که مدعی پیروی ویدک کشیدن دین هستند،نیست❗️
بالاخره روزگارشان بسرآید
باسپاس
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳واقعا اینها در حق کارگران خود ایران خودرو و سایپا هم ظلم کردند برای چی کارگر ایرانی باید کمتر حقوق داشته باشه
مصطفی
۳۰ مرداد ۱۴۰۳باز تو کشورهای دیگه اگر گران هستند؛ حداقل بانکها و اعتبارات و تخفیف ها و خدمات متعادل هست، دستمزدها سرکوب شده نیست، خروجی مالیاتها شفاف هست.
یعنی خود همون دلار هم ارزانتر به دست شهروند میرسه. در ایران میگه ریالی دربیار، دلاری قیمت میزارم؛ تهش هم برو تو بازار آزاد نقدی پنجاه درصد گرانتر بخر….
حالا فرض کن بنزین هم بشه لیتری سی تومان
یوسف میرزایی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳جوان ایرانی همچنان در حسرت
حالا ژاپن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳و اما بماند که اینها قیمت ماشین های صفر کارخانه و با یک میلیارد در دبی بنز و بی ام دبلیو حتی اتاق صد لندکروز به صورت دست دوم میتوان خرید حالا گریه
رامتین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳قیمت ریرا را شما 1.200 در نظر بگیر. یعنی 20000 دلار. داستر فول الان 18 هزار دلاره. آدم خندش میگیره.
بنده دو برابر قیمت این خودرو را به شخص مدیرفروش ایران خودرو میدم، مشروط بر اینکه ریرا را بفرستن اروپا و 20هزار دلار بفروشن.
هرچیزی یک ارزشی داره. این ارزش را میشه محاسبه کرد. یادمه سمند را فرستاده بودن آلمان. گروهی از کارشناسان آلمانی اومدن تک تک قطعات سمند را بررسی کردن و در نهایت گفتن 3 تا 4 هزار دلار بیشتر ارزش نداره. 4000 دلار الان قیمت یک لپتاپ سرفیس هست. ببینید چقدر کیفیت و ادوات چنین خودروهایی بی ارزشه.
مصطفی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳دقیقا عالی و درست
به این زباله سازهای که به اسم تولید ملی و کالای ملی باید گفت همیت رو با همین قیمت صادر کن، اگر کسی خرید، بعد بیا به مردن خودت تحمیلش کن
تولید کننده عرضه و سواد بهره وری نداره، مصرف کننده ی ایرانی تحت فشاره
این در مورد بسیاریاز صنایع مصداق داره.
نبود این صنایع برای مردم فقیر امروز ایران صد هیچ پیروزیه و کالا رو حداقل ارزانتر به دست مصرف کننده میرسونه
مرتضی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳تولید در این کشور بسیار سخت و مشکل است .
درسته کارخانجات دولتی بسیار ناکارامد و از بین برنده سرمایه ملتن ولی این صنعت بخش خصوصی است که کشور و اباد میکنه
خواهش میکنم از تولید بخش خصوصی مون حمایت کنید
مصطفی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳خیر قربان
تولیدی که بر اساس ارز و ریال و انرژی و منابع انسانی ارزان بنا شده باشه، فقط مالکش رو پولدار میکنه.
مردم ایران گناه نکردند که دزدی با نام تولید، کالای ایرانی، صنعت ملی، دانش بنیان یا اشتغال یک محصولی رو بدون مزیت رقابتی بهشون تحمیل کنه.
تولید باید اصالت داشته باشه و رو پا خودش بیاسته، نه روی رانت و انحصار و درکیس خودروسازی، روی جیب و گلوی مردم ایران.
این خودروسازها چهل ساله رو پا خودشون نیاستادند، چهل سال دیگر هم نخواهند توانست.
در این سالهای اگر تنوع نداشتند، کیفیت نداشتند، تکنولوژی نداشتند، مصرفشون بالا بود، امنیتشون پایین بود، کچلی شون رو میزاشتیم بعض قیمت پایینشون، اما امروز قیمت کرولا را از مردم مظلوم میگیرند که خودروی را بفروشند که حتی نمیتوانند صادرش کنند.
ننگ بر این تولید
علی ولی زاده
۲۰ مرداد ۱۴۰۳فک کن ماشین ۹۰۰۰ دلاری رو بهمون میندازن یک میلیارد
توی این لیست حتی بدترینشون هم با قیمت واقعی وارد بشه کلا فرغون سازی ایران تخته میشه
تازه با این قیمتای دوبله سوبله زیانده هم هستن
اینجاست که باید گفت ماشالا به این بخور بخور
من نوعی مگه دیوانه ام که از دزد و دزدی و رانت حمایت کنم
هرچند که اینجا اختیاری از خودت نداری و همه چی تحمیلیه