با پدال همراه شوید تا با سفری به دههٔ ۷۰، با خودروهای اسپرتی آشنا شویم که هرکدام بنا به دلیلی از زمان خود جلوتر بودند.
دههٔ ۷۰ میلادی دوران آشفتگی جهان خودرو بود. به دلیل بحران نفت و افزایش قیمت بنزین، پیشرانههای V8 آمریکایی بسیار ضعیف شدند و عصر طلایی خودروهای عضلانی به پایان رسید. به همین دلیل، خیلیها دههٔ ۷۰ را دوران وحشتناکی برای صنعت خودروسازی میدانند ولی اینطور نبود زیرا در این دهه، خودروهای اسپرت جالب و هیجانانگیز زیادی ساخته شد. در این دهه، مدلهای اروپایی و ژاپنی با قدرت بالا و طراحیهای شارپ، بازار خودروهای اسپرت را در اختیار گرفتند.
داتسون 240Z سال ۱۹۷۰
پیشرانه | ۲.۴ لیتری I6 |
قدرت | ۱۵۱ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۸ ثانیه |
هرچند 240Z اولین خودروی اسپرت داتسون محسوب نمیشد و این شرکت قبلاً مدل فیرلیدی را تولید کرده بود ولی 240Z مدل چشمگیری بود که با ترکیب ظاهر کوروت C3 با تویوتا 2000GT و جگوار E تایپ، خودروی اسپرت شگفتانگیزی را خلق کرد.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
240Z اولین خودروی Z بود که درنهایت با ادغام برند داتسون در نیسان، به یکی از خودروهای افسانهای این شرکت ژاپنی تبدیل شد. این کوپهٔ اسپرت هرچند سریعترین خودروی زمان خود نبود ولی دینامیک رانندگی قابلتوجهی داشت که رانندگی با آن را جذاب میکرد.
لوتوس اسپریت سال ۱۹۷۵
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 |
قدرت | ۱۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۸ ثانیه |
اسپریت تجسم ریشههای مسابقهای لوتوس بود. این شرکت که هرچند به خاطر ساخت خودروهای اسپرت سریع و بسیار سبک شهرت داشت ولی تا آن زمان هنوز خودرویی نداشت که بتواند سوپراسپرت محسوب شود تا اینکه اسپریت با طراحی جورجتو جوجارو متولد شد.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
اسپریت چون خودروی سبکوزنی بود و برای ارائۀ سرعت و شتاب چشمگیر به قدرت زیادی نیاز نداشت، از زمان خود جلوتر بود. این خودرو زیر یک تن وزن داشت و درنتیجه میتوانست از ذرهذره قدرت موتور کوچکی که پشت صندلیها نصب شده بود برای ارائهٔ سرعتی موشکوار استفاده کند.
لانچیا استراتوس سال ۱۹۷۴
پیشرانه | ۲.۴ لیتری V6 |
قدرت | ۱۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۲۵ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه |
استراتوس یک خودروی رالی باورنکردنی بود که در ۱۸ مسابقهٔ WRC پیروز و به یکی از باورنکردنیترین خودروهای اسپرت دههٔ ۷۰ تبدیل شد. این ماشین هم مثل لوتوس زیر یک تن وزن داشت و از نسخهٔ جادهای آن که با پسوند استراداله شناخته میشد تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته شد.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
استراتوس اولین خودرویی بود که بهطور خاص برای رالی ساخته و به خودرویی عالی برای تفریح روی شن، ماسه یا آسفالت تبدیل شد. این ماشین با پیشرانهای که ساخت فراری بود، یکی از خودروهای اسپرت فوقالعادهٔ نهفقط دههٔ ۷۰ بلکه کل تاریخ محسوب میشود.
پورشه ۹۱۱ توربو سال ۱۹۷۸
پیشرانه | ۳.۳ لیتری H6 توربو |
قدرت | ۲۶۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۵ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه |
۹۱۱ توربو که اولین بار در سال ۱۹۷۴ معرفی شد، یکی از جذابترین و هیجانانگیزترین مدلهای ۹۱۱ در دههٔ ۷۰ محسوب میشد. این خودرو که در سال ۱۹۷۸ به موتور بزرگتر ۳.۳ لیتری مجهز شد، ویژگیهای آیرودینامیکی مثل بال بزرگ عقب را با پیشرانهٔ قدرتمند ترکیب کرده بود.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
۹۱۱ توربو یکی از اولین خودروهای توربوشارژ تولیدی جهان بود. این تکنولوژی که باعث افزایش قدرت میشد، در دههٔ ۷۰ ویژگی بسیار نوآورانهای محسوب میشد و برای کسانی که میتوانستند آن را رام کنند، رانندگی شگفتانگیزی را فراهم میکرد ولی کسانی که این توانایی را نداشتند، اغلب از جاده منحرف میشدند.
شورلت کوروت سال ۱۹۷۰
پیشرانه | ۷.۴ لیتری V8 |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۶۵ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۵ ثانیه |
هرچند در طول دههٔ ۷۰ خودروهای اسپرت آمریکایی افول کردند ولی در سالهای ابتدایی این دهه، آمریکاییها هنوز در اوج بودند. در سال ۱۹۷۰، بزرگترین پیشرانهٔ تاریخ کوروت برای C3 ارائه شد. این موتور بلوک بزرگ با کاربراتور هالی ۸۰۰ CFM تا ۴۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
کوروت ۷.۴ لیتری ۱۹۷۰ قویترین خودروی آمریکایی آن سالها محسوب میشد. در دورانی که سوپراسپرتهای اروپایی هنوز قدرت زیر ۴۰۰ اسب بخار و شتاب بالای پنج ثانیه داشتند، این کوروت با گیربکس سه سرعت اتوماتیک، ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید که هنوز هم رقم قابلتوجهی است.
بامو M1 سال ۱۹۷۸
پیشرانه | ۳.۵ لیتری I6 |
قدرت | ۲۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۳۳۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۳ ثانیه |
بامو M1 داستان پرماجرایی داشت. این خودروی اسپرت فوقالعاده، برای برنامههای مسابقهای در نظر گرفته شده و قرار بود با کمک لامبورگینی ساخته شود ولی شرکت ایتالیایی در آن زمان با مشکلات مالی مواجه بود و درنتیجه، بامو با کمک ایتالدیزاین و دو شرکت دیگر، پروژهٔ M1 را به سرانجام رساند.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
M1 اولین خودرویی بود که توسط بخش M بامو ساخته شد. از این خودرو تنها ۴۳۰ دستگاه برای فروش به خریداران معمولی ساخته شد زیرا M1 به دلیل تغییر قوانین، از مسابقات خارج شد. بااینحال، M1 یکی از منحصربهفردترین و جذابترین خودروهای اسپرت دهه ۷۰ محسوب میشود.
آستونمارتین ونتیج سال ۱۹۷۷
پیشرانه | ۵.۳ لیتری V8 |
قدرت | ۳۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۵۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۹ ثانیه |
آستونمارتین ونتیج مدل ۱۹۷۷ با موتور V8، قدرت و پرفورمنس چشمگیری داشت و به یکی از برترین سوپراسپرتهای دههٔ ۷۰ تبدیل شد هرچند که در ظاهر بیشتر شبیه فورد موستانگ بود تا محصول یکی از خودروسازان مشهور و سطح بالای بریتانیایی.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
اعداد و ارقام پرفورمنس ونتیج جلوتر از زمان خود و بسیار فراتر از یک گرند تورر لوکس در دههٔ ۷۰ بودند. این خودرو همچنین در فیلم «روشناییهای پایدار روز» جیمز باند محصول سال ۱۹۸۷ هم حضور داشت و به یکی از خودروهای محبوب جیمز باند تبدیل شد.
مازراتی بورا سال ۱۹۷۱
پیشرانه | ۴.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۲۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه |
بورا اولین خودروی موتور وسط مازراتی بود. این ماشی با طراحی جورجتو جوجارو، پکیجی عالی از سرعت و پرفورمنس را ارائه میکرد. بورا میتوانست مثل موشک در پیستها دور بزند و سواری هیجانانگیزی را برای راننده فراهم کند.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
بورا وظایف یک سوپراسپرت را متفاوت از رقبای همدورهٔ خود انجام میدهد. این خودرو درعینحالی که سریع بود، به آسایش و راحتی راننده اهمیتی بیشتری میداد. بهعنوانمثال، ورود به داخل بورا آسانتر از دیگر سوپراسپرتها بود و همچنین از صندوق بار هم بهره میبرد که آن را به سوپراسپرت مناسب سفرهای جادهای تبدیل میکرد.
لامبورگینی کانتاش سال ۱۹۷۶
پیشرانه | ۳.۹ لیتری V12 |
قدرت | ۳۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۶ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه |
کانتاش بدون شک یکی از مشهورترین خودروهای اسپرت دههٔ ۷۰ محسوب میشود. این ماشین که با پیشرانهٔ V12 افسانهای خود سرعت و پرفورمنسی فوقالعاده را ارائه میکرد، برای سالها خودروی محبوب پوسترهای دیوار اتاق نوجوانا علاقهمند به خودرو بود.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
مثل اکثر سوپراسپرتهای آن زمان، به دلیل نصب پیشرانه در پشت صندلیها، دید رو به عقب در کانتاش کاملاً مسدود بود. به همین دلیل، لامبورگینی برای این ماشین یک پریسکوپ را تدارک دیده بود که امکان دیدن پشت خودرو را هنگام دندهعقب رفتن فراهم میکرد. این تنها یکی از ویژگیهای جلوتر از زمان کانتاش بود.
فراری ۳۶۵ GT4 BB سال ۱۹۷۳
پیشرانه | ۴.۴ لیتری H12 |
قدرت | ۳۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۱۰ نیوتن متر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه |
این فراری چشمگیر، جانشین دیتونا بود که جذابیت و قدرت بیشتری را به جادهها آورد. ۳۶۵ GT4 BB همچنین اولین خودروی جادهای فراری بود که به پیشرانهٔ دوازده سیلندر تخت مجهز شد. این سوپرکار ایتالیایی تا سال ۱۹۸۴ تولید و سپس با تستاروسای افسانهای جایگزین شد.
چرا از زمان خود جلوتر بود؟
۳۶۵ GT4 BB اولین سوپراسپرت موتور وسط فراری بود. تا پیشازاین، انزو فراری معتقد بود که سوپراسپرت موتور وسط ایدهٔ خوبی نیست و نمیتواند هندلینگ خوبی داشته باشد. بااینحال، زمانی که فراری چنین خودرویی تولید کرد، این نگرانیها برطرف و یکی از بهترین خودروهای اسپرت دههٔ ۷۰ متولد شد.
amirkhanzadeh
۷ آبان ۱۴۰۳فراری و لوتوس
و مخصوصا استون مارتین ونتیج
این ماشین واقعا خاص بوده
موتورش و امکاناتی که داشته قلبتو نوازش می کرده
علی Shelby
۷ آبان ۱۴۰۳یکی از یکی شاخ تر خوشگل تر و جذاب تر مخصوصا
۹۱۱
کوروت
استراتوس
فراری
و لامبورگینی
چقدر زیبا و جذابن
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳فقط کوروت رو نگاه
چه قدرت و گشتاوری
چه طراحی زیبای
اصالت ۷۱ ساله چه ها که نمیکنه
قیمتش هم مناسب و در دسترس همه
کوروت اصیل ترین و پرقدمت ترین سوپراسپرته حاله حاضر جهانه
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت با اختلاف اعدادش از بقیه بالاتر بوده.
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳👌
علی Shelby
۸ آبان ۱۴۰۳علی کوروت که عشقه هم طراحیش هم گشتاورش هم قدرتش هم شتاب ۰ تا ۹۶
Sara
۷ آبان ۱۴۰۳چقدر همشون خوبن
مخصوصا ایتالیایی ها در دهه 70 چه طراحی و پرفورمنسی رو ادغام کردن
لانچیا استراتوس
مازراتی بورا
لامبورگینی کانتاش
فراری GT4 BB
و بقیه ماشین ها مثل کوروت M1 و 911 و … هم دیگه نیازی به تعریف ندارن
جرمی کلارکسون
۷ آبان ۱۴۰۳زنده باد کشور ملکه🇬🇧
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۳کلمه شاهکار در مورد طراحی بدنه بورا رو چند بار باید تکرار کرد؟!!
فراری با اون ذهنیتی که راجع به جذابیتش هست جلوش رنگ میبازه
علی
۷ آبان ۱۴۰۳واقعا اگر شرایطی بوجود بیاد برای انتخاب یکی از بین اینا بجز داتسون انتخاب خیلی سخته ….
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳داتسون مگه چه مشکلی داره
به این خوبی
! i M α η δ υ α R
۷ آبان ۱۴۰۳مازیار عزیز به قول فرانسوی ها ، بوقا …
و تقریبا ، دیگر هیچ …
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3694.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3941.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3854.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3795.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3883.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3966.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3772.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3824.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-4008.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3760.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/www-aTHOMPSONsPHOTO-com-DSC-3817.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
https://images.collectingcars.com/005229/2-7-ww-1.jpg?fit=clip&w=2000&auto=format,compress&cs=srgb&q=85
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳مهدیار جان ببین چیکار کردی باما که تا بورا رو دیدم کنارش تو ذهنم اکانت شما بود😅
! i M α η δ υ α R
۷ آبان ۱۴۰۳🤦♂️
😁
🤣
طاها جان ، از این بابت ، هم شرمندتونم و هم خوشحال …
❤️🌹❤️
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳نههه شرمنده براچی،
یه طرفدار مازراتی واقعی داشته باشیم اون شمایی.
مازیار
۷ آبان ۱۴۰۳لذت بردم😍
! i M α η δ υ α R
۷ آبان ۱۴۰۳مثلث جادویی و جاودان ،
بنتلی 😍😍😍😍😍 …
جگوار 😍😍😍😍😍😍😍 …
استون مارتین 😍😍😍 …
در طول تاریخ ، تکه هایی از هنر رو ، روی قلب عاشقان زیبایی شناسی حک کرده …
و مازراتی ، به عنوان ضلع چهارم ، گه گاه ، به اونها پیوسته …
و بورا ، زیباترین گوا این ادعاست …
به قول فرانسوی ها ، بوقا …
Nismo
۷ آبان ۱۴۰۳زیباترین گرندتورهای جهان مال این برندهاست واقعا
JaMsHiD_R1988
۸ آبان ۱۴۰۳داخلش عینهو کاکپیت جت جنگندس
خیلی زیباست یکی از اون ماشین هاست که باید صندلی بزنی بشینی نگاش کنی
! i M α η δ υ α R
۸ آبان ۱۴۰۳اون زمان هنر طراحی بخش جدایی ناپذیر ماشین ساختن بود و مثل امروز رندر بازی جای طراحی رو نگرفته بود و پرینتر ها هی فرت و فرت رندر پس نمی نداختن …
ماشین های دهه 70 م همشون نه ولی بیشترشون تبدیل به کالت شدن …
HamiD
۸ آبان ۱۴۰۳واقعا اینتریور زیبایی داره ؛ نگاه کردن بهش لذت بخش هست …
! i M α η δ υ α R
۸ آبان ۱۴۰۳چشماتون قشنگ می بینه حمید جان …
ارادت دارم برادر …
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳به به
بورا عجب چیزیه
! i M α η δ υ α R
۸ آبان ۱۴۰۳محصولات مازراتی اون زمان ( دهه 70 م ) انتخاب سیاستمداران و پادشاهان بودند …
Taha Ayoobi
۸ آبان ۱۴۰۳به امید روزی که دوباره مثل اون زمان بشه
علی منصوری
۸ آبان ۱۴۰۳بسیار زیبا…..پرفکت
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳مزراتی و کانتاش و M1
ازبین همه مازراتی فوق العاده زیبا بوده
hosen
۷ آبان ۱۴۰۳911 توربو و شورلت کوروت چقد دوست داشتنی ان
Ali.d
۷ آبان ۱۴۰۳شتاب کوروت زیر ۵ ثانیه
تنها ماشین این لیست با ۴.۵
پوز بزرگان رو به خاک مالیده بود
زنده باد شورلت و ماشین های آمریکایی
🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨
آریا
۷ آبان ۱۴۰۳460 اسب و 7.8 لیتری💀
Ferrari
۷ آبان ۱۴۰۳بله با ۴۶۰ اسب بخار
ولی بقیشون زیر ۴۰۰ اسب بخار هستند
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳قیمتش هم از همه مناسب تر بوده
اصالتش هم که برای ۱۹۵۳ هست
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳آقا علی
شما خودتون کدوم نسل کوروت رو بیشتر دوستدارین؟
تو ایران هست؟
(Ali(chevynova
۷ آبان ۱۴۰۳من طرفدار نسلهای ۱ تا ۳ هستم
تو ایران از ۳ نسل اول داریم پلاک ملی
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳نسل 1 هم هست؟؟؟
Nismo
۷ آبان ۱۴۰۳طاها: اره داریم. من واسه بازدید یه پروژه ملکی یه جا رفته بودم. گذرمون خورد به یه پنت هاوس لوکس تو نیاوران، خود خونه که بماند وقتی از لابی میرفتی دوتا پارکینگ داشت که یکی برای مهمونها بود و یکی برای ساکنین
اونجا من هم کوروت c1 رو دیدم و هم c2 رو و حیرون مونده بودم.
ولی متاسفانه فرصت نشد ازش عکس بگیرم
Galant.VR4(JDM)
۷ آبان ۱۴۰۳چه جالب نمیدونستم به احتمال زیاد از لحاظ قیمتی هم خاص باشن چه برسه خودشون
نسل3 به نظرم عالیترینشون بود
البته که همشون شاهکار شورولت هستن
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳نیسمو، وایسا ببینم، اونجا که رفته بودی پارکینگ ساکنین کارواش هم داشت؟
گالانت ویآر4، اصلا فک نکنم کسی بخواد بفروه که قیمت داشته باشن!
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳☠ماشالله کورت!😈😈
آریا
۷ آبان ۱۴۰۳اکثرشون خفن بودن مخصوصا 3 تا 911 کوروت و کانتاش تصور کن 55 سال پیش یکی از اینا داشتی با صفرتاصد حدودا 5 ثانیه🥲
MOPAR
۷ آبان ۱۴۰۳پلیموث مدل اسپورت فیوری مدل 1964
شتاب 4.7 ثانیه و کوارتر مایل 13.2 ثانیه
amirboss
۷ آبان ۱۴۰۳به نظر من از لحاظ قابلیت فنی استراتوس، طراحی و پرفورمنس کوروت بینظیر هست.
در واقع استراتوس در نوع خودش معجزه کرده تا اینکه خودرو بسازه.
𝐀𝐥𝐢
۷ آبان ۱۴۰۳طراحی بورا چقدر چشم نوازه
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳دقیقا
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳عاشق همه شونم
همه طراحی ها چشم نواز و پرفورمنس خوب، و جالب تر از اون انواع و اقسام موتور ها.
کیه که بتونه از کوروت با اون موتور 7.4 لیتری بگذره.
amirboss
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت دوباره جایگاهی که لایقش بوده رو تو سوپراسپرت ها بدست آورده👊
امیدوارم همین رویه رو ادامه بده
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳دقیقا👌👌👌👌👌
علی منصوری
۷ آبان ۱۴۰۳مگه میشه بین اینا انتخاب کرد….شاهکار طراحی
انتخابم
با احترام ب لوتوس اسپریت
تقدیر از لانچیا استراتوس
آستون مارتین ونتیج…..اشرافی ، هرمس دنیای اتومبیل
مجید
۷ آبان ۱۴۰۳کوروت یه سر و گردن از بقیه بالاتر بود.
لتوس و مازراتی حیف شدن
استون مارتین ونتیج شبیه فورد موستانگه یا فورد موستانگ شبیه استون مارتین ونتیجه؟
ولی این زبان طراحی دهه ۷۰ خیلی زیبا بود.
Taha Ayoobi
۷ آبان ۱۴۰۳آستون شبیه موستانگ
maranello550
۸ آبان ۱۴۰۳متن جالبی بود
از اول تا آخرش رو خوندم
همشون زیبا بودن
ولی یکیشون خیلی به دلم نشست
اونم مازراتی بورا بود
شاید دلیلش این بود که تا حالا ندیده بودمش
ولی بازم نگاه کردم
زیباست
مخصوصا درهاش ونمای جانبی
مومنی
۸ آبان ۱۴۰۳پیکان جوانان رینگ سوزنی رو یادت رفت ذکر کنی.
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳🤣🤣🤣
اخه پیکان؟😅
A.R.A.S.H
۸ آبان ۱۴۰۳همشون رو دوس دارم
بورا
کانتاش
فراری
استون مارتین و….
ماشالله کورت
از زمان خودش جلو تره
۴۶۰ اسب!!!
مهران
۸ آبان ۱۴۰۳تنها قسمت کمی بهتر برای متولدین دهه شصت ایران همین دیدن و راندن این خوشگلا بود اونم وقتی تو ده هشتاد همه مثل یه جیب سوراخ نگاهشون میکردن
خب جوونا که همه جیبشان پر از سوراخه مهم نبود یه سوراخ دیگه.
ببین چی میگم دقیقا خود رقیب عشقی محسوب میشد بیشتر وقتا تا خدا شدن هم میرفت برای یکی که موزیکش بجای قر قر زن یا دوست دختر صدای قر قر این نهنگا بود فرقیم نداره کجایی بودن امریکایی اروپایی ژاپنی مهم اینه خاص ترین های جهان به لطف خاص بودن یه ایرانی فراوان
بودن و البته که احمدی نژاد ممنونیم
بله درسته واقعیت تلخیه اما باید بودی میدیدی چرا با شور تعریف کردم هنوزم اگر به همون فراوانی مانده بودن سک ندارم این نبود وضعیت زیر پای ما دمپایی ابری
مهران
۸ آبان ۱۴۰۳تنها قسمت کمی بهتر برای متولدین دهه شصت ایران همین دیدن و راندن این خوشگلا بود اونم وقتی تو ده هشتاد همه مثل یه جیب سوراخ نگاه میکردن
خب جوونا که همه جیبشان پر از سوراخ بود مهم نبود یه سوراخ دیگه.
ببین چی میگم دقیقا خود رقیب عشقی محسوب میشد بیشتر وقتا تا خدا شدن هم میرفت برای یکی که موزیکش بجای قر قر زن یا دوست دختر صدای قر قر این نهنگها بود فرقی هم نداره کجایی بودن امریکایی اروپایی ژاپنی مهم اینه خاص ترین های جهان به لطف خاص بودن یه ایرانی فراوان
بودن و البته که احمدی نژاد ممنونیم
بله درسته واقعیت تخلیه اما باید بودی میدیدی چرا با شور تعریف کردم هنوزم اگر به همون فراوانی مانده بودن سک ندارم این نبود وضعیت زیر پای ما دمپایی ابری
احمدی
۱۱ آبان ۱۴۰۳لامبورگینی میورا بنظرم از کانتاش زیباتره از دوتاش هم در ایران هست فراری برلینتا باکسر هم در ایران داشتیم نمیدونم چه بلایی سرش اومد مربوط به دربار بود محمدرضاشاه فقید علاقه مند خودرو بود مثل همه ما از این فرازی موتور تخت هم در ایران هست بجز مازراتی بورا و اسپریت البته من در انگلیس اسپریت دیدم اونجا هم توی خیابانها کمه
کاش مملکت ما هم قوانین مسخره رو بردارن و خودرو به کشور وارد بشه البته این خودروها گرون هستن و همه مردم نمیتونن بخرن ولی کسایی هستن که بخرن
درود بر دوستان عزیز و علاقمند به ماشین اسپرت